Постанова
від 13.03.2009 по справі 3/606
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м

 

 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА 01025,  м. Київ, 

вул. Десятинна,  4/6

П О С Т А Н О

В А

І М Е Н Е

М   У К Р А Ї Н И

місто Київ

17 год. 00 хв.

 13.03.2009

р.                                                                                

№ 3/606

 

Окружний адміністративний суд міста

Києва у складі: головуючої судді 

Блажівської Н. Є., суддів Кочана В.М. та 

Ковзеля П.О., при секретарі судового засідання ОСОБА_1, розглянув у

відкритому судовому засіданні адміністративну справу

 

За позовом                          

ОСОБА_1

 

до   Треті особи

Державного реєстратора

Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації, Міністерства

культури і туризму України  Державне

підприємство «Державна циркова компанія України», Київська міська рада

 

про

скасування рішення та

зобов'язання вчинити дії

 

У судовому засіданні 13 березня

2009 року відповідно до пункту 3 статті 160 Кодексу адміністративного

судочинства України проголошено вступну та резолютивну частину Постанови.

 

                              О Б С Т А В И Н И   С П Р А В И

 

ОСОБА_1 (надалі -Позивач) звернувся

до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державного

реєстратора Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації

(надалі -Відповідач 1), Міністерства культури і туризму України (надалі

-Відповідач 2) за участю Державного підприємства «Державна циркова компанія

України»(надалі -Третя особа 1), Київської міської ради (надалі -Третя особа 2)

та з урахуванням уточнених позовних вимог просив скасувати рішення

Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації про державну

реєстрацію припинення юридичної особи Державного підприємства «Цирковий творчий

колектив «Зірки України»; зобов'язати Міністерство культури і туризму України

забезпечити здійснення контролю за виконанням наказу Мінкультури від 15

листопада 1993 року № 312; стягнути з відповідачів витрати, пов'язані з

розглядом справи.

 

Позовні вимоги мотивовані тим, що

дії Державного реєстратора Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації

по внесенню до Єдиного державного реєстру запису про проведення реєстрації

припинення Державного підприємства «Цирковий творчий колектив «Зірки

України»(надалі -ДП ЦТК «Зірки України») є неправомірними та такими, що вчинені

всупереч вимогам Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та

фізичних осіб-підприємців».

 

Так, Позивачем було зазначено, що

при проведенні процедури припинення ДП ЦТК «Зірки України»комісією з припинення

юридичної особи було допущено порушення норм цивільного та господарського

законодавства, які регулюють процедуру припинення юридичної особи, а саме

-порушено процедуру створення комісії з припинення юридичної особи та

призначення її голови, порушено порядок та строки припинення юридичної особи,

допущено порушення щодо оформлення та затвердження передавального акту

(зокрема, невключення до передавального акту інформації щодо всіх зобов'язань

юридичної особи, включаючи зобов'язання, які оспорюються сторонами) тощо, а

тому у державного реєстратора, на думку Позивача, були відсутні правові

підстави для внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення

реєстрації припинення ДП ЦТК «Зірки України»на основі наданих Комісією з

припинення ДП ЦТК «Зірки України»документів.

 

Позивач в судовому засіданні

посилався також на факт скасування Міністерством культури і туризму України

Наказу Міністерства культури і мистецтв України № 68 від 5 лютого 2004 року

«Про реформування циркової галузі»та Наказу Міністерства культури і мистецтв

України № 238 від 16 квітня 2004 року «Про внесення змін до наказу від 5 лютого

2004 року № 68», які були підставою для здійснення процедури припинення ДП ЦТК

«Зірки України».

 

Представник Відповідача 1 проти

позовних вимог заперечила, посилаючись на їх необгрунтованість та

безпідставність.

 

В обгрунтування заперечень на позов

представник Державного реєстратора Шевченківської районної у місті Києві

державної адміністрації зазначила, що дії державного реєстратора по внесенню до

Єдиного державного реєстру запису про проведення реєстрації припинення ДП ЦТК

«Зірки України»є правомірними та такими, що вчинені виключно в межах положень

законодавства України про реєстрацію юридичних осіб.

 

Представник Відповідача 1 вказала,

що до компетенції державного реєстратора, згідно з положеннями чинного законодавства

України, не входить повноваження по здійсненню перевірки наданих комісією з

припинення юридичної особи документів, а тому державний реєстратор не може

нести відповідльність за допущені вказаною комісією порушення законодавства при

здійсненні всіх заходів по припиненню юридичної особи.

 

Представник Відповідача 2

-Міністерства культури і туризму України, в судовому засіданні заявлені позовні

вимоги в частині скасування рішення Шевченківської районної у місті Києві

державної адміністрації про державну реєстрацію припинення юридичної особи

Державного підприємства «Цирковий творчий колектив «Зірки України»визнав,

зазначивши, що за висновками комісії, створеної за Наказом Міністерства

культури і туризму України від 23 травня 2008 року № 609/0/16-08 (протокол № 1

від 26 травня 2008 року, протокол № 2 від 11 червня 2008 року, резолюція

комісії від 13 червня 2008 року) діяльність Комісії з припинення ДП ЦТК «Зірки

України»визнана такою, що не відповідає цілям і задачам реформування циркової

галузі та здійснена з багатьма порушеннями законодавства; у відповідності до

цих висновків своїм наказом від 25 липня 2008 року № 840/0/16-08 Міністерство

культури і туризму України скасувало Накази Міністерства культури і мистецтв

України від 5 лютого 2004 року № 68 «Про реформування циркової галузі»та від 16

квітня 2004 року № 238 «Про внесення змін до наказу від 5 лютого 2004 року №

68»та звернулося до суду з позовом про скасування рішення про державну

реєстрацію припинення ДП ЦТК «Зірки України».

 

В іншій частині позовних вимог про

зобов'язання Міністерства культури і туризму України вчинити певні дії,

-представник Відповідача 2 покладався на розсуд суду.

 

Представник Третьої особи 1

-Державного підприємства «Державна циркова компанія України», -проти позову

заперечив, посилаючись на відсутність з боку державного реєстратора порушень

законодавства про державну реєстрацію юридичних осіб.

 

Представником Третьої особи 1 в

судовому засіданні було зазначено, що 9 січня 2008 року відповідно до вимог

статті 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних

осіб-підприємців»державному реєстратору були подані документи для внесення до

Єдиного державного реєстру запису про проведення реєстрації припинення ДП ЦТК

«Зірки України» у зв'язку з реорганізацією шляхом приєднання до ДП «Державна

циркова компанія України». Відповідно до частини 8 статті 36 та частини 9

статті 37 Закону про реєстрацію за відсутності підстав для залишення

документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної

особи без розгляду, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного

реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи,

що і було зроблено Відповідачем 1, на думку представника Третьої особи 1,

цілком правомірно та у відповідності до закону.

 

Третя особа 2 -Київська міська

рада, -явку свого уповноваженого представника до суду не забезпечила та подала

письмові пояснення на позов, в яких зазначила, що з боку Третьої особи 2 не

вчинено жодних протиправних дій щодо Позивача та не порушено його законних прав

та інтересів та просила розглядати справу без участі представника Київської

міської ради.

 

Розглянувши подані документи і

матеріали та заслухавши пояснення Позивача, представника Відповідача 1,

представника Відповідача 2, представника Третьої особи 1, всебічно і повно

з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно

оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення

спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

                                   В

С Т А Н О В И В

 

Відповідно до частини 1 статті 4

Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб

-підприємців»(надалі -Закон про Реєстрацію) державна реєстрація юридичних осіб

та фізичних осіб -підприємців -це засвідчення факту створення або припинення

юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця

фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим

Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

 

Наказом Міністерства культури

України № 5 від 20 січня 1993 року «Про створення творчого об'єднання

«Укрдержцирк»було створено державний колектив творчої програми «Зірки

України»під керівництвом П.В. Шатківського з наданням йому права юридичної

особи (частина 5 Наказу № 5 від 20 січня 1993 року).

 

17 червня 2004 року до Єдиного

державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було включено

відомості про юридичну особу -Державне підприємство «Цирковий творчий колектив

«Зірки України», номер запису -1 074 120 0000 000622 (Довідка з ЄДРПОУ Серія АБ

№ 196605 від 15 січня 2008 року).

 

Відповідно до статті 104 Цивільного

Кодексу України (надалі -Цивільний Кодекс) юридична особа припиняється в

результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним

особам -правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в

результаті ліквідації.

 

Згідно з частиною 1 статті 33

Закону про Реєстрацію юридична особа припиняється в результаті передання всього

свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам -правонаступникам у

результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в

результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками)

юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за

рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

 

Суд звертає увагу на те, що

цивільним та господарським законодавством України передбачено два види

припинення юридичної особи: реорганізація та ліквідація.

 

Припинення юридичної особи шляхом

реорганізації може здійснюватися у формі злиття, приєднання, поділу,

перетворення.

 

        Частиною 1 статті 106 Цивільного

Кодексу встановлено, що злиття, приєднання, поділ та перетворення

юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної

особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених

законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.

 

Відповідно до Наказу Міністерства

культури і мистецтв України № 68 від 5 лютого 2004 року «Про реформування

циркової галузі»створено Державне господарське об'єднання «Концерн «Український

державний цирк»(ДГО «Концерн «Укрдержцирк») на базі Державного підприємства

«Державна циркова компанія України»шляхом його реорганізації (перетворення),

реорганізації Державного підприємства «Цирковий творчий колектив «Зірки

України»шляхом приєднання його до ДГО «Концерн «Укрдержцирк»та шляхом

об'єднання державних циркових підприємств згідно з переліком. На державне

підприємство «Цирковий творчий колектив «Зірки України»(ОСОБА_2) та ДГО  «Концерн «Укрдержцирк»(Данчуку П.І.)

покладено обов'язок здійснити реорганізацію відповідно до чинного законодавства

(пункт 1 Наказу № 68 від 5 лютого 2004 року).

 

Відповідно до підпункту 2.2 пункту

2 Наказу Міністерства культури і мистецтв України № 68 від 5 лютого 2004 року

було встановлено здійснити реорганізацію Державного підприємства «Цирковий

творчий колектив «Зірки України»шляхом приєднання його до ДГО «Концерн

«Укрдержцирк» та передачі його майна, майнових і немайнових прав, обов'язків,

усієї документації об'єднанню в установленому порядку за актами

передачі-приймання майна із складанням передаточних балансів; подати підписані

акти передачі-приймання майна на затвердження до Міністерства.

 

Пунктом 3 Наказу Міністерства

культури і мистецтв України № 68 від 5 лютого 2004 року було визначено

процедуру здійснення заходів, пов'язаних із створенням ДГО «Концерн

«Укрдержцирк».

 

Наказом Міністерства культури і

мистецтв України № 238 від 16 квітня 2004 року «Про внесення змін до наказу від

5 лютого 2004 року № 68»було внесено зміни до Наказу Міністерства культури і

мистецтв України № 68 від 5 лютого 2004 року, а саме, викладено пункт 1 в

наступній редакції: «реорганізувати Державне підприємство «Цирковий творчий

колектив «Зірки України»шляхом приєднання його до Державного підприємства

«Державна циркова компанія України». Створити Державне господарське об'єднання

«Концерн «Український державний цирк»(ДГО «Концерн «Укрдержцирк») на базі Державного

підприємства «Державна циркова компанія України»шляхом його реорганізації в ДГО

«Концерн «Укрдержцирк»та шляхом об'єднання державних циркових підприємств

згідно з переліком. Виконання функцій комісії з реорганізації ДП «Державна

циркова компанія України»та комісії з припинення ДП «Цирковий творчий колектив

«Зірки України»покласти на керівників цих підприємств».

 

Пунктом 1.3 Наказу Міністерства

культури і мистецтв України № 238 від 16 квітня 2004 року було викладено пункт

3 Наказу Міністерства культури і мистецтв України № 68 від 5 лютого 2004 року в

наступній редакції: «Директору ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки

України»(Четверткову В.Г.) до 1 липня 2004 року здійснити реорганізацію ДП

«Цирковий творчий колектив «Зірки України»шляхом приєднання його до ДП

«Державна циркова компанія України»з дотриманням чинного законодавства, у тому

числі прав та інтересів працівників підприємств…»та встановлено процедуру

реорганізації ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки України».

 

Як вбачається зі змісту вищезазначених

наказів Відповідача 2 видом припинення ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки

України»було обрано реорганізацію, формою реорганізації -приєднання (тобто,

реорганізація у формі приєднання).

 

Статтею 107 Цивільного Кодексу

встановлений порядок припинення юридичної особи шляхом приєднання.

 

Так, частиною 1 статті 107

Цивільного Кодексу встановлено, що кредитор юридичної особи, що припиняється,

може вимагати від неї припинення або дострокового виконання зобов'язання.

 

Відповідно до частини 2 статті 107

Цивільного Кодексу після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами

та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи

складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення)

або розподільчий баланс (у разі поділу), які мають містити положення про

правонаступництво щодо всіх зобов'язань юридичної особи, що припиняється,

стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов'язання, які

оспорюються сторонами.

 

Згідно з частиною 3 статті 107

Цивільного Кодексу передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються

учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення.

Нотаріально посвідчені копії передавального акта та розподільчого балансу

передаються в орган, який здійснює державну реєстрацію, за місцем державної

реєстрації юридичної особи, що припиняється, а також в орган, який здійснює

державну реєстрацію, за місцем державної реєстрації юридичної особи

правонаступника.

 

Відповідно до частини 4 статті 107

Цивільного Кодексу порушення положень частин другої та третьої цієї статті є

підставою для відмови у внесенні до єдиного державного реєстру запису про

припинення юридичної особи та державній реєстрації створюваних юридичних осіб -

правонаступників.

 

Відповідно до частини 1 статті 105

Цивільного Кодексу в редакції від 12 травня 2004 року (така редакція була

чинною станом на проведення державної реєстрації рішення засновників про

припинення юридичної особи) учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв

рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити

про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного

державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі

припинення.

 

Згідно з частиною 2 статті 105

Цивільного Кодексу в редакції від 12 травня 2004 року учасники юридичної особи,

суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, призначають

за погодженням з органом, який здійснює державну реєстрацію, комісію з

припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та

встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до

цього Кодексу. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи може бути

покладено на орган управління юридичної особи.

 

Частинами 3 та 4 статті 105

Цивільного Кодексу в редакції від 12 травня 2004 року встановлено, що з моменту

призначення комісії до неї переходять повноваження щодо управління справами

юридичної особи. Комісія виступає в суді від імені юридичної особи, яка

припиняється. Комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах

масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію

юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи

та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може

становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення

юридичної особи. Комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення

кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.

 

Наказом Міністерства культури і

мистецтв України № 540-к від 10 вересня 2004 року «Про створення комісій з

припинення»було прийнято рішення про створення комісії з припинення Державного

підприємства «Цирковий творчий колектив «Зірки України»шляхом його приєднання до

Державного підприємства «Державна циркова компанія України»(пункт 1 Наказу №

540-к від 10 вересня 2004 року).

 

Відповідно до пункту 2 Наказу

Міністерства культури і мистецтв України № 540-к від 10 вересня 2004 року було

покладено на керівника-голову комісії з припинення ДП «Цирковий творчий

колектив «Зірки України»(І.Л. Черкас) функції комісії з припинення юридичної

особи.

 

Пунктом 3 Наказу Міністерства

культури і мистецтв України № 540-к від 10 вересня 2004 року було встановлено

порядок та строки припинення ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки України».

 

Наказом Міністерства культури і

мистецтв України № 62-к від 10 лютого 2005 року «Про внесення змін до наказу

від 10 вересня 2004 року № 540-к «Про створення комісій з припинення»у зв'язку

із кадровими змінами в ДП «Державна циркова компанія України»було внесено зміни

до Наказу Міністерства культури і мистецтв України № 540-к від 10 вересня 2004

року, а саме -змінено строк проведення процедури припинення юридичних осіб;

виведено зі складу комісії з припинення ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки

УкраїниОСОБА_3.,ОСОБА_4.,ОСОБА_5.; уведено до складу комісії з припинення ДП

«Цирковий творчий колектив «Зірки України»ОСОБА_6. (директора-розпорядника ДП

«Державна циркова компанія України», заступника голови комісії),ОСОБА_7.

(провідного бухгалтера-ревізора ДП «Державна циркова компанія України»,

заступника голови комісії), ОСОБА_8 (головний бухгалтер (начальник відділу) ДП

«Державна циркова компанія України»).

 

Наказом Міністерства культури і

мистецтв України № 334-к від 24 травня 2005 року «Про внесення змін до наказу

від 10.09.04 № 540-к «Про створення комісій з припинення»в зв'язку із заявою

голови комісії з припинення діяльності ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки

України»ОСОБА_9від 14 травня 2005 року було внесено зміни до Наказу

Міністерства культури і мистецтв України № 540-к від 10 вересня 2004 року, а

саме -виведено зі складу комісії з припинення ДП «Цирковий творчий колектив

«Зірки України»ОСОБА_9; призначено Головою Комісії з припинення ДП «Цирковий творчий

колектив «Зірки України»ОСОБА_7. -провідного бухгалтера-ревізора ДП «Державна

циркова компанія України».

 

Наказом Міністерства культури і

мистецтв України № 428-к від 1 червня 2005 року «Про внесення змін до наказу

від 10.09.04 № 540-к «Про створення комісій з припинення»у зв'язку із

звільненням з роботи за власним бажанням голови комісії з припинення діяльності

ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки України»Підвисоцької С.В. було внесено

зміни до Наказу Міністерства культури і мистецтв України № 540-к від 10 вересня

2004 року, а саме -виведено зі складу комісії з припинення ДП «Цирковий творчий

колектив «Зірки України»ОСОБА_7.; призначено Головою Комісії з припинення ДП

«Цирковий творчий колектив «Зірки України»ОСОБА_10. -в.о. директора ДП

«Державна циркова компанія України».

 

Наказом Міністерства культури і

туризму України № 513/0/17-07 від 12 вересня 2007 року «Про внесення змін до

наказу від 10.09.04 № 540-к «Про створення комісій з припинення»у зв'язку зі

зверненням ДП «Державна циркова компанія України»було внесено зміни до Наказу

Міністерства культури і мистецтв України № 540-к від 10 вересня 2004 року, а

саме -виведено зі складу комісії з припинення ДП «Цирковий творчий колектив

«Зірки України»ОСОБА_10.; призначено Головою Комісії з припинення ДП «Цирковий

творчий колектив «Зірки України»ОСОБА_11 -генерального директора-художнього

керівника ДП «Державна циркова компанія України».

 

Відповідно до частини 2 статті 4

Закону про Реєстрацію порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та

фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності

документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що

вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному

реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної

реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу -

підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу свідоцтва про

державну реєстрацію та виписки з Єдиного державного реєстру.

 

Відповідно до частини 1 статті 34

Закону про Реєстрацію (в редакції закону від 15 травня 2003 року -станом на час

реєстрації рішення засновників про припинення юридичної особи) для внесення до

Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи

засновники (учасники) юридичної особи або уповноважені ними орган чи особа

повинні подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному

реєстратору такі документи: нотаріально посвідчену копію рішення засновників

(учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи;

документ, що підтверджує внесення плати за публікацію повідомлення про

прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення щодо

припинення юридичної особи у спеціалізованому друкованому засобі масової

інформації.

 

Частиною 3 статті 34 Закону про

Реєстрацію встановлено, що у разі припинення юридичної особи шляхом злиття або

приєднання рішення щодо припинення юридичної особи підписується уповноваженими

особами юридичної особи або юридичних осіб, що припиняються, та юридичної особи

-правонаступника.

 

Як випливає із наявних в матеріалах

справи документів, для внесення до Єдиного державного реєстру запису про

рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення

юридична особа Державне підприємство «Цирковий творчий колектив «Зірки

України»подала наступні документи:

1. Доручення Державного

підприємства «Цирковий творчий колектив «Зірки України»№ 111 від 2 вересня 2004

року;

2. 

Платіжне доручення № 228 від 30 серпня 2004 року;

3. Нотаріально посвідчена копія

наказу Міністерства культури і мистецтв України   № 540 від 10 вересня 2004 року «Про

створення комісій з припинення»з додатками;

4. Нотаріально посвідчена копія

наказу Міністерства культури і мистецтв України   № 238 від 16 квітня 2004 року «Про внесення

змін до наказу від 05.02.2004 р. № 68»;

5. Нотаріально посвідчена копія

наказу Міністерства культури і мистецтв України   № 166 від 26 березня 2004 року «Про внесення

змін до наказу від 05.02.2004 р. № 68»;

6. Нотаріально посвідчена копія

наказу Міністерства культури і мистецтв України   № 68 від 5 лютого 2004 року «Про

реформування циркової галузі»з додатками.

 

Відповідно до частини 7 статті 34

Закону про Реєстрацію державний реєстратор має право залишити без розгляду

документи, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про

рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу

щодо припинення юридичної особи, якщо: документи подані за неналежним місцем

проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за рішенням

засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;

документи не відповідають вимогам, які встановлені частиною першою статті 8 та

частиною двадцятою статті 22 цього Закону; рішення щодо припинення юридичної

особи оформлено з порушенням вимог, які встановлені частиною третьою цієї

статті; документи подані не у повному обсязі.

 

У разі, якщо документи, які

подавалися для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення

засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо

припинення юридичної особи, не залишені державним реєстратором без розгляду,

засновники (учасники) юридичної особи або уповноважені ними орган чи особа не

пізніше двох робочих днів з дати надходження до державного реєстратора цих

документів погоджують з державним реєстратором призначення комісії з припинення

(ліквідатора, ліквідаційної комісії тощо), порядок та строки ліквідації

юридичної особи шляхом подання (надсилання рекомендованим листом) йому

відповідного рішення. Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня

від дати надходження відповідного рішення вносить до Єдиного державного реєстру

запис про призначення комісії з припинення (ліквідатора, ліквідаційної комісії

тощо) (частина 9 статті 34 Закону про Реєстрацію).

 

Згідно зі статтею 35 Закону про

Реєстрацію державний реєстратор за відсутності підстав для залишення

документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про

рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу

щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих

документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників

(учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення

юридичної особи та направити відповідне повідомлення органам статистики,

державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального

страхування відомості про внесення такого запису.

 

21 вересня 2004 року державним

реєстратором Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації

ОСОБА_12. було внесено до Єдиного державного реєстру рішення засновників

(учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення

юридичної особи, номер запису -НОМЕР_1.

 

21 вересня 2004 року державним

реєстратором Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації

ОСОБА_13 було скориговано реєстраційну дію по внесенню до Єдиного державного

реєстру рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними

органу щодо припинення юридичної особи за 

номером  НОМЕР_1 (номер

записуНОМЕР_1).

 

21 вересня 2004 року державним

реєстратором Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації

ОСОБА_14. було внесено до Єдиного державного реєстру рішення засновників

(учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення

юридичної особи, яке пов'язано з реорганізацією, номер запису -НОМЕР_1

 

15 квітня 2004 року державним

реєстратором Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації

ОСОБА_14. було скасовано реєстраційну дію по внесенню до Єдиного державного

реєстру рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними

органу щодо припинення юридичної особи за 

номером  НОМЕР_1 (номер запису

-НОМЕР_1

 

Відповідно до статті 37 Закону про

Реєстрацію в редакції від 1 січня 2007 року (станом на час здійснення державної

реєстрації припинення юридичної особи) для проведення державної реєстрації

припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення

голова комісії з припинення або уповноважена ним особа після закінчення

процедури припинення, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з

дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової

інформації, повинні подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом

вкладення) державному реєстратору такі документи: заповнену реєстраційну картку

на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті

злиття, приєднання, поділу або перетворення; свідоцтво про державну реєстрацію

юридичної особи; оригінал установчих документів; нотаріально посвідчену копію

передавального акта, якщо припинення здійснюється в результаті злиття,

приєднання або перетворення, або нотаріально посвідчену копію розподільчого

балансу, якщо припинення здійснюється в результаті поділу; довідку архівної

установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають

довгостроковому зберіганню; документ про узгодження плану реорганізації з

органом державної податкової служби (за наявності податкового боргу); довідку

відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості

по податках, зборах (обов'язкових платежах); довідку відповідного органу

Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості; довідки відповідних

органів фондів соціального страхування про відсутність заборгованості. У

випадках, що встановлені законом, крім документів, які передбачені частиною

першою цієї статті, додатково подається висновок аудитора щодо достовірності та

повноти передавального акта або розподільчого балансу.

 

Відповідно до частини 4 статті 37

Закону про Реєстрацію в редакції від 1 січня 2007 року передавальний акт або

розподільчий баланс повинен бути затверджений засновниками (учасниками)

юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної

особи. Підписи голови та членів комісії з припинення юридичної особи на

передавальному акті або розподільчому балансі повинні бути нотаріально

посвідчені.

 

Як випливає із наявних в матеріалах

справи документів, для проведення реєстраційної дії по державній реєстрації припинення

юридичної особи в результаті її ліквідації за рішенням засновників, що не

пов'язано з реорганізацією юридична особа Державне підприємство «Цирковий

творчий колектив «Зірки України»подала наступні документи:

1. Реєстраційна картка на

проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті

приєднання Форма № 8 з додатком;

2. Копія Наказу Міністерства

культури і туризму України № 513/0/17-07 від 12 вересня 2007 року «Про внесення

змін до наказу від 10.09.04 № 540-к «Про створення комісій з припинення»;

3. Доручення ДП «Цирковий творчий

колектив «Зірки України»№ 1 від 8 січня 2008 року;

4. Доручення ДП «Цирковий творчий

колектив «Зірки України»№ 2 від 8 січня 2008 року;

5. Нотаріально посвідчений Акт

приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей та інших активів та пасивів,

підписаного Головою комісії з припинення П.П. Книшем та затвердженого В. о.

Міністра культури і туризму України І.Р. Пристанським 14 вересня 2005 року.

6. Аудиторський висновок про

підтвердження повноти і достовірності акту приймання-передачі

товарно-матеріальних цінностей та інших активів і пасивів (Передавальний акт),

укладеного між Державним підприємством «Цирковий творчий колектив «Зірки

України»(код ЄДРПОУ -19484288) та Державним підприємством «Державна циркова

компанія України»(код ЄДРПОУ -НОМЕР_2) станом на 30 червня 2005 року.

7. Довідка про зняття з обліку ДП

ТЦК «Зірки України»від 4 лютого 2005 року;

8. Довідка Центрального державного

архіву-музею літератури і мистецтва України;

9. Довідка Подільської міжрайонної

виконавчої дирекції про зняття з обліку страхувальника № 423 від 13 квітня 2005

року;

10. Довідка Фонду соціального

страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань

України;

11. Повідомлення Пенсійного фонду

України в Шевченківському районі міста Києва № 5953/03 від 2 серпня 2005 року;

12. Довідка ДПІ у Шевченківському

районі міста Києва про відсутність заборгованості по податках, зборах

(обов'язкових платежах) № 6883/10/19-018 від 19 грудня 2007 року.

 

Відповідно до частини 7 статті 37

Закону про Реєстрацію в редакції від 1 січня 2007 року державний реєстратор має

право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної

реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу

або перетворення, якщо: документи подані за неналежним місцем проведення

державної реєстрації; документи подані не у повному обсязі; документи не

відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього

Закону; передавальний акт або розподільчий баланс не відповідає вимогам, які

встановлені частиною четвертою цієї статті; документи подані раніше строку,

встановленого абзацом першим частини першої цієї статті.

 

Відповідно до частини 9 статті 37

Закону про Реєстрацію в редакції від 1 січня 2007 року порядок внесення

державним реєстратором запису про проведення державної реєстрації припинення

юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення

встановлюється відповідно частинами восьмою - десятою статті 36 цього Закону.

 

9 січня 2008 року державним

реєстратором Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації

ОСОБА_13 було внесено до Єдиного державного реєстру запис про державну

реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за рішенням

засновників, що не пов'язано з реорганізацією, номер запису -НОМЕР_1.

 

9 січня 2008 року державним

реєстратором Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації

ОСОБА_14. було внесено до Єдиного державного реєстру запис про державну

реєстрацію припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу

або перетворення, номер запису -НОМЕР_1

 

15 квітня 2008 року державним

реєстратором Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації

ОСОБА_14. було скасовано реєстраційну дію по внесенню до Єдиного державного

реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті

її ліквідації за рішенням засновників, що не пов'язано з реорганізацією за

номером НОМЕР_1.

 

Відповідно до Довідки Головного

міжрегіонального управління статистики у м. Києві № 21-10/2837-1 від 30 травня

2008 року «Державне підприємство «Цирковий творчий колектив «Зірки

України»(ідентифікаційний код - 19484288, адреса -01135, м. Київ, Шевченківський

район, площа Перемоги, 2) вилучено з ЄДРПОУ на підставі державної реєстрації

припинення юридичної особи в результаті приєднання до Державного підприємства

«Державна циркова компанія України»(ідентифікаційний код НОМЕР_2). Дані про

проведення державної реєстрації припинення юридичної особи: місце проведення

державної реєстрації припинення юридичної особи -Шевченківська районна у місті

Києві державна адміністрація; дата запису -09.01.2008 р.; № запису

-10741120003000622».

 

Суд звертає увагу на те, що Міністерством

культури і мистецтв України було прийнято рішення про припинення ДП ЦТК «Зірки

України»шляхом реорганізації у формі приєднання.

 

Законом про Реєстрацію  встановлений чіткий перелік документів, який

подається для державної реєстрації рішення уповноваженого органу про припинення

юридичної особи та для державної реєстрації припинення юридичної особи у формі

реорганізації шляхом приєднання.

 

Судом встановлено, що 9 січня 2008

року Державним реєстратором Шевченківської районної у місті Києві державної

адміністрації було здійснено державну реєстрацію припинення ДП ЦТК «Зірки

України»в результаті її ліквідації за рішенням засновників, що не пов'язано з

реорганізацією (номер запису - НОМЕР_1) на основі документів, які подаються для

державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її реорганізації у формі

приєднання. Тобто, в даній частині Суд вважає, що дії державного реєстратора не

ґрунтуються на положеннях чинного законодавства України.

 

В судовому засіданні Судом

встановлено, а представником Відповідача 1 не спростовано факт невідповідності

поданого для реєстрації пакету документів вимогам чинного законодавства

України.

 

Так, в описі документів, які

подаються державному реєстратору для проведення відповідної реєстраційної дії,

державний реєстратор ОСОБА_13 зазначає назву реєстраційної дії «державна

реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації за рішенням

засновників, що не пов'язано з реорганізацією»та зазначає в переліку

документів, зокрема, ліквідаційний баланс, акт ліквідаційної комісії, який

затверджено рішенням засновників (учасників) або уповноваженого ним органу,

однак приймає рішення про припинення юридичної особи внаслідок її ліквідації на

основі тих документів, які подаються для припинення юридичної особи шляхом її

реорганізації у формі приєднання (зокрема, на основі поданого акта

приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей та інших активів та пасивів).

 

Суд звертає увагу на те, що під час

дослідження доказів судом оглядалися оригінали документів, які подавалися державному

реєстратору, і встановлено фактичну невідповідність опису та реально поданих

документів.

 

Суд вважає необґрунтованими

посилання представника Відповідача 1 та представника Третьої особи 1 на те, що

станом на вчинення відповідних реєстраційних дій автоматизована інформаційна

система ведення ЄДР, розробником якої є державне підприємство

«Інформаційно-ресурсний центр»Державного комітету України з питань регуляторної

політики та підприємництва, давала державному реєстратору змогу вносити до ЄДР

лише запис про рішення засновників (учасників) про припинення юридичної особи

без зазначення в якості підстави для припинення реорганізацію шляхом приєднання

до іншої юридичної особи, виходячи з наступного.

 

Як вже було зазначено припинення

юридичної особи згідно чинного законодавства України може відбуватися шляхом

реорганізації або ліквідації юридичної особи.

 

Однією із форм реорганізації

юридичної особи є її приєднання до іншої юридичної особи.

 

Підставою для припинення юридичної

особи шляхом її реорганізації у формі приєднання є рішення уповноваженого

законом органу про припинення юридичної особи шляхом її реорганізації у формі

приєднання (в спірних правовідносинах -це наказ Міністерства культури та

мистецтв України).

 

Таким чином, пояснення

представників Відповідача 1 та Третьої особи 1 про те, що реорганізація шляхом

приєднання є підставою припинення юридичної особи Суд вважає такими, що не

ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, оскільки реорганізація у формі

приєднання є видом припинення юридичної особи, а не її підставою.

 

Оскільки Державним реєстратором до

Єдиного державного реєстру було внесено запис саме про припинення юридичної

особи в результаті її ліквідації, то Суд звертає увагу, що даними діями було

допущено порушення Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та

фізичних осіб -підприємців»(а саме - на основі, зокрема, передавального акту

було зареєстровано ліквідацію юридичної особи).

 

Разом з тим, як випливає із

наявного в матеріалах справи пакету документів, який подавався для державної

реєстрації припинення юридичної особи, уповноваженими представниками комісії з

припинення ДП ЦТК «Зірки України»Державному реєстратору був поданий неповний

пакет документів для проведення реєстрації припинення юридичної особи, а саме

-не було подано свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та оригіналу

установчих документів.

 

Суд також звертає увагу на те, що

Наказом Міністерства культури і туризму України № 840/0/16-08 від 25 липня 2008

року «Про скасування наказів Міністерства культури і мистецтв України від

05.02.2004 № 68, від 16.04.2004 № 238»скасовано Наказ Міністерства культури і

мистецтв України № 68 від 5 лютого 2008 року «Про реформування циркової

галузі»та Наказ Міністерства культури і мистецтв України № 238 від 16 квітня

2004 року «Про внесення змін до наказу від 05.02.2004 № 68»та зобов'язано

Управління нормативно-правової та кадрової роботи Міністерства культури і

туризму України поновити у судовому порядку державну реєстрацію Державного

підприємства «Цирковий творчий колектив «Зірки України».

 

Таким чином, станом на час розгляду

справи скасовані документи, які стали підставою для проведення процедури

припинення та реєстрації припинення Державного підприємства «Цирковий творчий

колектив «Зірки України».

 

Позовну вимогу про зобов'язання

Міністерства культури і туризму України забезпечити здійснення контролю за

виконанням наказу Мінкультури від 15 листопада 1993 року № 312, Суд вважає

необґрунтованою, виходячи з наступного.

 

Задоволенню в адміністративному

процесі підлягають лише ті позовні вимоги, які відновлюють порушені права особи

у сфері публічно-правових відносин.

 

Діяльність органів державної влади

регулюють закони та підзаконні акти, ці закони та підзаконні акти дають

суб'єктам владних повноважень можливість користування певною свободою розсуду

при вирішенні питань і встановлюють лише межі такої свободи, тобто наділяють їх

дискреційними повноваженнями.

 

         Згідно зі статтею 6 Конституції

України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої

повноваження у встановлених цією Конституцією межах та відповідно до законів

України.

 

           Статтею 19 Конституції України

передбачено, що органи державної влади та органи  місцевого 

самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в

межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією  та 

законами України.

 

Відповідно до вимог частини 3

статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо

оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень

адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: …(3)

обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для

прийняття рішення (вчинення дії). Цей критерій вимагає від суб'єкта владних

повноважень враховувати як обставини, на обов'язковість урахування яких прямо

вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації.

Суд вважає, що для цього Відповідач повинен був ретельно зібрати і дослідити

матеріали, що мають доказове значення у справі.

 

Частиною 1 статті 11 Кодексу

адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в

адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в

наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а

частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено,

що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та

заперечення.   

 

Виходячи з меж заявлених позовних

вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів

справи та, враховуючи часткове визнання адміністративного позову Відповідачем

2, колегія суддів дійшла висновку про те, що викладені в позовній заяві докази

Позивача є частково обґрунтованими, та відповідно такими, що підлягають задоволенню

частково.

 

           На підставі вищевикладеного,

керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 17, 94, 99, 100, 104, 112, 136, 158, 159, 160,

161, 162, 163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний

адміністративний суд міста Києва, -

 

                                         П О С Т А Н О

В И В

 

Адміністративний позов задовольнити

частково.

 

1.          Скасувати державну реєстрацію

припинення юридичної особи Державного

підприємства «Цирковий творчий

колектив «Зірки України»в результаті приєднання до Державного підприємства

«Державна циркова компанія України»(ідентифікаційний код НОМЕР_2), дата запису

- 9 січня 2008 року, № запису -НОМЕР_1

     

2.          В задоволенні решти позовних вимог

-відмовити.

 

3.          Стягнути на користь ОСОБА_11 грн. 13

коп. судових

витрат з рахунків Державного

бюджету України.

 

Постанова відповідно до частини 1

статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили

після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого

цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до

суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному

обсязі за правилами, встановленими статтями 

185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про

апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної

скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про

апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання

заяви про апеляційне оскарження.

 

 

Головуюча суддя                                                                                       

Н. Є.  Блажівська

 

 

Судді                                                                                       

                     П.О.

Ковзель  

  

                                                                                                                        

В.М. Кочан                                                    

                                                                                                               

 

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.03.2009
Оприлюднено31.03.2009
Номер документу3242178
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3/606

Ухвала від 06.07.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шкляр Л.Т.

Ухвала від 13.07.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Ухвала від 18.08.2009

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Швед Е.Ю.

Ухвала від 01.06.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лиховид Б.І.

Постанова від 26.02.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

Постанова від 13.03.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 02.03.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 28.02.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лиховид Б.І.

Ухвала від 15.02.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лиховид Б.І.

Постанова від 14.01.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Ковтонюк Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні