9/323-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7 тел. 66-03-00, 66-11-31 http://vn.arbitr.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 грудня 2006 р. Справа № 9/323-06
Суддя господарського суду Балтак О.О.
при секретарі судового засідання Пилипчак О.І. , розглянувши матеріали справи
за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "Нейва" ЖЕК -27, вул. Червоноармійська, 31-А, м. Вінниця
до: Державної інспекції з контролю за цінами у Вінницькій області, вул. Хмельницьке шосе,7, м. Вінниця
третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог: Вінницьке обласне виробниче комунальне підприємство водопровідно - каналізаційного господарства "Вінницяводоканал", 21022, вул. Київська,173, м. Вінниця
про скасування рішення, стягнення 360,00 грн.
Представники :
позивача : Куций Р.А. - представник за довіреністю
Марусич М.С. - представник за довіреністю
відповідача : Климентьєва О.М. - представник за довіреністю Остроус Л.О. - представник за довіреністю
третя особа : Фурман Р.С. - представник за довіреністю
ВСТАНОВИВ :
Заявлено позов про скасування рішення Державної інспекції з контролюза цінами у Вінницькій області від 24.05.2005 року за № ІЦ-02-12/26 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін в загальній сумі 3660 грн .
Позов мотивовано тим, що 24.05.2005 року відповідачем винесено оспорюване рішення № ІЦ-02-12/26 про застосування до позивача економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін. Позивач вважає, що ТОВ "Нейва" ЖЕК-27 не порушував дисципліну цін і тарифів, бо при нарахуванні споживачам плати за водопостачання та водовідведення за даними кількісних показників отриманих від підприємства "Вінницяводоканал" нарахування позивачем проводилось по тарифам затвердженим розпорядженням Вінницької облдержадміністрації від 16.07.2001 року за № 311 та відповідно необгрунтовану виручку за поставлену воду та водовідведення позивач не одержував, так як всі зібрані касою кошти у розмірі 100% щоденно перераховував на поточний рахунок підприємства "Вінницяводоканал". Таким чином, позивач вважає, що в оскаржуваному рішенні відповідач неправомірно утримав з ТОВ "Нейва" ЖЕК-27 необгрунтованої виручки в сумі 1220 грн. та відповідно, незаконно були застосовані штрафні санкції у розмірі 200% від 1220 грн. необгрунтованої виручки, а саме 2440 грн., всього- 3660 грн.
Відповідач в запереченнях №ІЦ-01-16-2/746 від 25.09.2006р. вважає позов ТОВ "Нейва" ЖЕК-27 необгрунтованим та таким що не відповідає фактичним обставинам справи, а оспорюване рішення обгрунтованим та таким що відповідає нормам законодавства.
Заслухавши пояснення представника позивача, відповідача та третьої особи, дослідивши надані докази та матеріали справи, судом встановлено, що Державною інспекцією з контролю за цінами у Вінницькій області була проведена перевірка додержання дисципліни цін, щодо правильності застосування тарифів та нарахування плати за житлово-комунальні послуги у ТОВ "Нейва" ЖЕК-27 за період з 1 квітня 2004 року по 1 травня 2005 року.
За результатами перевірки складено акт від 05 квітня 2005 року, на підставі якого відповідачем було винесено рішення від 25 травня 2005 року за № ІЦ-02-12/26 про застосування до позивача економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін за необгрунтоване завищення плати за послуги холодного водопостачання та водовідведення за період з травня 2004 року по травень 2005 року.
ТОВ "Нейва" ЖЕК-27, у відповідності до договору-доручення №113-28 від 04.01.2004р. зобов'язане нараховувати споживачам суми до оплати за послуги водопостачання та водовідведення на підставі отриманих від "Вінницяводоканал" рахунків, а послуги населенню по водопостачанню та водовідведенню здійснюються Вінницьким обласним ВКПВКГ "Вінницяводоканал".
Як вбачається з п.п. 3.4. п.3 договору-доручення № 113-28 від 04.01.2004 року ВО ВКПВКГ "Вінницяводоканал" оплачує вартість послуг ТОВ "Нейва" ЖЕК-27 за виконання обов"язків відповідно до договору в розмірі 5% від суми, що щомісячно проводиться у вигляді оплати по бухгалтерії "Вінницяводоканал" з урахуванням проплачених пільг та та субсидій за звітний період.
Оспорюване рішення прийняте начальником інспекції в результаті розгляду матеріалів перевірки ТОВ "Нейва" ЖЕК-27 , що оформлені актом перевірки від 20.05.2005р. за порушення вимог розпорядження Вінницької облдержадміністрації від 26.07.96р. №369 "Про затвердження норм витрат питної води" та п. 1.4 вищевказаної Інструкції.
Законом України "Про ціни і ціноутворення" (ст.4) передбачено, що Кабінет Міністрів України забезпечує здійснення політики цін, визначає перелік продукції, товарів і послуг, державні фіксовані та регульовані ціни які затверджуються відповідними органами та визначає повноваження органів державного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів) а також по контролю за цінами (тарифами). Нормою ст.8 вказаного Закону України визначені конкретні методи державного регулювання цін, та передбачено, що Урядом можуть вводитись інші методи державного регулювання цін і тарифів.
Крім того, ст.9 Закону передбачено, що державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи встановлюються на ресурси, які справляють визначальний вплив на загальний рівень та динаміку цін, на товари та послуги, що мають вирішальне соціальне значення в тому числі на житлово-комунальні послуги.
Відповідно, Кабінет Міністрів України у п. 16 Додатку до постанови від 25.12.96р. №1548 визначив повноваження обласних державних адміністрацій по затвердженню тарифів на послуги водопостачання та водовідведення. Таким чином, ціна на послуги водопостачання та водовідведення є регульованою, згідно законодавства.
Відповідно до договору-доручення №113-28 від 04.01.04р. між ВО ВКПВКГ "Вінницяводоканал" та ТОВ "Нейва"ЖЕК-27, (п.1.1) підприємство "Вінницяводоканал", як виробник послуг постачає воду споживачам, а ЖЕК проводить облік загальної кількості води, що постачається в будинки житлового фонду, згідно з дислокацією по приладам обліку та нормативам при відсутності приладів обліку, веде бухгалтерський облік по нарахуванню оплати за послуги від населення. Крім вказаного, пунктами 2.2.8, 2.2.10, 2.2.12 названого договору, до обов'язків ЖЕК, входить щомісячно надавати дані виробнику (ВО ВКПВКГ "Вінницяводоканал") про дислокацію будинків та кількість спожитої води споживачами, щомісячно нараховувати безпосередньо кожному споживачу каналізаційні стоки, що утворилися в житловому фонді, який знаходиться на його балансі.
З огляду на вказане та згідно норм Правил надання населенню послуг з водо-, теплопостачання та водовідведення, виробником послуг водопостачання та водовідведення є підприємства водопровідно-каналізаційного господарства, зокрема, "Вінницяводоканал" а виконавцем послуг у комунальному житловому фонді є житлово-експлуатаційні підприємства і організації, зокрема, ТОВ "Нейва" ЖЕК-27.
Перевіркою правильності нарахування плати (ціни) за послуги з водопостачання та водовідведення виявлено необгрунтоване завищення цієї плати (ціни) мешканцям гуртожитку по вул. Тарногродського, 34 з липня 2004р. по квітень 2005р. та мешканцям будинку по вул. Д.Нечая,49 в період з травня 2004р. по квітень 2005р. внаслідок включення у структуру регульованої ціни не передбачених витрат. Правилами надання населенню послуг з водопостачання та водовідведення передбачено нарахування плати за дані послуги за нормами і тарифами встановленими обласними держадміністраціями або за показниками обліку води.
Відповідно даних інвентарної справи гуртожиток по вул. Тарногродського,34 з частковими зручностями з загальними кухнями, коридорного типу та загальними душовими, водолічильником не обладнаний, відповідно, нарахування плати за водовідведення здійснюється за нормами встановленими місцевими органами виконавчої влади з врахуванням рівня благоустрою житлового фонду. Так, розпорядженням Вінницької облдержадміністрації від 26.07.96р. №369 "Про затвердження норм витрат питної води" норма споживання холодної води у гуртожитках з вказаними зручностями затверджена у розмірі 100л. на добу на одного мешканця в місяць. Відповідно, плата за холодну воду та водовідведення з однієї людини повинна складати:
-31 день в місяці - 31 х 100л х 0,59грн.(тариф за 1 куб.метр води та стоків, затверджений розпорядженням Вінницької облдержадміністрації від 16.07.01р. №311)=1,83 грн.
-ЗО днів в місяць - ЗО х 100л х 0,59 грн.= 1,77грн.
-28 днів в місяць - 28 х 100л х 0,59 грн.-1,65грн.
Всупереч, вищевказаному ТОВ "Нейва" ЖЕК-27 мешканцям гуртожитку нарахування плати за водопостачання проводили по необгрунтовано завищенній нормі-140л на добу з одного мешканця в місяць. Внаслідок вказаного порушення порядку встановлення та застосування цін ТОВ "Нейва" ЖЕК-27 додатково нарахував коштів в сумі 1109,78грн.
Крім того, оскільки у будинку по вул. Д.Нечая,49а відсутня централізована каналізація, відповідно плата за холодну воду мешеканцям вказаного будинку повинна нараховуватись без врахування водовідведення. Всупереч, вищевказаному ТОВ "Нейва" ЖЕК-27 в період з травня 2004р. по квітень 2005р. нараховував плату за користування холодною водою разом із платою за водовідведення. Внаслідок такого порушення, підприємством нараховано та отримано необгрунтовану виручку в розмірі 110,81грн.
Підсумовуючи наведене, ТОВ "Нейва" ЖЕК-27 внаслідок порушення порядку встановлення та застосування цін і тарифів на водопостачання та водовідведення, всупереч розпорядженню Вінницької облдержадміністрації від 26.07.96р. №369 "Про затвердження норм витрат питної води" та ч.6 п. 1.4 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами держконтролю за цінами отримали необгрунтовану виручку -1220,59грн. (1109,78грн.+ 110,81грн.)
Одержання суб'єктами господарювання необгрунтованої виручки в результаті порушення порядку встановлення та застосування цін, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства, є підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.
Згідно ст.14 Закону України від 03.12.90р. №507-ХІІ "Про ціни і ціноутворення", необгрунтована виручка підлягає вилученню до місцевого бюджету разом із штрафом-200% від суми виручки на підставі рішення Держінспекції з контролю за цінами про застосування економічних санкцій.
Таким чином, керуючись законодавством, по матеріалах перевірки Держінспекцією по контролю за цінам у Вінницькій області прийнято рішення від 24.05.05р. № Щ-02-12/26 про застосування економічних санкцій на загальну суму - 3660 грн. за порушення державної дисципліни цін (1220грн.-необгрунтована виручка, 2440грн.- штраф 200% )
Сума застосованих санкцій, згідно прийнятого Держінспекцією цін рішення стягується до Державного бюджету України у відповідності до п.16 ст.2 Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік"
Рішення Держінспекції цін було надіслане відповідачу разом з претензією від 25.05.05р. № ІЦ-01-15-2/430 для виконання. Однак ТОВ "Нейва" ЖЕК-27 рішення в повному обсязі у передбаченому порядку не виконав. Так, відповідач прерахував до Державного бюджету України 330грн (платіжним дорученням від 29.07.05р. №480 на суму 110грн., від 29.07.05р. №483 на суму 220грн.) невиконаною залишилась сума 3300грн. У зв'язку з вказаним Держінспекція подала позов про примусове стягнення частини несплаченої суми санкцій. Господарським судом Вінницької області в результаті повного та всебічного розгляду матеріалів справи, згідно норм ст. 161 КАС Укрїни ухвалена постанова від 26.07.06р. у справі №2/215-06 про задоволення позову інспекції.
Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.
Враховуючи, що позивачем не надано будь яких інших доказів в підставу своїх вимог, суд дійшов висновку, що вимоги позивача є безпідставними, в зв'язку з чим в задоволенні позову слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, -
ПОСТАНОВИВ :
В позові відмовити.
Відповідно до ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. При цьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова складена в повному обсязі відповідно
до ч. 3 ст. 160 КАС України 21.12.2006 р.
Суддя Балтак О.О.
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2006 |
Оприлюднено | 21.08.2007 |
Номер документу | 317893 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бєлік Вікторія Геннадіївна
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Балтак О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні