Ухвала
від 12.06.2013 по справі 2а-3614/10/2370
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"12" червня 2013 р. м. Київ

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Головуючого Бившевої Л.І.,

суддів: Пилипчук Н.Г., Шипуліної Т.М.,

секретар судового засідання Фомін А.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Державного підприємства Міністерства оборони України «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування»

та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 04 листопада 2010 року

у справі № 2-а-3614/10/2370

за позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Черкаській області

до Державного підприємства Міністерства оборони України «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування»

про стягнення фінансових санкцій, -

В С Т А Н О В И Л А :

Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Черкаській області (далі - позивач) звернулось до суду з позовом до Державного підприємства Міністерства оборони України «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування» (далі - відповідач) про стягнення з останнього фінансових санкцій у розмірі 6985,40 грн.

Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2010 року у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 04 листопада 2010 року постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2010 року скасовано та постановлено нову, якою позов задоволено. Стягнуто з ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування» фінансові санкції у розмірі 6985,40 грн. на користь державного бюджету.

В касаційній скарзі ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування», посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм процесуального права, просить скасувати постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 04 листопада 2010 року та залишити в силі постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2010 року.

З урахуванням неприбуття у судове засідання жодної з осіб, які беруть участь у справі, та які були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, колегія суддів дійшла висновку про можливість розгляду справи за наявними у справі матеріалами за відсутності сторін.

Заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши доводи касаційної скарги щодо дотримання правильності застосування судом апеляційної інстанції норм процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено наступне.

Регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Черкаській області була проведена позапланова виїзна перевірка з питань додержання суб'єктом господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, а саме - магазину № 1, що розташований за адресою: м. Умань, вул. Комарова, 9, та належить суб'єкту господарювання - ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування», за результатами якої був складений акт № 0001/32-2/07642316 від 20 січня 2010 року.

За висновками акта перевірки відповідачем були порушені вимоги частини 30 статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», яке полягало у зберіганні магазину № 1, який розташований за адресою: м. Умань, вул. Комарова, 9, алкогольних напоїв згідно інвентаризаційного опису № 1 у кількості 332 пляшки вартістю 6985,40 грн. в приміщенні, яке не внесене до Єдиного реєстру місць зберігання спирту.

02 лютого 2010 року Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Черкаській області на підставі вказаного акту перевірки прийняв рішення № 230312-2324-0001, яким згідно абзацом 9 частини 2 статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» застосував до ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування» фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 6985,40 грн.

Суд першої інстанції, відмовляючи у задоволенні позовних вимог, виходив з того, з 14 грудня 2009 року ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування» знаходиться в стані припинення підприємницької діяльності та не здійснювало господарську діяльність, а 19 січня 2010 року ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування» у відповідності до наказу Міністра оборони України від 09 грудня 2009 року № 613 передало основні фонди (у тому числі й магазин № 1, що розташований за адресою: м. Умань, вул. Комарова, 9) правонаступнику - Концерну «Військторгсервіс», з огляду на що застосування до ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування» фінансових санкцій у вигляді штрафу та стягнення таких санкцій саме з відповідача є неправомірним.

Суд апеляційної інстанції, скасовуючи рішення суду першої інстанції та задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що встановлений перевіркою факт зберігання алкогольних напоях у місці, яке не внесене до Єдиного реєстру місць зберігання спирту, є доведеним, з урахуванням того, що відповідач фактично залишався власником магазину, акт перевірки був підписаний головним бухгалтером ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування» - ОСОБА_1, з огляду на що фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 6985,40 грн. застосовані до відповідача правомірно та, як наслідок, підлягають стягненню.

Однак, погодитись з такими висновками суду апеляційної інстанції колегія суддів не може, з огляду на наступне.

Відповідно до частини 30 статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) Зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб'єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру

Зазначена норма встановлює обов'язок суб'єктів господарювання зберігати спирт, алкогольні напої та тютюнові вироби виключно в спеціальних місцях зберігання.

При цьому, абзацом 18 статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що місце зберігання - це місце, яке використовується для зберігання спирту, або приміщення, яке використовується для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, відомості про місцезнаходження якого внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання.

Відповідно, вказаним Законом передбачено обов'язковість внесення відомостей про місце зберігання до Єдиного реєстру.

Як встановлено судом першої інстанції, роздрібна торгівля алкогольними напоями здійснювалась ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування» у магазині № 1, який розташований за адресою: м. Умань, вул. Комарова, 9, на підставі ліцензії серії АВ № 971946, виданої Регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Черкаській області, з терміном дії по 16 січня 2010 року. До вказаної дати був дійсний запис про місце зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесений до Єдиного реєстру, за адресою: м. Умань, вул. Комарова, 9. Вказані обставини сторонами не заперечувались.

09 грудня 2009 року Міністром оборони України був прийнятий наказ № 613 «Про реорганізацію ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування»», відповідно до пунктів 1, 3 якого було припинено діяльність ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування», реорганізувавши його шляхом приєднання до Концерну «Військторгсервіс»; основні фонди та оборотні кошти, інші цінності ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування», що реорганізовується, закріплено за Концерном «Військторгсервіс» на праві господарського відання згідно із затвердженими передавальними актами (актами приймання-передачі) як внески до статутного фонду.

14 грудня 2009 року до Єдиного державного реєстру юридичних осію та фізичних осіб - підприємців був несений запис про реєстрацію рішення засновників (учасників) або уповноважених ними органів про припинення юридичної особи ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування».

19 січня 2010 року ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування» згідно акту приймання-передачі було передано Концерну «Військторгсервіс» основні фонди, у тому числі й магазин № 1, що розташований за адресою: м. Умань, вул. Комарова, 9 (пункт 28 акту).

Згідно акту приймання-передачі матеріальних цінностей по магазину № 1, що розташований за адресою: м. Умань, вул. Комарова, 9, ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування» передало Концерну «Військторгсервіс» товарно-матеріальні цінності, які знаходились в магазині, згідно переліку, у тому числі й алкогольні напої, які були включені перевіряючими до інвентаризаційного опису № 1 від 20 січня 2010 року.

Відповідно до абзацу 9 частини 2 статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) за зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема - 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 1700,00 гривень.

Як випливає з аналізу наведеної норми, відповідальність за зберігання спирту, алкогольних напоїв або тютюнових виробів у місцях, не внесених до Єдиного реєстру, застосовується саме до суб'єкта господарювання, який вчинив таке правопорушення.

Разом з цим, як правомірно встановлено судом першої інстанції, станом на момент проведення перевірки (20 січня 2010 року) магазин № 1, що розташований за адресою: м. Умань, вул. Комарова, 9, був переданий іншому суб'єкту господарювання - Концерну «Військторгсервіс» згідно акту приймання-передачі від 19 січня 2010 року, з огляду на що застосування до ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування» фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі 6985,40 грн. на підставі рішення № 230312-2324-0001 від 02 лютого 2010 року та, як наслідок, стягнення таких санкцій з відповідача є неправомірним.

При цьому, колегія суддів відзначає, що суд апеляційної інстанції в обґрунтування свого рішення безпідставно послався на те, що акт перевірки був підписаний головним бухгалтером ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування» - ОСОБА_1, оскільки згідно наказу ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування» від 15 січня 2010 року № 6-к «Про звільнення працівників ДП МОУ «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування» за переводом у зв'язку з реорганізацією», зокрема, ОСОБА_1 було звільнено за переводом до філії «Черкаський військовий торг» Концерну «Військторгсервіс» (пункт 1.22 наказу).

За таких обставин, суд апеляційної інстанції дійшов помилкового висновку про наявність підстав для скасування рішення суду першої інстанції.

Відповідно до статті 226 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції скасовує судове рішення суду апеляційної інстанції та залишає в силі рішення суду першої інстанції, яке ухвалено відповідно до закону і скасоване або змінене помилково.

Враховуючи вищевикладене, постанова Київського апеляційного адміністративного суду від 04 листопада 2010 року підлягає скасуванню із залишенням в силі постанови Черкаського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2010 року.

Керуючись ст. ст. 160, 167, 210, 220, 221, 223, 226, 230, 231, ч. 5 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Касаційну скаргу Державного підприємства Міністерства оборони України «Черкаський військовий торг Північного оперативного командування» задовольнити.

Постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 04 листопада 2010 року скасувати, а постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2010 року залишити в силі.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеному статтями 237, 238, 239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий:


Л.І. Бившева

Судді:


Н.Г. Пилипчук


Т.М. Шипуліна

Дата ухвалення рішення12.06.2013
Оприлюднено02.07.2013
Номер документу32114339
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення фінансових санкцій

Судовий реєстр по справі —2а-3614/10/2370

Ухвала від 11.10.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 05.10.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 05.10.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 21.09.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 22.07.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 15.07.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 31.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 12.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 22.03.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Постанова від 04.11.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні