ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
19.11.2008 р. № 9/484
13:16
За позовом Заступника прокурора Гол осіївського району м. Києва в інтересах держави в особі Мі ністерства палива та енергет ики України, Державного підп риємства "Національна енерге тична компанія "Укренерго"
до Української студії телев ізійних фільмів «Укртелефіл ьм»
про стягнення штрафних санкц ій у розмірі 6800,00 грн.
Cуддя: Кротюк О.В.
Секретар судового засідан ня: Таран Т.К.
Представники:
Від позивача-1: Не прибув
Від позивача-2: Дріботун О.О. (довіреність №1272 від 06.05.2008 р.)
Від відповідача Рудковський О.Г. (довірені сть б/н від 02.06.2008 р.)
Від прокуратури Казак О.А. (посвідчення № 198 в ід 25.09.2008 р.)
Обставини справи:
Заступник прокурора Г олосіївського району м. Києв а в інтересах держави в особі Міністерства палива та енер гетики України, Державного п ідприємства "Національна ене ргетична компанія "Укренерго " звернувся до Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва із адміністративним позов ом до Української студії тел евізійних фільмів «Укртелеф ільм»про стягнення штрафних санкцій у розмірі 6800,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідач не сплат ив в установлені законодавст вом України у сфері електрое нергетики строки до Державно го бюджету України штрафні с анкції у розмірі 6800,00 грн.
Відповідач заперечення пр оти позову не надав, явку повн оважного представника в судо ве засідання не забезпечив, с права розглядається за наявн ими в ній матеріалами.
Розглянувши подані позива чем документи, всебічно і пов но з'ясувавши всі фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, Окружн ий адміністративний суд міст а Києва, -
встановив:
Державна інспекція з е нергетичного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії у місті К иєві, яка діє у складі державн ого підприємства «Національ на енергетична компанія «Укр енерго», керуючись статтею 9 З акону України «Про електроен ергетику", Положенням про дер жавний енергетичний нагляд з а режим споживання електричн ої і теплової енергії, затвер дженим постановою Кабінету М іністрів України від 07.08.1996 р. № 929 (у редакції постанови Кабіне ту Міністрів України 13.02.2006 № 131), в ході перевірки енергогоспод арства відповідача встанови ла порушення Правил технічно ї експлуатації тепловикорис товуючих установок і теплови х мереж, що підтверджується а ктом обстеження від 08.02.2007 року № 742/08.
На підставі вказаного акту Державною інспекцією з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії у місті Киє ві винесено припис № 409/8 від 08.02.200 7 р., яким приписано усунути по рушення Закону України «Про електроенергетику»та норма тивно-правових актів в енерг огосподарстві, план заходів яких подати Інспекції до 19.02.2007 р ., про виконання припису повід омити Інспекцію до 15.05.2007 р.
Актом перевірки Державної інспекції з енергетичного н агляду за режимами споживанн я електричної та теплової ен ергії у місті Києві № 528 від 11.09.2007 р. установлено не виконання в имог припису № 409/08 від 08.02.2007 р. в ча стині його пункту 2, яким було зобов' язано надати проект т еплопостачання (Е 1-7-3 та 1-8-2 ПТЕ Т ВУ і ТМ), та пункту 3, яким було з обов' язано встановити авто регулятор системи опалення ( Е 3-7-3 ПТЕ ТВУ і ТМ), що є порушення м ст. 24 Закону України «Про теп лопостачання».
Постановою Державної інсп екції з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії у місті Києві про накладення штрафу за порушення законод авства про електроенергетик у № 286 від 07.11.2007 р. за не виконання ч астини вимог припису накладе но на Українську студію теле візійних фільмів «Укртелефі льм»штраф у розмірі ста неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян, що становить 170 0,00 грн., яка підлягає сплаті до Державного бюджету України п ротягом п' ятнадцяти днів з дня винесення постанови.
Актом-обстеження Державно ї інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживан ня електричної та теплової е нергії у місті Києві № 916/08 від 11. 09.2007 р. встановлено, що відповід ачем не виконані вимоги прип ису № 409/8 від 08.02.2007 р., в частині йог о пункту 2, яким було зобов' яз ано надати проект теплопоста чання (Е 1-7-3 та 1-8-2 ПТЕ ТВУ і ТМ), та п ункту 3, яким було зобов' язан о встановити авторегулятор с истеми опалення (Е 3-7-3 ПТЕ ТВУ і ТМ), що є порушенням ст. 24 Закон у України «Про теплопостачан ня».
Державною інспекцією з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної та теплової енергії у місті Киє ві винесено припис № 552/8 від 05.11.200 7 р., яким приписано надати про ект теплопостачання (Е 1-7-3 та 1-8-2 ПТЕ ТВУ і ТМ) та встановити ав торегулятор системи опаленн я (Е 3-7-3 ПТЕ ТВУ і ТМ), план заході в яких подати Інспекції до 20.11.2 007 р., про виконання припису пов ідомити Інспекцію до 15.02.2008 р.
Актом перевірки Державної інспекції з енергетичного н агляду за режимами споживанн я електричної та теплової ен ергії у місті Києві № 587 від 28.02.2008 р. установлено не виконання в имог припису № 552/8 від 05.11.2007 р. в ча стині надання проекту теплоп остачання (Е 1-7-3 та 1-8-2 ПТЕ ТВУ і ТМ )та встановлення авторегулят ор системи опалення (Е 3-7-3 ПТЕ Т ВУ і ТМ), що є порушенням ст. 24 За кону України «Про теплопоста чання».
Постановою Державної інсп екції з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії у місті Києві про накладення штрафу за порушення законод авства про електроенергетик у № 21 від 22.04.2008 р. за не виконання ч астини вимог припису накладе но на Українську студію теле візійних фільмів «Укртелефі льм»штраф у розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумі в доходів громадян, що станов ить 5100,00 грн., яка підлягає сплат і до Державного бюджету Укра їни протягом п' ятнадцяти д нів з дня винесення постанов и.
Позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних під став.
Закон України «Про електро енергетику»від 16 жовтня 1997 рок у N 575/97-ВР визначає правові, екон омічні та організаційні заса ди діяльності в електроенерг етиці і регулює відносини, по в'язані з виробництвом, перед ачею, постачанням і використ анням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки Україн и, конкуренцією та захистом п рав споживачів і працівників галузі та регулює відносини , що виникають у зв'язку з виро бництвом, передачею, постача нням і використанням енергії , державним наглядом за безпе чним виконанням робіт на об'є ктах електроенергетики неза лежно від форм власності, без печною експлуатацією енерге тичного обладнання і державн им наглядом за режимами спож ивання електричної і теплово ї енергії.
Частиною четвертою статті 9 Закону України «Про електро енергетику»встановлено, що Д ержавна інспекція з енергети чного нагляду за режимами сп оживання електричної та тепл ової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловико ристовуючими установками та тепловими мережами споживач ів та суб'єктів електроенерг етики.
Частиною п' ятою статті 9 За кону України «Про електроене ргетику» встановлено, що Дер жавні інспектори з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії мають право, зокр ема:
отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергет ики інформацію, необхідну дл я виконання покладених на ни х завдань відповідно до норм ативно-правових актів;
давати споживачам та суб'єк там електроенергетики обов'я зкові для виконання приписи про усунення порушень нормат ивно-правових актів;
вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нор мативно-правовими актами реж имів споживання електричної і теплової енергії;
застосовувати в установле ному законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правов их актів та складати протоко ли про адміністративні право порушення.
Положеннями статті 27 Закону України «Про електроенергет ику»встановлено, що правопор ушення в електроенергетиці т ягне за собою встановлену за конодавством України цивіль ну, адміністративну і кримін альну відповідальність.
Суб'єкти господарської дія льності несуть відповідальн ість за правопорушення в еле ктроенергетиці, в тому числі за ухилення від виконання аб о несвоєчасне виконання ріше нь чи приписів Національної комісії регулювання електро енергетики України, Державно ї інспекції з експлуатації е лектричних станцій і мереж, Д ержавної інспекції з енергет ичного нагляду за режимами с поживання електричної та теп лової енергії та порушення у мов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян.
Національна комісія регул ювання електроенергетики Ук раїни, державні інспектори з експлуатації електричних ст анцій і мереж, державні інспе ктори з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, о формленого в установленому п орядку, за наявності порушен ь, передбачених цією статтею , видають у межах своєї компет енції суб'єктам господарсько ї діяльності постанови про н акладення штрафів за встанов леною формою.
Оскарження дій щодо наклад ення штрафів провадиться у с удовому порядку.
Суми стягнених штрафів зар аховуються до Державного бюд жету України.
Закон України «Про теплопо стачання»від 2 червня 2005 року N 2633-IV визначає основні правові, економічні та організаційні засади діяльності на об'єкта х сфери теплопостачання та р егулює відносини, пов'язані з виробництвом, транспортуван ням, постачанням та використ анням теплової енергії з мет ою забезпечення енергетично ї безпеки України, підвищенн я енергоефективності функці онування систем теплопостач ання, створення і удосконале ння ринку теплової енергії т а захисту прав споживачів та працівників сфери теплопост ачання.
Відповідно до статті 24 Зако ну України «Про теплопостача ння»споживач теплової енерг ії має право на:
вибір одного або декількох джерел теплової енергії чи т еплопостачальних організац ій, якщо це можливо за існуючи ми технічними умовами;
отримання інформації щодо якості теплопостачання, тар ифів, цін, порядку оплати, режи мів споживання теплової енер гії;
відшкодування згідно із за конодавством збитків, заподі яних внаслідок порушення йог о прав, у разі виконання ним св оїх зобов'язань відповідно д о договору;
приєднання до теплової мер ежі відповідно до нормативно -правових актів;
отримання обсягів теплово ї енергії згідно з параметра ми відповідно до договорів т а стандартів;
отримання перерахунку за с пожиту теплову енергію з ура хуванням здійсненого авансо вого платежу та показань при ладів комерційного обліку те плової енергії протягом міся ця після закінчення опалювал ьного періоду.
Захист прав споживачів теп лової енергії, а також механі зм реалізації захисту цих пр ав регулюються цим Законом, З аконом України "Про захист пр ав споживачів", іншими нормат ивно-правовими актами.
Основними обов'язками спож ивача теплової енергії є:
своєчасне укладання догов ору з теплопостачальною орга нізацією на постачання тепло вої енергії;
додержання вимог договору та нормативно-правових акті в;
забезпечення безпечної ек сплуатації систем теплоспож ивання;
забезпечення безперешкодн ого доступу до власного тепл ового обладнання приладів ко мерційного обліку представн икам теплогенеруючої чи тепл опостачальної організації з а умови пред'явлення відпові дного посвідчення при викона нні службових обов'язків.
Споживач теплової енергії несе відповідальність за по рушення умов договору з тепл опостачальною організацією , відповідних нормативно-пра вових актів та виконання при писів органів, уповноважених здійснювати державний нагля д за режимами споживання теп лової енергії згідно із зако ном.
Положення про порядок накл адення на суб'єктів господар ської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердж ене постановою Кабінету Міні стрів України від 21 липня 1999 р. N 1312, визначає порядок накладен ня Національною комісією рег улювання електроенергетики , державними інспекторами з е ксплуатації електричних ста нцій і мереж, державними інсп екторами з енергетичного наг ляду за режимами споживання електричної та теплової енер гії на суб'єктів господарськ ої діяльності незалежно від форм власності штрафів за по рушення законодавства про ел ектроенергетику.
Нормами Положення встанов лено, що штрафи за порушення з аконодавства про електроене ргетику накладаються на суб' єктів господарської діяльно сті за ухилення від виконанн я або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національ ної комісії регулювання елек троенергетики, Державної інс пекції з експлуатації електр ичних станцій і мереж, Держав ної інспекції з енергетичног о нагляду за режимами спожив ання електричної та теплової енергії та порушення умов лі цензій.
Накладати на суб'єктів госп одарської діяльності штрафи мають право, зокрема, державн і інспектори з енергетичного нагляду за режимами спожива ння електричної та теплової енергії.
Рішення про накладення штр афу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта госп одарської діяльності, складе ного посадовими особами Наці ональної комісії регулюванн я електроенергетики, Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Державної інспекції з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії та оформл яється постановою.
Суб'єкт господарської діял ьності повинен сплатити штра ф протягом 30 днів з дня винесе ння постанови про його накла дення.
У разі несплати штрафу у заз начений термін він стягуєтьс я в судовому порядку.
Відповідно до статті 36-1 Зако ну України „Про прокуратуру" представництво прокуратуро ю інтересів громадянина або держави в суді полягає у здій сненні прокурорами від імені держави процесуальних та ін ших дій, спрямованих на захис т у суді інтересів громадяни на або держави у випадках, пер едбачених законом. Формами ц ього представництва є: зверн ення до суду з позовами або за явами про захист прав і свобо д іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осі б, коли порушуються інтереси держави, або про визнання нез аконними правових актів, дій чи рішень органів і посадови х осіб.
Як встановлено матеріалам и справи, а відповідачем не ос порюється факт, що як приписи Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії у місті Києв і № 409/8 від 08.02.2007 р. та № 552/8 від 05.11.2007 р. т ак і постанови про накладенн я штрафу за порушення законо давства про електроенергети ку № 286 від 07.11.2007 р. та № 21 від 22.04.2008 р. ос таннім не оскаржувалися, раз ом з тим і не були виконані від повідачем в повному обсязі у встановлений строк.
Аналізуючи викладені обст авини в їх сукупності, суд дій шов висновку, що за порушення законодавства про електроен ергетику на адресу відповіда ча правомірно винесено припи си, за невиконання вимог яких обґрунтовано застосовано шт рафні санкції, визначені пос тановами № 286 від 07.11.2007 р. та № 21 від 22.04.2008 р.
Беручи до уваги те, що штраф у розмірі 6800,00 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; рішення пр о його застосування не оскар жив, доказів погашення відпо відачем зазначеної суми стан ом на день розгляду цього спо ру не надав, суд приходить до в исновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх т акими, що підлягають задовол енню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158 - 163 Код ексу адміністративного судо чинства України, Окружний ад міністративний суд міста Киє ва,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позо в задовольнити повністю.
Стягнути з Української сту дії телевізійних фільмів «Ук ртелефільм»(02660, м. Київ, вул. Тум анна, 15, код ЄДРПОУ 02841347) до Держав ного бюджету України на розр ахунковий рахунок № 31119106700008, банк ГУ ДКУ в місті Києві, МФО 820019, ко д ЄДРПОУ 26077939, отримувач - УДК у Подільському районі міста К иєва, код бюджетної класифік ації 21081100, символ звітності 106 шт раф у розмірі 6 800 (шість тисяч в ісімсот) грн.
Постанова суду набирає з аконної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо за яву про апеляційне оскарженн я не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у строк, вста новлений статтею 186 Кодексу ад міністративного судочинств а України, постанова суду наб ирає законної сили після зак інчення цього строку. У разі п одання апеляційної скарги по станова, якщо її не скасовано , набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Постанова може бути оскар жена до Київського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Окружний адміністратив ний суд міста Києва шляхом по дання заяви про апеляційне о скарження протягом десяти дн ів з дня проголошення постан ови та подання апеляційної с карги на постанову протягом двадцяти днів з дня подачі за яви про апеляційне оскарженн я, або без подання заяви про ап еляційне оскарження шляхом п одання апеляційної скарги на постанову протягом десяти д нів з дня проголошення поста нови.
Суддя О.В.Кротюк
Дата складення та підпис ання постанови в повному обс язі - 05.12.2008.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2008 |
Оприлюднено | 12.11.2009 |
Номер документу | 2509247 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кротюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні