Рішення
від 18.11.2008 по справі 33/386
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

33/386

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№  33/386

18.11.08

Суддя Мудрий С.М. розглянувши справу

за позовом  товариства з обмеженою відповідальністю «Фокстрот»

до                 1) Шевченківської районної у м. Києві ради

2) Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради

                    3) Комунального підприємства Київське міське бюро технічної інвентаризації та                   реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна

про        зобов'язання провести приватизацію з укладанням договору купівлі-продажу, визнання права власності та зобов'язання зареєструвати право власності;

Представники сторін:

від позивача:        Шарапа М.О., дов. б/н від 24.09.08;

                             Семенець О.С., дов. б/н від 24.09.08.

від відповідача:    1) Куценко О.О.. дов. №2794 від 18.12.07;

                              2) Марусиченко В.В., дов. № 7/8-245-004/58 від 01.09.08;

                              3) не з'явився.

За зустрічним позовом Шевченківської районної у м. Києві ради

до                 1) товариства з обмеженою відповідальністю «Фокстрот»

2) Комунального підприємства Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна

про               визнання права комунальної власності та зобов'язання зареєструвати право власності;

Представники сторін:

від позивача:        Куценко О.О., дов. №2794 від 18.12.07;

від відповідача:   1) Шарапа М.О., дов. б/н від 24.09.08;

                                   Семенець О.С., дов. б/н від 24.09.08;

                               2) не з'явився.

                    

ВСТАНОВИВ:

На розгляд Господарського суду м. Києва переданий позов товариства з обмеженою відповідальністю «Фокстрот»до Шевченківської районної у м. Києві ради, Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради, Комунального підприємства Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна про:

–зобов'язання Шевченківської районної у м. Києві ради в особі виконавчого органу Шевченківської районної у м. Києві ради –Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради провести приватизацію нежилого приміщення загальною площею 66,8  кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48 А літера А з укладанням договору купівлі-продажу та акта передачі зазначеного об'єкта з ТОВ «Фокстрот»;

–визнання права власності ТОВ «Фокстрот» на нежиле приміщення загальною площею 66,8  кв.м. в буд. 48-48 А літера А по вул. Володимирській у м. Києві;

–зобов'язання Комунального підприємства Київське міське бюро технічної

інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна зареєструвати на праві власності нежиле приміщення загальною площею 66,8  кв.м. в буд. 48-48 А літера А по вул. Володимирській у м. Києві за ТОВ «Фокстрот».

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 20.10.2008 року порушено провадження у справі № 33/386, розгляд справи призначено на 03.11.2008 року.

В судовому засіданні 03.11.2008 року представник позивача подав заяву про уточнення позовних вимог, в якій він просить суд розглянути їх у наступній редакції:

–зобов'язати Шевченківську районну у м. Києві в особі виконавчого органу Шевченківської районної у м. Києві ради –Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради провести приватизацію групи приміщень № 29 площею 66,8 кв.м., які згідно даних технічної документації Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48 А літера А з укладанням договору купівлі-продажу та акта передачі зазначеного об'єкта ТОВ «Фокстрот»;

–визнати право власності ТОВ «Фокстрот»на групу приміщень № 29 площею 66,8 кв.м., які згідно даних технічної документації Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48 А літера А;

–зобов'язати Комунальне підприємство Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна зареєструвати на праві власності групу приміщень № 29 площею 66, 8 кв.м., які згідно даних технічної документації Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48 А літера А за ТОВ «Фокстрот».

Представник відповідача-1 подав зустрічну позовну заяву із вимогами:

–визнати право комунальної власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва в особі Шевченківської районної у м. Києві ради на групу приміщень № 29 площею 66,8 кв.м., за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48 А літера А;

–зобов'язати Комунальне підприємство Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна зареєструвати на праві власності групу приміщень № 29 площею 66,8 кв.м., які згідно даних технічної документації Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48 А літера А за Шевченківською районною у м. Києві радою.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 04.11.2008 року зустрічну позовну заяву Шевченківської районної у м. Києві ради було прийнято для сумісного розгляду з первісним позовом та призначено судове засідання на 18.11.2008 року.

У судовому засіданні 18.11.2008 року представник позивача за первісним позов підтримав позовні вимоги у повному обсязі з урахуванням заяви про уточнення та пояснив, що починаючи з 2007 року позивач є орендарем нежилого приміщення за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48 А літера А загальною площею 66, 8 кв.м. (Договір оренди нежилих приміщень територіальної громади Шевченківського району м. Києва № 60/1 від 28.04.2007р. та Договір оренди нежилих приміщень територіальної громади Шевченківського району м. Києва № 909/1 від 24.04.2008 р.).

Маючи намір взяти участь у приватизації вказаних приміщень, позивач виконав всі дії, передбачені чинним приватизаційним законодавством України, що є необхідними для приватизації зазначеного об'єкту, зокрема, подав заяву про включення вказаних приміщень до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу та пакет необхідних документів, а також отримав висновок Головного управління охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 1872 від 21.03.2008 року про можливість приватизації ТОВ «Фокстрот»шляхом викупу нежитлового приміщення загальною площею 66, 8 кв.м., на яке укладено «Охоронний договір»між Головним управлінням охорони культурної спадщини та ТОВ «Фокстрот», і яке розташоване в м. Києві по вул. Володимирська, 48-48А літ. А, що є пам'яткою історії  місцевого значення та щойно виявленим об'єктом культурної спадщини.

В зв‘язку з цим, Рішеннями Шевченківської районної у м. Києві ради № 234 від 07.06.2007 р.  та № 359 від 31.12.2007 р., було затверджено Перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва, що підлягають приватизації шляхом викупу, до якого було включено нежиле приміщення загальною площею 66, 8 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48А літера А. При цьому, ТОВ «Фокстрот»було визначено покупцем вказаного нежилого приміщення.

Відповідно до ч. 1 статті 8 Закону України «Про малу приватизацію»з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації.  При чому, строк підготовки об'єкта малої приватизації до продажу, згідно із ч. 2 статті 8 Закону України «Про малу приватизацію», не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів, що підлягають приватизації. В даному випадку, підготовка об'єкту приватизації (нежилого приміщення загальною площею 66, 8 кв.м., яке  розташоване за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48А літера А) мала бути здійснена протягом двох місяців з дня винесення рішення Шевченківської районної у м. Києві ради № 359 від 31.12.2007, а саме до 31.02.2008 року.

Підготовка об‘єкта до продажу включає в себе визначення ціни продажу об'єкта або його  початкової вартості (в разі продажу об'єкта на аукціоні, за конкурсом), підготовку та опублікування інформації про об'єкт у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації; проведення у разі необхідності реорганізації або ліквідації державного підприємства, замовлення у разі потреби проведення екологічного аудиту.

На момент виникнення спору, підготовка об'єкта приватизації до продажу відповідачем-1 не проводилась, зокрема, не була проведена оцінка з метою визначення ціни продажу об‘єкта. Така бездіяльність відповідача-1, на думку позивача є незаконною та такою, що призводить до порушення його законних прав на приватизацію об‘єкта комунальної власності.

Представник позивача за зустрічним позовом свої вимоги підтримав у повному обсязі та зазначив наступне.

Київська міська рада своїм рішенням від 27.12.2001 року № 208/1642ІХ «Про формування комунальної власності територіальних громад районів міста Києва»затвердила перелік об'єктів права комунальної власності територіальних громад районів м. Києва, відповідно до якого житловий (разом із вбудованими нежилими приміщеннями) та нежилий фонд передано у власність територіальної громади Шевченківського району м. Києва згідно з додатком 11.

Згідно додатку № 11 до рішення № 208/1642 від 27.12.2001 року житловий будинок № 48 по вул. Володимирська (за винятком приватизованих квартир) та житловий будинок № 48-А по вул. Володимирська (за винятком приватизованих квартир) передано до комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва.

Рішенням від 18.06.2002 р. № 40 Шевченківська районна у м. Києві рада прийняла зазначені вище будинки до комунальної власності Шевченківського району м. Києва (п. №200 таблиці 7 додатку 1 до рішення).

Враховуючи вищевикладене, позивач за зустрічним позовом стверджує, що він є єдиним законним власником спірного майна та має право на власний розсуд володіти,  користуватись та розпоряджатись нежилим приміщенням загальною площею 66, 8 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48А літера А.

На його думку, позивач за первісним позовом, порушуючи питання про визнання за ним права власності на спірне нежиле приміщення, фактично, оспорює право комунальної власності відповідача-1 на вказане приміщення та претендує на майно, яке на момент виникнення спірних правовідносин знаходиться у власності Шевченківської районної у м. Києві ради і не відчужувалось на користь жодних юридичних чи фізичних осіб. В зв‘язку з цим та в силу статті 392 Цивільного кодексу України, він вважає за необхідне захистити свої права шляхом звернення до суду із зустрічним позовом.

Представник відповідача-2 в судовому засіданні зазначив, що Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради є органом, створеним Шевченківською районною у м. Києві ради, на якого покладено здійснення функцій із приватизації комунального майна. Зокрема, відповідач-2 виступає продавцем майна, що перебуває у комунальній власності Шевченківської районної у м. Києві ради, у разі укладення договорів купівлі-продажу такого майна, в тому числі шляхом приватизації. В своїй діяльності відповідач-2 підконтрольний та відповідає перед Шевченківською районною у м. Києві радою, яка є відповідачем-1 по справі. З вищенаведених підстав правова позиція відповідача-2 не може суперечити позиції відповідача-1, тому відповідач-2 підтримує зустрічну позовну заяву та заперечує проти вимог позивача за первісним позовом. Окрім того, свідоцтво на право власності на цей об'єкт у відповідача-1 відсутнє і правових підстав для укладання договору купівлі-продажу з позивачем у відповідача-2 немає.

Представник відповідача-3 в судові засідання не з'являвся, письмового відзиву на заявлені позови не надавав, хоча був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи.

Заслухавши пояснення представників сторін та третіх осіб, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, що первісний позов підлягає задоволенню частково, а зустрічна позовна заява підлягає задоволенню в повному обсязі.

27.12.2001 року Київська міська рада своїм рішенням № 208/1642 «Про формування комунальної власності територіальних громад районів міста Києва»затвердила перелік об'єктів права комунальної власності територіальних громад районів м. Києва, відповідно до якого житловий (разом із вбудованими нежилими приміщеннями) та нежилий фонд передано у власність територіальної громади Шевченківського району м. Києва згідно з додатком 11.

Згідно додатку № 11 до рішення № 208/1642 від 27.12.2001 року житловий будинок № 48 по вул. Володимирська (за винятком приватизованих квартир) –позиція № 199 та житловий будинок № 48-А по вул. Володимирська (за винятком приватизованих квартир) –позиція № 200 передано до комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва.

Рішенням від 18.06.2002 року № 40 Шевченківська районна у м. Києві рада прийняла зазначені вище будинки до комунальної власності Шевченківського району м. Києва (п. №200 таблиці 7 додатку 1 до рішення).

Починаючи з 2007 року орендарем спірних приміщень виступає ТОВ «Фокстрот»–позивач за первісним позовом, що підтверджується наявними в матеріалах справи Договорами оренди нежилих приміщень територіальної громади Шевченківського району м. Києва № 60/1 від 28.04.2007 року та № 909/1 від 24.04.2008 року.

Будучи орендарем нежилого приміщення (мансарда) загальною площею 49,6 кв.м. за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, буд. 48-А ТОВ «Фокстрот»виступило ініціатором його приватизації відповідно до ч. 3 статті 7 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)».

У зв'язку з цим та відповідно до ч. 4 статті 7 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», 24.05.2007 року ТОВ «Фокстрот»подало голові Шевченківської районної у м. Києві ради заяву про включення до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу нежилого приміщення (мансарда) загальною площею 49,6 кв.м. за адресою вул. Володимирська, буд. № 48-А, яке використовується ТОВ «Фокстрот»під офіс та орендується ним згідно із договором оренди нежилих приміщень територіальної громади Шевченківського району м. Києва від 28.04.2007 року № 60/1.

Рішенням № 234 V сесії V скликання Шевченківської районної у м. Києві ради від 07.06.2007 року «Про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району м. Києва»було затверджено Перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва, що підлягають приватизації шляхом викупу, серед яких зазначене нежиле приміщення площею 49,6 кв.м., яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48А та визначений покупець нежилого приміщення –ТОВ «Фокстрот», а також, зобов'язано Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради вчинити дії по приватизації зазначених у п. 1 Рішення № 234 об'єктів, що належать до комунальної власності  району у встановленому порядку з урахуванням вимог Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини».

Листом № 31 від 20.06.2007 року ТОВ «Фокстрот»надало Управлінню з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради заяву на приватизацію орендованого ним нежилого приміщення (мансарда) загальною площею 49,6 кв.м. за адресою вул. Володимирська, буд. № 48-А та всі необхідні документи, передбачені ч. 4 статі 7 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)».

Рішенням № 359 VІ сесії V скликання Шевченківської районної у м. Києві ради від 31.12.2007 року були внесені зміни до Рішення Шевченківської районної у м. Києві ради № 234 від 07.06.2007 року, відповідно до яких було вирішено п. 53 додатку 1 в частині адреси викласти: вул. Володимирська, 48-48А літера А; в частині площі викласти: 66,8 кв.м.

Таким чином, на підставі вищевказаних рішень відповідача-1 (позивач за зустрічним позовом), ТОВ «Фокстрот»було визначено покупцем нежилого приміщення загальною площею 66,8 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48А літера А.

Крім того, судом встановлено, що Головним управління охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) було надано висновок № 1872 від 21.03.2008 року про можливість приватизації ТОВ «Фокстрот»шляхом викупу нежитлового приміщення загальною площею 66, 8 кв.м., на яке укладено «Охоронний договір»між Головним управлінням охорони культурної спадщини та ТОВ «Фокстрот», і яке розташоване в м. Києві по вул. Володимирська, 48-48а літ. А, що є пам'яткою історії  місцевого значення та щойно виявленим об'єктом культурної спадщини.

Відповідно до ч. 1 статті 8 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації.

Відповідно до ч. 2 статті 8 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»строк підготовки об'єкта малої приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів, що підлягають приватизації.

Враховуючи вищенаведені норми, а також той факт, що рішення про приватизацію ТОВ «Фокстрот»нежилого приміщення загальною площею 66,8 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48А літера А було прийнято 31.12.2007 року (Рішення № 359 VІ сесії V скликання Шевченківської районної у м. Києві ради), то підготовка об'єкту приватизації мала відбуватися протягом двох місяців з дня винесення вказаного рішення, тобто до 31.02.2008 року.

Відповідно до ч.1 статті 8 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»підготовка об‘єкту приватизації до продажу включає в себе: визначення ціни продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, підготовку та опублікування інформації про об'єкти малої приватизації у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації, в разі необхідності реорганізацію або ліквідацію державного підприємства, в разі потреби - проведення екологічного аудиту.

Враховуючи, що об‘єктом спірних правовідносин є нежиле приміщення, то підготовка його до продажу полягає у визначенні ціни продажу об'єкта та опублікуванні відповідної інформації.

Проте, судом встановлено, що у законодавчо встановлені строки, а ні відповідачем-1, а ні відповідачем-2 не було виконано дій по підготовці об'єкта приватизації до продажу, зокрема, не було проведено оцінки об'єкту приватизації з метою визначення ціни його продажу.

Судом, також, встановлено, що дії із підготовки об'єкту приватизації до продажу не виконані й на даний час, при чому, про причини такого невиконання з боку відповідачів-1,2 , останніми не надано суду обґрунтованої відповіді.

Згідно зі статтею 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Статтею 6 Закону України «Про столицю України –місто-герой Київ»визначено, що місцеве самоврядування у місті Києві здійснюється територіальною громадою міста як безпосередньо, так і через Київську міську раду, районні в місті ради та їх виконавчі органи.

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»–Шевченківська районна у м. Києві рада є органом місцевого самоврядування, що представляє інтереси територіальної громади Шевченківського району м. Києва і виступає суб'єктом права власності комунального майна, що перебуває у власності територіальної громади Шевченківського району.

Відповідно до положень статті 143 Конституції України та статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»територіальним громадам районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежилі приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою та іншими суб'єктами права власності в порядку, встановленому законом.

Згідно з ч. 2 статті 11 Закону України «Про столицю України –місто-герой Київ»Київська міська рада може передавати районним у містах радам у власність або в управління об'єкти комунальної власності міста Києва в порядку, передбаченому законами України.

Як, було встановлено судом, 27.12.2001 року Київська міська рада своїм рішенням № 208/1642 передала будинки за № 48 та № 48 А, що знаходяться у м. Києві по вул. Володимирській у власність Шевченківської районної у м. Києві ради, а остання своїм рішенням від 18.06.2002 року № 40 прийняла зазначені вище будинки до комунальної власності Шевченківського району м. Києва. Після цього, жодних інших рішень, які б визначали правовий статус вказаних будинків, не приймалося.

За таких обставин, суд прийшов до висновку, що власником усіх приміщень, розташованих за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48 А, у тому числі групи приміщень 29, загальною площею 66,8 кв.м. –спірні приміщення, є Шевченківська районна у м. Києві рада, яка має право на власний розсуд володіти, користуватись та розпоряджатись зазначеними приміщеннями.

Починаючи з 2007 року орендарем спірних приміщень виступає ТОВ «Фокстрот»(Договори оренди нежилих приміщень територіальної громади Шевченківського району м. Києва № 60/1 від 28.04.2007р та № 909/1 від 24.04.2008 р.)

Будучи орендарем нежилого приміщення (мансарда) загальною площею 49,6 кв.м. за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, буд. 48-А ТОВ «Фокстрот»прийняло рішення про його приватизацію.

Приватизаційні процеси в України регламентуються положеннями Закону України «Про приватизацію державного майна», а також Законом України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)».

Відповідно до ч. 1 статті 2 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»об'єктами малої приватизації зокрема є окреме індивідуально визначене майно.

Відповідно до п. 1 статті 5 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»покупцями об'єктів малої приватизації можуть бути фізичні та юридичні особи, які визнаються покупцями відповідно до Закону України «Про приватизацію державного майна».

Відповідно до статті 8 Закону України «Про приватизацію державного майна», покупцями об'єктів приватизації можуть бути юридичні особи, зареєстровані на території України, крім юридичних осіб, у майні яких частка державної власності перевищує 25 відсотків; органів державної влади;  працівників державних органів приватизації. Аналогічний перелік суб'єктів, які не можуть бути покупцями об'єктів приватизації, визначений ч. 2 статті 5 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)».

Судом встановлено, що ТОВ «Фокстрот»є юридичною особою, зареєстрованою на території Україні, в майні якої відсутня державна частка. У зв‘язку з цим, суд приходить до висновку, що ТОВ «Фокстрот»в силу статті 5 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»та статті 8 Закону України «Про приватизацію державного майна», може бути покупцем об'єкта приватизації, і відповідно має право на законних підставах приватизувати майно, що перебуває у комунальній власності Шевченківського району міста Києва.

Відповідно до ч. 4 статті 3 Закону України «Про приватизацію державного майна»відчуження майна, що є у комунальній власності, регулюється положеннями цього Закону, інших законів з питань приватизації і здійснюється органами місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 5 статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»продавцями об'єктів малої приватизації, що перебувають у комунальній власності, є органи приватизації, створені місцевими Радами.

Таким органом у спірних правовідносинах виступає Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що  відчуження орендованого ТОВ «Фокстрот»приміщення за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48 А літера А. має здійснюватись Шевченківською районною у м. Києві радою в особі створеного нею органу приватизації –Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради.

Відповідно до ч. 1 статті 7 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»Фонд державного майна України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві Ради затверджують за поданням органів приватизації переліки об'єктів, які перебувають відповідно у державній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності і підлягають: продажу на аукціоні, за конкурсом; викупу.

Відповідно до ч. 3 статті 7 Закону України «Про малу приватизацію»включення об'єктів малої приватизації до переліків, зазначених у частині першій цієї статті, здійснюється відповідно до Державної та місцевих програм приватизації або з ініціативи відповідних органів приватизації чи покупців.

Включення об'єктів малої приватизації до відповідних переліків з ініціативи покупців, відповідно до ч. 4 статті 7 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»здійснюється шляхом подання покупцями до відповідного органу приватизації заяви про включення підприємства до одного із зазначених у цій статті переліків об'єктів, що підлягають приватизації. Крім заяви покупцями також подаються інші документи, перелік яких визначений ч. 4 статті 7 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)».

Як було встановлено судом, 24.05.2007 року ТОВ «Фокстрот»подало голові Шевченківської районної у м. Києві ради заяву про включення до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу нежилого приміщення (мансарда) загальною площею 49,6 кв.м. за адресою вул. Володимирська, буд. № 48-А, яке використовується ТОВ «Фокстрот»під офіс та орендується ним згідно із договором оренди нежилих приміщень територіальної громади Шевченківського району м. Києва від 28.04.2007 р. № 60/1.

Відповідно до ч. 5 статті 7 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»орган приватизації розглядає подану заяву і в разі відсутності підстав для відмови у приватизації включає підприємство до переліків, зазначених у частині першій цієї статті. Результати розгляду не пізніш як через місяць з дня подання заяви доводяться до заявника у письмовій формі.

Як зазначалося раніше, Рішенням Шевченківської районної у м. Києві ради № 234 від 07.06.2007 року було затверджено Перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва, що підлягають приватизації шляхом викупу, серед яких зазначене нежиле приміщення площею 49,6 кв.м., яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48А та визначений покупець нежилого приміщення –ТОВ «Фокстрот», а також зобов'язано Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради вчинити дії по приватизації зазначених у п. 1 Рішення № 234 об'єктів, що належать до комунальної власності  району у встановленому порядку з урахуванням вимог Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини».

В подальшому рішенням № 359 VІ сесії V скликання Шевченківської районної у м. Києві ради від 31.12.2007 року були внесені зміни до Рішення  Шевченківської районної у м. Києві ради № 234 від 07.06.2007 року, відповідно до яких було вирішено п. 53 додатку 1 в частині адреси викласти: вул. Володимирська, 48-48а літера А; в частині площі викласти: 66, 8.

Виходячи із змісту ч.5 статті7 Закону України «Про малу приватизацію»факт прийняття відповідачем -1 рішень про включення об‘єкту спору до вищезазначеного Переліку свідчить про відсутність правових підстав для відмови у приватизації.

При цьому, судом встановлено, що позивачем за первісним позовом були виконані спеціальні вимоги законодавства, встановлені для приватизації об'єктів культурної спадщини, частиною яких, виходячи із змісту охоронного договору № 1891 від 21.03.2008 р., є спірні приміщення.

Так, згідно із ч. 1 статті 18 Закону України «Про охорону культурної спадщини»об'єкти культурної спадщини, що є пам'ятками (за винятком пам'яток, відчуження або передача яких обмежується законодавчими актами України) можуть бути відчужені, а також передані власником або уповноваженим ним органом у володіння, користування чи управління іншій юридичній або фізичній особі за наявності погодження відповідного органу охорони культурної спадщини. Перелік пам'яток, які не підлягають приватизації, затверджується Верховною Радою України.

Як було встановлено судом, Головним управління охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) було надано висновок № 1872 від 21.03.2008 року про можливість приватизації ТОВ «Фокстрот»шляхом викупу нежитлового приміщення загальною площею 66,8 кв.м., на яке укладено "Охоронний договір" між Головним управлінням охорони культурної спадщини та ТОВ «Фокстрот», і яке розташоване в м. Києві по вул. Володимирська, 48-48А літ. А, що є пам'яткою історії місцевого значення та щойно виявленим об'єктом культурної спадщини.

Що стосується тимчасової (до затвердження Верховною Радою України переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації) заборони приватизації пам'яток   культурної спадщини, встановленої Законом України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини»і на додержання вимог якого при здійсненні приватизації об'єктів комунальної власності посилається Шевченківська районна у м. Києві рада у п. 2 Рішення № 234 від 07.06.2007 року, то, така заборона не розповсюджується на спірне приміщення, що підтверджується наступним.

Аналіз змісту Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини»дає підстави стверджувати, що зазначений Закон накладає тимчасову заборону на приватизацію виключно пам'яток культурної спадщини.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про охорону культурної спадщини»пам'яткою визнається об'єкт культурної спадщини, який занесено до Державного реєстру нерухомих пам'яток України.

Об'єкт за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48А літера А не внесено до Державного реєстру нерухомих пам'яток України, тобто даний об'єкт не набув статусу пам'ятки національного чи місцевого значення, а отже, не є предметом регулювання Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини», тому, може бути приватизований у встановленому законодавством порядку.

Виходячи із вищенаведеного, суд зазначає, що на момент розгляду справи спірний об‘єкт, а саме нежиле приміщення загальною площею 66, 8 кв.м., за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48 А літера А, внесено до Переліку об'єктів комунальної власності, що підлягають приватизації шляхом викупу рішенням Шевченківської районної у м. Києві ради.  Покупцем вказаного об‘єкту визначено ТОВ «Фокстрот», з боку якого здійснено всі передбачені законодавством дії для приватизації об‘єкту. Законодавчо встановлені заборони на приватизацію спірного об‘єкта –відсутні.

За таких обставин суд приходить до висновку, що бездіяльність відповідачів 1, 2 за первісним позовом є незаконною та такою, що перешкоджає завершенню процесу приватизації та, відповідно, порушує права позивача на приватизацію спірного об‘єкту.

Статтею 23 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію визначено, що після підготовки об'єкта до приватизації між покупцем та уповноваженим представником відповідного органу приватизації укладається договір купівлі-продажу цього об'єкта та складається акт приймання-передачі зазначеного майна. Договір купівлі-продажу підтверджує перехід права власності до покупця.

У зв'язку з цим, адекватним способом захисту прав позивача за первісним позовом, є зобов'язання відповідачів-1,2 завершити процес приватизації спірних приміщень з укладанням договору купівлі-продажу та акту приймання-передачі вказаних приміщень з ТОВ «Фокстрот».

Що стосується позовних вимог позивача за первісним позовом про визнання за ним права власності на спірний об‘єкт та зобов‘язання Комунального підприємства Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна зареєструвати на праві власності спірний об‘єкт за ТОВ «Фокстрот», то вказані вимоги є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню виходячи із наступного.

Відповідно до ч.1 статті 22 Закону України «Про малу приватизацію»право володіння, користування і розпорядження об'єктом приватизації переходить до покупця з моменту сплати повної вартості придбаного об'єкта приватизації. На момент розгляду спору між сторонами відсутній договір купівлі-продажу, не визначена ціна спірного об‘єкту та, відповідно, не проводилась оплата його вартості, що свідчить про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог в цій частині.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 82 –85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, –

ВИРІШИВ:

1.Позовні вимоги за первісним позовом задовольнити частково.

2.Зобов'язати Шевченківську районну у м. Києві раду (01030, м. Київ, вул. Б. Хмельницького, 24, банківські реквізити: р/р 35416001002447 в УДК у м. Києві, МФО 820019, ідентифікаційний  код  26077632) в особі виконавчого органу Шевченківської районної у м. Києві ради–Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради (01030, м. Київ, б-р. Шевченка, 26/4) провести приватизацію групи приміщень № 29 площею 66, 8  кв.м., які згідно даних технічної документації Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48 А літера А шляхом викупу з укладанням договору купівлі-продажу та акта приймання-передачі групи приміщень № 29 площею 66, 8  кв.м., які згідно даних технічної документації Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48 А літера А з Товариством з обмеженою відповідальністю «Фокстрот»(адреса: 04112, м. Київ, вул. Дегтярівська, 48, банківські реквізити: р/р № 2600900101688, МФО 322904, Код ЄДРПОУ 23703827).

3.В іншій частині позову ТОВ «Фокстрот»відмовити.

4.Зустрічні позовні вимоги Шевченківської районної у м. Києві ради задовольнити повністю.

5.Визнати право комунальної власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва в особі Шевченківської районної у м. Києві ради на групу приміщень № 29 площею 66, 8  кв.м., які згідно даних технічної документації Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48 А літера А.

6.Зобов'язати Комунальне підприємство   Київське   міське   бюро   технічної

інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна зареєструвати на праві власності групу приміщень № 29 площею 66, 8  кв.м., які згідно даних технічної документації Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 48-48 А літера А за Шевченківською районною у м. Києві радою.

7.Видати накази.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.

Суддя                                                                                                               С.М.Мудрий

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.11.2008
Оприлюднено10.12.2008
Номер документу2469831
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —33/386

Постанова від 02.10.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Яценко О.В.

Ухвала від 04.09.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Яценко О.В.

Ухвала від 13.07.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Яценко О.В.

Постанова від 16.05.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Чорна Л.В.

Рішення від 06.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

Ухвала від 17.01.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

Ухвала від 14.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

Рішення від 02.11.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

Ухвала від 08.10.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

Ухвала від 05.10.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні