Ухвала
від 21.10.2013 по справі 2а-11442/11/2670
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 жовтня 2013 року м. Київ К/800/1677/13

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі :

Моторного О.А. - головуючого,

Бухтіярова І.О.,

Кошіля В.В.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва Державної податкової служби

на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.10.2011

та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 10.04.2012

у справі № 2а-11442/11/2670

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПИВКОФФ»

до Державної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва

про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій,-

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.10.2011, яка залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 10.04.2012, задоволено позовні вимоги: скасовано рішення Державної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 11.08.2010 № 0003092304.

В касаційній скарзі відповідач просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, посилаючись на порушення судами норм матеріального і процесуального права.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що службовими особами відповідача проведено перевірку господарської одиниці позивача - кафе, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Ревуцького, 16а, на предмет дотримання позивачем, як суб'єктом господарювання, порядку ведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів та ліцензій, про результати якої складено акт № 0403/26/51/23/34475322 від 03.08.2010, в якому зафіксовано порушення позивачем вимог п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»; п. 2.8, п. 2.9, п. 2.6, п. 3.1, п. 3.3, п. 4.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою правління Національного Банку України від 15.12.2004 № 637.

На підставі акта перевірки від 15.11.2007, відповідачем прийнято рішення від 11.08.2010 №0003092304 про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 28 955,54 грн.

Колегія суддів, переглядаючи оскаржувані рішення судів попередніх інстанцій в касаційному порядку, погоджується з висновками судів про неправомірність прийнятого відповідачем спірного рішення від 11.08.2010 № 0003092304, виходячи з наступного.

Відповідно до п. 1 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою правління Національного Банку України від 15.12.2004 № 637, ліміт залишку готівки в касі - граничний розмір суми готівки, що може залишатися в касі в позаробочий час.

Згідно із п. 2.8 зазначеного Положення, підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) в межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки. Відокремлені підрозділи підприємств - юридичних осіб можуть здавати готівкову виручку (готівку) безпосередньо до кас таких юридичних осіб або до будь-якого банку для її переказу і зарахування на банківські рахунки зазначених юридичних осіб. За відсутності банків, готівкова виручка (готівка) для переказу на банківські рахунки підприємства може здаватися до операторів поштового зв'язку та небанківських (фінансових) установ, які мають ліцензію Держаної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України на здійснення переказу коштів.

Здавання готівкової виручки (готівки) здійснюється самостійно (у тому числі із застосуванням програмно-технічних комплексів самообслуговування) або через відповідні служби, яким згідно із законодавством України надане право на перевезення валютних цінностей та інкасацію коштів.

Здавання готівкової виручки (готівки) може здійснюватися для зарахування на будь-який банківський рахунок підприємства (підприємця) на його вибір.

У відповідності із п. 5.3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, ліміт каси підприємства встановлюють на підставі розрахунку середньоденного надходження готівки до каси або її середньоденної видачі з каси, за рішенням керівника підприємства або уповноваженої ним особи.

З матеріалів справи вбачається, що ліміт каси ТОВ «ПИВКОФФ» було встановлено у сумі 3 250, 00 грн.

Згідно із пп. «б» п. 5.1 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, для підприємств (і наведеному випадку для відокремлених підрозділів), у яких час закінчення робочого дня (зміни), що встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку і графіками змінності відповідно до законодавства України, не дає змогу забезпечити здавання готівкової виручки (готівки) в день її надходження, строки здавання готівкової виручки (готівки) встановлюються наступного за днем надходження готівкової виручки (готівки) до каси дня.

Отже, готівкова виручка, отримана підприємством, на кінець робочого дня не додається до залишку при його співставленні з встановленим лімітом готівки в касі підприємства.

Судами встановлено, що 26.04.2010 залишок готівки ТОВ «ПИВКОФФ» на кінець робочого дня складав 5 300, 75 грн., у томі числі 2 929,83 грн. нічного виторгу підприємства, тобто, з урахуванням пп. «б» п. 5.1 Положення, фактичний залишок на кінець робочого дня складав 2 370,92 грн., а, відтак, перевищення ліміту каси не було.

Відповідно до п. 2.10 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, підприємства мають право зберігати в касі готівку для виплат, які належать до фонду оплати праці, а також пенсій, стипендій, дивідендів, (доходу) понад установлений ліміт каси протягом трьох робочих днів, уключаючи день одержання готівки в банку. Готівка, що одержана в банку на інші виплати, має видаватись підприємством своїм працівникам у той самий день. Суми готівки, що одержані у банку і не використані за призначенням протягом установлених вище строків, повертаються підприємством до банку не пізніше наступного робочого дня банку або можуть залишатися в його касі (у межах встановленого ліміту).

Підприємство має право зберігати в касі готівку для виплат, які належать до фонду оплати праці та здійснюються за рахунок виручки, понад установлений йому ліміт каси протягом трьох робочих днів з дня настання строків цих виплат у сумі, що зазначена в переданих до каси відомостях на виплату грошей.

Судами встановлено, що 27.04.2011 залишок готівки ТОВ «ПИВКОФФ» на кінець робочого дня складав 7 964,41 грн., з яких готівка в сумі 7 904,41 грн. була призначена для видачі заробітної плати, отже, ці кошти до ліміту каси не прирівнюються.

28.04.2010 до каси підприємства була внесена готівка в сумі 10 496,26 грн., призначення якої - видача заробітної плати. На кінець дня залишок складав 10 496,26 грн.

Зазначене свідчить про відсутність перевищення ліміту залишку готівки в касі позивача 27.04.2010 та 28.04.2010, у зв'язку із чим, вірним є висновок судів першої та апеляційної інстанцій про відсутність порушень позивачем вимог Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні.

Відповідно до п. п. 1, 9 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосування зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.

Пунктом 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні визначено, уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки у повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використанням розрахункових книжок, оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО.

Записи в касовій книзі проводяться касиром за операціями одержання або видачі готівки за кожним касовим ордером і видатковою відомістю в день її надходження або видачі (пп. 4.3 п. 4 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні).

Матеріали справи свідчать, що перевіркою встановлено неповне оприбуткування ТОВ «ПИВКОФФ» готівкової виручки 01.11.2009 на суму 157, 50грн. та неоприбуткування 12.02.2010 готівкових коштів в сумі 29,04 грн.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що визначена невідповідність оприбуткованої готівкової виручки між проведеною через РРО та прибутковими касовими ордерами за 01.11.2009 та 12.02.2010, що була встановлена контролюючим органом, фактично є помилковим внесенням запису в касову книгу 01.11.2009 невірної суми, а саме 1 064, 35 грн., замість 906, 85 грн., а Z-звіт на суму 1 628,46, що був роздрукований вночі 12.02.2010 було помилково переставлено місцями з Z-звітом на суму 1 599, 42 грн. за 13.02.2010.

Колегія суддів погоджується з висновками судів про доведеність факту порушення позивачем вимог ведення книги обліку розрахункових операцій, за яке ч. 3 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачена санкція у вигляді штрафу в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Разом із тим, судами вірно зазначено про безпідставність визначення податковим органом позивачу штрафної санкції, передбаченої абз. 3 п. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки», оскільки дана санкція встановлюється саме за неоприбуткування та/або неповне оприбуткування готівки у касі, чого встановлено не було.

Доводи, наведені скаржником в касаційній скарзі, викладеного не спростовують, а тому колегією суддів відхиляються.

Враховуючи викладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про те, що судами попередніх інстанції належним чином з'ясовані обставини справи та дано їм відповідну правову оцінку. Порушень норм матеріального чи процесуального права, які могли призвести до зміни чи скасування рішення суду апеляційної інстанції не встановлено.

Керуючись статтями 220 1 , 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва Державної податкової служби - відхилити.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.10.2011 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 10.04.2012 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав і в порядку, установленому статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя: (підпис) О.А. Моторний Судді (підпис) І.О. Бухтіярова (підпис) В.В. Кошіль

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення21.10.2013
Оприлюднено25.10.2013
Номер документу34332448
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11442/11/2670

Ухвала від 12.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 10.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 26.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 19.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 16.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 21.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 12.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 11.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 23.08.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Ухвала від 23.08.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні