cpg1251 УХВАЛА
про заміну сторони в адміністративній справі
12 листопада 2014 року Справа № 2а-990/10/0370
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Плахтій Н.Б.,
при секретарі Головатій І.В.,
за участю представників Головного управління Держземагенства у Волинській області Хитрик Н.В., Новосада В.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку заяву Державної інспекції України з контролю за цінами про заміну сторони в справі за позовом Державної інспекції України з контролю за цінами до Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинській області про стягнення економічних санкцій в сумі 32940,00 грн. та поновлення строку пред'явлення виконавчого документа до виконання,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 23.07.2013 року задоволено позовні вимоги Державної інспекції України з контролю за цінами, стягнуто з Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинської області на користь держави 10980,00 грн. необґрунтовано одержаної виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та 21960,00 грн. штрафу, а всього 32940,00 грн.
Відповідно до заяви Державної інспекції України з контролю за цінами Волинським окружним адміністративним судом на виконання вказаної постанови видано 19.05.2014 року виконавчий лист №406/2014р.
Управління Державної казначейської служби України у Луцькому районі Волинської області повернуло позивачу без виконання виконавчий лист у зв'язку з тим, що відповідач - Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинської області, зазначений у виконавчому листі, відсутній в Єдиному реєстрі розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, у нього відсутні відкриті рахунки.
17.10.2014 року Державна інспекція України з контролю за цінами звернулась до суду із заявою про заміну відповідача на його правонаступника. Крім того, позивач просив поновити строк пред'явлення виконавчого листа до виконання.
Представник позивача в судове засідання не прибув, подав клопотання про розгляд заяви без участі представника Державної інспекції України з контролю за цінами.
Представник Управління Держземагенства у Луцькому районі Волинської області в судове засідання не прибув, подав клопотання про розгляд заяви про заміну неналежної сторони без участі представника управління. В поданих поясненнях з приводу заміни неналежної сторони Управління Держземагенства у Луцькому районі Волинської області заперечило проти заміни відповідача Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинській області на Управління Держземагенства у Луцькому районі Волинської області з тих підстав, що Управління Держземагенства у Луцькому районі Волинської області є новоутвореною юридичною особою і не може нести боргових зобов'язань відповідача по справі.
В судовому засіданні представники Головного управління Держземагенства у Волинській області заперечили проти заміни відповідача Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинській області на Головне управління Державного агентства земельних ресурсів у Волинській області посилаючись на ту обставину, що Головне управління Держземагенства у Волинській області на даний час не виконує функціональних обов'язків Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинській області.
Заслухавши пояснення представників Головного управління Держземагенства у Волинській області, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що заява Державної інспекції України з контролю за цінами підлягає до часткового задоволення з таких підстав.
Територіальні органи Держземагенства утворені на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2011 року №974 «Про утворення територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів», якою передбачено утворення як юридичних осіб публічного права територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів за переліком згідно з додатком 1 та реорганізація територіальних органів Державного комітету із земельних ресурсів шляхом приєднання до новоутворених територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів за переліком згідно з додатком 2.
Зокрема, згідно з додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2011 року №974 Переліку територіальних органів Держземагенства, які утворюються шляхом реорганізації, утворено Головне управління Держземагенства у Волинській області шляхом реорганізації Головного управління Держкомзему у Волинській області, Управління Держкомзему у м.Луцьку та Управління Держкомзему у Луцькому районі.
Як засвідчує наявний в матеріалах справи наказ Комісії з проведення реорганізації Державного комітету України із земельних ресурсів від 15.01.2013 року №44 «Про реорганізацію Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинської області» (а.с.68), відповідач у даній справі реорганізований шляхом приєднання до Головного управління Держземагенства у Волинській області.
Із дослідженого в судовому засіданні Положення про Головне управління Держземагенства у Волинській області, затвердженого наказом Державного агенства земельних ресурсів України від 12.09.2012 року №431 (а.с.179-183) вбачається, що до завдань Головного управління Держземагенства у Волинській області входило також виконання завдань відповідних управлінь Держкозему, які реорганізовані шляхом утворення Головного управління, і стосувались земельних ділянок, які знаходяться на території міста Луцька та Луцького району.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10.04.2013 року №251 «Про реорганізацію деяких територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів» реорганізовано територіальні органи Державного агентства земельних ресурсів шляхом: перетворення за переліком згідно з додатком 1 та поділу за переліком згідно з додатком 2.
Так, згідно з додатком 2 до вказаної постанови від 10.04.2013 року №251 Головне управління Держземагентства у Волинській області реорганізовано шляхом поділу, утворено Головне управління Держземагентства у Волинській області та Управління Держземагентства у Луцькому районі.
Як передбачає Положення про Головне управління Держземагенства у Волинській області, затверджене наказом Державного агенства земельних ресурсів України від 14.06.2013 року №260, завданням даного Управління є реалізація повноважень Держземагенства на території Волинської області, водночас згідно Положення про Управління Держземагенства у Луцькому районі Волинської області, затвердженого наказом Державного агенства земельних ресурсів України від 14.06.2013 року №260, дане Управління реалізує свої повноваження на території Луцького району та м.Луцьк (а.с.184-193).
Таким чином, аналізуючи вищевказані нормативно-правові акти, слід дійти висновку, що Управління Держземагенства у Луцькому районі Волинської області є функціональним правонаступником Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинської області, оскільки здійснює свої повноваження на території Луцького району.
Суд не приймає до уваги заперечення Управління Держземагенства у Луцькому районі Волинської області про те, що воно не є правонаступником Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинської області, оскільки є новоутвореною юридичною особою з таких підстав.
У відповідності до статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.
Згідно із частиною першою статті 264 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Частина перша статті 104 Цивільного кодексу України вказує, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Якщо реорганізація передбачає правонаступництво, то при ліквідації правонаступників не існує.
При цьому слід зазначити, що при ліквідації суб'єкта владних повноважень процесуальне правонаступництво відбувається, оскільки головним у статусі цього суб'єкта є повноваження. Тому правонаступником ліквідованого органу є той орган, до повноважень якого входить здійснення владних функцій у правовідносинах, які є предметом спору.
Таким чином, оскільки до функціональних повноважень Управління Держземагенства у Луцькому районі Волинської області перейшли повноваження Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинській області в сфері земельних відносин на території Луцького району, тому суд приходить до висновку про заміну сторони у справі з Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинській області на його правонаступника - Управління Держземагенства у Луцькому районі Волинської області.
Відповідно до частини другої та третьої статті 14 КАС України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Частиною першою статті 255 КАС України встановлено, що постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
Згідно з пунктом 3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року №845 (далі - Порядок) рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
Пунктом 6 Порядку передбачено, що виконавчі документи пред'являються до виконання протягом одного року з дня, що настає за днем набрання рішенням про стягнення коштів законної сили, якщо інше не передбачено законом. Строки пред'явлення виконавчих документів перериваються в разі пред'явлення їх до виконання, відстрочки або розстрочки виконання рішень про стягнення коштів в установленому порядку.
Відповідно до пункту 10 Порядку стягувач має право повторно надсилати органові Казначейства повернутий виконавчий документ у встановлений пунктом 6 цього Порядку строк, перебіг якого починається з дня отримання стягувачем виконавчого документа.
З виконавчого листа №406/2014р., виданого 19.05.2014 року, вбачається, що постанова Волинського окружного адміністративного суду від 23.07.2013 року набрала законної сили 14.09.2013 року, строк пред'явлення виконавчого документу до виконання закінчився 15.09.2014 року.
Як свідчать матеріали справи, оригінал виконавчого листа у справі №2а-990/10/0370 був пред'явлений до виконання в Управління Державної казначейської служби України у Луцькому районі Волинської області, однак повернутий позивачу без виконання відповідно до листа від 28.08.2014 року за №01-12/2342 та отриманий Держінспекцією України 01.09.2014 року (а.с.136).
Таким чином з урахуванням вимог пунктів 6, 10 Порядку строк пред'явлення до виконання виконавчого листа по адміністративній справі №2а-990/10/0370 становить один рік, позивачем не пропущений та перебіг строку починається з дня його повернення стягувачу у зв'язку з неможливістю виконати рішення, а саме: з 01.09.2014 року та закінчується 31.08.2015 року.
Згідно з частиною першою статті 261 КАС України стягувачам, які пропустили строк для пред'явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Враховуючи ту обставину, що стягувачем не пропущений строк для пред'явлення виконавчого листа до виконання, у задоволенні заяви в частині вимог про поновлення строку для пред'явлення виконавчого листа до виконання слід відмовити.
Керуючись ст.ст.55, 160, 165, 261, 264 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Державної інспекції України з контролю за цінами задовольнити частково.
Замінити відповідача в адміністративній справі за позовом Державної інспекції України з контролю за цінами до Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинській області про стягнення економічних санкцій в сумі 32940,00 грн. з Управління Держкомзему у Луцькому районі Волинській області на його правонаступника - Управління Держземагенства у Луцькому районі Волинської області.
В задоволенні решти вимог заяви відмовити.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали, повний текст якої буде виготовлено 17 листопада 2014 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий-суддя Н.Б.Плахтій
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2014 |
Оприлюднено | 20.11.2014 |
Номер документу | 41394592 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні