Ухвала
від 13.11.2013 по справі 2а/0270/5692/12
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/0270/5692/12

Головуючий у 1-й інстанції: Дмитришена Р.М.

Суддя-доповідач: Смілянець Е. С.

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 листопада 2013 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого-судді: Смілянця Е. С.

суддів: Граб Л.С. Драчук Т. О.

при секретарі: Сокольвак Ю.В.

за участю представників сторін:

апелянта - Іванов Л.Р.

позивача - Гончар О.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2013 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Іллінціагромаш" до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходилась адміністративна справа за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Іллінціагромаш" до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо визнання протиправною та скасування постанови №2750-ЦД-1-Е від 14.11.2012 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії.

Вінницький окружний адміністративний суд постановою від 23.09.2013 року вказаний позов задовольнив частково, зокрема визнав протиправною бездіяльність відповідача щодо нескасування реєстрації випуску акцій ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" в зв"язку з припиненням діяльності ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш".

Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу з підстав невідповідності висновків суду обставинам справи, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, у зв'язку з чим, апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою відмовити позивачу в задоволенні позову.

Обгрунтовуючи апеляційні вимоги скаржник наголошує, що підставою для відмови у скасуванні реєстрації випуску акцій товариства слугували порушення під час викупу акцій вимог п.1.7. Положення про порядок реєстрації випуску акцій під час реорганізації товариств, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 30.12.1998 року (в ред., чинній на 26.02.2003 року) та ч.2 ст.28 Закону України "Про господарські товариства", а отже й порушення прав акціонерів.

При цьому, апелянт зауважує, що ТОВ "Іллінціагромаш" маючи інформацію стосовно того, що скасування реєстрації випуску акцій їх попередника не відбулось і є правопорушенням, не вжило жодних заходів для його усунення.

Таким чином, на думку скаржника, Комісією вчинені всі необхідні дії передбачені чинним законодавством при розгляді та винесенні відмови у вигляді листа від 12.12.2005 року на підставі поданих документів на скасування реєстрації випуску акцій ВАТ.

У судовому засіданні представник апелянта вимоги скарги підтримав у повному обсязі та просив суд їх задовольнити.

Представник позивача у судовому засіданні проти доводів апелянта заперечив та посилаючись на правомірність і обґрунтованість висновків суду першої інстанції, просив у задоволенні апеляційної скарги відмовити.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 198 Кодексу адміністративного судочинства (далі-КАС) України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.

Як досліджено з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, товариство з обмеженою відповідальністю "Іллінціагромаш" створене в результаті реорганізації відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" (ЄДРПОУ - 03567291) згідно рішень загальних зборів акціонерів від 22.09.2009 року та 30.04.2005 року шляхом перетворення та є правонаступником всіх його прав та обов'язків, що підтверджується копією статуту.

Відповідно до витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних-осіб підприємців 06.09.2005р. внесено запис про припинення юридичної особи - відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш".

22.09.2005р. позивач, як правонаступник ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш", звернувся до відповідача із заявою про скасування реєстрації випуску акцій ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш".

Заява оформлена відповідно до Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №222 від 30.12.1998р., зареєстрованим Міністерством юстиції України 24.03.1999року №180/3473. До заяви були надані усі документи, перелік яких встановлений Порядком №222, що підтверджується вхідним штампом на заяві позивача та не заперечувалося представником відповідача у судовому засіданні.

Даний пакет документів розглянутий директором Департаменту корпоративних відносин і у скасуванні реєстрації випуску акцій правонаступнику було відмовлено листом від 12.12.2005 року №11/02/19582.

Підставою для відмови, як свідчать доводи апеляційної скарги, слугували порушення під час викупу акцій вимог п.1.7. Положення про порядок реєстрації випуску акцій під час реорганізації товариств, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 30.12.1998 року №221 (в ред., чинній на 26.02.2003 року) та ч.2 ст.28 Закону України "Про господарські товариства".

Таким чином, вважаючи вказану бездіяльність відповідача щодо не скасування реєстрації випуску акцій ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" у зв'язку з припиненням його діяльності протиправною, товариство оскаржило його до суду.

Суд першої інстанції при ухваленні оскаржуваної постанови виходив з того, що бездіяльність НКЦПФР щодо не скасування реєстрації випуску акцій ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій товариства в зв'язку з припиненням його діяльності є доведеною обставиною, а тому позовні вимоги в даній частині підлягають задоволенню.

З такими висновками суду першої інстанції колегія суддів апеляційної інстанції погоджується, виходячи з наступного.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні встановлені Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30.10.1996р. (далі Закон №448).

Статтею 7 Закону №448 визначено завдання Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону №448 уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є, зокрема уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.

На момент реорганізації відкритого акціонерного товариства шляхом перетворення в товариство з обмеженою відповідальністю діяв Порядок скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій затверджений рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №222 від 30.12.1998р., зареєстрований Міністерством юстиції України 24.03.1999 року №180/3473 (надалі - Порядок №222 у редакції рішення Комісії від 20.10.99р.).

Відповідно до пункту 1 Порядку №222 у редакції рішення Комісії від 20.10.99р., у разі ліквідації акціонерного товариства на підставі рішення вищого органу товариства, суду або арбітражного суду здійснюється скасування реєстрації випусків акцій.

Процедура скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випусків акцій акціонерних товариств визначена Порядком №222, при цьому застосуванню підлягають положення рішення у редакції станом на 25.09.2005р, тобто положення Порядку №222, які діяли на дату подання документів.

Згідно з п. 11 Порядку №222 у редакції рішення станом на 25.09.2005р., для скасування реєстрації випусків акцій ліквідаційна комісія подає до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку наступні документи: а) заяву про скасування реєстрації випусків акцій, підписану головою ліквідаційної комісії та засвідчену печаткою акціонерного товариства; б) протокол рішення вищого органу товариства про ліквідацію товариства і призначення ліквідаційної комісії, засвідчений підписом голови ліквідаційної комісії та печаткою акціонерного товариства, або копію рішення суду чи арбітражного суду; в) копії інформації про ліквідацію товариства, опублікованої в одному з офіційних органів преси відповідно до вимог статті 20 Закону України "Про господарські товариства" та статті 35 Закону України "Про підприємства в Україні"; г) копії акта ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом, затвердженого органом, що призначив ліквідаційну комісію; ґ) оригінали свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.

Пунктом 17 Порядку №222 у редакції рішення станом на 25.09.2005р. визначено, що скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій у зв'язку з припиненням діяльності акціонерного товариства шляхом його реорганізації здійснюється відповідно до вимог Положення про порядок реєстрації випуску акцій та інформації про їх емісію під час реорганізації товариств, затвердженого рішенням Комісії від 30.12.98р. №221, якщо серед правонаступників товариства є хоча б одне акціонерне товариство. При цьому в свідоцтвах про реєстрацію випуску акцій новостворених акціонерних товариств здійснюється запис про анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій акціонерного товариства, що підлягає реорганізації.

Тобто, положення Порядку №221 застосовуються у разі, якщо серед правонаступників товариства є хоча б одне акціонерне товариство.

Водночас, якщо жоден із правонаступників акціонерного товариства, продовжується у пункті 17 Порядку №222, що підлягає реорганізації, не є акціонерним товариством, то скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій здійснюється з урахуванням вимог пунктів 13-16 цього Положення на підставі таких документів: а) заяви про скасування реєстрації випусків акцій у зв'язку з реорганізацією акціонерного товариства, підписаної керівниками та засвідченої печатками підприємств, що виступають правонаступниками акціонерного товариства; б) протоколу рішення вищого органу акціонерного товариства про реорганізацію товариства, засвідченого підписом керівника та печаткою товариства, що підлягає реорганізації, з обов'язковим зазначенням умов та порядку обміну акцій на частки в статутному фонді підприємств-правонаступників акціонерного товариства; в) копій свідоцтв про реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності правонаступників акціонерного товариства; г) оригіналів свідоцтв про реєстрацію випуску акцій акціонерного товариства, що підлягає реорганізації; ґ) довідки про особу, яка обслуговує акції цього емітента: реєстроутримувача (при документарній формі випуску акцій) або депозитарію (при бездокументарній).

Таким чином, у розрізі положень Порядку №222 слід дійти висновку, що в разі реорганізації акціонерного товариства правонаступником якого не є акціонерне товариство застосуванню підлягають положення абз. 3 п. 17 Порядку №222.

Підсумовуючи вищевикладене суд апеляційної інстанції вважає, що уповноваженою особою Комісії, до повноважень якої віднесено прийняття рішень про скасування реєстрації випусків акцій і анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій акціонерних товариств у разі прийняття рішення про припинення діяльності шляхом перетворення у товариство з обмеженою відповідальністю, здійснюється з урахуванням вимог пунктів 13-16 цього Положення (№222 у редакції рішення станом на 25.09.2005р.).

Пунктами 13-16 Порядку №222 у редакції рішення Комісії від 20.10.99р. №211 чітко окреслено дії Комісії при скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випусків акцій акціонерних товариств. А саме п. 13 встановлено, що скасування реєстрації випусків акцій здійснюється уповноваженою особою Комісії (начальником управління корпоративних фінансів або начальником територіального органу згідно з повноваженнями, встановленими рішеннями Комісії) шляхом видання розпорядження про скасування реєстрації випусків цінних паперів протягом п'яти робочих днів від моменту подання заяви та всіх потрібних документів.

Згідно з п. 14 Порядку на підставі Розпорядження про скасування реєстрації випусків акцій вносяться зміни до загального реєстру випуску цінних паперів, а також здійснюється анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.

Відповідно до п. 15 Порядку повідомлення учасників фондового ринку про скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій здійснюється Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку в двотижневий термін після опублікування повідомлення про скасування реєстрації випусків цінних паперів в одному з друкованих органів Комісії.

Відповідно до п. 16 Порядку знищення сертифікатів акцій та невикористаних бланків сертифікатів акцій здійснюється ліквідаційною комісією на підставі розпорядження про скасування реєстрації випусків акцій у порядку, встановленому чинним законодавством. Знищення глобального сертифіката емісії цінних паперів здійснюється в порядку, що встановлюється нормативно-правовими актами Комісії.

Вказаним Порядком в редакції на момент подачі заяви до Комісії передбачено, що у разі, якщо жоден з правонаступників акціонерного товариства, що реорганізовується, не є акціонерним товариством скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій включає в себе певну послідовність дій щодо скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.

Одними з обов'язкових дій, які здійснюються послідовно відповідачем - це обов'язок Комісії протягом п'яти робочих днів від моменту подання заяви та всіх потрібних документів видати розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій.

Таким чином, беручи до уваги наявні у справі матеріали, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку, що Комісія, отримавши повний пакет документів про скасування реєстрації випуску акцій ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" в вересні 2005 року жодних дій, що передбачені пунктами 13-16 Порядку №222 у редакції рішення Комісії від 20.10.99р., не вчинила, рішення за поданою позивачем в вересні 2005 року письмовою заявою не прийнято, чим допущено неправомірну бездіяльність.

При цьому, сама бездіяльність НКЦПФР щодо не прийняття відповідного рішення стосовно скасування реєстрації акцій ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" або відмову, має ознаки триваючого правопорушення.

Надаючи правову оцінку висновкам суду першої інстанції, судова колегія не бере до уваги посилання апелянта на лист Департаменту корпоративних відносин Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 12.12.2005 року №11/02/19582, оскільки зазначений лист за своєю суттю не є відповідним рішенням (розпорядженням) НКЦПФР.

Крім того, законодавчо встановлений порядок скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій №222 в грудні 2005 року був змінений згідно рішення Комісії №398 від 14.07.2005р., яке набуло чинності з 09.10.2005 року.

Внесеними змінами до Порядку №222 врегульовано питання відмови в зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.

Так, відповідно до п.8 вказаного Порядку така відмова складається у разі:

а) невідповідності поданих документів вимогам чинного законодавства;

б) порушення встановленого законодавством порядку припинення діяльності акціонерного товариства;

в) виявлення на дату подання документів порушення порядку скликання та/або проведення загальних зборів акціонерів, на яких прийнято рішення про припинення діяльності акціонерного товариства.

Інші причини не можуть бути підставами для відмови у зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.

Пунктом 9 Порядку скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій (в редакції рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14.07.2005 року) встановлено, відмова в зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, або скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску обігу акцій оформлюється у вигляді розпорядження про відмову із зазначенням підстав для відмови і підписується уповноваженою особою реєстру вального органу.

Як з'ясовано під час апеляційного розгляду та підтверджується матеріалами справи, жодних розпоряджень стосовно вищевказаних вимог товариства, всупереч п.9 Порядку НКЦПФР не приймалось, разом з тим лист Департаменту корпоративних відносин Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 12.12.2005 року носить радше інформативний характер, а відтак не може свідчити про вчинення апелянтом всіх передбачених законодавством дій, стосовно поданих позивачем документів.

Безпідставними є послання апелянта на невідповідність поданих позивачем документів вимогам чинного законодавства, з підстав нижчевикладеного.

Так, матеріали адміністративної справи свідчать, що лише в грудні 2005 року, при перевірці наданих товариством в вересні 2005 року документів на скасування реєстрації випуску акцій акціонерного товариства, уповноважена особа Комісії встановила, що порядок обміну та умови викупу акцій, зазначені в протоколі загальних зборів акціонерів ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" від 30.04.05р., не відповідають вимогам вищезазначених Положень №221 та №222.

При цьому, у даному випадку слід зауважити, що зазначені у листі відповідача обставини не свідчать про невідповідність поданих документів для скасування вимогам чинного законодавства, крім того доводи та обставини, на які Комісія посилається у своєму листі, носять неконкретизований характер, з яких не зрозуміло, у чому саме ці зауваження не відповідають вимогам конкретних норм матеріального права.

Суд апеляційної інстанції ставиться критично до тверджень скаржника щодо порушення позивачем під час викупу акцій вимог п.1.7 Положення про порядок реєстрації випуску акцій під час реорганізації товариств, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 30.12.1998 року №221 (в ред., чинній на 26.02.2003 року),та зазначає слідуюче.

В першу чергу слід зазначити, що положення Порядку №221 застосовуються при скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій товариств, якщо серед правонаступників такого є хоча б одне акціонерне товариство.

Натомість, згідно рішень загальних зборів акціонерів відкрите акціонерне товариство "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" припинено шляхом перетворення в товариство з обмеженою відповідальністю "Іллінціагромаш".

Крім того, згідно з п. 1.7 Порядку №221 з метою захисту прав акціонерів акціонерне товариство, що прийняло рішення про реорганізацію, зобов'язане здійснити оцінку та викуп акцій акціонерів, які вимагають цього, у випадку, коли ці акціонери не голосували за прийняття загальними зборами рішення про реорганізацію і звернулись до товариства з письмовою заявою. Викуп акцій здійснюється за ціною, що визначається за домовленістю сторін, але не нижчою за номінальну вартість акцій. Пункт 1.7 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Держкомісціннихпаперів №154 від 22.07.99 )

Матеріали адміністративної справи не містять жодних доказів щодо письмових звернень акціонерів, які були проти рішення про реорганізацію. Викуп акцій здійснювався за номінальною вартістю акцій.

Поряд із зазначеним, з метою забезпечення прав та інтересів колишніх акціонерів, які не використали свої права на обмін акцій товариства на частки правонаступника та на обов'язковий викуп товариством акцій, шляхом нарахування після скасування акцій, кредиторської заборгованості з розрахунку 1 акція дорівнює номінальній вартості - 0,25грн., яка виплачується за письмовою вимогою акціонера в термін 12 місяців з дня проведення зборів - 30.04.2005 року, а після закінчення 12-місячного терміну - перераховується поштовим переказом на адресу, зазначеній в реєстрі акціонерів або в письмовому зверненні, що підтверджуються протоколом зборів акціонерів ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" - п. 10 Протоколу.

Згідно зі ст.1 Закону України "Про господарські товариства", господарським товариством є юридична особа, статутний (складений) капітал якої поділений на частки між учасниками. До господарських товариств належать: акціонерні товариства, товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю, повні товариства, командитні товариства.

Відповідно до ст. 19 вказаного вище Закону, припинення діяльності товариства відбувається шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) або ліквідації з дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції.

Припинення товариства проводиться призначеною учасниками, судом або уповноваженим органом комісією з припинення товариства (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією) або ліквідатором. Виконання функцій комісії з припинення товариства (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління товариства. У разі припинення товариства вся сукупність прав та обов'язків товариства переходить до його правонаступників.

Відповідно до ст. 41 Закону України "Про господарські товариства" (в редакції чинній на момент реорганізації акціонерного товариства), вищим органом акціонерного товариства є загальні збори товариства. У загальних зборах мають право брати участь усі акціонери, незалежно від кількості та виду акцій, власниками яких вони є.

До компетенції загальних зборів належить, зокрема прийняття рішення про припинення діяльності товариства, призначення ліквідаційної комісії, затвердження ліквідаційного балансу.

Згідно з ст. 28 Закону України "Про господарські товариства" (в редакції чинній на момент реорганізації акціонерного товариства), акція може бути придбана також на підставі договору з її власником або держателем за ціною, що визначається сторонами, або за ціною, що склалася на фондовому ринку, а також у порядку спадкоємства громадян чи правонаступництва юридичних осіб та з інших підстав, передбачених законодавством.

За правилами ст. 42 Закону України "Про господарські товариства", рішення загальних зборів акціонерів приймаються більшістю у 3/4 голосів акціонерів, які беруть участь у зборах, з таких питань: а) зміна статуту товариства; б) прийняття рішення про припинення діяльності товариства. З решти питань рішення приймаються простою більшістю голосів акціонерів, які беруть участь у зборах.

В свою чергу, відповідно до протоколу загальних зборів акціонерів ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" від 30.04.2005 року в частині визначення розрахунку за 1 акцію в розмірі номінальної вартості одноголосно проголосовано усіма учасниками акціонерів, присутніми на зборах, водночас протокол загальних зборів акціонерів від 30.04.2005 року ніким не оскаржувався, та є чинним, що спростовує доводи апелянта наведені в скарзі.

Зрештою, судова колегія вважає безпідставними посилання апелянта на порушення прав інших акціонерів, які не були присутні на зборах акціонерів при прийняття рішень щодо реорганізації названого акціонерного товариства і створення товариства з обмеженою відповідальністю, оскільки про дату, час та місце скликання зборів акціонерів та про прийняте рішення всі акціонери були поінформовані в установленому порядку.

При цьому слід зазначити, що участь у проведенні загальних зборів є добровільною. Одночасно загальні збори вважаються правомочними, якщо в них беруть участь учасники, загальна частка яких в статутному капіталі складає більше 60%.

Варто також зауважити, що пасивна поведінка частини акціонерів не повинна впливати на права інших акціонерів (яким належить частка, що дозволяє проводити загальні збори та приймати відповідні рішення), які виявили бажання здійснити реорганізацію акціонерного товариства та не може бути перешкодою в реалізації ними своїх прав.

Згідно з ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок, щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб'єкт владних повноважень не надав до суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, водночас жодного рішення за заявою позивача від 22.09.2005 року апелянтом не приймалось.

Колегія суддів також не погоджується з доводами апелянта щодо протиправності висновків суду першої інстанції стосовно скасування реєстрації випуску акцій ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у зв"язку з припиненням його діяльності, оскільки фактично на даний час склалася ситуація при якій вже зареєстровано нову юридичну особу товариство з обмеженою відповідальністю "Іллінціагромаш", яке є правонаступником відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш", однак рішення про скасування реєстрації випуску акцій колишнього відкритого акціонерного товариства ще не прийняте.

Відтак, своєю бездіяльністю в проведенні реєстрації скасування випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій апелянт порушив права позивача як правонаступника відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш".

Таким чином зважаючи на те, що суд першої інстанції не вправі зобов'язати апелянта вчинити дії щодо скасування реєстрації випуску акцій товариства та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у зв"язку з припиненням його діяльності, оскільки такі дії мають бути вчинені суб'єктом владних повноважень в межах діючого законодавства, останній дійшов правомірного висновку вийти за межі позовних вимог, скасувати реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" та анулювати свідоцтво про реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" у зв"язку з припиненням діяльності відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш", що в повній мірі відновить порушене право позивача у справі.

Отже, наведені в апеляційній скарзі доводи не викликають сумнівів щодо правильності висновків суду першої інстанції та застосування норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до ч.1 ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Зважаючи на те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а рішення суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2013 року - без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно ст. 212 КАС України.

Ухвала суду складена в повному обсязі 18 листопада 2013 року .

Головуючий Смілянець Е. С.

Судді Граб Л.С.

Драчук Т. О.

Дата ухвалення рішення13.11.2013
Оприлюднено28.11.2013
Номер документу35555146
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —2а/0270/5692/12

Ухвала від 09.09.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 23.07.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 10.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 12.09.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

Постанова від 07.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 11.07.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 18.07.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 13.03.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 28.10.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 28.10.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні