Рішення
від 25.07.2012 по справі 2310/723/2012
КОРСУНЬ-ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2310/723/2012

Номер провадження 2/2310/159/2012

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.07.2012 року м.Корсунь-Шевченківський

Корсунь-Шевченківський районний суд Черкаської області в складі:

головуючої - судді Побережної Н.П.,

за участю секретарів судових засідань Кльопи Н.О., Могильної І.В.

прокурора Початенко Н.В.,

представника позивача Управління Держкомзему у Корсунь -Шевченківському районі Черкаської області Манчука О.А.,

представника позивача ДП «Лисянське лісове господарство»Побоченка Ю.П.

представника відповідачів та відповідача Дахна Я.П

відповідача ОСОБА_8

представників третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Державна інспекція сільського господарства України, в особі Державна інспекція сільського господарства України в Черкаській області Луценка М.В., Бакай В.М.

розглянувши

позовну заяву прокурора Корсунь -Шевченківського району в інтересах держави в особі: Управління Держкомзему у Корсунь -Шевченківському районі Черкаської області, Державного підприємства «Лисянське лісове господарство» до третя особа , яка не заявляє самостійних вимог на предмет, на стороні позивачаКорсунь -Шевченківської районної державної адміністрації, ОСОБА_13, ОСОБА_8, ОСОБА_14, ОСОБА_7 Державна інспекція сільського господарства України, в особі Державна інспекція сільського господарства України в Черкаській області про визнання незаконним та скасування розпорядження, визнання недійсними державних актів на право власності на земельні ділянки, суд

ВСТАНОВИВ:

Позивач подав позовну заяву до суду і просить поновити строк позовної давності, визнати незаконним і скасувати розпорядження голови Корсунь -Шевченківської районної державної адміністрації №92 від 27.03.2006 року «Про виділення земельних часток (паїв) із земель фермерського господарства «ОСОБА_8»в натурі (на місцевості) та видачу їх власникам державних актів на право власності на земельну ділянку»(далі -спірне розпорядження №92), визнати недійсними державні акти на право власності на земельні ділянки від 03.04.2006 року на ім'я ОСОБА_7 -серії ЯА №465269 на земельну ділянку площею 3,5847 га та серії ЯА №465354 на земельну ділянку площею 4,5551 га; на ім'я ОСОБА_14 -серії ЯА №465134 на земельну ділянку площею 6,0273 га; на ім'я ОСОБА_8 -серії ЯА №465321 на земельну ділянку площею 5,7611 га; на ім'я ОСОБА_13 -серії ЯА №465322 на земельну ділянку площею 7,4719 га, скасувати їх державну реєстрацію, витребувати та повернути земельні ділянки.

В судовому засіданні позивачі зменшили позовні вимоги в частині витребування та повернення земельних ділянок.

Пропущення позовного строку позивач мотивує тим, що лише 22.06.2011 року була порушена кримінальна справа за фактом зловживання службовим становищем та службового підроблення службовими особами Корсунь -Шевченківської РДА та відділу Державного комітету із земельних ресурсів у Корсунь -Шевченківському районі за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст.364, ч.2 ст.366 КК України, а тому строк позовної давності пропущений по поважним причинам.

Позовні вимоги мотивовані тим, що на підставі розпорядження голови Корсунь -Шевченківської районної державної адміністрації №92 від 27.03.2006 року відповідачам ОСОБА_13, ОСОБА_8, ОСОБА_7 та ОСОБА_14 видані державні акти на право власності на земельні ділянки від 03.04.2006 року загальною площею 27,4001 га. При передачі в приватну власність земельних ділянок не проведена державна експертиза, зокрема проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та щодо створення нових та впорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань, відсутні висновки санітарно-епідеміологічної служби, відділу містобудування та архітектури, державної екологічної інспекції. Крім того, у приватну власність відповідачам були передані земельні ділянки під замкненою штучною водоймою (ставом) -в межах Дацьківської сільської ради площею 2,14 га, яка перебувала в користуванні на умовах оренди у приватного підприємця ОСОБА_15, частину лісових земельних ділянок в межах Дацьківської сільської ради площею 0,9 га та в межах Селищенської сільської ради площею 0,9 га, які знаходяться в постійному користування державного підприємства «Лисянське лісове господарство».

Представники позивача в судове засідання з'явилися, надали пояснення аналогічні позовній заяві.

Представники третьої особи в судове засідання з'явилися та пояснили, що позов вважають обґрунтованим та таким, що належить до задоволення.

Відповідач Корсунь -Шевченківська районна державна адміністрація в судове засідання надала лист про те, що позов визнає повністю та вказала про розгляд справи без участі їх представника (а.с.121).

Представник відповідачів та відповідачі ОСОБА_7 і ОСОБА_8 в судове засідання з'явилися, проти задоволення позову заперечували, мотивуючи тим, що позовна давність пропущена без поважних причин, оскільки Фермерське господарство неодноразово перевірялось різними органами, порушення виявлені не були. Також відповідачі вказали, що вони є членами фермерського господарства «ОСОБА_8», створеного у 1992 році та відповідно їм як членам господарства були надані земельні ділянки. Державна експертиза проводиться в обов'язковій, вибірковій та добровільній формах. Документація із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) включає: проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв); технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку і підлягає державній землевпорядній експертизі вибірково до 20 відсотків документації із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості). Також відповідачі мають висновки всіх вказаних в позові служб щодо погодження проекту відведення, які отримані в 2005 році, а проект затверджений 27.03.2006 року спірним розпорядженням №92. Проектна документація на земельні ділянки виготовлялась фермерським господарством «ОСОБА_8»у 1992, 1994 роках, а приватний підприємець ОСОБА_15, отримав в оренду землі в 2002 році та акт погодження меж із суміжними землекористувачами не підписував у Фермерського господарства «ОСОБА_8». У 2008 році ПП ОСОБА_15 самовільно захватив частину земельних ділянок членів фермерського господарства шляхом затоплення та в подальшому даний самозахват був узаконений Корсунь -Шевченківською райдержадміністрацією шляхом укладення договору оренди. ДП «Лисянське лісове господарство»не має акту на право постійного користування землею та відсутні в позову будь-які докази щодо права власності земельною ділянкою ДП «Лисянське лісове господарство».

Дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, заслухавши пояснення учасників судового процесу, судом встановлені наступні обставини справи.

06.05.1992 року Корсунь -Шевченківською районною Радою народних депутатів виданий державний акт на право постійного користування землею ОСОБА_13 у постійне користування 12,09 га землі для ведення фермерського господарства на підставі рішення Корсунь -Шевченківської районної Ради народних депутатів від 06.05.1992 року №8-21 (а.с.19-21).

06.05.1992 року затверджений проект відведення земельної ділянки для організації фермерського господарства жительці с. Селище ОСОБА_13 11,9 га, з них ріллі 0,4 га, поліпшених пасовищ 7,4 га, насаджень на ярах 3,7 га, польових доріг 0,4 га рішенням Корсунь -Шевченківською районною Радою народних депутатів №8-21 «Про відведення земельної ділянки для організації фермерського господарства», яким (а.с. 87).

24.09.1992 року була здійснена державна реєстрація Фермерського господарства «ОСОБА_8»відповідно до Свідоцтво про державну реєстрацію фермерського господарства «ОСОБА_8»від 24.09.1992 року №517191 серія А00 код 21355500 (а.с.115).

31.03.1994 року рішенням Корсунь -Шевченківською районною Радою народних депутатів №14-21 «Про погодження відведення земельної ділянки під розширення існуючого селянського (фермерського) господарства»погоджене рішення сесії Селищенської сільської ради про виділення земельної ділянки площею 9 га сінокосу, 3га -ріллі та 3,5 ріллі Дацьківської сільської ради із державного земельного запасу в адміністративних межах Селищенської та Дацьківської сільських рад та доручено земельному відділу райдержадміністрації замовити виготовлення проекту відведення та вказано у п.3 рішення, що остаточне рішення про виділення земельної ділянки прийняти після виготовлення проекту відведення (а.с.95).

10.11.1994 року затверджений проект відведення земельних ділянок для ведення селянського (фермерського) господарства ОСОБА_13 під розширення фермерського господарства загальною площею 15,5 га, з них 9 га сінокосу, 3,5 га -ріллі за рахунок земель запасу Селищенської сільської ради та 3,0 ріллі за рахунок земель запасу Дацьківської сільської ради рішенням Корсунь -Шевченківською районною Радою народних депутатів №2/7 «Про затвердження проектів відведення земельних ділянок для ведення селянських (фермерських) господарства»(а.с.97).

23.12.2005 року розпорядженням Корсунь -Шевченківської райдержадміністрації №424 «Про розробку проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв)»зобов'язано Фермерське господарство «ОСОБА_8»розробити проект відведення землеустрою (а.с.120).

27.03.2006 року головою Корсунь -Шевченківської районної державної адміністрації прийняте розпорядження №92 «Про виділення земельних часток (паїв) із земель фермерського господарства «ОСОБА_8»в натурі (на місцевості) та видачу їх власникам державних актів на право власності на земельну ділянку»загальною площею 27,4001 га (а.с.33-34).

03.04.2006 року на підставі розпорядження №92 від 27.03.2006 року Корсунь -Шевченківською районною державною адміністрацією були видані державні акти для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на ім'я ОСОБА_7 -серії ЯА №465269 на земельну ділянку площею 3,5847 га на території Селищенської сільської ради та серії ЯА №465354 на земельну ділянку площею 4,5551 га на території Дацьківської сільської ради ; на ім'я ОСОБА_14 -серії ЯА №465134 на земельну ділянку площею 6,0273 га на території Селищенської сільської ради; на ім'я ОСОБА_8 -серії ЯА №465321 на земельну ділянку площею 5,7611 га на території Селищенської сільської ради; на ім'я ОСОБА_13 -серії ЯА №465322 на земельну ділянку площею 7,4719 га на території Селищенської сільської ради (а.с.14-18).

Державне підприємство «Лисянське лісове господарство»відповідно до статуту державного підприємства «Лисянське лісове господарство»засноване на державній власності (а.с.150-153).

30.11.2001 року №22-26 рішенням Черкаської обласної ради «Про надання земель лісового фонду колишніх колективних сільськогосподарських підприємств спеціалізованим лісогосподарським підприємствам»надані земельні ділянки лісового фонду Лисянський держлісгосп на території Дацьківської сільської ради у розмірі 120,4 га, на території Селищенської сільської ради - 230,4 га (а.с.118-119).

На підтвердження права постійного користування земельними лісовими ділянками ДП «Лисянське лісове господарство»надані планово-картографічні матеріали лісовпорядкування ДП «Лисянське лісове господарство»(а.с.188).

21.12.2011 року постановою Корсунь -Шевченківського районного суду Черкаської області на підставі п.2 ч.1 ст.49 КК України звільнений від кримінальної відповідальності ОСОБА_16 за вчинення злочину, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, у зв'язку із закінченням строків давності та провадження по кримінальній справі закрите (а.с.206-209). Постановою суду встановлено, що підсудний ОСОБА_16, працюючи в період із 29.12.2000 року по 21.04.2006 року начальником Корсунь-Шевченківського районного відділу земельних ресурсів м. Корсуня - Шевченківського Черкаської області, згідно наказів № 155-к від 29.12.2000 року та № 55 к від 21.04.2006 року, неналежно виконуючи свої службові обов'язки у березні -квітні 2006 року допустив службову недбалість, чим заподіяв державним інтересам істотну шкоду на суму 39 182, 98 грн., при наступних обставинах: не пересвідчився у наявності в членів фермерського господарства "ОСОБА_8", ОСОБА_13, ОСОБА_8, ОСОБА_17 та ОСОБА_7 підтверджуючих документів, не прийняв мір до проведення відповідних робіт по належному обміру суміжних земельних ділянок і внесення відповідних змін до земельно-облікових даних, щодо належного оформлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок членам фермерського господарства "ОСОБА_8" у власність, у березні місяці 2006 року погодив проект розпорядження голови Корсунь-Шевченківської райдержадміністрації "Про виділення земельних часток (паїв) із земель фермерського господарства "ОСОБА_8" в натурі (на місцевості) та видачу їх власникам державних актів на право власності на земельну ділянку", а саме: розпорядження голови Корсунь-Шевченківської РДА за № 92 від 27 березня 2006 року, яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в розмірі земельної частки (паю) членам фермерського господарства "ОСОБА_8" ОСОБА_13, ОСОБА_8, ОСОБА_17,та ОСОБА_7 із земель фермерського господарства "ОСОБА_8" та передано у власність земельні ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з видачею власникам державних актів на право власності на земельні ділянки. На підставі даного розпорядження голови Корсунь-Шевченківської РДА членам фермерського господарства "ОСОБА_8"3 квітня 2006 року були видані державні акти на право власності на земельні ділянки, а саме: ЯА № 465269 та № 465354 на ім'я ОСОБА_7, площею 4, 5551 га і 3, 5847 га; ЯА № 465134 на ім'я ОСОБА_17, площею 6, 0273 га; ЯА № 465321 на ім'я ОСОБА_8, площею 5, 7611 га; ЯА № 465322 на ім'я ОСОБА_13, площею 7, 4719 га. Всього у власність вказаним особам були передані земельні ділянки загальною площею 27, 4001 га. Під час перевірки та зіставленні земельно-облікових даних по технічному звіті по коригуванню планового матеріалу зйомок минулих років по колгоспах ім. К.Маркса с. Переможенці та ім. Кірова с. Селище, було встановлено, що по факту між членами фермерського господарства "ОСОБА_8" була розпайована частина земельної ділянки під замкненою штучною водоймою-ставом, в межах Дацьківської сільської ради, площею 2, 14 га, яка перебувала у користуванні на умовах оренди у приватного підприємця ОСОБА_18; частину лісових земельних ділянок, в межах Дацьківської сільської ради, площею 0,9 га., в межах Селищенської сільської ради 0,9 га., загальною площею 1,8 га., які є частиною одного і того ж лісового масиву та частина з яких, а саме 09 га. знаходиться у постійному користуванні державного підприємства "Лисянське лісове господарство", відповідно до рішення Черкаської обласної ради за № 22-26 від 30.11.2001 року, а частина - 0, 9 га., в землях запасу, нормативна грошова оцінка яких за даними ДП "Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" становить: земельні ділянки під закритим водним об'єктом - 13 496, 98 грн., лісові земельні ділянки - 25686 грн., загальною сумою 39 182, 98 грн. ?

Згідно ст. ст.10, 11 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, оскільки цивільні справи розглядаються в межах заявлених вимог і на підставі наданих доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, а тому на запитання суду про надання інших доказів, крім наданих, чи неможливості їх витребування і необхідність цієї дії судом, сторони пояснили, що всі докази надані.

Суд, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, розглянувши справу в межах заявлених вимог, приходить до висновку, що позов належить до задоволення з огляду на наступне.

Оскільки постанова про закриття провадження по кримінальній справі з нереабілітуючих підсудного підстав винесена лише 21.12.2011 року, суд вважає, що строк позовної давності пропущений з поважних причин.

Порядок створення та основи діяльності Фермерського господарства «ОСОБА_8»регулювались Законом України «Про селянське (фермерське) господарство»від 20 грудня 1991 року №2009-XII, яким зокрема ч.1, 5 ст.5 передбачено, що «Земельні ділянки для ведення селянського (фермерського) господарства надаються громадянам за їх бажанням у довічне успадковуване володіння, приватну власність або в оренду. Право приватної власності на земельну ділянку селянським (фермерським) господарством може набуватись після шести років володіння нею»та «Заяву громадянина про надання земельної ділянки у довічне успадковуване володіння, у власність або в оренду за поданням сільської, селищної Ради народних депутатів розглядає виконавчий комітет районної, міської Ради народних депутатів у місячний строк і у разі згоди замовляє за рахунок Українського державного фонду підтримки селянських (фермерських) господарств землевпорядній організації розробку проекту її відведення.

Проект відведення земельної ділянки погоджується з землеволодільцями, землевласниками або землекористувачами, районними, міськими землевпорядними, природоохоронними, санітарними органами, органом архітектури і подається до районної, міської Ради народних депутатів».

Згідно з частинами1-2 ст. 8 вказаного Закону «Після одержання Державного акта на право приватної власності або довічного успадковуваного володіння землею чи укладення договору на оренду селянського (фермерського) господарства підлягає державній реєстрації в районній, міській Раді народних депутатів, що надала земельну ділянку у довічне успадковуване володіння, приватну власність або користування»та «Після відведення земельної ділянки в натурі і одержання Державного акта на право довічного успадковуваного володіння землею, приватної власності або договору на оренду земельної ділянки та державної реєстрації селянське (фермерське) господарство набуває статусу юридичної особи».

Законом України «Про фермерське господарство»від 19.06.2003 року №973-ІV, який діяв на час надання земельних ділянок відповідачам, в ч.2 ст.13 передбачено, що «членам фермерських господарств передаються безоплатно у приватну власність із раніше наданих їм у користування земельні ділянки у розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради», аналогічно норма закріплена і в ч.1 ст.32 Земельного кодексу України.

Згідно матеріалів справи земельні ділянки не надавались у користування ні юридичній особі ФГ «ОСОБА_8», ні членам фермерського господарства ОСОБА_8, ОСОБА_7, ОСОБА_14, окрім ОСОБА_13

Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянам передбачений ст.118 Земельного кодексу України в редакції, яка діяла на час виникнення спірних відносин, зокрема де в частині 7 вказана необхідність розроблення проекту відведення земельної ділянки, а частиною 9 передбачено, що «Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідних місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування.

Відповідно до ст.9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації»від 17.06.2004 року № 1808-IV в редакції на дату надання земельних ділянок відповідачам у власність обов'язковій державній експертизі підлягають проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок; проекти землеустрою щодо створення нових та впорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань.

На виконання вказаних норм Кабінетом Міністрів України прийнята Постанова від 26.05.2004 року №677 "Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок", в якій в п.10-11 зазначено, що «Погоджений проект відведення земельної ділянки підлягає державній експертизі, яка проводиться органом земельних ресурсів відповідно до законодавства»та «Після одержання позитивного висновку державної експертизи проект відведення земельної ділянки розглядається сільською, селищною, міською радою, районною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією, затверджується ними або в установленому порядку подається до інших органів, до повноважень яких належить надання у користування або передача у власність земельних ділянок».

Частина 10 ст.118 Земельного кодексу України зазначає, що «Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність».

Надані до суду документи (а.с. 193-195, 196, 197, 198, 199, 200, 201), на які відповідач посилається як на підтвердження погодження з усіма службами проектів відведення земельних ділянок, а саме:

- акт вибору та обстеження земельної ділянки наміченої до відведення селянському (фермерському) господарству «ОСОБА_8»під сільськогосподарські угіддя для ведення селянського (фермерського) господарства від 14.12.2004 року,

- акт встановлення та погодження меж земельної ділянки селянського (фермерського) господарства «ОСОБА_8»в адмінмежах Селищенської та Дацьківської сільських рад від 14.12.2004 року,

- висновок Корсунь -Шевченківської райСЕС щодо відбору (відведення) земельної ділянки №27 від 14.12.2004 року,

- висновок Корсунь -Шевченківської райСЕС від 18.01.2005 року №82 по проекту відведення земельної ділянки в користування на умовах оренди терміном на п'ять років під сільськогосподарські угіддя селянському (фермерському) господарству «ОСОБА_8»,

- висновок №358 від 18.01.2005 року Селишенської сільської ради по проекту відведення земельної ділянки в користування на умовах оренди терміном на п'ять років під сільськогосподарські угіддя селянському (фермерському) господарству «ОСОБА_8»,

- висновок №1 від 18.01.2005 року Дацьківської сільської ради по проекту відведення земельної ділянки в користування на умовах оренди терміном на п'ять років під сільськогосподарські угіддя селянському (фермерському) господарству «ОСОБА_8»,

- висновок №2 від 17.02.2005 року Державної екологічної інспекції по проекту відведення земельної ділянки в користування на умовах оренди терміном на п'ять років під сільськогосподарські угіддя селянському (фермерському) господарству «ОСОБА_8»

стосуються фермерського господарства «ОСОБА_8»та надання останньому в оренду земельних ділянок.

Висновки відповідних органів по проекту відведення земельних ділянок членам фермерського господарства «ОСОБА_8»ОСОБА_13, ОСОБА_8, ОСОБА_14 та ОСОБА_7 не надавались, що підтверджують листи (а.с. 36, 38, 40, 42, 45, 47, 51).

Проекти відведення земельних ділянок відповідачам ОСОБА_13, ОСОБА_8, ОСОБА_14 та ОСОБА_7 і відповідні погодження до суду не надані, а також позитивних висновків державної експертизи проектів відведення земельних ділянок.

Посилання відповідачів на Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)»як на необов'язковість проведення державної експертизи проекту відведення земельної ділянки суд вважає не доречним, оскільки преамбулою Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)»передбачена сфера застосування даного закону, а саме «Цей Закон визначає організаційні та правові засади виділення власникам земельних часток (паїв) земельних ділянок у натурі (на місцевості) із земель, що належали колективним сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам на праві колективної власності, а також порядок обміну цими земельними ділянками. Також ст.1 даного Закону перерахований перелік осіб, які мають право на земельну частку (пай). Тобто, дія цього закону не поширюється на створені фермерські господарства та виділення земельних ділянок членам фермерського господарства.

Відповідно п. 5 прикінцевих положень Лісового кодексу України «До одержання в установленому порядку державними лісогосподарськими підприємствами державних актів на право постійного користування земельними лісовими ділянками, документами, що підтверджують це право на раніше надані землі, є планово-картографічні матеріали лісовпорядкування»ДП «Лисянське лісове господарство»в судові засідання було надало планово - картографічні матеріали лісовпорядкування ДП «Лисянське лісове господарство».

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В ст.21 Цивільного кодексу України вказано, що «суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси. Суд визнає незаконним та скасовує нормативно-правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси».

Відповідно до ч.3 ст.43 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»від 09.04.1999, № 586-XIV Розпорядження голови державної адміністрації, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку.

Постановою Корсунь -Шевченківського районного суду Черкаської області від 21.12.2011 року по справі №1-201/11 встановлена вина підсудного ОСОБА_16 щодо порушення норм законодавства при погодженні проекту розпорядження №92 від 27.03.2006 року Корсунь -Шевченківської районної державної адміністрації «Про виділення земельних часток (паїв) із земель фермерського господарства «ОСОБА_8»в натурі (на місцевості) та видачу їх власникам державних актів на право власності на земельну ділянку», на підставі якого були видані відповідачам державні акти на земельні ділянки.

Згідно ст.125 Земельного кодексу України «право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав».

Відповідно до ст.126 ЗК України право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державними актами.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" записи про обтяження нерухомого майна скасовуються, якщо підстави, за яких вони були внесені, визнані судом недійсними.

Тому, оскільки розпорядження №92 від 27.03.2006 року Корсунь -Шевченківської районної державної адміністрації «Про виділення земельних часток (паїв) із земель фермерського господарства «ОСОБА_8»в натурі (на місцевості) та видачу їх власникам державних актів на право власності на земельну ділянку»видане без законних підстав і підлягає скасуванню, то і державні акти видані на підставі такого розпорядження є недійсними та їх державна реєстрація підлягає скасуванню.

Відповідно до ч.3 ст. 88 ЦПК України суд стягує з відповідачів судовий збір в сумі 107,30 грн. розподіливши між відповідачами пропорційно по 21,46 грн. з кожного.

Керуючись ст.ст. 1, 10, 11, 57, 58, 60, 88, 212 - 218 ЦПК України, суд

ВИРІШИВ :

Поновити строк позовної давності.

Позов задовольнити.

Визнати незаконним і скасувати розпорядження голови Корсунь -Шевченківської районної державної адміністрації №92 від 27.03.2006 року «Про виділення земельних часток (паїв) із земель фермерського господарства «ОСОБА_8»в натурі (на місцевості) та видачу їх власникам державних актів на право власності на земельну ділянку».

Визнати недійсними та скасувати державну реєстрацію державних актів на право власності на земельні ділянки від 03.04.2006 року на ім'я ОСОБА_7 -серії ЯА №465269 на земельну ділянку площею 3,5847 га, розташовану на території Селищенської сільської ради та серії ЯА №465354 на земельну ділянку площею 4,5551 га, розташовану на території Дацьківської сільської ради; на ім'я ОСОБА_14 -серії ЯА №465134 на земельну ділянку площею 6,0273 га, розташовану на території Селищенської сільської ради; на ім'я ОСОБА_8 -серії ЯА №465321 на земельну ділянку площею 5,7611 га, розташовану на території Селишенської сільської ради; на ім'я ОСОБА_13 -серії ЯА №465322 на земельну ділянку площею 7,4719 га, розташовану на території Селищенської сільської ради.

Стягнути з Корсунь -Шевченківської районної державної адміністрації, 19400 м. Корсунь -Шевченківський, вул. Леніна, 125 код ЄДРПОУ 03195754, судовий збір в сумі 21,46 грн. в дохід держави УДКСУ у Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області, код одержувача 36777264, банк одержувача ГУ ДКСУ у Черкаській області, МФО 854018, рахунок № 31218206700239, код ЄДРПОУ суду 02887711, код класифікації доходів бюджету 22030001 - судовий збір п.1.2 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір».

Стягнути з ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця м. Сміла, зареєстрованого м. Корсунь -Шевченківський, АДРЕСА_1, інші дані про особу не відомі, судовий збір в сумі 21,46 грн. в дохід держави УДКСУ у Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області, код одержувача 36777264, банк одержувача ГУ ДКСУ у Черкаській області, МФО 854018, рахунок № 31218206700239, код ЄДРПОУ суду 02887711, код класифікації доходів бюджету 22030001 - судовий збір п.1.2 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір».

Стягнути з ОСОБА_14, ІНФОРМАЦІЯ_4, уродженка м. Миронівка Київської області, зареєстрованої м. Корсунь -Шевченківський, АДРЕСА_1, інші дані про особу не відомі, судовий збір в сумі 21,46 грн. в дохід держави УДКСУ у Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області, код одержувача 36777264, банк одержувача ГУ ДКСУ у Черкаській області, МФО 854018, рахунок № 31218206700239, код ЄДРПОУ суду 02887711, код класифікації доходів бюджету 22030001 - судовий збір п.1.2 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір».

Стягнути з ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_5, уродженця с. Сухини Корсунь -Шевченківського району, зареєстрованого м. Корсунь -Шевченківський, вул. Тичини, 21, інші дані про особу не відомі, судовий збір в сумі 21,46 грн. в дохід держави УДКСУ у Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області, код одержувача 36777264, банк одержувача ГУ ДКСУ у Черкаській області, МФО 854018, рахунок № 31218206700239, код ЄДРПОУ суду 02887711, код класифікації доходів бюджету 22030001 - судовий збір п.1.2 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір».

Стягнути з ОСОБА_13, ІНФОРМАЦІЯ_7, уродженки с. Мартинівка Канівського району Черкаської області, зареєстрованої м. Корсунь -Шевченківський, АДРЕСА_1, інші дані про особу не відомі, судовий збір в сумі 21,46 грн. в дохід держави УДКСУ у Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області, код одержувача 36777264, банк одержувача ГУ ДКСУ у Черкаській області, МФО 854018, рахунок № 31218206700239, код ЄДРПОУ суду 02887711, код класифікації доходів бюджету 22030001 - судовий збір п.1.2 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір».

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні в судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Повний текст рішення виготовлений 30 липня 2012 року.

Суддя Побережна Н. П.

СудКорсунь-Шевченківський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення25.07.2012
Оприлюднено02.08.2012
Номер документу25438535
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2310/723/2012

Рішення від 17.04.2014

Цивільне

Апеляційний суд Черкаської області

Бондаренко С. І.

Ухвала від 31.03.2014

Цивільне

Апеляційний суд Черкаської області

Бондаренко С. І.

Рішення від 05.03.2014

Цивільне

Корсунь-Шевченківський районний суд Черкаської області

Свитка С. Л.

Ухвала від 05.03.2014

Цивільне

Корсунь-Шевченківський районний суд Черкаської області

Свитка С. Л.

Рішення від 05.03.2014

Цивільне

Корсунь-Шевченківський районний суд Черкаської області

Свитка С. Л.

Ухвала від 16.12.2013

Цивільне

Корсунь-Шевченківський районний суд Черкаської області

Свитка С. Л.

Рішення від 26.07.2013

Цивільне

Апеляційний суд Черкаської області

Скіць М. І.

Ухвала від 16.07.2013

Цивільне

Апеляційний суд Черкаської області

Нерушак Л. В.

Ухвала від 13.06.2013

Цивільне

Апеляційний суд Черкаської області

Скіць М. І.

Рішення від 22.11.2012

Цивільне

Апеляційний суд Черкаської області

Міщенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні