Рішення
від 23.04.2008 по справі 36/116
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

36/116

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  36/116

23.04.08

за позовом Заступника прокурора Подільського району м. Києва в інтересах держави в особі:1.          Головного управління освіти і науки Київської міської державної адміністрації 2.          Міжнародного центру дитячо-юнацького туризму

доПодільської районної у м. Києві ради

провизнання недійсним рішення     

                                                                        Суддя     Трофименко Т.Ю.

Представники:

від позивача:від позивача:Соловйов С.С. –по дов. №418/1 від 01.02.2008р.Стешук В.М.–директор (посвідчення №230 від 01.01.2008р.)

від відповідача: від прокуратури:Кравцов А.В. –по дов. №1295 від 28.12.2007р.Самардак А.В. –посвідчення №2 від 09.01.2008р.

Рішення прийняте 23.04.2008 р. у зв'язку із оголошеною на підставі ст. 77 Господарського процесуального кодексу України перервою з 26.03.2008 р. по 02.04.2008р.  з   02.04. 3008р. по 23.04.2008 р.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

На розгляд Господарського суду міста Києва передані позовні вимоги Заступника прокурора Подільського району м. Києва в інтересах держави в особі Головного управління освіти і науки Київської міської державної адміністрації та Міжнародного центру дитячо-юнацького туризму про визнання недійсним п. 2  Додатку № 2 до рішення Подільської районної у м. Києві ради № 134 від 01.03.2007 р. «Про перелік об'єктів комунальної власності Подільського району м. Києва, що підлягають приватизації та надання дозволу» в частині включення приміщення площею 190,0 кв. м. за адресою: м. Київ, вул. Ігорівська, 2/6 літ. А до числа тих, які підлягають продажу конкурентним способом через аукціон.

Позовні вимоги мотивовані тим, що оспорюваним рішенням відповідач надав дозвіл на приватизацію приміщення, яке в силу п. 2 ст. 5 Закону України «Про приватизацію державного майна»не може бути приватизоване.

Відповідач у відзиві на позов проти задоволення вимог заперечував, посилаючись на те, що оспорюване позивачем рішення відповідає чинному законодавству та прийнято в межах повноважень Подільської районної у м. Києві ради.

Клопотання Подільської районної у м. Києві ради про припинення провадження у справі на підставі п. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України не підлягають задоволенню з огляду на таке.

Відповідно до п. 1 ст. 12 Господарського процесуального кодексу України Господарським судам підвідомчі справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні господарських договорів, у тому числі щодо приватизації майна, та з інших підстав.

Згідно з п. 3 Рекомендацій від 27.06.2007 р. N 04-5/120  господарські суди на загальних підставах вирішують усі спори між суб'єктами господарської діяльності, а також спори, пов'язані з приватизацією державного та комунального майна (крім спорів про приватизацію державного житлового фонду), в тому числі спори про визнання недійсними відповідних актів органів місцевого самоврядування та органів приватизації.

З огляду на вищевикладене суд вважає, що позовна заява Заступника прокурора Подільського району м. Києва в інтересах держави в особі Головного управління освіти і науки Київської міської державної адміністрації та Міжнародного центру дитячо-юнацького туризму про визнання недійсним п. 2  Додатку № 2 до рішення Подільської районної у м. Києві ради № 134 від 01.03.2007 р. підлягає розгляду Господарським  судом м. Києва в порядку господарського судочинства. Підстави для припинення провадження у даній справі відсутні.

Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд –

В С Т А Н О В И В :

01.03.2007 р. Подільською районною у м. Києві радою прийняте рішення № 134 «Про перелік об'єктів комунальної власності Подільського району м. Києва, що підлягають приватизації та надання дозволу», яким затверджено зокрема Перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади Подільського району, що підлягають приватизації  конкурентним способом.

Згідно п. 2  Додатку № 2 до вказаного рішення до Переліку об'єктів комунальної власності територіальної громади Подільського району, що підлягають приватизації конкурентним способом через аукціон  включено приміщення площею 190,0 кв. м. за адресою: м. Київ, вул. Ігорівська, 2/6 літ. А.

Спір у даній справі виник у зв'язку із тим, що прокурор вважає,  що вищевказане приміщення не може бути приватизоване в силу Закону України «Про приватизацію», оскільки відноситься до об'єктів освіти, що фінансуються з державного бюджету. Суд вважає, що вимоги Заступника прокурора Подільського району м. Києва в інтересах держави в особі Головного управління освіти і науки Київської міської державної адміністрації та Міжнародного центру дитячо-юнацького туризму підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 4 ст. 3 Закону України «Про приватизацію державного майна»відчуження майна, що є у комунальній власності, регулюється положеннями цього Закону, інших законів з питань приватизації і здійснюється органами місцевого самоврядування.

Як встановлено ч. 2 ст. 5 вказаного Закону приватизації не підлягають об'єкти, що мають загальнодержавне значення, а також казенні підприємства. До об'єктів, що мають загальнодержавне значення, відносяться майнові комплекси підприємств, їх структурних підрозділів, основним видом діяльності яких є виробництво товарів (робіт, послуг), що мають загальнодержавне значення.  

Загальнодержавне значення мають зокрема об'єкти, діяльність яких забезпечує соціальний розвиток, збереження та підвищення культурного, наукового потенціалу, духовних цінностей, зокрема: об'єкти освіти, фізичної культури, спорту і науки, що фінансуються з державного бюджету (п.п. б п. 2 ст. 5 Закону України «Про приватизацію державного майна»).

Згідно ст. 29 Закону України «Про освіту»структура освіти включає: дошкільну освіту; загальну середню освіту; позашкільну освіту; професійно-технічну освіту; вищу освіту; післядипломну освіту; аспірантуру; докторантуру; самоосвіту.

У відповідності до ст. 39 вказаного Закону до позашкільних навчальних закладів належать: палаци, будинки, центри, станції дитячої, юнацької творчості, учнівські та студентські клуби, дитячо-юнацькі спортивні школи, школи мистецтв, студії, початкові спеціалізовані мистецькі навчальні заклади, бібліотеки, оздоровчі та інші заклади.

Для здійснення навчально-виховної роботи позашкільним навчальним закладам надаються спортивні об'єкти, культурні, оздоровчі та інші заклади безкоштовно та на пільгових умовах. Порядок їх надання визначається місцевими органами державної виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Як вбачається з п. 1.1 статуту Міжнародного центру дитячо-юнацького туризму міста Києва вказаний центр є комунальним профільним позашкільним навчальним закладом, основним напрямом діяльності  якого є туристсько-краєзнавчий, що передбачає залучення вихованців (учнів, слухачів) до активної діяльності з вивчення історії рідного краю, довкілля, географічних, етнографічних, історичних об'єктів і явищ соціального життя, оволодіння практичними уміннями та навичками зі спортивного туризму та краєзнавства, організації змістовного дозвілля.

Згідно ч. 1 ст. 27 Закону України «Про позашкільну освіту»для здійснення навчально-виховної роботи позашкільним навчальним закладам надаються в користування або в оренду спортивні об'єкти, культурні, оздоровчі та інші заклади безоплатно або на пільгових умовах. Порядок надання зазначених об'єктів у користування або в оренду визначається відповідними місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства України.

У відповідності до вказаної норми 22.08.2003 р. між КП «Оренда» та Міжнародним центром дитячо-юнацького туризму був укладений договір № 243 оренди приміщення, згідно з яким Центру  на підставі розпорядження Подільської райдержадміністрації м. Києва від 22.08.2003 р. № 1031 було передано в оренду приміщення по вул. Ігорівській, 2/6 літ. А цоколь площею 190,1 кв. м. для розміщення дитячої турбази.

У п. 1.3 договору сторони визначили, що розмір орендної плати становить 1 грн.

Строк дії договору був встановлений з 22.08.2003 р. по 22.08.2006 р.

Таким чином,  для виконання статутних цілей позашкільного навчального закладу Міжнародного центру дитячо-юнацького туризму останньому було передано у користування приміщення по вул. Ігорівській, 2/6 літ. А цоколь площею 190,1 кв. м., що знаходиться у комунальній власності.

Після закінчення строку дії вказаного договору приміщення площею 190,0 кв. м. за адресою: м. Київ, вул. Ігорівська, 2/6 літ. А рішенням Подільської районної у м. Києві ради № 134 від 01.03.2007 р. включено до Переліку об'єктів комунальної власності територіальної громади Подільського району, що підлягають приватизації конкурентним способом через аукціон  

Виходячи з змісту вищевикладених норм, суд дійшов висновку про те, що приміщення площею 190,0 кв. м. за адресою: м. Київ, вул. Ігорівська, 2/6 літ. А  є об'єктом освіти (позашкільної освіти), а отже в силу ч. 2 ст. 5 Закону України «Про приватизацію державного майна»не може бути об'єктом приватизації.

Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі (п. 2 роз'яснення ВАСУ від 26.01.2000 р. N 02-5/35).

З огляду на вищенаведене суд вважає, що п. 2  Додатку № 2 до рішення Подільської районної у м. Києві ради № 134 від 01.03.2007 р. «Про перелік об'єктів комунальної власності Подільського району м. Києва, що підлягають приватизації та надання дозволу»в частині включення приміщення площею 190,0 кв. м. за адресою: м. Київ, вул. Ігорівська, 2/6 літ. А до числа тих, які підлягають продажу конкурентним способом через аукціон підлягає визнанню недійсним.

На підставі  ст. 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті держмита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу покладаються на відповідача.

Враховуючи наведене,  керуючись ст.ст. 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити  повністю.

Визнати недійсним п. 2  Додатку № 2 до рішення Подільської районної у м. Києві ради № 134 від 01.03.2007 р. «Про перелік об'єктів комунальної власності Подільського району м. Києва, що підлягають приватизації та надання дозволу»в частині включення приміщення площею 190,0 кв. м. за адресою: м. Київ, вул. Ігорівська, 2/6 літ. А до числа тих, які підлягають продажу конкурентним способом через аукціон.

Стягнути з Подільської районної у м. Києві ради (м. Київ, Контрактова пл., 2 код 26200699) до державного бюджету України 85,00 грн. державного мита України та 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.  

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Суддя                                                                                                        Трофименко Т.Ю.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.04.2008
Оприлюднено26.03.2009
Номер документу3211320
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —36/116

Ухвала від 01.03.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ващенко Т.М.

Постанова від 11.03.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Волковицька Н. О.

Ухвала від 14.02.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ващенко Т.М.

Ухвала від 14.02.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Волковицька Н. О.

Ухвала від 07.10.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Волковицька Н. О.

Ухвала від 30.06.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ващенко Т.М.

Ухвала від 30.06.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ващенко Т.М.

Рішення від 12.05.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Будко Н.В.

Ухвала від 06.04.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Будко Н.В.

Рішення від 23.04.2008

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні