24/26
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 24/26
10.04.08
За позовом Закритого акціонерного товариства "Ексельсіор"
до 1) Печерської районної у місті Києві ради
2) Фонду приватизації комунального майна
Печерського району м. Києва
про усунення перешкод у приватизації нежитлового приміщення
Суддя Смілянець В.В.
Представники сторін:
Від позивача: Гребенченко О.А. (довіреність від 04.04.2008р.)
Від відповідача-1: не з'явився
Від відповідача-2: Лісун І.В. (довіреність № 227 від 07.04.2008р.)
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач - Закрите акціонерне товариство "Ексельсіор" звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до Відповідача-1 - Печерської районної у місті Києві ради та Відповідача-2 - Фонду приватизації комунального майна Печерського районну м. Києва про усунення перешкод у приватизації нежитлового приміщення та зобов'язання Фонду приватизації комунального майна Печерського району м. Києва включити до переліку об'єктів нерухомого майна, що підлягають приватизації, нежитлове приміщення площею 117,4 кв.м, що знаходиться за адресою: 01001, м. Київ-1, вул. Лютеранська/Заньковецької, 7/10, шляхом викупу Закритим акціонерним товариством "Ексельсіор", провести підготовчі дії (публікація в офіційному виданні, експертна оцінка та інші дії) щодо приватизації Закритим акціонерним товариством "Ексельсіор" нежитлового приміщення, що знаходиться за адресою: 01001, Київ-1, вул. Лютеранська/Заньковецької, 7/10, площею 117,4 кв.м., укласти із Закритим акціонерним товариством "Ексельсіор" договір купівлі-продажу нежитлового приміщення площею 117,4 кв.м., що знаходиться за адресою: 01001, м. Київ-1, вул. Лютеранська/Заньковецької, 7/10, і зобов'язання Печерську районну у місті Києві раду затвердити перелік об'єктів нерухомого майна, що підлягають приватизації, до якого включено нежитлове приміщення площею 117,4 кв.м, що знаходиться за адресою: 01001,м. Київ-1, вул. Лютеранська/Заньковецької, 7/10, шляхом викупу Закритим акціонерним товариством "Ексельсіор".
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 01.04.2008 р. розгляд справи № 24/26 був призначений на 10.04.2008 р. о 11:00.
Представник Відповідача-2 - Фонду приватизації комунального майна Печерського району м. Києва у судовому засіданні позовні вимоги відхилив та просив у задоволені позову відмовити в повному обсязі.
Представник Відповідача-1 - Печерської районної у місті Києві ради в судове засідання не з'явився, але надав суду клопотання, в якому проти позову заперечує, підтримує позицію, викладену у письмових запереченнях Відповідача-2 та просить розглядати справу без його представника.
В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги, обґрунтовуючи їх наступним.
Позивач - Закрите акціонерне товариство "Ексельсіор" є орендатором з 1952 року нежилого приміщення, що знаходиться в буднику за адресою: 01001, м. Київ, вул. Лютеранська/М. Заньковецької, 7/10 на підставі договору оренди, який переукладається щорічно.
Приміщення належить до комунальної власності територіальної громади Печерського району міста Києва і знаходиться на балансі Житлово-експлуатаціїної організації № 601.
На даний час оренда здійснюється на підставі договору оренди нерухомого майна (нежилих будівель, споруд, приміщень) комунальної власності територіальної громади Печерського району м. Києва № 107/601 від 01.01.2008 року, укладеного Позивачем з Комунальним підприємством по утриманню житлового господарства Печерського району м. Києва "Печерськжитло", який виступив орендодавцем комунального майна територіальної громади Печерського району міста Києва на підставі розпорядження голови Печерської районної у місті Києві ради від 13.01.2003 р. № 8 та на підставі протокольного рішення комісії з питань користування та відчуження комунального майна Печерської районної у місті Києва (протокол № 13 від 01.11.2007 р.) в зв'язку з переукладанням договору оренди нерухомого майна (нежилих будівель, споруд, приміщень) комунальної власності територіальної громади Печерського району м. Києва № 107/601 від 30.06.2007 року.
Загальна площа орендованого приміщення складає 117,4 кв.м.
В 2005 році відповідно до умов оренди Позивач - ЗАТ "Ексельсіор" звернувся до орендодавця із листом про надання дозволу на проведення ремонтних робіт, пов'язаних з облаштуванням фасаду будинку.
На підставі дозволів, отриманих від орендодавця: листа Житлово-експлуатаційної організації Комунального підприємства по утриманню житлового господарства Печерського району м. Києва "Печерськжитло" від 18.10.2005 р. № 517 та листа Печерської районної у місті Києві державної адміністрації від 03.10.2005 р. № 5456/3, Позивач здійснив ремонті роботи всередині вказаного приміщення та реставрацію фасаду самого будинку.
Кошторисна вартість ремонтних робіт всередині приміщення склала 162108,00 (сто шістдесят дві тисячі сто вісім) грн. 00 коп., робіт по реставрації фасаду - 119 708,00 (сто дев'ятнадцять тисяч сімсот вісім) грн. 00 коп., загальна вартість всіх ремонтних робіт склала 281 816,00 грн. (двісті вісімдесят одна тисяча вісімсот шістнадцять гривень 00 коп.), що підтверджується актами приймання виконаних підрядних робіт за листопад 2005 року, за січень-квітень 2006 рік, за серпень 2006 року, проведених на підставі контракту № 0/2РР від 21.07.2005 р., укладеному Позивачем з генеральним підрядником ПБК "Артлайн".
Згідно довідки КП УЖГ "Хрещатик" балансова вартість всього орендованого приміщення становить 64089,32 (шістдесят чотири тисячі вісімдесят дев'ять) грн. 32 коп., залишкова вартість - 23177,65 (двадцять три тисячі сто сімдесят сім) грн. 65 коп.
Відповідно до ст. 7 Закону України "Про приватизацію державного майна", встановлено, що продаж майна, що є у комунальній власності, здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування через створені ними органи приватизації. Зазначені органи діють у межах повноважень, визначених відповідними місцевими радами, та є їм підпорядкованими, підзвітними і підконтрольними.
Органом приватизації комунального майна територіальної громади Печерського району міста Києва є Фонд приватизації комунального майна Печерського району міста Києва, на якого покладено повноваження по підготовці до приватизації комунального майна та який виступає продавцем комунального майна.
Згідно з п. 51 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки, яка передбачає, що орендар одержує право на викуп орендованого майна, якщо орендарем за згодою орендодавця здійснено за власний рахунок поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менше як 25% залишкової вартості майна.
Враховуючи вищезазначене та вартість поліпшень, здійснених позивачем, позивач звернувся до Відповідача-1 - Печерської районної у місті Києві ради, як до власника і розпорядника орендованого приміщення, листом від 27.12.2007 року № 14 з ініціативою приватизувати орендоване приміщення шляхом викупу.
Однак, Відповідач-1 - Печерська районна у м. Києві рада листом від 26.01.2008 р. № 59/01/08 відмовив Позивачу в приватизації приміщення, посилаючись на те, що будинок № 7/10 по вул. Лютеранська/М. Заньковецької м. Києва, де знаходиться орендоване приміщення, є пам'яткою архітектури місцевого значення відповідно до Рішення Київського міськвиконкому від 22.11.1982 року № 1804 і на даний час не може бути приватизований, оскільки Законом України від 01.02.2005 р. № 2391 "Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини" введено заборону на приватизацію пам'яток культурної спадщини до затвердження Верховною Радою України переліку пам'яток, які не підлягають приватизації.
Позивач не погоджується із відмовою Відповідача-1, обґрунтовуючи це тим, що введення мораторію застосовується до об'єктів культурної спадщини саме, національного значення, а будинок № 7/10 на вул. Лютеранський/Заньковецької, де знаходиться спірне приміщення, відповідно до Рішення Київського міськвиконкому від 22.11.1982 року № 1804 є пам'яткою архітектури місцевого значення.
Жодних заборон або обмежень щодо приватизації об'єктів культурної спадщини місцевого значення законодавство не містить.
Крім того, згідно листа від 15.02.2008р. № 119 Головне управління охорони культурної спадщини Київської міської державної адміністрації не заперечує проти включення приміщень будинку № 7/10 на вул. Лютеранський/Заньковецької у програму приватизації, оскільки цей будинок згідно рішень Київської міської ради № 445/1422 від 05.07.2001 і № 577/737 від 26.06.2003 не внесений до проекту переліку пам'яток, що не підлягають приватизації.
Представник Відповідача-2 - Фонду приватизації комунального майна Печерського району м. Києва у судовому засіданні позовні вимоги відхилив та просив у задоволені позову відмовити в повному обсязі, посилаючись на його безпідставність, оскільки вважає, що приватизація спірного нежитлового приміщення шляхом викупу можлива лише в тому випадку, коли буде знята заборона Верховною Радою України на приватизацію пам'яток культурної спадщини.
В обґрунтування своїх заперечень Відповідач-2 повідомив наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" Фонд державного майна України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві ради затверджують за поданням органів приватизації переліки об'єктів, які перебувають відповідно у загальнодержавній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності і підлягають: продажу на аукціоні, за конкурсом, викупу.
Статтею 4 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" встановлено, що продавцями є орган приватизації, який складає перелік об'єктів, що підлягають викупу, проводить підготовку даних об'єктів до продажу у відповідності до діючого законодавства.
Відповідач-2 - Фонд комунального приватизації комунального майна Печерського району м. Києва є органом приватизації створеним Печерською районною у м. Києві радою, який здійснює підготовчі дії з продажу комунального майна.
Відповідач-2 вважає відмову Відповідача-1 - Печерської районної у м. Києві ради законною та правомірною. Адже, згідно зі ст. 1 Закону України "Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини" заборонена приватизація пам'яток культурної спадщини до затвердження Верховною Радою України переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації. Даний закон є нормою прямої дії та є обов'язковим для виконання.
При цьому, Відповідач-2 не заперечує, що Головне управління охорони культурної спадщини Київської міської державної адміністрації своїм висновком надало згоду на приватизацію Позивачем спірного нежитлового приміщення на законних умовах. Відповідач-2 не заперечує того факту, що нежитлове приміщення, яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Лютеранська/М. Заньковецької, 7/10, не включено до переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації, але зауважує той факт, що вказаний перелік є проектом та не вступив в законну дію, тому юридичної сили не має і посилатися на нього як на норму права неможливо.
Розглянувши подані учасниками процесу документи і матеріали, заслухавши представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та поданні заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва –
ВСТАНОВИВ:
Позивач - Закрите акціонерне товариство "Ексельсіор" є орендарем нежитлового приміщення загальною площею 117,4 кв.м., що розташоване в будинку за адресою: 01001, м. Київ, вул. Лютеранська/М. Заньковецької 7/10, належить до комунальної власності територіальної громади Печерського району міста Києва, знаходиться на балансі Житлово-комунальної організації № 601 та є пам'яткою культурної спадщини місцевого значення.
Функції власника щодо розпорядження спірним приміщенням виконує Відповідач-1 - Печерська районна у місті Києві рада, як орган місцевого самоврядування.
Приміщення використовується Позивачем під розміщення ательє. Відносини оренди тривають з 1952 року, переукладаються щорічно на новий строк. На даний час орендні відносини закріплені на підставі договору оренди нерухомого майна (нежилих будівель, споруд, приміщень) комунальної власності територіальної громади Печерського району м. Києва № 107/601 від 01.01.2008 року, укладеного Позивачем з Комунальним підприємством по утриманню житлового господарства Печерського району м. Києва "Печерськжитло", який виступив орендодавцем комунального майна територіальної громади Печерського району міста Києва на підставі розпорядження голови Печерської районної у місті Києві ради від 13.01.2003 р. № 8 та на підставі протокольного рішення комісії з питань користування та відчуження комунального майна Печерської районної у місті Києва (протокол № 13 від 01.11.2007 р.) в зв'язку з переукладанням договору оренди нерухомого майна (нежилих будівель, споруд, приміщень) комунальної власності територіальної громади Печерського району м. Києва № 107/601 від 30.06.2007 року.
Позивач відповідно до умов договору оренди, отримавши дозвіл орендодавця: лист Житлово-експлуатаціїної організації Комунальним підприємством по утриманню житлового господарства Печерського району м. Києва "Печерськжитло" від 18.10.2005 р. № 517 та лист Печерської районної у місті Києві державної адміністрації від 03.10.2005 р. № 5456/3, здійснив ремонті роботи всередині вказаного приміщення та реставрацію фасаду самого будинку.
Загальна кошторисна вартість поліпшень здійсненних Позивачем склала 281816,00 грн., що становить більше 25% залишкової вартості спірних приміщень. Відповідно до довідки КП УЖГ "Хрещатик" залишкова вартість площі приміщень, що надані Позивачу в оренду, станом на 01.01.2008 р. склала 23177,65 грн.
Позивач звернувся до Відповідача-1 - Печерської районної державної у місті Києві ради із листом від 27 грудня 2007 року № 14 з ініціативою придбати спірні приміщення шляхом його викупу .
Однак, Відповідач-1 листом від 26.02.2008 р. № 59/01/08 відмовив Позивачу у придбанні спірного нежитлового приміщення в зв'язку з набранням чинності Закону України "Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини", так як спірне майно є пам'яткою архітектури місцевого значення, а зазначеним законом встановлено тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини до затвердження Верховною Радою України переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації.
Згідно з п. 5 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Відповідно до ч. 4 ст. 3 Закону України "Про приватизацію державного майна" відчуження майна, що є у комунальній власності, регулюється положеннями цього Закону, іншими законами з питань приватизації і здійснюється органами місцевого самоврядування.
Згідно зі ст. 7 Закону України "Про приватизацію державного майна" продаж майна, що є у комунальній власності, здійснюють органи, створювані відповідними місцевими радами. Зазначені органи діють у межах повноважень, визначених відповідними місцевими радами, та є їм підпорядкованими, підзвітними і підконтрольними. Таким органом, що здійснює продаж комунального майна територіальної громади Печерського району є Відповідач-2 - Фонд приватизації комунального майна Печерського району.
Відповідно до ст. ст. 4, 7, 8 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" орган приватизації, тобто Відповідач-2, є продавцем об'єктів малої приватизації, складає перелік, об'єктів, які підлягають викупу, проводить підготовку даних об'єктів до продажу у відповідності до діючого законодавства.
Пунктом 51 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки передбачено, що орендар одержує право на викуп орендованого майна, якщо орендарем за згодою орендодавця здійснено за власний рахунок поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менше як 25% залишкової вартості майна.
Таким чином, Позивач - Закрите акціонерне товариство "Ексельсіор" на підставах, передбачених законом, отримав право на придбання спірних приміщень комунальної власності шляхом їх викупу .
Матеріали справи свідчать про те, що факт наявності у Позивача права на викуп спірного приміщення на підставі проведення поліпшень, вартість яких склала більше 25% залишкової вартості площі орендованих Позивачем, Відповідачами не заперечується.
Жодних доказів щодо включення цих приміщень до переліку об'єктів, які не підлягають приватизації, Відповідачем-2 надано не було.
При цьому, як вбачається із матеріалів справи, Головним управлінням охорони культурної спадщини Київської міської державної адмінстрації - місцевим органом охорони культурної спадщини, листом від 15.02.2008 р. № 1119 було надано згоду на відчуження спірного приміщення, а саме: включення нежилих приміщень зазначеного будинку за адресою: вул. Лютеранська/Заньковецької, 7/10, у програму приватизації у відповідності до діючого законодавства, оскільки цей будинок не внесений до проекту переліку пам'яток, що не підлягають приватизації згідно з рішеннями Київської міської ради: VIII сесія XXIII скликання від 05.07.2001 р. № 445/1422 та IV сесія XXIV скликання від 26.06.2003 р. № 5777/737).
Таким чином, як вбачається із матеріалів справи, продажу підлягає комунальне майно територіальної громади Печерського району м. Києва, яке відноситься до об'єктів культурної спадщини місцевого значення, відчуження якого здійснюється за рішенням відповідного органу місцевого самоврядування - Печерської районної у місті Києві ради.
Продавцем спірного майна виступає Фонд приватизації комунального майна Печерського району, створений Печерською районною у місті Києві радою, який відповідно до ст.ст. 7, 8 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" здійснює підготовку по відчуженню комунального майна, в тому числі, складає переліки об'єктів комунальної власності , які підлягають продажу, визначає ціну продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, готує та публікує інформацію про об'єкти малої приватизації у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації.
Заборона щодо приватизації об'єктів культурної спадщини, яка встановлена Законом України "Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини", застосовується до державного майна, так як відповідно до п. 36 ч. 1 ст. 85 Конституції України до повноважень Верховної Ради України належить затвердження переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації.
Перелік об'єктів комунальної власності, що не підлягає приватизації, відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", визначається відповідним органом місцевого самоврядування, про що було зазначено в листі Головного управління культурної спадщини Київської міської державної адміністрації від 15.02.2008 р. № 1119.
Крім того, ч. 2 ст. 2 Закону України "Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини" встановлено, що Кабінет Міністрів України зобов'язаний у шестимісячний строк з дня набрання законом чинності подати на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про затвердження переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації.
Кабінет Міністрів України відповідно до його повноважень у сфері охорони культурної спадщини, визначених ст. 4 Закону України "Про охорону культурної спадщини", заносить до Державного реєстру нерухомих пам'яток України об'єкти культурної спадщини національного значення.
Таким чином, мораторій про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини, встановлений Законом України "Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини" не поширюється на об'єкти комунальної власності, в тому числі місцевого значення.
За таких обставин суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України понесені позивачем судові витрати, пов'язані з розглядом справи, зокрема витрати на оплату інформаційно-технічного забезпечення судового процесу та сплату державного мита підлягають відшкодуванню за рахунок відповідачів.
Керуючись ст. 85 Конституції України, ст. ст. 4, 7 Закону України "Про приватизацію державного майна", ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування", ст. 4 Закону України "Про охорону культурної спадщини", Закон України "Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини", Держаної програми приватизації на 2000-2002 роки, ст. ст. 33, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Зобов'язати Фонд приватизації комунального майна Печерського району м. Києва (01010, м. Київ, вул. Суворова, 15; код ЄДРПОУ 22974783) включити до переліку об'єктів нерухомого майна, що підлягають приватизації шляхом викупу Закритим акціонерним товариством "Ексельсіор" (01001, м. Київ, вул. Лютеранська/М.Заньковецької, 7/10; код ЄДРПОУ 21452628), нежитлове приміщення площею 117,4 кв.м., яке знаходиться за адресою: 01001, м. Київ-1, вул. Лютеранська/Заньковецької, 7/10;
3. Зобов'язати Фонд приватизації комунального майна Печерського району м. Києва (01010, м. Київ, вул. Суворова, 15; код ЄДРПОУ 22974783) провести підготовчі дії (публікація в офіційному виданні, експертна оцінка та інші дії) щодо приватизації шляхом викупу Закритим акціонерним товариством "Ексельсіор" (01001, м. Київ, вул. Лютеранська/М.Заньковецької, 7/10; код ЄДРПОУ 21452628) нежитлового приміщення, яке знаходиться за адресою: 01001, Київ-1, вул. Лютеранська/Заньковецької, 7/10, площею 117,4 кв.м.;
4. Зобов'язати Фонд приватизації комунального майна Печерського району м. Києва (01010, м. Київ, вул. Суворова, 15; код ЄДРПОУ 22974783) укласти із Закритим акціонерним товариством "Ексельсіор" (01001, м. Київ, вул. Лютеранська/М.Заньковецької, 7/10; код ЄДРПОУ 21452628) договір купівлі-продажу нежитлового приміщення площею 117,4 кв.м., яке знаходиться за адресою: 01001, м. Київ-1, вул. Лютеранська/Заньковецької, 7/10.
5. Стягнути з Печерської районної у місті Києві ради (01010, м. Київ, вул. Суворова, 15; код ЄДРПОУ 26077508) на користь Закритого акціонерного товариства "Ексельсіор" (01001, м. Київ, вул. Лютеранська/М.Заньковецької, 7/10; код ЄДРПОУ 21452628) 170 (сто сімдесят) грн. 00 коп. державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
6. Видати наказ.
7. Стягнути з Фонду приватизації комунального майна Печерського районну м. Києва (01010, м. Київ, вул. Суворова, 15; код ЄДРПОУ 22974783) на користь Закритого акціонерного товариства "Ексельсіор" (01001, м. Київ, вул. Лютеранська/М.Заньковецької, 7/10; код ЄДРПОУ 21452628) 170 (сто сімдесят) грн. 00 коп. державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
8. Видати наказ.
9. Рішення надіслати сторонам.
10. Рішення може бути оскаржено до апеляційного суду протягом 10 днів.
Суддя Смілянець В.В.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2008 |
Оприлюднено | 25.11.2008 |
Номер документу | 2364428 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні