cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
УХВАЛА
Справа № 9/454 14.08.12
За скаргою Підприємства з іноземними інвестиціями у формі товариства з
обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія НБМ"
На бездіяльність Директора Департаменту державної виконавчої служби Міністерства
юстиції України
У справі
За позовом Підприємства з іноземними інвестиціями у формі товариства з
обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія НБМ"
до Приватного підприємства "Дольче Віта Продакшн"
про стягнення 307955,21 грн.
Суддя Бондаренко Г.П.
Представники:
Від стягувача Грабєжов О.Е. (дов. б/н від 01.08.2011р.)
Від боржника не з'явився
Від ВДВС Харченко О.О. (дов. №2744/28/892 від 09.07.2012р.)
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
Рішенням Господарського суду міста Києва від 03.02.2011 року у справі №9/454, яке змінено постановою Київського апеляційного господарського суду від 30.05.2011 року, позовні вимоги Підприємства з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія НБМ" задоволено частково, стягнуто з Приватного підприємства "Дольче Віта Продакшн" на користь Підприємства з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія НБМ" 279 928,70 грн. 70 коп. заборгованості, 2829,28 грн. 28 коп. державного мита та 214,52 грн. 52 коп. витрат на оплату інформаційно-технічного забезпечення судового процесу.
22.03.2011 року на примусове виконання зазначеного вище рішення видано наказ №9/454.
24.07.2012 року через відділ канцелярії Господарського суду міста Києва ПІІ у формі ТОВ "Телерадіокомпанія НБМ" подано скаргу на бездіяльність Директора Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, у відповідності до якої просить суд:
- визнати протизаконною бездіяльність Директора Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України;
- зобов'язати Директора Департаменту державної виконавчої служби міністерства юстиції України винести постанову щодо виявлених порушень в порядку та у строки, встановлені законом;
- зобов'язати Директора Департаменту державної виконавчої служби міністерства юстиції України надіслати винесену постанову (копію постанови) скаржнику.
24.07.2012 року через відділ канцелярії Господарського суду міста Києва ПІІ у формі ТОВ "Телерадіокомпанія НБМ" також подано клопотання про відновлення строку подання скарги на бездіяльність Директора Департаменту державної виконавчої служби міністерства юстиції України, у відповідності до якої просить суд визнати причину пропуску встановленого законом строку на подання до суду скарги на бездіяльність Директора Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України поважною та відновити пропущений строк.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.07.2012 року розгляд скарги на бездіяльність Директора Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України призначено на 14.08.2012р.
В судове засідання 14.08.2012 року боржник не з'явився, про причини неявки в судове засідання не повідомив, про час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином, рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення.
Представником ВДВС подано клопотання про припинення провадження за скаргою ПІІ у формі ТОВ "Телерадіокомпанія НБМ" на бездіяльність Директора Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України на підставі ст. ст. 80, 121-2 ГПК України, у зв'язку з тим, що зазначена скарга підлягає розгляду адміністративним судом. Надано усні пояснення, в яких просить суд задовольнити подане клопотання.
Представником стягувача (скаржника) надано усні пояснення по суті скарги.
Розглянувши клопотання про припинення провадження за скаргою, суд приходить до висновку про його задоволення та припинення провадження за скаргою Підприємства з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія НБМ" на підставі п. 1 ч. ст. 80 ГПК України, з наступних підстав.
Як про це зазначено у Постанові Пленуму Верховного суду України "Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження" від 26.12.2003 № 14, у разі відсутності спеціальної норми щодо вирішення певних питань, які виникають при розгляді скарг на рішення, дії або бездіяльність посадових осіб державної виконавчої служби, до заяв (скарг, подань) учасників виконавчого провадження мають застосовуватися положення ГПК, якими врегульовано аналогічні питання, зокрема, ст. ст. 2, 18, 21, 22, 26, 29, 31, 41, 42, 64, розділів XI, XII, XII1 ГПК тощо.
За таких обставин, для розгляду клопотання про припинення провадження щодо розгляду скарги застосовуються норми ст. 80 ГПК України.
Як вбачається з матеріалів скарги ПІІ у формі ТОВ "Телерадіокомпанія "НБМ"№195 від 20.07.2012р., скаржником оскаржується бездіяльність посадової особи д Директора департаменту Державної виконавчої служби України щодо неналежного (не надання відповіді в строк) розгляду скарги на бездіяльність Начальника управління Державної виконавчої служби Голосіївського районного управління юстиції у м. Києві, якому скаржником також подавалась скарга на дії державного виконавця, який здійснює виконавче провадження щодо виконання рішення суду у даній справі.
Отже, фактично скаржником оскаржується бездіяльність посадової особи Державної виконавчої служби України щодо здійснення такою посадовою особою функція контролю за діяльністю підпорядкованих Державній виконавчій службі України підрозділів (структур).
У відповідності до ч. 1 ст. 3 Закону України "Про державну виконавчу службу", до органів державної виконавчої служби, зокрема, відноситься Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, до складу якого входить відділ примусового виконання рішень.
Як встановлено ч. 1 ст. 5 Закону України "Про державну виконавчу службу", Міністерство юстиції України через Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України здійснює керівництво органами державної виконавчої служби та контроль за їх діяльністю , добір кадрів, методичне керівництво діяльністю державних виконавців, підвищення їх професійного рівня, фінансове і матеріально-технічне забезпечення органів державної виконавчої служби, розглядає скарги на дії державних виконавців, організовує виконання рішень відповідно до закону, надає роз'яснення та рекомендації щодо виконання державними виконавцями рішень у порядку, встановленому законом.
Згідно Указу Президента України "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" від 09.12.2010р. №1085/2010, утворено Державну виконавчу службу України, поклавши на цю Службу функції з реалізації державної політики у сфері організації виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів. Установити, що міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, що утворюються шляхом реорганізації інших центральних органів виконавчої влади, є правонаступниками органів, які реорганізуються (п. 5 Указу).
З наведеного вище вбачається, що Державна виконавча служба України є правонаступником Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України.
У відповідності до ст. 83 Закону України "Про виконавче провадження", контроль за своєчасністю, правильністю і повнотою виконання рішень державним виконавцем здійснюють начальник відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, а також керівник вищестоящого органу державної виконавчої служби. Начальник відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, при здійсненні контролю за рішеннями, діями державного виконавця під час виконання рішень має право у разі, якщо вони суперечать вимогам закону, своєю постановою скасувати постанову або інший процесуальний документ (або їх частину), винесені у виконавчому провадженні державним виконавцем, визнати недійсним складений державним виконавцем акт, зобов'язати державного виконавця провести виконавчі дії в порядку, встановленому цим Законом. Начальник відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, або державний виконавець з власної ініціативи чи за заявою сторони виконавчого провадження може виправити допущені у процесуальних документах, винесених у виконавчому провадженні державним виконавцем, граматичні чи арифметичні помилки, про що виноситься відповідна постанова. Керівник вищестоящого органу державної виконавчої служби у разі виявлення порушень вимог закону визначає їх своєю постановою та надає доручення начальнику відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, щодо проведення дій, передбачених частинами другою і третьою цієї статті.
У відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 84 Закону України "Про виконавче провадження", здійснювати перевірку законності виконавчого провадження мають право директор Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України та його заступники - щодо виконавчого провадження, яке перебуває на виконанні у будь-якому структурному підрозділі органів державної виконавчої служби.
Отже, функції контролю за підпорядкованими структурами та перевірка законності їх дій лежать у сфері площини публічно-правових відносин, а отже у даному випадку суб'єкт оскарження підпадає під поняття суб'єкта владних повноважень.
У відповідності до п. 7 ч. 1 ст. 3 КАС України, суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Разом з тим, у відповідності до ст. 121 2 ГПК України, скарги на дії чи бездіяльність органів Державної виконавчої служби щодо виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів можуть бути подані стягувачем, боржником або прокурором протягом десяти днів з дня вчинення оскаржуваної дії, або з дня, коли зазначеним особам стало про неї відомо, або з дня, коли дія мала бути вчинена.
У відповідності до п. 10 постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам" від 24 жовтня 2011 року N10, розгляд господарськими судами скарг у порядку статті 121 2 ГПК є однією з форм судового контролю щодо виконання рішень, ухвал, постанов, а виконання рішення, ухвали постанови господарського суду є невід'ємною частиною судового процесу. Отже, зазначені скарги щодо виконання рішень , ухвал, постанов господарських судів підлягають розгляду господарським судом, який розглянув відповідну справу у першій інстанції, тобто тим господарським судом, що видав виконавчий документ (наказ чи ухвалу), незалежно від того, якою саме особою подано скаргу. Розгляд таких скарг здійснюється господарськими судами за правилами ГПК. Оскільки прийняття органами Державної виконавчої служби, її посадовими особами будь-яких рішень (постанов тощо) в процесі здійснення виконання судових рішень господарських судів підпадає в розумінні статті 121-2 ГПК під ознаки дій цих органів та осіб, то відповідні рішення також підлягають оскарженню до названих судів.
У відповідності до п. 4 Постанови Пленуму Верховного суду України "Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження"від 26 грудня 2003 року N14, справи за скаргами на рішення, дії або бездіяльність посадових осіб державної виконавчої служби розглядаються загальними судами згідно зі ст. 248 23 ЦПК за участю як заінтересованих осіб державного виконавця або іншої посадової особи державної виконавчої служби (у тому числі начальника відділу цієї служби - при оскарженні відмови у відводі державного виконавця), а господарськими судами - справи за скаргами на рішення, дії або бездіяльність органів державної виконавчої служби згідно зі ст. 121 2 ГПК - за участю відповідного органу цієї служби (ст. 3 Закону N 202/98-ВР).
Виходячи зі змісту поданої скарги на бездіяльність органів Державної виконавчої служби України, вона не стосується дій або бездіяльності суб'єкта оскарження щодо вчинення саме виконавчих дій по виконанню рішення у даній справі, а отже розгляд поданої скарги не може бути здійснено відповідно до норм ст. 121-2 ГПК України.
Враховуючи те, що стягувачем (боржником) оскаржується бездіяльність посадової особи Державної виконавчої служби України (Директора Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України), який є суб'єктом владних повноважень в розумінні положень ст. 3 КАС України щодо виконання повноважень з контролю за законністю виконавчого провадження, а не дії пов'язані з виконанням рішення суду, така скарга повинна розглядатись в порядку адміністративного судочинства згідно Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 80 ГПК України, господарський суд припиняє провадження у справі, якщо спір не підлягає вирішенню в господарських судах України.
За вказаних обставин, суд припиняє провадження щодо розгляду скарги на бездіяльність Директора департаменту Державної виконавчої служби України на підставі п. 1 ч. 1 ст. 80 ГПК України, в зв'язку тим, що дана скарга не підлягає вирішенню в господарських судах України, а має бути вирішена в порядку адміністративного судочинства.
Враховуючи вищевикладене та керуючись п. 1. ч. 1 ст. 80, ст. ст. 86, 121 2 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Припинити провадження за скаргою Підприємства з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія НБМ" на бездіяльність Директора Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України.
2. Дану ухвалу може бути оскаржено у порядку, передбаченому чинним законодавством.
Суддя Г.П. Бондаренко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2012 |
Оприлюднено | 20.08.2012 |
Номер документу | 25646663 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Бондаренко Г.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні