УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 серпня 2013 р.Справа № 2а-1670/189/12 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Філатова Ю.М.
Суддів: Водолажської Н.С. , Тацій Л.В.
за участю секретаря судового засідання Шабанової С.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробниче підприємство "Укркомцентр" на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 04.06.2013р. по справі № 2а-1670/189/12
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробниче підприємство "Укркомцентр"
до Управління Держкомзему у м.Кременчук Полтавської області треті особи Державне підприємство "Державний проектний інститут містобудування "Міськбудпроект" , Кременчуцька міська рада в Полтавській області
про визнання дій неправомірними,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Укркомцентр", звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача, Управління Держземагенства у Кременчуцькому районі Полтавської області, треті особи - Кременчуцька міська рада Полтавської області, Державний проектний інститут містобудування "Міськбудпроект" про визнання дій посадових осіб Управління Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області при складенні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: № 01-71/3680 від 26.05.2011 року, № 01-71/3681 від 26.05.2011 року, № 01-71/3684 від 26.05.2011 року, № 01-71/3687 від 26.05.2011 року, що полягають у безпідставному, станом на 26.05.2011 року, застосуванні середньої вартості одного квадратного метра земельної ділянки в розмірі 154,11 грн.; порушенні вимог Порядку № 18/15/21/11 щодо не внесення до вказаних витягів, встановлених цим Порядком обов'язкових реквізитів; безпідставному застосуванні факторів "Зона магістралей підвищеного містоформувального значення", що збільшують вартість орендованих земельних ділянок та не застосування факторів забруднення орендованих земельних ділянок від залізниці, що зменшують їх вартість - протиправними; визнання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: № 01-71/3680 від 26.05.2011 року, № 01-71/3681 від 26.05.2011 року, № 01-71/3684 від 26.05.2011 року, № 01-71/3687 від 26.05.2011 року такими, що складенні з порушенням вимог Додатку 2 до розділу 4 Порядку № 18/15/21/11; зобов'язання Управління Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області скласти та видати ТОВ "НВП "Укркомцентр" витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок орендованих Позивачем, з урахуванням вимог чинного законодавства.
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 04.06.2013р. по справі №2а-1670/189/12 в задоволенні позову було відмовлено.
Не погоджуючись з постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 04.06.2013р. по справі №2а-1670/189/12 позивач подав апеляційну скаргу, просить її скасувати та прийняти нову постанову, якою його позов задовольнити, вважає, що судом першої інстанції порушені норми права.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю - доповідача та представника позивача колегія суддів встановила, що 07 листопада 20008 року між ТОВ "НВП "Укркомцентр" (Орендар) та Кременчуцькою міською радою (Орендодавець) укладено договір оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка раніше надавалась йому в оренду (кадастровий № 5310436500:10:002:0044) для закінчення будівництва універсально-громадського комплексу по вул. 50-річчя СРСР в м. Кременчуці Полтавська область (т.1 а.с.21-23)
Згідно умов вищевказаного договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення для закінчення будівництва універсально-громадського комплексу по вул. 50-річчя СРСР в м. Кременчуці. Строк дії договору становить 1 рік. Пунктом 8 визначено розмір орендної плати, яка становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, та вноситься Орендарем щорічно.
На момент укладення даного договору оренди земельної ділянки нормативно грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 14.10.2008 року становила 406727, 55 грн.
18 квітня 2007 року між ТОВ "НВП "Укркомцентр" (Орендар) та Кременчуцькою міською радою (Орендодавець) укладено договір оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення (кадастровий № 5310436500:12:002:0140) для закінчення реконструкції, експлуатації та обслуговування підприємства по виробництву нетканого полотна по Макаренка, 5 в м. Кременчуці Полтавська область (т.1 а.с.29-31)
Згідно умов вищевказаного договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення для закінчення реконструкції, експлуатації та обслуговування підприємства по виробництву нетканого полотна по вул. Макаренка, 5 в м. Кременчуці. Строк дії договору становить 5 рік. Пунктом 9 визначено розмір орендної плати, яка становить 1,5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, та вноситься Орендарем щорічно.
На момент укладення даного договору оренди земельної ділянки нормативно грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 02.04.2007 року становила 364575, 07 грн.
25 березня 2006 року між ТОВ "НВП "Укркомцентр" (Орендар) та Кременчуцькою міською радою (Орендодавець) укладено договір оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення (кадастровий № 5310436500:12:003:0185) для закінчення експлуатації та обслуговування бази для складання будівельних матеріалів по Макаренка, 38-Б в м. Кременчуці Полтавська область (т.1 а.с.33-34)
Згідно умов вищевказаного договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення для закінчення експлуатації та обслуговування бази для складання будівельних матеріалів по Макаренка, 38-Б в м. Кременчуці. Договір укладений до 01.02.2014 року. Пунктом 9 визначено розмір орендної плати, яка становить 2% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, та вноситься Орендарем щорічно.
На момент укладення даного договору оренди земельної ділянки нормативно грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 23.01.2006 року становила 1053512, 25 грн.
05 травня 2005 року між між ТОВ "НВП "Укркомцентр" (Орендар) та Кременчуцькою міською радою (Орендодавець) укладено договір оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення (кадастровий № 5310436500:12:003:0185) для розширення бази для складання будівельних матеріалів по Макаренка, 38-Б в м. Кременчуці Полтавська область (т.1 а.с.36-38)
Згідно умов вищевказаного договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення для розширення бази для складання будівельних матеріалів по Макаренка, 38-Б в м. Кременчуці. Договір укладений до 01.06.2006 року. Пунктом 9 визначено розмір орендної плати, яка становить 1% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, та вноситься Орендарем щорічно.
На момент укладення даного договору оренди земельної ділянки нормативно грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 28.05.2005 року становила 402657, 99 грн.
18 червня 2004 року між ТОВ "НВП "Укркомцентр" (Орендар) та Кременчуцькою міською радою (Орендодавець) укладено договір оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення (кадастровий № 5310436500:12:003:0059) для будівництва, експлуатації та обслуговування складів будівельних матеріалів існуючої бази по Макаренка, 38-Б в м. Кременчуці Полтавська область (т.1 а.с.36-38)
Згідно умов вищевказаного договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення для будівництва, експлуатації та обслуговування складів будівельних матеріалів існуючої бази по Макаренка, 38-Б в м. Кременчуці. Договір укладений до 01.05.2014 року. Пунктом 8 визначено, що орендна плата вноситься у грошовій формі в розмірі 2 ставок земельного податку щорічно.
На момент укладення даного договору оренди земельної ділянки нормативно грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 15.07.2004 року становила 126932, 88 грн.
Відповідно до частини 2 статті 20 Закону України "Про оцінку землі" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24 листопада 2009 року "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" (т.1 а.с.46) затверджено технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області та введено її в дію з 01 січня 2011 року, у зв'язку із чим позивача пунктом 3.1 цього ж рішення зобов'язано звернутись в управління Держкомзему у м. Кременчуці Полтавської області для виготовлення витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, які знаходяться в користуванні та власності фізичних та юридичних осіб.
На виконання зазначеного рішення позивачем отримано витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 19 січня 2011р. № 01-21/402 з технічної документації про нормативну грошову, оцінку земельної ділянки площею 20 145 кв.м. за адресою: м. Кременчук, вул.50-річчя СРСР, 32; від 19 січня 2011р. № 01-21/403 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 4 439 кв.м. за адресою: м. Кременчук, вул. Макаренка, 5; від 19 січня 2011р. № 01-21/400 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 16 023 кв.м. за адресою: м. Кременчук, вул. Макаренка, 38-Б; від 19 січня 2011р. № 01-21/401 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 5 406 кв.м. за адресою: м. Кременчук, вул. Макаренка, 38-Б з визначенням середньої вартості земельної ділянки 154,11 грн. (т.1 а.с. 146-149).
20 листопада 2011 року в судовому засіданні Полтавського окружного адміністративного суду при розгляді справи №2а-1670/9703/11 представником позивача отримано копію листа управління Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області №01-27/938 від 27.05.2011 року з доданими до нього витягами з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: № 01-71/3680 від 26.05.2011 року, № 01-71/3681 від 26.05.2011 року, № 01-71/3684 від 26.05.2011 року, № 01-71/3687 від 26.05.2011 року, в яких застосовано середня вартість 1кв.м. земельної ділянки 154, 11 грн.
Позивач, не погоджуючись із діями відповідача щодо правомірності надання вказаних витягів на запит Кременчуцької ОДПІ, звернувся до суду з вимогами про визнання дії посадових осіб Управління Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області при складенні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: № 01-71/3680 від 26.05.2011 року, № 01-71/3681 від 26.05.2011 року, № 01-71/3684 від 26.05.2011 року, № 01-71/3687 від 26.05.2011 року, що полягають у безпідставному, станом на 26.05.2011 року, застосуванні середньої вартості одного квадратного метра земельної ділянки в розмірі 154,11 грн.; порушенні вимог Порядку № 18/15/21/11 щодо не внесення до вказаних витягів, встановлених цим Порядком обов'язкових реквізитів; безпідставному застосуванні факторів "Зона магістралей підвищеного містоформувального значення", що збільшують вартість орендованих земельних ділянок та не застосування факторів забруднення орендованих земельних ділянок від залізниці, що зменшують їх вартість - протиправними; визнання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: № 01-71/3680 від 26.05.2011 року, № 01-71/3681 від 26.05.2011 року, № 01-71/3684 від 26.05.2011 року, № 01-71/3687 від 26.05.2011 року такими, що складенні з порушенням вимог Додатку 2 до розділу 4 Порядку № 18/15/21/11; зобов'язання Управління Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області скласти та видати ТОВ "НВП "Укркомцентр" витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок орендованих Позивачем, з урахуванням вимог чинного законодавства.
Згідно із частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Стаття 19 Земельного кодексу України містить вичерпний перелік всіх категорій земель України за їх основним цільовим призначенням.
Відповідно до частини 1 статті 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Відповідно до пункту 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262, встановлено, що коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Віднесення земельної ділянки до будь-якої категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05 листопада 1998 року № 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14 грудня 1998 року за № 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.
Тобто класифікація категорії земель за функціональним використанням, визначеним в додатку 1 до вищевказаного Порядку, здійснюється за видами економічної діяльності, що провадиться на земельній ділянці.
Додатком 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262 та Таблицею 1.1 встановлені Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф).
Наказом Державного комітету статистики України від 05 листопада 1998 року № 377, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 1998 року за № 788/3228, затвердженні форми державної статистичної звітності з земельних ресурсів та Інструкція з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель.
Відповідно до пункту 1 цього наказу затверджена та введена в дію форма державної статистичної звітності № 6-зем "Звіт про наявність земель та розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності".
Таким чином, коефіцієнти для визначення розміру нормативної грошової оцінки земельним ділянкам по вул. Макаренка, 5, вул. Макаренка, 38-Б, вул. 50-річчя СРСР в м. Кременчуці Полтавської області визначені відповідачем у відповідності до технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області, затвердженої рішенням Кременчуцької міської ради від 24 листопада 2009 року (а.с. 17-18) та відповідно до Українського класифікатора цільового використання землі (УКЦВЗ), затвердженого наказом Держкомзему № 14-1-7/1205 від 24 квітня 1998 року (код цільового використання 1.11).
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста виконана на замовлення Кременчуцької міської ради відповідно до Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку земель", Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про плату за землю" та на виконання постанови Верховної Ради України "Про введення в дію Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про плату за землю" ДП "Державний проектний інститут містобудування "МІСЬКБУДПРОЕКТ" з проведенням державної експертизи землевпорядної документації в Державному комітеті України із земельних ресурсів.
Згідно рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24 листопада 2009 року, технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області затверджена станом на 01 січня 2008 року та введена в дію з 01 січня 2011 року.
Рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24 листопада 2009 року "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" станом на дату розгляду справи судом є чинним та як наслідок - обов'язковим для виконання усіма суб'єктами земельних правовідносин.
Затверджена технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука включає систему (схеми впливів) коефіцієнтів, що враховують локальні особливості місцерозташування окремих ділянок.
Відповідно до Закону України "Про оцінку земель" інформація щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки виготовляється виключно у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку.
Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у місті Кременчуці виконуються відповідно Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262.
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука Полтавської області виконана Державним проектним інститутом містобудування "Міськбудпроект" у відповідності до норм і вимог земельного законодавства з проведенням державної експертизи землевпорядної документації в Державному комітеті України із земельних ресурсів від 27 січня 2009 р. № 1544-08.
Рішенням Кременчуцької міської ради від 24 листопада 2009 року було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука з базовою вартістю одного квадратного метра земель у розмірі 154,11 грн. станом на 01.01.2008 року з введенням її в дію з 1 січня 2011 року.
Вказана технічна документація виконана на замовлення Кременчуцької міської ради відповідно до Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку земель", Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про плату за землю" та на виконання постанови Верховної Ради України "Про введення в дію Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про плату за землю" Державним проектним інститутом містобудування "Міськбудпроект" Мінрегіонбуду України (м. Полтава) (ліцензія Серія АБ: № 293222 від 20.12.2005 року Державного Комітету України по земельних ресурсах).
Затверджена технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука включає економіко-планувальне зонування території міста (в т.ч. значення коефіцієнтів Км2 для кожної з зон), систему (схеми впливів) коефіцієнтів, що враховують локальні особливості місцерозташування окремих ділянок, та значення локальних коефіцієнтів Км3.
Інформація щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки згідно Закону України "Про оцінку земель" виготовляється виключно у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку. Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у місті Кременчуці виконуються управління Держземагентства у Кременчуцькому районі Полтавської області з використанням програмного комплексу ТЕРЕН-ГІС, розробленого Державним підприємством "Державний науково-дослідний інститут автоматизованих систем в будівництві" (ДНДІАСБ) Мінрегіонбуду України (м. Київ) на основі затверджених матеріалів з оцінки земель м. Кременчука, де врахування впливу локальних факторів та розрахунки виконуються автоматично після вводу координат місцерозташування ділянки, її площі та визначення функціонального використання. Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у місті Кременчук виконуються відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державним комітетом України по земельних ресурсах № 18/15/21/11 від 27.01.2006 р. зареєстрованого в Мін'юсті України 05.04.2006 за № 388/12262.
Статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 № 1378-ІV визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше одного разу на 5-7 років.
Відповідно до ст. 15 Закону № 1378 підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Кременчуцька міська рада рішенням від 24.11.2009 сесії V скликання "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" передбачила введення в дію з 1 січня 2011 року нової базової вартості одного квадратного метру земель у розмірі 154, 11 грн.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, згідно статті 20 Закону України "Про оцінку земель", оформляються як витяги з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Відповідно до положень статті 23 Закону № 1378 технічна документація з бонітування грантів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Частиною 3 статті 23 закону № 1378 встановлено, що витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Згідно пункту 3.10. "Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів", вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони за формулою Цн = Цнз х Кф х Км3.
Значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. При встановленні значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати його значення на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Установлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електричних цифрових карт масштабу, не меншого , ніж 1:10000, - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. чол.. та 1:5000 - для інших населених пунктів.
Згідно пункту 1.4. Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державним комітетом України по земельних ресурсах № 18/15/21/11 від 27.01.2006 р. зареєстрованого в Мін'юсті України 05.04.2006 за № 388/12262 (далі - Порядок), інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення є матеріали державного земельного кадастру (кількісна і якісна характеристика земель, бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель), матеріали внутрігосподарського землевпорядкування, а земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території, матеріали інвентаризації земель населених пунктів проекти забудови та розподілу території населених пунктів, місцеві правила забудови.
Пунктом 3.6. Порядку передбачено, що Коефіцієнт, який характеризує місцерозташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою :
Км = Км1 х Км2 х Км3,
де Км1 - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення;
Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони);
Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місцерозташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.
Вихідними даними для обчислення Км є генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, плани їх земельно-господарського устрою, матеріали економічної оцінки їх територій.
Відповідно до пункту 4.7 технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука Полтавської області, для визначення переліку локальних факторів, які є в наявності на території міста Кременчука та впливають на нормативну грошову оцінку земель на локальному рівні, інститутом ДП "Місьбудпроект" був виконаний аналіз даних генерального плану міста, правил забудови міста, власної бази даних, а також проведені консультації з фахівцями: геологами, археологами, геодезистами та використані відповідні дані. Обґрунтування значень локальних коефіцієнтів виконувалось з урахуванням експертних оцінок фахівців відповідного профілю. Розроблені схеми з зонами та позначками, що враховуються як локальні фактори.
Позивач зазначає, що 20.12.2011 року у судовому засіданні представником Позивача отримано копію листа управління Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області № 01-27/938 від 27.05.2011 року з додатком до нього витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: № 01-71/3680 від 26.05.2011 року, № 01-71/3681 від 26.05.2011 року, № 01-71/3684 від 26.05.2011 року, № 01-71/3687 від 26.05.2011 року. Вищевказаний лист та Інформація про нормативну грошову оцінку 1 кв.м. земельних ділянок які знаходяться в користуванні Позивача надавався до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області на підставі листа № 256/9/15 від 04.05.2011 року.
Відповідачем було надало до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області не витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель що перебувають у користуванні Позивача, а Інформацію у формі витягу про нормативну грошову оцінку 1 кв.м. земельних ділянок які знаходяться в користуванні Позивача.
У відповідача відсутні повноваження щодо внесення змін до технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука Полтавської області, а саме не застосовувати у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок Позивача локального коефіцієнту за фактором - "Зона магістралей підвищеного місто формувального значення", тому що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука Полтавської області розроблялась на основі генерального плану міста Кременчука, пройшла державну експертизу землевпорядної документації та затверджена рішенням Кременчуцької міської ради.
Отже, управління Держземагентства у Кременчуцькому районі Полтавської області при наданні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок діяло на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України.
Посилання позивача на ухвалу Вищого адміністративного суду України від 23.04.2013р. за №К/9991/38622/12, висновки якої, на думку позивача, мають бути застосовані у відповідності до ч.5 ст. 227 КАС України, не можуть бути визнані обґрунтованими, оскільки відповідно до зазначеної норми висновки і мотиви, з яких скасовані рішення (першої або апеляційної інстанції), є обов'язковими для суду першої чи апеляційної інстанції при розгляді справи. Проте ухвалою Вищого адміністративного суду України від 23.04.2013. за №К/9991/38622/12 не були скасовані рішення по суті справи, а лише ухвали першої та апеляційної інстанції стосовно залишення позову без розгляду з підстав пропущення строку. Тобто і висновки Вищого адміністративного суду України, викладені в ухвалі від 23.04.2013 р. за №К/9991/38622/12, стосуються дотримання позивачем строків звернення до суду.
На підставі викладеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, ст.ст. 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробниче підприємство "Укркомцентр" залишити без задоволення.
Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 04.06.2013р. по справі № 2а-1670/189/12 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Філатов Ю.М. Судді (підпис) (підпис) Водолажська Н.С. Тацій Л.В. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Філатов Ю.М.
Повний текст ухвали виготовлений 27.08.2013 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2013 |
Оприлюднено | 02.09.2013 |
Номер документу | 33205245 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Філатов Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні