КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-12860/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Шулежко В.П. Суддя-доповідач: Чаку Є.В.
У Х В А Л А
Іменем України
20 березня 2013 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Чаку Є.В.,
суддів: Маслія В.І., Старової Н.Е.
за участю секретаря Муханькової Т.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Національної ради України на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 20.11.2012 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Харків ТВ» до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, за участю третьої особи - товариства з обмеженою відповідальністю «Медіаресурс» про визнання протиправними та скасування рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Харків ТВ» (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (надалі - Національна рада, відповідач), за участю третьої особи - товариства з обмеженою відповідальністю «Медіаресурс» (надалі - TOB «Медіаресурс», третя особа) про визнання протиправними та скасування рішення № 1513 «Про визначення переможця конкурсу та видачу ліцензії на мовлення на вільному каналі (програмі) мовлення багатоканальної телемережі МХ-5 у м. Харкові» та рішення № 1514 «Про відмову у видачі ліцензії на мовлення на вільному каналі (програмі) мовлення багатоканальної телемережі МХ-5 у м. Харкові».
Окружний адміністративний суд міста Києва своєю постановою від 20.11.2012 року адміністративний позов задовольнив.
Не погоджуючись з таким судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить апеляційну інстанцію скасувати незаконну, на їх думку, постанову суду першої інстанції та постановити нову про відмову в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі. В своїй апеляційній скарзі апелянт посилається на незаконність, необ'єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що є підставою для скасування постанови суду першої інстанції.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів знаходить, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного:
Як вбачається з матеріалів справи, на виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.05.2012 року № 2а-5744/12/2670 Національна рада затвердила рішення № 814 від 29.05.2012 року «Про повторне затвердження конкурсних умов» на отримання ліцензії на вільних каналах мовлення в багатоканальній телемережі МХ-5 у стандарті DVB-T2 (MPEG-4) (територіальна категорія мовлення - регіональне та місцеве мовлення), та рішення № 815 від 25.09.2012 року «Про повторне оголошення конкурсу на отримання ліцензії на мовлення на вільних каналах мовлення в багатоканальній телемережі МХ-5 у стандарті DVB-T2 (MPEG-4) (територіальна категорія мовлення - регіональне та місцеве мовлення)».
До Національної ради на участь у конкурсі на отримання ліцензії на мовлення на вільному каналі (програмі) мовлення багатоканальної телемережі МХ-5 у м. Харкові було подано 5 заяв від TOB «Харків.ТВ», м. Харків; TOB «Медіаресурс», м. Харків; TOB «Харківметрозв'язок», м. Харків; TOB «Гравіс», м. Київ; TOB «Телерадіокомпанія «Сімон», м. Харків.
За результатами конкурсу, Національною радою прийнято рішення № 1513 від 12.09.2012 року «Про визначення переможця конкурсу та видачу ліцензії на мовлення на вільному каналі (програмі) мовлення багатоканальної телемережі МХ-5 у м. Харкові».
Згідно вказаного рішення, Національною радою визнано TOB «Медіаресурс», м. Харків переможцем конкурсу, який оголошено рішенням від 29.05.2012 року № 815, опубліковано 06.06.2012 року у газеті «Голос України» № 102 (5352) та у мережі Інтернет на сайті Національної ради на отримання ліцензії на мовлення на вільному каналі (програмі) мовлення багатоканальної телемережі МХ-5 у м. Харкові та вирішено видати TOB «Медіаресурс», м. Харків ліцензію на мовлення на вільному каналі (програмі) мовлення багатоканальної телемережі МХ-5 у м. Харкові
З приводу даних правовідносин, колегія суддів апеляційної інстанції вважає звернути увагу на наступне.
Абзацом 2 ч. 1 ст. 14 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» встановлено, що Національна рада здійснює регуляторні функції, передбачені законодавством України у сфері телерадіомовлення, а саме, ліцензування телерадіомовлення.
Відповідно до ч. 6 та 7 ст. 23 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» видача ліцензій на мовлення здійснюється на конкурсних засадах (за результатами відкритих конкурсів) або без конкурсів (за заявковим принципом) у випадках, передбачених цим Законом. На конкурсних засадах здійснюється видача ліцензій на: ефірне мовлення; багатоканальне мовлення з використанням радіочастотного ресурсу.
Частинами 1, 2 та 4 ст. 25 зазначеного Закону встановлено, що за результатами відкритих конкурсів здійснюється видача ліцензій на мовлення, пов'язане з використанням радіочастотного ресурсу, а також мовлення на вільних каналах багатоканальних мереж. Конкурс на отримання ліцензії ініціюється, оголошується і проводиться Національною радою. Національна рада може ініціювати проведення конкурсу за власною ініціативою або за відповідним зверненням телерадіоорганізації. Конкурс на отримання ліцензії оголошується рішенням Національної ради. Повідомлення про проведення конкурсу публікується в засобах масової інформації, перелік яких визначається Національною радою, не пізніше ніж за 60 днів до закінчення терміну подачі заяв на видачу ліцензії.
Відповідно до ч. 13 ст. 25 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» рішення про переможця конкурсу та про видачу ліцензії приймається Національною радою в місячний термін після завершення прийому заяв на отримання ліцензії.
В той же час, згідно з п. 10.4 Регламенту Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, затвердженого рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 18.02.2009 року № 281, рішення Національної ради вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше п'яти членів Національної ради. Рішення Національної ради про переможця конкурсу, а також рішення Національної ради про відмову у видачі ліцензії на мовлення при проведенні конкурсу складається із вступної (дата, місце проведення та предмет конкурсу), мотивувальної (аналіз питання, оцінка, обґрунтування, відповідні норми законодавства і правові підстави) та регулятивної (висновки) частини.
Відповідно до ч. 14. ст. 25 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» при розгляді заяв Національна рада надає перевагу телерадіоорганізації, яка: а) здатна найкраще забезпечити виконання конкурсних умов; б) надає перевагу соціально важливим програмам (інформаційним, соціально-політичним, дитячим тощо), задовольняє інформаційні потреби національних меншин та забезпечує свободу слова; в) має перевагу у фінансово-економічних та професійно-технічних можливостях телерадіомовлення.
Таким чином, Національна рада, в силу наданих їй законом повноважень, за результатами проведення конкурсу видає ліцензію на мовлення телекомпанії, яка здатна найкраще забезпечити виконання конкурсних умов, надає перевагу соціально важливим програмам, задовольняє інформаційні потреби національних меншин та забезпечує свободу слова та має перевагу у фінансово-економічних та професійно-технічних можливостях телерадіомовлення перед іншими учасниками конкурсу.
В той час, Національна рада свої рішення ґрунтує на тих обставинах, що статутні документи TOB «Медіаресурс», м. Харків, відповідають ст. 12 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», конкурсну гарантію як обов'язкову умову участі у конкурсі сплачено у повному обсязі і у встановлений конкурсними умовами строк, телекомпанія TOB «Медіаресурс» здатна найкраще забезпечити виконання конкурсних умов, зокрема, має перевагу над іншими учасниками конкурсу в частині програмної концепції мовлення (наявність 100% національного продукту, значного обсягу культурно-мистецьких передач та значного обсягу дитячих, інформаційно-аналітичних і публіцистичних передач власного виробництва) та фінансово-економічних можливостях.
В рішенні Національної ради № 1513 від 12.09.2012 року «Про визначення переможця конкурсу та видачу ліцензії на мовлення на вільному каналі (програмі) мовлення багатоканальної телемережі МХ-5 у м. Харкові» не наведено ні описової частини (суть питання, узагальнена інформація щодо конкурсу), ні мотивувальної (аналіз питання, оцінка, обґрунтування, відповідні норми законодавства і правові підстави). Не вбачається з рішення Національної ради й обґрунтованих підстав та висновків щодо вибору переможця конкурсу.
Згідно із затвердженою TOB «ХАРКІВ.ТВ» програмною концепцією мовлення, мова, якою вестимуться передачі - українська 100 %. Частка програм власного виробництва 14 год. 20 хв. на добу; мінімальна частка національного аудіовізуального продукту ( в тому числі власного виробництва) - 20 год. 50 хв. Максимальна частка аудіовізуальної продукції іноземного виробництва - 3 год. 10 хв. Обсяг ретрансляції відсутній. Формат мовлення - розважально-просвітницький, фільмопоказ, у тому числі й дитячі передачі, інформаційно-аналітичні і публіцистичні передачі, науково-просвітницькі, розважально-музичні передачі тощо.
Організаційно-технічні зобов'язання, узгоджені TOB «ХАРКІВ.ТВ», не суперечать чинному законодавству та повністю відповідають вимогам організаційно-технічних зобов'язань учасників конкурсу, вказаних у пункті «в» Конкурсних умов.
Окрім того, відповідно до пункту «г» Конкурсних умов, фінансові та інвестиційні зобов'язання учасників конкурсу полягають у наявності фінансово-економічних можливостей забезпечити розповсюдження програм та наявності джерел фінансування телерадіоорганізації.
На виконання вимог вищезазначеного пункту Конкурсних умов, TOB «ХАРКІВ.TB» долучив до заяви на участь у конкурсі на видачу ліцензії на мовлення план фінансової діяльності, в якому вказав фінансово-інвестиційні зобов'язання у вигляді створення телерадіокомпанії з використанням сучасного обладнання та ліцензійного програмного забезпечення для виробництва та розповсюдження телепрограм у багатоканальній мережі цифрового мовлення та передач на базі вже існуючих засобів компанії. Позивач зазначив, що має намір створити не менше 18 робочих місць, а загальний обсяг інвестицій, який збирається залучити TOB «Харків.ТВ» становить понад 1 217 000,00 грн. Відповідно до характеристики інвестиційного проекту, діяльність телерадіокомпанії «Харків.ТВ» буде спрямована на культурне та духовне збагачення жителів міста Харкова.
В підтвердження своїх намірів на виконання вимог ст. 26 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», позивач сплатив грошовий внесок під конкурсну гарантію у розмірі 11298,69 грн.
З огляду на вищевикладене, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що прийняті відповідачем рішення № 1513 «Про визначення переможця конкурсу та видачу ліцензії на мовлення на вільному каналі (програмі) мовлення багатоканальної телемережі МХ-5 у м. Харкові» та № 1514 «Про відмову у видачі ліцензії на мовлення на вільному каналі (програмі) мовлення багатоканальної телемережі МХ-5 у м. Харкові» є необгрунтованими та такими, що підлягають скасуванню.
За таких підстав апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.
Статтею 200 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160, 197, 198, 200, 205 та 206 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Національної ради України - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 20.11.2012 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя:
Судді:
Повний текст ухвали виготовлений 22.03.2013 року.
Головуючий суддя Чаку Є.В.
Судді: Маслій В.І.
Старова Н.Е.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2013 |
Оприлюднено | 02.04.2013 |
Номер документу | 30331420 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Чаку Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні