ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва, 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
Іменем України
30 листопада 2012 року м. Київ №12/20-09
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Костенка Д.А., при секре-тарі судового засідання Світному Г.Г., розглянувши у письмовому провадженні справу за позовом Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України (далі - Держенергоефективності) до Жовтневого відділу Державної виконавчої служби Луганського міського управління юстиції (далі - Жовтневий ВДВС), за участю третьої особи на стороні відповідача, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Луганського обласного комунального спеціалізованого теплозабезпечувального підприємства "Луганськтеплоко-муненерго" (далі - ЛОКСТП "Луганськтеплокомуненерго") про визнання бездіяльності протиправною, скасування постанови та зобов'язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
Державна інспекція з енергозбереження,правонаступником якої є Держенергоефек-тивності, з урахуванням зміни позовних вимог просить:
- визнати протиправною бездіяльність Жовтневого ВДВС по не скасуванню постано-ви про зупинення виконавчого провадження; не проведенню виконавчих дій та нездійсненню заходів примусового виконання постанови Господарського суду Луганської області від 18.07.2006 №6/283ад;
- визнати протиправною та скасувати постанову про зупинення виконавчого прова-дження від 19.11.2007;
- зобов'язати Жовтневий ВДВС здійснити передбачені законом виконавчі дії та заходи примусового виконання постанови Господарського суду Луганської області від 18.07.2006 по справі №6/283ад про стягнення з ЛОКСТП "Луганськтеплокомуненерго" на користь Держав-ної інспекції з енергозбереження міста Києва підвищену плату за нераціональне викорис-тання паливно-енергетичних ресурсів у сумі 296855,18грн.
Під час розгляду справи представник позивача підтримала позов з наведених у позовній заяві підстав. Позов обґрунтовано тим, що відповідачем порушено Закон України від 21.04.1999 №606-XIV "Про виконавче провадження" (далі - Закон №606), яке полягало у незаконному винесенні постанови про зупинення виконавчого провадження на підставі нормативно-правового акта, який не набрав законної сили та є нечинним, а саме наказу Міністерства паливно-енергетичного комплексу України №568 "Про затвердження переліку підприємств паливно-енергетичного комплексу, які прийняли рішення про участь у проце-дурі погашення заборгованості та відповідають вимогам п.1.1 ст.1 Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енерге-тичного комплексу", згідно з яким ЛОКСТП "Луганськтеплокомуненерго" було внесено до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу.
Відповідач заперечень не надав, явку свого представника до судового засідання - не забезпечив, причин чого суду не повідомив.
Представник третьої особи позов не визнав, надав письмові заперечення, в яких просить відмовити в позові з підстав необґрунтованості висновків позивача про недійсність наказу №568, які не відповідають вимогам п. 1.1 ст.1 Закону України "Про заходи, спрямо-вані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплек-су", а також тому, що відповідач правомірно та відповідно до п. 15 ч. 1 ст. 34, п. 2 розд. 11 Закону №606 зупинив виконавче провадження.
На підставі ч. 4 ст. 128 КАС суд продовжив розгляд справи за відсутності відповідача, продовживши розгляд справи у письмовому провадженні згідно з ч. 6 ст. 128 КАС.
Заслухавши пояснення представників позивача та третьої особи, розглянувши матеріа-ли справи, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову, виходячи з такого.
Судом встановлено, що Жовтневим ВДВС здійснюється зведене виконавче прова-дження про стягнення з ЛОКСТП "Луганськтеплокомуненерго" коштів на користь фізичних, юридичних осіб та держави. Зокрема на виконанні знаходиться виконавчий лист по справі №6/283ад, виданий 02.07.2007 Господарським судом Луганської області про примусове виконання постанови від 18.07.2006 про стягнення з ЛОКСТП "Луганськтеплокомуненерго" на користь Державної інспекції з енергозбереження міста Києва підвищену плату за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів у сумі 296855,15 грн.
Судом встановлено, що 12.11.2007 відповідачем відкрито виконавче провадження по виконанню вказаного виконавчого листа, а 19.11.2007 виконавче провадження було зупинено на підставі п. 15 ч. 1 ст.34 Закону №606.
Державна інспекція з енергозбереження звернулась 16.10.2008 до Жовтневого ВДВС із заявою про скасування постанови про зупинення виконавчого провадження по примусо-вому виконанню постанови Господарського суду Луганської області від 18.07.2006 по справі №6/283ад, у відповідь на яку відповідач листом від 31.10.2008 №17195 повідомив, що вико-навче провадження зупинено правомірно і може бути поновлено після закінчення перебу-вання у Реєстрі підприємств паливно-енергетичного комплексу ЛОКСТП "Луганськтеплоко-муненерго".
Відповідно до ст. 2 Закону України від 24.03.1998 №202/98-ВР "Про державну вико-навчу службу" правову основу діяльності державної виконавчої служби становлять Консти-туція України, цей Закон, інші закони та нормативно-правові акти, що прийняті на їх вико-нання, а відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону №606 державний виконавець зобов'язаний використовувати надані йому права відповідно до закону і не допускати у своїй діяльності порушення прав та законних інтересів фізичних і юридичних осіб.
Згідно з п. 15 ч. 1 ст.34 Закону №606 (у редакції, чинній на час винесення оскаржува-ної постанови), виконавче провадження підлягає обов'язковому зупиненню у випадку внесе-ння підприємства до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу".
Відповідно до ст. 2 Закону України від 23.06.2005 №2711-IV "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу", цей Закон регулює відносини, пов'язані з проведенням комплексу заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу, а дія цього Закону поширюється на підприємства паливно-енергетичного комплексу, а також інших учасників розрахунків, які мають або перед якими є заборгованість, що виникла внаслідок неповних розрахунків за енергоносії.
Згідно із абз. 6 п. 3.7 ст.3 Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу", на строк участі підприємства паливно-енергетичного комплексу у процедурі погашення заборгованості під-лягають зупиненню виконавчі провадження та заходи примусового виконання рішень щодо цього підприємства, що підлягають виконанню в порядку, встановленому Законом №606.
Таким чином, виконавче провадження підлягає обов'язковому зупиненню на підставі п. 15 ч. 1 ст. 34 Закону №606, а виконавчі дії не повинні проводитися, у разі включення боржника до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу", на строк участі підприємства паливно-енергетичного комплексу у процедурі погашення забор-гованості.
З огляду на наведені нормативні положення та враховуючи, що на час зупинення від-повідачем виконавчого провадження по стягненню з третьої особи на користь позивача коштів, ЛОКСТП "Луганськтеплокомуненерго" було включено до Реєстру згідно з наказом Міністерства палива та енергетики України від 10.11.2005 №568, то відповідач правомірно та відповідно до п. 15 ч. 1 ст. 34 Закону №606 зупинив виконавче провадження, про що прийняв відповідну постанову, і не здійснював подальших виконавчих дій.
Наведені в позовній заяві доводи про недійсність наказу Міністерства паливно-енергетичного комплексу України від 10.11.2005 №568, який не був належним чином зареє-стрований і відповідно не набрав законної сили, суд вважає необґрунтованими і відхиляє, оскільки відповідно до пп. 3.2.6 п. 3.2 ст. 3 Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" даний наказ спрямований на організацію виконання рішень вищестоящих органів і власних рішень міністерств, інших органів виконавчої влади, органів господарського управління та контролю, що не містить нових нормативно-правових норм та не є нормативно-правовим актом, що самостійно регулює правовідносини.
Зважаючи на вищевикладене суд вважає позов необґрунтованим і не вбачає підстав для його задоволення.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 9, 11, 70, 71, 76, 79, 86, 138, 158- 163 КАС, суд
п о с т а н о в и в:
Відмовити в задоволенні адміністративного позову.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку, встановленому ст.ст. 185-187 КАС. Апеляційна скарга на постанову подається протягом 10 днів з дня отримання копії її повного тексту.
Суддя Д.А. Костенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2012 |
Оприлюднено | 05.08.2013 |
Номер документу | 32780555 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Костенко Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні