Постанова
від 21.06.2013 по справі 2а-0770/2848/11
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 червня 2013 року Справа № 876/6387/13

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі :

головуючого судді: Ліщинського А.М.,

суддів: Довгої О.І., Запотічного І.І.

при секретарі судового засідання: Губач Х.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Територіального Управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Закарпатській області на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 30 січня 2013 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Територіального Управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Закарпатській області про скасування наказу №08-к від 09.03.2011 року та поновлення на роботі,-

В С Т А Н О В И Л А:

29.08.2011 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача про скасування наказу №08-к від 09.03.2011 року та поновлення на роботі.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що в грудні 2010 року відповідачем було доведено до всіх працівників управління наказ від 21.12.2010 року №534-к «Про ліквідацію територіальних органів Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду» і попереджено про звільнення з роботи в лютому-березні поточного року. 09.03.2011 року його наказом начальника управління №08-к звільнено з посади головного державного інспектора з охорони праці відділу нагляду в машинобудуванні, металургії, транспорту, зв'язку, АПК та СКС у зв'язку з ліквідацією Управління Держгірпромнагляду по Закарпатській області відповідно до п.1 ст.40 Кодексу законів про працю України. Просить скасувати наказ начальника управління № 08-к від 09.03.2011р. про звільнення його з посади та поновити його на посаді головного державного інспектора з охорони праці відділу нагляду в машинобудуванні, металургії, транспорту, зв'язку, АПК та СКС Управління Держгірпромнагляду по Закарпатській області, стягнути з відповідача на користь позивача заробітну платню за час вимушеного прогулу та понесені витрати в сумі 1450,00 грн. (одна тисяча чотириста п'ятдесят гривень) пов'язані з наданням правової допомоги та підготовкою матеріалів до судового розгляду.

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 30 січня 2013 року адміністративний позов ОСОБА_1 до Територіального Управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Закарпатській області про скасування наказу №08-к від 09.03.2011 року та поновлення на роботі, - задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано наказ начальника Управління Держгірпромнагляду по Закарпатській області № 08-к від 09.03.2011 року про звільнення ОСОБА_1 з посади головного державного інспектора з охорони праці відділу нагляду в машинобудуванні, металургії, транспорту, зв'язку, АПК та СКС Управління Держгірпромнагляду по Закарпатській області. Поновлено ОСОБА_1 на посаді головного державного інспектора з охорони праці відділу нагляду в машинобудуванні, металургії, транспорту, зв'язку, АПК та СКС Управління Держгірпромнагляду по Закарпатській області або на рівнозначну посаду Територіального Управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Закарпатській області. Стягнуто з Територіального Управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Закарпатській області на користь ОСОБА_1 середню заробітну плату за час вимушеного прогулу та 1450 грн. пов'язані з наданням правової допомоги та підготовкою матеріалів до судового розгляду. Допущено до негайного виконання рішення суду в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді та стягнення заробітної плати у межах суми стягнення за один місяць.

Відповідач постанову оскаржив, не погодившись із зазначеним судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, зазначивши, що оскаржувана постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права та є незаконною, просить оскаржувану постанову скасувати та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

В апеляційній скарзі покликається на те, що управління Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Закарпатській області, як юридична особа ліквідоване, тому звільнення позивача з роботи за п.1 ст.40 КЗпП України не можна визнати протиправним, так як дана норма передбачає розірвання трудового договору у зв'язку із ліквідацією установи і відповідно немає підстав визнавати протиправним наказ № 08-к від 09.03.2011 року. Відповідно до п.19 постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.1992 року №9 «Про практику розгляду судами трудових спорів» при ліквідації підприємств (установ, організацій) правила п.1 ст.40 КЗпП України можуть застосовуватися і в тих випадках, коли після припинення його діяльності утворюється нову підприємство. В цих випадках працівник не вправі вимагати поновлення його на роботі на заново утвореному підприємстві, якщо він не був переведений туди в установленому порядку. Також вказують на те, що при звільненні позивачу було виплачено вихідну допомогу в розмірі середньомісячного заробітку згідно зі ст..44 КЗпП України, та грошову компенсацію за 20 календарних днів за період роботи з 07.07.2010 року по 28.02.2011 року.

У ході апеляційного розгляду представник апелянта ОСОБА_2 надав пояснення та просить задовольнити апеляційну скаргу.

Інші особи які беруть участь у справі, в судове засідання на виклик суду не з'явилися, що не перешкоджає розгляду справи в їх відсутності згідно з ч.4 ст. 196 КАС України.

Судова колегія заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши підстави апеляційної скарги, вважає за необхідне її задовольнити з наступних підстав.

Задовольняючи позовні вимоги позивача, суд першої інстанції виходив з того, що відбулася внутрішня реорганізація юридичної особи - Управління державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду Закарпатської області шляхом впровадження змін в організаційній структурі підприємства, а не її ліквідації, а тому відбулось незаконне звільнення працівника відповідача на підставі п. 1 ч. 1 ст. 40 КЗпП України у зв'язку з ліквідацією цього структурного підрозділу при недоведеності власником факту скорочення чисельності або штату працівників у зв'язку з такими змінами у структурі підприємства та факту дотримання власником вимог ч. З ст. 36. ч. 2 ст. 40, ст. ст. 42, 43, 492 КЗпП України при звільненні працівника.

Такі висновки суду першої інстанції, на переконання колегії суддів, відповідають фактичним обставинам справи та нормам матеріального права.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, що позивач працював в Територіальному управлінні Державного комітету України з промислової безпеки охорони праці та гірничого нагляду в Закарпатській області на посаді головного державного інспектора.

В грудні 2010 року керівництвом управління державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду Закарпатської області було доведено до всіх працівників управління наказ Держгірпромнагляду від 21.12.2010 року № 534-к «Про ліквідацію територіальних органів Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду» і попереджено про звільнення з роботи в лютому-березні 2011 року.

09 березня 2011 року наказом начальника управління Держгірпромнагляду по Закарпатській області № 08-к ОСОБА_1 було звільнено з посади головного державного інспектора з охорони праці відділу нагляду в машинобудуванні, металургії, транспорту, зв'язку, АПК та СКС у зв'язку з ліквідацією Управління Держгірпромнагляду по Закарпатській області відповідно до пункту 1 статті 40 Кодексу законів про працю України.

Управління Державного Комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Закарпатській області є територіальним органом, який діє у складі Державного Комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду та йому підпорядковується, є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного герба України та своїм найменуванням, а також відповідні печатки і штампи для забезпечення функціонування управління, територіального управління.

Підтвердженням того, що управління Державного Комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Закарпатській області було юридичною особою являється: свідоцтво Серії А01 №662117 про державну реєстрацію юридичної особи (ідентифікаційний код - 36943726), номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців 13241020000004425, видане державним реєстратором Куберка Н.М.; довідка АА №138746 з єдиного державного реєстру підприємств та організацій, видана Головним управлінням статистики у Закарпатській області; витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, видане державним реєстратором Куберка Н.М.; положення про управління Державного Комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Закарпатській області, затверджене Головою Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду - центральним органом виконавчої влади.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

В свою чергу статтею 105 ЦК України встановлено, що юридична особа ліквідується в тому числі і за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку) із закінченням строку. на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Відповідно до Указу Президента України від 09.12.2010 року №1085/2010 Державний комітет України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду ліквідовано.

У зв'язку з цим Державним комітетом видано наказ від 21.12.2010 року №534-к «Про ліквідацію територіальних органів Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду», яким ліквідовано Управління Державного комітету з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Закарпатській області.

Згідно із пунктами 1, 2 Указу Президента України від 09.12.2010 року № 1085/2010 було утворено Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України та покладено на неї функції Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду.

На виконання Указу Президента України від 09.12.2010 року №1085/2010 та Наказу Держгірпромнагляду України від 21.12.2010 року №534-к «Про ліквідацію територіальних органів Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду». Управлінням Держірпромагляду по Закарпатській області видано наказ від 23.12.2010 року 3375-04 «Про організацію роботи з ліквідації управління Держгірпромнагяду по Закарпатській області», яким затверджено склад ліквідаційної комісії, та визначено завдання, які повинна здійснити ліквідаційна комісія для проведення ліквідації управління Держгірпромнагяду по Закарпатській області.

Ліквідація управління Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Закарпатській області підтверджується: витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, із якого вбачається, що державним реєстратором виконавчого комітету Ужгородської міської ради проведено державну реєстрацію припинення юридичної особи; свідоцтвом Серії А01 №662117 про державну реєстрацію юридичної особи (ідентифікаційний код - 36943726), з написом про державну реєстрацію припинення юридичної особи, видане державним реєстратором Куберка Н.М.; письмовим повідомленням державного реєстратора від 08.02.2012 року №4425 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи управління Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Закарпатській області, запис про яке внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; листом головного управління статистики у Закарпатській області від 04.09.2012р. №04/3-07/3584.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 року № 1043 «Про утворення територіальних органів Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки» були утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки за переліком згідно з додатком.

Згідно із додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 року № 1043 одним із новоутворених територіальних органів є територіальне управління Держгірпромнагляду у Закарпатській області.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 року № 1043 Державна служби гірничого нагляду та промислової безпеки України видала наказ № 145 від 14.10.2011 року «Про утворення територіальних органів Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки» і одним із новоутворених територіальних органів є територіальне управління Держгірпромнагляду у Закарпатській області.

Підтвердженням того, що новостворене територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Закарпатській області є юридичною особою являється: постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 року № 1043 «Про утворення територіальних органів Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки», де чітко зазначено, що територіальні управління утворені як юридичні особи публічного права; виписка Серії ААБ №97542Із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, видана державним реєстратором Кордонець Т.І. (ідентифікаційний код юридичної особи - 38015474); довідка Серії АА №706793 з єдиного державного реєстру підприємств та організацій, видана Головним управлінням статистики у Закарпатській області; витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, видане державним реєстратором Куберка Н.М; Положення про територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Закарпатській області, затверджене наказом центрального органу виконавчої влади - Державною службою гірничого нагляду та промислової безпеки України.

Колегія суддів погоджується з доводами апелянта, що територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки у Закарпатській області утворено не шляхом реорганізації (перетворення) управління Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Закарпатській області, а шляхом утворення нової юридичної особи, на яку покладено функції ліквідованого управління Державного комітету України з промислової безпеки охорони праці та гірничого нагляду по Закарпатській області.

27 грудня 2010 року всі працівники Управління Держгірпромнагляду по Закарпатській області, в тому числі й ОСОБА_1, були попереджені головою ліквідаційної комісії-начальником Управління про наступне звільнення через два місяці із займаної посади на підставі пункту 1 статті 40 КЗпП України у зв'язку з ліквідацією.

В той же день 27 грудня 2010 року відповідно до п.5 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення» до Ужгородського міського центру зайнятості був поданий звіт про заплановане вивільнення за формою № 4-ПН (план) із зазначенням дати запланованого вивільнення - 28 лютого 2011 року.

З 24 лютого по 04 березня 2011 року ОСОБА_1 перебував на лікарняному (листок непрацездатності серія АВА №012460). 05 - 08 березня 2011 року - вихідні дні. Отже, в запланований день звільнення ОСОБА_1, перебував на лікарняному, по закінченню якого, 9 березня 2011 року був звільнений відповідно до пункту 1 статті 40 Кодексу законів про працю у зв'язку з ліквідацією.

Пунктом 1 статті 40 КЗпП України встановлено, що трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом у випадках змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.

За таких обставин справи, колегія суддів приходить до переконання, що суд першої інстанції прийшов до помилкового висновку, оскільки у даному випадку відбулась ліквідація установи, а процедура вивільнення працівників у зв'язку з ліквідацією установи, в тому числі ОСОБА_1, Управлінням Держгірпромнагляду по Закарпатській області не порушена.

Відповідно до ст. 202 КАС України суд апеляційної інстанції скасовує судове рішення та ухвалює нове, коли має місце неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність таких обставин, невідповідність висновків суду обставинам справи та порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи чи питання.

Судова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги являються суттєвими і складають підстави для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи.

Керуючись статтями 160 ч.3, 195, 196, 198 п.3, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу територіального Управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Закарпатській області задовольнити, а постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 30 січня 2013 року у справі №2а-0770/2848/11скасувати та прийняти нову, якою в позові відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя А.М.Ліщинський

Судді О.І. Довга

І.І.Запотічний

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2013
Оприлюднено26.06.2013
Номер документу32013412
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/2848/11

Ухвала від 27.02.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 25.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 03.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 15.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Постанова від 21.06.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Ухвала від 18.03.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Постанова від 30.01.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 13.10.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 31.08.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні