Рішення
від 04.09.2008 по справі 2/306
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

2/306

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  2/306

04.09.08

За позовом          Товариства з обмеженою відповідальністю «Реал-Контракт»

До                      1. Київської міської ради

                      2. Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу

                      Київради (Київської міської державної адміністрації)

про                       визнання договору укладеним

                                                                                                   Суддя Домнічева І.О.

Представники:

Від позивача       Державін В.В.          

Від відповідача  1: не з'явився

Від відповідача  2: Колодрубський О.О.?????

Обставини справи:

На розгляд Господарського суду міста Києва надійшли позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю „Реал-Контракт” до Київської міської ради про визнання укладеним договору оренди земельних ділянок на перетині Мінського проспекту та Окружної дороги  у Оболонському районі м. Києва для  будівництва, експлуатації та обслуговування кафе, автозаправного комплексу та сервісного центру обслуговування автомобілів між товариством з обмеженою відповідальністю „Реал-Контракт” та Київською міською радою в редакції запропонованій позивачем та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 3.03.2004 № 220 та зобов'язання Головного  управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) зареєструвати договір з усіма додатками, що є його невід'ємною частиною, між Орендодавцем –Київською міською радою та орендарем –товариства з обмеженою відповідальністю „Реал-Контракт”, у встановленому порядку.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідно до вимог статті 16 Закону України „Про оренду землі ” та статті 123 Земельного кодексу України позивач розробив та погодив в установленому порядку проект відведення земельних ділянок та отримав позитивний висновок державної землевпорядної експертизи, надсилав, відповідно до статті 181 Господарського кодексу України, пропозиції до Київради про укладання договору оренди земельних ділянок, але Київрада не підписала зі свого боку договору та не надала зауважень до нього.

Відповідач-1 у відзиві на позовну заяву проти позовних вимог заперечує та просить суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі з тих підстав, що Київська міська рада вільно, за власним волевиявленням укладає договори оренди земельних ділянок, а тому в разу задоволення позовних вимог будуть порушені норми чинного законодавства України. Крім того, відповідач-1 звернув увагу суду на ту обставину, що стаття 16 Цивільного кодексу України не передбачає такого способу захисту порушених прав, як визнання договору укладеним. Представник відповідача-1 в судове засідання не з'явився. У відзиві на позов Київська міська рада просила суд розглядати справу без участі свого представника.

Відповідач-2 у відзиві на позов просить суд в задоволенні позовних вимог відмовити, оскільки Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) не порушувало законних прав та інтересів позивача.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд  

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст. 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до частини 5 статті 16 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Порядок надання земельних ділянок у користування в м. Києві затверджений рішенням Київради від 26 червня 2003 р. N 512/672 та рішенням Київради від 15 липня 2004 року N 457/1867.

На виконання зазначених вимог законодавства та рішення Київради від 26 червня 2003 р. N 512/672 (чинного на той час),  позивач звернувся до Київської міської ради з клопотанням від 11 лютого 2003 року  № 01/11 про виділення в оренду земельних ділянок для  будівництва, експлуатації та обслуговування кафе, автозаправного комплексу та сервісного центру обслуговування автомобілів на перетині Мінського проспекту та Окружної дороги  у Оболонському районі м. Києва.

Позивачем  було  отримано  згоду заступника Київського міського голови  від 11.03. 2003 року № 225-КР-3906/2 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на перетині Мінського проспекту та Окружної дороги  у Оболонському районі м. Києва для  будівництва, експлуатації та обслуговування кафе, автозаправного комплексу та сервісного центру обслуговування автомобілів.    

  На підставі вказаної згоди землевпорядною організацією –комунальним підприємством „Київський міський центр земельного кадастру та приватизації землі  за замовленням позивача  було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок для  будівництва, експлуатації та обслуговування кафе, автозаправного комплексу та сервісного центру обслуговування автомобілів на перетині Мінського проспекту та Окружної дороги  у Оболонському районі м. Києва.   

Відповідно до частини 6 статті 123 Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.

Проект відведення земельної ділянки на перетині Мінського проспекту та Окружної дороги  у Оболонському районі м. Києва був погоджений позивачем із відповідним органами, про що свідчать позитивні висновки, що знаходяться в матеріалах справи.

Також даний проект відведення відповідно до вимог Закону України „Про державну експертизу землевпорядної документації” пройшов державну експертизу в Київському міському головному управлінні земельних ресурсів  Державного комітету по земельних ресурсах, про що свідчить позитивний висновок державної землевпорядної експертизи від 14.09.2005 року № 05-45.

Погоджений у встановленому порядку зазначений проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок для  будівництва, експлуатації та обслуговування кафе, автозаправного комплексу та сервісного центру обслуговування автомобілів на перетині Мінського проспекту та Окружної дороги  у Оболонському районі м. Києва, був поданий до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) для підготовки проекту рішення та передачі до Київської міської ради для прийняття відповідного рішення.

Київрада на протязі одного місяця згідно статті 123 Земельного кодексу України повинна була прийняти відповідне рішення, тобто вбачається бездіяльність Київської міської ради, що призвела до порушення прав позивача на оформлення землі.

Відповідно до статті 6 Закону України „Про оренду землі” орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.

Статтею 181 Господарського кодексу України визначений загальний порядок укладання господарських договорів, відповідно до якого господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками.

Частиною другою статті 181 Господарського кодексу України проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.

Товариство з обмеженою відповідальністю „Реал-Контракт” письмово звернулось до Київської міської ради про підписання договору оренди земельних ділянок на перетині Мінського проспекту та Окружної дороги  у Оболонському районі м. Києва, надіславши розроблений проект землеустрою та підписані два примірники договору оренди земельних ділянок для підписання Київським міським головою.

Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), за дорученням заступника Київського міського голови від 20.03.2008 року № 11059, своїм листом від 22.04.2008 №05-358/15060 повідомило товариство з обмеженою відповідальністю „Реал-Контракт” про те, що на сьогоднішній день рішення Київради про передачу земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю „Реал-Контракт” не приймалось.

Відповідно до стаття 16 Закону України “Про оренду землі” набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб і в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі.

Зазначена редакція статті 16 Закону України “Про оренду землі” набула чинності з 04.06.2008 згідно з Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 03.06.2008 року.

В даному випадку стаття 16 Закону України “Про оренду землі” (в редакції від 03.06.2008 року), не може застосовуватись до позивача, оскільки правовідносини щодо оформлення земельної ділянки розпочались до 04.06.2008 року і підтверджується наступними нормами закону.

Згідно із статтею 5 Цивільного кодексу України акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності. Акт цивільного законодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він пом'якшує або скасовує цивільну відповідальність особи.

Також цією статтею передбачено, що якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов'язків, що виникли з моменту набрання ним чинності.

Зокрема, статтею 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшуть або скасовують відповідальність особи.

Крім цього, пунктом 11 Прикінцевих положень Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 03.06.2008 року Кабінету Міністрів України доручено визначити особливості оформлення права оренди земельної ділянки без проведення аукціону громадянам чи юридичним особам, які звернулись із заявою (клопотанням) про передачу земельної ділянки в оренду із земель державної або комунальної власності, якщо станом на 1 січня 2008 року відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування було прийнято рішення про погодження місця розташування такого об'єкта або про надання дозволу на розробку проекту її відведення.

Таким чином, оформлення в оренду земельних ділянок для товариства з обмеженою відповідальністю „Реал-Контракт” для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе, автозаправного комплексу та сервісного центру обслуговування автомобілів на перетині Мінського проспекту та Окружної дороги  у Оболонському районі м. Києва має здійснюватись без проведення земельного аукціону.

Позивачем вчинено всі необхідні дії, встановленні законодавством та рішеннями Київради на оформлення землі.

Частиною третьою статті 181 Господарського кодексу України передбачено, що сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні.

Однак, договір оренди земельних ділянок відповідачем не підписаний та не повернутий із зауваженням позивачу.

Матеріали справи свідчать про те, що проект договору оренди земельних ділянок надісланий позивачем відповідачу, загалом відповідає  вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типовій формі договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 3.03.2004 № 220.

Відповідно до частини 1 статті 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.

З огляду на викладене, беручи до уваги факт наявності у відповідача цивільно-правового обов'язку (належне виконання обов'язку, який на нього покладено законом –ст. 526 Цивільного кодексу України) щодо надання земельної ділянки в оренду, при умові виконання позивачам всіх передбачених земельних законодавством вимог (подача клопотання про надання земельної ділянки в оренду, розробка проекту відведення земельної ділянки, підписання та надсилання договору оренди земельної ділянки, що відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, до відповідача), суд вважає, що позовні вимоги щодо визнання договору оренди землі для  будівництва, експлуатації та обслуговування кафе, автозаправного комплексу та сервісного центру обслуговування автомобілів на перетині Мінського проспекту та Окружної дороги  у Оболонському районі м. Києва  укладеним є обґрунтованими.

          Судом не приймаються заперечення Київської міської ради про те, що сторонами не було узгоджено усі істотні умови договору оренди земельних ділянок, з огляду на те, що процедура узгодження умов договору має відбуватись шляхом направлення протоколу розбіжностей до договору.

Ні протоколу розбіжностей до договору, ні заперечень щодо редакції договору, яка була надана позивачем до суду, Київською міською радою надано не було.

  Щодо позовних вимог до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) про зобов'язання зареєструвати договір оренди земельних ділянок з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем – Київською міською радою та орендарем –Позивачем, у встановленому порядку, то дані вимоги також підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Відповідно до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), що затверджене рішенням Київської міської ради від 19 грудня 2002 р. N 182/342, дане управління організовує видачу державних актів на право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію.

Також, відповідно до рішення Київради від 29 травня 2003 року N433/593 „Про забезпечення ефективного землекористування в місті Києві” Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) доручено у повному обсязі здійснювати підготовку документів, що посвідчують право власності та право користування, відповідно до пункту "з" статті 9 та пункту "є" статті 184 Земельного кодексу України. 

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідачі доказів на спростування обставин, повідомлених позивачем, не надав.  

З огляду на вищевикладене судом вбачаються обґрунтовані вимоги позивача до Київської міської ради та Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 49 ГПК України в разі задоволення позову судові витрати підлягають стягненню з відповідачів на користь позивача, але, оскільки позивачем таких вимог не заявлено, тому зазначені витрати покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 49,82-85 Господарського процесуального кодексу України, -

ВИРІШИВ:

1.          Позов задовольнити повністю.

2.          Вважати укладеним, договір оренди земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе, автозаправного комплексу та сервісного центру обслуговування автомобілів на перетині Мінського проспекту та Окружної дороги у Оболонському районі м. Києва між товариством з обмеженою відповідальністю „Реал-Контракт” та Київською міською радою в редакції, яка підписана товариством з обмеженою відповідальністю „Реал-Контракт”  та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі,  що  затверджений  Постановою  Кабінету Міністрів України від 3.03.2004 № 220 та вважати переданими дані земельні ділянки  на умовах, викладених у нижчезазначеному договорі, з моменту набрання чинності судовим рішенням

ДОГОВІР

оренди земельних ділянок

Київська міська рада (м. Київ, вул. Хрещатик, 36) –далі у тексті –„Орендодавець”, в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі   ст. 42 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” –з однієї сторони, та товариство з обмеженою відповідальністю „Реал-Контракт” (м.Київ, вул. Рейтарська, 35-а, ідентифікаційний код 32348913, зареєстроване Шевченківською районною державною адміністрацією 27 січня 2003 року № 10741200000016582) –далі у тексті –„Орендар”, в особі директора Сімонова С.В., що діє на підставі Статуту, - з другої сторони, уклали договір оренди земельних ділянок (далі у тексті –Договір) про нижченаведене:

1. Предмет Договору

1.1. Орендодавець передає, а Орендар приймає  в оренду (строкове платне користування) земельні ділянки (далі –об'єкт оренди або земельна ділянка), визначені цим Договором.

2. Об'єкт оренди

2.1. Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є Земельні ділянки з наступними характеристиками:

- місце розташування –на перетині Мінського проспекту та Окружної дороги у Оболонському районі м. Києва;

- земельна ділянка № 1 (кадастровий номер –8 000 000 000:78:137:013) розмір –3238 кв.м.;   

- земельна ділянка № 2 (кадастровий номер –8 000 000 000:78:137:017) розмір 491 кв.м. (в межах червоних ліній);

- земельна ділянка № 3 (кадастровий номер –8 000 000 000:78:137:019) розмір 636 кв.м. (в межах червоних ліній);

- цільове призначення –для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе, автозаправного комплексу та сервісного центру обслуговування автомобілів;

2.2. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок - згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

2.3. Земельні ділянки, які передаються в оренду, не мають недоліків, що можуть перешкоджати їх ефективному використанню.

3. Строк дії Договору

3.1. Строк дії Договору становить:

- щодо земельної ділянки № 1 (кадастровий номер – 8 000 000 000:78:137:013) - 1 (один) рік;

- щодо земельної ділянки № 2 (кадастровий номер –8 000 000 000:78:137:017) -  5 (п'ять)  років.

- щодо земельної ділянки № 3 (кадастровий номер – 8 000 000 000:78:137:019) -  5 (п'ять)  років.

4. Орендна плата

4.1. Визначена цим Договором орендна плата за Земельні ділянки становить платіж, який Орендар самостійно розраховує та вносить Орендодавцеві за користування Земельними ділянками у грошовій формі.

4.2. Річна орендна плата за Земельні ділянки встановлюється у розмірі 3 (три) відсотки від її нормативної грошової оцінки.

4.3. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.

4.4. Зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок та їх індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.

4.5. Орендна плата вноситься Орендарем за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33210812700006, КЕКД 13050200 у ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019. Отримувач: УДК у Оболонському  районі м. Києва, ідентифікаційний код 26077916. Питання сплати податку на додану вартість та інших податкових платежів, що пов'язані з виконанням Договору, вирішуються Орендарем в установленому законодавством України порядку.

4.6. Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.

4.7. Розмір орендної плати може переглядатись у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством та у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

4.8. За несвоєчасне внесення орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста двадцяти) відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.

4.9. Контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем розташування земельної ділянки.

5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо

використання земельних ділянок

5.1. Умови збереження стану об'єкта оренди:

- на Земельних ділянках не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням Земельної ділянки. Зміна цільового призначення Земельних ділянок можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту відведення Земельних ділянок у зв'язку зі зміною цільового призначення Земельних ділянок та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту відведення сплачує Орендар;

5.2. Обмеження та сервітути щодо Земельних ділянок на день підписання цього Договору відсутні.  

6. Умови і строки передачі земельних ділянок в оренду

6.1. Земельні ділянки є переданими з моменту державної реєстрації цього Договору.

6.2. Право на оренду Земельних ділянок виникає після державної реєстрації цього Договору.

7. Умови повернення земельних ділянок

7.1. Після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцеві земельні ділянки у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованих земельних ділянок, пов'язаних із зміною їх стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.

8. Права та обов'язки Сторін

8.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:

- використання земельних ділянок за цільовим призначенням згідно з цим Договором;

- дотримання місцевих правил забудови;

- своєчасного внесення орендної плати;

- дострокового розірвання цього Договору;

- відшкодування понесених збитків, в тому числі не отриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.

8.2. Орендодавець зобов'язаний:

- повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати земельні ділянки третій особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається;

- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватися земельними ділянками;

- передати в користування земельні ділянки у стані, що відповідає умовам цього Договору.

8.3. Орендар має право:

- самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;

- за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди;

- у разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;

- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, при умові належного виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору;

- переважне право на купівлю Земельних ділянок у разі їх продажу.

8.4. Орендар зобов'язаний:

- приступати до використання земельних ділянок в строк, встановлений цим Договором, та після підписання цього Договору та державної реєстрації Договору;

- використовувати земельні ділянки відповідно до їх цільового призначення;

- своєчасно вносити орендну плату;

- забезпечити вільний доступ до земельних ділянок представнику контролюючих органів;

- повернути Земельні ділянки Орендодавцю у стані, придатному для їх подальшого використання після припинення дії цього Договору;

- земельну ділянку в межах червоних ліній використовувати відповідно до вимог містобудівного законодавства;

- завершити забудову Земельних ділянок в строки, встановлені проектною документацією на будівництво, затвердженою в установленому порядку;

- у строки, встановлені чинним законодавством, звітувати перед податковими органами району за місцем розташування Земельних ділянок про сплату орендної плати;

- забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, розміщених у межах земельної ділянки;

- питання пайової участі вирішити до початку будівництва відповідно до рішення Київради від 27.02.2003 №271/431 „Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників)  у створенні  соціальної  та  інженерно-транспортної  інфраструктури  м. Києва”;

- виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 19.07.2005 № 19-5928, Київської міської санепідемстанції від 26.01.2008  № 627, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві від 30.01.2008 № 05-08/10150,  Головного управління культури, мистецтв та охорони культурної спадщини від 19.05.2005 № 001-09/3081, Головного управління охорони культурної спадщини (висновок від 29.02.2008 № 133); Київського міського Головного управління земельних ресурсів (Київміськголовзем) (висновок від 14.09.2005 № 09-02-4/2375); Головного управління земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації.

-у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельних ділянок надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем розташування земельної ділянки.

8.5. Сторони також мають інші права і несуть інші обов'язки, визначені законодавством України.

9. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини

Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе орендар.

10. Страхування об'єкта оренди

Сторони домовилися про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.

11. Зміна умов договору та припинення і поновлення Договору

11.1. Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та/або доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.

11.2. Витрати, пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору, сплачує Орендар.

11.3.Договір оренди припиняється в разі:

- закінчення строку, на який його було укладено;

- викупу Земельних ділянок для суспільних потреб та примусового відчуження Земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законодавством України;

- поєднання в одній особі власника Земельних ділянок та орендаря;

- ліквідації юридичної особи –орендаря.

Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

11.4. Припинення Договору шляхом розірвання.

Договір може бути розірваний:

- за взаємною згодою сторін;

- за рішенням суду, в порядку, встановленому законом;

- в односторонньому порядку за ініціативою Орендодавця, із звільненням Орендодавця від відповідальності, згідно з Господарським кодексом України, в разі коли Орендар використовує земельні ділянки способами, які суперечать екологічним вимогам, не за цільовим призначенням, систематично не сплачує орендну плату (протягом півроку), здійснення без згоди Орендодавця передачі або відчуження права користування земельною ділянкою третім особам;

11.5. Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання або неналежного виконання Орендарем обов'язків, визначених у пунктах 8.4 та 5.1 цього Договору.

11.6. Розірвання цього Договору не потребує укладення додаткової угоди. Договір вважається розірваним з моменту прийняття Орендодавцем відповідного рішення, якщо інше не встановлено  рішенням.

11.7. Поновлення Договору:

- Після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх обов'язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше, ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

- У разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

11.8. У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві земельні ділянки, на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання Орендарем обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві земельних ділянок Орендар зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.

11.9.Перехід права власності на орендовані земельні ділянки до третьої особи, а також реорганізація юридичної особи-орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору.

12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору та вирішення спорів

12.1. У разі невиконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.

12.2. У разі невиконання орендарем умов цього Договору та обов'язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.

12.3. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

12.4. Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору,  вирішуються судами України, при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.

13. Суборенда земельних ділянок

13.1. Орендар має право передати земельні ділянки або її частину у суборенду  виключно за письмовою згодою Орендодавця.

13.2. Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі земельних ділянок або її частини у суборенду шляхом прийняття в установленому законодавством порядку відповідного рішення.  

13.3.Умови договору суборенди земельних ділянок повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити йому.

14. Прикінцеві положення

14.1. Цей Договір складений у двох примірниках. Один примірник –для зберігання у Орендаря, один –для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

14.2. Невід'ємною частиною цього Договору є:

- план земельних ділянок;

- кадастровий план земельних ділянок;

- акт визначення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості)

- акт приймання-передачі земельних ділянок.

Орендодавець –Київська міська рада

Орендар –ТОВ „Реал-Контракт”  

3. Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) зареєструвати договір оренди земельних ділянок з усіма додатками, що є його невід'ємною частиною, між Орендодавцем –Київською міською радою та Орендарем –товариством з обмеженою відповідальністю „Реал-Контракт” у встановленому порядку.                        

4. Після вступу рішення в законну силу видати накази.

5. Рішення вступає в законну силу після десятиденного терміну з дня його прийняття, оформленого у відповідності до ст. 84 ГПК України.

СуддяІ.О.Домнічева

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.09.2008
Оприлюднено10.12.2008
Номер документу2463038
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/306

Постанова від 15.12.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Ухвала від 16.11.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Рішення від 29.06.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 15.06.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Рішення від 22.12.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Постанова від 09.12.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Ухвала від 08.12.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Ухвала від 24.11.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Ухвала від 17.09.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Постанова від 26.11.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні