Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-10171/11/0170/26
18.07.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Омельченка В. А.,
суддів Щепанської О.А. ,
Кобаля М.І.
при секретарі судового засідання Саматової М.А.
за участю сторін:
представник позивача, Приватного підприємства "Фірма Стройкераміка"- Пефті Станіслав Валерійович, договір №01-08/2011 від 02.08.11,
представник відповідача, Державної податкової інспекції в м.Сімферополі АР Крим- Шилін Віталій Сергійович, довіреність № 7/10-0 від 01.03.12
представник третьої особи, Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
розглянувши матеріали справи № 2а-10171/11/0170/26 за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Петренко В.В. ) від 13.03.12 у справі № 2а-10171/11/0170/26
до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби (вул. Мате Залки, буд. 1/9, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95053)
третя особа: яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача
Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради (пр. Кірова, буд. 52, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95000)
про визнання протиправними дій , визнання протиправними та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13.03.12 у справі № 2а-10171/11/0170/26 позовні вимоги Приватного підприємства "Фірма Стройкераміка" задоволені повністю, а саме: визнані протиправними дії Державної податкової інспекції в м.Сімферополі Автономної Республіки Крим зі складання і направлення до відділу державної реєстрації Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради Автономної Республіки Крим повідомлення про відсутність юридичної особи за місцем знаходження за формою №18-ОПР №580/29-0 від02.06.2011року у відношенні Приватного підприємства «Фірма Стройкерамика», визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції в м.Сімферополі Автономної Республіки Крим №365/15-2 від26.07.2011року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Приватного підприємства «Фірма Стройкерамика», стягнуто з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Фірма Стройкерамика»(код ЄДРПОУ 25624291) 3,40 грн. витрат за сплату судового збору шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача.
Не погодившись з зазначеною постановою відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в який просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13.03.12 та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 20.04.2012 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби.
Третя особа в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду сповіщений належним чином та своєчасно, про причини неявки суд не повідомив.
Чинне законодавство не обмежує коло представників осіб, які беруть участь у справі, при апеляційному розгляді адміністративної справи.
Крім того, згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
При викладених обставинах, враховуючи те, що третя особа викликався в судове засідання, але в суд не з'явився, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності представника третьої особи.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.
Приватного підприємства «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА»зареєстроване у якості юридичної особи виконавчим комітетом Керченської міської ради АР Крим, про що видане свідоцтв про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 642484 (а.с.8).
Рішенням № 365/5-2 від 26.07.2011 року ДПІ в м. Сімферополі АР Крим було анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість - ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА»на підставі відсутності чи неможливості встановлення місцезнаходження юридичної особи (а.с.6).
У рішенні ДПІ в м. Сімферополі АР Крим № 365/5-2 від 26.07.2011 року зазначено, що платник подає податкові декларації з податку на додану вартість з ІІІ кварталу 2010 року до червня 2011 року (включено), з показниками, які свідчать про наявність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, та має обсяги оподаткованих операцій 7033 грн.
Судова колегія, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»від 15.05.2003 року №755-IV місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 17.05.2010 року № 336 (далі - Положення).
Згідно з пунктом 1.3 вказаного Положення виконавцем запиту щодо встановлення місцезнаходження платника податків є працівники підрозділів податкової міліції, які здійснюють заходи із встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків.
В пункті 1.4 Положення вказано, що визначення (місця проживання фізичної особи) та (місцезнаходження юридичної особи) вживаються відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»від 15 травня 2003 року №755-IV.
Таким чином, після отримання зазначеного запиту підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію підрозділом податкової міліції заходів для встановлення місцезнаходження платника податків (пункт 4.1.1 Положення) повинен:
- обов'язково здійснити вихід за адресою платника податків і у разі незнаходження за адресою платника податків, якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт) (п.4.2 Положення);
- у разі встановлення, що засновники та посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю платника податків -передати керівнику органу ДПС службову записку та матеріали (п.4.2 Положення);
- за даними адресного бюро МВД України встановити місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом п.4.3 Положення), за встановленими адресами здійснити виїзди та опитати засновників і керівників платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом -п.4.5 Положення);
- за необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків (п.4.4 Положення);
- проводяться інші заходи, які не суперечать чинному законодавству, з метою встановлення місцезнаходження платника податків; кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом - пункти 4.7, 4.8 Положення).
Пунктом 4.12 вказаного Положення встановлено, що запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків вважається виконаним, якщо:
місцезнаходження платника податків встановлено, що підтверджено виходом на відповідну адресу та оформлено документально;
встановлено, що платник податків зареєстрований на осіб, які не пов'язані з утворенням та господарською діяльності платника податків, та вжито всіх заходів, передбачених п.4.13 розділу IV Положення.
Як вказано в довідці підрозділу податкової міліції ДПІ в м. Сімферополі АР Крим від 01.06.2011 року № 670/15-2 працівниками податкової міліції були проведені необхідні та достатні заходи щодо встановлення місцезнаходження платника податків ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА», однак зазначена довідка не містить ані переліку вказаних заходів, ані зазначення причин, з яких можливо зробити висновок, що вказані заходи є достатніми для встановлення місцезнаходження платника податків. Більш того, в матеріалах справи взагалі відсутні відомості про проведення опитування керівників підприємства, про таке опитування не повідомлено і представниками сторін.
В довідці зазначено про виконання вимог п.4.13 Положення. Відповідно до зазначеного пункту у разі вжиття заходів для визначення місцезнаходження та встановлення, що засновники і посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю платника податків, підрозділ податкової міліції:
службовою запискою повідомляє структурний підрозділ ДПС, який ініціював заходи, про встановлення ознак фіктивності платника податків;
ініціює зміну стану платника податків з «10»- запит на встановлення місцезнаходження (місце проживання) на «23»- місцезнаходження не встановлено або «32»- фактичну адресу не встановлено, юридична адреса масової реєстрації;
повідомляє структурний підрозділ органу ДПС який ініціював заходи про їх припинення щодо встановлення місцезнаходження платника податків та передає керівнику органу ДПС службову записку та матеріали відповідно до вимог п. 2.3.1 Порядку взаємодії структурних підрозділів органів державної податкової служби під час підготовки та супроводження справ у судах і ведення претензійно-позовної роботи, затвердженого наказом ДПА України від 22.02.2008 року № 106 «Про організацію роботи юридичних підрозділів в органах державної податкової служби», із змінами;
матеріалів до юридичного підрозділу для проведення відповідної позовної роботи;
виконує доручення юридичного підрозділу та супроводжує матеріали у судах.
Згідно з пунктами 4.10 та 4.11 Положення підрозділ податкової міліції має право на проведення заходів щодо встановлення місцезнаходження платника податків на протязі 10 днів, при цьому зазначений термін за рішенням керівника підрозділу податкової міліції може бути продовжений до 30 днів з дати отримання запиту. Термінове повідомлення іншого підрозділу - ініціатора запиту про встановлення місцезнаходження платника податків - протягом наступного робочого дня - обов'язкове лише у випадку встановлення місцезнаходження такого платника податків.
Однак з тексту довідки № 2093/26-31 від 01.06.2011 року неможливо встановити період виконання вказаних заходів, вказані відомості не повідомлені і представником ДПІ в м. Сімферополі АР Крим під час розгляду справи в суді. Також суд зазначає, що ДПІ в м. Сімферополі АР Крим під час розгляду справи не надано і доказів того, що під час проведення вказаних заходів встановлено, що засновники і посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА».
Більш того, як свідчить текст рішення ДПІ в м. Сімферополі АРК від 20.07.2011 року № 365/15-2 про анулювання реєстрації платника податків -ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА»позивачем подавались декларації з ПДВ за періоди з ІІІ кварталу 2010 року о червня 2011 року включно.
Відповідно до вимог пп. 49.18.1 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Пунктом 202.1 статті 202 Податкового кодексу встановлено, що звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал. Як свідчить текст рішення ДПІ в м. Сімферополі АР Крим від 28.07.2011 року № 365/15-2 станом на 28.07.2011 року позивачем до ДПІ вже була надана податкова декларація з ПДВ за червень 2011 року. При цьому за наявності обставин, що свідчать як про подання ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА»податкових декларацій з ПДВ до ДПІ, наявності оподатковуваних операцій в розмірі 7033 грн., податковим органом не здійснено заходів щодо встановлення керівників підприємства, що надають такі декларації до ДПІ з зазначенням про ведення господарської діяльності, та їх опитування.
Крім того, відповідно до довідки № 2093/26-31 від 02.06.2011 року, повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням № 580/29-0 від 02.06.2011 року перевірялося місцезнаходження ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА»за адресою: 95000, м. Сімферополь, вул. Кржижановського, 1Б, тоді як відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА»серії А00 № 642484 (а.с.8), довідки АА № 011941 з Єдиного держаного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) (а.с.9), Витягу з Єдиного держаного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців станом на 15.09.2011 року (а.с.18-19) місцезнаходженням ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА»є: 95493, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Кржижановського, б. 1Б, кв. 29.
Також, 19.05.2011 року була здійснена державна реєстрація Статуту ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА»у новій редакції.
Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, що зврахуванням переліку заходів, встановлених Положенням, необхідності опитування працівників ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА», докази проведення якого не надані та про проведення якого взагалі не повідомлено, враховуючі кількість заходів, що необхідно виконати, та відсутності в матеріалах справи доказів проведення будь-якого з них (зокрема, і опитування осіб, що займають вказані приміщення), вказана довідка не може бути прийнята в якості належного доказу відсутності позивача за юридичною адресою: АР Крим, м. Сімферополь, вул. Кржижановського, б.1-б, кв. 29.
Згідно з пунктом 12.5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 року № 979, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 року за №1439/18734, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. №18-ОПП (додаток 21) для вжиття заходів, передбачених частиною восьмою статті 19 Закону. Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про направлення такого повідомлення вноситься запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. №19-ОПП (додаток 22).
ДПІ в м. Сімферополі АР Крим 02.06.2011 року було складено повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА»(місцезнаходження: 95000, м. Сімферополь, вул. Крижановського, 1Б) за підписом начальника ВПМ першого заступника начальника ДПІ в м. Сімферополі Гапієнко А.А., відповідно до якої фактично місцезнаходження юридичної особи або адреса, за якою здійснюється зв'язок, не встановлено, яке було направлено на адресу Державного реєстратора було (а.с.7).
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб -підприємців, регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»від 15.05.2003 року № 755-IV (надалі станом на дату виникнення спірних відносин -Закон № 755).
Відповідно до ст. 1 Закону № 755 державний реєстратор - посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Згідно ч. 1 ст. 4 Закону № 755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону № 755 відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Згідно з ч.ч. 1, 5 ст. 16 Закону № 755 єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру. Єдиний державний реєстр створюється і ведеться спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації, який є його розпорядником та адміністратором.
Частиною 5 ст. 17 Закону № 755 встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться також відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.
Відповідно до приписів ст.18, 19 Закону № 755 відомості про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу вносить до Єдиного державного реєстру державний реєстратор.
Згідно з ч. 11 ст. 19 Закону № 375 юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до ч. 12 ст. 19 Закону у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки. У разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
На виконання вимог Закону № 755 Державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим Космачевською Т.О. направлено на юридичну адресу ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА»повідомлення про необхідність підтвердження відомостей. При цьому державним реєстратором надано витяг з Журналу вихідної кореспонденції з якого не вбачається ані дати відправлення, ні адреси, на яку здійснено відправленн, ані переліку документів, які були відправлені ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА»(а.с.76).
Правила надання послуг поштового зв'язку затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 року № 270 (надалі в редакції станом на час виникнення спірних відносин - Правила № 270).
Згідно із пунктом 2 Правил № 270 реєстроване поштове відправлення - поштове відправлення, яке приймається для пересилання з видачею розрахункового документа, пересилається з приписуванням до супровідних документів та вручається одержувачу під розписку; рекомендоване поштове відправлення - реєстрований лист, поштова картка, бандероль, секограма, дрібний пакет, мішок "М", які приймаються для пересилання без оцінки відправником вартості його вкладення.
Відповідно до пункту 17 Правил № 270 внутрішні реєстровані поштові відправлення (крім прямих контейнерів), поштові перекази можуть прийматися для пересилання з рекомендованим повідомленням про їх вручення.
Пунктом 2 Правил № 270 зазначено, що повідомлення про вручення поштового відправлення, поштового переказу - повідомлення, яким оператор поштового зв'язку доводить до відома відправника чи уповноваженої ним особи інформацію про дату вручення реєстрованого поштового відправлення, виплати коштів за поштовим переказом та прізвище одержувача.
Враховуючи зазначене вище, датою надходження юридичний особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу є дата, зазначена в повідомленні про вручення поштового відправлення.
Адресат внутрішнього поштового відправлення (посилки, листа чи бандеролі з оголошеною цінністю), поштового переказу повідомляється про надходження адресованого йому поштового відправлення, поштового переказу за телефоном, номер якого зазначається відправником на поштовому відправленні, бланку поштового переказу, або за відповідним повідомленням (п.21 Правил № 270).
Рекомендовані поштові відправлення, у тому числі рекомендовані листи з позначкою «Судова повістка», рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень, поштових переказів, повідомлення про надходження електронних поштових переказів, які не були вручені під час доставки, повторні повідомлення про надходження реєстрованих поштових відправлень (крім зазначених в абзаці четвертому пункту 93 цих Правил), поштових переказів, адресовані фізичним особам, під час доставки за зазначеною адресою або під час вручення в об'єкті поштового зв'язку вручаються адресату, а у разі його відсутності - повнолітньому члену сім'ї за умови пред'явлення документа, що посвідчує особу, а також документа, що посвідчує родинні зв'язки з адресатом (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб тощо), чи рішення органу опіки і піклування про призначення їх опікунами чи піклувальниками. У разі відсутності адресата або повнолітніх членів його сім'ї до абонентської поштової скриньки адресата вкладається повідомлення про надходження зазначеного реєстрованого поштового відправлення, поштового переказу, рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, поштового переказу (п. 99 Правил № 270).
Згідно п. 102 Правил № 270 рекомендовані поштові відправлення, рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень, поштових переказів, не вручені адресатам під час доставки додому, вручаються в об'єкті поштового зв'язку.
У разі неможливості вручення одержувачам поштові відправлення, внутрішні поштові перекази зберігаються об'єктом поштового зв'язку місця призначення протягом одного місяця з дня їх надходження, відправлення»- 14 календарних днів, міжнародні поштові перекази - відповідно до укладених угод (п. 116 Правил № 270).
Невручені одержувачам або відправникам поштові відправлення, поштові перекази зберігаються об'єктом поштового зв'язку протягом строку, визначеного цими Правилами. Після закінчення встановленого строку зберігання поштові відправлення вважаються такими, що не вручені, поштові перекази - не виплачені. Невручені поштові відправлення зберігаються об'єктом поштового зв'язку до закінчення шестимісячного строку з дня прийняття їх для пересилання, невиплачені поштові перекази - протягом трьох років з дня прийняття їх для пересилання. Протягом зазначеного строку відправник/адресат може звернутися до оператора поштового зв'язку щодо одержання такого поштового відправлення, коштів за таким поштовим переказом (п. 119 Правил № 270).
Однак, доказів на підтвердження того, коли ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА»отримано повідомлення про необхідність підтвердження відомостей не надано.
ДПІ в м. Сімферополі АР Крим від Державного реєстратора були отримані відомості з ЄДР щодо юридичної особи - про необхідність підтвердження відомостей, відповідно до яких 20.07.2011 року у Єдиному державному реєстрі зроблено запис № 18821440012015195 про відсутність юридичної особи ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА»за місцезнаходженням.
Відповідно до вимог підпункту «ж»п.184.1 ст.184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
26.07.2011 року ДПІ в м. Сімферополі АРК було прийнято рішення № 365/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість - ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА»на підставі відсутності чи неможливості встановлення місцезнаходження юридичної особи (а.с.6).
Проведення процедури реєстрації та анулювання реєстрації платників податків податку на додану вартість визначено також Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим Наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 року № 978 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 року за № 1400/18695 -надалі в редакції станом на дату виникнення спірних відносин -Положення № 978).
Відповідно до п. 5.1 та п. 5.2 розділу V вказаного Положення № 978 податкові органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав та за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей).
Як вбачається з п. 5.3 розділу V Положення № 978 за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) податковий орган приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення податковим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов'язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.
Згідно пп. 5.2.11 п. 5.2 Розділу V Положення № 978 анулювання реєстрації за ініціативою відповідного податкового органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах «б»- «и»пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти «б»- «и»пункту 1 цього розділу), зокрема, повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт «ж»пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).
Як вбачається з пункту 5.3 розділу V Положення № 978 за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) податковий орган приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення податковим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов'язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.
Відповідно до пункту 5.4 розділу V Положення № 978 рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою податкового органу оформляється за формою № 6-РПДВ (додаток 6). Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження податкового органу, та підписується керівником податкового органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказується підстава для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу.
Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається днем прийняття такого рішення. Рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписання реєструються у журналі обліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою № 6-РЖ (додаток 7). Номер рішення відповідає порядковому номеру запису в цьому журналі.
Один примірник рішення зберігається в обліковій справі (реєстраційній частині) платника податків. Документи чи копії документів, на підставі яких податковий орган прийняв рішення про анулювання реєстрації, мають бути додані до цього примірника рішення.
Протягом трьох робочих днів після дня анулювання один примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ надсилається податковим органом особі, реєстрацію якої анульовано, за місцезнаходженням або місцем проживання такої особи, вказаним у Свідоцтві, або за наявності відомостей про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо) такої особи - за місцезнаходженням комісії. Примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається надісланим (врученим) платнику ПДВ, якщо його надіслано листом з повідомленням про вручення або передано під розписку самому платнику податку чи Представнику платника.
Якщо податковий орган або пошта не може вручити платнику податку примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, відмовою прийняти таке рішення, незнаходженням за місцезнаходженням (місцем проживання) платника податку, то працівник того структурного підрозділу, яким надсилалось таке рішення, на підставі інформації від структурного підрозділу, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або на підставі іншої інформації оформляє відповідну довідку, у якій вказує причину, що призвела до неможливості вручення примірника рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Зазначена довідка разом з примірником рішення про анулювання реєстрації, що не був вручений, долучається до облікової справи (реєстраційної частини) цього платника. Примірник рішення, що не був вручений, може бути переданий під розписку самому платнику податку чи представнику платника в разі письмового або усного звернення до податкового органу, де зберігається облікова справа платника податків.
Як свідчать матеріали справи позивач був виключений з Реєстру платників податку на додану вартість 20.07.2011 року (підтверджено відміткою в рішенні), примірник рішення був направлений платнику податку поштою за адресою, зазначеною в свідоцтві. Як свідчать матеріали справи та пояснення позивача вказане рішення було вручено позивачу поштою саме за адресою місцезнаходження.
За таких підстав, судова колегія приходить до висновку про безпідставність доводів апеляційної скарги з підстав їх спростування матеріалами справи та встановленими обставинами, оскільки у зв'язку з порушенням підрозділом податкової міліції ДПІ в м. Сімферополі АР Крим порядку встановлення місцезнаходження позивача довідка ДПІ в м. Сімферополі про відсутність ПП «Фірма СТРОЙКЕРАМІКА»за юридичною адресою не може бути прийнята в якості доказу по справі. Крім того, форма довідки, що наявна в матеріалах справи, не відповідає по формі вимогам Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 17.05.2010 року № 336, оскільки замість 2 пунктів містить 3 пункти, зміст яких не відповідає в повному обсязі формі довідки, затвердженої Положенням.
Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.
Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13.03.12 у справі № 2а-10171/11/0170/26 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 23 липня 2012 р.
Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко
Судді підпис О.А.Щепанська
підпис М.І. Кобаль
З оригіналом згідно
Головуючий суддя В.А.Омельченко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25680418 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні