Рішення
від 24.07.2008 по справі 18/244
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

18/244

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  18/244

24.07.08

За позовом:          ТОВ „Еколайнбілд”;

До:                    Київської міської ради (відповідач 1);

                    Головного управління земельних ресурсів Київської міської державної

адміністрації (відповідач 2);

Про:                     визнання права на оренду та визнання договору оренди укладеним.

Суддя  Мандриченко О.В.

Представники

Від позивача:          Вісневська О.М., представник, довіреність №52/8

від 23.06.2008 р.;

Від відповідача 1:           не з'явились;

Від відповідача 2:          Колодрубський О.О., представник, довіреність №06-34/31173

від 01.11.2006 р.

На підставі статті 77 ГПК України у справі була оголошена перерва з 11.07.2008 р. до 24.07.2008 р.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач у поданій до господарського суду позовній заяві просить визнати право позивача на оренду земельної ділянки на вул. Лісничій у Голосіївському районі м. Києва згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений в порядку, встановленому законодавством; визнати укладеним договір оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціонального спортивно-оздоровчого комплексу на вул. Лісничій у Голосіївському районі м. Києва, укладений між позивачем та відповідачем 1, в редакції, підписаній позивачем та визнати земельну ділянку переданою з моменту набрання чинності судовим рішенням на умовах визначених договором; зобов'язати відповідача 2 зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, укладений між позивачем та відповідачем 1, у встановленому законом порядку, з мотивів, вказаних у позовній заяві.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просить позов задовольнити в повному обсязі.

Відповідач 1 у наданому відзиві на позов позовні вимоги позивача заперечує, у задоволенні позову просить відмовити, посилаючись на те, що відповідно до статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим кодексом.

Згідно зі статтею 125 Земельного кодексу України право власності та право користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельної ділянкою, та його державної реєстрації.

Відповідачем 1 не приймалось рішення про передачу позивачеві в користування земельної ділянки на вул. Лісничій у Голосіївському районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціонального спортивно-оздоровчого комплексу.

Відповідач 2 у наданому відзиві на позов та представник останнього у судовому засіданні позовні вимоги позивача заперечує, у задоволенні позову просить відмовити, посилаючись на те, що позивач не подавав на реєстрацію до відповідача 2 укладений між позивачем та відповідачем 1 на підставі рішення останньої про передачу в оренду земельної ділянки на вул. Лісничій у Голосіївському районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціонального спортивно-оздоровчого комплексу, а відповідач 2 не відмовляв в державній реєстрації такого договору. Відповідач 2 також зазначає про те, що згідно з вимогами статті 124 Земельного кодексу України відсутні правові підстави для укладення договору оренди земельної ділянки, оскільки Київською міською радою рішення про передачу позивачеві земельної ділянки на вул. Лісничій у Голосіївському районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціонального спортивно-оздоровчого комплексу не приймалось. Відповідач 2 також стверджує про те, що згідно з вимогами статті 124 Земельного кодексу та статті 16 Закону України „Про оренду землі” набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах (крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі, набуття права на оренди земельних ділянок під об'єкти соціального призначення, будівництво соціального і доступного житла, використання земельних ділянок для розробки корисних копалин та спеціального водокористування відповідно до отриманих спеціальних дозволів (ліцензій), використання релігійними організаціями (під культовими будівлями), які легалізовані в Україні). Не допускається проведення аукціонів щодо ділянок, які (або будівлі на яких) орендують бюджетні установи, музеї, підприємства і громадські організації у сферах культури і мистецтв (у тому числі національні творчі спілки та їх члени (під творчі майстерні).

Розглянувши документи і матеріали, додані до позовної заяви, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача 2, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які мають значення для вирішення спору, господарський суд,—

ВСТАНОВИВ:

Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці третьому цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до частини 1 ст. 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Згідно частини 5 ст. 16 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Порядок надання земельних ділянок у користування в м. Києві, затверджений рішенням Київради від 15.07.2004 №457/1867. 

На виконання зазначених вимог законодавства позивач звернувся до відповідача 1 –Київської міської ради з клопотанням (К-12264 від 03.10.2007 року) про виділення в оренду земельної ділянки по вул. Ліснича у Голосіївському районі м. Києва.

На підставі клопотання позивача йому надана згода Київського міського голови (Д-3556 від 28.11.2007 р.) на розроблення документації із землеустрою по вул. Ліснича у Голосіївському районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціонального спортивно-оздоровчого комплексу.

На підставі зазначеної згоди ТОВ „Еколайнбілд” замовило розробку відповідного проекту відведення у ТОВ „Епоха –Гео”, яке має відповідні ліцензії на землевпорядні роботи.

В результаті роботи ТОВ „Епоха –Гео”, підготовлено проект відведення земельної ділянки позивачеві для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціонального спортивно-оздоровчого комплексу по вул. Ліснича у Голосіївському районі м. Києва, що був погоджений з відповідними органами, про що свідчать їх позитивні висновки.

  Відповідач 2 –Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА), листом від 17.03.08 № 05-358/9530, повідомив позивача про те, що позивач не має прав на оформлення земельної ділянки в оренду, оскільки відповідно до статті 124 Земельного кодексу України та ст. 16 Закону України «Про оренду землі»із змінами, внесеними Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб.  

 Оцінюючи наявні в матеріалах справи документи та досліджені в засіданні суду докази, господарський суд вважає позовні вимоги позивача обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. При цьому, господарський суд виходить з наведеного нижче.

Згідно зі ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Суд не може погодитись з висновками Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА), оскільки зазначені висновки  не відповідають частині першій статті 5 Цивільного кодексу України, оскільки акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності.

Зокрема, статтею 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Також, статтею 5 Цивільного кодексу України передбачено, що якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов'язків, що виникли з моменту набрання ним чинності.

Судом встановлено, що позивач звернувся до відповідача  1–Київської міської ради у 2007 році з клопотанням  про виділення в оренду земельної ділянки по вул. Лісничій у Голосіївському  районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціонального спортивно-оздоровчого комплексу.

Київською міською радою була надана згода та отримане доручення (Д-3556 від 28.11.2007 р.) на розроблення документації із землеустрою по вул. Ліснича у Голосіївському районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціонального спортивно-оздоровчого комплексу.

Тобто, від позивача до відповідача надійшла оферта стосовно встановлення та оформлення правовідносин оренди, яка була акцептована відповідачем 1 –Київською міською радою шляхом надання згоди на розроблення проекту відведення земельних ділянок, внаслідок чого в позивача виникло право на розробку та погодження проекту відведення земельних ділянок до 01.01.2008 року.

Правовідносини з оформлення права оренди є триваючими, оскільки укладенню договору оренди в письмовій формі передує вчинення певних дій учасниками правовідносин. Таким чином, правовідносини щодо оформлення земельної ділянки виникли до 01.01.2008 року і не закінчені, тривають до цього часу, тому норми ст.124 Земельного кодексу України та ст. 16 Закону України „Про оренду землі” (в редакції від 01.01.2008 року  та в редакції від 04.06.2008 року) в даному випадку не застосовуються.

Зважаючи на ст.58 Конституції України та ст. 5 Цивільного кодексу України, згідно з якою визначено, що якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, суд приходить до висновку, що відносини по оформленню оренди земельних ділянок виникли до 01.01.2008, тому закінчення оформлення права на земельну ділянку має регулюватись законодавством, що діяло до 01.01.2008.

Стаття 123 Земельного кодексу України встановлює, що державна адміністрація або сільська, селищна, міська ради у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.

Таким чином, при встановленні відповідності проекту відведення земельної ділянки вимогам законодавства, Київська міська рада приймає протягом місяця рішення про передачу земельної ділянки.

Протягом місяця з моменту подання до Київської міської ради  погодженого у встановленому законодавством України порядку проекту відведення земельної ділянки,  Київська міська рада  не прийняла відповідного рішення, що зазначено в листі Головного управління земельних ресурсів від 17.03.08 № 05-358/9530. Відсутність вчинення відповідних дій збоку Київської міської ради не заперечується відповідачами, таким чином, суд приходить до висновку, що внаслідок бездіяльності відповідачів було порушено права позивача у справі, які підлягають відновленню в судовому порядку.

Відповідно до ст. 181 Господарського кодексу України,  господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Проект договору може бути запропонований будь-якою із сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.

За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

Частиною третьою статті 181 Господарського кодексу України передбачено, що сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні.

Як випливає з матеріалів справи,  позивач звернувся до відповідача 1 (Київської міської ради) з пропозицією стосовно укладення договору оренди земельної ділянки по вул. Ліснича у Голосіївському районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціонального спортивно-оздоровчого комплексу та додало підписані 2 примірники договору оренди, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами.   

Позивачем вчинено всі необхідні дії, встановлені законодавством та рішеннями Київради на оформлення землі.            

Протягом встановленого строку (двадцяти днів з моменту направлення пропозиції стосовно укладення договору) відповідачем 1 не було оформлено протоколу розбіжностей до підписаного позивачем договору. Таким чином, суд приходить до висновку, що у відповідача 1 відсутні застереження стосовно умов договору оренди, в редакції, запропонованій позивачем. Однак, відповідачі, всупереч вимогам чинного законодавства, зокрема, статті 181 Господарського кодексу України,  не здійснили належне оформлення договору оренди, що призвело до порушення прав позивача.

Частиною 9 статті 123 Земельного кодексу України встановлено, що відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку.  

Відповідно до ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом  визнання прав.

Відповідно до статті 1 Закону України „Про оренду землі” оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Відповідно до ст. 10 Господарського процесуального кодексу України спори, що виникають при укладенні господарських договорів, можуть бути подані на вирішення господарського суду.

Відповідно до ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.

Позивач відповідно до  ст.123 Земельного кодексу України  та ст. 15 Закону України „Про оренду землі”  вчинив всі передбачені законодавством дії, спрямовані на оформлення землі. Розпорядження землями територіальної громади м. Києва, передача земельних ділянок у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування відноситься до повноважень Київської міської ради (стаття 9 Земельного кодексу України, пункту 12 Перехідних положень Земельного кодексу України). Підставами набуття права на землю, відповідно до статті 116 Земельного кодексу України, є рішення органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Згідно зі статтею 125 Земельного кодексу України право власності та право користування земельною ділянкою виникає після одержання документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації. Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації. Право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону (стаття 126 Земельного кодексу України).

Статтею 13 Закону України „Про оренду землі” передбачено, що договір оренди землі –це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Відповідно до частини 3 статті 125 Земельного кодексу України приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та держаної реєстрації забороняється.

Протиправна бездіяльність відповідачів перешкоджає позивачу використовувати земельну ділянку, таким чином, обмежує його права та унеможливлює їх реалізацію.

Відповідно до ст. 33 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать реєстрація суб'єктів права власності на землю; реєстрація права користування землею і договорів на оренду землі; видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею. Відповідно до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), що затверджене рішенням Київської міської ради від 19 грудня 2002 р. №182/342, Головне управління земельних ресурсів організовує видачу державних актів на право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію. Відповідно до рішення Київради від 29 травня 2003 року №433/593 „Про забезпечення ефективного землекористування в місті Києві” Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) доручено у повному обсязі здійснювати підготовку документів, що посвідчують право власності та право користування, відповідно до пункту "з" статті 9 та пункту "є" статті 184 Земельного кодексу України. 

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ТОВ „Еколайнбілд” є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Державне мито, судові витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідачів.

Керуючись статтями 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд м. Києва, -

ВИРІШИВ:

1.          Позов задовольнити повністю.

2.          Визнати право Товариства з обмеженою відповідальністю „Еколайнбілд” (інд. 01015, м. Київ, вул. Цитадельна, 6/8, код ЄДРПОУ 35429497) на оренду земельної ділянки по вул. Ліснича у Голосіївському районі м. Києва згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений в порядку, встановленому законодавством.

3.          Визнати укладеним договір оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціонального спортивно-оздоровчого комплексу між Товариством з обмеженою відповідальністю „Еколайнбілд” (інд. 01015, м. Київ, вул. Цитадельна, 6/8, код ЄДРПОУ 35429497) та Київською міською радою (інд. 01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36), що відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типовому договору оренди землі, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 №220 в наступній редакції:

“ДОГОВІР

оренди земельної ділянки

Київська міська рада (м. Київ, вул. Хрещатик, 36) –далі у тексті –„Орендодавець”, в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст.42 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” –з однієї сторони, та товариство з обмеженою відповідальністю „ЕКОЛАЙНБІЛД” (м. Київ, вул. Цитадельна, 6/8, зареєстроване Печерською районною державною адміністрацією міста Києва 21.09.2007 за № 1 070 102 0000 029951, ідентифікаційний код 35429497) –далі у тексті –„Орендар”, в особі Генерального директора Антонюк Тетяни Володимирівни, що діє на підставі Статуту, - з другої сторони, уклали договір оренди земельної ділянки (далі у тексті –Договір) про нижченаведене:

1. Предмет Договору

1.1. Орендодавець передає, а Орендар приймає  в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку (далі –об'єкт оренди або земельна ділянка), визначену цим Договором.

2. Об'єкт оренди

2.1. Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є Земельна ділянка з наступними характеристиками:

- місце розташування –вул. Ліснича у Голосіївському районі м. Києва;

- розмір –14115 кв.м;

- цільове призначення –для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціонального спортивно-оздоровчого комплексу;

- кадастровий номер – 8 000 000 000:90:335:0049.

2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки - згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

2.3. Земельна ділянка, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.

3. Строк дії Договору

3.1. Договір укладено на 10 (десять) років.

4. Орендна плата

4.1. Визначена цим Договором орендна плата за Земельну ділянку становить платіж, який Орендар самостійно розраховує та вносить Орендодавцеві за користування Земельною ділянкою у грошовій формі.

4.2. Річна орендна плата за Земельну ділянку встановлюється у розмірі 3 (трьох) відсотків від її нормативної грошової оцінки.

4.3. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.

4.4. Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.

4.5. Орендна плата вноситься Орендарем за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33214812700002, КЕКД 13050200 у ГУ ДКУ в м. Києві, МФО 820019. Отримувач: УДК у Голосіївському р-ні  м. Києва, ідентифікаційний код 26077879.

4.6. Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.

4.7. Розмір орендної плати може переглядатись у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

4.8. За несвоєчасне внесення орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста двадцяти) відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.

4.9. Контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем розташування земельної ділянки.

5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки

5.1. Умови збереження стану об'єкта оренди:

- на Земельній ділянці не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням Земельної ділянки. Зміна цільового призначення Земельної ділянки можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту відведення Земельної ділянки у зв'язку зі зміною цільового призначення Земельної ділянки та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту відведення сплачує Орендар;

5.2. Обмеження та сервітути щодо Земельної ділянки на день підписання цього Договору відсутні.  

6. Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду

6.1. Земельна ділянка є переданою з моменту державної реєстрації цього Договору.

6.2. Право на оренду Земельної ділянки виникає після державної реєстрації цього Договору.

7. Умови повернення земельної ділянки

7.1. Після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

7.2. Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.

8. Права та обов'язки Сторін

8.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:

- використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;

- дотримання місцевих правил забудови;

- своєчасного внесення орендної плати;

- дострокового розірвання цього Договору;

- відшкодування понесених збитків, в тому числі не отриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.

8.2. Орендодавець зобов'язаний:

- повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається;

- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватися земельною ділянкою;

- передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам цього Договору.

8.3. Орендар має право:

- самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;

- за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди;

- у разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;

- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір при умові належного виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору;

- переважне право на купівлю Земельної ділянки у разі її продажу.

8.4. Орендар зобов'язаний:

- приступати до використання Земельної ділянки в строк, встановлений цим Договором, та після державної реєстрації Договору;

- використовувати Земельну ділянку відповідно до її цільового призначення;

- своєчасно вносити орендну плату;

- забезпечити вільний доступ до Земельної ділянки представнику контролюючих органів;

- повернути Земельну ділянку Орендодавцю у стані, придатному для її подальшого використання після припинення дії цього Договору;

- у строки, встановлені чинним законодавством, звітувати перед податковими органами району за місцем розташування Земельної ділянки про сплату орендної плати;

- майново-правові питання вирішувати в установленому порядку;

- виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування та архітектури від 25.12.2007 №19-15475, Головного державного санітарного лікаря м. Києва від 13.12.2007 №10364, Головного управління охорони культурної спадщини від 26.12.2007 № 9925, Державної служби з питань національної культурної спадщини від 24.01.2008 № 22-97/35, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві від 29.12.2007 № 05-08/10567;

- забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, що знаходяться в межах закріплюваної території;

- питання пайової участі вирішити відповідно до рішення Київради від 27.02.2003 №271/431 „Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва”;

-у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди Земельної ділянки надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем розташування земельної ділянки.

8.5. Сторони також мають інші права і несуть інші обов'язки, визначені законодавством України.

9. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини

Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе орендар.

10. Страхування об'єкта оренди

Сторони домовилися про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.

11. Зміна умов договору та припинення і поновлення Договору

11.1. Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та/або доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.

11.2. Витрати, пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору, сплачує Орендар.

11.3.Договір оренди припиняється в разі:

- закінчення строку, на який його було укладено;

- викупу Земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження Земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законодавством України;

- поєднання в одній особі власника Земельної ділянки та орендаря;

- ліквідації юридичної особи –орендаря.

Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

11.4. Припинення Договору шляхом розірвання.

Договір може бути розірваний:

- за взаємною згодою сторін;

- за рішенням суду, в порядку, встановленому законом;

11.5. Поновлення Договору:

- Після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх обов'язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

- У разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

11.6. У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві земельну ділянку, на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання Орендарем обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві земельної ділянки Орендар зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.

11.7.Перехід права власності на орендовану земельну ділянку до третьої особи, а також реорганізація юридичної особи-орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору.

12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору та вирішення спорів

12.1. У разі невиконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.

12.2. У разі невиконання орендарем умов цього Договору та обов'язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.

12.3. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

12.4. Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору,  вирішуються судами України, при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.

13. Суборенда земельної ділянки

13.1. Орендар має право передати земельну ділянку або її частину у суборенду  виключно за письмовою згодою Орендодавця.

13.2. Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі земельної ділянки або її частини у суборенду шляхом прийняття в установленому законодавством порядку відповідного рішення.  

13.3.Умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити йому.

14. Прикінцеві положення

14.1. Цей Договір складений у двох примірниках. Один примірник –для зберігання у Орендаря, один –для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

14.2. Невід'ємною частиною цього Договору є:

- план земельної ділянки;

- кадастровий план земельної ділянки;

- акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

- акт приймання-передачі земельної ділянки.

15. Реквізити сторін

ОрендодавецьОрендар

Київська міська РадаТовариство з обмеженою відповідальністю „Еколайнбілд”

адреса: інд. 01044, м. Київ,вул. Хрещатик, 36,код ЄДРПОУ: 22883141адреса: інд. 01015, м. Київ,вул. Цитадельна, 6/8,код ЄДРПОУ: 35439497

Договір зареєстровано Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), про що зроблено запис від «____»


р. за №
у книзі записів державної реєстрації договорів»та визнати земельну ділянку переданою з моменту набрання чинності судовим рішенням на умовах визначених договором.

4. Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (інд. 01601, м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код ЄДРПОУ 26199097) зареєструвати договір оренди земельної ділянки, укладений між Київською міською Радою (інд. 01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883141) та Товариством з обмеженою відповідальністю „Еколайнбілд” (інд. 01015, м. Київ, вул. Цитадельна, 6/8, код ЄДРПОУ 35439497). Видати наказ.

5. Стягнути з Київської міської Ради (інд. 01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883141) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „Еколайнбілд” (інд. 01015, м. Київ, вул. Цитадельна, 6/8, код ЄДРПОУ 35429497) 85 (вісімдесят п'ять) грн. витрат по сплаті держмита та 118 (сто вісімнадцять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу. Видати наказ.

6. Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Суддя                                                О.В. Мандриченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.07.2008
Оприлюднено10.12.2008
Номер документу2462868
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —18/244

Ухвала від 21.06.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова Валентина Іванівна

Ухвала від 01.08.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова Валентина Іванівна

Ухвала від 04.04.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Ухвала від 20.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Ухвала від 20.12.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Овсяннікова О.В.

Рішення від 13.12.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Овсяннікова О.В.

Ухвала від 04.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Овсяннікова О.В.

Рішення від 06.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Ухвала від 16.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Постанова від 12.04.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Отрюх Б.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні