cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
29.11.12Справа №2а-2436/12/2770
Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Майсак О.І.,
при секретарі Маненковій А.І.,
за участю: представника позивача Макєєнка О.І. (довіреність № б/н від 01.01.2012 року); представника відповідача Леснінова І.Ю. (довіреність № 03-9/5014 від 24.10.2012 року);
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик»до Севастопольської митниці про визнання протиправним та скасування рішення,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик»звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовною заявою до Севастопольської митниці про визнання протиправним та скасування рішення. Вказує, що 13 вересня 2012 року ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик»надало до Севастопольської митниці тимчасову вантажно-митну декларацію № 123030000/2012/003101 для проведення процедури митної очистки товару -силіконових еластомерів. Проте, при проведення контролю правильності класифікації товарів, поданих до митного оформленого, Севастопольська митниця 28 вересня 2012 року безпідставно прийняла рішення № КТ 123000002-0007-2012 про визначення коду товару, згідно якому товару наданий код 39 10 0000 90. Відповідач визначив, що товар, який декларується, відносить до «рідин, яки складаються з силіконових полімерів». Вважає, що вказане рішення прийнято з порушенням норм діючого законодавства та суперечить нормам Митного кодексу України, Закону України «Про митний тариф».
Просить визнати протиправним та скасувати рішення.
Ухвалою від 17 жовтня 2012 року відкрито провадження по справі та призначено до попереднього судового розгляду. Ухвалою від 18 жовтня 2012 року відмовлено позивачу Товариству з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик»у задоволенні клопотання про вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії оскаржуваного рішення Севастопольської митниці № КТ 123000002-0007-2012 від 28 вересня 2012 року. Ухвалою від 25 жовтня 2012 року закінчено підготовче провадження по справі та призначено до судового розгляду. Ухвалою від 01 листопада 2012 року провадження у справі було зупинено до 20.11.2012 року.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просить задовольнити. Вказує, що 13 вересня 2012 року ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик»надало до Севастопольської митниці тимчасову вантажно-митну декларацію № 123030000/2012/003101 для проведення процедури митної очистки товару -силіконових еластомерів. Проте, при проведення контролю правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, Севастопольська митниця 28 вересня 2012 року безпідставно прийняла рішення № КТ 123000002-0007-2012 про визначення коду товару, згідно якому товару наданий код 39 10 0000 90. Відповідач визначив, що товар, який декларується, відносить до «рідин, яки складаються з силіконових полімерів». Вважає, що вказане рішення прийнято з порушенням норм діючого законодавства та суперечить нормам Митного кодексу України, Закону України «Про митний тариф».
Представник відповідача з позовними вимогами не погодився повністю, просить у задоволенні відмовити. Обґрунтовує свої заперечення тим, що позивач у порушення вимог законодавства України безпідставно визначив у вантажній митній декларації код товару - силіконових еластомерів (Liquid Silicon) Powersil 600 А и Powersil 600 В торгової марки silicones»УКТЗЕД 3910000050, замість коду згідно з УКТЗЕД 3910000090. Тому рішення про визначення коду товару від 28 вересня 2012 року № КТ 123000002-0007-2012, прийнято відповідачем правомірно, в межах Закону.
Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам на підставі пункту 2 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України. Тому, з огляду на вказане, спір належить розглядати за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши інші докази в межах позовних вимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Судом встановлено наступне: Товариство з обмеженою відповідальністю «Механічний завод Таврида Електрик»згідно контракту № 0892-12 від 03 вересня 2012 року (а.с.10) та на підставі комерційного інвойсу RA № 0892-12 REF 32234 від 03 вересня 2012 року (а.с.11) придбало у компанії BEV GmbH (Німеччина) партію силіконових еластомерів (Liquid Silicon) Powersil 600 А и Powersil 600 В торгової марки cker silicones»для виробництва деталей електротехнічного призначення.
13 вересня 2012 року ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик»надало до Севастопольської митниці тимчасову вантажно-митну декларацію № 123030000/2012/003101 для проведення процедурі митної очистки товару -силіконових еластомерів: Powersil 600 компоненти А и В торгової марки silicones»(а.с.12).
При декларуванні вказаного товару позивачем в графі 33 тимчасової вантажно-митної декларації було надано код 3910000050, що відповідає найменуванню товару «Силіконові еластомері».
Відповідно до рішення Севастопольської митниці про визначення коду товару від 28 вересня 2012 року № КТ 123000002-0007-2012, товар за ВМД № 123030000/2012/003101 визначено, як рідини, що складаються з силіконових полімерів, які містять у молекулі більше одного зв'язку кремній-кисень-кремній та органічні групи, пов'язані з атомами кремнію зв'язками кремній-вуглець, двокомпонентний силікон у первинній формі 600 А/В»торгової марки silicones»має код згідно вимог УКТЗЕД 3910000090 (грф. 33 ВМД) (а.с.15-16).
Відповідно до частини 2 статті 3 Митного кодексу України від 11.07.2002 року № 92-IV (далі -Кодекс № 92) митна справа є складовою зовнішньополітичної і зовнішньоекономічної діяльності України. У митній справі Україна додержується визнаних у міжнародних відносинах систем класифікації та кодування товарів, єдиної форми декларування експорту та імпорту товарів, митної інформації, інших міжнародних норм і стандартів.
Відповідно до статті 311 Кодексу № 92 українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів. В УКТЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев'ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
Відповідно до статті 313 Кодексу № 92 митні органи класифікують товари, тобто відносять товари до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД. Рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими для підприємств і громадян.
Законом України «Про митний тариф»від 05.04.2001 року № 2371-III (далі Закон № 2371) встановлено, що митний тариф України - це систематизований згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності перелік ставок ввізного мита, яке справляється з товарів, що ввозяться на митну територію України. Товарною номенклатурою Митного тарифу України є Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), яка базується на Гармонізованій системі опису та кодування товарів.
Відповідно до Указу Президента України «Про приєднання України до Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів»від 17.05.2002 року № 466/2002 (далі -Указ № 466) Україна приєдналась до вказаної системи.
Згідно з п. «а»ст. 3 Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів від 14.06.1983 року, що є частиною національного законодавства України, кожна Договірна Сторона Конвенції зобов'язується, за виключенням випадків застосування положень (а) даного параграфу, що її митно-статистичні номенклатури будуть знаходиться відповідно до Гармонізованої системи з моменту набуття чинності даної Конвенції по відношенню до цієї Сторони. Тим самим вона зобов'язується по відношенню до своєї номенклатури митних тарифів і статистичної номенклатури: використовувати всі товарні позиції і субпозиції Гармонізованої системи, а також цифрові коди, що відносяться до них, без будь-яких доповнень або змін; застосовувати основні правила класифікації для тлумачення Гармонізованої системи, а також всі примітки до розділів, груп і субпозицій і не змінювати об'єм розділів, груп, товарних позицій і субпозицій Гармонізованої системи; дотримуватись порядку кодування, прийнятий в Гармонізованій системі.
Відповідно до п. 1 Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 року № 428 (далі -Порядок № 428) цей Порядок визначає процедуру ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТЗЕД).
Відповідно до Порядку № 428 та Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів від 14.06.1983 року, Держмитслужба приймає рішення про проведення деталізації товарів в УКТЗЕД на національному рівні та запровадження додаткових одиниць виміру.
Відповідно до Закону № 2371, до групи 39 віднесені пластмаси, полімерні матеріали та вироби з них. За кодом 3910 визначені силікони у первинних формах: силіконові масла - код 3910 00 00 10, силіконові еластомери - код 3910 00 00 50, інші - код 3910 00 00 90. Силікони цієї товарної позиції є продуктами невизначеного хімічного складу, що містять у молекулі більше одного зв'язку кремній -кисень -кремній та органічні групи, зв'язані з атомами кремнію прямими зв'язками кремній - вуглець. Вони мають високу стабільність і можуть бути рідкими, напіврідкими чи твердими. До цих продуктів відносяться силіконові масла, мастила, смоли та еластомери. Силіконові еластомери хоч і не потрапляють під визначення «синтетичний каучук»у групі 40, мають певну здатність до розтягування, яка не змінюється за високих чи низьких температур. Ця властивість робить їх придатними для використання у виробництві прокладок або інших ущільнювальних матеріалів, що піддаються дії високих чи низьких температур.
Отже для визначення та віднесення товару до підгрупи коду 3910 УКТЗЕД суттєвими є наявність ознак товару, зокрема, можливість використання товару у медицині, а також для виготовлення гнучких форм і для герметизації електротехнічних виробів. Такі ознаки встановлюються документами, які містять характеристики товару, необхідні для його класифікації.
Судом встановлено, що ТОВ «Механічний завод Таврида Електрик»згідно контракту № 0892-12 від 03 вересня 2012 року та на підставі комерційного інвойсу RA № 0892-12 REF 32234 від 03 вересня 2012 року придбало у компанії BEV GmbH (Німеччина) партію силіконових еластомерів (Liquid Silicon) Powersil 600 А и Powersil 600 В торгової марки sislcones»для виробництва деталей електротехнічного призначення. Згідно з технічним описом вказаним в графі 33 ВМД, товар що декларується Powersil 600 А/В має властивості «подовження до розриву -500 %, в'язкість суміші - 15 мПА*с, силу розтягування -6.5 Н/мм*2, питомий опір згину->300 s, питомий опір розриву 1А3.5», що відповідає властивостям еластомеру. Згідно з протоколом відповідності № 216-2012 від 08 листопада 2012 року в результаті випробувань, проведених випробувальною лабораторією електротехнічних виробів ТОВ «КБ комутаційної апаратури»встановлено належність силіконової гуми Powersil 600 А/В до матеріалів, які є еластомерами (а.с.114).
Відповідно до висновку № 20-0191 від 21 вересня 2012 Кримської служби з експертного забезпечення митних органів, проби підпадають під визначення полімерів у первинних формах згідно примітці 6 а) до групи 39 за УКТ ЗЕД. Проби за певними характеристиками не суперечать інформації зазначеної декларантом у графі 31 ВМД ІМ 40 ТД від 13.09.2012 № 123030000/2012/003101 у частині «силікон».
Згідно з пунктом 2 (b) Основних правил інтерпретації Українського класифікатору товарів Зовнішньоекономічної діяльності, затверджених Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про Митний тариф України»від 21.12.2010 року № 2829-VI (далі -Основні правила) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.
Згідно з пунктом 3 Основних правил, у разі якщо згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином: (a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі якщо кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару; (b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати; (c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.
У відповідності з п.1 приміток до Розділу VII УКТ ЗЕД -«Полімерні матеріали, пластмаси та вироби з них; каучук, гума та вироди з них»- товари, подані в наборах, що складаються з двох або більше різних компонентів, які повністю або частково входять до цього розділу і призначені для змішування з метою створення продукту, зазначеного в розділі VI або VII, слід класифікувати у товарній позиції, яка відповідає цьому продукту, за умови, що ці компоненти: (a) з огляду на спосіб їх пакування явно призначені для використання разом без попереднього перепакування; (b) подаються разом; і (c) визначаються або їх власною природою, або за їх співвідношенням і доповнюють один одного.
Згідно з Примітками до товарних підпозицій до Розділу VII Закону № 2371 до будь-якої товарної позиції цієї групи полімери (включаючи співполімери) і хімічно модифіковані полімери слід включати відповідно до таких положень: (a) якщо існує товарна підпозиція «інші»на тому самому рівні: (3) хімічно модифіковані полімери включаються до товарної підпозиції «інші»за умови, якщо ці хімічно модифіковані полімери не включені до іншої більш специфічної товарної підпозиції.
З письмової відповіді Державної Митної Служби України № 11.1/3-16.2/12616 від 09.11.2012 року (а.с.111-113) на лист ТОВ «Механічний завод Таврида Електрик»від 23.10.2012 року № 193 (а.с.86-89) щодо питання класифікації товару зроблено вбачається, що «товари - Powersil 600 А и Powersil 600 В на момент митного оформлення представлені як полімерні силіконові смоли у первинних формах, що містять добавки для адитивного зшивання, та які утворюють еластомери лише після змішування разом компонентів А та В у відповідних пропорціях при безпосередньому їх використані і постачаються у бочках, таки продукти класифікуються згідно з УКТЗЕД у товарній підкатегорії 3910 00 00 90 як кремнійорганічні смоли», тобто у товарній підкатегорії «інші», а не як силіконові еластомери (товарна позиція 3910 00 00 50).
Зокрема, суд критично відноситься до доводів відповідача про те, що спірний товар не відповідає поняттю набір (комплект), компоненти А і В якого не подаються разом, що товар призначений для використання позивачем без попереднього перепакування, окремо, оскільки це спростовується супровідною документацією - компоненти Powersil 600 А і В ввозяться за однією вантажною митною декларацією від 13.09.2012 № 123030000/2012/003101, в кількості, що відповідає для змішування продукту стосовно 9 частин компонента Powersil 600 А до 1 частини компонента Powersil 600 В, як це передбачено технічною документацією на товар. Проте, як зазначено в листі Державної митної служби України, «згідно інформації, зазначеної на web-сайті виробника товар - Powersil 600 А/В являє собою текучий двокомпонентний продукт силіконової гуми, яка при змішуванні компоненту А та В зшивається при кімнатній температурі з утворенням еластомерів з високою механічною міцністю».
Відповідно до підпункту 3 пункту 1 приміток до товарних позицій групи 39 УТК ЗЕД, затверджених Законом № 2371, якщо у товарній позиції існує товарна підпозиція «інші» на тому самому рівні, то згідно з підпунктом (3) пункту (а) розділу 1 Приміток Пояснень до класифікації в товарну позицію «інші»включаються лише хімічно модифіковані полімери за умови, якщо ці хімічно модифіковані полімери не включені до іншої більш специфічної товарної підпозіції . Згідно підпункту «а»пункту 3 Основних правил, у разі якщо згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином: (a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі якщо кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;
Суд зазначає, що відповідно до Основних правил інтерпретації Українського класифікатору товарів Зовнішньоекономічної діяльності Севастопольська митниця не мала право відносити товар, зазначений в декларації № 123030000/2012/003101 який є еластомером в категорію «інші», оскільки для еластомерів передбачена окрема категорія, яка більш конкретно описує товар -«силіконові еластомери».
Судом встановлено, що використання компонентів А і В окремо неможливо, оскільки в такому випадку не створюється кінцевий продукт - силіконова гума. Таким чином, класифікувати зазначений товар, окремо як кремнійорганічні смоли з компонентом А і кремнійорганічни смоли з компонентом В, як різні товари неможливо, оскільки вони представляють собою єдиний товарний продукт, що утворюється як результат змішання зазначених компонентів. Основним компонентом суміші є полімер полідиметилсилоксан -силіконова резина.
З аналізу вищевказаних нормативно-правових актів суд дійшов до висновку, що ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик»при заповнюванні вантажної митної декларації від 13.09.2012 року № 123030000/2012/003101 вірно визначив товарну позицію декларуємого товару як еластомер та надав йому код УКТ ЗЕД 3910 0000 50.
Зокрема, суд зазначає, що протягом 2008 - 2012 років на підставі контрактів, укладених між ТОВ «Механічний завод Таврида Електрик»та BEV GmbH (Німеччина), позивач неодноразово здійснював ввіз на митну територію України та декларування товару: - силікон-еластомер 600 А/В»торгової марки «Wacker silicones», у графі 33 код товару: 3910 0000 50. Відділом митного оформлення Севастопольської митниці протягом 2008 - 2012 року здійснювалось митне оформлення вказаного товару за УКТ ЗЕД 3910000050, що також не заперечується відповідачем.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням вищевикладеного суд дійшов до висновку про протиправність дій Севастопольської митниці щодо встановлення коду товару та прийнятті рішення про визначення коду товару від 28 вересня 2012 року № КТ 123000002-0007-2012.
Постанову складено у повному обсязі 04 грудня 2012 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Севастопольської митниці про визначення коду товару № КТ 123000002-0007-2012 від 28 вересня 2012 року.
3. Стягнути з Державного Бюджету України (код ЕДРПОУ 38022717, ГУ ДКС України у м. Севастополі, МФО 824509, р/р 31214206784001, код платежу 35884906) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» (99053, м. Севастополь, вул. Вакуленчука, буд. 22, код ЄДРПОУ 25147690) суму судового збору в розмірі 32,17 грн. (тридцять дві грн. 17 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили у порядку та строки передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.І. Майсак
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2012 |
Оприлюднено | 03.01.2013 |
Номер документу | 28329031 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Майсак О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні