Постанова
від 12.04.2012 по справі 2а-11004/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 квітня 2012 р. № 2а-11004/11/1370

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

за участю:

секретаря судового засідання Павлишина Ю.І.,

представників позивача Сміщука С.Л., Вереса В.М.,

представника відповідача Кузіва С.П.,

представник відповідача ГУЮ у Львівській області не з'явився,

представник третьої особи не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Вільної професійної спілки інженерно -технічних працівників Державного авіапідприємства «Львівські авіалінії»до Головного управління юстиції у Львівській області, державного реєстратора виконавчого комітету Львівської міської ради Василаш Галини Ярославівни, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів Первинної профспілкової організації Державного авіапідприємства «Львівські авіалінії»про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії,

встановив:

Вільна професійна спілка інженерно -технічних працівників Державного авіапідприємства «Львівські авіалінії»(надалі -ВПС ІТП ДАП «Львівські авіалінії») звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління юстиції у Львівській області (надалі -ГУЮ у Львівській області), Управління державної реєстрації Львівської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів Первинної профспілкової організації Державного авіапідприємства «Львівські авіалінії»(надалі -ППО ДАП «Львівські авіалінії»), в якому із врахуванням заяви про уточнення позовних вимог просить визнати неправомірними дії ГУЮ у Львівській області щодо легалізації ППО ДАП «Львівські авіалінії»та внесення її до Реєстру об'єднань громадян за №1062; визнати недійсною та скасувати легалізацію ППО ДАП «Львівські авіалінії»та внесення її до Реєстру об'єднань громадян за №1062; визнати нечинним включення ППО ДАП «Львівські авіалінії»до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців державним реєстратором Василаш Г.Я.

Відповідно до ухвали судового засідання від 24.11.2011р. суд згідно з ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України за згодою позивача допустив заміну первинного відповідача у справі - Управління державної реєстрації Львівської міської ради належним відповідачем - державним реєстратором виконавчого комітету Львівської міської ради Василаш Г.Я.

Відповідно до ухвали судового засідання від 02.02.2012р. суд згідно з ч.2 ст. 53 Кодексу адміністративного судочинства України залучив до участі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів - Первинну профспілкову організацію Державного авіапідприємства «Львівські авіалінії».

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ГУЮ у Львівській області при внесенні ППО ДАП «Львівські авіалінії»до Реєстру об'єднань громадян за №1062 порушено вимоги ст.ст.1, 11, 16 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії»(надалі -Закон №1045 -XIV) та незаконно включено до ЄДРПОУ. Суть порушення зводиться до того, що легалізація ППО ДАП «Львівські авіалінії»повинна була здійснена Львівським міським управлінням юстиції за місцем свого знаходження, а не ГУЮ у Львівській області. Також позов обґрунтований тим, що назва ППО ДАП «Львівські авіалінії»не відповідає поданим нею статутним документам, так як остання не належить до профспілки ДАП «Львівські авіалінії».

Відповідач -ГУЮ у Львівській області подав заперечення на позовну заяву, в яких просить суд відмовити позивачу у задоволенні позову. Свої заперечення обґрунтовує тим, що відповідно до ч.7 ст. 16 Закону №1045 -XIVстатус організацій всеукраїнської профспілки чи профспілки іншого статусу визначається статутом цієї профспілки. ППО ДАП «Львівські авіалінії»утворені працівниками одного підприємства ДАП «Львівські авіалінії», що відповідає вимогам ст.1 Закону №1045 -XIV. Проте, враховуючи те, що структури вказаного підприємства розташовані не лише у місті Львові, а й на території Львівської області, а також положення ч. 7 ст. 16 Закону №1045 -XIV, ППО ДАП «Львівські авіалінії»правомірно звернулись за легалізацією саме до ГУЮ у Львівській області для чого надіслали повідомлення із посиланням на свідоцтво про реєстрацію об'єднання громадян Професійної спідлки авіапрацівників України №1381 від 29.03.2000р. Тому, повідомлення про належність ППО ДАП «Львівські авіалінії»до Професійної спілки авіапрацівників України взято до уваги та внесено відповідний запис до Реєстру об'єднань громадян.

Відповідач - державний реєстратор виконавчого комітету Львівської міської ради Василаш Г.Я. заперечень на позовну заяву або заяви про визнання позову не подала.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів ППО ДАП «Львівські авіалінії»заперечень на позовну заяву або заяви про визнання позову не подала.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав, наведених у позовній заяві. Додатково пояснили, що ГУЮ у Львівській області перевищено свої повноваження при здійсненні легалізації ППО ДАП «Львівські авіалінії», оскільки легалізацію ППО ДАП «Львівські авіалінії»повинно було здійснювати Львівське міське управління юстиції. Крім того, найменування ППО ДАП «Львівські авіалінії» не відповідає вимогам Наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 09.06.2004р. №65 «Про затвердження Вимог щодо написання найменування юридичної особи або її відокремленого підрозділу». У зв'язку з цим просили позов задовольнити повністю.

Відповідач -ГУЮ у Львівській області явку уповноваженого представника не забезпечив, хоча повідомлявся про час, дату і місце розгляду цієї справи., клопотань про розгляд справи без участі представника не надав. Враховуючи те, що в інших судових засіданнях представник відповідача надавав заперечення на позовну заяву та докази на обґрунтування свої позиції, суд ухвалив продовжувати розгляд справи без участі представника відповідача. В судових засіданнях, в яких представник відповідача брав участь, проти позову заперечив, з підстав наведених в позовній заяві. Додатково пояснив, що Закон №1045 -XIV не містить прямої заборони на легалізацію ППО ДАП «Львівські авіалінії»ГУЮ у Львівській області, незважаючи на те, що остання не має статусу обласної профспілки. У зв'язку з цим просив відмовити в задоволенні позову повністю.

Представник відповідача -державного реєстратора виконавчого комітету Львівської міської ради Василаш Г.Я. в судовому засіданні проти позову заперечив з тих підстав, що державний реєстратор не приймав рішення про легалізацію ППО ДАП «Львівські авіалінії», а лише здійснював державну реєстрацію останньої на підставі тих документів, що надійшли від ГУЮ у Львівській області. Крім того, зазначив, що факт легалізації та державної реєстрації ППО ДАП «Львівські авіалінії»жодним чином не порушує права та законні інтереси позивача. У зв'язку з цим просив відмовити в задоволенні позову повністю.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів ППО ДАП «Львівські авіалінії»явку уповноваженого представника не забезпечила, хоча повідомлялась про час, дату і місце розгляду цієї справи, клопотань про розгляд справи без участі представника третьої особи не надходило. Враховуючи наведене, суд ухвалив продовжувати розгляд справи без участі представника третьої особи.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов задоволенню не підлягає з наступних підстав.

ППО ДАП «Львівські авіалінії»звернулось до Львівського обласного управління юстиції із заявою від 22.02.2005р. №12/5 щодо її легалізації як організаційної ланки профспілки авіапрацівників України із посиланням на свідоцтво про реєстрацію об'єднання громадян -Професійної спілки авіапрацівників України №1381 від 29.03.2000р. Згідно з листом Львівського обласного управління юстиції від 09.03.2005р. №41/06-07 повідомлення ППО ДАП «Львівські авіалінії»взято до уваги і на підставі статуту Професійної спілки авіапрацівників України та згідно із ст. 16 Закону №1045 -XIV остання набула статусу юридичної особи та внесена в Реєстр об'єднань громадян за №1062 від 09.03.2005р. В подальшому 09.03.2005р. державним реєстратором виконавчого комітету Львівської міської ради Василаш Г.Я. було проведено державну реєстрацію ППО ДАП «Львівські авіалінії», що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію серії АОО №377668 код ЄДРПОУ 20783317.

Суд при вирішенні цього спору виходить з наступного.

Щодо твердження позивача про легалізацію ППО ДАП «Львівські авіалінії»некомпетентним органом суд зазначає наступне.

Як вже встановлено судом ППО ДАП «Львівська авіалінії»для легалізації звернулась до Львівського обласного управління юстиції, правонаступником якого є ГУЮ у Львівській області. На думку позивача, ППО ДАП «Львівські авіалінії»за легалізацією необхідно було звернутись до Львівського міського управління юстиції, яке почало свою діяльність ще у 2004 році. Проте, на думку суду, така позиція не відповідає фактичним обставинам у справі та нормам чинного законодавства, з огляду на таке.

За визначеннями термінів, які наводяться в ст.1 Закону №1045 -XIV професійна спілка -добровільна неприбуткова громадська організація, що об'єднує громадян, пов'язаних спільними інтересами за родом їх професійної (трудової) діяльності (навчання); первинна організація профспілки - добровільне об'єднання членів профспілки, які, як правило, працюють на одному підприємстві, в установі, організації незалежно від форми власності і виду господарювання або у фізичної особи, яка використовує найману працю, або забезпечують себе роботою самостійно, або навчаються в одному навчальному закладі; організації профспілки - організаційні ланки профспілки, визначені статутом профспілки, що діють у межах повноважень, наданих статутом та цим Законом;

Статтею 11 Закону №1045 -XIV визначено статус профспілок, які в залежності від рівнів договірного регулювання трудових і соціально-економічних відносин профспілки, організації профспілок можуть мати статус первинних, місцевих, обласних, регіональних, республіканських, всеукраїнських.

Статус первинних мають профспілки чи організації профспілки, які діють на підприємстві, в установі, організації, навчальному закладі або об'єднують членів профспілки, які забезпечують себе роботою самостійно чи працюють на різних підприємствах, в установах, організаціях або у фізичних осіб.

Статус місцевих мають профспілки, які об'єднують не менш як дві первинні профспілкові організації, що діють на різних підприємствах, в установах, організаціях однієї адміністративно-територіальної одиниці (міста, району в місті, району, села, селища).

Статус обласних мають профспілки, організації яких є в більшості адміністративно-територіальних одиниць однієї області, міст Києва та Севастополя; в більшості адміністративно-територіальних одиниць однієї області, міст Києва та Севастополя, де розташовані підприємства, установи або організації певної галузі.

Статус регіональних мають профспілки, організації яких є в більшості адміністративно-територіальних одиниць двох або більше областей.

Статус всеукраїнських профспілок визначається за однією з таких ознак:

1) наявність організацій профспілки в більшості адміністративно-територіальних одиниць України, визначених частиною другою статті 133 Конституції України;

2) наявність організацій профспілки в більшості з тих адміністративно-територіальних одиниць України, де розташовані підприємства, установи або організації певної галузі.

Статус республіканських профспілок Автономної Республіки Крим визначається за ознаками всеукраїнських профспілок стосовно території Автономної Республіки Крим.

Як вбачається із матеріалів справи ППО ДАП «Львівські авіалінії»має статус первинної організації профспілки.

Статтею 16 Закону №1045 -XIV передбачено порядок легалізації профспілок, їх об'єднань.

Профспілки, їх об'єднання легалізуються шляхом повідомлення на відповідність заявленому статусу.

Легалізація всеукраїнських профспілок, їх об'єднань здійснюється Міністерством юстиції України, інших профспілок, їх об'єднань - відповідно Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласними, Київським та Севастопольським міськими, районними, районними у містах, міськими (міст обласного значення) управліннями юстиції.

Вказаною статтею встановлено, що для легалізації профспілок, об'єднань профспілок їх засновники або керівники виборних органів подають заяви. До заяви додаються статут (положення),протокол з'їзду, конференції, установчих або загальних зборів членів профспілки з рішенням про його затвердження, відомості про виборні органи, наявність організацій профспілки у відповідних адміністративно-територіальних одиницях, про засновників об'єднань.

На підставі поданих профспілкою, об'єднанням профспілок документів легалізуючий орган у місячний термін підтверджує заявлений статус за ознаками, визначеними статтею 11 цього Закону, включає профспілку, об'єднання профспілок до реєстру об'єднань громадян і видає профспілці, об'єднанню профспілок свідоцтво про легалізацію із зазначенням відповідного статусу.

Статус організацій всеукраїнської профспілки чи профспілки іншого статусу визначається статутом цієї профспілки. Про належність до певної профспілки організації, які діють на підставі статуту цієї профспілки, надсилають легалізуючому органу за місцем свого знаходження повідомлення із посиланням на свідоцтво про легалізацію профспілки, на підставі якого вони включаються до реєстру об'єднань громадян. Первинні профспілкові організації також письмово повідомляють про це роботодавця.

Профспілка, об'єднання профспілок набувають права юридичної особи з моменту затвердження статуту (положення). Статусу юридичної особи набувають також організації профспілки, які діють на підставі її статуту.

Аналіз вказаних положень Закону №1045 -XIV дає підстави вважати, що законом чітко визначено легалізуючий орган для профспілок, їх об'єднань лише із всеукраїнським статусом. Стосовно легалізації профспілок, їх об'єднань із статусом первинних, місцевих, обласних та регіональних, вказаний закон не містить чіткого розподілу компетенції між територіальними органами Міністерства юстиції України.

Разом з цим, розподіл компетенції між територіальним органами юстиції по легалізації профспілок, їх об'єднань, проведено в Наказі Міністерства юстиції України від 30 серпня 2000 року N 36/5 «Про затвердження Положення про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції та Положення про районні, районні в містах, міські (міст обласного значення) управління юстиції»в редакції, що діяла на момент легалізації ППО ДАП «Львівські авіалінії».

Відповідно до пп.26 п.1 Положення про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції, вказані територіальні органи юстиції у встановленому порядку, здійснюють легалізацію, зокрема, обласних, регіональних і республіканських професійних спілок та їх об'єднань; беруть до уваги повідомлення організацій всеукраїнських професійних спілок; ведуть відповідні реєстри та книги обліку, а також готують звітність щодо вищезазначених об'єднань громадян, яку подає у встановлені терміни до Мін'юсту України

Відповідно до пп. 11 п.4 Положення про районні, районні в містах, міські (міст обласного значення) управління юстиції, вказані територіальні органи юстиції, здійснюють згідно з чинним законодавством легалізацію, зокрема, місцевих та первинних професійних спілок та їх об'єднань; беруть до уваги повідомлення організацій обласних, регіональних, республіканських, всеукраїнських професійних спілок; ведуть відповідні реєстри та книги обліку, а також готують звітність щодо цих об'єднань громадян, яку подає до обласного управління юстиції.

Таким чином, ГУЮ у Львівській області проведено легалізацію профспілки із статусом первинної. З огляду на це, суд погоджується із твердженням позивача про те, що для ППО ДАП «Львівські авіалінії»легалізуючим органом повинно бути Львівське міське управління юстиції.

Проте, вказана обставина не може бути підставою для задоволення позову, виходячи з такого.

Правовий статус ГУЮ у Львівській області на момент виникнення спірних правовідносин визначався Положенням про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції., затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 30 серпня 2000 року N 36/5. Відповідно до п.1 Положення вказані територіальні органи юстиції підпорядковуються Міністерству юстиції України та є його територіальними органами.

Як передбачено п.3 вказаного положення основними завданнями управління юстиції, зокрема, є здійснення легалізації місцевих об'єднань громадян та реєстрації інших юридичних осіб у порядку, встановленому чинним законодавством

Згідно з п.6 вказаного положення управління юстиції здійснює свої повноваження як безпосередньо, так і через утворені в установленому порядку районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), у разі утворення міськрайонні і міжрайонні управління юстиції.

В свою чергу, правовий статус Львівського міського управління юстиції на момент виникнення спірних правовідносин визначався Положенням про районні, районні в містах, міські (міст обласного значення) управління юстиції, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 30 серпня 2000 року N 36/5. Згідно з п. 1 положення районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), у разі утворення міськрайонні і міжрайонні управління юстиції є територіальними органами Міністерства юстиції України. Управління юстиції підпорядковуються Мін'юсту України та безпосередньо Головному управлінню юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласним, Київському та Севастопольському міським управлінням юстиції.

До основних завдань яких, відповідно до п. 3. належить, зокрема, легалізація місцевих об'єднань громадян та реєстрація інших юридичних осіб у порядку, встановленому чинним законодавством.

Таким чином, за своїм правовим статусом Львівське міське управління юстиції є територіальним органом Міністерства юстиції України та підпорядковується Міністерству юстиції України та безпосередньо ГУЮ у Львівській області. В свою чергу, ГУЮ у Львівській області є вищестоящим територіальним органом юстиції по відношенню до Львівського міського управління юстиції. При цьому, до компетенції як ГУЮ у Львівській області, так і Львівського міського управління юстиції належить легалізація різних за статусом профспілок, їх об'єднань.

На думку суду, сама лише обставина щодо легалізації ППО ДАП «Львівські авіалінії»вищестоящим територіальним органом юстиції - ГУЮ у Львівській області замість нижчестоящого -Львівського міського управління юстиції за відсутності встановлених судом інших порушень не може тягнути за собою скасування легалізації такої профспілки.

Суд враховує і положення ч.5 ст. 16 Закону №1045 -XIV якою легалізуючому органу заборонено відмовляти в легалізації профспілки, об'єднання профспілок.

Також суд додатково зауважує, що чинне законодавство не встановлює жодних правових наслідків у випадку легалізації профспілки вищестоящим органом юстиції замість нижчестоящого органу юстиції.

Враховуючи наведене вище, а також юридичний інтерес позивача у справі, який досліджуватиметься нижче, суд дійшов висновку, що вимоги позивача в частині визнання неправомірними дій ГУЮ у Львівській області щодо легалізації ППО ДАП «Львівські авіалінії»та внесення її до Реєстру об'єднань громадян за №1062, а також визнання недійсною та скасування легалізації ППО ДАП «Львівські авіалінії»і внесення її до Реєстру об'єднань громадян за №1062 є безпідставними та необґрунтованими.

Не заслуговують на увагу твердження відповідача ГУЮ у Львівській області про те, що наявність структурних підрозділів ДАП «Львівські авіалінії»на території Львівської області служило однією з підстав для легалізації ППО ДАП «Львівські авіалінії»саме ГУЮ у Львівській області, виходячи з наступного.

По-перше, Закон №1045 -XIV не ставить умовою визначення відповідного територіального органу юстиції для легалізації профспілки в залежність від наявності структурних підрозділів підприємства на території області; по -друге, в розпорядженні ГУЮ у Львівській області на момент прийняття рішення про легалізацію ППО ДАП «Львівські авіалінії»не було жодного доказу, який би давав підстави стверджувати, що ДАП «Львівські авіалінії»мають структурні підрозділи не лише в межах міста Львова, а й на території Львівської області. Такі докази не були здобуті і в ході розгляду справи, оскільки на запити суду від 16.02.2012р., 06.03.2012р., 22.03.2012р. ДАП «Львівські авіалінії», не надало інформації про наявність структурних підрозділів на території Львівської області станом на 2005р., а представник ГУЮ у Львівській області в судових засіданнях також не зміг таку надати, незважаючи на неодноразові вимоги суду.

Щодо тверджень позивача про неправильне найменування ППО ДПА «Львівські авіалінії»суд зазначає наступне.

В позовній заяві не вказано, яку правову норму порушено при визначенні найменування ППО ДПА «Львівські авіалінії». В судовому засіданні представники позивача пояснили, що найменування ППО ДАП «Львівські авіалінії»суперечить вимогам Наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 09.06.2004р. №65 «Про затвердження Вимог щодо написання найменування юридичної особи або її відокремленого підрозділу»(надалі -Наказ). Проте, на думку суду, така позиція позивача не відповідає фактичним обставинам у справі та нормам чинного законодавства, з огляду на таке.

Як вказано в п.1.1,1.2. Наказі юридична особа повинна мати своє найменування. У найменуванні юридичної особи зазначаються її організаційно -правова форма (крім органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів влади АРК) та назва. Назва юридичної особи може складатися з власної назви юридичної особи, а також містити інформацію щодо мети діяльності, вид, способу утворення, залежності юридичної особи та інших відомостей згідно з вимогами до найменування окремих організаційно -правових форм суб'єктів господарювання, установлених Цивільним та Господарським кодексами України.

Стосовно найменування відокремленого підрозділу, Наказ в п.1.8 зазначає, що таке повинно містити слова «відокремлений підрозділ»(«філія», представництво»тощо) та вказувати на належність до юридичної особи, яка створила зазначений відокремлений підрозділ.

Наявність таких вимог в п.1.8 Наказу дало підстави стверджувати позивачу, що найменування ППО ДАП «Львівські авіалінії»є неправильним. На думку позивача, правильним найменуванням ППО ДАП «Львівські авіалінії»могло бути Первинна профспілкова організація Професійної спілки авіапрацівників України працівників ДАП «Львівські авіалінії»або Первинна профспілкова організація Професійної спілки авіапрацівників України при ДАП «Львівські авіалінії».

З приводу цього, суд з урахуванням наведених вище норм Наказу вказує на те, що вимога про зазначення належності до юридичної особи стосується лише найменувань для відокремлених підрозділів юридичних осіб. ППО ДАП «Львівські авіалінії»за своїм правовим статусом є юридичною особою, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію серії АОО №377668 код ЄДРПОУ 20783317 та спеціальним витягом з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців за №13481768. Тому, зазначення в найменуванні ППО ДАП «Львівські авіалінії» приналежності до Профспілки авіапрацівників України не є обов'язковим.

Крім того, під час легалізації ППО ДАП «Львівські авіалінії»подавало заяву від 22.02.2005р. №12/5, в якій вказувало на її належність до профспілки авіапрацівників України, що повністю відповідає вимогам ч.7 ст. 16 Закону №1045 -XIV.

Судом також встановлено, що статут професійної спілки авіапрацівників України в розділі 5 «Первинні організації профспілки»не містить жодних заборон чи обмежень у виборі назви первинної профспілкової організації.

З огляду на це, суд вважає доводи позивача в цій частині безпідставними та необґрунтованими.

Разом з цим, суд погоджується з доводами позивача про те, що ППО ДАП «Львівські авіалінії»не належать до профспілки ДАП «Львівські авіалінії», оскільки ППО ДАП «Львівські авіалінії»є організаційною ланкою Професійної спілки авіапрацівників України.

Проте, вказана обставина, на думку суду, сама по собі не впливає на правомірність легалізації, реєстрації та подальшої діяльності ППО ДАП «Львівські авіалінії», так як із змісту поданих на розгляд суду документів вбачається чітка приналежність ППО ДАП «Львівські авіалінії»до Професійної спілки авіапрацівників України, а не до ДАП «Львівські авіалінії»як вказує позивач, та не може слугувати достатньою і належною правовою підставою для задоволення позову.

Щодо вимог позивача про визнання нечинним включення ППО ДАП «Львівські авіалінії»до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців державним реєстратором виконавчого комітету Львівської міської ради Василаш Г.Я., суд зазначає наступне.

В позовній заяві не вказано, яку правову норму порушено при державній реєстрації державним реєстратором Василаш Г.Я ППО ДАП «Львівські авіалінії». В судовому засіданні представники позивача пояснили, що у зв'язку із наявністю вказаних вище порушень, державний реєстратор не мав права вносити відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців та здійснювати державну реєстрацію ППО ДАП «Львівські авіалінії». Проте, на думку суду, така позиція позивача не відповідає фактичним обставинам у справі та нормам чинного законодавства, з огляду на таке.

Судом встановлено, що внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про ППО ДАП «Львівські авіалінії»здійснювалось державним реєстратором на підставі реєстраційної форми №6 «Реєстраційна картка про підтвердження відомостей про юридичну особу». Ця обставина визнається сторонами у справі. Вказана картка підписана 18.03.2005р. Дяченком С.І. як керівником ППО ДАП «Львівські авіалінії». Із змісту цієї реєстраційної картки випливає, що за організаційно -правовою формою третя особа є первинною профспілковою організацією, назва юридичної особи -профспілкова організація державного підприємства «Львівські авіалінії». На підставі цієї інформації відповідачем - державним реєстратором виконавчого комітету Львівської міської ради Василаш Г.Я. і було проведено державну реєстрацію ППО ДАП «Львівські авіалінії»як юридичної особи.

З огляду на наведене вище, судом не встановлено порушень при вчиненні державним реєстратором виконавчого комітету Львівської міської ради Василаш Г.Я. дій по внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.

У зв'язку з цим, вимога позивача про визнання нечинним включення ППО ДАП «Львівські авіалінії»до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців державним реєстратором Василаш Г.Я. є безпідставною та необґрунтованою.

Судом в ході розгляду справи встановлено, що у позивача відсутній юридичний інтерес у справі, що підтверджується наступним.

Відповідно до ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно -правових відносин від порушень з боку органів державної влад, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

В ч. 1 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому вказаним Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи чи інтереси. Вказане право є первинним диспозитивним правом в адміністративному процесі, тобто правом яким особа розпоряджається на власний розсуд. За загальним правилом, право на судовий захист належить особі, яка вважає своє право, свободу чи інтерес порушеним. З цією метою суд повинен встановити чи порушене право чи інтерес особи, яка звертається за судовим захистом.

Відповідно до ч. 3 ст. 8 Кодексу адміністративного судочинства України позивачем визнається особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.

Таким чином, у цій справі позивач може вимагати захисту лише свого порушеного права чи інтересу.

Як вбачається із змісту позовної заяви вимоги позивача стосуються визнання протиправним легалізації та державної реєстрації ППО ДАП «Львівські авіалінії». В позовній заяві позивачем не обґрунтовано яким чином легалізація та державна реєстрація ППО ДАП «Львівські авіалінії»порушує будь -які права та інтереси ВПС ІТП ДАП «Львівські авіалінії»як позивача у справі. В судовому засіданні представники позивача пояснили, що права позивача порушуються, зокрема, наступним: неправильним розподілом путівок на санаторне -курортне лікування; безпідставним використанням ППО ДАП «Львівські авіалінії» 0,3% від фонду заробітної плати для забезпечення путівками на санаторно - курортне лікування керівництва ДАП «Львівські авіалінії»; незаконним використанням інших соціальних пільг; позбавленням членів ВПС ІТП ДАП «Львівські авіалінії»роботи; невиконанням ППО ДАП «Львівські авіалінії»своїх зобов'язань належним чином та перешкоджанням діяльності позивача; переслідуваннями членів ВПС ІТП ДАП «Львівські авіалінії».

З приводу цього, суд зауважує, що позивачем на підтвердження обґрунтованості цієї обставини не було надано жодного належного і достатнього доказу.

Крім того, на думку суду, вказані обставини свідчать про те, що по суті права та інтереси позивача, якщо і порушені, то не самим фактом легалізації та реєстрації ППО ДАП «Львівські авіалінії», а власне діяльністю ППО ДАП «Львівські авіалінії». Тому, позивач має право звертатися за захистом своїх прав чи інтересів, порушених саме при здійсненні діяльності ППО ДАП «Львівські авіалінії», а не з позовом про скасування її легалізації та реєстрації.

Із врахуванням викладеного, суд вважає, що позивач не довів порушення свого права чи інтересу у цій справі, а тому легалізація та державна реєстрація ППО ДАП «Львівські авіалінії»не порушила права та інтереси позивача у цій справі.

Наведене вище, дає суду підстави вважати, що відповідачі в межах цього спору, діяли у спосіб та у порядку, передбаченому чинним законодавством, а тому позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими, у зв'язку з цим позов задоволенню не підлягає.

Відповідно до вимог ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Статтею 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суди при вирішенні справи керуються принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими, а тому задоволенню не підлягають.

Керуючись наведеним вище, та ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати стягненню із сторін не підлягають.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови суду виготовлений та підписаний 17 квітня 2012 року.

Суддя Гулик А.Г.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2012
Оприлюднено27.04.2012
Номер документу23672801
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11004/11/1370

Ухвала від 06.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 05.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 05.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 31.01.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Р.Б.

Постанова від 12.04.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Окрема ухвала від 12.04.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 27.10.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 26.10.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 11.10.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні