Рішення
від 11.10.2012 по справі 17/5007/704/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "11" жовтня 2012 р. Справа № 17/5007/704/12

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Шніт А.В.

за участю представників сторін:

від Малинської міської ради: Орлов О.О. дов. №4 від 04.01.2012р.

від Малинського районного комунального підприємства з технічної інвентаризації: не з'явився

від ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой": не з'явився

від Виконавчого комітету Малинської міської ради: не з'явився

від Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Укрінвест": Терещенко Н.А. дов. від 07.09.2012р.

прокурор: Лозовик А.В. посв. №003853

Розглянув у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Прокурора Малинського району (м. Малин) в інтересах держави в особі Малинської міської ради (м.Малин)

до 1) Малинського районного комунального підприємства з технічної інвентаризації (м.Малин)

2) Закритого акціонерного товариства "Інтеркомплектмонтажстрой" (м.Боярка, Києво-Святошинський район)

3) Виконавчого комітету Малинської міської ради (м.Малин)

за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Укрінвест" (м.Київ)

про скасування державної реєстрації права власності на нерухоме майно, скасування свідоцтв про право власності на нерухоме майно №2354 від 21.10.2010р. та №2355 від 21.10.2010р., державної реєстрації права власності на нерухоме майно та повернення майна

та за позовом третьої особи з самостійними вимогами на предмет спору на стороні відповідачів Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Укрінвест"

до: 1) Малинської міської ради (м.Малин);

2)Закритого акціонерного товариства "Інтеркомплектмонтажстрой" (м.Боярка, Києво-Святошинський район)

про визнання за Товариством з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Укрінвест" (ідентифікаційний код 21585200) права власності на нерухоме майно: квартири №34 та 59 по вул. Фрунзе, будинок №26-В, в місті Малин, Житомирської області.

Прокурором Малинського району в інтересах держави в особі Малинської міської ради пред'явлено позов до Малинського районного комунального підприємства з технічної інвентаризації Житомирської обласної ради; Закритого акціонерного товариства "Інтеркомплектмонтажстрой" про скасування державної реєстрації права власності на нерухоме майно, анулювання свідоцтв про право власності на нерухоме майно №2354 від 21.10.2010р. та №2355 від 21.10.2010р., державної реєстрації права власності на нерухоме майно та повернення майна.

Крім того, одночасно до позовної заяви прокурором надано заяву-клопотання про забезпечення позову в якій останній просить вжити заходи до забезпечення позову - заборонити ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой" здійснювати відчуження будь-яким способом та перереєстрацію права власності на спірне майно-квартири №34 та №59 у житловому будинку по вул. Фрунзе №26-в, до вирішення справи в судах, внести відповідні записи до Реєстру заборон на відчуження нерухомого майна.

Ухвалою суду від 18.06.2012р. порушено провадження у справі та ухвалено розглянути заяву прокурора про забезпечення позову в судовому засіданні.

В судовому засіданні 19.07.2012р. відповідно до ст.ст. 17, 21-1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб-підприємців" судом зроблено електронний запит від 19.07.2012р. за №14303133 та роздрукований спеціальний витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб-підприємців щодо відповідача 2 який долучено до матеріалів справи.

30.07.2012р. представник ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой" подав письмове клопотання про залучення відповідача ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест".

В заяві від 31.07.2012р. прокурор в доповнення до клопотання про забезпечення позову, просить забезпечити позов шляхом накладення арешту на квартири №34 та №59 в буд. 36-В по вул. Фрунзе в м. Малин.

Ухвалою господарського суду Житомирської області від 31.07.2012р. заяву прокурора Малинського району про забезпечення позову шляхом накладення арешту задоволено; з метою забезпечення позову накладено арешт на нерухоме майно - квартири №34 та №59 в будинку №26-в по вул. Фрунзе в м. Малині, які згідно Свідоцтв про право власності на нерухоме майно №2354 та №2355 від 21.10.2010р. належать Закритому акціонерному товариству "Інтеркомплектмонтажстрой" (08150, Київська область, Києво-Святошинський район, м. Боярка, вул. Маяковського, 49, ідентифікаційний код 24891280).

В судовому засіданні 31.07.2012р. прокурор подав письмове клопотання, в якому просить суд залучити відповідачем у справі Виконавчий комітет Малинської міської ради.

Відповідно до ст.ст. 17, 21-1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб-підприємців" судом зроблено електронний запит від 31.07.2012р. за №14379617 та роздрукований спеціальний витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб-підприємців щодо Виконавчого комітету Малинської міської ради, який долучено до матеріалів справи.

Ухвалою господарського суду Житомирської області від 31.07.2012р. до участі у справі в якості відповідача 3 залучено Виконавчий комітет Малинської міської ради.

08.08.2012р. представник ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой" подав відзив, в якому заперечив щодо позивних вимог.

08.08.2012р. від Виконавчого комітету Малинської міської ради подано відзив на позовну заяву, в якому надані пояснення по суті спору, позовні вимоги визнає та просить суд розглянути справу без участі його представника.

18.09.2012р. третьою особою без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів Товариством з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Укрінвест" подано позовну заяву до: 1) Малинської міської ради; 2)Закритого акціонерного товариства "Інтеркомплектмонтажстрой" про визнання за Товариством з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Укрінвест" (ідентифікаційний код 21585200) права власності на нерухоме майно: квартири №34 та 59 по вул. Фрунзе, будинок №26-В, в місті Малин, Житомирської області.

Відповідно до ст. 26 ГПК України, треті особи, які заявляють самостійні вимоги на предмет спору, можуть вступити у справу до прийняття рішення господарським судом, подавши позов до однієї або двох сторін. Про прийняття позовної заяви та вступ третьої особи у справу господарський суд виносить ухвалу. Треті особи, які заявляють самостійні вимоги на предмет спору, користуються усіма правами і несуть усі обов'язки позивача.

Ухвалою господарського суду Житомирської області від 21.09.2012р. прийнято позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Укрінвест" до Малинської міської ради; Закритого акціонерного товариства "Інтеркомплектмонтажстрой" до розгляду у справі №17/5007/704/12.

В судовому засіданні 21.09.2012р. представник ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест" подала письмові заперечення, в яких просить суд відмовити у задоволенні позову прокурора.

27.09.2012р. на адресу суду повернулась ухвала суду від 11.09.2012р., адресована ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест", з відміткою листоноші: "За закінченням терміну зберігання".

01.10.2012р. на адресу суду повернулись ухвали суду від 31.07.2012р., адресовані ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой", з відміткою листоноші: "За закінченням терміну зберігання".

Прокурор та представник Малинської міської ради в судовому засіданні 11.10.2012р. позов прокурора підтримали в повному обсязі.

Представники відповідачів Малинського районного комунального підприємства з технічної інвентаризації, ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой" та Виконавчого комітету Малинської міської ради в судове засідання 11.10.2012р. не з'явились.

В судовому засіданні 11.10.2012р. представник ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест" заперечила щодо позовних вимог прокурора в повному обсязі.

В судовому засіданні 11.10.2012р. прокурор подав письмові заперечення на позовну заяву про визнання права власності ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест" та письмові пояснення на заперечення третьої особи.

Представник Малинської міської ради в судовому засіданні 11.10.2012р. подав відзив на позовну заяву про визнання права власності, в якому заперечив щодо позовних вимог ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест" та просить суд відмовити ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест" в позові.

Заслухавши представників сторін та прокурора, дослідивши матеріали справи, господарський суд,-

ВСТАНОВИВ:

01.08.2006р. між Малинською міською радою (замовник) та ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой" (інвестор-підрядник) був укладений інвестиційний договір на будівництво житлового будинку з комплексом вбудованих приміщень соціально-побутового призначення у м.Малині Житомирської області (а.с. 22,23 том 1).

Відповідно до п. 1.1 предметом договору є спільна діяльність замовника та інвестора-підрядника у проектуванні та здійсненні будівництва шестисекційного дев'ятиповерхового житлового будинку незавершеного будівництва на 199 квартир з комплексом вбудованих приміщень соціально-побутового обслуговування (в подальшому "об'єкт"), зокрема, будинку в м. Малин Житомирської області, по вул. Фрунзе, 26 "В" (нумерація будинку визначена проектом), переданий на баланс Малинської міської ради Житомирської області згідно акта №70 15.03.2006р. На період призупинення будівництва в 1997 році було побудовано: 9 поверхів блоку №1 та фундамент блоку №2.

Згідно з п.2.2.11 договору, в обов'язки інвестора-підрядника входить передача 10% загальної житлової площі об'єкта виконавчому комітету Малинської міської ради.

Слід зазначити, що відповідно до умов договору не вказано в якій саме частині будинку (блок №1 чи блок №2) ця житлова площа буде розташована.

03.08.2007р. між сторонами по договору від 01.08.2006р. була укладена додаткова угода №1 (а.с. 24 том 2) відповідно до якої предметом договору є діяльність сторін по завершенню будівництва 9-ти поверхового 199-тиквартирного житлового будинку у м.Малині по вул. Фрунзе 26-в шляхом делегування стороною-1 (Малинська міська рада) стороні-2 (ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой") як генеральній будівельній організації функцій замовника будівництва; доповнено положення п.З основного договору п.3.4. відповідно до якого розподіл площ об'єкта між сторонами за цим договором відбувається наступним чином: стороні-1 належить: 10 відсотків загальної житлової площі об'єкта згідно проектно-кошторисної документації; стороні-2 належить: 90 відсотків її загальної житлової площі об'єкта та 100 відсотків загальної площі нежитлових приміщень об'єкта згідно проектно-кошторисної документації.

Слід також зазначити, що відповідно до умов додаткової угоди не вказано в якій саме частині будинку (блок №1 чи блок №2 ) ця житлова площа буде розташована.

28.11.2007р. між сторонами інвестиційного договору укладено протокол погодження розподілу квартирних площ (а.с. 25 том 1) за яким погоджено чітко визначений перелік квартир із загальної площі із зазначенням кожної конкретної квартири, що належить Малинській міській раді, і всі вони за домовленістю сторін перебувають у блоці "1" (А).

22.01.2010р. визначені протоколом розподілу житлових площ 23 квартири були передані ЗАТ "Інтекомплектмонтажсрой" до комунальної власності Малинській міській раді, що підтверджується актом прийому-передачі квартир (а.с. 30 том 1).

Рішенням №203 від 18.08.2010р. виконавчого комітету Малинської міської ради "Про внесення змін до розподілу квартирних площ в будинку №26-в по вул. Фрунзе" (а.с. 29 том 1) погоджено передачу 12% загальної площі секції "А" 9-ти поверхового житлового будинку №26-в по вул. Фрунзе згідно додатку 1, внести зміни до інвестиційного договору на будівництво житлового будинку від 01.08.2006р. Відповідно до додатку №1 фактично передано 15 квартир.

Рішенням №261 від 18.10.2011р. виконавчого комітету Малинської міської ради "Про передачу квартир в будинку №26-в по вул. Фрунзе ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой" та оформлення права власності на квартири" (а.с. 18 том 1) передано вказаному підприємству в блоці А будинку № 26-в по вул. Фрунзе дві квартири - №34 загальною площею 36,5 кв.м та №59 загальною площею 55,7 кв.м, при умові повернення Малинській міській раді двох квартир в блоці Б даного будинку загальною площею 92,2 кв.м після завершення будівництва; відмінено п.2 рішення виконавчого комітету Малинської міської ради від 18.08.2010р. №203 "Про внесення змін до розподілу квартирних площ в будинку №26-в по вул. Фрунзе"; внесено зміни до інвестиційного договору на будівництво житлового будинку з комплексом вбудованих приміщень соціально-побутового призначення у м.Малині Житомирської області від 01.08.2006р. та до акту прийому-передачі квартир від 22.01.2010р. згідно даного рішення; Малинське комунальне підприємство з технічної інвентаризації зобов'язано оформити право власності на квартири №34 та №59 будинку №26-в по вул. Фрунзе ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой" та видати свідоцтва про право власності.

Відповідно до п. З0 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об'єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об'єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Відповідно до п.15 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо скасування актів виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень.

Таким чином, Виконавчий комітет Малинської міської ради, приймаючи рішення №261 від 18.10.2010р. вийшов за межі наданих йому Малинською міською радою повноважень, оскільки скасував своє попереднє рішення №203 від 18.08.2010р. та фактично здійснив відчуження належного Малинській міській раді (територіальній громаді) майна - квартир №34 та №59 в будинку № 26-в по вул. Фрунзе в м.Малині.

08.07.2011р. Прокуратурою Малинсського району Житомирської області складено протести №899вих11 на рішення №203 від 18.08.2010р. виконавчого комітету Малинської міської ради "Про внесення змін до розподілу квартирних площ в буд. 26-в по вул. Фрунзе" та №894вих11 на рішення №261 від 18.10.2010р. виконавчого комітету Малинської міської ради "Про передачу квартир в будинку 26-в по вул. Фрунзе ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой" та оформлення права власності на квартири" (а.с. 77-81 том 2).

Рішенням 9 сесії 6 скликання Малинської міської ради від 15.07.2011р. (а.с. 17 том 1) рішення виконавчого комітету Малинської міської ради №203 від 18.08.2010р. "Про внесення змін до розподілу квартирних площ в будинку 26-в по вул. Фрунзе" та № 261 від 18.10.2010р. "Про передачу квартир в будинку №26-в по вул. Фрунзе ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой" скасовані.

У відповідності до ч.1 ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Разом з тим, незважаючи на скасування вказаного рішення виконавчого комітету, Малинським районним комунальним підприємством з технічної інвентаризації Житомирської обласної ради зареєстровано право власності за ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой" на фактично невідчужуване майно територіальної громади - квартири №34 та №59 в будинку № 26-в по вул. Фрунзе в м.Малині, з видачею свідоцтв про право власності на нерухоме майно №2354 та №2355 від 21.10.2010р. (а.с. 17,18 том 2) та здійснено державну реєстрацію прав власності на нерухоме майно із внесенням записів до реєстру.

Слід зазначити, що оформлення Малинським РКПТІ свідоцтв про право власності ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой" на квартири №34 та №59 в будинку № 26-в по вул.Фрунзе - суперечить умовам укладеного інвестиційного договору від 01.08.2006р., так як виконавчий комітет Малинської міської ради, на підставі рішення якого оформлені свідоцтва не є стороною договірних правовідносин між Малинською міською радою та ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой".

Прийняттям рішень №203 від 18.08.2010р. та №261 від 18.10.2010р. виконавчий комітет Малинської міської ради у односторонньому порядку вніс зміни до інвестиційного договору від 01.08.2006р., додаткової угоди до вказаного договору від 03.08.2007р., акту прийому-передачі квартир від 22.01.2010р. (у відповідності до якого квартири №34 та 59 передані Малинській міській раді).

Відповідно до п.6 Інвестиційного договору від 01.08.2006р., жодна із сторін за договором не має права передавати у будь-якій формі третім особам свої права та обов'язки за даним договором без письмової згоди на те іншої сторони. Всі зміни та доповнення до даного договору складаються у письмовій формі і матимуть юридичну силу у разі, якщо вони підписані сторонами.

Згідно акту прийому передачі квартир від 22.01.2010р. ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой" передало Малинській міській раді для оформлення документи на право власності квартири в т.ч. №34 та №59 по вул. Фрунзе №26-в.

Таким чином, рішеннями виконавчого комітету №203 від 18.08.2010р. та №261 від 18.10.2010р. внаслідок передачі вказаних квартир ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой" були порушені майнові права територіальної громади - Малинської міської ради.

Згідно п. 1.3 Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002р. №7/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.02.2002р. за №157/6445, здійснюють комунальні підприємства бюро технічної інвентаризації, що є органом, який здійснює реєстрацію об'єктів нерухомого майна за його місцезнаходженням на підставі правовстановлювальних документів. Видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно є лише підтвердженням державної реєстрації цієї дії, а підставою для її вчинення є документи за переліком, встановленим Тимчасовим положенням про реєстрацію прав власності на нерухоме майно, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002р. №7/5, тобто оформлення свідоцтва на право власності є наслідком подання для реєстрації такого права правовстановлюючих документів.

У відповідності до ч.2 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень", державна реєстрація обтяжень здійснюється на підставі рішення органу місцевого самоврядування про віднесення об'єктів нерухомого майна до застарілого житлового фонду.

Частиною 3 ст.26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" передбачено, що записи про обтяження погашаються на підставі актів (рішень) уповноважених на це органів або посадових осіб.

Згідно з п.8.1 Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно в редакції, чинній на момент видачі свідоцтва, оформлення права власності на нерухоме майно проводиться з видачею свідоцтва про право власності за заявою про оформлення права власності на нерухоме майно органами місцевого самоврядування фізичним та юридичним особам на новозбудовані, реконструйовані об'єкти нерухомого майна за наявності документа, що посвідчує право на земельну ділянку, та документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об'єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.

Пунктом 8.3 Тимчасового положення передбачено, що підготовку документів для видачі свідоцтва про право власності за дорученням органів місцевого самоврядування та інших органів відповідно до законодавства можуть проводити БТІ.

Відповідно до ч.4 ст. 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень", державній реєстрації підлягають виключно заявлені права за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Частиною 2 ст.331 ЦК України передбачено, що право власності на новостворене нерухоме майно (житлові будинки, будівлі, споруди тощо) виникає з моменту завершення будівництва (створення майна). Якщо договором або законом передбачено прийняття нерухомого майна до експлуатації, право власності виникає з моменту його прийняття до експлуатації. Якщо право власності на нерухоме майно відповідно до закону підлягає державній реєстрації, право власності виникає з моменту державної реєстрації.

Слід зазначити, що рішення уповноваженим органом - Малинською міською радою на відчуження комунального майна - квартир №34 та №59 в будинку № 26-в по вул. Фрунзе в м.Малин не приймались. Рішення виконавчого комітету Малинської міської ради №203 від 18.08.2010р. та №261 від 18.10.2010р. скасовані.

Таким чином, правовстановлюючі документи ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой" на нерухоме майно - квартири №34 та №59 в будинку № 26-в по вул. Фрунзеі в м.Малині, які є підставами для оформлення свідоцтв про право власності - відсутні.

Згідно зі ст.328 ЦК України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.

Відповідно до п.6 Переліку правовстановлюючих документів, на підставі яких проводиться реєстрація прав власності на об'єкти нерухомого майна (Додаток №1 до Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Мін'юсту України від 07.02.2002 року №7/5) передбачено свідоцтво про право власності на об'єкти нерухомого майна, видане органом місцевого самоврядування.

Свідоцтва про право власності: №2355 від 21.10.2010р. та №2354 від 21.10.2010р. на нерухоме майно - квартири №34 та №59 в будинку № 26-в по вул. Фрунзе в м.Малині були видані 21.10.2010р. виконкомом, що підтверджується печаткою цього органу місцевого самоврядування та підписом міського голови на цих документах.

Отже, зазначені Свідоцтва у відповідності до п.6 Переліку правовстановлюючих документів, на підставі яких проводиться реєстрація прав власності на об'єкти нерухомого майна, є правовстановлюючим документом.

Таким чином, відсутність у виконавчого комітету Малинської міської ради прав на майно (квартири №34 та №59 в будинку № 26-в по вул. Фрунзе в м.Малині), щодо якого ним було прийнято рішення про відчуження та видача свідоцтв про право власності №2354 та №2355, вказують на те, що ці свідоцтва і проведена на їх підставі державна реєстрація права власності ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой" на відповідне майно є незаконними.

У відповідності до ст. 16 Цивільного кодексу України - кожна особа має, право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Серед способів захисту цивільних прав та інтересів можуть бути - відновлення становища, яке існувало до порушення прав.

Відновлення становища, яке існувало до незаконного оформлення ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой" свідоцтв про право власності №2354, №2355 та незаконної державної реєстрації неіснуючого права власності, має відбуватися шляхом усунення відповідних наслідків такого порушення, якими є видане Свідоцтво про право власності на нерухоме майно та державна реєстрація відповідного неіснуючого права. Відновлення становища, яке існувало до видачі Свідоцтва про право власності на нерухоміє майно, можливе шляхом визнання його недійсним.

Заперечення представника ТОВ "Укрінвест", викладені у письмових запереченнях (а.с. 44,45 том 2) відхиляються судом як необґрунтовані.

Сплата судового збору покладається пропорційно на відповідачів.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги Прокурора Малинського району в інтересах держави в особі Малинської міської ради обґрунтовані, заявлені у відповідності з чинним законодавством та такими, що підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест" про визнання права власності на нерухоме майно: квартири №34 та 59 по вул. Фрунзе, будинок №26-В, в місті Малин, Житомирської області суд вважає за необхідне зазначити.

В обґрунтування своїх позовних вимог ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест" посилається на те, що станом на 10.09.2012р. власником спірного майна є Товариство з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Укрінвест" (далі - Позивач). Підставність та правомірність набуття прав власності ТОВ "Юридична фірма" Укрінвест" на спірне майно підтверджується свідоцтвом про право власності №2355 від 21.10.2010р. на нерухоме майно Виконавчого комітету Малинської міської ради (квартира за адресою: Житомирська обл., м. Малин, вул. Фрунзе, буд. 26-В, квартира 59); свідоцтвом про право власності №2354 від 21.10.2010р. на нерухоме майно Виконавчого комітету Малинської міської ради (квартира за адресою: Житомирська обл., м. Малин, вул. Фрунзе, буд. 26-В, квартира 34); витягом №27776221 про державну реєстрацію прав від 26.10.2010р. Малинського РКПТІ; витягом №27769023 про державну реєстрацію прав від 26.10.2010р. Малинського РКПТ; витягом з протоколу №2 від 27.12.2011р. Загальних зборів учасників ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест"; витягом з Акту прийому-передачі від 28.12.2011р. між ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест" та ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой"; видатковою накладною №ІК-0000002 від 28.12.2011р. постачальника ЗАТ "Інтеркомплектконтажстрой" одержувачу ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест" та Статутом ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест", затвердженим Загальними зборами учасників ТОВ (протокол №2 від 27.12.2011р.).

Зі змісту вказаних документів вбачається, що ЗАТ "ІКМС" внесло до статутного капіталу ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест" спірне майно вартістю 145817,00грн. Між товариствами підписано акт прийому-передачі, вказані приміщення ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест" зарахувало на баланс.

ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест" вважає, що внаслідок вказаних дій та на підставі статей 12 та 13 Закону України "Про господарські товариства", статей 85, 86 Господарського кодексу, статті 115 Цивільного кодексу України, ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест" правомірно набуло право власності на Спірне майно на підставах, що не заборонені законодавством.

На думку ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест", Малинська міська рада вчинила дії, спрямовані на утвердження за собою права власності на спірне майно. Такими діями є прийняття рішення про скасування рішень виконкому про передачу у власність ЗАТ "Інтеркомплектконтажстрой" спірного майна, та звернення до суду з відповідним позовом. Малинська міська рада оспорює право власності ЗАТ "Інтеркомплектконтажстрой", тобто вже заперечується підставність набуття ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест" права власності на спірне майно.

Суд вважає позовні вимоги ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест" необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно ч.1 ст.4 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме: право власності на нерухоме майно; право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном; інші речові права відповідно до закону; податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження.

Згідно з ч.3 ст.З Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Відсутність у виконавчого комітету Малинської міської ради прав на майно (квартири №34 та №59 в будинку № 26-в по вул. Фрунзе в м.Малині), щодо якого ним було прийнято рішення про відчуження та видача свідоцтв про право власності №2354 та №2355, вказують на те, що ці свідоцтва і проведена на їх підставі державна реєстрація права власності ЗАТ "Інтеркомплектмонтажстрой" на відповідне майно є незаконними.

Статтею 328 ЦК України передбачено, паво власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.

Частиною 1 ст.182 ЦК України встановлено, що паво власності та інші речові права на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.

Державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав (ч.1 ст. 3 Закону України "Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обмежень").

Відповідно до п.8.1 Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно оформлення права власності на нерухоме майно проводиться з видачею свідоцтва про право власності за заявою про оформлення права власності на нерухоме майно органами місцевого самоврядування юридичним особам у разі внесення до статутного фонду (статутного або складеного капіталу) об'єктів нерухомого майна їх засновниками (учасниками).

ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест" не надано до матеріалів справи свідоцтва про право власності на квартири №34 та №59 за адресою: м. Малин, вул. Фрунзе 26 "В", які йому передавались як внесок до статутного фонду, та належних доказів звернення до органів місцевого самоврядування щодо отримання такого свідоцтва.

Відповідно до ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне в позові ТОВ "Юридична фірма "Укрінвест" відмовити.

Водночас, виникла необхідність скасувати заходи забезпечення позову, які були вжиті господарським судом ухвалою від 31.07.2012р., з огляду на наступне:

Згідно ст.68 ГПК України, питання про скасування забезпечення позову вирішується господарським судом, що розглядає справу, із зазначенням про це в рішенні чи ухвалі.

Оскільки рішення по справі прийнято, тому зникли обставини, які зумовили вжиття заходів до забезпечення позову. З огляду на вказане, суд скасовує вищевказані заходи по забезпеченню позову.

Керуючись ст.ст. 49, 82-85 ГПК України, господарський суд,-

ВИРІШИВ:

1. Позов прокурора Малинського району задовольнити частково.

2. Скасувати Свідоцтва №2354 від 21.10.2010р. на квартиру №34 та №2355 від 21.10.2010р. на квартиру №59 про право власності Закритого акціонерного товариства "Інтеркомплектомонтажстрой" в будинку №26-В по вул. Фрунзе в м. Малин.

3. Скасувати проведену 26.10.2010р. Малинським районним комунальним підприємством технічної інвентаризації Житомирської міської ради державну реєстрацію права власності за Закритим акціонерним товариством "Інтеркомплектомонтажстрой" на нерухоме майно - квартири №34 та №59 в будинку №26 по вул. Фрунзе, в м. Малин.

4. Закритому акціонерному товариству "Інтеркомплектомонтажстрой", 08150, Київська обл., Києво-Святошинський район, м.Боярка, вул. Маяковського, 49, ідентифікаційний код 24891280, повернути Малинській міській раді, 11601, Житомирська область, м. Малин, площа Соборна, 6А, ідентифікаційний код 26556344, квартири №34 та №59 в будинку №26 по вул. Фрунзе, в м. Малин.

5. Стягнути солідарно з Малинського районного комунального підприємства з технічної інвентаризації, 11601, Житомирська область, м. Малин, вул. Винниченка, 23/1, ідентифікаційний код 22064745; Закритого акціонерного товариства "Інтеркомплектмонтажстрой", 08150, Київська обл., Києво-Святошинський район, м.Боярка, вул. Маяковського, 49, ідентифікаційний код 24891280; Виконавчого комітету Малинської міської ради, 11600, Житомирська область, м.Малин, пл. Соборна, 6а, ідентифікаційний код 04053364, в доход Державного бюджету України - 3219,00грн. судового збору.

6. В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю юридична фірма "Укрінвест" відмовити.

7. Заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою господарського суду Житомирської області від 31.07.2012р., скасувати.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено: 23.10.12

Суддя Шніт А.В.

1-до справи;

2- Малинській міській раді;

3-Закритому акціонерному товариству "Інтеркомплектмонтажстрой"(рек. з повід.);

4- Малинському районному комунальному підприємству з технічної інвентаризації (рек. з повід.);

5-Виконавчому комітету Малинської міської ради (11600, Житомирська область, м. Малин, пл. Соборна 6А) рек. з пов.

6,7-прокурору.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення11.10.2012
Оприлюднено29.10.2012
Номер документу26532957
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —17/5007/704/12

Ухвала від 18.02.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

Ухвала від 25.03.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

Ухвала від 06.12.2012

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Демидюк О.О.

Ухвала від 19.07.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова T.Б.

Ухвала від 28.05.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Сибіга О.М.

Ухвала від 02.04.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

Ухвала від 25.03.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

Ухвала від 26.02.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Сибіга О.М.

Постанова від 20.12.2012

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Демидюк О.О.

Постанова від 20.12.2012

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Демидюк О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні