cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 жовтня 2012 р.Справа № 2а-1670/5480/11 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Спаскіна О.А.
Суддів: Сіренко О.І. , Любчич Л.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Автопарк ТОР" на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 14.03.2012р. по справі № 2а-1670/5480/11
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Автопарк ТОР"
до Управління Держкомзему у м.Кременчук Полтавської області , Кременчуцька міська рада Полтавської області треті особи Державне підприємство "Державний проектний інститут містобудування "Міськбудпроект"
про визнання дій неправомірними,
ВСТАНОВИЛА:
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 14.03.2012 року в задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Автопарк ТОР" до Управління Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області, Кременчуцької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Державне підприємство "Державний проектний інститут містобудування "МІСЬКБУДПРОЕКТ" - відмовлено.
В апеляційній скарзі позивач просить скасувати вказану постанову суду першої інстанції та постановити нове рішення, яким повністю задовольнити позовні вимоги. Заявник зазначає, що приймаючи оскаржувану постанову суд першої інстанції дійшов до помилкових висновків, які призвели до неправильного вирішення справи, неповно з'ясував всі обставини справи, що мають значення при вирішенні спору, не вірно застосував до спірних правовідносин вимоги Порядку визначення нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства юстиції від 05.04.2006 року № 388/12262 та ст. 159 КАС України, щодо повноти та об'єктивності розгляду справи.
Сторони в судове засідання не з'явилися, належним чином були повідомлені про дату час і місце апеляційного розгляду. Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України, неприбуття в судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час та місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи. Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів апеляційної інстанції, переглядаючи судове рішення у даній справі в межах доводів апеляційної скарги у відповідності до ч.1 ст. 195 КАС України, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що 18 січня 2010 року між ТОВ "Автопарк ТОР" (Орендар) та Кременчуцькою міською радою (Орендодавець) укладено договір № 18 оренди земельної ділянки (кадастровий №5310436100:02:001:0251) для експлуатації та обслуговування будівель та спору автомобільної стоянки на 250 машиномісць по вул. Ернста Тельмана, 7 в м. Кременчук.
Згідно умов вищевказаного договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для експлуатації та обслуговування будівель та споруд автомобільної стоянки на 250 машиномісць по вул. Ернста Тельмана, 7 в м. Кременчуці. Строк дії договору становить 15 років. Пунктом 9 визначено розмір орендної плати, яка становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, та вноситься Орендарем щорічно.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що не вбачається в діях відповідачів ознак протиправності щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, наданої у користування ТОВ "Автопарк ТОР" для експлуатації та обслуговування будівель та споруд автомобільної стоянки на 250 машиномісць, розташованої за адресою: м. Кременчук, вул. Ернеста Тельмана, 7, в розмірі, що міститься у витягу № 01-21/786 від 25 січня 2011 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку зазначеної земельної ділянки. Крім того, доказами, наявними в матеріалах справи доведена правомірність дій відповідачів з визначення нормативної грошової оцінки зазначеної земельної ділянки технічній документації, чинному законодавству та рішенню Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24 листопада 2009 року "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області".
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Відповідно до частини 2 статті 20 Закону України "Про оцінку землі" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Судовим розглядом встановлено, що на момент укладення договору оренди земельної ділянки від 18 січня 2010 року № 18 нормативно грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 31 грудня 2009 року № 1869 становила 492972,80 грн.
Рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24 листопада 2009 року "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" затверджено технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області та введено її в дію з 01 січня 2011 року, у зв'язку із чим позивача пунктом 3.1 цього ж рішення зобов'язано звернутись в Управління Держкомзему у м. Кременчуці Полтавської області для виготовлення витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, які знаходяться в користуванні та власності фізичних та юридичних осіб.
На виконання зазначеного рішення позивачем отримано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 25 січня 2011 року № 01-21/786, згідно якого нормативно грошова оцінка орендованої позивачем земельної ділянки становить 3528853,20 грн..
Товариство з обмеженою відповідальністю "Автопарк ТОР", не погоджуючись із позицією відповідачів щодо правомірності застосування збільшених коефіцієнтів при здійсненні визначення нормативної грошової оцінки орендованої останнім землі, та як наслідок - зі збільшенням розміру орендної плати за договором від 18 січня 2010 року № 18 звернулось до суду з вимогами про визнання неправомірними з моменту їх вчинення дій Ууправління Держкомзему у м. Кременчуці Полтавської області щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, наданої у користування ТОВ "Автопарк ТОР" для експлуатації та обслуговування будівель та споруд автомобільної стоянки на 250 машиномісць, розташованої за адресою: м.Кременчук, вул. Ернеста Тельмана, 7, в розмірі, що міститься у витязі № 01-21/786 від 25 січня 2011 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку зазначеної земельної ділянки, та про зобов'язання відповідача визначити нормативну грошову оцінку зазначеної земельної ділянки у відповідності до технічної документації та чинного законодавства.
Статтею 19 Земельного кодексу України встановлено вичерпний перелік всіх категорій земель України за їх основним цільовим призначенням.
Відповідно до частини 1 статті 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Згідно пункту 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262, встановлено, що коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Віднесення земельної ділянки до будь-якої категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05 листопада 1998 року № 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14 грудня 1998 року за № 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.
Тобто класифікація категорії земель за функціональним використанням, визначеним в додатку 1 до вищевказаного Порядку, здійснюється за видами економічної діяльності, що провадиться на земельній ділянці.
Додатком 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262 та Таблицею 1.1 встановлені Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф).
Наказом Державного комітету статистики України від 05 листопада 1998 року № 377, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 1998 року за № 788/3228, затвердженні форми державної статистичної звітності з земельних ресурсів та Інструкція з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель.
Відповідно до пункту 1 цього наказу затверджена та введена в дію форма державної статистичної звітності № 6-зем "Звіт про наявність земель та розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності".
З цих підстав, коефіцієнти для визначення розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки по вул. Ернста Тельмана, 7 в м. Кременчуці Полтавської області визначені відповідачем у відповідності до технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області, затвердженої рішенням Кременчуцької міської ради від 24 листопада 2009 року та відповідно до Українського класифікатора цільового використання землі (УКЦВЗ), затвердженого наказом Держкомзему № 14-1-7/1205 від 24 квітня 1998 року (код цільового використання 1.11).
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста виконана на замовлення Кременчуцької міської ради відповідно до Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку земель", Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про плату за землю" та на виконання постанови Верховної Ради України "Про введення в дію Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про плату за землю" ДП "Державний проектний інститут містобудування "МІСЬКБУДПРОЕКТ" з проведенням державної експертизи землевпорядної документації в Державному комітеті України із земельних ресурсів.
Згідно рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24 листопада 2009 року, технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області затверджена станом на 01 січня 2008 року та введена в дію з 01 січня 2011 року.
Матеріали справи свідчать, що рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24 листопада 2009 року "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" станом на дату розгляду справи є чинним та як наслідок - обов'язковим для виконання усіма суб'єктами земельних правовідносин.
Слід зазначити, що затверджена технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука включає систему (схеми впливів) коефіцієнтів, що враховують локальні особливості місцерозташування окремих ділянок.
За приписами Закону України «Про оцінку земель», інформація щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки виготовляється виключно у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку.
Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у місті Кременчуці виконуються Управлінням Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області з використанням програмного комплексу ТЕРЕН-ГІС, розробленого Державним підприємством «Державний науково-дослідний інститут автоматизованих систем в будівництві»(ДНДІАСБ) Мінрегіонбуду України (м. Київ) на основі затверджених матеріалів з оцінки земель м. Кременчука, де врахування впливу локальних факторів та розрахунки виконуються автоматично після вводу координат місцерозташування ділянки, її площі та визначення функціонального використання.
Крім того, витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у місті Кременчуці виконуються відповідно Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262.
Посилання в апеляційній скарзі позивача на неправомірність застосування коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки колегія суддів вважає необґрунтованими, виходячи з наступного.
Пунктом 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2000 року № 783 "Про проведення індексації грошової оцінки земель" зобов'язано державний комітет по земельних ресурсах, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації забезпечити інформування власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію грошової оцінки земель.
Грошова оцінка земель міста щорічно індексувалась у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2000 року № 783 "Про проведення індексації грошової оцінки земель" та згідно Податкового кодексу України.
Згідно вимог пункту 289.2 статті 289 Податкового кодексу України, центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = [І - 10]:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік.
У разі якщо індекс споживчих цін не перевищує 110%, такий індекс застосовується із значенням 110.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
Крім того, слід зазначити, що Листами Держкомзему України від 11 січня 2011 року № 344/22/9-11 та ДПА України від 19 січня 2011 року № 1205/7/17-0317 "Про індексацію грошової оцінки", роз'яснено, що нормативна грошова оцінка землі станом на 01 січня 2011 року підлягає індексації за 2010 рік за коефіцієнтом індексації, що дорівнює 1,0, який відповідно до пункту 289.2 статті 289 Податкового кодексу України розраховано виходячи з індексу споживчих цін за 2010 рік - 109,1 %.
У 2011 році нормативна грошова оцінка земель населених пунктів, яка проведена за вихідними даними станом на 01 квітня 1996 року, земель сільськогосподарського призначення, яка проведена станом на 01 липня 1995 року та земель несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів (крім земель під торфовищами, наданими підприємствам торфовидобувної промисловості, земель під водою, природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного призначення та лісових земель), проведеної станом на 01 січня 1997 року підлягає індексації станом на 01 січня 2011 року на коефіцієнт 3,2, який визначається виходячи з добутку коефіцієнтів індексації за 1996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік -1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік - 1,028, за 2008 рік -1,152, за 2009 рік -1,059 та за 2010 рік - 1,0.
Таким чином, станом на 01 січня 2011 року нормативна грошова оцінка земель м. Кременчука Полтавської області правомірно визначалась виходячи з добутку коефіцієнтів індексації за 2008 рік -1,152, за 2009 рік - 1,059, за 2010 рік - 1,0 ( К(і) = 1,22 (1,152 х 1,059 х 1,0).
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що не вбачається в діях відповідачів ознак протиправності щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, наданої у користування ТОВ "Автопарк ТОР" для експлуатації та обслуговування будівель та споруд автомобільної стоянки на 250 машиномісць, розташованої за адресою: м. Кременчук, вул. Ернеста Тельмана, 7, в розмірі, що міститься у витягу № 01-21/786 від 25 січня 2011 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку зазначеної земельної ділянки. Крім того, доказами, наявними в матеріалах справи доведена правомірність дій відповідачів з визначення нормативної грошової оцінки зазначеної земельної ділянки технічній документації, чинному законодавству та рішенню Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24 листопада 2009 року "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області".
За таких обставин колегія суддів вважає, що суд першої інстанції при прийнятті рішення дійшов вірного висновку про необґрунтованість позовних вимог.
Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, оскільки при розгляді справи суд першої інстанції, відповідно до вимог ст. 159 КАС України повно і всебічно, в межах заявлених вимог, з'ясував дійсні обставини справи, дав належну оцінку наявним у справі доказам, правильно вирішив питання щодо правовідносин, зумовлених встановленими фактами, та вирішив справу на підставі норм матеріального права, які регулюють ці правовідносини.
Доводи апеляційної скарги ґрунтуються на суб'єктивній оцінці фактичних обставин справи та доказів, а також на невірному тлумаченні норм матеріального права. Зазначені доводи не містять посилань на конкретні обставини чи факти або на нові докази, які б давали підстави для скасування рішення суду першої інстанції.
З огляду на вищевикладене, постанова суду першої інстанції ухвалена з дотриманням норм процесуального права, у відповідності до вимог норм матеріального права, тому колегія суддів вважає, що підстав для її скасування немає.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову чи ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Автопарк ТОР" залишити без задоволення.
Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 14.03.2012р. по справі № 2а-1670/5480/11 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Спаскін О.А. Судді Сіренко О.І. Любчич Л.В.
Повний текст ухвали виготовлений 08.10.2012 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2012 |
Оприлюднено | 14.11.2012 |
Номер документу | 27415682 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Спаскін О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні