Ухвала
від 18.06.2013 по справі 2а-5643/11/0170/24
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

УХВАЛА

про заміну відповідача

18 червня 2013 р.Справа № 2а-5643/11/0170/24

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кащеєвої Г. Ю., за участю секретаря судового засідання Багдасарян Н. В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу заяву Управління Держземагенства у м. Ялті АР Крим про роз'яснення порядку виконання рішення у справі

за позовом ОСОБА_1

до Управління Держкомзему в м. Ялта АР Крим

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог, на стороні позивача - Ялтинської міської ради АР Крим,

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог, на стороні відповідача - ОСОБА_5, ОСОБА_2

про скасування державної реєстрації та спонукання до виконання певних дій,

за участю:

представник позивача - ОСОБА_3, паспорт НОМЕР_2;

позивач - ОСОБА_1, паспорт НОМЕР_1;

представники відповідачів - не з'явились;

представники третіх осіб - не з'явились;

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Управління Державного комітету України по земельних ресурсах у м. Ялта (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Ялтинська міська рада АР Крим, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_5, ОСОБА_2, в якому, з урахуванням заявлених уточнень, просила суд зобов'язати відповідача скасувати запис про державну реєстрацію державного акту Серії КМ № 114750 на право власності ОСОБА_5 на земельну ділянку площею 0,0591 га, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 в книзі записів про державну реєстрацію державних актів про право власності на земельну ділянку та право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі, зобов'язати відповідача скасувати запис про державну реєстрацію державного акту Серії КМ № 114749 на право власності ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 0,0591 га, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 в книзі записів про державну реєстрацію державних актів про право власності на земельну ділянку та право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі.

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 09.11.2011р. у справі №2а-5643/11/0170/24 було зобов'язано Управління Держкомзему в м. Ялта АР Крим скасувати запис про державну реєстрацію державного акту Серії КМ № 114750 на право власності ОСОБА_5 на земельну ділянку площею 0,0591 га, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 в книзі записів про державну реєстрацію державних актів про право власності на земельну ділянку та право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі.

Крім того, суд зобов'язав Управління Держкомзему в м. Ялта АР Крим скасувати запис про державну реєстрацію державного акту серії КМ № 114749 на право власності ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 0,0591 га, розташована за адресою: АДРЕСА_1 в книзі записів про державну реєстрацію державних актів про право власності на земельну ділянку та право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 28.05.2012р. зазначене рішення суду першої інстанції було залишено без змін, а відтак, набрало законної сили.

Головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби ГУЮ МЮУ в АРК 04.02.13 була прийнята постанова про відкриття виконавчого провадження від 04.02.2013р. за виконавчим листом №2а-5643/11/0170/24, виданого 31.10.2012р. Окружним адміністративним судом АР Крим про зобов'язання Управління Держкомзему в м. Ялта АРК скасувати запис про державну реєстрацію державного акту Серії КМ №114750 на право власності ОСОБА_5 на земельну ділянку площею 0,0591га, розташовану в АДРЕСА_1 в книзі записів про державну реєстрацію державних актів про право власності на земельну ділянку та право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі (а.с. 12, т. 2).

22.04.2013р. до Окружного адміністративного суду надійшла заява від Управління Держземагенства у м. Ялті АРК про роз'яснення порядку виконання рішення та визначення органу виконавчої влади, до повноважень якого входить скасування запису про державну реєстрацію державного акта Серії КМ №114749 на право власності ОСОБА_4 на земельну ділянку площею 0,0591га, розташовану в АДРЕСА_1 в книзі записів про державну реєстрацію державних актів про право власності на земельну ділянку.

Ухвалою суду від 13.05.2013 року призначено судове засідання для розгляду питання щодо роз'яснення порядку виконання рішення та визначення органу виконавчої влади, до повноважень якого входить скасування запису про державну реєстрацію державного акта.

Судом встановлено, що Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», який регулює відносини, пов'язані з державною реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень, в редакції, яка діє з 01.01.2013 року, встановлені підстави та орган, що вчиняє дії з реєстрації речових прав.

У ст.2 цього Закону визначено,що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав;нерухоме майно - земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення.

Згідно зі ст.4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме, право власності на нерухоме майно; право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном; інші речові права відповідно до закону; податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження.

У Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення (ст. 5 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»).

Відповідно до ст. 6 Закону систему органів державної реєстрації прав становлять Міністерство юстиції України;центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації прав;органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку (далі - органи державної реєстрації прав).

У ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визначені повноваження органу державної реєстрації прав , до яких відноситься проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень або відмова у їх реєстрації; забезпечення ведення Державного реєстру прав; надання інформації про зареєстровані права та їх обтяження в порядку, встановленому цим Законом; забезпечення обліку безхазяйного нерухомого майна; здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими законами України.

Відповідно до ст. 6, п. 5 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» органами державної реєстрації прав, який проводить державну реєстрацію прав та їх обтяжень, у тому числі на підставі рішень судів, що набрали законної сили, є органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку.

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру встановлені в Законі України «Про Державний земельний кадастр», розділі ІІ якого визначені органи ведення Державного земельного кадастру.

У ст. 7 Закону України «Про Державний земельний кадастр» зазначено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належать, зокрема, ведення поземельних книг та надання витягів із Державного земельного кадастру про земельні ділянки.

Державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ст.24 Закону України «Про Державний земельний кадастр»).

Відповідно до ст.25 Закону України «Про Державний земельний кадастр» поземельна книга є документом Державного земельного кадастру, яка відкривається одночасно з державною реєстрацією земельної ділянки. Поземельна книга закривається у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. До Поземельної книги в паперовій формі долучаються всі документи, які стали підставою для внесення відомостей до неї. Форма Поземельної книги та порядок її ведення визначаються Порядком ведення Державного земельного кадастру.

Ст.26 Закону України «Про Державний земельний кадастр» визначено,що при відкритті Поземельної книги відомості до неї вносяться на підставі документації, яка подана для державної реєстрації земельної ділянки (крім відомостей про власників та користувачів земельної ділянки). Зміни до відомостей про земельну ділянку (крім випадків, визначених у частині другій цієї статті) вносяться до Поземельної книги за заявою власника або користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності на підставі документації, передбаченої цим Законом. Державний кадастровий реєстратор, який здійснює ведення Поземельної книги, протягом чотирнадцяти робочих днів з дати реєстрації заяви вносить до Поземельної книги інформацію про зміну відомостей про земельну ділянку або надає мотивовану відмову у внесенні таких відомостей.

Постановою КМУ № 1051 від 17.10.2012 р. затверджений Порядок ведення Державного земельного кадастру (далі Порядок №1051) , який визначає процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру.

У п.4 Порядку №1051 вказано ,що ведення Державного земельного кадастру здійснює Держземагентство та його територіальні органи.

До складу Держземагентства та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України "Про Державний земельний кадастр" та цим Порядком ( п. 5 Порядку №1051) .

Відповідно до п. 9 Порядку №1051 до повноважень Державного кадастрового реєстратора територіальних органів Держземагентства у районах, містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення належать, зокрема, здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні, скасування такої реєстрації; формування поземельних книг на земельні ділянки, внесення записів до них, забезпечення зберігання поземельних книг.

Судом встановлено,що після набрання чинності Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» органом державної реєстрації прав, який проводить державну реєстрацію прав та їх обтяжень, у тому числі на підставі рішень судів, що набрали законної сили, є органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, до яких також відноситься Держземагентство ( його територіальні органи).

При вивченні заяви управління Держземагентсва у м.Ялті встановлено проведення з 01.102.013 р. ліквідації одного з відповідачів по справі - Управління Держкомзему в м. Ялта . надійшла заява про роз'яснення постанови Знаданого

Відповідно до ст. 55 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

З аналізу наведеної вище норми КАС України вбачається, що у разі встановлення того, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, які визначені позивачем як відповідач, припинили свою діяльність, то суд залучає до участі у справі їх правонаступника, тобто суб'єкта владних повноважень, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача. Процесуальне правонаступництво допускається на будь-якій стадії адміністративного процесу - під час розгляду справи у суді першої інстанції, суді апеляційної інстанції, суді касаційної інстанції, під час перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами. Правонаступництво допускається і на стадії виконання судового рішення в адміністративній справі.

Враховуючи те, що постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 09.11.2012 року Управління Держкомзему в м. Ялта АР Крим зобов'язано скасувати запис про державну реєстрацію державного акту Серії КМ № 114750 на право власності ОСОБА_5 на земельну ділянку площею 0,0591 га, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 в книзі записів про державну реєстрацію державних актів про право власності на земельну ділянку та право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі та приймаючи до уваги положення Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухому майно та їх обтяжень", Закноу України "Про Державний земельний кадастр", Порядку № 1051, суд вважає за необхідне провести заміну відповідача у справі - Управління Держкомзему в м. Ялта, на належного - Управління Держземагенства у м. Ялта.

Керуючись ст. ст. 55, 160, 165 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Замінити відповідача у справі № 2а-5643/11/0170/24 Управління Держкомзему в м. Ялта на належного відповідача - Управління Держземагентсва у м. Ялта.

Ухвала набирає законної сили протягом 5 днів з дня її проголошення. Якщо справу розглянуто у порядку письмового провадження або без виклику особи, яка її оскаржує, ухвала набирає законної сили через 5 днів з дня її отримання.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної республіки Крим протягом 5 днів з дня її проголошення. У разі розгляду справи у порядку письмового провадження або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кащеєва Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.06.2013
Оприлюднено19.07.2013
Номер документу32462174
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5643/11/0170/24

Ухвала від 06.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Ухвала від 18.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Ухвала від 18.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Ухвала від 18.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Ухвала від 13.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Ухвала від 28.05.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Постанова від 09.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні