ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
19.11.12р. Справа № 40/120-10
За поданням: Відділу державної виконавчої служби Криничанського районного управління юстиції Дніпропетровської області, смт. Кринички, Криничанський район, Дніпропетровська область
про роз'яснення рішення господарського суду Дніпропетровської області від 11.11.10 р. по справі № 40/120-10
У справі за позовом Криворізького транспортного прокурора в інтересах держави в особі Криничанської районної державної адміністрації, смт.Кринички
до відповідача-1: Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, с.Затишне Дніпропетровської області;
відповідача-2: Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2, с.Затишне Дніпропетровської області;
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-1: Управління з контролю за використанням та охороною земель у Дніпропетровській області; Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-2: Державна служба автомобільних доріг України "Укравтодор" в особі Служби автомобільних доріг у Дніпропетровській області, м.Дніпропетровськ
про звільнення самовільно зайнятої земельної ділянки
Суддя Красота О.І.
Представники:
від прокурора: не з"явився;
від позивача: не з"явився;
від відповідача 1: не з"явився;
від відповідача 2: не з"явився;
від третьої особи 1: не з"явився;
від третьої особи 2: не з"явився;
від ДВС: не з"явився;
СУТЬ СПОРУ:
Суть спору викладена в рішенні господарського суду Дніпропетровської області від 11.11.2010 року, яким позов задоволено повністю, а саме зобов'язано Фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 повернути самовільно зайняту земельну ділянку площею 0,0032 га за адресою узбіччя 69 кілометра + 535 метрів (з лівої сторони в напрямку м.Кривий Ріг) автодороги Н-11 Дніпропетровськ-Миколаїв у Криничанському районі Дніпропетровської області -державі в особі Криничанської районної державної адміністрації, зобов'язано Фізичну особу-підприємця ОСОБА_2 повернути самовільно зайняту земельну ділянку площею 0,0032 га за адресою узбіччя 69 кілометра + 535 метрів (з лівої сторони в напрямку м.Кривий Ріг) автодороги Н-11 Дніпропетровськ-Миколаїв у Криничанському районі Дніпропетровської області -державі в особі Криничанської районної державної адміністрації, стягнуто з Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 в доход Державного бюджету України в особі управління Державного казначейства у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління державного казначейства України у Дніпропетровській області суму - 42 грн. 50 коп. - державного мита, стягнуто з ОСОБА_2 в доход Державного бюджету України в особі управління Державного казначейства у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління державного казначейства України у Дніпропетровській області суму - 42 грн. 50 коп. - державного мита, стягнуто з Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 в доход Державного бюджету України в особі управління Державного казначейства у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління державного казначейства України у Дніпропетровській області 118 грн. 00 коп. -витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, стягнуто з ОСОБА_2 в доход Державного бюджету України в особі управління Державного казначейства у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління державного казначейства України у Дніпропетровській області 118 грн. 00 коп. -витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, приведено земельну ділянку в придатний для використання стан, шляхом знесення торгівельних палаток за рахунок Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 та Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2.
23.11.2010 року на виконання рішення від 11.11.2010 року видано накази.
Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 16.06.2011 року рішення господарського суду Дніпропетровської області від 11.11.2010 року залишено без змін.
Постановою Вищого господарського суду України від 03.11.2011 року постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 16.06.2011 року залишено в силі.
Ухвалою Вищого господарського суду України від 27.04.2012 року заяву Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про перегляд Верховним Судом України постанови Вищого господарського суду України від 03.11.2011 року у справі №40/120-10 господарського суду Дніпропетровської області повернуто заявнику, відмовлено Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 у допуску справи №40/120-10 господарського суду Дніпропетровської області до провадження Верховного Суду України.
09.11.2012 року Відділ державної виконавчої служби Криничанського районного управління юстиції Дніпропетровської області (далі -ДВС) звернувся до господарського суду з поданням про роз'яснення рішення суду, в якому просить господарський суд роз'яснити рішення від 23.11.2010 року по справі №40/120-10 про зобов'язання Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 повернути самовільно зайняту земельну ділянку площею 0,0032 га за адресою узбіччя 69 кілометра + 535 метрів (з лівої сторони в напрямку м.Кривий Ріг) автодороги Н-11 Дніпропетровськ-Миколаїв у Криничанському районі Дніпропетровської області -державі в особі Криничанської РДА чи має право державний виконавець виконати рішення суду без участі боржника відповідно до статті 221 Цивільно-процесуального кодексу України.
Вказуючи на те, що 19.10.2012 року державним виконавцем ДВС було відкрито виконавче провадження з примусовою виконання вищевказаного рішення суду.
В ході примусового виконання рішення суду, державним виконавцем вжито заходів щодо зобов'язання ОСОБА_1 звільнити земельну ділянку та вчинити дії по її звільненню, проте боржником рішення суду самостійно не виконується, остання на виклики державного виконавця не з»являється, на повідомлення державного виконавця про проведення виконавчих дій не реагує чим унеможливлює виконання рішення суду.
Відповідно до статті 89 Господарського процесуального кодексу України, суддя за заявою сторони чи державного виконавця роз'яснює рішення, ухвалу, не змінюючи при цьому їх змісту, а також за заявою сторони або за своєю ініціативою виправляє допущені в рішенні, ухвалі описки чи арифметичні помилки, не зачіпаючи суті рішення. Про роз'яснення рішення, ухвали, а також про виправлення описок чи арифметичних помилок виноситься ухвала.
Представник прокурора, позивача, відповідача, третіх осіб та ДВС в судове засідання не з»явилися, ніяких пояснень стосовно подання державного виконавця відділу державної виконавчої служби Криничанського районного управління юстиції Дніпропетровської області про роз'яснення рішення від 23.11.2010 року по справі №40/120-10 на адресу суду не надали. Крім того, ДВС не направило на адресу суду копії матеріалів виконавчого провадження вказаних у поданні про роз»яснення рішення суду не виконавши при цьому вимоги ухвали Господарського суду Дніпропетровської області від 12.11.2012 року.
Суд вважає можливим розглянути подання ДВС про роз»яснення рішення від 23.11.2010 року по справі №40/120-10 за відсутності представника прокурора, позивача, відповідача, третіх осіб та ДВС оскільки останні повідомлені про час та місце судового засідання належним чином, а в матеріалах справи наявні документи необхідні для розгляду вказаного подання.
Розглядаючи направлене на адресу суду подання державного виконавця відділу державної виконавчої служби Криничанського районного управління юстиції Дніпропетровської області про роз»яснення рішення суду від 23.11.2010 року по справі №40/120-10 необхідно вказати на наступне.
Статтею 1 Закону України «Про державну виконавчу службу»від 24.03.1998 року № 202/98-ВР встановлено, що Державна виконавча служба входить до системи органів Міністерства юстиції України і здійснює виконання рішень судів, третейських судів та інших органів, а також посадових осіб (далі - рішень) відповідно до законів України. Завданням державної виконавчої служби є своєчасне, повне і неупереджене примусове виконання рішень, передбачених законом.
Статтею 2 вказаного Закону, передбачено правову основу діяльності державної виконавчої служби, відповідно до якої, правова основа діяльності державної виконавчої служби становить Конституція України, цей Закон, інші закони та нормативно-правові акти, що прийняті на їх виконання.
Вимогами ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Умови і порядок виконання рішень судів визначає Закон України «Про виконавче провадження»(в редакції Закону, який діяв на час проведення спірних виконавчих дій) від 21.04.1999 року № 606-ХІУ та інші нормативно-правові акти.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про виконавче провадження», Виконавче провадження - це сукупність дій органів і посадових осіб, зазначених у цьому Законі, спрямованих на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які здійснюються на підставах, у спосіб та в межах повноважень, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, виданими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (далі - рішення).
Статтею 2 вказаного Закону України «Про виконавче провадження»визначено, що примусове виконання рішень покладається на державну виконавчу службу, яка входить до системи органів Міністерства юстиції України. Примусове виконання рішень здійснюють державні виконавці, визначені Законом України "Про державну виконавчу службу" (далі - державні виконавці).
Державний виконавець зобов'язаний використовувати надані йому права відповідно до закону і не допускати у своїй діяльності порушення прав та законних інтересів фізичних і юридичних осіб. (ст.. 6 вказаного Закону).
Статтею 8 Закону України «Про виконавче провадження»встановлено, що сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа, на користь чи в інтересах якої видано виконавчий документ. Боржником є фізична або юридична особа, визначена виконавчим документом.
Державний виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії, здійснює заходи, необхідні для своєчасного і в повному обсязі виконання рішення, зазначеного в документі на примусове виконання рішення (далі - виконавчий документ), у спосіб та в порядку, встановленому виконавчим документом і цим Законом (ст.. 11 Закону України «Про виконавче провадження»).
Відповідно до ст.. 25 Закону України «Про виконавче провадження», державний виконавець зобов'язаний прийняти до виконання виконавчий документ і відкрити виконавче провадження, якщо не закінчився строк пред'явлення такого документа до виконання, він відповідає вимогам, передбаченим цим Законом, і пред'явлений до виконання до відповідного органу державної виконавчої служби.
Державний виконавець протягом трьох робочих днів з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження.
У постанові державний виконавець вказує про необхідність боржнику самостійно виконати рішення у строк до семи днів з моменту винесення постанови (у разі виконання рішення про примусове виселення боржника - у строк до п'ятнадцяти днів) та зазначає, що у разі ненадання боржником документального підтвердження виконання рішення буде розпочате примусове виконання цього рішення із стягненням з боржника виконавчого збору і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням виконавчих дій, передбачених цим Законом.
Копії постанови про відкриття виконавчого провадження надсилаються не пізніше наступного робочого дня стягувачу та боржникові.
Частина 1, 2 ст. 30 ЗУ «Про виконавче провадження»встановлює, що державний виконавець провадить виконавчі дії з виконання рішення до завершення виконавчого провадження у встановленому цим Законом порядку, а саме: закінчення виконавчого провадження - згідно із статтею 49 цього Закону; повернення виконавчого документа стягувачу - згідно із статтею 47 цього Закону; повернення виконавчого документа до суду чи іншого органу(посадовій особі), який його видав, - згідно із статтею 48 цього Закону.
Державний виконавець зобов'язаний провести виконавчі дії з виконання рішення протягом шести місяців з дня винесення постанови про відкриття виконавчого провадження, а з виконання рішення немайнового характеру - у двомісячний строк. Строк здійснення виконавчого провадження не включає час відкладення провадження виконавчих дій або зупинення виконавчого провадження на період проведення експертизи чи оцінки майна, виготовлення технічної документації на майно, реалізації майна боржника, час перебування виконавчого документа на виконанні в адміністрації підприємства, установи чи організації, фізичної особи, фізичної особи - підприємця, які здійснюють відрахування із заробітної плати (заробітку), пенсії та інших доходів боржника. Строк здійснення зведеного виконавчого провадження обчислюється з моменту приєднання до такого провадження останнього виконавчого документа.
Статтею 31 Закону України «Про виконавче провадження»закріплено, що копії постанов державного виконавця та інші документи виконавчого провадження, що державний виконавець зобов'язаний довести до відома сторін та інших учасників виконавчого провадження, надсилаються адресатам із супровідними листами простою кореспонденцією, крім постанов про відкриття виконавчого провадження або відмову у відкритті виконавчого провадження, про повернення виконавчого документа стягувачу відповідно до статті 47 цього Закону, що надсилаються рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Боржник вважається повідомленим про відкриття виконавчого провадження, якщо йому надіслано постанову про відкриття виконавчого провадження за адресою, зазначеною у виконавчому документі. Державний виконавець або уповноважена ним особа може особисто вручити документи виконавчого провадження сторонам або іншим учасникам виконавчого провадження під розписку.
Статею 75 Закону України «Про виконавче провадження»визначено «Загальні умови виконання рішень, за якими боржник зобов'язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення».
Відповідно до вказаної статті, після відкриття виконавчого провадження за виконавчим документом, що зобов'язує боржника вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, державний виконавець перевіряє виконання рішення не пізніше ніж на наступний день після закінчення строку, встановленого частиною другою статті 25 цього Закону для самостійного виконання рішення. У разі невиконання зазначених вимог без поважних причин державний виконавець накладає на боржника штраф відповідно до статті 89 цього Закону і не пізніше п'яти робочих днів з дня його накладення повторно перевіряє стан виконання рішення. Якщо рішення не виконано і виконання може бути проведено без участі боржника, державний виконавець організовує виконання відповідно до повноважень, наданих йому законом, та вносить подання (повідомлення) правоохоронним органам для притягнення боржника до відповідальності згідно із законом. При цьому на боржника повторно накладається штраф у порядку, встановленому статтею 89 цього Закону.
У разі якщо виконати рішення без участі боржника неможливо, державний виконавець накладає на боржника штраф відповідно до статті 89 цього Закону та вносить подання (повідомлення) правоохоронним органам для притягнення боржника до відповідальності згідно із законом, після чого виносить постанову про закінчення виконавчого провадження, яка затверджується начальником відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, і повертає виконавчий документ до суду чи іншого органу (посадової особи), що його видав.
Пунктом 8 ч. 3 ст. 11 Закону України «Про виконавче провадження»визначено, що державний виконавець у процесі здійснення виконавчого провадження має право (серед іншого): звертатися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про роз'яснення рішення, про видачу дубліката виконавчого документа, про встановлення чи зміну порядку і способу виконання, про відстрочку та розстрочку виконання рішення.
Відповідно до ст.. 34 Закону України «Про виконавче провадження»у разі якщо викладена у виконавчому документі резолютивна частина рішення є незрозумілою, державний виконавець або сторонни виконавчого провадження мають право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про роз'яснення відповідного рішення.
Направлене на адресу суду подання державного виконавця ДВС про роз»яснення рішення суду від 23.11.2010 року по справі №40/120-10 не підкріплено ніякими копіями матеріалів виконавчого провадження вказаних у поданні, що в свою чергу унеможливлює суду з»ясувати питання стосовно викладених у поданні обставин.
Крім того, при виконанні вимог виконавчого документа, а саме наказу Господарського суду Дніпропетровської області по справі №40/120-10 від 11.11.2010 року державний виконавець повинен керуватися порядком та вимогами Закону України «Про виконавче провадження», у даному випадку ст.. 75 Закону України «Про виконавче провадження», яка визначає саме «Загальні умови виконання рішень, за якими боржник зобов'язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення», а господарський суд при розгляді подання (заяви) державного виконавця про роз»яснення рішення суду не може встановлювати цей порядок та умови здійснення виконавчого провадження, який встановлений саме Законом України «Про виконавче провадження».
Аналогічна позиція також викладена у п. 10 Постанови пленуму Вищого господарського суду України за № 9 від 17.10.2012 року «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України».
З огляду на вказане, господарський суд Дніпропетровської області вважає, що вказане подання про роз»яснення рішення суду від 23.11.2010 року по справі №40/120-10 задоволенню не підлягає.
Крім того, 13.11.2012 року на адресу Господарськрого суду Дніпропетровської області від відділу державної виконавчої служби Криничанського районного управління юстиції Дніпропетровської області надійшла постанова про закінчення виконавчого провадження та наказ Господарського суду від 23.11.2010 року по справі № 40/120-10 про зобов'язання Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 повернути самовільно зайняту земельну ділянку площею 0,0032 га за адресою узбіччя 69 кілометра + 535 метрів (з лівої сторони в напрямку м.Кривий Ріг) автодороги Н-11 Дніпропетровськ-Миколаїв у Криничанському районі Дніпропетровської області - державі в особі Криничанської РДА у зв»язку з його виконанням, що також вказує про відсутність підстав розгляду подання державного виконавця ДВС про роз»яснення рішення суду.
Керуючись ст. ст. 86, 89 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
УХВАЛИВ:
В задоволенні подання державного виконавця відділу державної виконавчої служби Криничанського районного управління юстиції Дніпропетровської області про роз'яснення рішення суду від 23.11.2010 року по справі №40/120-10 про зобов'язання Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 повернути самовільно зайняту земельну ділянку площею 0,0032 га за адресою узбіччя 69 кілометра + 535 метрів (з лівої сторони в напрямку м.Кривий Ріг) автодороги Н-11 Дніпропетровськ-Миколаїв у Криничанському районі Дніпропетровської області - державі в особі Криничанської РДА -відмовити.
Суддя О.І. Красота
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2012 |
Оприлюднено | 21.11.2012 |
Номер документу | 27540929 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Бахмат Рауфа Муллахметовна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Бахмат Рауфа Муллахметовна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Бахмат Рауфа Муллахметовна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Назаренко Наталія Григорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні