Постанова
від 18.04.2013 по справі 801/2173/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 квітня 2013 р. Справа №801/2173/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Ольшанської Т.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні за участю секретаря судового засіданні Ківа А.С., представника позивача- Ємельянов С.О. договір від 28.02.2013, представника відповідачів- Латишев А.В. довіреність №7/1-01 від 02.01.13 , адміністративну справу

за позовом Приватного підприємства "Модуль Буд"

до Ліцензійної комісії Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим, Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АРК

про визнання протиправним та скасування протоколу,

Обставини справи: Приватне підприємство "Модуль Буд" звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Ліцензійної комісії Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим, Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АРК про визнання протиправним та скасування протоколу від 06.02.2013 №3 про анулювання Ліцензії серії АД№040116.

Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволенні адміністративного позову у повному обсязі.

14.03.2013 надіслав суду заяву про зміну позовних вимог, а саме просить визнати протиправним та скасувати пункт 3 наказу за №4-Л від 06.02.2013 "Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури" Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АРК в частині анулювання ліцензії серії АД№040116, яка видано Приватному підприємству "Модуль Буд".

Представник відповідачів заперечував проти задоволення позовних вимог.

Вислухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, порядок їх ліцензування, державний контроль у сфері ліцензування, відповідальність суб'єктів господарювання та органів ліцензування за порушення законодавства у сфері ліцензування встановлені у Законі України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 №1775-Ш (із змінами та доповненнями) (надалі - Закон про ліцензування).

Ліцензування - видача, переоформлення та анулювання ліцензій, видача дублікатів ліцензій, ведення ліцензійних справ та ліцензійних реєстрів, контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов, видача розпоряджень про усунення порушень ліцензійних умов, а також розпоряджень про усунення порушень законодавства у сфері ліцензування.

Згідно статті 17 Закону України "Про архітектурну діяльність" від 20.05.1999, №687-XIV, господарська діяльність, пов'язана із створенням об'єкта архітектури, підлягає ліцензуванню відповідно до законодавства. Порядок ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, визначається Кабінетом Міністрів України. Органом ліцензування є орган державного архітектурно-будівельного контролю.

Також, ліцензування будівельної діяльності передбачено у статті 9 Закону про ліцензування.

Судом встановлено, що приватне підприємство «Модуль Буд», є юридичною особою, ідентифікаційний код 38040872, основним видом діяльності якого є 41.20. будівництво житлових і нежитлових будівель. ПП «Модуль Буд» має ліцензію для будівельну діяльність АД №040116.

Як зазначено у статті 20 Закону про ліцензування, державний нагляд за додержанням органами ліцензування вимог законодавства у сфері ліцензування здійснює спеціально уповноважений орган з питань ліцензування шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов здійснює орган ліцензування в межах своїх повноважень шляхом проведення планових і позапланових перевірок.

Акт про відмову ліцензіата в проведенні перевірки органом ліцензування або спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування є підставою для анулювання ліцензії, згідно 21 Закону про ліцензування.

Орган ліцензування приймає рішення про анулювання ліцензії протягом десяти робочих днів з дати встановлення підстав для анулювання ліцензії, яке вручається (надсилається) ліцензіату із зазначенням підстав анулювання не пізніше трьох робочих днів з дати його прийняття.

Рішення про анулювання ліцензії набирає чинності через тридцять днів з дня його прийняття, крім рішень про анулювання ліцензій, прийнятих згідно з поданою заявою ліцензіата про анулювання ліцензії та в разі смерті ліцензіата (фізичної особи - підприємця), які набирають чинності з дня їх прийняття.

Судом встановлено, що наказом Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим від 06.02.2013 №4-Л «Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури» анульована ліцензія на будівельну діяльність ПП «Модуль Буд» АД №040116 на підставі протоколу ліцензійної комісії від 06.02.2013 №3.

Згідно Порядку ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 №1396, ліцензування будівельної діяльності та контроль за додержанням ліцензійних умов здійснюється Державною архітектурно-будівельною інспекцією та її територіальними органами. При органі ліцензування утворюється ліцензійна комісія, що діє на підставі положення, затвердженого в установленому порядку Мінрегіонбудом.

Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 28 жовтня 2008 р. N 486 затверджено Положення про Ліцензійну комісію Державної архітектурно-будівельної інспекції та її територіальних органів. Ліцензійна комісія, відповідно до пункту 2.1. Положення, готує висновки з питань видачі ліцензії, зупинення дії ліцензії, анулювання ліцензії. Ліцензійна комісія здійснює свою роботу шляхом проведення засідань, які веде голова ліцензійної комісії, а в разі його відсутності - його заступник.

Згідно пункту 20 Порядку ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 №1396, орган ліцензування має право анулювати видану ліцензію.

Прийняття рішень органом ліцензування про зупинення та анулювання ліцензії здійснюється за результатами розгляду зазначених питань на засіданні ліцензійної комісії.

На підставі встановленого суд робить висновок, що відповідачі по справі є суб'єктами владних повноважень, здійснюють владні управлінські функції в сфері будівельної діяльності, а тому на їх рішення, дії, чи бездіяльність поширюються загальні критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці європейських країн. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Застосовуючи зазначені критерії до оцінки наказу Інспекції ДАБК в АР Крим від 06.02.2013 №4-Л, яким була анульована ліцензія ПП «Модуль Буд» на будівельну діяльність суд робить висновок про їх дотримання з боку відповідача.

Як зазначено у частині 1 статті 20 Закону про ліцензування державний нагляд за додержанням органами ліцензування вимог законодавства у сфері ліцензування здійснює спеціально уповноважений орган з питань ліцензування шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища (стаття 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-У).

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" планові заходи здійснюються відповідно до річних або квартальних планів, які затверджуються органом державного нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.

Судом встановлено, що згідно Плану по перевіркам ліцензійних умов суб'єктом будівельної діяльності на перший квартал 2013 року, затвердженому наказом ДПБК АР Крим від 29.12.2012 №1-П, до переліку включено ПП «Модуль Буд».

Відповідно до частин 1, 2 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою. Строк здійснення планового заходу, згідно частини 5 статті 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" не може перевищувати п'ятнадцяти робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва - п'яти робочих днів, якщо інше не передбачено законом.

Судом встановлено, що 21.01.2013 відповідачем було надано посвідчення на проведення планової перевірки додержання Ліцензійним умов провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури ПП «Модуль Буд» з 21.01.2013 по 23.01.2013.

Згідно частини 4 статті 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу.

Повідомлення надсилається рекомендованим листом чи телефонограмою за рахунок коштів органу державного нагляду (контролю) або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку.

Відповідачем 04.01.2013 сформовано повідомлення про проведення планової перевірки, яке отримано уповноваженою особою позивача 11.01.2013, про що свідчить відмітка на корінці рекомендованого поштового відправлення. Отримання вказаного повідомлення позивачем не заперечується.

Перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов'язані пред'явити керівнику суб'єкта господарювання або уповноваженій ним особі посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб'єкту господарювання копію посвідчення (направлення).

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) без посвідчення (направлення) на здійснення заходу та службового посвідчення не має права здійснювати державний нагляд (контроль) суб'єкта господарювання.

Суб'єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред'явили документів, передбачених цією статтею.

Судом встановлено, що уповноважені особи ДАБК в АР Крим Пінчук А.Є., Жуган Н.О. з'явились за юридичною адресою позивача для проведення перевірки, проте невідомі особи, посилаючись на розпорядження керівника підприємства, не допустили їх до проведення перевірочних заходів, посилаючись на те, що оскільки ліцензія на будівельну діяльність була отримана у Держархбудінспекції у м. Києві, то ДАБК в АР Крим не уповноважений проводити перевірки. Вказані обставини підтверджені свідком ОСОБА_4, допитаним у судовому засіданні, та відображені в акті перевірки від 21.01.2013.

Згідно частини 6 статті 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт, який повинен містити такі відомості:

дату складення акта;

тип заходу (плановий або позаплановий);

вид заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо);

предмет державного нагляду (контролю);

найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід;

найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом.

Якщо суб'єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями.

Зауваження суб'єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід'ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю).

У разі відмови суб'єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис.

Один примірник акта вручається суб'єкту господарювання або уповноваженій ним особі, а другий - зберігається в органі державного нагляду (контролю).

Судом встановлено, що 21.01.2013 інспекцією ДАБК в АР Крим був складений акт планової перевірки №2 про відмову суб'єкта будівельної діяльності від проведення органом ліцензування перевірки. В акті зазначено, що ПП «Модуль Буд» зобов'язані представити усі необхідні документи для проведення перевірки протягом 3-х днів з моменту отримання письмового повідомлення. Також до відома позивача зазначено, що у випадку, якщо попередження не буде виконано в 3-х денний термін, на черговому засідання ліцензійної комісії буде розглянуте питання щодо анулювання ліцензії ПП «Модуль Буд».

Вказаний акт отриманий позивачем 28.01.2013, по що свідчить підпис уповноваженої особи на повідомленні про вручення рекомендованого поштового відправлення, отримання якого позивачем не заперечується.

На підставі встановленого суд робить висновок, що позивачем був обізнаний про проведення перевірки, необхідність надати документи, можливі негативні наслідки, що можуть бути до нього застосовані. Проте зі свого боку не вчинив ні яких дій з метою належного виконання ліцензійних умов з метою уникнення можливих негативних наслідків.

Згідно пункту 23 Порядку ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 №1396, прийняття рішень органом ліцензування про зупинення та анулювання ліцензії здійснюється за результатами розгляду зазначених питань на засіданні ліцензійної комісії.

Судом встановлено, що 06.02.2013 відбулося засідання ліцензійної комісії на якому прийнято рішення анулювати ліцензію АД №040116 ПП «Модуль Буд» у зв'язку з відмовою суб'єкта будівельної діяльності від проведення перевірки органом ліцензування.

06.02.2013 Інспекцією ДАБК в АР Крим прийнятий наказ №4-Л, в якому анульована ліцензія на будівельну діяльність, пов'язану із створенням об'єктів архітектури ПП «Модуль Буд».

Таким чином судом визнається правомірним застосування до позивача заходу адміністративної відповідальності у вигляді анулювання ліцензії на будівельну діяльність.

Суд не приймає до уваги заперечення відповідача про оформлення акту не у відповідності до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. N553, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 15.05.2012 N240, оскільки застосування відповідачем іншої форми акту не спростовує факт порушення ліцензійних умов ПП «Модуль Буд».

Під час судового засідання, яке відбулось 18.04.2013, були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України постанову складено у повному обсязі 23.04.2013.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Т.С.Ольшанська

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.04.2013
Оприлюднено24.04.2013
Номер документу30836985
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/2173/13-а

Ухвала від 08.08.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 23.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 17.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Ухвала від 18.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 19.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 19.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Постанова від 18.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

Ухвала від 26.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

Ухвала від 04.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні