Рішення
від 24.01.2013 по справі 6/67
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

Господарський суд Чернігівської області


14000 м. Чернігів, проспект Миру 20 Тел., факс 672-847

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

24 січня 2013 року справа №5028/6/67/2012

За позовом: товариства з обмеженою відповідальністю Торгова компанія „Укральянс", пр-т Миру, 32, м. Чернігів, 14000, до відповідача: Чернігівської міської ради, вул. Магістратська, 7, м. Чернігів, 14000, про визнання частково недійсним акту індивідуальної дії. Суддя Блохіна Ж.В.

Представники сторін:

від позивача: Гарячун О.В., довіреність №2 від 14.01.2013 року, Федоров Д.В., довіреність №1 від 14.01.2013р.

від відповідача: Вовк П.І. - начальник юридичного відділу, довіреність №3-24/244 від 23.02.2012р.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення на підставі ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.

СУТЬ СПОРУ:

Товариством з обмеженою відповідальністю Торгова компанія „Укральянс" подано позов до Чернігівської міської ради, з урахуванням уточнення позовних вимог, про визнання частково недійсним пункту 30 рішення Чернігівської міської ради від 28 грудня 2010 року „Про надання, вилучення і передачу земельних ділянок юридичним та фізичним особам в межах м. Чернігова, та надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою" (4 сесія 6 скликання), в частині визначення коефіцієнту функціонального використання = 2,5 -комерційне використання земельної ділянки загальною площею 2,4727 га, розташованої по вулиці Каштановій б. 15 в місті Чернігові.

Представник позивача підтримує позовні вимоги і просить їх задовольнити, посилаючись на те, що відповідач безпідставно спірним рішенням змінив умови користування та коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки загальною площею 2,4727 га, яка перебуває в оренді позивача, встановивши його у розмірі 2,5 - комерційне використання, чим порушив права позивача. Позивач стверджує, що чинним законодавством до компетенції органів місцевого самоврядування не віднесено визначення бази орендної плати на земельні ділянки комунальної власності, нормативну грошову оцінку яких проведено. При прийнятті спірного рішення відповідачем порушені вимоги Закону України „Про місцеве самоврядування" та Порядок нормативно грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджений спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006р. №18/15/21/11, в додатку 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 якого зазначено, що для земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво коефіцієнт функціонального використання становить 0,5. Відповідач без фактичних і правових підстав, всупереч ним самим затвердженим матеріалам (проект землеустрою) визначив інший коефіцієнт, ніж обумовлений вищевказаним Порядком - 2,5 - комерційне використання, хоча фактичним функціональним використанням земельної ділянки по вул. Каштановій,15 в м. Чернігові є майбутнє будівництво.

Представник відповідача заперечує проти позову, просить у позові відмовити, посилаючись на дотримання міською радою законодавства при прийнятті спірного рішення.

Вислухавши представників сторін, дослідивши надані сторонами докази, з'ясувавши обставини, які мають значення для вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Торгова компанія „УКРАЛЬЯНС" (далі - ТОВ „УКРАЛЬЯНС") є власником нерухомого майна, яке розташоване за адресою: м. Чернігів, вул. Каштанова, 15 на земельній ділянці площею 2,4726 га. Право власності на нерухоме майно підтверджується договором купівлі-продажу нерухомого майна та обладнання, укладеного 07.07.2005р., посвідченого приватним нотаріусом Чернігівського міського нотаріального округу 07.07.2005р. за №971, зареєстрованим у Державному реєстрі правочинів за №695791, та зареєстрованого у встановленому порядку згідно з витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно №7765424 від 13.05.2005 року.

08.09.2005р. між Чернігівською міською радою (орендодавець) та ТОВ „УКРАЛЬЯНС" (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки №1719, який зареєстрований у Чернігівській міській раді, про що у книзі реєстрації договорів оренди вчинено запис 08.08.2005 року за №2676, а також зареєстрований у Чернігівському міському відділі Чернігівської регіональної філії ДП „Центр ДЗК", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 20.10.2008р. №04088300040 (далі - договір оренди).

Згідно пунктів 1.1, 2.1, 3.1, 5.1 договору орендодавець надає, а орендар приймає в строкове, строком на 5 років, платне користування земельну ділянку площею 2,4727 га в м. Чернігові для експлуатації нерухомого майна виробничого призначення по вул. Каштановій,15, Олександрівка.

Відповідно до пункту 6.1 договору оренди передача земельної ділянки здійснюється на підставі рішення Чернігівської міської ради від 08.09.2005р. (17 сесія 4 скликання) п.548.

Додатками до договору є: план (схема) земельної ділянки, акт приймання-передачі земельної ділянки.

За актом приймання-передачі від 08.08.2005 року Чернігівська міська рада передає, а ТОВ „УКРАЛЬЯНС" приймає земельну ділянку в короткострокову оренду, строком на 5 років, площею 2,4727 га по вул. Каштановій, 15 для експлуатації нерухомого майна виробничого призначення.

04.02.2008р. Чернігівська міська рада (24 сесія 5 скликання) прийняла рішення „Про погодження місця розташування об'єктів та надання згоди на розроблення проектів відведення земельних ділянок юридичним та фізичним особам в межах м. Чернігова", яким (пункт 1.20) погодила місце розташування об'єкту та надала згоду на розроблення проекту відведення ТОВ „УКРАЛЬЯНС" на зміну цільового призначення земельної ділянки по вул. Каштановій, 15 в Олександрівці, замість „для експлуатації нерухомого майна виробничого призначення" - „для будівництва житлової громадської забудови котеджного типу з об'єктами соціально-культурного та побутового призначення".

13 липня 2009 року між Чернігівською міською радою та ТОВ „УКРАЛЬЯНС" укладена додаткова угода до договору оренди земельної ділянки №2676 про те, що: згідно з рішенням міської ради від 23 червня 2009 року (39 сесія 5 скликання) пункт 23, ТОВ „УКРАЛЬЯНС" затверджено проект відведення та змінено цільове призначення земельної ділянки площею 2,4727 га по вул. Каштановій, 15 в Олександрівці, замість: „для експлуатації нерухомого майна виробничого призначення" - „для будівництва житлової забудови котеджного типу з об'єктами соціально-культурного та побутового призначення". (Землі житлової та громадської забудови, коефіцієнт функціонального використання = 0,5 - поточне будівництво; у пунктах 1.1, 5.1 читати: „для будівництва житлової забудови котеджного типу з об'єктами соціально-культурного та побутового призначення" замість „Для експлуатації нерухомого майна виробничого призначення" і далі за текстом.

Додаткова угода зареєстрована у Чернігівському міському відділі Чернігівської регіональної філії ДП „Центр ДЗК", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 16.07.2009р. за №040913000320.

Листом від 09.07.2010р. №15/10 позивач звернувся до відповідача з клопотанням поновити термін дії договору оренди.

Пунктом 30 рішення Чернігівської міської ради (4 сесія 6 скликання) від 28.12.2010р. „Про надання, вилучення і передачу земельних ділянок юридичним та фізичним особам в межах м. Чернігова та надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою" у зв'язку з закінченням строку дії договору оренди земельної ділянки ТОВ „УКРАЛЬЯНС" передано земельну ділянку в короткострокову оренду, строком на 2 роки, площею 2,4727 га по вул. Каштановій, 15 в Олександрівці, для будівництва житлової громадської забудови котеджного типу з об'єктами соціально-культурного та побутового призначення. (землі житлової та громадської забудови, коефіцієнт функціонального використання = 2,5 - комерційне використання).

На підставі даного рішення міської ради управлінням земельних ресурсів Чернігівської міської ради з супровідним листом від 12.06.2012р. №3060 направлено позивачу проект договору оренди земельної ділянки для узгодження питання щодо укладення даного договору оренди, акт прийому-передачі та розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку на 01.01.2012р.

Згідно пунктів 4 та 7 проекту договору оренди передбачено нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 7410100000:02:54:0005 в розмірі 8225931,09 грн. (332,67 грн. за 1 м кв.) та орендну плату в розмірі 4% нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 329037,24 грн. на рік. При цьому розрахунок орендної плати здійснено на підставі визначеного п. 30 рішення Чернігівської міської ради від 28.12.2010р. коефіцієнту функціонального використання =2,5 комерційне використання.

Позивач вважає, що п.30 рішення Чернігівської міської ради від 28.12.2010р. в частині встановлення коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки =2,5 - комерційне використання порушує права позивача як користувача (орендаря).

Суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.1 ст. 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Таким чином, підставами для скасування правового акту органу місцевого самоврядування є невідповідність його вимогам чинного законодавства або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт, а також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акту прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації.

Згідно статті 13 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

У статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 84 Земельного кодексу України встановлено, що у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.

Право державної власності на землю набувається і реалізується державою в особі Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських, районних державних адміністрацій, державних органів приватизації відповідно до закону.

Відповідно до п. 12 розділу Х „Перехідні положення" Земельного кодексу України до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель зазначених в абзаці третього цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Оскільки земельна ділянка площею 2,4727 га по вул. Каштановій,15, розташована на території міста Чернігова, то відповідно п. 12 розділу Х „Перехідні положення" Земельного кодексу України розпорядження нею здійснює Чернігівська міська рада.

Пунктом 34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відносяться питання регулювання земельних відносин, які вирішуються виключно на пленарних засіданнях.

Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу та інше.

Відповідно до ст. ст. 116,120,124,125 Земельного кодексу України в редакції, чинній на момент укладення між сторонами договору оренди землі 08.09.2005р., громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. При переході права власності на будівлю і споруду право власності на земельну ділянку або її частину може переходити на підставі цивільно-правових угод, а право користування - на підставі договору оренди. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.

На підставі вищевказаних норм Земельного кодексу України позивач набув право на оренду земельної ділянки площею 2,4727 га по вул. Каштановій, 15 в м. Чернігові шляхом укладення у встановленому порядку з Чернігівською міською радою договору оренди земельної ділянки, який був зареєстрований у Чернігівській міській раді, про що у книзі реєстрації договорів оренди вчинено запис 08.08.2005 року за №2676, а також зареєстрований у Чернігівському міському відділі Чернігівської регіональної філії ДП „Центр ДЗК", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 20.10.2008р. №04088300040.

Згідно ст. 15 Закону України „Про оренду землі" однією з істотних умов договору оренди землі є - умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду.

Як вбачається з договору оренди земельної ділянки від 08.09.2005р. №2676 та додаткової угоди до договору оренди від 13.07.2009р., укладених між сторонами, земельна ділянка передана в оренду для будівництва житлової громадської забудови котеджного типу з об'єктами соціально-культурного та побутового призначення". (Землі житлової та громадської забудови, коефіцієнт функціонального використання =0,5 - поточне будівництво).

При цьому зміна цільового призначення земельної ділянки площею 2,4727 га по вул. Каштановій, 15 в м. Чернігові відбулася згідно з рішенням міської ради від 23 червня 2009 року (39 сесія 5 скликання) пункт 23, яким ТОВ „УКРАЛЬЯНС" затверджено проект відведення та змінено цільове призначення земельної ділянки площею 2,4727 га по вул. Каштановій, 15 в Олександрівці, замість: „для експлуатації нерухомого майна виробничого призначення" - „для будівництва житлової забудови котеджного типу з об'єктами соціально-культурного та побутового призначення". (Землі житлової та громадської забудови, коефіцієнт функціонального використання = 0,5 - поточне будівництво).

Пунктом 30 рішення Чернігівської міської ради від 28.12.2010р. „Про надання, вилучення і передачу земельних ділянок юридичним та фізичним особам в межах м. Чернігова та надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою" у зв'язку з закінченням строку дії договору оренди земельної ділянки ТОВ „УКРАЛЬЯНС" міськрада вирішила передати земельну ділянку в короткострокову оренду, строком на 2 роки, площею 2,4727 га по вул. Каштановій, 15 в Олександрівці, для будівництва житлової громадської забудови котеджного типу з об'єктами соціально-культурного та побутового призначення. (землі житлової та громадської забудови, коефіцієнт функціонального використання = 2,5 - комерційне використання).

Отже, Чернігівська міська рада вищевказаним рішенням змінила коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки, яка надавалась в оренду позивачу, в зв'язку з закінченням дії договору оренди від 08.09.2005 року.

Відповідач, заперечуючи проти позову, посилається на те, що спірне рішення прийнято ним у відповідності до законодавства, при цьому він керувався Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, Методикою нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем).

Відповідно до ст. 15 Закону України „Про оренду землі" орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату є істотною умовою договору оренди земельної ділянки.

Пунктами 288.1 - 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України встановлено наступне. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою для категорій земель, крім земель сільськогосподарського призначення, - трикратного розміру земельного податку.

Відповідно до п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації або площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Статтею 274 Податкового кодексу визначено, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Отже, визначення розміру орендної плати за земельну ділянку залежить від ставки орендної плати та бази нарахування - нормативна грошова оцінка земельної ділянки.

Пунктом 36 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що затвердження ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є в користуванні відповідних територіальних громад, відноситься до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад та здійснюється виключно на пленарних засіданнях.

Рішенням Чернігівської міської ради (7 сесія 6 скликання) від 31.03.2011р. „Про внесення змін до рішення Чернігівської міської ради від 17.12.2010 року „Про затвердження ставок земельного податку та встановлення розміру орендної плати за землю в місті Чернігові на 2011 рік" (3 сесія 6 скликання)" встановлено розмір орендної плати за землю, зокрема для земель житлової та громадської забудови розмір (ставка) орендної плати визначена на рівні 3-кратного розміру земельного податку, що, з урахуванням положень ст. 274 Податкового кодексу України, становить 3% нормативної грошової оцінки.

В той же час, законодавством не віднесено до компетенції органів місцевого самоврядування визначення бази нарахування - нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Згідно з ст. 196 Земельного кодексу України грошова оцінка земельних ділянок становить складову частину державного земельного кадастру.

Відповідно до ч.ч. 3, 5 ст. 201 Земельного кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо та проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.

Частиною 1 ст. 18 Закону України „Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Відповідно до статті 19 Земельного кодексу України категорії земель України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії:

а) землі сільськогосподарського призначення;

б) землі житлової та громадської забудови;

в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;

г) землі оздоровчого призначення;

ґ) землі рекреаційного призначення;

д) землі історико-культурного призначення;

е) землі лісогосподарського призначення;

є) землі водного фонду;

ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Спільним наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 N 18/15/21/11, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 5 квітня 2006 р. за N 388/12262, затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (далі - Порядок). Цей Порядок розроблено у відповідності до Земельного кодексу України, Закону України „Про оцінку земель", Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.95 N 213.

Порядок регламентує механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення та населених пунктів (п.1.2)

Відповідно до пункту 1.3 Порядку нормативна грошова оцінка земель використовується, зокрема, для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно з п. 3.1. Порядку в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Відповідно до пунктів 3.2 та 3.3 Порядку нормативна грошова оцінка населених пунктів для всіх категорій земель та земельних ділянок (за винятком сільськогосподарських угідь) визначається згідно з формулою 8, до якої входить показник „Кф" - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо).

Функціональне використання земель відповідно до ст.ст.1,35 Закону України „Про землеустрій" встановлюється у складі обґрунтування заходів використання земельної ділянки та охорони земель, визначення цільового призначення земельної ділянки, кількісних та якісних характеристик земель, інвентаризації земель та оформлюється у вигляді проекту землеустрою.

У п. 3.5 Порядку зазначено, що коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за N 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 р. N 213 затверджено Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (далі - Методика).

Відповідно до пункту 1 Методики нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється, зокрема, з метою визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

У п. 21 Методики передбачено, що нормативна грошова оцінка земель населених пунктів визначається за певною формулою „7", в якій також застосовується значення „Кф" - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо).

Отже, з вищевикладених норм вбачається, що нормативна грошова оцінка земель населених пунктів, яка впливає на розмір орендної плати за землю, залежить від функціонального використання земельної ділянки, тобто, діяльності, яка здійснюється на земельній ділянці.

Додаток 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку визначає коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф), зокрема, до земель комерційного використання відносяться землі торгівлі транспортними засобами та їх ремонту; землі оптової торгівлі і посередництва в торгівлі; землі роздрібної торгівлі побутовими товарами і їх ремонт; землі готелів та ресторанів; землі підприємств фінансового посередництва; землі підприємств страхування; землі підприємств, що здійснюють допоміжну діяльність у сфері фінансів та страхування; землі підприємств, що здійснюють операції з нерухомістю, здавання під найм та послуги юридичним особам; землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері інформатизації; землі підприємств, що здійснюють послуги, які надаються переважно юридичним особам; землі підприємств, що здійснюють індивідуальні послуги; землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері відпочинку та розваг (азартні ігри та ігри на гроші тощо), де коефіцієнт Кф становить - 2,5.

Саме цей коефіцієнт і визначив відповідач спірним рішенням для земельної ділянка, яка надана позивачу в оренду за вищевказаним договором оренди від 08.09.2005р., при цьому визначальним для прийняття спірного рішення були основні види діяльності позивача, зазначені у довідці головного управління статистики у Чернігівській області №1636.

Проте, як вбачається з вищевказаних норм законодавства значення коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки залежить від видів економічної діяльності наявних в межах земельної ділянки, виходячи з її фактичного використання, а не основних видів діяльності юридичної особи згідно її статуту.

В той же час, у строчці „Інші землі" таблиці 1 Додатку 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку для земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво, визначено коефіцієнт функціонального використання - 0,5.

Отже, приймаючи до уваги проект землеустрою, затверджений пунктом 23 рішення Чернігівської міської ради від 23.06.2009р., функціональним використанням земельної ділянки по вул. Каштановій, 15 в м. Чернігові є - майбутнє будівництво (будівництво житлової громадської забудови котеджного типу з об'єктами соціально-культурного та побутового призначення).

Порушуючи вищевказані нормативні акти, відповідач приймаючи спірне рішення, враховував не види економічної діяльності, які здійснює відповідач на орендованій земельній ділянці, а прийняв до уваги основні види діяльності позивача, зазначені у довідці головного управління статистики у Чернігівській області, тобто документ, який не враховується при визначенні коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) позивачем.

Відтак, відповідач без належних фактичних та правових підстав, всупереч затвердженому ним самим проекту землеустрою, визначив інший коефіцієнт, ніж обумовлений Порядком - 2,5 як для земель комерційного використання, а не як для інших земель - земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво.

Відтак, у Чернігівської міської ради були відсутні правові і фактичні підстави для прийняття спірного рішення в частині визначення коефіцієнту функціонального використання = 2,5 - комерційне використання, яке впливає на нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка надана в оренду позивачу, на розмір орендної плати, яку позивач має вносити за оренду землі, тобто впливає на права та обов'язки позивача, як орендаря земельної ділянки відповідно до договору від 08.09.2005 року №2676.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що спірне рішення Чернігівської міської ради суперечить вищевказаним актам цивільного законодавства і порушує цивільні права позивача, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати частково недійсним пункт 30 рішення Чернігівської міської ради від 28 грудня 2010 року „Про надання, вилучення і передачу земельних ділянок юридичним та фізичним особам в межах м. Чернігова, та надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою" (4 сесія 6 скликання), в частині визначення коефіцієнту функціонального використання = 2,5 - комерційне використання земельної ділянки загальною площею 2,4727 га, розташованої по вулиці Каштановій б. 15 в місті Чернігові.

3. Стягнути з Чернігівської міської ради (м. Чернігів, вул. Магістратська, 7, ідентифікаційний код 34339125) на користь товариства з обмеженою відповідальністю „УКРАЛЬЯНС" (м. Чернігів, проспект Миру, 32, ідентифікаційний код 32094938, р/рахунок 260001013857000 в АТ „УкрСиббанк") 1073,00 грн. судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 29.01.2013р.

Суддя Ж.В. Блохіна

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення24.01.2013
Оприлюднено01.02.2013
Номер документу28982335
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/67

Ухвала від 17.07.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Ухвала від 09.07.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Ухвала від 24.06.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Рішення від 11.02.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 27.01.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 15.07.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 12.02.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 03.02.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Терлецька-Байдюк Н.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні