ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 червня 2013 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/189/12
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Костенко Г.В.,
при секретарі - Грубчак Н.М.,
за участю: представника позивача - Пусана Є.В.
представника відповідача - Касіт О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Укркомцентр" до Управління Держземагенства у Кременчуцькому районі Полтавської області, треті особи - Кременчуцька міська рада Полтавської області, Державний проектний інститут містобудування "Міськбудпроект" про визнання дій неправомірними, -
В С Т А Н О В И В:
15 травня 2013 року позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Укркомцентр" звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління Держземагенства у Кременчуцькому районі Полтавської області, треті особи - Кременчуцька міська рада Полтавської області, Державний проектний інститут містобудування "Міськбудпроект" про визнання дії посадових осіб Управління Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області при складенні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: № 01-71/3680 від 26.05.2011 року, № 01-71/3681 від 26.05.2011 року, № 01-71/3684 від 26.05.2011 року, № 01-71/3687 від 26.05.2011 року, що полягають у безпідставному, станом на 26.05.2011 року, застосуванні середньої вартості одного квадратного метра земельної ділянки в розмірі 154,11 грн.; порушенні вимог Порядку № 18/15/21/11 щодо не внесення до вказаних витягів, встановлених цим Порядком обов'язкових реквізитів; безпідставному застосуванні факторів "Зона магістралей підвищеного містоформувального значення", що збільшують вартість орендованих земельних ділянок та не застосування факторів забруднення орендованих земельних ділянок від залізниці, що зменшують їх вартість - протиправними; визнання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: № 01-71/3680 від 26.05.2011 року, № 01-71/3681 від 26.05.2011 року, № 01-71/3684 від 26.05.2011 року, № 01-71/3687 від 26.05.2011 року такими, що складенні з порушенням вимог Додатку 2 до розділу 4 Порядку № 18/15/21/11; зобов'язання Управління Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області скласти та видати ТОВ "НВП "Укркомцентр" витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок орендованих Позивачем, з урахуванням вимог чинного законодавства.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 20.12.2011 року в судовому засіданні Полтавського окружного адміністративного суду при розгляді справи №2а-1670/9703/11 представником позивача отримано копію листа управління Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області №01-27/938 від 27.05.2011 року з доданими до нього витягами з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: № 01-71/3680 від 26.05.2011 року, № 01-71/3681 від 26.05.2011 року, № 01-71/3684 від 26.05.2011 року, № 01-71/3687 від 26.05.2011 року. Як вважає позивач вказані витяги видати протиправно та просить суд визнати дії посадових осіб відповідача при складанні даних витягів протиправними.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просить суд позов задовольнити в повному обсязі.
В судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечує, посилаючись на те, що 20.12.2010 року звернувся до Управління Держкомзему у місті Кременчук з клопотанням № 10/5107 про виготовлення витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, що перебувають у позивача в користуванні на 2011 рік. За виготовлення вказаних витягів позивач сплатив кошти в розмірі 235,00 грн. 27 січня 2011 року представником позивача отримані витяги від 19 січня 2011р. № 01-21/402 з технічної документації про нормативну грошову, оцінку земельної ділянки площею 20 145 кв.м. за адресою: м. Кременчук, вул.50-річчя СРСР, 32; від 19 січня 2011р. № 01-21/403 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 4 439 кв.м. за адресою: м. Кременчук, вул. Макаренка, 5; від 19 січня 2011р. № 01-21/400 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 16 023 кв.м. за адресою: м. Кременчук, вул. Макаренка, 38-Б; від 19 січня 2011р. № 01-21/401 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 5 406 кв.м. за адресою: м. Кременчук, вул. Макаренка, 38-Б з визначенням середньої вартості земельної ділянки 154,11 грн., та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Третя особа - Кременчуцька міська рада в судове засідання не з'явилась, надала до суду клопотання про розгляд справи за її відсутності, до суду були надані письмові заперечення, в яких остання просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Третя особа - ДП "Державний проектний інститут містобудування "МІСЬКБУДПРОЕКТ" проти позову заперечував, дії відповідачів оцінює як правомірні, а позовні вимоги вважає безпідставними.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 23.05.2013 року змінено неналежного відповідача Управління Держкомзему у м. Кременчук Полтавської області на належного відповідача - Управління Держземагенства у Кременчуцькому районі Полтавської області.
Суд, заслухавши представників сторін, вивчивши та дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 22.11.2000 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Укркомцентр" зареєстровано як юридичну особу, ідентифікаційний код 31194567 (свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 683641 (т.1 а.с.9)).
07 листопада 20008 року між ТОВ "НВП "Укркомцентр" (Орендар) та Кременчуцькою міською радою (Орендодавець) укладено договір оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка раніше надавалась йому в оренду (кадастровий № 5310436500:10:002:0044) для закінчення будівництва універсально-громадського комплексу по вул. 50-річчя СРСР в м. Кременчуці Полтавська область (т.1 а.с.21-23)
Згідно умов вищевказаного договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення для закінчення будівництва універсально-громадського комплексу по вул. 50-річчя СРСР в м. Кременчуці. Строк дії договору становить 1 рік. Пунктом 8 визначено розмір орендної плати, яка становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, та вноситься Орендарем щорічно.
На момент укладення даного договору оренди земельної ділянки нормативно грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 14.10.2008 року становила 406727, 55 грн.
18 квітня 2007 року між ТОВ "НВП "Укркомцентр" (Орендар) та Кременчуцькою міською радою (Орендодавець) укладено договір оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення (кадастровий № 5310436500:12:002:0140) для закінчення реконструкції, експлуатації та обслуговування підприємства по виробництву нетканого полотна по Макаренка, 5 в м. Кременчуці Полтавська область (т.1 а.с.29-31)
Згідно умов вищевказаного договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення для закінчення реконструкції, експлуатації та обслуговування підприємства по виробництву нетканого полотна по вул. Макаренка, 5 в м. Кременчуці. Строк дії договору становить 5 рік. Пунктом 9 визначено розмір орендної плати, яка становить 1,5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, та вноситься Орендарем щорічно.
На момент укладення даного договору оренди земельної ділянки нормативно грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 02.04.2007 року становила 364575, 07 грн.
25 березня 2006 року між ТОВ "НВП "Укркомцентр" (Орендар) та Кременчуцькою міською радою (Орендодавець) укладено договір оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення (кадастровий № 5310436500:12:003:0185) для закінчення експлуатації та обслуговування бази для складання будівельних матеріалів по Макаренка, 38-Б в м. Кременчуці Полтавська область (т.1 а.с.33-34)
Згідно умов вищевказаного договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення для закінчення експлуатації та обслуговування бази для складання будівельних матеріалів по Макаренка, 38-Б в м. Кременчуці. Договір укладений до 01.02.2014 року. Пунктом 9 визначено розмір орендної плати, яка становить 2% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, та вноситься Орендарем щорічно.
На момент укладення даного договору оренди земельної ділянки нормативно грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 23.01.2006 року становила 1053512, 25 грн.
05 травня 2005 року між між ТОВ "НВП "Укркомцентр" (Орендар) та Кременчуцькою міською радою (Орендодавець) укладено договір оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення (кадастровий № 5310436500:12:003:0185) для розширення бази для складання будівельних матеріалів по Макаренка, 38-Б в м. Кременчуці Полтавська область (т.1 а.с.36-38)
Згідно умов вищевказаного договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення для розширення бази для складання будівельних матеріалів по Макаренка, 38-Б в м. Кременчуці. Договір укладений до 01.06.2006 року. Пунктом 9 визначено розмір орендної плати, яка становить 1% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, та вноситься Орендарем щорічно.
На момент укладення даного договору оренди земельної ділянки нормативно грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 28.05.2005 року становила 402657, 99 грн.
18 червня 2004 року між ТОВ "НВП "Укркомцентр" (Орендар) та Кременчуцькою міською радою (Орендодавець) укладено договір оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення (кадастровий № 5310436500:12:003:0059) для будівництва, експлуатації та обслуговування складів будівельних матеріалів існуючої бази по Макаренка, 38-Б в м. Кременчуці Полтавська область (т.1 а.с.36-38)
Згідно умов вищевказаного договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення для будівництва, експлуатації та обслуговування складів будівельних матеріалів існуючої бази по Макаренка, 38-Б в м. Кременчуці. Договір укладений до 01.05.2014 року. Пунктом 8 визначено, що орендна плата вноситься у грошовій формі в розмірі 2 ставок земельного податку щорічно.
На момент укладення даного договору оренди земельної ділянки нормативно грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 15.07.2004 року становила 126932, 88 грн.
Відповідно до частини 2 статті 20 Закону України "Про оцінку землі" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24 листопада 2009 року "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" (т.1 а.с.46) затверджено технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області та введено її в дію з 01 січня 2011 року, у зв'язку із чим позивача пунктом 3.1 цього ж рішення зобов'язано звернутись в управління Держкомзему у м. Кременчуці Полтавської області для виготовлення витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, які знаходяться в користуванні та власності фізичних та юридичних осіб.
На виконання зазначеного рішення позивачем отримано витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 19 січня 2011р. № 01-21/402 з технічної документації про нормативну грошову, оцінку земельної ділянки площею 20 145 кв.м. за адресою: м. Кременчук, вул.50-річчя СРСР, 32; від 19 січня 2011р. № 01-21/403 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 4 439 кв.м. за адресою: м. Кременчук, вул. Макаренка, 5; від 19 січня 2011р. № 01-21/400 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 16 023 кв.м. за адресою: м. Кременчук, вул. Макаренка, 38-Б; від 19 січня 2011р. № 01-21/401 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 5 406 кв.м. за адресою: м. Кременчук, вул. Макаренка, 38-Б з визначенням середньої вартості земельної ділянки 154,11 грн. (т.1 а.с. 146-149).
20 листопада 2011 року в судовому засіданні Полтавського окружного адміністративного суду при розгляді справи №2а-1670/9703/11 представником позивача отримано копію листа управління Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області №01-27/938 від 27.05.2011 року з доданими до нього витягами з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: № 01-71/3680 від 26.05.2011 року, № 01-71/3681 від 26.05.2011 року, № 01-71/3684 від 26.05.2011 року, № 01-71/3687 від 26.05.2011 року, в яких застосовано середня вартість 1кв.м. земельної ділянки 154, 11 грн.
Позивач, не погоджуючись із діями відповідача щодо правомірності надання вказаних витягів на запит Кременчуцької ОДПІ, звернувся до суду з вимогами про визнання дії посадових осіб Управління Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області при складенні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: № 01-71/3680 від 26.05.2011 року, № 01-71/3681 від 26.05.2011 року, № 01-71/3684 від 26.05.2011 року, № 01-71/3687 від 26.05.2011 року, що полягають у безпідставному, станом на 26.05.2011 року, застосуванні середньої вартості одного квадратного метра земельної ділянки в розмірі 154,11 грн.; порушенні вимог Порядку № 18/15/21/11 щодо не внесення до вказаних витягів, встановлених цим Порядком обов'язкових реквізитів; безпідставному застосуванні факторів "Зона магістралей підвищеного містоформувального значення", що збільшують вартість орендованих земельних ділянок та не застосування факторів забруднення орендованих земельних ділянок від залізниці, що зменшують їх вартість - протиправними; визнання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: № 01-71/3680 від 26.05.2011 року, № 01-71/3681 від 26.05.2011 року, № 01-71/3684 від 26.05.2011 року, № 01-71/3687 від 26.05.2011 року такими, що складенні з порушенням вимог Додатку 2 до розділу 4 Порядку № 18/15/21/11; зобов'язання Управління Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області скласти та видати ТОВ "НВП "Укркомцентр" витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок орендованих Позивачем, з урахуванням вимог чинного законодавства.
Згідно із частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Надаючи оцінку позовним вимогам, суд виходить з наступного.
Стаття 19 Земельного кодексу України містить вичерпний перелік всіх категорій земель України за їх основним цільовим призначенням.
Відповідно до частини 1 статті 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Відповідно до пункту 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262, встановлено, що коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Віднесення земельної ділянки до будь-якої категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05 листопада 1998 року № 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14 грудня 1998 року за № 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.
Тобто класифікація категорії земель за функціональним використанням, визначеним в додатку 1 до вищевказаного Порядку, здійснюється за видами економічної діяльності, що провадиться на земельній ділянці.
Додатком 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262 та Таблицею 1.1 встановлені Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф).
Наказом Державного комітету статистики України від 05 листопада 1998 року № 377, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 1998 року за № 788/3228, затвердженні форми державної статистичної звітності з земельних ресурсів та Інструкція з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель.
Відповідно до пункту 1 цього наказу затверджена та введена в дію форма державної статистичної звітності № 6-зем "Звіт про наявність земель та розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності".
Таким чином, коефіцієнти для визначення розміру нормативної грошової оцінки земельним ділянкам по вул. Макаренка, 5, вул. Макаренка, 38-Б, вул. 50-річчя СРСР в м. Кременчуці Полтавської області визначені відповідачем у відповідності до технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області, затвердженої рішенням Кременчуцької міської ради від 24 листопада 2009 року (а.с. 17-18) та відповідно до Українського класифікатора цільового використання землі (УКЦВЗ), затвердженого наказом Держкомзему № 14-1-7/1205 від 24 квітня 1998 року (код цільового використання 1.11).
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста виконана на замовлення Кременчуцької міської ради відповідно до Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку земель", Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про плату за землю" та на виконання постанови Верховної Ради України "Про введення в дію Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про плату за землю" ДП "Державний проектний інститут містобудування "МІСЬКБУДПРОЕКТ" з проведенням державної експертизи землевпорядної документації в Державному комітеті України із земельних ресурсів.
Згідно рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24 листопада 2009 року, технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області затверджена станом на 01 січня 2008 року та введена в дію з 01 січня 2011 року.
Судом встановлено, що рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24 листопада 2009 року "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" станом на дату розгляду справи судом є чинним та як наслідок - обов'язковим для виконання усіма суб'єктами земельних правовідносин .
Затверджена технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука включає систему (схеми впливів) коефіцієнтів, що враховують локальні особливості місцерозташування окремих ділянок.
Відповідно до Закону України "Про оцінку земель" інформація щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки виготовляється виключно у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку.
Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у місті Кременчуці виконуються відповідно Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262.
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука Полтавської області виконана Державним проектним інститутом містобудування "Міськбудпроект" у відповідності до норм і вимог земельного законодавства з проведенням державної експертизи землевпорядної документації в Державному комітеті України із земельних ресурсів від 27 січня 2009 р. № 1544-08.
Рішенням Кременчуцької міської ради від 24 листопада 2009 року було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука з базовою вартістю одного квадратного метра земель у розмірі 154,11 грн . станом на 01.01.2008 року з введенням її в дію з 1 січня 2011 року.
Вказана технічна документація виконана на замовлення Кременчуцької міської ради відповідно до Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку земель", Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про плату за землю" та на виконання постанови Верховної Ради України "Про введення в дію Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про плату за землю" Державним проектним інститутом містобудування "Міськбудпроект" Мінрегіонбуду України (м. Полтава) (ліцензія Серія АБ: № 293222 від 20.12.2005 року Державного Комітету України по земельних ресурсах).
Затверджена технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука включає економіко-планувальне зонування території міста (в т.ч. значення коефіцієнтів Км2 для кожної з зон), систему (схеми впливів) коефіцієнтів, що враховують локальні особливості місцерозташування окремих ділянок, та значення локальних коефіцієнтів Км3.
Інформація щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки згідно Закону України "Про оцінку земель" виготовляється виключно у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку. Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у місті Кременчуці виконуються управління Держземагентства у Кременчуцькому районі Полтавської області з використанням програмного комплексу ТЕРЕН-ГІС, розробленого Державним підприємством "Державний науково-дослідний інститут автоматизованих систем в будівництві" (ДНДІАСБ) Мінрегіонбуду України (м. Київ) на основі затверджених матеріалів з оцінки земель м. Кременчука, де врахування впливу локальних факторів та розрахунки виконуються автоматично після вводу координат місцерозташування ділянки, її площі та визначення функціонального використання. Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у місті Кременчук виконуються відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державним комітетом України по земельних ресурсах № 18/15/21/11 від 27.01.2006 р. зареєстрованого в Мін'юсті України 05.04.2006 за № 388/12262.
Статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 № 1378-ІV визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше одного разу на 5-7 років.
Відповідно до ст. 15 Закону № 1378 підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Кременчуцька міська рада рішенням від 24.11.2009 сесії V скликання "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" передбачила введення в дію з 1 січня 2011 року нової базової вартості одного квадратного метру земель у розмірі 154, 11 грн.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, згідно статті 20 Закону України "Про оцінку земель", оформляються як витяги з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Відповідно до положень статті 23 Закону № 1378 технічна документація з бонітування грантів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Частиною 3 статті 23 закону № 1378 встановлено, що витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Згідно пункту 3.10. "Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів", вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони за формулою Цн = Цнз х Кф х Км3.
Значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. При встановленні значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати його значення на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Установлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електричних цифрових карт масштабу, не меншого , ніж 1:10000, - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. чол.. та 1:5000 - для інших населених пунктів.
Згідно пункту 1.4. Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державним комітетом України по земельних ресурсах № 18/15/21/11 від 27.01.2006 р. зареєстрованого в Мін'юсті України 05.04.2006 за № 388/12262 (далі - Порядок), інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення є матеріали державного земельного кадастру (кількісна і якісна характеристика земель, бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель), матеріали внутрігосподарського землевпорядкування, а земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території, матеріали інвентаризації земель населених пунктів проекти забудови та розподілу території населених пунктів, місцеві правила забудови.
Пунктом 3.6. Порядку передбачено, що Коефіцієнт, який характеризує місцерозташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою :
Км = Км1 х Км2 х Км3,
де Км1 - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення;
Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони);
Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місцерозташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.
Вихідними даними для обчислення Км є генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, плани їх земельно-господарського устрою, матеріали економічної оцінки їх територій.
Відповідно до пункту 4.7 технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука Полтавської області, для визначення переліку локальних факторів, які є в наявності на території міста Кременчука та впливають на нормативну грошову оцінку земель на локальному рівні, інститутом ДП "Місьбудпроект" був виконаний аналіз даних генерального плану міста, правил забудови міста, власної бази даних, а також проведені консультації з фахівцями: геологами, археологами, геодезистами та використані відповідні дані. Обґрунтування значень локальних коефіцієнтів виконувалось з урахуванням експертних оцінок фахівців відповідного профілю. Розроблені схеми з зонами та позначками, що враховуються як локальні фактори.
У позовній заяві Позивач зазначив, що 20.12.2011 року у судовому засіданні представником Позивача отримано копію листа управління Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області № 01-27/938 від 27.05.2011 року з додатком до нього витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: № 01-71/3680 від 26.05.2011 року, № 01-71/3681 від 26.05.2011 року, № 01-71/3684 від 26.05.2011 року, № 01-71/3687 від 26.05.2011 року. Вищевказаний лист та Інформація про нормативну грошову оцінку 1 кв.м. земельних ділянок які знаходяться в користуванні Позивача надавався до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області на підставі листа № 256/9/15 від 04.05.2011 року.
Відповідачем було надало до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області не витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель що перебувають у користуванні Позивача, а Інформацію у формі витягу про нормативну грошову оцінку 1 кв.м. земельних ділянок які знаходяться в користуванні Позивача.
У відповідача відсутні повноваження щодо внесення змін до технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука Полтавської області, а саме не застосовувати у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок Позивача локального коефіцієнту за фактором - "Зона магістралей підвищеного місто формувального значення", тому що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука Полтавської області розроблялась на основі генерального плану міста Кременчука, пройшла державну експертизу землевпорядної документації та затверджена рішенням Кременчуцької міської ради.
Отже, управління Держземагентства у Кременчуцькому районі Полтавської області при наданні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок діяло на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України.
Частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на Відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до частин 2-3 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а обґрунтованим - ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених доказами, дослідженими в судовому засіданні.
Таким чином, суд перевіривши матеріали справи, оцінивши надані докази, дійшов висновку, що позовні вимоги необґрунтовані, безпідставні та задоволенню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Укркомцентр" до Управління Держземагенства у Кременчуцькому районі Полтавської області, треті особи - Кременчуцька міська рада Полтавської області, Державний проектний інститут містобудування "Міськбудпроект" про визнання дій неправомірними - відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 10 червня 2013 року.
Суддя Г.В. Костенко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2013 |
Оприлюднено | 11.06.2013 |
Номер документу | 31723770 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Г.В. Костенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні