Рішення
від 19.08.2008 по справі 3/258
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

3/258

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  3/258

19.08.08

За позовом   Заступника прокурора Подільського району міста Києва в інтересах

                      держави в особі Київської міської ради

До                     Комунального підприємства «Поділпарксервіс»(відповідач 1)

                      Товариства з обмеженою відповідальністю «Конкорд-Трейд»(відповідач 2)

Про                       звільнення самовільно зайнятої земельної ділянки

Суддя Сівакова В.В.

Представники:

Від прокуратури         Самардак А.В. –старший помічник прокурора

Від позивача                не з'явились

Від відповідачів 1, 2   не з'явились

У засіданні брали участь

СУТЬ СПОРУ :

На розгляд Господарського суду міста Києва передані вимоги Заступника прокурора Подільського району міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради про зобов'язання Комунального підприємства «Поділпарксервіс»звільнити земельну ділянку площею 670 кв. м., розташовану за адресою м. Київ, просп. В.Порика, 5 привівши її у придатний для використання стан та повернувши її Київській міській раді.

Ухвалою Господарського суду міста Києва № 3/258 від 17.07.2008 залучено до участі у справі відповідачем 2 Товариство з обмеженою відповідальністю «Конкорд-Трейд».

Прокуратурою в судовому засіданні 19.08.2008 подано заяву в порядку ст. 22 Господарського процесуального кодексу України, в якій заявник просить зобов'язати Комунальне підприємство «Поділпарксервіс»та Товариство з обмеженою відповідальністю «Конкорд-Трейд» звільнити земельну ділянку площею 682 кв. м. за адресою м. Київ, просп. В.Порика, 5 повернувши її Київській міській раді та привівши її у придатний для використання стан.

Позивач в судове засідання не з'явився, вимог суду викладених в ухвалі про порушення провадження у справі від 07.07.2008 та ухвалах від 17.07.2008, від 05.08.2008 не виконав.

Відповідачі 1 і 2 в судове засідання не з'явились, письмовий відзив на позов не подали, вимог суду викладених в ухвалі про порушення провадження у справі від 07.07.2008 та ухвалах від 17.07.2008, від 05.08.2008 не виконали.

Відповідачі належним чином повідомлені про призначення справи до розгляду в засіданні господарського суду, про час і місце його проведення.

Про поважні причини неявки в судове засідання повноважних представників відповідачів суд не повідомлений. Клопотань  про відкладення розгляду справи від відповідачів не надходило.

Відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників прокуратури, Господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України  визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування та державних органів приватизації щодо земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Статтею 9 Земельного кодексу України встановлено, що розпорядження землями територіальної громади міста, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування відноситься до повноважень Київської міської ради.

Відповідно до ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Згідно п. 5 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Відповідно до статті 187 Земельного кодексу України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.

Згідно з статтею 2 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», серед основних завдань державного контролю за використанням та охороною земель є забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель»державний контроль за використанням та охороною земель здійснює спеціально уповноважений орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

До повноважень державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель Закон України «Про державний контроль за використанням та охороною земель»(ст. 10) відносить, зокрема, можливість безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель, складати акти перевірок.

Порядок проведення перевірок з питань використання земель та складання відповідних актів перевірок встановлюється Порядком планування та проведення перевірок з питань здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, затвердженим наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 12.12.03 № 312.

Відповідно до п. 4.2. цього Порядку при проведенні перевірки державний інспектор: установлює особу, яка є власником земельної ділянки чи землекористувачем; при встановленні факту зміни власника чи користувача об'єкта нерухомості уживає заходів для з'ясування особи фактичного власника чи користувача; установлює правомірність використання земельних ділянок іншими землекористувачами, яким вони не надані у власність чи користування; перевіряє наявність документів, що посвідчують право власності чи право користування земельною ділянкою; перевіряє дотримання режиму використання земельної ділянки відповідно до цільового призначення; уточнює відповідність місця розташування та меж земельної ділянки, мір ліній, визначених у документах, які посвідчують право користування земельною ділянкою, фактичним мірам ліній на місцевості.

Відповідно до п. 4.3. цього Порядку при виявленні порушення земельного законодавства державний інспектор: з'ясовує обставини та суть скоєного порушення земельного законодавства; установлює особу, яка здійснила порушення земельного законодавства; установлює, чи є в діях чи бездіяльності особи, яка вчинила порушення земельного законодавства, ознаки адміністративного правопорушення або склад злочину; обстежує земельну ділянку і встановлює, чи завдана юридичними чи фізичними особами шкода земельним ресурсам унаслідок їхньої господарської та іншої діяльності.

Згідно п. 5.6 Порядку в акті наводиться план-схема місця розташування земельної ділянки (схематичний абрис чи викопіювання з картографічних матеріалів планів земельної ділянки з прив'язкою до місцевості та зазначенням суміжних землекористувачів). На плані-схемі вказується загальна площа земельної ділянки та площа, на якій виявлено порушення (забруднення, самовільне зайняття тощо).

10.05.2007 Головним управлінням земельних ресурсів КМДА проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства, про що складений акт № 277/07, відповідно до якого встановлено, що земельна ділянка на просп. В.Порика, 5 у Подільському районі м. Києва орієнтовано площею 682 кв. м. використовується ТОВ «Конкорд-Трейд». Документи на використання земельної ділянки на просп. В.Порика, 5 у ТОВ «Конкорд-Трейд», передбачені ст. ст. 125, 126 Земельного кодексу відсутні.

24.12.2007 Головним управлінням земельних ресурсів КМДА складений акт № 1160/07 перевірки дотримання вимог земельного законодавства, згідно якого встановлено, що земельна ділянка на просп. В.Порика, 5 орієнтованою площею 682 кв. м. використовується КП «Поділпарксервіс»під обслуговування та експлуатацію паркувального майданчика без правовстановлюючих документів передбачених ст. ст. 125, 126 Земельного кодексу України.

Як вбачається з акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства № А4333/49 від 28.12.2007, проведеної державним інспектором Управління з контролю за використанням та охороною земель у м. Києві та Київській області, встановлено, що станом на 28.12.2007 земельну ділянку орієнтованою площею 670 кв. м. за адресою  просп. В.Порика, 5 у Подільському районі м. Києва самовільно займає КП «Поділпарксервіс»під розташування автостоянки для розміщення автотранспортних засобів. Документи передбачені ст. ст. 125, 126 Земельного кодексу України у КП «Поділпарксервіс»відсутні.

Як вбачається з акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства № 98/49 від 26.02.2008, проведеної державним інспектором Управління з контролю за використанням та охороною земель у м. Києві та Київській області, встановлено, що станом на 28.12.2007 земельну ділянку орієнтованою площею 670 кв. м. за адресою  просп. В.Порика, 5 у Подільському районі м. Києва самовільно займає КП «Поділпарксервіс»під розташування автостоянки для розміщення автотранспортних засобів. Документи передбачені ст. ст. 125, 126 Земельного кодексу України у КП «Поділпарксервіс»відсутні.

Таким чином, матеріалами справи підтверджується, що земельну ділянку площею 682 кв. м. по просп. В.Порика, 5 у Подільському районі м. Києва займають відповідачі без відповідних документів.

Самовільним зайняттям земельної ділянки –є (стаття 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель»)  будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності та право постійного користування на земельну ділянку або право  оренди земельної ділянки виникає:  після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації; після укладення договору оренди і його державної реєстрації.

Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.

Згідно зі статтею 126 Земельного кодексу України, вказане право посвідчується державним актом встановленої форми або договором, який реєструється відповідно до закону.

Згідно ст. 13 Конституції України визначено земля є об'єктом права власності Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України.

Статтею 212 Земельного кодексу України встановлено, що самовільно зайнята земельна ділянка підлягає поверненню власнику землі або землекористувачу, без відшкодування затрат понесених за час незаконного користування ними.

Згідно ст. 124 Конституції України правосуддя в Україні здійснюється виключно судами. Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускаються. Юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

Відповідно до ч. 3 ст. 212 Земельного кодексу України повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду.

Таким чином, відповідачі, не набувши у встановленому Земельним кодексом України порядку права користування земельною ділянкою площею 682 кв. м. безпідставно та неправомірно користуються вказаною земельною ділянкою.

Позовні вимоги Прокуратури Подільського району міста Києва в інтересах держави в особі  Київської міської ради обґрунтовані та підлягають задоволенню повністю.

Витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, підлягають стягненню з відповідачів в доход Державного бюджету України порівну.

Керуючись  ст. ст. 49, 82-85 ГПК України,-

В И Р І Ш И В:

1.          Позов задовольнити повністю.

2. Зобов'язати Комунальне підприємство «Поділпарксервіс»(м. Київ, вул. Андріївська, 3/29, код 32960670) та Товариство з обмеженою відповідальністю «Конкорд-Трейд»(м. Київ, вул. Артема, 79, літ. А, код 30726565) звільнити самовільно зайняту земельну ділянку площею 682 кв. м. за адресою м. Київ, просп. В.Порика, 5 повернувши її Київській міській раді (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883143) та привівши її у придатний для використання стан.

3. Стягнути з Комунального підприємства «Поділпарксервіс»(м. Київ, вул. Андріївська, 3/29, код 32960670) в доход Державного бюджету України 42 (сорок дві) грн. 50 коп. витрат по сплаті державного мита.

4. Стягнути з Комунального підприємства «Поділпарксервіс»(м. Київ, вул. Андріївська, 3/29, код 32960670) 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу до спеціального фонду Державного бюджету України по КЕКД 22050000 «Оплата витрат з інформаційно-технічного забезпечення розгляду справ у судах».

5. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Конкорд-Трейд»(м. Київ, вул. Артема, 79, літ. А, код 30726565) в доход Державного бюджету України 42 (сорок дві) грн. 50 коп. витрат по сплаті державного мита.

6. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Конкорд-Трейд»(м. Київ, вул. Артема, 79, літ. А, код 30726565)  59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу до спеціального фонду Державного бюджету України по КЕКД 22050000 «Оплата витрат з інформаційно-технічного забезпечення розгляду справ у судах».

СуддяВ.В. Сівакова

Рішення підписано 19.08.2008

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.08.2008
Оприлюднено10.12.2008
Номер документу2462869
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/258

Постанова від 26.09.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Васищак І.М.

Ухвала від 17.09.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Васищак І.М.

Ухвала від 26.06.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Васищак І.М.

Ухвала від 25.04.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Васищак І.М.

Ухвала від 18.04.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 19.04.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 21.03.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 09.02.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Рішення від 24.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 10.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні