Постанова
від 23.07.2013 по справі 2а-990/10/0370
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 липня 2013 року Справа № 2а-990/10/0370

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Плахтій Н.Б.,

розглянувши в місті Луцьку в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної інспекції України з контролю за цінами до Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинській області про стягнення економічних санкцій в сумі 32940,00 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Державна інспекція з контролю за цінами у Волинській області звернулась з позовом до Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинській області (далі - Управління) про стягнення економічних санкцій в сумі 32940,00 грн. згідно рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 23.02.2010 року №12-К.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що в ході перевірки, проведеної Державною інспекцією з контролю за цінами у Волинській області з питань державної дисципліни цін при формуванні, встановленні та застосуванні тарифів (плати) на землевпорядні роботи, роботи та послуги, пов'язані з оформленням документів, в тому числі, які посвідчують право власності на земельні ділянки при передачі їх безоплатно у власність громадян, було встановлено, що Управлінням в період з 24.03.2009 року по 27.01.2010 року неправомірно нараховувалася плата за надання висновків до технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку в розмірі 30,00 грн. за один висновок, тобто застосовувалися ціни (тарифи) за види послуг (робіт), які не передбачені визначеними нормативно-правовими актами, що встановлюють для них відповідні переліки платних послуг. Порушення зафіксовані в акті перевірки за №000718 від 16 лютого 2010 року, на підставі якого позивачем, в межах його повноважень, було прийнято рішення №12-К від 23.02.2010 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, яким вирішено вилучити у позивача 10980,00 грн. необґрунтовано одержаної виручки та стягнути в дохід державного бюджету штраф у сумі 21960,00 грн. Відповідачем в добровільному порядку не сплачено економічних санкцій, в зв'язку з чим Державна інспекція з контролю за цінами у Волинській області просить стягнути з Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинській області в дохід державного бюджету 32940,00 грн. в примусовому порядку.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 09.07.2013 року проведено заміну позивача Державну інспекцію з контролю за цінами у Волинській області її правонаступником Державною інспекцією України з контролю за цінами.

Позивач в судове засідання свого представника не направив, подав клопотання про розгляд справи без участі представника Державної інспекції України з контролю за цінами.

Відповідач свого представника в судове засідання не направив, подав клопотання, в якому просив розгляд справи проводити у відсутності Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинській області.

За таких обставин судовий розгляд справи здійснювався у відсутності представника позивача, представника відповідача на підставі наявних у ній доказів у порядку письмового провадження відповідно до ч.4 ст.122 КАС України.

Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю з огляду на таке.

Судом встановлено, що Державною інспекцією з контролю за цінами у Волинській області з 10.02.2010 року по 16.02.2010 року була проведена перевірка відповідача з питань додержання державної дисципліни цін при формуванні, встановленні та застосуванні тарифів на земельні роботи.

Перевіркою встановлено, що у період з 24.03.2009 року по 27.01.2010 року відповідачем неправомірно нараховувалася плата за надані послуги з підготовки висновків до технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку в розмірі 30,00 грн. за один висновок, всього неправомірно нарахована плата та отримані кошти за надання 366 висновків на суму 10980,00 грн. Дані порушення зафіксовані в акті перевірки №000718 від 16.02.2010 року (а.с.6-8).

Відповідно до статті 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення» (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.

Згідно із пунктом 1.4 Інструкції про порядок застосування економічних санкцій та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженого наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 03.12.2001 року № 298/519, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2001 року за № 1047/6238, підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства. Порушенням порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються економічні санкції, є, зокрема, застосування цін (тарифів) суб'єктами господарювання за види послуг (робіт), які не передбачені визначеними нормативно-правовими актами, що встановлюють для них відповідні переліки платних послуг. Як передбачено пунктами 1.6, 2.1, 3.1 зазначеної Інструкції, необґрунтовано одержані суб'єктами господарювання, унаслідок порушень порядку встановлення і застосування цін, суми виручки та штрафи підлягають вилученню згідно із законодавством на підставі рішень, прийнятих органами державного контролю за цінами. Необґрунтовано одержана суб'єктом підприємницької діяльності сума виручки, що підлягає вилученню в дохід бюджету, обчислюється при неправомірному застосуванні цін (тарифів) суб'єктами господарювання за види послуг (робіт), які не передбачені визначеними нормативно-правовими актами, що встановлюють для них відповідні переліки платних послуг, як уся сума незаконно стягнутих коштів. Державна інспекція з контролю за цінами та державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі приймають рішення про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій у порядку, передбаченому законодавством. Підставою для прийняття рішень про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складаються посадовими особами органів державного контролю за цінами.

Рішенням заступника начальника Державної інспекції з контролю за цінами у Волинській області №12-К від 23.02.2010 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін вилучено у позивача 10980,00 грн. необґрунтовано одержаної виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та стягнуто в дохід державного бюджету штраф у сумі 21960,00 грн.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 11.05.2010 року у справі №2а-757/10/0370, яка залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 13.12.2012 року, в задоволенні адміністративного позову Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинської області до Державної інспекції з контролю за цінами у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення № 12-К від 23 лютого 2010 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін відмовлено повністю. Таким чином, рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Волинській області №12-К від 23.02.2010 року про застосування до відповідача економічних санкцій є чинним.

Станом на день розгляду справи в суді доказів сплати в добровільному порядку економічних санкцій на загальну суму 32940,00 грн. відповідачем не надано.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги законні, обґрунтовані, підтверджені належними доказами та підлягають до задоволення.

Керуючись ст.ст.11, 17, 158, 160, 162, 163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України «Про ціни і ціноутворення», суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинської області (43000, Волинська область, м.Луцьк, вулиця Ковельська, 53, код ЄДРПОУ 21742881) на користь держави 10980,00 грн. (десять тисяч дев'ятсот вісімдесят грн. 00 коп.) необгрунтовано одержаної виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та 21960,00 грн. (двадцять одну тисячу дев'ятсот шістдесят грн. 00 коп.) штрафу, а всього 32940,00 грн. (тридцять дві тисячі дев'ятсот сорок грн. 00 коп.).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий-суддя Н.Б.Плахтій

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2013
Оприлюднено26.07.2013
Номер документу32604385
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-990/10/0370

Ухвала від 29.10.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 27.10.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 09.07.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 06.02.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 23.07.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 10.02.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 03.12.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кушнерик М.П.

Ухвала від 12.11.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Постанова від 23.07.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 06.02.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні