Постанова
від 13.03.2012 по справі 2а-10171/11/0170/26
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 березня 2012 р. Справа №2а-10171/11/0170/26

Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо го судді Петренко В.В., за учас тю секретаря Асєєвої Л.О., роз глянувши у відкритому судово му засіданні адміністративн у справу за позовом

Приватного підприємства « Фірма СТРОЙКЕРАМІКА»

до Державної податкової ін спекції в м. Сімферополі АР Кр им

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідач а Відділ державної реєст рації юридичних осіб і фізич них осіб - підприємців викона вчого комітету Сімферопольс ької міської ради

про визнання протиправним и дій, визнання протиправним та скасування рішення,

за участю представники сто рін:

від позивача - ОСОБА_2, па спорт НОМЕР_2, посвідчення про адвокатську діяльність № 1236 від 06.10.11р., договір про надан ня правових послуг № 01-08/2011;

від відповідача - ОСОБА_3 , службове посвідчення № НО МЕР_1;

від третьої особи - не з' яв ився.

Суть спору: Приватне підпри ємство «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА » звернулось до Окружного ад міністративного суду Автоно мної Республіки Крим з адмін істративним позовом до Держа вної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим про виз нання протиправними дій Держ авної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим зі скла дання і направлення до відді лу державної реєстрації Вико навчого комітету Сімферопол ьської міської ради повідомл ення про відсутність юридичн ої особи за місцем знаходжен ня за формою № 18-ОПР № 580/29-0 від 02.06. 2011 року у відношенні ПП «Фірма Стройкерамика»; визнання пр отиправним та скасування ріш ення № 365/15-2 від 26.07.2011 року про ану лювання реєстрації платника ПДВ Приватного підприємства «Фірма Стройкерамика».

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що Державною податков ою інспекцією в м. Сімферопол і АР Крим протиправно прийня то рішення № 365/15-2 від 26.07.2011 року п ро анулювання реєстрації пла тника ПДВ - Приватного підпри ємства «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА ».

Разом з адміністративним п озовом позивачем подане клоп отання про забезпечення позо вних вимог шляхом зупинення дії рішення ДПІ в м. Сімферопо лі АРК № 365/15-2 від 26.07.2011 року про ан улювання реєстрації платник а податку на додану вартість ПП «Фірма Стройкерамика».

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 30 .09.2011 року у задоволенні клопот ання про забезпечення позовн их вимог відмовлено.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 30.09.2011 року відкрито проваджен ня в адміністративній справі , закінчено підготовче прова дження, призначено справу до судового розгляду та залуче но до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору, на стороні відповіда ча Відділ державної реєс трації юридичних осіб і фізи чних осіб - підприємців викон авчого комітету Сімферополь ської міської ради.

Відповідачі проти задовол ення адміністративного позо ву заперечував з причин, викл адених у письмових заперечен нях на адміністративний позо в (а.с.50, 68).

У судовому засіданні, що від булося 13.03.2012 року, представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги.

Представник відповідача п роти задоволення позовних ви мог заперечував та просив у з адоволені адміністративног о позову відмовити.

Третя особа явку свого пред ставника у судове засідання 13.03.2012 року не забезпечила, про д ень, час та місце розгляду спр ави повідомлена належним чин ом. До дня розгляду справи від третьої особи надійшло клоп отання про розгляд справу у в ідсутність її представника.

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази по спра ві в їх сукупності, заслухавш и представників сторін, суд

ВС ТАНОВИВ:

Приватного підприємства « Фірма СТРОЙКЕРАМІКА» (далі - ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА») за реєстроване у якості юридичн ої особи виконавчим комітето м Керченської міської ради А Р Крим, про що видане свідоцт в про державну реєстрацію юр идичної особи серії А00 № 642484 (а.с .8).

Рішенням № 365/5-2 від 26.07.2011 року Д ПІ в м. Сімферополі АР Крим бу ло анульовано реєстрацію пла тника податку на додану варт ість - ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІК А» на підставі відсутності ч и неможливості встановлення місцезнаходження юридичної особи (а.с.6).

У рішенні ДПІ в м. Сімферопо лі АР Крим № 365/5-2 від 26.07.2011 року за значено, що платник подає под аткові декларації з податку на додану вартість з ІІІ квар талу 2010 року до червня 2011 року (в ключено), з показниками, які св ідчать про наявність постача ння/придбання товарів, здійс нених з метою формування под аткового зобов' язання чи по даткового кредиту, та має обс яги оподаткованих операцій 7 033 грн.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» від 15.05.2003 р оку №755-IV місцезнаходження юри дичної особи - адреса органу а бо особи, які відповідно до ус тановчих документів юридичн ої особи чи закону виступают ь від її імені (далі - виконавч ий орган).

Суд зазначає, що Положення п ро організацію взаємодії під розділів податкової міліції з іншими структурними підро зділами органів державної по даткової служби для встановл ення місцезнаходження платн ика податків затверджено нак азом Державної податкової ад міністрації України від 17.05.2010 р оку № 336 (далі - Положення).

Згідно з пунктом 1.3 вказаног о Положення виконавцем запит у щодо встановлення місцезна ходження платника податків є працівники підрозділів пода ткової міліції, які здійснюю ть заходи із встановлення мі сцезнаходження (місця прожив ання) платника податків.

В пункті 1.4 Положення вказан о, що визначення (місця прожив ання фізичної особи) та (місце знаходження юридичної особи ) вживаються відповідно до За кону України «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців » від 15 травня 2003 року №755-IV.

Проаналізувавши вказане П оложення суд встановив, що пі сля отримання зазначеного за питу підрозділ податкової мі ліції при прийнятті рішення про організацію підрозділом податкової міліції заходів для встановлення місцезнахо дження платника податків (пу нкт 4.1.1 Положення) повинен:

- обов'язково здійснити вихі д за адресою платника податк ів і у разі незнаходження за а дресою платника податків, як що платник податків зареєстр ований за адресою приміщення , в якому розташовано виробни цтво, офіси тощо, необхідно оп итати власника приміщення-ор ендодавця (за згодою) щодо оре нди та місцезнаходження плат ника податків, вказаного у за питі (пояснення або рапорт) (п. 4.2 Положення);

- у разі встановлення, що зас новники та посадові особи не пов'язані з утворенням та гос подарською діяльністю платн ика податків - передати кер івнику органу ДПС службову з аписку та матеріали (п.4.2 Полож ення);

- за даними адресного бюро М ВД України встановити місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновн иків платника податків (захо ди оформити довідкою або рап ортом п.4.3 Положення), за встано вленими адресами здійснити в иїзди та опитати засновників і керівників платника подат ків (за згодою) щодо фактичног о місцезнаходження платника податків та документів фіна нсово-господарської діяльно сті (заходи оформити пояснен ням або рапортом - п.4.5 Положе ння);

- за необхідності співробіт ник податкової міліції зверт ається із письмовим запитом до відповідного структурног о підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо д жерел доходів засновників і керівників платника податкі в (п.4.4 Положення);

- проводяться інші заходи, я кі не суперечать чинному зак онодавству, з метою встановл ення місцезнаходження платн ика податків; кожний проведе ний захід оформлюється докум ентально (довідкою або рапор том - пункти 4.7, 4.8 Положення).

Пунктом 4.12 вказаного Положе ння встановлено, що запит на в становлення місцезнаходжен ня (місця проживання) платник а податків вважається викона ним, якщо:

місцезнаходження платника податків встановлено, що під тверджено виходом на відпові дну адресу та оформлено доку ментально;

встановлено, що платник под атків зареєстрований на осіб , які не пов'язані з утворенням та господарською діяльності платника податків, та вжито в сіх заходів, передбачених п.4.1 3 розділу IV Положення.

Як вказано в довідці підроз ділу податкової міліції ДПІ в м. Сімферополі АР Крим від 01. 06.2011 року № 670/15-2 працівниками под аткової міліції були проведе ні необхідні та достатні зах оди щодо встановлення місцез находження платника податкі в ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА», о днак зазначена довідка не мі стить ані переліку вказаних заходів, ані зазначення прич ин, з яких можливо зробити вис новок, що вказані заходи є дос татніми для встановлення міс цезнаходження платника пода тків. Більш того, в матеріалах справи взагалі відсутні від омості про проведення опитув ання керівників підприємств а, про таке опитування не пові домлено і представниками сто рін.

Суд зазначає, що в довідці з азначено про виконання вимог п.4.13 Положення. Відповідно до з азначеного пункту у разі вжи ття заходів для визначення м ісцезнаходження та встановл ення, що засновники і посадов і особи не пов'язані з утворен ням та господарською діяльні стю платника податків, підро зділ податкової міліції:

службовою запискою повідо мляє структурний підрозділ Д ПС, який ініціював заходи, про встановлення ознак фіктивно сті платника податків;

ініціює зміну стану платни ка податків з «10» - запит на вст ановлення місцезнаходження (місце проживання) на «23» - місц езнаходження не встановлено або «32» - фактичну адресу не вс тановлено, юридична адреса м асової реєстрації;

повідомляє структурний пі дрозділ органу ДПС який ініц іював заходи про їх припинен ня щодо встановлення місцезн аходження платника податків та передає керівнику органу ДПС службову записку та мате ріали відповідно до вимог п. 2. 3.1 Порядку взаємодії структур них підрозділів органів держ авної податкової служби під час підготовки та супроводже ння справ у судах і ведення пр етензійно-позовної роботи, з атвердженого наказом ДПА Укр аїни від 22.02.2008 року № 106 «Про орга нізацію роботи юридичних під розділів в органах державної податкової служби», із зміна ми;

матеріалів до юридичного п ідрозділу для проведення від повідної позовної роботи;

виконує доручення юридичн ого підрозділу та супроводжу є матеріали у судах.

Судом встановлено, що згідн о з пунктами 4.10 та 4.11 Положення п ідрозділ податкової міліції має право на проведення захо дів щодо встановлення місцез находження платника податкі в на протязі 10 днів, при цьому з азначений термін за рішенням керівника підрозділу податк ової міліції може бути продо вжений до 30 днів з дати отрима ння запиту. Термінове повідо млення іншого підрозділу - ін іціатора запиту про встановл ення місцезнаходження платн ика податків - протягом насту пного робочого дня - обов' яз кове лише у випадку встановл ення місцезнаходження таког о платника податків.

Однак з тексту довідки № 2093/26- 31 від 01.06.2011 року неможливо встан овити період виконання вказа них заходів, вказані відомос ті не повідомлені і представ ником ДПІ в м. Сімферополі АР Крим під час розгляду справи в суді. Також суд зазначає, що ДПІ в м. Сімферополі АР Крим п ід час розгляду справи не над ано і доказів того, що під час проведення вказаних заходів встановлено, що засновники і посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю ПП «Фірма СТРОЙК ЕРАМІКА».

Більш того, як свідчить текс т рішення ДПІ в м. Сімферополі АРК від 20.07.2011 року № 365/15-2 про анулю вання реєстрації платника по датків - ПП «Фірма СТРОЙКЕР АМІКА» позивачем подавались декларації з ПДВ за періоди з ІІІ кварталу 2010 року о червня 2011 року включно.

Відповідно до вимог пп. 49.18.1 с т. 49 Податкового кодексу Укра їни податкові декларації, кр ім випадків, передбачених ци м Кодексом, подаються за базо вий звітний (податковий) пері од, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сп лати місячних авансових внес ків) - протягом 20 календарних д нів, що настають за останнім к алендарним днем звітного (по даткового) місяця. Пунктом 202.1 с татті 202 Податкового кодексу в становлено, що звітним (подат ковим) періодом є один календ арний місяць, а у випадках, осо бливо визначених цим Кодексо м, календарний квартал. Як сві дчить текст рішення ДПІ в м. С імферополі АР Крим від 28.07.2011 ро ку № 365/15-2 станом на 28.07.2011 року пози вачем до ДПІ вже була надана п одаткова декларація з ПДВ за червень 2011 року. При цьому за н аявності обставин, що свідча ть як про подання ПП «Фірма СТ РОЙКЕРАМІКА» податкових дек ларацій з ПДВ до ДПІ, наявност і оподатковуваних операцій в розмірі 7033 грн., податковим ор ганом не здійснено заходів щ одо встановлення керівників підприємства, що надають так і декларації до ДПІ з зазначе нням про ведення господарськ ої діяльності, та їх опитуван ня.

Крім того, суд зазначає, що в ідповідно до довідки № 2093/26-31 ві д 02.06.2011 року, повідомлення про в ідсутність юридичної особи з а місцезнаходженням № 580/29-0 від 02.06.2011 року перевірялося місце знаходження ПП «Фірма СТРОЙ КЕРАМІКА» за адресою: 95000, м. Сім ферополь, вул. Кржижановсько го, 1Б, тоді як відповідно до Св ідоцтва про державну реєстра цію юридичної особи ПП «Фірм а СТРОЙКЕРАМІКА» серії А00 № 6424 84 (а.с.8), довідки АА № 011941 з Єдиного держаного реєстру підприємс тв та організацій України (ЄД РПОУ) (а.с.9), Витягу з Єдиного де ржаного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб - підпри ємців станом на 15.09.2011 року (а.с.18-19 ) місцезнаходженням ПП «Фірм а СТРОЙКЕРАМІКА» є: 95493, АР Крим , м. Сімферополь, вул. Кржижано вського, б. 1Б, кв. 29.

Також, 19.05.2011 року була здійсне на державна реєстрація Стату ту ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА» у новій редакції.

З врахуванням переліку зах одів, встановлених Положення м, необхідності опитування п рацівників ПП «Фірма СТРОЙК ЕРАМІКА», докази проведення якого суду не надані та про пр оведення якого взагалі не по відомлено представниками ст орін, враховуючі кількість з аходів, що необхідно виконат и, та відсутності в матеріала х справи доказів проведення будь-якого з них (зокрема, і оп итування осіб, що займають вк азані приміщення), суд не прий має вказану довідку в якості належного доказу відсутност і позивача за юридичною адре сою: АР Крим, м. Сімферополь, вул. Кржижановського, б.1-б, кв. 2 9.

Судом встановлено, що згідн о з пунктом 12.5 Порядку обліку п латників податків і зборів, з атвердженого наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 22.12.2010 року № 979, зар еєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 року за № 1439/18734, якщо за результатами захо дів щодо встановлення фактич ного місцезнаходження юриди чної особи підрозділами пода ткової міліції буде підтверд жено відсутність такої особи за місцезнаходженням або вс тановлено, що фактичне місце знаходження юридичної особи не відповідає зареєстровано му місцезнаходженню, керівни к (заступник керівника) орган у державної податкової служб и приймає рішення про направ лення до відповідного держав ного реєстратора повідомлен ня про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. №18-ОПП (додаток 21) для вжитт я заходів, передбачених част иною восьмою статті 19 Закону. Копія повідомлення підшиває ться до реєстраційної частин и облікової справи платника податків. Про направлення та кого повідомлення вноситься запис до журналу обліку пові домлень про відсутність юрид ичної особи за місцезнаходже нням за ф. №19-ОПП (додаток 22).

Судом встановлено, що ДПІ в м. Сімферополі АР Крим 02.06.2011 рок у було складено повідомлення про відсутність юридичної о соби за місцезнаходженням ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА» (місц езнаходження: 95000, м. Сімферопол ь, вул. Крижановського, 1Б) за пі дписом начальника ВПМ першог о заступника начальника ДПІ в м. Сімферополі Гапієнко А .А., відповідно до якої факти чно місцезнаходження юридич ної особи або адреса, за якою з дійснюється зв'язок, не встан овлено, яке було направлено н а адресу Державного реєстрат ора було (а.с.7).

Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері держав ної реєстрації юридичних осі б, а також фізичних осіб - під приємців, регулюються Законо м України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців» в ід 15.05.2003 року № 755-IV (надалі станом на дату виникнення спірних в ідносин - Закон № 755).

Відповідно до ст. 1 Закону № 755 державний реєстратор - поса дова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держа ви здійснює державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців; Єдиний д ержавний реєстр юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців (далі - Єдиний державний ре єстр) - автоматизована систем а збирання, накопичення, захи сту, обліку та надання інформ ації про юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців; міс цезнаходження юридичної осо би - адреса органу або особи, я кі відповідно до установчих документів юридичної особи ч и закону виступають від її ім ені (далі - виконавчий орган).

Згідно ч. 1 ст. 4 Закону № 755 дер жавна реєстрація юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців - засвідчення факту ство рення або припинення юридичн ої особи, засвідчення факту н абуття або позбавлення стату су підприємця фізичною особо ю, а також вчинення інших реєс траційних дій, які передбаче ні цим Законом, шляхом внесен ня відповідних записів до Єд иного державного реєстру.

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону № 755 відомості про юридичну ос обу або фізичну особу - підпри ємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом вн есення записів на підставі в ідомостей з відповідних реєс траційних карток та відомост ей, що надаються юридичними о собами державному реєстрато ру за місцезнаходженням реєс траційної справи згідно із з аконодавством України.

Згідно з ч.ч. 1, 5 ст. 16 Закону № 75 5 єдиний державний реєстр ств орюється з метою забезпеченн я органів державної влади, а т акож учасників цивільного об ороту достовірною інформаці єю про юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців з Єдин ого державного реєстру. Єдин ий державний реєстр створюєт ься і ведеться спеціально уп овноваженим органом з питань державної реєстрації, який є його розпорядником та адмін істратором.

Частиною 5 ст. 17 Закону № 755 вст ановлено, що в Єдиному держав ному реєстрі містяться також відомості про відсутність ю ридичної особи за її місцезн аходженням, про відсутність підтвердження відомостей пр о юридичну особу, а також відо мості про зарезервовані найм енування юридичних осіб.

Відповідно до приписів ст.18 , 19 Закону № 755 відомості про від сутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезн аходженням (місцем проживанн я) або запис про відсутність п ідтвердження відомостей про юридичну особу відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженн ям (місцем проживання) або зап ис про відсутність підтвердж ення відомостей про юридичну особу вносить до Єдиного дер жавного реєстру державний ре єстратор.

Згідно з ч. 11 ст. 19 Закону № 375 юр идична особа зобов'язана под авати (надсилати) щороку прот ягом місяця, що настає за дато ю державної реєстрації, почи наючи з наступного року, держ авному реєстратору для підтв ердження відомостей про юрид ичну особу реєстраційну карт ку про підтвердження відомос тей про юридичну особу.

Відповідно до ч. 12 ст. 19 Закон у у разі ненадходження в уста новлений частиною одинадцят ою цієї статті строк реєстра ційної картки про підтвердже ння відомостей про юридичну особу державний реєстратор з обов'язаний надіслати рекоме ндованим листом протягом п'я ти робочих днів з дати, встано вленої для подання реєстраці йної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідно сті подання державному реєст ратору зазначеної реєстраці йної картки. У разі надходжен ня державному реєстратору ві д органу державної податково ї служби повідомлення встано вленого зразка про відсутніс ть юридичної особи за її місц езнаходженням державний реє стратор зобов'язаний надісла ти рекомендованим листом про тягом п'яти робочих днів з дат и надходження зазначеного по відомлення юридичній особі п овідомлення щодо необхіднос ті подання державному реєстр атору реєстраційної картки.

Судом встановлено, що на вик онання вимог Закону № 755 Держа вним реєстратором відділу де ржавної реєстрації юридични х осіб та фізичних осіб - під приємців Виконавчого коміте ту Сімферопольської міської ради АР Крим Космачевською Т.О. направлено на юридичну адресу ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМ ІКА» повідомлення про необхі дність підтвердження відомо стей. При цьому державним реє стратором надано витяг з Жур налу вихідної кореспонденці ї з якого не вбачається ані да ти відправлення, ні адреси, на яку здійснено відправленн, а ні переліку документів, які б ули відправлені ПП «Фірма СТ РОЙКЕРАМІКА» (а.с.76).

Суд зазначає, що Правила над ання послуг поштового зв' яз ку затверджені постановою Ка бінету Міністрів України від 05.03.2009 року № 270 (надалі в редакції станом на час виникнення спі рних відносин - Правила № 270).

Згідно із пунктом 2 Правил № 270 реєстроване поштове відпр авлення - поштове відправлен ня, яке приймається для перес илання з видачею розрахунков ого документа, пересилається з приписуванням до супровід них документів та вручається одержувачу під розписку; рек омендоване поштове відправл ення - реєстрований лист, пошт ова картка, бандероль, секогр ама, дрібний пакет, мішок "М", як і приймаються для пересиланн я без оцінки відправником ва ртості його вкладення.

Відповідно до пункту 17 Прав ил № 270 внутрішні реєстровані поштові відправлення (крім п рямих контейнерів), поштові п ерекази можуть прийматися дл я пересилання з рекомендован им повідомленням про їх вруч ення.

Пунктом 2 Правил № 270 зазначе но, що повідомлення про вруче ння поштового відправлення, поштового переказу - повідом лення, яким оператор поштово го зв'язку доводить до відома відправника чи уповноважено ї ним особи інформацію про да ту вручення реєстрованого по штового відправлення, виплат и коштів за поштовим переказ ом та прізвище одержувача.

Враховуючи зазначене вище , датою надходження юридични й особі повідомлення щодо не обхідності подання державно му реєстратору реєстраційно ї картки про підтвердження в ідомостей про юридичну особу є дата, зазначена в повідомле нні про вручення поштового в ідправлення.

Адресат внутрішнього пошт ового відправлення (посилки, листа чи бандеролі з оголоше ною цінністю), поштового пере казу повідомляється про надх одження адресованого йому по штового відправлення, поштов ого переказу за телефоном, но мер якого зазначається відпр авником на поштовому відправ ленні, бланку поштового пере казу, або за відповідним пові домленням (п.21 Правил № 270).

Рекомендовані поштові від правлення, у тому числі реком ендовані листи з позначкою « Судова повістка», рекомендов ані повідомлення про врученн я поштових відправлень, пошт ових переказів, повідомлення про надходження електронних поштових переказів, які не бу ли вручені під час доставки, п овторні повідомлення про над ходження реєстрованих пошто вих відправлень (крім зазнач ених в абзаці четвертому пун кту 93 цих Правил), поштових пер еказів, адресовані фізичним особам, під час доставки за за значеною адресою або під час вручення в об'єкті поштового зв'язку вручаються адресату , а у разі його відсутності - по внолітньому члену сім'ї за ум ови пред'явлення документа, щ о посвідчує особу, а також док умента, що посвідчує родинні зв'язки з адресатом (свідоцтв о про народження, свідоцтво п ро шлюб тощо), чи рішення орган у опіки і піклування про приз начення їх опікунами чи пікл увальниками. У разі відсутно сті адресата або повнолітніх членів його сім'ї до абонентс ької поштової скриньки адрес ата вкладається повідомленн я про надходження зазначеног о реєстрованого поштового ві дправлення, поштового перека зу, рекомендованого повідомл ення про вручення поштового відправлення, поштового пере казу (п. 99 Правил № 270).

Згідно п. 102 Правил № 270 рекоме ндовані поштові відправленн я, рекомендовані повідомленн я про вручення поштових відп равлень, поштових переказів, не вручені адресатам під час доставки додому, вручаються в об'єкті поштового зв'язку.

У разі неможливості вручен ня одержувачам поштові відпр авлення, внутрішні поштові п ерекази зберігаються об'єкто м поштового зв'язку місця при значення протягом одного міс яця з дня їх надходження, відп равлення» - 14 календарних днів , міжнародні поштові переказ и - відповідно до укладених уг од (п. 116 Правил № 270).

Невручені одержувачам або відправникам поштові відпра влення, поштові перекази збе рігаються об'єктом поштового зв'язку протягом строку, визн аченого цими Правилами. Післ я закінчення встановленого с троку зберігання поштові від правлення вважаються такими , що не вручені, поштові перека зи - не виплачені. Невручені по штові відправлення зберігаю ться об'єктом поштового зв'яз ку до закінчення шестимісячн ого строку з дня прийняття їх для пересилання, невиплачен і поштові перекази - протягом трьох років з дня прийняття ї х для пересилання. Протягом з азначеного строку відправни к/адресат може звернутися до оператора поштового зв'язку щодо одержання такого пошто вого відправлення, коштів за таким поштовим переказом (п. 119 Правил № 270).

Суду не надано доказів на пі дтвердження того, коли ПП «Фі рма СТРОЙКЕРАМІКА» отримано повідомлення про необхідніс ть підтвердження відомостей .

Судом встановлено, що ДПІ в м. Сімферополі АР Крим від Дер жавного реєстратора були отр имані відомості з ЄДР щодо юр идичної особи - про необхідні сть підтвердження відомосте й, відповідно до яких 20.07.2011 року у Єдиному державному реєстр і зроблено запис № 18821440012015195 про в ідсутність юридичної особи П П «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА» за м ісцезнаходженням.

Відповідно до вимог підпун кту «ж» п.184.1 ст.184 Податкового ко дексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрац ії платника податку, яка пров одиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: в Єд иному державному реєстрі юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис п ро відсутність юридичної осо би або фізичної особи за її мі сцезнаходженням (місцем прож ивання) або запис про відсутн ість підтвердження відомост ей про юридичну особу.

Судом встановлено, що 26.07.2011 ро ку ДПІ в м. Сімферополі АРК бул о прийнято рішення № 365/15-2 про ан улювання реєстрації платник а податку на додану вартість - ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА» на підставі відсутності чи нем ожливості встановлення місц езнаходження юридичної особ и (а.с.6).

Проведення процедури реєс трації та анулювання реєстра ції платників податків подат ку на додану вартість визнач ено також Положенням про реє страцію платників податку на додану вартість, затверджен им Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 22.12.2010 року № 978 (зареєстровано в Міністерстві юстиції Україн и 29.12.2010 року за № 1400/18695 - надалі в р едакції станом на дату виник нення спірних відносин - По ложення № 978).

Відповідно до п. 5.1 та п. 5.2 розд ілу V вказаного Положення № 978 п одаткові органи здійснюють п остійний моніторинг платник ів ПДВ, включених до Реєстру, т а приймають рішення про анул ювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відпові дних підстав та за наявності відповідних підтвердних док ументів (відомостей).

Як вбачається з п. 5.3 розділу V Положення № 978 за наявності з азначених підтвердних докум ентів (відомостей) податкови й орган приймає рішення про а нулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від з дійснення податковим органо м документальних та камераль них перевірок такої особи і ї х результатів, а також обов'яз ку такої особи бути зареєстр ованою та/або нараховувати ч и сплачувати податок на дода ну вартість відповідно до за конодавства.

Згідно пп. 5.2.11 п. 5.2 Розділу V Пол оження № 978 анулювання реєстр ації за ініціативою відповід ного податкового органу може бути здійснене на підставах , визначених у підпунктах «б» - «и» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти «б»- «и» п ункту 1 цього розділу), зокрема , повідомлення державного ре єстратора, відомості з Єдино го державного реєстру щодо н аявності запису про відсутні сть юридичної особи або фізи чної особи - підприємця за міс цезнаходженням (місцем прожи вання) або запису про відсутн ість підтвердження відомост ей про юридичну особу (підста ва - підпункт «ж» пункту 184.1 ста тті 184 розділу V Кодексу).

Як вбачається з пункту 5.3 роз ділу V Положення № 978 за наявнос ті зазначених підтвердних до кументів (відомостей) податк овий орган приймає рішення п ро анулювання реєстрації осо би - платника ПДВ незалежно ві д здійснення податковим орга ном документальних та камера льних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов 'язку такої особи бути зареєс трованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на дод ану вартість відповідно до з аконодавства.

Відповідно до пункту 5.4 розд ілу V Положення № 978 рішення про анулювання реєстрації платн ика ПДВ за ініціативою подат кового органу оформляється з а формою № 6-РПДВ (додаток 6). Так е рішення складається у двох примірниках комісією, утвор еною відповідно до розпорядж ення податкового органу, та п ідписується керівником пода ткового органу. У рішенні про анулювання реєстрації платн ика ПДВ обов'язково вказуєть ся підстава для такого анулю вання з посиланням на відпов ідні норми Кодексу.

Дата підписання рішення пр о анулювання реєстрації плат ника ПДВ уважається днем при йняття такого рішення. Рішен ня про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписа ння реєструються у журналі о бліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою № 6-РЖ (додаток 7). Номер р ішення відповідає порядково му номеру запису в цьому журн алі.

Один примірник рішення збе рігається в обліковій справі (реєстраційній частині) плат ника податків. Документи чи к опії документів, на підставі яких податковий орган прийн яв рішення про анулювання ре єстрації, мають бути додані д о цього примірника рішення.

Протягом трьох робочих дні в після дня анулювання один п римірник рішення про анулюва ння реєстрації платника ПДВ надсилається податковим орг аном особі, реєстрацію якої а нульовано, за місцезнаходжен ням або місцем проживання та кої особи, вказаним у Свідоцт ві, або за наявності відомост ей про комісію з припинення (л іквідатора, ліквідаційну ком ісію тощо) такої особи - за міс цезнаходженням комісії. Прим ірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ ува жається надісланим (врученим ) платнику ПДВ, якщо його надіс лано листом з повідомленням про вручення або передано пі д розписку самому платнику п одатку чи Представнику платн ика.

Якщо податковий орган або п ошта не може вручити платник у податку примірник рішення про анулювання реєстрації пл атника ПДВ у зв'язку з незнахо дженням посадових осіб, відм овою прийняти таке рішення, н езнаходженням за місцезнахо дженням (місцем проживання) п латника податку, то працівни к того структурного підрозді лу, яким надсилалось таке ріш ення, на підставі інформації від структурного підрозділу , до функцій якого входить реє страція вхідної та вихідної кореспонденції, або на підст аві іншої інформації оформля є відповідну довідку, у якій в казує причину, що призвела до неможливості вручення примі рника рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Заз начена довідка разом з примі рником рішення про анулюванн я реєстрації, що не був вручен ий, долучається до облікової справи (реєстраційної части ни) цього платника. Примірник рішення, що не був вручений, м оже бути переданий під розпи ску самому платнику податку чи Представнику платника в р азі письмового або усного зв ернення до податкового орган у, де зберігається облікова с права платника податків.

Як свідчать матеріали спра ви позивач був виключений з Р еєстру платників податку на додану вартість 20.07.2011 року (підт верджено відміткою в рішенні ), примірник рішення був напра влений платнику податку пошт ою за адресою, зазначеною в Св ідоцтві. Як свідчать матеріа ли справи та пояснення позив ача вказане рішення було вру чено позивачу поштою саме за адресою місцезнаходження.

Таким чином, судом встановл ено, що у зв' язку з порушення м підрозділом податкової міл іції ДПІ в м. Сімферополі АР Кр им порядку встановлення місц езнаходження позивача довід ка ДПІ в м. Сімферополі про від сутність ПП «Фірма СТРОЙКЕР АМІКА» за юридичною адресою не може бути прийнята судом в якості доказу по справі. Крім того, суд вважає необхідним з вернути увагу ДПІ в м. Сімферо полі АРК на те, що форма довідк и, що наявна в матеріалах спра ви, не відповідає по формі вим огам Положення про організац ію взаємодії підрозділів под аткової міліції з іншими стр уктурними підрозділами орга нів державної податкової слу жби для встановлення місцезн аходження платника податків , затверджено наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 17.05.2010 року № 336, оскі льки замість 2 пунктів містит ь 3 пункти, зміст яких не відпо відає в повному обсязі формі довідки, затвердженої Полож енням.

Суд також вважає необхідни м зазначити наступне.

Під час розгляду справи від повідачем ДПІ в м. Сімферопол і АР Крим не було надано жодно го іншого доказу, який би свід чив про правомірність прийня того рішення.

Таким чином, ДПІ в м. Сімферо полі АР Крим, приймаючи рішен ня від 26.07.2011 року № 365/15-2 про анулю вання реєстрації ПП «Фірма С ТРОЙКЕРАМІКА» як платника по датку на додану вартість на п ідставі пп. «ж» п. 184.1 ст. 184 Подат кового кодексу України, керу валось недостовірною інформ ацією про відсутність ПП «Фі рма СТРОЙКЕРАМІКА» за місцез находженням, у зв'язку з чим вк азане рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

На підставі викладеного, су д приходить до висновку про о бґрунтованість позовних вим ог позивача про визнання про типравними дій Державної под аткової інспекції в м. Сімфер ополі АР Крим зі складання і н аправлення до відділу держав ної реєстрації Виконавчого к омітету Сімферопольської мі ської ради повідомлення про відсутність юридичної особи за місцем знаходження за фор мою № 18-ОПР № 580/29-0 від 02.06.2011 року у в ідношенні ПП «Фірма Стройкер амика»; визнання протиправни м та скасування рішення № 365/15-2 в ід 26.07.2011 року про анулювання ре єстрації платника ПДВ Приват ного підприємства «Фірма Стр ойкерамика».

Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб'єктом влад них повноважень, суд присудж ує всі здійснені нею докумен тально підтверджені судові в итрати з Державного бюджету України (або відповідного мі сцевого бюджету, якщо іншою с тороною був орган місцевого самоврядування, його посадов а чи службова особа), тому з ур ахуванням задоволення позов них вимог з Державного бюдже ту України необхідно стягнут и на користь позивача судові витрати в розмірі 03 гривні 40 ко пійок.

В судовому засіданні прого лошені вступна та резолютивн а частини постанови.

Постанова у повному обсязі виготовлена у строк, визначе ний ч. 3 ст. 160 КАС України.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни, суд

ПО СТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повніс тю.

2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспек ції в м. Сімферополі Автономн ої Республіки Крим зі склада ння і направлення до відділу державної реєстрації Викона вчого комітету Сімферопольс ької міської ради Автономної Республіки Крим повідомленн я про відсутність юридичної особи за місцем знаходження за формою № 18-ОПР № 580/29-0 від 02.06.2011 р оку у відношенні Приватного підприємства «Фірма Стройке рамика».

2. Визнати протиправним та с касувати рішення Державної п одаткової інспекції в м. Сімф ерополі Автономної Республі ки Крим № 365/15-2 від 26.07.2011 року про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь Приватного підприємства «Ф ірма Стройкерамика».

3. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Прив атного підприємства «Фірма С тройкерамика» (код ЄДРПОУ 25624291 ) 3,40 грн. витрат за сплату судов ого збору шляхом їх безспірн ого списання із рахунка суб'є кта владних повноважень - від повідача.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Петренко В.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення13.03.2012
Оприлюднено09.04.2012
Номер документу22400634
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10171/11/0170/26

Ухвала від 05.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 10.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 18.07.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Постанова від 13.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 30.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 30.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 17.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні