24/172
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03.02.09 Справа№ 24/172
За позовом: Фермерського господарства „Колос- ВМ”, с.Запуст Локачинського району Волинської області
До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю „Ганна-Марія”, с.Зимна Вода Пустомитівського району Львівської області
Про стягнення 135 120,05грн.
Суддя Хабіб М.І.
Секретар Савченко Ю.А.
Представники:
Від позивача –Комарницький С.І. - представник
Від відповідача –не з'явився
Суть спору: Позов заявлено про стягнення заборгованості в сумі 135120,05грн.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що на виконання умов договору від 02.01.2008року за період з 02.01.2008р. по 29.09.2008р. позивач поставив відповідачеві товар на загальну суму 706700,03грн., який відповідач зобов»язаний був оплатити у строк, встановлений договором, однак оплатив частково в сумі в сумі 571 579,98 грн. Заборгованість відповідача становить 135 120,05грн.
Представник позивача в судове засідання з»явився, позовні вимоги підтримує, подав оригінали накладних, виписки банку з рахунка клієнта та акт звіряння розрахунків станом на 28.10.2008р.
Відповідач не забезпечив явку свого представника в судові засідання, відзиву на позов чи будь-яких пояснень не подав, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, підтвердженням чого є повідомлення про вручення 04.12,2008р., 25.12.08р. та 24.01.2009р. поштових відправлень за № 3843680, №3896694, №3950010.
Розглянувши спір в порядку вимог ст.75 ГПК України, суд встановив наступне.
02.01.2008р. позивачем і відповідачем укладено договір поставки № 06/08, відповідно до умов якого позивач ( постачальник за договором ) зобов»язується поставити товар - продукти харчування, а відповідач ( покупець за договором) прийняти та оплатити товар.
Оплата товару здійснюється упродовж 10 календарних днів з дати здійснення поставки ( п. 4.3 договору).
Датою поставки вважається дата одержання покупцем товару згідно накладних, підписаних та завірених сторонами( п.4.4 договору).
Строк дії договору встановлений з моменту його підписання до 31.12.2008р.( п.8.1 договору).
На виконання умов договору в січні-вересні 2008р. позивач поставив відповідачеві товари, що підтверджено накладними, які додані до матеріалів справи. Зокрема, за період з липня по вересень 2008р. позивач поставив товар на загальну суму 145 721,54грн., що підтверджено накладними № 43 від 01.07.2008р.на суму 21021,00грн., № 44 від 02.07.2008р. на суму 2806,60грн., № 46 від 08.07.2008р.на суму 4443,60грн, № 47 від 07.07.2008р.на суму 29226,00грн., № 49 від 21.07.2008р.на суму 1750,00грн., № 50 від 30.07.2008р.на суму4171,52грн., № 52 від 07.08.2008р. на суму 41206,60грн., № 53 від 18.08.2008р.на суму 2486,70грн., №54 від 20.08.2008р.на суму 4209,12грн., №56 від 03.09.2008р.на суму 5306,10 грн., № 57 від 05.09.2008р.на суму 22476,30 грн., №58 від 29.09.2008р. на суму 6618,00грн.
Факт поставки товару по названих вище накладних підтверджується також актом звірки розрахунків станом на 28.10.2008р., який підписаний двома сторонами і скріплений їх печатками.
Виписками банку з рахунка клієнта підтверджено, що за період з 03.07.2008р. по 02.09.2008р.відповідач сплатив 127 000,00грн. за продукти харчування, поставлені на виконання договору № 06/08 від 02.01.2008р.
Згідно із актом звірки, заборгованість відповідача за поставлений товар станом на 01.07.2008р. становила 116 398,51грн., позивач поставив за липень-вересень2008р. товар на суму 145 721,54грн., сплачено за липень- вересень 2008р. по платіжних дорученнях № 1206 від 03.07.2008р., № 1295 від 07.07.2008р., № 1349 від 07.07.2008р., № 1452 від 21.07.2008р., № 1556 від 31.07.2008р, № 1595 від 11.08.2008р. та 1792 від 02.09.2008р. –127 000,00грн., заборгованість становить 135 120,05 грн.
Доказів, які підтверджують перерахування коштів відповідачем після проведення звірки розрахунків в рахунок оплати поставленого товару, відповідач суду не подав.
Представник позивача підтверджує, що після 02.09.2008р. від відповідача не поступали кошти за поставлений товар.
Слід також зазначити, що в акті звірки вказано, що звірка розрахунків проведена за договором від 08.01.2008р.Однак, як вбачається із виписок банку з рахунка клієнта, які додані до матеріалів справи, відповідачем сплачені кошти в сумі 127 000,00грн. платіжними дорученнями ( номери, дати і суми кожного з яких, вказані в акті звірки), за продукти харчування по угоді № 06/08 від 02.01.2008р.Саме таке призначення платежів вказане відповідачем у платіжних дорученнях.
Представник позивача повідомив, що 08.01.2008р.жодного договору сторони не укладали, а при складанні акту зроблена описка щодо дати укладення договору.
Зазначені факти дають підстави для висновку, що в акті звірки допущена описка: замість дати договору 02.01.2008р., вказана дата 08.01.2008р.
На день вирішення спору відповідач не подав суду доказів сплати суми 135 120,05 грн.
Отже, заборгованість відповідача за договором № 06/08 від 02.01.2008р. за поставлений товар становить 135 120,05 грн. ( 116398,51 + 145 721,54 - 127 000,00).
Дослідивши всі обставини справи, заслухавши пояснення представника позивача та оцінивши подані докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних підстав.
Відповідно до ст.712 ЦК України, за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
За договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає товар у власність другої сторони (покупця), а покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар (ст.655 ЦК України).
Згідно із ст.692 ЦК України, покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару
Відповідно до ст.ст. 526, 530 ЦК України, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору, вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства та у встановлений строк.
Зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином (ст.599 ЦК України).
Матеріалами справи підтверджено укладення сторонами договору поставки № 06/08 від 02.01.2008р., поставку позивачем товару відповідачеві на виконання цього договору, умовами якого передбачено оплату товару відповідачем у 10 денний строк з дати здійснення поставки, а також підтверджено часткову оплату товару відповідачем та його заборгованість в сумі135 120,05 грн.
На підставі викладеного суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені належними доказами і підлягають до задоволення.
З огляду на те, що спір виник з вини відповідача, судові витрати покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 22, 33, 34, 36, 43, 49, 75, 82-85 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задоволити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Ганна-Марія”, ідент. код 31001601, адреса: 81110, с. Зимна Вода Пустомитівського району Львівської області, вул. ДК- 9 км, на користь Фермерського господарства „Колос- ВМ”, ідент. код 33315868, адреса: 45515,с.Запуст Локачинського району Волинської області –135 120,05 грн. боргу, 1351,20 грн. державного мита та 118,00грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя Хабіб М.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2009 |
Оприлюднено | 11.02.2009 |
Номер документу | 2898949 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні