Ухвала
від 13.09.2012 по справі 5011-9/3158-2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98

УХВАЛА

Справа № 5011-9/3158-2012 13.09.12

За скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "КЛФЗ"

на дії Відділу державної виконавчої служби Солом'янського районного управління

юстиції у м. Києві

У справі

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "КЛФЗ"

до Дочірньої компанії "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" в особі філії

Управління магістральних газопроводів "Київтрансгаз"

про стягнення 359 327,89 грн.

Суддя Бондаренко Г.П.

Представники:

Від стягувача (скаржника) Матієнко А.В. (дов. №12 від 06.04.2012р.)

Від боржника Ганченко М.О. (дов. б/н від 28.12.2011р.)

Від ВДВС Темнохуд А.В. (дов. №88588 від 04.09.2012р.)

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "КЛФЗ" (далі по тексту - позивач) звернулося до Господарського суду м. Києва з позовною заявою до Дочірньої компанії "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" в особі філії Управління магістральних газопроводів "Київтрансгаз" (далі по тексту -відповідач) про стягнення 359327,89 грн., з яких 323788,42 грн. основної заборгованості за Договором №10-27-194 від 04.07.2011р., 8112, 45 грн. пені, 22665, 19 грн. штрафу, 3140, 30 грн. трьох відсотків річних, 1621,53 грн. інфляційних збитків за прострочення виконання грошового зобов'язання, а також просить суд покласти на відповідача судові витрати.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 15.05.2012 року (повний текст якого підписано 21.05.2012р.) позовні вимоги позивача з урахуванням заяви про зменшення розміру позовних вимог задоволено частково, стягнуто з відповідача на користь позивача 250000,00 грн. основної заборгованості, 11228,60 грн. пені, 3250,54 грн. інфляційних збитків, 4370,79 грн. трьох відсотків річних, 6733, 26 грн. судового збору.

07.06.2012 року на примусове виконання зазначеного вище рішення видано наказ №5011-9/3158-2012.

23.08.2012 року через відділ канцелярії Господарського суду міста Києва ТОВ "ТД "КФЛЗ" (стягувач) подано скаргу на дії ВДВС Солом'янського районного управління юстиції у м. Києві, у відповідності до якої скаржник просить суд скасувати постанову державного виконавця відділу державної виконавчої служби Солом'янського районного управління юстиції у м. Києві про зупинення виконавчого провадження від 09.07.2012р. (ВП №33128903).

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.08.2012 року розгляд скарги ТОВ "ТД "КФЛЗ" на дії орагнів виконавчої служби щодо виконання рішення у даній справі призначено на 13.09.2012 року.

В судовому засіданні 13.09.2012 року представником стягувача, надано усні пояснення по суті скарги, просить суд її задовольнити.

Представником боржника підтримано подані 13.09.2012 року через відділ канцелярії Господарського суду міста Києва письмові заперечення проти скарги, в яких він просить суд відмовити у задоволенні скарги.

Представником ВДВС надано усні та письмові пояснення по суті скарги, в яких державний виконавець просить суд відмовити у її задоволенні.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та ВДВС, дослідивши подану скаргу, Господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

За результатами розгляду спору у справі №5011-9/3158-2012, рішенням Господарського суду міста Києва від 15.05.2012 року (повний текст якого підписано 21.05.2012р.) позовні вимоги позивача з урахуванням заяви про зменшення розміру позовних вимог задоволено частково, стягнуто з відповідача на користь позивача 250000,00 грн. основної заборгованості, 11228,60 грн. пені, 3250,54 грн. інфляційних збитків, 4370,79 грн. трьох відсотків річних, 6733, 26 грн. судового збору.

07.06.2012 року на примусове виконання зазначеного вище рішення видано наказ №5011-9/3158-2012.

Постановою Відділу державної виконавчої служби Солом'янського районного управління юстиції від 22.06.2012 року (ВП №33128903) відкрито виконавче провадження за наказом Господарського суду міста Києва №5011-9/3158-2012 від 07.06.2012 року.

Постановою Відділу державної виконавчої служби Солом'янського районного управління юстиції від 09.07.2012 року (ВП №33128903) зупинено виконавче провадження на підставі п. 15 ст. 37, ст. 39 Закону України «Про виконавче провадження».

В обґрунтування поданої скарги стягувач посилається на те, що постановою від 09.07.2012 року ВДВС Солом'янського РУЮ у м. Києві неправомірно та з порушення вимог чинного законодавства України зупинено виконавче провадження. Зазначена постанова винесена на підставі п. 15 ст. 37 ЗУ «Про виконавче провадження», у зв'язку із внесенням боржника Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу». За твердженням скаржника, на заборгованість боржника у справі №5011-9/3158-2012 року не поширюється дія ЗУ «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу», оскільки така заборгованість виникла на підставі здійснення боржником господарської діяльності, не пов'язаної з забзепеченням фукційонування паливно-енергетичного комплексу.

Боржником та ВДВС в письмових поясненнях заперечено проти задоволення скарги з підстав того, що єдиною законною підставою для зупинення виконавчого провадження є внесення підприємства до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу". При цьому, вказаним законом передбачені чітко визначені випадки, коли виконавче провадження не підлягає зупинення щодо такого підприємства.

Розглянувши скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "КЛФЗ" на дії Відділу державної виконавчої служби Солом'янського районного управління юстиції у м. Києві, суд приходить до висновку про те, що вона не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 121-2 ГПК України, скарги на дії чи бездіяльність органів Державної виконавчої служби щодо виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів можуть бути подані стягувачем, боржником або прокурором протягом десяти днів з дня вчинення оскаржуваної дії, або з дня, коли зазначеним особам стало про неї відомо, або з дня, коли дія мала бути вчинена.

У відповідності до ст. 1 Закону України "Про виконавче провадження", виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (далі - рішення).

Згідно п. 15 ст. 37 Закону УКраїни «Про виконавче провадження», виконавче провадження підлягає обов'язковому зупиненню у разі несення підприємства паливно-енергетичного комплексу до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу".

Частиною 3 ст. 37 ЗУ «Про виконавче провадження» встановлено, що виконавче провадження з підстави, передбаченої пунктом 15 частини першої цієї статті, не зупиняється за рішеннями про виплату заробітної плати, відшкодування матеріальної (майнової) шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, стягнення аліментів.

Статтею 3 Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу» передбачено, що на строк участі підприємства паливно-енергетичного комплексу у процедурі погашення заборгованості підлягають зупиненню виконавчі провадження та заходи примусового виконання рішень щодо цього підприємства із стягнення заборгованості, яка виникла до 1 січня 2012 року, що підлягають виконанню в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження" , крім рішень про виплату заробітної плати, вихідної допомоги, інших виплат (компенсацій), що належать працівнику у зв'язку з трудовими відносинами, відшкодування матеріальної (майнової) шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, стягнення аліментів та рішень про стягнення заборгованості із сплати внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, яка виникла до 1 січня 2011 року, і заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України.

Отже, даною нормою встановлено вичерпний перелік, який не підлягає розширеному тлумаченню, заборгованості щодо яких виконавче провадження не підлягає зупиненню, а рішення суду підлягає виконання в примусовому порядку.

Наказом Міністерства палива та енергетики України «Про затвердження переліку підприємств»від 10.11.2005р. N568 затверджено Перелік підприємств паливно-енергетичного комплексу, які прийняли рішення про участь у процедурі погашення заборгованості та відповідають вимогам пункту 1.1 статті 1 Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" (далі-Перелік).

Як встановлено судом, боржника - Дочірню компанію "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" включено до зазначеного вище переліку під №70, а отже на нього розповсюджується дія вищенаведених норм закону.

Враховуючи те, що заборгованість Дочірньої компанії "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" у справі №5011-9/3158-2012 не відноситься до тих, зупинення виконавчого провадження за якими заборонено законом, суд приходить до висновку про те, що постанова про зупинення виконавчого провадження від 22.06.2012 року (ВП №33128903) винесена державним виконавцем ВДВС Солом'янського районного управління юстиції в межах повноважень та в рамках чинного законодавства України, а отже підстави для її скасування відсутні.

При цьому, суд зазначає, що посилання скаржника на те, що виконавче провадження підлягає зупиненню щодо підприємств паливно-енергетичного сектору тільки щодо стягнення заборгованості, що виникла внаслідок неповних розрахунків за енергоносії, є помилковим та грунтується на безпідставному розширеному тлумаченні сфери застосування Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу».

Керуючись ст. ст. 53, 86, 121-2 ГПК України, Законом України "Про виконавче провадження", суд -

УХВАЛИВ:

1. У задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "КЛФЗ" на дії Відділу державної виконавчої служби Солом'янського районного управління юстиції у м. Києві відмовити.

2. Дану ухвалу може бути оскаржено у порядку, передбаченому чинним законодавством України.

Суддя Бондаренко Г.П.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.09.2012
Оприлюднено24.09.2012
Номер документу26077900
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5011-9/3158-2012

Ухвала від 26.03.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 26.03.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Постанова від 14.03.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Остапенко О.М.

Ухвала від 12.03.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 12.03.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 25.02.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Остапенко О.М.

Ухвала від 31.01.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 18.01.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 13.09.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 07.06.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні