Рішення
від 19.08.2008 по справі 2/292
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

2/292

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  2/292

19.08.08

За позовом          Приватного підприємства «Романюк»

До                     1.Киїівської міської ради

2.Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації)

про                      визнання права на земельну ділянку

                                                                                                   Суддя Домнічева І.О.

Представники:

Від позивача       Питель В.О., Баранов К.М.          

Від відповідача  1. не з'явився

Від відповідача     2. Верес М.М.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

На розгляд Господарського суду міста Києва надійшли позовні вимоги приватного підприємства „Романюк” до Київської міської ради (далі –відповідач-1) про визнання права на земельну ділянку, визнання укладеним договору оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного комплексу на вул. Шулявській, 15/23 у Шевченківському районі м. Києва між приватним підприємством „Романюк” та Київською міською радою в редакції запропонованій позивачем та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 3.03.2004 № 220 та зобов'язання Головного  управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (далі –відповідач-2) зареєструвати договір з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем –Київською міською радою та орендарем –приватним підприємством „Романюк”, у встановленому порядку.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідно до вимог статті 16 Закону України „Про оренду землі ” та статті 123 Земельного кодексу України позивач розробив та погодив в установленому порядку проект відведення земельної ділянки та отримав позитивний висновок державної землевпорядної експертизи, надсилав, відповідно до статті 181 Господарського кодексу України, пропозиції до Київради про укладання договору оренди земельної ділянки, але Київрада не підписала зі свого боку договору та не надала зауважень до нього.

Відповідач-1 у відзиві на позовну заяву проти позовних вимог заперечує та просить суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі з тих підстав, що Київська міська рада вільно, за власним волевиявленням укладає договори оренди земельних ділянок, а тому в разі задоволення позовних вимог будуть порушені норми чинного законодавства України. Крім того, відповідач-1 звернув увагу суду на ту обставину, що стаття 16 Цивільного кодексу України не передбачає такого способу захисту порушених прав, як визнання договору укладеним.

Відповідач-2 у відзиві на позов просить суд в задоволенні позовних вимог відмовити, оскільки Головне управління земельних ресурсів не порушувало законних прав та інтересів позивача.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до статті 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до частини 5 статті 16 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Порядок надання земельних ділянок у користування в м. Києві, передбачений  рішеннями Київради від 15.07.2004 р. №457/1867 та від 14.03.2002 р. №313/1747.

На виконання зазначених вимог законодавства, позивач звернувся до Київської міської ради з клопотанням (вх. № 28577 від 15.11.2002) про відведення земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного комплексу на вул. Шулявській, 15/23 у Шевченківському районі м. Києва.

Першим заступником голови Київської міської державної адміністрації було надано доручення № 28577 від 15.11.2002, на підставі якого землевпорядною організацією - товариством з обмеженою відповідальністю „Фірма „Земля-Майно” за замовленням приватного підприємства „Романюк” було розроблено проект відведення земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного комплексу на вул. Шулявській, 15/23 у Шевченківському районі м. Києва.

Відповідно до частини 6 статті 123 Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.

Проект відведення земельної ділянки був погоджений позивачем із відповідним органами, про що свідчать позитивні висновки, що знаходяться в матеріалах справи.

          Також даний проект відведення відповідно до вимог Земельного кодексу України та Закону України „Про державну експертизу землевпорядної документації” пройшов державну землевпорядну експертизу, про що свідчить позитивний висновок державної землевпорядної експертизи від 12.01.2005 №10-01.

Відповідно до Регламенту розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 15.07.2004 №457/1867, Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) здійснює комплексний аналіз документації із землеустрою, готує проект рішення Київської міської ради та подає на розгляд Київради.

Погоджений у встановленому порядку зазначений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного комплексу на вул. Шулявській, 15/23 у Шевченківському районі м. Києва, був поданий до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) для підготовки проекту рішення та передачі до Київської міської ради для прийняття відповідного рішення.

Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) було підготовлено, погоджено та 31.12.2004 передано до Київської міської ради для розгляду та прийняття рішення проект рішення „Про передачу земельної ділянки приватному підприємству „Романюк” для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного комплексу на вул. Шулявській, 15/23 у Шевченківському районі”.

Проект рішення пройшов всі необхідні погодження для винесення його на розгляд сесії Київської міської ради (в тому числі постійною комісією Київради з питань містобудування та землекористування, начальником управління правового забезпечення, першим заступником голови Київської міської державної адміністрації –начальником Головного управління економіки та інвестицій).

Відповідно до статті 6 Закону України „Про оренду землі” орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.

Статтею 181 Господарського кодексу України визначений загальний порядок укладання господарських договорів, відповідно до якого господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками.

Частиною другою статті 181 Господарського кодексу України проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.

Позивач листом від 05.06.2008 №17-08 звернувся до Київської міської ради з пропозицією укласти договір оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного комплексу на вул. Шулявській, 15/23 у Шевченківському районі м. Києва та додав підписані 2 примірники зазначеного договору.  

На зазначене звернення приватне підприємство „Романюк” за дорученням заступника міського голови – секретаря Київради отримало відповідь Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА) про те, що позивач не має прав на оформлення земельної ділянки в оренду, оскільки відповідно до статті 16 Закону України „Про оренду землі” та ст. 124 Земельного кодексу набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб.  

Київрада на протязі одного місяця згідно статті 123 Земельного кодексу України повинна була прийняти відповідне рішення, тобто вбачається бездіяльність Київської міської ради, що призвела до порушення прав позивача на оформлення землі.

Відповідно до статті 16 Закону України “Про оренду землі” та ст. 124 Земельного кодексу набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб і в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі.

Зазначена редакція статті 16 Закону України “Про оренду землі” та ст. 124 Земельного кодексу набула чинності з 04.06.2008 згідно з Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 03.06.2008 року.

В даному випадку стаття 16 Закону України “Про оренду землі” та ст. 124 Земельного кодексу (в редакції від 03.06.2008 року), не можуть застосовуватись до позивача, оскільки правовідносини щодо оформлення земельної ділянки розпочались до 04.06.2008 року і це підтверджується наступними нормами закону.

Згідно із ст. 5 Цивільного кодексу України акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності. Акт цивільного законодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він пом'якшує або скасовує цивільну відповідальність особи.

Також цією статтею передбачено, що якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов'язків, що виникли з моменту набрання ним чинності.

Зокрема, статтею 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшуть або скасовують відповідальність особи.

Позивачем вчинено всі необхідні дії, встановленні законодавством та рішеннями Київради на оформлення землі.

Частиною третьою статті 181 Господарського кодексу України передбачено, що сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні.

Однак, договір оренди земельної ділянки відповідачем-1 не підписаний та не повернутий із зауваженням позивачу.

Матеріали справи свідчать про  те, що проект договору земельної ділянки надісланий позивачем відповідачу-1, загалом відповідає  вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типовій формі договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 3.03.2004 № 220.

Відповідно до частини 1 статті 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідачі доказів на спростування обставин, повідомлених позивачем, не надав.  

З огляду на викладене, беручи до уваги факт наявності у відповідача цивільно-правового обов'язку (належне виконання обов'язку, який на нього покладено законом –ст. 526 Цивільного кодексу України) щодо надання земельної ділянки в оренду, при умові виконання позивачам всіх передбачених земельних законодавством вимог (подача клопотання про надання земельної ділянки в оренду, розробка проекту відведення земельної ділянки, підписання та надсилання договору оренди земельної ділянки, що відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, до відповідача), суд вважає, що позовні вимоги щодо визнання договору оренди землі для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного комплексу на вул. Шулявській, 15/23 у Шевченківському районі м. Києва укладеним є обґрунтованими.

Судом не приймаються заперечення Київської міської ради про те, що сторонами не було узгоджено усі істотні умови договору оренди земельної ділянки, з огляду на те, що процедура узгодження умов договору має відбуватись шляхом направлення протоколу розбіжностей до договору.

          Ні протоколу розбіжностей до договору, ні заперечень щодо редакції договору, яка була надана позивачем до суду, тощо, Київською міською радою надано не було.

Щодо позовних вимог до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) про зобов'язання зареєструвати договір оренди земельних ділянок з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем –Київською міською радою та орендарем –Позивачем, у встановленому порядку, то дані вимоги також підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Відповідно до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), що затверджене рішенням Київської міської ради від 19 грудня 2002 р. N 182/342, дане управління організовує видачу державних актів на право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію.

Також, відповідно до рішення Київради від 29 травня 2003 року N433/593 „Про забезпечення ефективного землекористування в місті Києві” Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) доручено у повному обсязі здійснювати підготовку документів, що посвідчують право власності та право користування, відповідно до пункту "з" статті 9 та пункту "є" статті 184 Земельного кодексу України. 

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідачі доказів на спростування обставин, повідомлених позивачем, не надав.  

З огляду на вищевикладене судом вбачаються обґрунтовані вимоги позивача до Київської міської ради та Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 49 ГПК України в разі задоволення позову судові витрати підлягають стягненню з відповідачів на користь позивача, але, оскільки позивачем таких вимог не заявлено, тому зазначені витрати покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 49,82-85 Господарського процесуального кодексу України, -

ВИРІШИВ:

1.          Позов задовольнити повністю.

2.          Визнати право приватного підприємства „Романюк”  на оренду земельної ділянки для  будівництва,   експлуатації   та   обслуговування    торговельного  комплексу   на   вул. Шулявській, 15/23 у Шевченківському районі м. Києва згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений у встановленому законодавством порядку.

3.          Вважати укладеним, договір оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного комплексу на вул. Шулявській, 15/23 у Шевченківському районі м. Києва між приватним підприємством „Романюк” та Київською міською радою в редакції, яка підписана приватним підприємством „Романюк” та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 3.03.2004 № 220 та переданою дану земельну ділянку на умовах, викладених у нижчезазначеному договорі, з моменту набрання чинності судовим рішенням

„ДОГОВІР

оренди земельної ділянки

Київська міська рада (м. Київ, Хрещатик, 36) –далі у тексті –"Орендодавець", в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст.42 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні“ - з однієї сторони, та  приватне підприємство „Романюк” (код ЄДРПОУ 32983943, м. Київ, вул. Рейтарська, 35-А, зареєстроване Шевченківською районною у м. Києві державною адміністрацією 15.06.2004 р. за №21523), далі у тексті - “Орендар”, в особі власника Романюка Дениса Володимировича, який діє на підставі Статуту - з другої сторони, уклали договір оренди Земельної ділянки (далі у тексті –Договір) про нижченаведене:

1.          Предмет Договору

1.1.           Орендодавець, передає, а Орендар приймає  в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку (далі –об'єкт оренди або земельна ділянка), визначену цим Договором.

2.            Об'єкт оренди

2.1. Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є земельна ділянка з наступними характеристиками:

-          місце розташування – вул. Шулявська, 15/23 у Шевченківському районі м. Києва;

-          розмір –394 кв.м;

-          цільове призначення – для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного комплексу;

- кадастровий номер - 8000000000:88:126:0010.

2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки  - згідно з довідкою Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

2.3. Земельна ділянка, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.

          3.    Строк дії Договору

3.1. Договір укладено на 15 (п'ятнадцять) років.

4.          Орендна плата

4.1. Визначена цим Договором орендна плата за земельну ділянку становить платіж, який Орендар самостійно розраховує та вносить Орендодавцеві за користування земельною ділянкою у грошовій формі.

4.2. Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 3 (трьох) відсотків від її нормативної грошової оцінки.

4.3. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.

4.4. Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.

4.5. Орендна плата вноситься Орендарем рівними частинами за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33216812700011, КЕКД 13050200 у ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019. Отримувач: УДК у Шевченківському р-ні м. Києва, ідентифікаційний код 26077968. Питання сплати податку на додану вартість та інших податкових платежів, що пов'язані з виконанням Договору, вирішуються Орендарем в установленому законодавством України порядку.

4.6. Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.

4.7. Розмір орендної плати може переглядатись у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

4.8. За несвоєчасне внесення орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста двадцяти) відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.

4.9. Контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем розташування Земельної ділянки.

5. Умови використання та  обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки

5.1. Умови збереження стану об'єкта оренди:

-          на земельній ділянці не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням земельної ділянки. Зміна цільового призначення земельної ділянки можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у зв'язку зі зміною цільового призначення земельної ділянки та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту землеустрою щодо відведення, сплачує Орендар.

5.2. Обмеження та сервітути щодо земельної ділянки на день підписання цього Договору відсутні.         

                              

6.Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду

6.1.  Земельна ділянка є переданою в день державної реєстрації цього Договору.                       

6.2. Право на оренду земельної ділянки виникає після державної реєстрації цього Договору.  

7. Умови  повернення земельної ділянки

7.1. Після припинення дії Договору Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

7.2. Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.

8.          Права та обов'язки Сторін

8.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:

-          використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;

-          дотримання місцевих правил забудови;

-          своєчасного внесення орендної плати;

-          дострокового розірвання цього Договору;

-          відшкодування понесених збитків, в тому числі не отриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.

8.2. Орендодавець зобов'язаний:

-          повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається;

-          не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендареві користуватися земельною ділянкою;

-          передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам цього Договору.

8.3. Орендар має право:

-          самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;

-          за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку інші будівлі і споруди;

-          у разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;

-          після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, при умові належного виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору;

-          переважне право на купівлю земельної ділянки у разі її продажу.

8.4. Орендар зобов'язаний:

-          приступати до використання земельної ділянки в строк, встановлений цим Договором, та після державної реєстрації Договору;

-           завершити забудову земельної ділянки в строки, встановлені проектною документацією на будівництво, затвердженою в установленому порядку;

-          використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення;

-          своєчасно вносити орендну плату;

- забезпечити вільний доступ до земельної ділянки представнику контролюючих органів;

-          повернути земельну ділянку Орендодавцю у стані, придатному для її подальшого використання після припинення дії цього Договору;

-          у строки, встановлені чинним законодавством, звітувати перед податковими органами району за місцем розташування земельної ділянки про сплату орендної плати;

-          виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування, архітектури  та дизайну міського середовища від 22.12.2003 №19-3676, Державного управління екології та природних ресурсів в м. Києві від 09.06.2004 №08-8-20/3033, головного державного санітарного лікаря м. Києва від 04.03.2004 №1466, Головного управління охорони пам'яток історії, культури та історичного середовища від 04.06.2004 №001-09/1744;

-          забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, що знаходяться в межах земельної ділянки;

-          майново-правові питання вирішувати в установленому порядку;

-          питання пайової участі вирішити до початку будівництва відповідно до рішення Київради від 27.02.2003 №271/431 “Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва”;

-          у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем розташування земельної ділянки.                    

8.5. Сторони також мають інші права і несуть інші обов'язки, визначені законодавством України.

9.  Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини

9.1.Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе Орендар.

10. Страхування об'єкта оренди

10.1 Сторони домовились про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.

11.Зміна умов договору та припинення і поновлення Договору

11.1. Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.

11.2. Витрати пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору, сплачує Орендар.

11.3. Договір оренди припиняється в разі:

-          закінчення строку, на який його було укладено;

-          викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законодавством України;

-          поєднання в одній особі власника земельної ділянки та Орендаря;

-          ліквідації юридичної особи –Орендаря.

-    Договір оренди припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

11.4. Припинення Договору шляхом розірвання.

 Договір може бути розірваний:

-    за взаємною  згодою сторін;

-          за рішенням суду, в порядку, встановленому законом.

11.5. Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання  або неналежного виконання Орендарем обов'язків визначених у пунктах 5.1 та 8.4 цього Договору.

11.6.  Поновлення Договору:

- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх обов'язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше, ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію;

-  у разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

11.7. У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві земельну ділянку, на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання Орендарем обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві земельної ділянки Орендар зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.

11.8. Перехід права власності на орендовану земельну ділянку до третьої особи, а також  реорганізація юридичної особи –Орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору.

12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання Договору та вирішення спорів

12.1. У разі невиконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.

12.2. У разі невиконання Орендарем умов цього Договору та обов'язків, передбачених законодавством України,  Договір може бути достроково розірваний.

12.3.  Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.  

12.4.  Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору,  вирішуються судами України, при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.

13. Суборенда земельної ділянки

13.1. Орендар має право передати земельну ділянку або її частину у суборенду виключно за письмовою згодою Орендодавця.

13.2. Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі земельної  ділянки або її частини у суборенду, шляхом прийняття в установленому законодавством порядку відповідного рішення.

13.3. Умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити йому.

14. Прикінцеві положення

14.1. Цей Договір складений у двох примірниках. Один примірник - для зберігання у Орендаря, один –для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

14.2. Невід'ємною частиною цього Договору є:

-  план земельної ділянки;

-  кадастровий план земельної ділянки;

-  акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

-  акт приймання-передачі земельної ділянки.

Київський міський голова


Орендар


”                                   

 

4. Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем –Київською міською радою та орендарем –приватним підприємством „Романюк” у встановленому порядку.                        

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

Суддя                                                                                           І.О.Домнічева

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.08.2008
Оприлюднено10.12.2008
Номер документу2463025
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/292

Постанова від 18.05.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Кондес Л.О.

Рішення від 15.03.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Рішення від 15.02.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Мальцев М.Ю

Ухвала від 10.02.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Ухвала від 17.12.2010

Господарське

Господарський суд Донецької області

Мартюхіна Н.О.

Ухвала від 18.01.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Ухвала від 23.12.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Ухвала від 18.11.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Постанова від 17.05.2010

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Коротун О.М.

Ухвала від 10.12.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Боділовська Марина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні