Ухвала
від 03.12.2013 по справі 2а-0770/2848/11
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"03" грудня 2013 р. м. Київ К/800/36756/13

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

головуючого -Мойсюка М.І.,

суддів:Іваненко Я.Л., Тракало В.В.,

при секретарі: Буденку В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_4 до Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Закарпатській області про скасування наказу, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, за касаційною скаргою ОСОБА_4 на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 21 червня 2013 року,-

у с т а н о в и л а :

У серпні 2011 року ОСОБА_4 звернувся до суду із зазначеним позовом посилаючись на те, що з 20 червня 2006 року працював у Територіальному управлінні Державного комітету України з промислової безпеки охорони праці та гірничого нагляду в Закарпатській області на посаді головного державного інспектора.

Згідно з наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 21 грудня 2010 року № 534-к підлягали ліквідації територіальні управління цього органу.

У зв'язку із цим, наказом відповідача від 9 березня 2011 року №08-к позивача було звільнено з посади з підстав пункту 1 статті 40 Кодексу законів про працю України (у зв'язку з ліквідацією управління).

Звільнення вважає таким, що не відповідає вимогам закону і порушує його права, а тому посилаючись на ці обставини ОСОБА_4 просив про задоволення позову.

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 30 січня 2013 року позов задоволено, скасовано наказ відповідача від 9 березня 2011 року №08-к, поновлено ОСОБА_4 на посаді головного державного інспектора з охорони праці відділу нагляду в машинобудуванні, металургії, транспорту, зв'язку, АПК та СКС Управління Держгірпромнагляду по Закарпатській області або на рівнозначну посаду Територіального Управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Закарпатській області та стягнуто з останнього на користь позивача середню заробітну плату за час вимушеного прогулу з дня звільнення по день поновлення на посаді.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 21 червня 2013 року постанову суду першої інстанції скасовано та відмовлено у позові.

У касаційній скарзі позивач посилаючись на неправильне застосування апеляційним судом норм матеріального і порушення норм процесуального права, просить оскаржуване рішення суду скасувати та залишити в силі рішення суду першої інстанції.

Касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно до частини 1 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.

Обставини трудових відносин ОСОБА_4 з Територіальним управлінням Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Закарпатській області сторонами не заперечуються.

Оскаржуваним наказом відповідача від 9 березня 2011 року №08-к позивача було звільнено з посади головного державного інспектора з підстав пункту 1 статті 40 Кодексу законів про працю України (у зв'язку з ліквідацією Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Закарпатській області).

Скасовуючи рішення суду першої інстанції і відмовляючи позивачу в задоволенні позову апеляційний суд на підставі наявних у справі даних встановив і правильно виходив з того, що звільнення позивача з роботи здійснено відповідно до закону.

За приписами пункту 1 частини першої статті 40 Кодексу законів про працю України трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадку змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання.

Частиною 1 статті 49-2 Кодексу законів про працю України визначено, що про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці. При вивільненні працівників у випадках змін в організації виробництва і праці враховується переважне право на залишення на роботі, передбачене законодавством. Одночасно з попередженням про звільнення у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган пропонує працівникові іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації.

Згідно частини 2 статті 40 Кодексу законів про працю України звільнення з підстав, зазначених у пунктах 1, 2 і 6 цієї статті, допускається, якщо неможливо перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу.

Відповідно до Указу Президента України від 9 грудня 2010 року №1085/2010 Державний комітет України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду ліквідовано.

У зв'язку з цим Державний комітет видав наказ від 21 грудня 2010 року №534-к «Про ліквідацію територіальних органів Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду», яким ліквідовано Управління Державного комітету з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Закарпатській області.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що на виконання вимог частини 1 статті 49-2 Кодексу законів про працю України позивач був попереджений про наступне звільнення.

Наказом відповідача від 9 березня 2011 року №08-к позивача було звільнено з посади головного державного інспектора, з підстав пункту 1 статті 40 Кодексу законів про працю України (у зв'язку з ліквідацією управління).

Як роз'яснив Пленум Верховного Суду України в пункті 19 Постанови від 6 листопада 1992 року «Про практику розгляду судами трудових спорів» при ліквідації підприємства (установи, організації) правила пункту 1 статті 40 Кодексу законів про працю можуть застосовуватися і в тих випадках, коли після припинення його діяльності одночасно утворюється нове підприємство. В цих випадках працівник не вправі вимагати поновлення його на роботі на заново утвореному підприємстві, якщо він не був переведений туди в установленому порядку.

Апеляційний суд правильно виходив з того, що оскільки відбулася повна ліквідація Територіального управління Державного комітету України з промислової безпеки охорони праці та гірничого нагляду в Закарпатській області, на позивача положення частини 2 статті 40 Кодексу законів про працю України не розповсюджується.

Враховуючи наведене, приймаючи наказ про звільнення ОСОБА_4 з підстав пункту 1 статті 40 Кодексу законів про працю України (у зв'язку з ліквідацією управління), відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За таких обставин правових підстав для задоволення позову не було, а відтак апеляційний суд відмовив у позові.

Рішення апеляційного суду відповідає дійсним обставинам справи та нормам матеріального і процесуального права, доводи касаційної скарги його висновків не спростовують, а тому підстав для скасування оскаржуваного судового рішення колегія суддів не вбачає.

За правилами частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанцій залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Не може бути скасовано правильне і справедливе рішення суду з одних лише формальних міркувань.

Керуючись статтями 223, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України колегія суддів,-

у х в а л и л а :

Касаційну скаргу ОСОБА_4 залишити без задоволення, а постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 21 червня 2013 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і оскарженню не підлягає.

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення03.12.2013
Оприлюднено27.12.2013
Номер документу36359552
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/2848/11

Ухвала від 27.02.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 25.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 03.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 15.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Постанова від 21.06.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Ухвала від 18.03.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Постанова від 30.01.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 13.10.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 31.08.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні