Рішення
від 06.06.2013 по справі 924/450/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"06" червня 2013 р.Справа № 924/450/13

Господарський суд Хмельницької області у складі:

Судді Субботіної Л.О., розглянувши матеріали

за позовом Прокурора Красилівського району

до 1. Красилівської районної державної адміністрації м. Красилів Хмельницької області

2. Товариства з обмеженою відповідальністю "Житниця Поділля" с.Щиборівка Красилівського району Хмельницької області

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Державної інспекції сільського господарства в Хмельницькій області м.Хмельницький, Ковальчука Степана Марковича смт Воскресенськ Миколаївської області, Березюк Галини Якимівни с. Росолівці Красилівського району Хмельницької області, Фабинюк Гелі Василівни с.Росолівці Красилівського району Хмельницької області, Мазурчука Василя Івановича с. Росолівці Красилівського району Хмельницької області, Нероди Ольги Кузьминічни с.Антонівка Дніпровського р-ну Херсонської області, Банашко Лідії Василівни с.Мар'янівка Хмельницького району Хмельницької області

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів відділу Держземагенства у Красилівському районі Хмельницької області м.Красилів Хмельницької області

про 1. Визнання незаконним та скасування розпорядження Красилівської районної державної адміністрації від 01.08.2012р. № 366/2012-р

2. Визнання недійсним договору оренди земельної ділянки від 02.08.2012р., укладеного між Красилівською райдержадміністрацією та товариством з обмеженою відповідальністю "Житниця Поділля"

3. Визнання недійсною додаткової угоди від 27.12.2012р. про зміну договору оренди земельної ділянки від 02.08.2012р.

Представники сторін:

позивач: Андрущенко О.Ю. - прокурор відділу прокуратури м.Хмельницького, посвідчення №013639 від 04.12.2012р.

відповідач 1: Процюк Ю.А. - представник за довіреністю № 49/08-14-3213/2010 від 04.10.2010р.

відповідач 2: Миколайчук Л.П. - представник за довіреністю № 29/05 від 29.05.2013р.

третя особа (Держсільгоспінспекія): не з'явився

третя особа: Банашко Л.В.

третя особа (відділ Держземагенства): Веремюк Р.В. - представник за довіреністю № 04-07-03/701 від 18.04.2013р.

В судовому засіданні відповідно до ч. 2 ст. 85 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору: прокурор Красилівського району звернувся до суду із позовом до Красилівської районної державної адміністрації, Товариства з обмеженою відповідальністю "Житниця Поділля" про визнання незаконним та скасування розпорядження Красилівської районної державної адміністрації від 01.08.2012р. № 366/2012-р, визнання недійсним договору оренди земельної ділянки від 02.08.2012р., укладеного між Красилівською райдержадміністрацією та товариством з обмеженою відповідальністю "Житниця Поділля" та визнання недійсною додаткової угоди від 27.12.2012р. про зміну договору оренди земельної ділянки від 02.08.2012р.

В обґрунтування позову зазначає, що згідно спірного розпорядження та договору оренди ТОВ "Житниця Поділля" надано в оренду земельні ділянки (не витребувані земельні частки (паї) загальною площею 73,90 га, частина з яких перебуває у власності громадян, про що видані відповідні державні акти. При прийнятті спірного розпорядження та укладенні договору оренди Красилівська районна державна адміністрація перевищила свої повноваження, визначені ст.ст. 17, 122 Земельного кодексу України (в редакції станом на 19.11.2012р.). Тому згідно ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу України, ст. 50 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" спірне розпорядження підлягає визнанню недійсним, а відповідно до ст.ст. 21, 203,215 ЦК України, ст.207 ГК України, ст. 152 ЗК України недійсними підлягають визнанню також договір оренди земельної ділянки та додаткова угода до нього.

Вказує, що незаконне виділення спірної земельної ділянки порушує інтереси держави у сфері контролю за використанням та охороною земель, ефективного використання земельних ресурсів. Прийняттям спірного розпорядження та укладенням договору оренди порушено вимоги встановленого законодавством порядку набуття та охоронюваного державою права на земельні ділянки сільськогосподарського призначення. Органом, уповноваженим державою здійснювати функції контролю за використанням та охороною земель є Держсільгоспінспекція України. Однак, згідно чинного законодавства у вказаного державного органу відсутні повноваження щодо звернення до господарського суду, тому прокурор пред'явив вказаний позов в інтересах держави як позивач.

Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав.

Представник відповідача 1 в письмових заперечення на позов зазначає, що згідно протоколів перевірки документації із землеустрою та обмінних файлів відсутні накладення земельних ділянок. Результати перевірки свідчать про те, що на момент прийняття спірного розпорядження зазначені в ньому земельні ділянки не передані у власність чи користування. Згідно технічної документації із землеустрою, що посвідчує право оренди, конфігурації та площі земельних ділянок, переданих в оренду ТОВ "Житниця Поділля" не відповідають площам та конфігурації земельних ділянок, визначених у державних актах на право власності на землю фізичних осіб. Тому земельні ділянки за кадастровими номерами 6822788200:04:004:0031, 6822788200:04:007:0001, 6822788200:04:005:0021 не знаходяться у приватній власності, а фактично є невитребуваними земельними частками (паями). Також вказує, що 18.04.2013р. видано розпорядження № 144/2013-р "Про внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 01.08.2012р. № 366/2012-р", відповідно до якого змінено площу земельних ділянок (невитребуваних земельних часток (паїв) з 73,90 га на 36,3713 га. Таким чином, враховуючи вказані обставини, просить провадження у справі припинити за відсутністю предмета спору. В судовому засіданні подав в матеріали справи копію технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки (невитребувані частки (паї) в оренду ТОВ "Житниця Поділля".

Представник відповідача 2 у письмових запереченнях позов не визнає та просить в його задоволенні відмовити. Зазначає, що земельні ділянки, які вказані у позові прокурора, не орендуються ТОВ "Житниця Поділля", плани-схеми цих земельних ділянок різні, а зазначення однакових кадастрових номерів є помилкою Держкомзему і не є підставою для визнання недійсним спірного договору оренди та додаткової угоди. Вказує, що прокурором не зазначено в чому полягає порушення Красилівської райдержадміністрації при видачі розпорядження, і яким вимогам законодавства воно не відповідає. На думку відповідача 2, спірне розпорядження прийнято згідно норм чинного цивільного, господарського і земельного законодавства. Тому позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Представник третьої особи Державної інспекції сільського господарства в Хмельницькій області в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату та час судового засідання, що підтверджується розпискою по справі від 27.05.2013р. У письмових поясненнях зазначає, що розпорядження Красилівської районної державної адміністрації від 01.08.2012р. № 366/2012-р. суперечить положенням ст.13 Закону України "Про Порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв), п. а) ст. 17 Земельного кодексу України, оскільки спірним розпорядженням було передано ТОВ "Житниця Поділля" в оренду 73,90 га земельних часток (паїв), що розташовані за межами населених пунктів Росоловецької сільської ради, до складу яких увійшли земельні ділянки приватної власності. Неправомірність спірного розпорядження є підставою для висновку, що укладений на його підставі договір оренди та додаткова угода суперечать ч. 1 ст.203 ЦК України.

Представник третьої особи відділу Держземагенства у Красилівському районі Хмельницької області в письмових поясненнях зазначає, що при проведенні визначення кадастрових номерів земельних ділянок були допущенні технічні помилки, які призвело до їх дублювання та накладення. Зокрема, земельні ділянки за кадастровими номерами 6822788200:04:004:0031, 6822788200:04:007:0001, 6822788200:04:005:0021, що були включені до додаткової угоди №682270004004236 від 08.08.2012р. про зміну договору оренди земельних ділянок, укладеного між Красилівською райдержадміністрацією та ТОВ "Житниця Поділля" від 02.08.2012р., не знаходяться у приватній власності, а фактично є невитребуваними земельними частками (паями), оскільки їх конфігурація, площа, номера земельних ділянок згідно протоколу розподілу, не відповідають земельним ділянкам, що вказані у державних актах на право власності на земельні ділянки серії ЯЕ № 044409, ЯЕ № 043396, ЯЗ №264440, через допущену технічну помилку відбулось дублювання кадастрових номерів. Також в додаткових поясненнях вказує, що відповідні технічні помилки, що призвели до дублювання кадастрових номерів, були допущені і при визначенні кадастрових номерів 6822788200:03:002:0002, 6822788200:04:004:0032. Фактично земельні ділянки із вказаними номерами не перебувають в приватній власності, а є невитребуваними земельними частками (паями).

Третя особа Ковальчук С.М. в судове засідання не з'явилась. В поданих письмових поясненнях підтримує позов прокурора Красилівського району. Зазначає, що з 05.09.2009р. земельна ділянка з кадастровим номером 6822788200:04:005:0021 перебуває в приватній власності. Відповідно до законодавства України кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальний цифровий код (номер) земельної ділянки, що не повторюється на всій території України, присвоюється земельній ділянці під час проведення її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування такої ділянки. Кадастровий номер земельної ділянки визначається з використанням автоматизованої системи державного земельного кадастру. Тому допущення технічних помилок, що призвело до дублювання кадастрових номерів не можливе, оскільки процес визначення та присвоєння кадастрових номерів повністю автоматизований. Згідно даних, що містить публічна кадастрова карта України, за кадастровим номером 6822788200:04:005:0021 обліковується одна земельна ділянка площею 3,2748 га, яка знаходиться в приватній власності. Отже, будь-які дії відповідачів по розпорядженню земельною ділянкою приватної власності є незаконними та такими, що порушують право власності, яке охороняється законом.

Третя особа Нерода О.К. в судове засідання не з'явилась. В письмових поясненнях зазначає, що належна їй на праві власності земельна ділянка перебуває в оренді СТОВ ім. Шевченка с.Росолівці.

Третя особа Фабинюк Г.В. в судове засідання не з'явилась. В письмових поясненнях зазначає, що належна їй на праві власності земельна ділянка перебуває в оренді ТОВ "Добробут М.К.К." згідно договору оренди від 11.12.2009р. за № 040975600241.

Третя особа Березюк Г.Я. в судове засідання не з'явилась. В письмових поясненнях зазначає, що належна їй на праві власності земельна ділянка перебуває в оренді ТОВ "Добробут М.К.К."

Третя особа Банашко Л.В. в судовому засіданні надала письмові пояснення, в яких вказує, що на сьогоднішній день належна їй земельна ділянка знаходиться в обробітку ТОВ "Добробут М.К.К." на підставі укладеного із ним договору.

Третя особа Мазурчук В.В. в судове засідання не з'явилась, хоча була належним чином повідомлена про дату та час судового засідання, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

Судом при розгляді матеріалів справи встановлено.

В липні 2012 року за замовленням ТОВ "Житниця Поділля" фізичною особою-підприємцем Заїкою М.М. було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки (невитребувані частки (паї), в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва ТОВ "Житниця Поділля", що розташовані за межами населених пунктів Росоловецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області. Згідно протоколів проведення перевірки документації із землеустрою та обмінного файла від 24.12.2012р., що складались на кожну земельну ділянку, зауваження до документації відсутні.

Розпорядженням Красилівської районної державної адміністрації № 366/2012-р від 01.08.2012р. затверджено ТОВ "Житниця Поділля" технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки (не витребувані частки (паї)), в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею 73,90 га, що розташовані за межами населених пунктів Росоловецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області згідно з додатком (пункт 1), а також передано ТОВ "Житниця Поділля" в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва терміном до моменту оформлення спадщини та отримання власниками державних актів на право власності на землю, не витребувані земельні частки (паї) загальною площею 73,90 га, що розташовані за межами населених пунктів Росоловецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області згідно з додатком (пункт 2).

На підставі вищевказаного розпорядження 02.08.2012р. між Красилівською районною державною адміністрацією (далі - орендодавець) та товариством з обмеженою відповідальністю "Житниця Поділля" (далі - орендар) було укладено договір оренди земельних ділянок, який зареєстрований в управлінні Держкомзему у Красилівському районі Хмельницької області, про що у Держреєстрі земель вчинено запис від 08.08.2012р. за № 682270004004236. Згідно п. 1 договору орендодавець надає, а орендар приймає в платне користування земельні ділянки (не витребувані земельні частки (паї)) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, які знаходяться за межами населених пунктів Росоловецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області. Земельні ділянки виділені в натурі на місцевості.

В п. 1 договору міститься перелік земельних ділянок із зазначенням кадастрових номерів та площі земельних ділянок, який співпадає з переліком, вказаним у додатку до спірного розпорядження.

У відповідності до п. 2 договору в оренду передаються земельні ділянки загальною площею 73,9085 га, у тому числі рілля - 73,9085 га.

Пунктом 8 договору визначено, що договір укладено на строк до моменту оформлення спадщини та отримання спадкоємцями державних актів на право власності на землю, з правом перегляду орендної плати і дійсний з моменту його державної реєстрації. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк, але на загальний термін не більше 49 років.

Передача земельної ділянки в оренду здійснюється з розробленням технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на оренду земельної ділянки (п. 18 договору). Передача земельної ділянки орендарю здійснюється у триденний термін після державної реєстрації цього договору за актом її приймання-передачі (п. 20 договору).

27.12.2012р. між Красилівською районною державною адміністрацією (далі - орендодавець) та товариством з обмеженою відповідальністю "Житниця Поділля" (далі - орендар) укладено додаткову угоду про зміну договору оренди земельних ділянок від 02.08.2012р., яка зареєстрована в управлінні Держкомзему у Красилівському районі, про що у Держреєстрі земель вчинено запис від 28.12.2012р. № 682270004008424. Пунктом 2 даної угоди визначено, що сторони змінили умови договору, виклавши їх у наступній редакції: "В оренду передаються земельні ділянки загальною площею 36,3703 га, у тому числі рілля - 36,3703 га. Земельні ділянки виділені в натурі на місцевості." Також в п. 2 додаткової угоди визначено перелік земельних ділянок.

Згідно державних актів на право власності на земельну ділянку фізичні особи є власниками земельних ділянок на території Росоловецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області:

- Ковальчук Степан Маркович - земельної ділянки, площею 3,2748 га, кадастровий номер 6822788200:04:005:0021 (державний акт серія ЯЕ № 044409 від 05.08.2009р.);

- Березюк Галина Якимівна - земельної ділянки, площею 3,0258 га, кадастровий номер 6822788200:04:007:0001 (державний акт серія ЯЕ № 043396 від 21.07.2008р.);

- Фабинюк Геля Василівна - земельної ділянки, площею 2,0275 га, кадастровий номер 6822788200:03:002:0002 (державний акт серія ЯЕ № 053820 від 19.11.2009р.);

- Мазурчук Василь Іванович - земельної ділянки, площею 2,7783 га, кадастровий номер 6822788200:04:001:0001 (державний акт серія ЯЕ № 044106 від 19.05.2008р.);

- Нерода Ольга Кузьминічна - земельної ділянки, площею 2,5456 га, кадастровий номер 6822788200:04:004:0032 (державний акт серія ЯЕ № 053535 від 20.10.2008р.);

- Банашко Лідія Василівна - земельної ділянки, площею 2,7218 га, кадастровий номер 6822788200:04:004:0031, (державний акт серія ЯЗ № 264440 від 27.05.2009р.).

Судом встановлено, що кадастрові номери вищевказаних земельних ділянок співпадають із кадастровими номерами земельних ділянок (не витребуваних часток (паїв), вказаних в додатку до спірного розпорядження та п. 1 спірного договору, що передані в оренду ТОВ "Житниця Поділля". В той же час площа даних земельних ділянок, визначена в додатку до спірного розпорядження та п. 1 спірного договору, за виключенням ділянки з кадастровим номером 6822788200:04:001:0001 (площа 2,7783 га), не співпадає. Також не співпадає конфігурація, межі, та інші характеристики даних земельних ділянок, які вказані в технічній документації ТОВ "Житниця Поділля" з відповідними характеристиками, вказаними в державних актах.

Згідно витягів з Державного земельного кадастру від 24.05.2013р. земельні ділянки з кадастровими номерами 6822788200:04:004:0031, 6822788200:04:007:0001, 6822788200:04:005:0021, 6822788200:03:002:0002, 6822788200:04:004:0032, 6822788200:04:001:0001 перебувають у власності фізичних осіб Банашко Л.В., Березюк Г.Я., Ковальчука С.М., Фабинюк Г.В., Нероди О.К., Мазурчука В.І.

15.02.2013р. Державною інспекцією сільського господарства в Хмельницькій області проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства при прийнятті розпоряджень Красилівською РДА про надання земельних ділянок для ведення фермерського господарства та не витребуваних земельних часток (паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, за результатами якої виявлено, що розпорядження Красилівської районної державної адміністрації від 01.08.2012р. № 366/2012-р прийняте з порушенням діючого законодавства, про що складено акт.

21.02.2013р. Державною інспекцією сільського господарства в Хмельницькій області направлено клопотання № 4/1-596 до прокуратури Красилівського району про вжиття заходів прокурорського реагування шляхом подання позову до суду про скасування розпорядження Красилівської РДА від 01.08.2012р. №366/2012-р, в зв'язку з виявленням порушення земельного законодавства.

Після порушення провадження по справі розпорядженням Красилівської районної державної адміністрації № 144/2013-р від 18.04.2013р. в зв'язку з оформленням громадянами права власності на земельні ділянки (не витребувані земельні частки (паї) були внесені зміни до розпорядження районної державної адміністрації від 01.08.2012р. №366/2012-р "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право оренди на земельні частки (паї) померлих громадян, спадщина яких не оформлена, та передачу їх в оренду ТОВ "Житниця Поділля" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва", зокрема, в пункті 1 розпорядження змінено площу земельних ділянок з 73,90 га на 36,3713 га та викладено додаток в новій редакції. Судом встановлено, що в додатку до розпорядження № 144/2013-р від 18.04.2013р. зазначені ті ж земельні ділянки, що й в додатковій угоді до договору оренди від 27.12.2012р. З даного переліку вбачається, що три земельні ділянки мають такі ж кадастрові номери, що і земельні ділянки, які перебувають у приватній власності фізичних осіб Банашко Л.В., Березюк Г.Я., Ковальчука С.М. Однак, площа даних земельних ділянок, межі, конфігурація не співпадає.

Згідно листа відділу Держземагенства у Красилівському районі № 04-07-03/1149 від 05.06.2013р. на земельні ділянки з кадастровими номерами 6822788200:03:005:0012 (площа 2,1212 га), 6822788200:03:004:0013 (площа 2,0096 га), 6822788200:03:004:0012 (площа 2,0097 га), 6822788200:03:004:0020 (площа 2,0098 га), 6822788200:03:004:0017 (площа 2,0098 га), 6822788200:03:001:0006 (площа 1,9365 га), 6822788200:03:006:0048 (площа 1,5079 га), 6822788200:04:004:0033 (площа 2,8093 га), 6822788200:04:001:0003 (площа 2,7794 га), 6822788200:02:001:0018 (площа 2,0343 га), 6822788200:04:007:0009 (площа 2,8260 га), 6822788200:04:007:0014 (площа 2,8410 га), 6822788200:04:007:0015 (площа 3,0273 га) державні акти на право власності не видавались.

Дослідивши зібрані у справі докази та давши їм правову оцінку в сукупності, судом береться до уваги наступне.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 17 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить: розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом; участь у розробленні та забезпеченні виконання загальнодержавних і регіональних (республіканських) програм з питань використання та охорони земель; координація здійснення землеустрою та державного контролю за використанням та охороною земель; підготовка висновків щодо надання або вилучення (викупу) земельних ділянок; викуп земельних ділянок для суспільних потреб у межах, визначених законом; підготовка висновків щодо встановлення та зміни меж сіл, селищ, районів, районів у містах та міст; здійснення контролю за використанням коштів, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, пов'язаних із вилученням (викупом) земельних ділянок; координація діяльності державних органів земельних ресурсів; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Згідно ст.21 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" місцева державна адміністрація розпоряджається землями державної власності відповідно до закону.

Приписами ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

У відповідності до п. 12 Перехідних положень ЗК України до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзацах другому та четвертому цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради з урахуванням вимог абзацу третього цього пункту, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Згідно ст. 13 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не взяли участь у розподілі земельних ділянок, повідомляються про результати проведеного розподілу земельних ділянок у письмовій формі, у разі якщо відоме їх місцезнаходження.

Приписами ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України визначено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нових земельних ділянок.

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки.

Розпорядженням Красилівської районної державної адміністрації №366/2012-р від 01.08.2012р. було затверджено ТОВ "Житниця Поділля" технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки (не витребувані частки (паї)), в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею 73,90 га, що розташовані за межами населених пунктів Росоловецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області згідно з додатком, а також передано ТОВ "Житниця Поділля" в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва терміном до моменту оформлення спадщини та отримання власниками державних актів на право власності на землю, не витребувані земельні частки (паї) загальною площею 73,90 га, що розташовані за межами населених пунктів Росоловецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області згідно з додатком.

Після порушення провадження у справі розпорядженням Красиліської районної державної адміністрації №144/2013-р від 18.04.2013р., в зв'язку з оформленням громадянами права власності на земельні ділянки (не витребувані земельні частки (паї) були внесені зміни до розпорядження районної державної адміністрації від 01.08.2012р. №366/2012-р "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право оренди на земельні частки (паї) померлих громадян, спадщина яких не оформлена, та передачу їх в оренду ТОВ "Житниця Поділля" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва", зокрема, в пункті 1 розпорядження змінено площу земельних ділянок з 73,90 га на 36,3713 га та викладено додаток в новій редакції.

Таким чином, на момент прийняття судового рішення пункт 1 розпорядження Красилівської районної державної адміністрації №366/2012-р від 01.08.2012р. діє з врахуванням змін, внесених розпорядженням Красилівської районної державної адміністрації № 144/2013-р від 18.04.2013р., а додаток до спірного розпорядження, визначений в п. 1 розпорядження, - в редакції додатку до розпорядження Красиліської районної державної адміністрації № 144/2013-р від 18.04.2013р.

Відповідно до п. 1-1 ч. 1 ст. 80 ГПК України господарський суд припиняє провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.

Пунктом 4.4. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" №18 від 26.12.2011р. визначено, що господарський суд припиняє провадження у справі у зв'язку з відсутністю предмета спору (пункт 1-1 частини першої статті 80 ГПК), зокрема, у випадку припинення існування предмета спору (наприклад, сплата суми боргу, знищення спірного майна, скасування оспорюваного акта державного чи іншого органу тощо), якщо між сторонами у зв'язку з цим не залишилося неврегульованих питань. Припинення провадження у справі на підставі зазначеної норми ГПК можливе в разі, коли предмет спору існував на момент виникнення останнього та припинив існування в процесі розгляду справи. Якщо ж він був відсутній і до порушення провадження у справі, то зазначена обставина тягне за собою відмову в позові, а не припинення провадження у справі.

З матеріалів справи вбачається, що після порушення провадження у справі № 924/450/13 (01.04.2013р.), Красилівською районною державною адміністрацією були внесені зміни до п. 1 спірного розпорядження Красилівської районної державної адміністрації №366/2012-р від 01.08.2012р. та викладено в новій редакції додаток до даного пункту. У відповідності до внесених змін зменшено площу земельних ділянок (не витребуваних часток (паїв)), по яких ТОВ "Житниця Поділля" була затверджена технічна документація із землеустрою на 37,5287 га та виключено з додатку шістнадцять земельних ділянок. Вказане свідчить про припинення існування предмету спору в цій частині в процесі розгляду справи.

Тому враховуючи вищевикладене, провадження у справі в частині позовних вимог про визнання незаконним та скасування п. 1 розпорядження Красилівської районної державної адміністрації від 01.08.2012р. № 366/2012-р в частині затвердження ТОВ "Житниця Поділля" технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки (не витребувані частки (паї)), в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею 37,5287 га, що розташовані за межами населених пунктів Росоловецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області, зокрема, визначених в додатку до розпорядження земельних часток з кадастровими номерами 6822788200:03:005:0012 (площа 2,1212 га), 6822788200:03:004:0013 (площа 2,0096 га), 6822788200:03:004:0012 (площа 2,0097 га), 6822788200:03:004:0020 (площа 2,0098 га), 6822788200:03:004:0017 (площа 2,0098 га), 6822788200:03:001:0006 (площа 1,9365 га), 6822788200:03:002:0002 (площа 2,0276 га), 6822788200:03:006:0048 (площа 1,5079 га), 6822788200:04:004:0033 (площа 2,8093 га), 6822788200:04:004:0032 (площа 2,8095 га), 6822788200:04:001:0001 (площа 2,7783 га), 6822788200:04:001:0003 (площа 2,7794 га), 6822788200:02:001:0018 (площа 2,0343 га), 6822788200:04:007:0009 (площа 2,8260 га), 6822788200:04:007:0014 (площа 2,8410 га), 6822788200:04:007:0015 (площа 3,0273 га) належить припинити.

При розгляді решти заявлених прокурором позовних вимог судом враховується наступне.

Судом встановлено, що за змістом пункту 2 спірного розпорядження № 366/2012-р від 01.08.2012р. та додатку до даного пункту в оренду ТОВ "Житниця Поділля" було передано шість земельних ділянок (не витребуваних часток (паїв), які мають кадастрові номери 6822788200:04:004:0031, 6822788200:04:007:0001, 6822788200:04:005:0021, 6822788200:03:002:0002, 6822788200:04:004:0032, 6822788200:04:001:0001, що співпадають з кадастровими номерами земельних ділянок, які перебувають у приватній власності фізичних осіб Банашко Л.В., Березюк Г.Я., Ковальчука С.М., Фабинюк Г.В., Нероди О.К. та Мазурчука В.І. згідно державних актів на право власності на земельну ділянку серія ЯЗ № 264440 від 27.05.2009р., серія ЯЕ № 043396 від 21.07.2008р., серія ЯЕ № 044409 від 05.08.2009р., серія ЯЕ № 053820 від 19.11.2009р., серія ЯЕ № 053535 від 20.10.2008р., серія ЯЕ № 044106 від 19.05.2008р.

Також в п. 1 спірного розпорядження та додатку до нього, в редакції розпорядження Красилівської районної державної адміністрації № 144/2013-р від 18.04.2013р., та в п.2 спірної додаткової угоди від 27.12.2012р. зазначено три земельні ділянки (не витребувані частки (паї), які мають кадастрові номери 6822788200:04:004:0031, 6822788200:04:007:0001, 6822788200:04:005:0021, що співпадають з кадастровими номерами земельних ділянок, які перебувають у приватній власності фізичних осіб Банашко Л.В., Березюк Г.Я., Ковальчука С.М. згідно державних актів на право власності на земельну ділянку серія ЯЗ №264440 від 27.05.2009р., серія ЯЕ № 043396 від 21.07.2008р., ЯЕ № 044409 від 05.08.2009р.

Як вбачається із технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки (невитребувані частки (паї), в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва ТОВ "Житниця Поділля", що розташовані за межами населених пунктів Росоловецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області (кадастрових планів) та державних актів на право власності на земельну ділянку серія ЯЗ №264440 від 27.05.2009р., серія ЯЕ №043396 від 21.07.2008р., ЯЕ № 044409 від 05.08.2009р., серія ЯЕ № 053820 від 19.11.2009р., серія ЯЕ №053535 від 20.10.2008р. (планів меж земельної ділянки) земельні ділянки з кадастровими номерами 6822788200:04:004:0031, 6822788200:04:007:0001, 6822788200:04:005:0021, 6822788200:03:002:0002, 6822788200:04:004:0032, що зазначені в спірному розпорядженні і в державних актах на право власності на земельну ділянку мають різну площу, конфігурацію, координати, межі, номери земельних ділянок.

Відповідно до ч. 1 ст. 79 ЗК України земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами. Первинними характеристиками для ідентифікації земельної ділянки є частина земної поверхні - тобто конкретна площа окремої ділянки; установлені межі - чіткі межі на місцевості земельної ділянки, які відділяють її від інших земельних ділянок; певне місце розташування - конкретно визначена адреса земельної ділянки (аналогічна позиція викладена в постанові ВГСУ по справі №11/165-10 від 27.03.2012р.)

Згідно протоколів проведення перевірки технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки (невитребувані частки (паї), в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва ТОВ "Житниця Поділля", та обмінного файла, зауваження до документації, в тому числі накладення на земельні ділянки, що перебувають у власності (користуванні) інших осіб, відсутні.

В письмових поясненнях № 04-07-03/695 від 17.04.2013р. та від 06.06.2013р. відділом Держземагенства у Красилівському районі Хмельницької області, який відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою КМУ № 1051 від 17.10.2012р. здійснює ведення Державного земельного кадастру, зазначено, що земельні ділянки з кадастровими номерами 6822788200:04:004:0031, 6822788200:04:007:0001, 6822788200:04:005:0021, 6822788200:03:002:0002, 6822788200:04:004:0032, які вказані в спірному розпорядженні та договорі оренди, не знаходяться у приватній власності, а фактично є не витребуваними земельними частками (паями), дублювання кадастрових номерів відбулось через допущену технічну помилку.

Таким чином, враховуючи, що земельні ділянки (не витребувані частки (паї) з кадастровими номерами 6822788200:04:004:0031, 6822788200:04:007:0001, 6822788200:04:005:0021, 6822788200:03:002:0002, 6822788200:04:004:0032, які вказані в додатку до спірного розпорядження за своїми первинними характеристиками (площа, межі, місце розташування, тощо) не співпадають із земельними ділянками, що перебувають в приватній власності фізичних осіб Банашко Л.В., Березюк Г.Я., Ковальчука С.М., Фабинюк Г.В., Нероди О.К., то суд приходить до висновку, що дані земельні ділянки не є тотожними.

При цьому судом також враховуються пояснення третіх осіб Банашко Л.В., Березюк Г.Я., Фабинюк Г.В., Нероди О.К., які підтвердили, що на даний час належні їм земельні ділянки перебувають в оренді інших юридичних осіб.

В той же час земельна ділянка (не витребувана частка (пай) з кадастровим номером 6822788200:04:001:0001, яка вказана у спірному розпорядженні, має такі ж первинні характеристики (площу, межі, конфігурацію), що й земельна ділянка, яка перебуває у приватній власності Мазурчука В.І. згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЕ № 044106 від 19.05.2008р., що підтверджується змістом спірного розпорядження, кадастровим планом земельної ділянки, який міститься в технічній документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки (невитребувані частки (паї), в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва ТОВ "Житниця Поділля", планом меж земельної ділянки, визначеним в державному акті. Тому суд приходить до висновку, що за спірним розпорядженням в оренду ТОВ "Житниця Поділля" була передана земельна ділянка, яка належить Мазурчуку В.І.

Згідно ч. 1 ст. 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства та порушує цивільні права або інтереси.

Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі. Якщо за результатами розгляду справи факту такого порушення не встановлено, у господарського суду немає правових підстав для задоволення позову (п.2 Роз'яснення Президії Вищого арбітражного суду України № 02-5/35 від 26.01.2000р. "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів").

У відповідності до ч. 5 ст. 116 Земельного кодексу України в редакції, чинній на момент прийняття спірного розпорядження, надання у користування земельної ділянки, що перебуває у власності або у користуванні, провадиться лише після вилучення (викупу) її в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Красилівською районною державною адміністрацією не надано в матеріали справи доказів на підтвердження вилучення (викупу) земельної ділянки з приватної власності. Згідно витягу з Державного земельного кадастру № НВ-6800266032013 від 24.05.2013р. земельна ділянка з кадастровим номером 6822788200:04:001:0001 перебуває у приватній власності фізичної особи Мазурчука В.І.

Отже, враховуючи вищевикладене, Красилівська районна державна адміністрація не мала повноважень надавати вказану земельну ділянку в оренду ТОВ "Житниця Поділля". Тому пункт 2 розпорядження Красилівської районної державної адміністрації від 01.08.2012р. № 366/2012-р в частині передачі ТОВ "Житниця Поділля" в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва терміном до моменту оформлення спадщини та отримання власниками державних актів на право власності на землю, невитребуваних земельних часток (паїв) загальною площею 2,7783 га, що розташовані за межами населених пунктів Росоловецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області, зокрема, визначеної в додатку до розпорядження земельної частки з кадастровим номером 6822788200:04:001:0001 (площа 2,7783 га) належить визнати незаконним та скасувати.

В той же час позовні вимоги про визнання незаконним та скасування іншої частини розпорядження №366/2012-р від 01.08.2012р. не підлягають задоволенню, оскільки позивачем не доведено невідповідність його змісту вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції районної державної адміністрації, а також порушення у зв'язку з прийняттям зазначеного розпорядження прав та охоронюваних законом інтересів держави.

При цьому судом враховується, що земельні частки (паї), вказані в спірному розпорядженні, кадастрові номери яких співпадають з кадастровими номерами земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, за виключенням земельної ділянки з кадастровим номером 6822788200:04:001:0001, фактично є різними земельними ділянками, тому при передачі вказаних земельних ділянок в оренду ТОВ "Житниця Поділля" Красилівська райдержадміністрація діяла в межах повноважень, наданих законом.

Будь-яких інших доказів, які б підтверджували факт передачі в оренду ТОВ "Житниця Поділля" саме земельних часток (паїв), що перебувають у власності громадян (за виключенням частки з кадастровим номером 6822788200:04:001:0001) в матеріали справи не подано.

З приводу вимоги позивача про визнання недійсним договору оренди земельної ділянки від 02.08.2012р. та додаткової угоди від 27.12.2012р. судом враховується наступне.

Згідно ч. 1 ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Зазначені пункти статті 203 ЦК України визначають, що правочин не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам; особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Для правильного вирішення спору про визнання недійсним договору оренди суттєве значення має з'ясування правового режиму спірної земельної ділянки та дотримання сторонами порядку передачі її в оренду згідно з вимогами статей 84, 118, 123, 124 ЗК з урахуванням необхідності у певних випадках дотримання порядку її вилучення. Необхідно враховувати, що оскільки договір оренди укладається на виконання рішення органу місцевого самоврядування чи виконавчої влади, то без скасування таких рішень у встановленому законом порядку відсутні правові підстави для визнання відповідних договорів недійсними з підстав відсутності повноважень у відповідної місцевої ради чи органу виконавчої влади на затвердження проекту відведення та передачі спірної земельної ділянки в оренду. Поряд із цим, слід з'ясовувати питання чинності рішень (розпоряджень), на підставі яких було укладено такі договори. (п.2.24, абз.4 п.2.26 постанови Пленуму ВГСУ № 6 від 17.05.2011р. "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин").

На момент звернення прокурора із позовом (29.03.2013р.) договір оренди земельної ділянки від 02.08.2012р. діяв з врахуванням змін, внесених додатковою угодою від 27.12.2012р. Як вбачається із змісту спірного договору оренди в редакції, визначеній додатковою угодою, в оренді ТОВ "Житниця Поділля" перебуває 12 земельних ділянок (не витребуваних часток (паїв), загальною площею 36,3703 га, перелік яких співпадає із частиною земельних часток (паїв), визначених в додатку до спірного розпорядження Красилівської районної державної адміністрації №366/2012-р від 01.08.2012р. та повністю відповідає додатку до розпорядження Красилівської райдержадміністрації № 144/2013-р від 18.04.2013р.

Тому з огляду на відсутність підстав для визнання недійсним спірного розпорядження №366/2012-р від 01.08.2012р. в частині передачі в оренду ТОВ "Житниця Поділля" вищевказаних земельних часток (паїв), у суду відсутні також і правові підстави для визнання недійсними договору оренди земельних ділянок від 02.08.2012р. та додаткової угоди від 27.12.2012р.

Доводи прокурора з приводу відсутності додаткового розпорядження Красилівської районної державної адміністрації щодо укладення додаткової угоди на момент звернення із позовом, судом оцінюються критично, виходячи з наступного.

Згідно ч. 1 ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Необхідною умовою укладення договору оренди земельної ділянки, яка перебуває у державній або в комунальній власності, є наявність рішення відповідного органу про надання земельної ділянки (п. 2.16 постанови Пленуму ВГСУ № 6 від 17.05.2011р. "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин")

Договір оренди земельних ділянок від 02.08.2012р. був укладений на підставі розпорядження Красилівської районної державної адміністрації №366/2012-р від 01.08.2012р. Згідно п.2 вказаного розпорядження не витребувані земельні частки (паї) передано ТОВ "Житниця Поділля" в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва терміном до моменту оформлення спадщини та отримання власниками державних актів на право власності на землю. Аналогічне положення закріплене в п. 8 спірного договору оренди.

Додатковою угодою від 27.12.2012р. сторони Красилівська районна державна адміністрація та ТОВ "Житниця Поділля" змінили умови договору оренди шляхом зменшення площі орендованих земельних часток (паїв) до 36,3703 га. При цьому строк договору оренди та інші умови залишились незмінними.

Отже, враховуючи, що не витребувані земельні частки (паї), площею 73,90 га, були надані в оренду ТОВ "Житниця Поділля" на підставі розпорядження Красилівської районної державної адміністрації №366/2012-р від 01.08.2012р., а за додатковою угодою від 27.12.2012р. ТОВ "Житниця Поділля" не надавались в оренду нові земельні ділянки та не змінювався строк оренди, то суд приходить до висновку, що для укладення такої додаткової угоди не потрібно прийняття додаткового розпорядження.

При розподілі судового збору між сторонами судом враховується наступне.

В силу вимог п. 11 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про судовий збір" органи прокуратури звільняються від сплати судового збору при здійсненні своїх повноважень.

Згідно ч. 3 ст. 49 ГПК України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.

Приписами ч.1 ст.4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011р. № 3674-VI визначено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

У відповідності до п. 2.2 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до господарського суду позовної заяви немайнового характеру ставка судового збору становить 1 розмір мінімальної заробітної плати.

Статтею 8 Закону України „Про державний бюджет України на 2013рік" встановлено мінімальну заробітну плату з 01 січня 2013р. у місячному розмірі 1147,00 грн.

Згідно п. 2.11 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 21.02.2013р. №7 "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" якщо в позовній заяві об'єднано дві або більше вимог немайнового характеру, пов'язаних між собою підставами виникнення або поданими доказами, судовий збір сплачується окремо з кожної з таких вимог.

Таким чином, розмір судового збору, що підлягав сплаті за подання позовної заяви по даній справі становив 3 441,00 грн. (по 1147,00 грн. за кожну немайнову вимогу).

У відповідності до п. 4.6 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 21.02.2013р. №7 "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" приймаючи рішення зі справи, провадження в якій порушено за заявою прокурора, господарський суд у разі повного або часткового задоволення позову (скарги) стягує судовий збір з відповідача (повністю або пропорційно задоволеним вимогам), якщо він не звільнений від сплати судового збору; у разі ж повної або часткової відмови в позові судовий збір стягується з визначеного прокурором позивача (так само повністю або пропорційно задоволеним вимогам), за винятком випадків, коли останнього звільнено від сплати судового збору, та коли позивачем у справі є сам прокурор. Стягнення відповідних сум судового збору здійснюється в доход державного бюджету України.

Якщо пропорції задоволення позовних вимог точно визначити неможливо (зокрема, при частковому задоволенні позову немайнового характеру), то судові витрати розподіляються між сторонами порівну. Правило статті 49 ГПК України щодо розподілу сум судового збору у справах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, пропорційно розміру задоволених позовних вимог застосовується також і у випадках, коли судовий збір сплачено за мінімальною (визначеною Законом) ставкою (п. 4.1 вищевказаної Постанови Пленуму ВГСУ).

Враховуючи вищевикладене та часткове задоволення однієї немайнової позовної вимоги прокурора, з Красилівської районної державної адміністрації підлягає стягненню в дохід державного бюджету судовий збір в сумі 573,50 грн.

При цьому також враховується, що пунктом 5.1. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 21.02.2013р. №7 "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" визначено, що статтею 7 Закону України "Про судовий збір" передбачено підстави повернення судового збору, перелік яких є вичерпним. У їх числі не зазначено такої підстави, як припинення провадження у справі (стаття 80 ГПК). Водночас закриття провадження у справі, про яке йдеться у пункті 5 частини першої цієї статті Закону, є поняттям цивільного і адміністративного судочинства, передбаченим відповідно статтею 205 Цивільного процесуального кодексу України і статтею 157 Кодексу адміністративного судочинства України, які господарським судам у здійсненні судочинства не застосовуються. Таким чином, припинення провадження у справі з підстав, передбачених статтею 80 ГПК, не тягне за собою наслідків у вигляді повернення сплаченої суми судового збору.

Керуючись ст. ст. 1, 12, 33, 43, 44, 49, 82-84, ст.115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов Прокурора Красилівського району до Красилівської районної державної адміністрації м.Красилів Хмельницької області, Товариства з обмеженою відповідальністю "Житниця Поділля" с.Щиборівка Красилівського району Хмельницької області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Державної інспекції сільського господарства в Хмельницькій області м.Хмельницький, Ковальчука Степана Марковича смт Воскресенськ Миколаївської області, Березюк Галини Якимівни с. Росолівці Красилівського району Хмельницької області, Фабинюк Гелі Василівни с.Росолівці Красилівського району Хмельницької області, Мазурчука Василя Івановича с. Росолівці Красилівського району Хмельницької області, Нероди Ольги Кузьминічни с.Антонівка Дніпровського р-ну Херсонської області, Банашко Лідії Василівни с.Мар'янівка Хмельницького району Хмельницької області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів відділу Держземагенства у Красилівському районі Хмельницької області м.Красилів Хмельницької області про визнання незаконним та скасування розпорядження Красилівської районної державної адміністрації від 01.08.2012р. № 366/2012-р, визнання недійсним договору оренди земельної ділянки від 02.08.2012р., укладеного між Красилівською райдержадміністрацією та товариством з обмеженою відповідальністю "Житниця Поділля", визнання недійсною додаткової угоди від 27.12.2012р. про зміну договору оренди земельної ділянки від 02.08.2012р. задовольнити частково.

Визнати незаконним та скасувати пункт 2 розпорядження Красилівської районної державної адміністрації від 01.08.2012р. № 366/2012-р в частині передачі ТОВ "Житниця Поділля" в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва терміном до моменту оформлення спадщини та отримання власниками державних актів на право власності на землю, невитребуваних земельних часток (паїв) загальною площею 2,7783 га, що розташовані за межами населених пунктів Росоловецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області, зокрема, визначеної в додатку до розпорядження земельної частки з кадастровим номером 6822788200:04:001:0001 (площа 2,7783 га).

Провадження у справі в частині позовних вимог про визнання незаконним та скасування п. 1 розпорядження Красилівської районної державної адміністрації від 01.08.2012р. № 366/2012-р в частині затвердження ТОВ «Житниця Поділля» технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки (не витребувані частки (паї)), в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею 37,5287 га, що розташовані за межами населених пунктів Росоловецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області, зокрема, визначених в додатку до розпорядження земельних часток з кадастровими номерами 6822788200:03:005:0012 (площа 2,1212 га), 6822788200:03:004:0013 (площа 2,0096 га), 6822788200:03:004:0012 (площа 2,0097 га), 6822788200:03:004:0020 (площа 2,0098 га), 6822788200:03:004:0017 (площа 2,0098 га), 6822788200:03:001:0006 (площа 1,9365 га), 6822788200:03:002:0002 (площа 2,0276 га), 6822788200:03:006:0048 (площа 1,5079 га), 6822788200:04:004:0033 (площа 2,8093 га), 6822788200:04:004:0032 (площа 2,8095 га), 6822788200:04:001:0001 (площа 2,7783 га), 6822788200:04:001:0003 (площа 2,7794 га), 6822788200:02:001:0018 (площа 2,0343 га), 6822788200:04:007:0009 (площа 2,8260 га), 6822788200:04:007:0014 (площа 2,8410 га), 6822788200:04:007:0015 (площа 3,0273 га) припинити.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з Красилівської районної державної адміністрації (31000, Хмельницька обл., м.Красилів, пл.Незалежності, 2, код 21326527) в дохід державного бюджету України (по коду класифікації доходів бюджету 22030001, рахунок отримувача 31218206783002, отримувач коштів УДКСУ у м. Хмельницькому, код ЄДРПОУ отримувача 38045529, банк отримувача ГУДКСУ у Хмельницькій області, МФО 815013, призначення платежу: "Судовий збір, код 03500128, пункт ставок судового збору") судовий збір в розмірі 573,50 грн. (п'ятсот сімдесят три гривні 50 коп.).

Видати наказ.

Повне рішення складено 10.06.2013р.

Суддя Л.О. Субботіна

Віддрук. 13 прим. :

1 - до справи,

2 - позивачу (31000, Хмельницька обл., м. Красилів, вул. Театральна, 4);

3 - відповідачу 1 (31000, Хмельницька обл., м. Красилів, пл. Незалежності, 2);

4 - відповідачу 2 (31070, Хмельницька обл., Красилівський р-н, с. Щиборівка);

5 - третій особі Державній інспекції сільського господарства в Хмельницькій області (29013, м. Хмельницький, вул. Примакова, 9) - рекомендованим;

6- третій особі відділу Держземагенства у Красилівському районі (Хмельницька обл., м. Красилів, вул. Театральна, 1а);

7 - в прокуратуру м. Хмельницький (29000, м. Хмельницький, вул. Пилипчука, 28);

8 - Ковальчуку Степану Марковичу (Миколаївська обл., смт Воскресенськ, вул.Комсомольська, 10) - рекомендованим;

9 - Березюк Галині Якимівні (Хмельницька обл., Красилівський р-н, с. Росолівці, вул. Залізнична, 7) - рекомендованим;

10 - Фабинюк Гелі Василівні (Хмельницька обл., Красилівський р-н, с. Росолівці, вул.Центральна, 2а) - рекомендованим;

11 - Мазурчуку Василю Івановичу (Хмельницька обл., Красилівський р-н, с. Росолівці) - рекомендованим;

12 - Нерода Ольга Кузьминічна (Херсонська обл., Дніпровський р-н, с.Антонівка, вул.Л.Толстого, 17) - рекомендованим;

13 - Банашко Лідії Василівні (Хмельницький р-н, с.Мар'янівка, вул. Чапаєва, 99).

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення06.06.2013
Оприлюднено11.06.2013
Номер документу31734316
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/450/13

Ухвала від 13.05.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

Ухвала від 29.04.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

Ухвала від 18.04.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

Ухвала від 27.05.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

Ухвала від 06.06.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

Рішення від 06.06.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

Ухвала від 01.04.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні