Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-12682/12/0170/12
02.07.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Мунтян О.І.,
суддів Дугаренко О.В. ,
Цикуренка А.С.
секретар судового засідання Равза Р.Р.
за участю сторін:
представник позивача, Закритого акціонерного товариства "Майбел"- Ільясов Григорій Ексендерович, довіреність № б/н від 26.06.13
представник відповідача, Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку- Жук Наталія Сергіївна, довіреність № 07 від 02.07.13
розглянувши апеляційну скаргу Закритого акціонерного товариства "Майбел" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Котарева Г.М. ) від 21.03.13 по справі № 2а-12682/12/0170/12
до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (вул. Севастопольська, 43 Б, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95013)
про визнання протиправними та скасування постанов та розпорядження,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 21.03.2013 року в задоволені адміністративного позову Закритого акціонерного товариства "Майбел" до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправними та скасування постанов та розпорядження - відмовлено.
На зазначене судове рішення від позивача надійшла апеляційна скарга, в якій ставиться питання про його скасування та ухвалення нового рішення.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Представник позивача у судовому засіданні 02.07.13 підтримав апеляційну скаргу у повному обсязі, просив скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги.
Представник відповідача у судовому засіданні 02.07.13р. заперечував проти задоволення апеляційної скарги та просив залишити судове рішення першої інстанції без змін, надавши відповідні заперечення.
Колегія суддів, вислухавши пояснення представників сторін, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Колегією суддів та судом першої інстанції встановлено, що відповідачем на адресу позивача було направлено Постанови від 30.10.2012 про накладення фінансових санкцій у вигляді штрафу за порушення на ринку цінних паперів:
- Постанова № 311-КР-1-Е(а.с.18)- про накладення фінансової санкції у вигляді штрафу у розмірі 17000,00 грн. за нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації за 2011 рік відповідно до вимог, встановлених розділом V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591 та ст.ст. 39-40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок України»;
- Постанова № 312-КР-1-Е (а.с.17) - про накладення фінансової санкції у вигляді штрафу у розмірі 17000,00 грн. за не опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії регулярної річної інформації за 2011 відповідно до вимог, встановлених розділом V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591 та ст.ст. 39-40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок України»;
- Постанова № 313-КР-1-Е (а.с.16) - про накладення фінансової санкції у вигляді штрафу у розмірі 17000,00 грн. за неподання ЗАТ «Майбел» до Кримського територіального управління НКЦПФР регулярної річної інформації за 2011 рік відповідно до вимог, встановлених розділом V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591 та ст.ст. 39-40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок України».
Крім того, 30.10.2012 Кримським територіальним управлінням НКЦПФР на адресу відповідача супровідним листом від 30.10.2012 було направлено Розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, згідно якого ЗАТ «Майбел» у термін до 30.11.2012 повинен був усунути порушення вимог ст.ст. 39, 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок України» та Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів.
Не погодившись з прийнятими рішеннями, позивач звернувся до суду.
Перевіряючи доводи апеляційної скарги, відповідність висновків суду першої інстанції матеріалам справи, судовою колегією встановлено наступне.
22.03.2011 року на загальних зборах акціонерів було прийнято рішення про припинення ЗАТ «Майбел» шляхом перетворення його в товариство з обмеженою відповідальністю «Майбел» (а.с.148).
Як вбачається з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців рішення про припинення юридичної особи зареєстровано в Реєстрі 06.04.2011(а.с.126-127).
Відповідно до виписки з Протоколу загальних зборів акціонерів № 1 (а.с.148), загальним зборами було затверджено склад ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи - голова ліквідаційної комісії - Шустерман Олександр Маркович, члени ліквідаційної комісії - Фіш Едуард Львович, Славгородська Ірина Вікторівна.
Крім того, вказаним рішенням було визначено здійснити обмін акцій акціонерів ЗАТ «Майбел» з 06.06.2011 на відповідну кількість часток ТОВ «Майбел».
Відповідно до Заяви від 30.03.2011 ЗАТ «Майбел» (а.с.146), поданої до Кримського територіального управління НКЦПФР, підписаної головою ліквідаційної комісії, позивач повідомив про зупинення обігу акцій.
Розпорядження від 20.04.2011 № 20-З-КР (а.с.9) було постановлено зупинити обіг акцій ЗАТ «Майбел».
Згідно зі ст. 39 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23 лютого 2006 року №3480-IV, розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:
розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
Перший звітний період емітента може бути меншим, ніж 12 місяців, та обчислюється:
для акціонерних товариств - з дня державної реєстрації товариства до 31 грудня звітного року включно;
для емітентів цінних паперів (крім акцій) - з дня реєстрації випуску цінних паперів до 31 грудня звітного року включно.
Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:
розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
розміщення на власному веб-сайті.
Строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Емітент - юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання щодо них перед їх власниками (абз.2 ч. 2 ст. 2 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»).
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» розміщення цінних паперів - відчуження цінних паперів емітентом або андеррайтером шляхом укладення цивільно-правового договору з першим власником.
Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, регулює Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 р. № 1591, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2007 р. за № 97/13364 (зі змінами та доповненнями) .
Відповідно п. 3 Глави 1 Розділу V вказаного Положення обов'язок здійснювати розкриття річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами.
Обов'язок розкриття річної інформації припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок скасування реєстрації випуску цінних паперів, за умови відсутності інших підстав, передбачених законодавством, для виникнення такого обов'язку.
У разі подання до Комісії документів на скасування реєстрації випусків цінних паперів у період з 1 січня до 30 квітня року, наступного за звітним, емітент розкриває річну інформацію відповідно до вимог цього Положення.
Таким чином, звільнення від обов'язку подавати регулярну щорічну інформацію про емітента відбувається в разі припинення юридичної особи та скасування обігу акцій.
Крім того, відповідно до ст. 33. ч. 1 ст. 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV, юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Згідно з ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.
Відповідно до п. 17 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» перетворення вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення.
Таким чином, тільки внесення державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців (далі- ЄДР) запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи свідчить про припинення юридичної особи.
Державна реєстрація припинення юридичної особи державним реєстратором не проведено, на час прийняття оскаржуваних рішень позивач знаходився в стані припинення, що підтверджується Витягом з ЄДР, запис про прийняття рішення про припинення було внесено до ЄДР 06.04.2011 (а.с.127-130), таким чином протягом 2011 року позивач здійснював господарську діяльність (з 01.01.2011 по реєстрацію рішення засновників про припинення в ЄДР - 06.04.2011).
Розпорядженням від 20.04.2011 було зупинено, а не скасовано обіг акцій позивача, таким чином, за період 4-х місяців 2011 року позивач мав звітувати шляхом розкриття щорічної інформації про емітента у строки та спосіб, встановлений Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів.
Тобто, інформація про емітента за 4 місяці повинна бути відображена у звіті за 12 місяців. Зазначене свідчить, що інформація про фінансову та господарську діяльність, його фінансова звітність та інше повинні знайти своє відображення у звіті за рік, діяльність позивача у 2011 року, що становить лише 4 місяці, не звільняє його від цього обов'язку.
Тільки починаючи з дати опублікування інформації про зупинення обігу акцій в одному з офіційних друкованих видань реєструвального органу, забороняється здійснення цивільно-правових договорів з акціями, обіг яких зупинено, що зазначено в п. 1.5. підрозділу 1 Розділу ІІІ Порядку скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.
Статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що відповідальність настає за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до п.п.1,3,4,5 Глави 7 Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів розміщення регулярної річної інформації в Загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів (в мережі Інтернет) повинно бути здійснено у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним (за 2011 рік - до 30.04.2012).
Опублікування річної інформації у офіційному друкованому виданні здійснюється за формою, наведеною у додатку 43 цього Положення не пізніше 30.04.2012.
До територіального органу Комісії , тобто до відповідача, річна інформація повинна бути надана не пізніше 01 червня року, наступного за звітним.
Таким чином, доводи позивача щодо неможливості розкриття інформації у встановлені строки, оскільки повноваження щодо управління товариством перейшло до ліквідаційної комісії, є необгрунтованими.
Відповідно до ч. 4 ст. 105 Цивільного кодексу України до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.
Як вбачається з матеріалів справи, ліквідаційна комісія ЗАТ «Майбел» утворена 22.03.2011 року.
Таким чином, відповідачем правильно встановлено порушення в сфері державного регулювання ринку цінних паперів з боку позивача.
Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, на момент винесення оскаржуваної постанови, були затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 р. № 2272 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за № 120/14811 (які діяли на час прийняття спірних рішень) (далі - Правила). Ці Правила визначають порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.
Відповідно до п. 1. Розділу IV Правил уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Якщо після винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, але до моменту складання акта про правопорушення на ринку цінних паперів виявлено підстави, передбачені пунктом 2 розділу III цих Правил, то уповноважена особа виносить постанову про закриття провадження у справі.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем виявлено порушення ст.ст. 39-40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, у зв'язку з чим 09.10.2012 було винесено Постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, яка була направлена позивачеві вих. № 02/04/1668, що підтверджується фіскальним чеком про направлення рекомендованої кореспонденції від 09.10.2012 № 1231 на адресу місцезнаходження позивача (а.с.81).
Відповідно до вказаної постанови керівнику позивача було запропоновано з'явитись 22.10.2012 об 10:00 за адресою місцезнаходження відповідача для підписання акту про порушення на ринку цінних паперів, та надання письмових пояснень.
Порушення, встановлені відповідачем, полягали у нерозміщенні регулярної річної інформації за 2011 рік, не опублікуванні в одному з офіційних друкованих видань регулярної річної інформації за 2011 рік , неподання до відповідача регулярної річної інформації за 2011 рік.
Згідно п.16 Розділу І Правил постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Доказом надіслання постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акта про правопорушення на ринку цінних паперів, постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанови про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанови про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанови по справі про адміністративне правопорушення), постанови про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанову про виправлення описок є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпелю та касовий чек.
Представниками відповідача були надані пояснення, що разом із вказаною постановою не відправлялись інші відправлення, у в'язку з чим відсутній реєстр згрупованих поштових відправлень.
Таким чином, судом першої інстанції зроблено вірний висновок, що наявність касового чеку є належним доказом відправлення постанови про порушення на ринку цінних паперів.
Відповідно до абз. 2 п. 1 Розділу ІV Правил якщо після винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, але до моменту складання акта про правопорушення на ринку цінних паперів виявлено підстави, передбачені пунктом 2 розділу III цих Правил, то уповноважена особа виносить постанову про закриття провадження у справі.
Згідно п. 2 Розділу ІІІ Правил справу про правопорушення не може бути порушено, а порушена справа підлягає закриттю:
- за відсутності факту вчинення правопорушення;
- за відсутності складу правопорушення;
- якщо справа не підлягає розгляду Комісією;
- у разі закінчення на дату розгляду справи про правопорушення строків, передбачених законом;
- наявність по тому самому факту не скасованої постанови уповноваженої особи, рішення суду;
- у разі скасування державної реєстрації або визнання банкрутом юридичної особи, щодо якої порушено справу про правопорушення;
- у разі скасування законодавчого акта, який встановлює відповідальність за правопорушення;
- за наявності за даним фактом порушеної справи про правопорушення щодо особи, яка притягується до відповідальності.
До складання актів про правопорушення 22.10.2012 жодної з зазначених обставин не виникло, представником позивача не було надано доказів усунення виявлених порушень, у зв'язку з чим у відповідача були відсутні підстави не складати акти про порушення на ринку цінних паперів.
Пункт 2 Розділу IV Правил встановлює, що уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Акт про правопорушення на ринку цінних паперів складається та підписується не пізніше 15 робочих днів з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Складання іншого виду документів при цьому не передбачено.
Згідно з п. 3 вказаного розділу Правил якщо вчинено декілька правопорушень, то справи про правопорушення порушуються, а акти про правопорушення на ринку цінних паперів складаються уповноваженою особою окремо по кожному учаснику ринку цінних паперів, виду його діяльності на ринку цінних паперів та/або виду санкції, яка передбачена за кожне правопорушення.
Відповідно до п. 5 вказаного розділу Правил акт про правопорушення на ринку цінних паперів повинен містити: номер, дату, місце його складання; посаду, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала акт про правопорушення на ринку цінних паперів (у разі надання повноважень за дорученням - реквізити доручення); повне найменування юридичної особи, місцезнаходження, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ, банківські реквізити, засоби зв'язку; виклад обставин правопорушення; посилання на нормативно-правовий акт, норму якого порушено; відомості про наявність повторного вчинення правопорушення особою, щодо якої складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів; інші відомості, необхідні для вирішення справи про правопорушення.
Пояснення особи, щодо якої складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів, є складовою частиною акта про правопорушення на ринку цінних паперів і приєднуються до нього у вигляді додатка.
Акт про правопорушення на ринку цінних паперів підписується особою, яка його склала, і керівником або представником юридичної особи, щодо якої його складено.
У разі відмови керівника або представника юридичної особи підписати акт про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою на акті робиться напис про відмову.
Пункт 8 Розділу IV Правил у разі неявки керівника або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності, на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів акт складається в той самий день, на який було викликано особу, про що робиться відповідний напис на акті про правопорушення на ринку цінних паперів.
20.10.2012 було складено акти про порушення на ринку цінних паперів, окремо по кожному з встановлених порушень (а.с.82-83).
Уповноважена особа вирішує питання, передбачені у пункті 1 цього розділу, визначає дату розгляду справи про правопорушення та виносить постанову про це, яку надсилає юридичній особі, щодо якої порушено справу, не менше ніж за п'ять робочих днів до дати розгляду справи (п. 4 Розділу V).
Постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.10.2012 за вих. № 02/04/1720) представники позивача викликались на розгляд справи 30.10.2012 о 10:15 (а.с.84).
Разом із вказаною постановою на адресу позивача було направлено акти про правопорушення на ринку цінних паперів, що підтверджується фіскальним чеком від 22.10.2012 № 3404 (а.с.84)
Таким чином, суд першої інстанції прийшов до правильного висновку про наявність підстав для визнання наданих документів належними доказами сповіщення позивача про порушення та розгляд справи про порушення на ринку цінних паперів.
Згідно п. 1 Розділу VІ Правил справа про правопорушення щодо юридичної особи розглядається у присутності керівника та/або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності.
Повноваження представника юридичної особи, що притягується до відповідальності, засвідчуються довіреністю, оригінал або копія якої залучається до матеріалів справи.
У разі відсутності керівника або представника юридичної особи справа про правопорушення розглядається за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про місце і час розгляду справи згідно з вимогами пункту 4 розділу V цих Правил.
Розділом VII Правил встановлено порядок прийняття рішення за результатами розгляду справи про порушення.
Так, відповідно до п.1. розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою.
Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.
Постанова складається з вступної, описової, мотивувальної та резолютивної частин (п. 2).
У вступній частині постанови зазначаються: номер постанови; дата та місце розгляду справи; посада, прізвище, ім'я та по батькові уповноваженої особи, яка винесла постанову; документ, на підставі якого вона діє; відомості про особу, щодо якої розглядається справа (повне найменування юридичної особи, місцезнаходження, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ, банківські реквізити, засоби зв'язку).
Описова частина повинна містити викладення обставин, встановлених при розгляді справи, та посилання на нормативно-правовий акт, норми якого порушено.
У мотивувальній частині наводяться посилання на докази, що підтверджують факт правопорушення і вину юридичної особи, або ж факти, що вказують на відсутність правопорушення, посилання на відповідні норми нормативно-правового акта, який передбачає відповідальність за дане правопорушення.
У резолютивній частині повинно бути зазначено прийняте за справою про правопорушення рішення.
Постанова за справою про правопорушення повинна містити вказівку про порядок та строк її оскарження.
Постанова за справою про правопорушення підписується уповноваженою особою, яка розглянула справу, та скріплюється гербовою печаткою.
Відповідно до п. 3 За справою про правопорушення уповноважена особа приймає одне з таких рішень:
1) про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів;
2) про закриття справи.
Згідно п. 6 розділу ХІV Правил (в редакції, що діяла на момент винесення оскаржуваної постанови) уповноваженою особою, яка винесла розпорядження про усунення порушень, до моменту спливу терміну виконання розпорядження про усунення порушень за письмовим клопотанням порушника може бути прийнято рішення про продовження терміну виконання цього розпорядження, яке оформляється новим розпорядженням про усунення порушень та протягом трьох робочих днів направляється особі, у відношенні якої його винесено.
На розгляд справи про порушення на ринку цінних паперів представник позивача не з'явився, будь-яких пояснень не надав, у зв'язку з чим відповідачем й було винесено 30.10.2012 постанови про застосування фінансових санкцій № № 311-КР-1-Е, 312-КР-1-Е, 313-КР-1-Е та розпорядження про усунення порушень на ринку цінних паперів від 30.10.2012 № 144-КР-1-Е.
Визначення в постанові про порушення справи від 09.10.2012 про необхідність прибути для підписання актів про порушення не може свідчити про обґрунтованість доводів позивача про порушення відповідачем Правил розгляду справ про порушення на ринку цінних паперів.
Крім того, доводи позивача про неспіврозмірність застосованих до позивача санкцій допущеним порушенням є необгрунтованими, оскільки ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» не встановлено мінімальний розмір санкцій, а встановлено тільки максимальний.
Прийняття рішення про конкретний розмір віднесено до власної компетенції Уповноваженої особи Національної комісії, у зв'язку з чим, до компетенції адміністративного суду не віднесено втручання у власну компетенцію суб'єкта владних повноважень щодо визначення розміру фінансових санкцій.
Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів погоджується з правильним висновком суду першої інстанції, що відповідачем було вірно встановлені порушення з боку позивача на ринку цінних паперів, дотримано порядок розгляду справи про порушення та прийняття фінансових санкцій, у зв'язку з чим позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.
На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.
Керуючись статтями 195, пунктом 1 частини першої статті 198, статтями 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Закритого акціонерного товариства "Майбел" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Котарева Г.М.) від 21.03.13 у справі № 2а-12682/12/0170/12- залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Котарева Г.М.) від 21.03.13 у справі № 2а-12682/12/0170/12 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 05 липня 2013 р.
Головуючий суддя підпис О.І. Мунтян
Судді підпис О.В.Дугаренко
підпис А.С. Цикуренко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.І. Мунтян
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2013 |
Оприлюднено | 08.07.2013 |
Номер документу | 32218982 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні