cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15.10.2012 року Справа № 24/5005/2994/2012
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :
головуючого судді Вечірка І.О. (доповідач)
суддів : Лисенко О.М., Джихур О.В.
При секретарі судового засідання: Ковзикові В.Ю.,
Учасники процесу у судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України
на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 27.09.2012 року
у справі № 24/5005/2994/2012
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГБУД", м.Дніпропетровськ
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Мережа будівельних компаній БУНАКОВА", м.Дніпропетровськ
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 27.09.2012 року у справі №24/5005/2994/2012 (суддя Калиниченко Л.М.) затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Мережа будівельних компаній БУНАКОВА", м.Дніпропетровськ. Ліквідовано юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю "Мережа будівельних компаній БУНАКОВА", м.Дніпропетровськ. Згідно п.6 ст.31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вважаються погашеними вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГБУД", м.Дніпропетровськ на суму 80 619, 28грн. Припинено повноваження ліквідатора у справі № 24/5005/2994/2012 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Мережа будівельних компаній БУНАКОВА", м.Дніпропетровськ ініціюючого кредитора - Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГБУД", м.Дніпропетровськ. Провадження у справі припинено.
Не погодившись з вказаною ухвалою, Лівобережна міжрайонна державна податкова інспекція м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 27.09.2012 року у справі № 24/5005/2994/2012.
Апеляційна скарга мотивована тим, що:
- у разі ліквідації платника податків ДПІ позбавлена права здійснити перевірку цього платника, що призводить до неможливості виконання функцій органів ДПІ по контролю за правильністю обчислення та сплати податків.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 04.10.2012 року апеляційну скаргу прийнято до розгляду, розгляд справи призначено у судовому засіданні на 15.10.2012 року.
Учасники провадження у справі наданими їм процесуальними правами не скористалися та не забезпечили явку в судове засідання своїх повноважних представників, які про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.
Беручи до уваги, що неявка учасників провадження у справі не перешкоджає перегляду справи по суті, матеріали справи є достатніми для розгляду апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про розгляд справи по суті у відсутності вказаних учасників.
Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту з'ясування та доведеність всіх обставин, що мають значення для справи судова колегія апеляційного господарського суду приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 30.03.2012 року порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Мережа будівельних компаній БУНАКОВА», м. Дніпропетровськ, за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГБУД", м. Дніпропетровськ на підставі статті 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (т.1, а. с. 1).
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 12.04.2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Мережа будівельних компаній БУНАКОВА»визнано банкрутом, відкрито його ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором ініціюючого кредитора -Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГБУД" (а. с. 44-46).
Оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Мережа будівельних компаній БУНАКОВА»опубліковано 21.04.2012 року в газеті «Урядовий Кур'єр»№73.
22.08.2012 року ліквідатором подано на затвердження суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута (т.1, а. с. 94-135).
За результатами підсумкового засідання господарським судом 27.09.2012 року винесена ухвала про затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора, ліквідацію юридичної особи -Товариства з обмеженою відповідальністю «Мережа будівельних компаній БУНАКОВА», а також припинення провадження у справі (т.2, а. с. 5-8).
Розглядаючи питання про законність та обґрунтованість ухвали господарського суду від 27.09.2012 року, колегія суддів апеляційного господарського суду враховує наступне.
Відповідно до статті 4-1 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі -Закон).
Згідно з частиною 1 статті 5 Закону провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до статті 25 Закону ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.
Згідно з частиною 1 статті 32 Закону після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Як вбачається із поданого до суду звіту ліквідатора та доданих до нього доказів ліквідатором вживалися заходи спрямовані на виявлення кредиторів банкрута та встановлення наявності його майнових активів.
В процесі здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором зроблено запити та отримано довідки КП "Дніпропетровське МБТІ" Дніпропетровської обласної ради № 6088 від 04.05.2012 року, Інспекції державного технічного нагляду Дніпропетровської обласної державної адміністрації № 1089-02-13 від 25.04.2012 року, Відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи ДАІ з обслуговування м. Дніпропетровськ та Солонянського району № 1 підпорядкованого ГУМВС України в Дніпропетровській області №14/1РЕР-2061 від 20.04.2012 року, Дніпропетровської регіональної філії ДП "Центр Державного земельного кадастру" № Ц/5323-14 від 11.05.2012 року, які свідчать, що за боржником автотранспортних засобів і механізмів, сільськогосподарської техніки, земельних ділянок та іншого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано (т. 1,а. с. 121, 123, 125).
Відповідно до витягів з Державного реєстру обтяжень рухомого майна та Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна станом на 18.04.2012 року інформація щодо обтяження майна банкрута відсутня (т. 1, а. с. 132-133).
Надані ліквідатору відповіді Лівобережного районного центру зайнятості, Управління Пенсійного Фонду України в Індустріальному районі м. Дніпропетровська, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпропетровську, Індустріальної районної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Індустріального відділу державної виконавчої служби Дніпропетровського МУЮ, Дніпропетровської області, свідчать про відсутність заборгованості банкрута та виконавчих проваджень на виконанні (т. 1, а. с. 104, 106, 108, 111, 115).
Лівобережна міжрайонна державна податкова інспекція м. Дніпропетровська Державної податкової служби України листом № 8153/10/192 від 16.05.2012 року повідомила, що станом на 16.05.2012 року податковий борг у Товариства з обмеженою відповідальністю "Мережа будівельних компаній БУНАКОВА", м.Дніпропетровськ відсутній (т. 1, а. с. 140-141).
Дебіторську заборгованість банкрута, товарно-матеріальні цінності, основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено.
Включені до реєстру вимоги кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГБУД", м. Дніпропетровськ залишились незадоволеними у зв'язку з відсутністю майна банкрута.
Частиною 6 статті 31 Закону передбачено, що вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Згідно з частиною 2 статті 32 Закону, якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи -банкрута.
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 40 Закону провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону.
Доводи Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України щодо не проведення нею податкової перевірки не можуть бути прийняті до уваги апеляційним господарським судом з огляду на наступне.
Статтею 2 Закону України "Про державну податкову службу України" від 04.12.1990 року № 50-ХІІ зі змінами та доповненнями передбачено, що завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків та зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Відповідно до пункту 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі -Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):
- заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу;
- відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;
- відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;
- судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.
Призначається та розпочинається перевірка у такі строки:
- протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;
- протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.
Як вбачається з матеріалів справи, копію ухвали господарського суду Дніпропетровської області від 30.03.2012 року про порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Мережа будівельних компаній БУНАКОВА" було направлено до Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська. Згідно поштового повідомлення, копія даної ухвали ДПІ отримана 05.04.2012 року (т. 1, а.с. 37).
Копія постанови господарського суду Дніпропетровської області від 12.04.2012 року про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мережа будівельних компаній БУНАКОВА", згідно поштового повідомлення, ДПІ отримана 18.04.2012 року (т. 1, а. с. 50).
Слід зазначити, що згідно пункту 78.1.7 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків. Тривалість проведення такої перевірки відповідно до пункту 28.2 Податкового кодексу України не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва -5 робочих днів, інших платників податків -10 робочих днів.
Відповідно до положень частини 5 статті 52 Закону в місячний строк з дня одержання повідомлення про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом, кредитори можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута. При цьому, орган державної податкової служби не позбавлений права здійснити позапланову податкову перевірку і у разі виявлення порушень норм податкового законодавства та встановленні заборгованості боржника по сплаті податків, зборів (обов'язкових платежів) заявляти свої претензії до такого боржника шляхом подачі ліквідатору заяви з кредиторськими вимогами.
Матеріали справи свідчать, що ліквідатор направляв Лівобережній МДПІ повідомлення про визнання боржника банкрутом та проведення позапланової перевірки в установленому законодавством порядку (т.1, а.с. 127-131).
Листом від 17.04.2012 №Б2994 року ліквідатор звертався до керівника банкрута з вимогою щодо надання відомостей про наявність чи відсутність у власності банкрута будь -якого майна, кредиторської чи дебіторської заборгованості, визначити дату та місце передачі бухгалтерської та іншої документації, печаток та штампів (т. 1, а. с. 119-120). Проте на вказаний лист відповідь керівника Товариства з обмеженою відповідальністю "Мережа будівельних компаній БУНАКОВА" ліквідатору не надійшла.
На час розгляду справи в засіданні 27.09.2012 року Лівобережна міжрайонна державна податкова інспекція м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України не надала суду доказів видачі наказу та проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Мережа будівельних компаній БУНАКОВА".
Виходячи з вищевикладеного у Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська було достатньо часу для здійснення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Мережа будівельних компаній БУНАКОВА" до розгляду судом звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
За таких умов, колегія суддів апеляційного господарського суду вважає, що суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, ліквідацію юридичної особи -банкрута та припинення провадження у справі.
Враховуючи викладене, апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а ухвала господарського суду Дніпропетровської області від 27.09.2012 року має бути залишена без змін.
Керуючись статтями 99, 101, 103, 105, 106 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України залишити без задоволення.
Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 27.09.2012 року у справі № 24/5005/2994/2012 залишити без змін.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у двадцятиденний строк до Вищого господарського суду України.
Головуючий суддя І.О. Вечірко
Суддя О.М. Лисенко
Суддя О.В. Джихур
Постанова виготовлена в повному обсязі та підписана 17.10.2012 року.
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2012 |
Оприлюднено | 19.10.2012 |
Номер документу | 26460780 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Калиниченко Людмила Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Калиниченко Людмила Михайлівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Науменко Іван Мефодійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні