Постанова
від 23.09.2008 по справі 2а-222/08
ЮЖНОУКРАЇНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

                                                                                                          Справа

№  2А-222/2008р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

            23

вересня 2008 року  Южноукраїнський

міський суд Миколаївської області

у складі: головуючого - судді

БОБРОВСЬКОГО І.М.

при секретарі                             ПЕТРЕНКО О.М.

розглянувши у відкритому судовому

засіданні в залі суду в м. Южноукраїнську 

справу в порядку адміністративного судочинства за позовом ОСОБА_1 до

Управління праці та соціального захисту населення у м. Южноукраїнську про

стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги

ВСТАНОВИВ:

            01

липня 2008 року ОСОБА_1. звернулась до суду з позовною заявою до Управління

праці та соціального захисту населення у м. Южноукраїнську про стягнення

недоотриманих сум щомісячної державної соціальної допомоги. Мотивує свої вимоги

тим, що згідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»

відповідач повинен, щомісяця виплачувати їй соціальну допомогу у розмірі 30

відсотків мінімальної пенсії за віком. 

Управління праці та соціального захисту населення у м. Южноукраїнську не

виплачувало їй зазначену допомогу.

            Позивач

в судове засідання не з'явилась. Направила суду заяву в якій просить справу

слухати за її відсутності. В справі достатньо доказів для її розгляду по суті і

немає необхідності в особистих поясненнях позивача, тому суд вважає можливим

розглянути справу за відсутності позивача.

            Представник

суб'єкта владних повноважень в судове засідання не з'явився.  В наданих суду запереченнях зазначає, що

при  нарахуванні щомісячної соціальної

допомоги дітям війни, Управління праці та соціального захисту населення у м.

Южноукраїнську керувалось  Законами

України «Про Державний бюджет України на 2006 рік», «Про Державний бюджет

України на 2007 рік», якими припинено дію ст. 6 Закону України «Про соціальний

захист дітей війни». Крім того вважає необґрунтованим посилання позивача Закон

України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне забезпечення» при визначенні

розміру мінімальної пенсії.

             Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що

позовні вимоги підлягають  задоволенню.

            Відповідач

не заперечує проти того, що  ОСОБА_1. має

статус дитини війни визначений Законом України «Про соціальний захист дітей

війни» .

            Таким

чином, згідно до ч. 3 ст. 72 КАС України, ця обставина може не доказуватись

перед судом.

            Згідно

до наданої суду довідки  в 2006-2007

роках році  відповідач не виплачував

позивачу, передбаченої Законом України «Про соціальний захист дітей війни»,

соціальної допомоги в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. При

цьому Управління праці та соціального захисту населення у м. Южноукраїнську

посилається на Закони України «Про державний бюджет України» відповідного року.

            Проте

погодитись з подібними поясненнями неможна.

            Згідно

до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»,  від 18 листопада 2004 року в редакції, що

діяла протягом 2006-2007 років, «дітям війни 

пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна

допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 відсотків

мінімальної пенсії за віком».

            Посилання

відповідача на вимоги Законів України «Про Державний бюджет України на 2006

рік», «Про Державний бюджет України на 2007 рік», не можуть братись до уваги

оскільки, зі змісту положень Конституції України та Бюджетного Кодексу України

вбачається        , що закон про Державний

бюджет України як правовий акт, чітко зумовлений поняттям бюджету як плану

формування та використання фінансових ресурсів, має особливий предмет

регулювання, відмінний від інших законів України - він стосується виключно

встановлення доходів та видатків держави на загальносуспільні потреби, зокрема

і видатків на соціальний захист і соціальне забезпечення, тому цим законом не

можуть вноситися зміни, зупинятися дія чинних законів України, а також

встановлюватися інше (додаткове) правове регулювання відносин, що є предметом

інших законів України.

            Метою

і особливістю законів про Державний бюджет України є забезпечення належних умов

для реалізації положень інших законів України, які передбачають фінансові

зобов'язання держави перед громадянами, спрямовані на їх соціальний захист, у

тому числі й надання пільг, компенсацій і гарантій. Отже, при прийнятті законів

про Державний бюджет України мають буди дотримані принципи соціальної, правової

держави, верховенства права, забезпечена соціальна стабільність, а також збережені

пільги, компенсації і гарантії, заробітна плата та пенсії для забезпечення

права кожного на достатній життєвий рівень. Оскільки предмет закону про

Державний бюджет України чітко визначений у Конституції України, Бюджетному

Кодексі, то цей закон не може скасовувати чи змінювати обсяг прав і обов'язків,

пільг, компенсацій і гарантій, передбачених іншими законами України.

            Таким

чином судом встановлено, що позивач, який має статус «дитини війни», має право

на щомісячну грошову допомогу  в розмірі

30% мінімальної пенсії за віком.

            Визначаючи

суму заборгованості відповідача, суд виходить з положень ч. 3 ст. 99 КАС

України, яка передбачає, що для захисту прав, свобод та інтересів особи цим

Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до

адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли

особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи

інтересів.

            Таким

чином судовому захисту, на підставі ст. 257 ЦК України, підлягають права

позивача на отримання щомісячної грошової допомоги за 2006 та 2007 роки.

           

            На

1 січня 2006 року розмір мінімальної пенсії за віком становив 350 гривен на

місяць, 30% становить 105 гривень. На 1 квітня 2006 року - 359 гривень, 30% -

107.70 гривень. На 1 жовтня 2006 року - 366 гривень, 30% - 109.80 гривень. На 1

січня 2007 року - 380 гривень, 30%

- 114 гривень. На 1 квітня 2007 року - 406 гривень, 30% - 121.80

гривень. На 1 жовтня 2007 року - 411 гривень, 30% - 123.30 гривень.

            Таким

чином стягненню з відповідача на користь позивача підлягає не отримана

щомісячна грошова допомога за 2006 рік в сумі 1290 гривень 60 копійок та за

2007 рік 1442 гривні 70 копійок, а разом 2733 гривні 30 копійок.

            Згідно

до ст. 94 КАС України стягненню з відповідача на користь держави підлягає

судовий збір в сумі 51 гривні.

            Керуючись

ст.ст. 159, 160-163 КАС України, суд

 

ПОСТАНОВИВ:

 

            Позов

ОСОБА_1   до Управління праці та соціального захисту населення у м. Южноукраїнську про

стягнення недоотриманих сум одноразової допомоги задовольнити.

            Стягнути

з Управління праці та соціального захисту населення у м. Южноукраїнську на

користь ОСОБА_1    2733 гривні 30

копійок.

            Стягнути

з Управління праці та соціального захисту населення у м. Южноукраїнську на

користь держави 51 гривню судового збору.

 

Заява

про апеляційне оскарження постанови може бути подана до Одеського апеляційного

адміністративного суду, шляхом подачі до Южноукраїнського міського суду

Миколаївської області протягом 10 днів з дня проголошення. Апеляційна скарга на

постанову подається протягом двадцяти днів з дня подачі заяви про апеляційне

оскарження.

 

           

 

            Суддя:                                                                                                           І.М.

Бобровський

 

 

 

СудЮжноукраїнський міський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення23.09.2008
Оприлюднено27.11.2010
Номер документу2646640
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-222/08

Ухвала від 11.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Білуга С.В.

Ухвала від 24.10.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш М.А.

Ухвала від 11.04.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Ухвала від 18.06.2008

Адміністративне

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

Пустовіт З.П.

Постанова від 12.11.2008

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м.Маріуполя

Попова С.А.

Постанова від 16.04.2009

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Постанова від 23.09.2008

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Тагієва З.М.

Постанова від 08.09.2008

Адміністративне

Нижньогірський районний суд Автономної Республіки Крим

Чернецька В.В.

Постанова від 23.09.2008

Адміністративне

Южноукраїнський міський суд Миколаївської області

Бобровський І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні