33/469
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 33/469
16.02.09
Суддя Мудрий С.М. розглянувши справу
за позовом акціонерного страхового товариства закритого типу «Дніпроінмед»
до товариства з обмеженою відповідальністю «ІДЗ ЛТД»
про стягнення 18 460,69 грн.
За участю представників сторін:
від позивача: Іваха Є.В. –представник за довіреністю № б/н від 08.11.2008 року;
від відповідача: не з'явився.
встановив :
Акціонерне страхове товариство закритого типу «Дніпроінмед»звернулося до Господарського суду м. Києва з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «ІДЗ ЛТД»про стягнення заборгованості в сумі 18 460,69 грн.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що позивач був учасником торгів на закупівлю страхових послуг, замовником яких була виконавча дирекція Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Відповідно п. 30.1 Розділу 30 Тендерної документації, на учасника-переможця торгів покладаються всі витрати, пов'язані з укладенням договору у сумі 17 200,00 грн.
Зазначена вище сума на підставі ст. 546, 570 ЦК України сплачується кожним учасником торгів на рахунок консультанта торгів як завдаток у строк, не пізніше, ніж за 2 робочі дні до фактичної дати розкриття тендерних пропозицій.
На підставі копії рахунку-фактури товариства з обмеженою відповідальністю «ІДЗ, ЛТД» № 3-45037207 від 13.11.2007 року позивач сплатив 17 200,00 грн. витрати, пов'язані з укладання договору.
Процедура розкриття тендерних пропозицій відбулася 26.11.2007 року.
04.12.2007 року позивач отримав лист вх. № 1227 від 04.12.2007 року, згідно якого рішенням тендерного комітету Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на підставі ст. 28 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти»торги на закупівлю послуг зі страхування відміняються, оскільки на участь у торгах було подано менше трьох пропозицій щодо предмета закупівлі. В зв'язку з тим, що торги було відмінено і жодного з Учасників не було обрано переможцем, зобов'язання Учасника-переможця по сплаті витрат, пов'язаних з укладенням договору сумі 17 200,00 грн., забезпечене завдатком, навіть не виникло.
15.12.2007 року позивачем було направлено на адресу відповідача досудову претензію про повернення завдатку на суму 17 200,00 грн. Але, вимогу щодо повернення суми завдатку відповідач не задовольнив і ніяким чином не відповів на претензію.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 01.12.2008 року порушено провадження у справі, розгляд справи призначено на 16.12.2008 року.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 16.12.2008 року розгляд справи відкладено на 02.02.2009 року у зв'язку з неявкою представника відповідача.
У судовому засіданні 02.02.2009 року представник позивача подав документи на вимогу ухвали суду від 16.12.2008 року, а також заяву про продовження строку розгляду справи.
Суд задовольнив клопотання позивача про продовження строку розгляду справи.
Судом відкладено розгляд справи на 16.02.2009 року у зв'язку із клопотанням представника відповідача про колегіальний розгляд справи та його неявку в судове засідання.
Ухвалою Голови Господарського суду м. Києва від 03.02.2009 року клопотання представника товариства з обмеженою відповідальністю «ІДЗ, ЛТД»про призначення колегіального розгляду справи № 33/469 залишено без задоволення.
У судовому засіданні 16.02.2009 року представник позивача через загальний відділ діловодства Господарського суду м. Києва подав заяву про збільшення позовних вимог, відповідно до якої збільшив період нарахування та розмір штрафних санкцій. Просив позов задовольнити, стягнути з відповідача суму завдатку в розмірі 17 200,00 грн., індекс інфляції в розмірі 3 835,60 грн., три відсотки річних в розмірі 557,00 грн. та витрати по сплаті державного мита в сумі 215,85 грн., витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у розмірі 118,00 грн.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, будь-яких клопотань не подав, хоча про час та місце судового засідання був повідомлений належним чином.
Відповідно до статті 75 ГПК України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог.
Відповідно до абзацу 11 статті 1 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти», який діяв на момент оголошення та проведення тендеру (торгів), тендерна документація - документація, що готується замовником та передається учасникам для підготовки ними тендерних пропозицій щодо предмету закупівлі, визначеного замовником відповідно до цього Закону.
12.10.2007 року виконавча дирекція Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності затвердила Тендерну документацію –торги на закупівлю послуг : послуги страхування приміщення та майна.
Відповідно до п. 30.1 вказаної тендерної документації на учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 903, 904 Цивільного кодексу України, ст.12, 26, 29, 34 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти»покладаються всі витрати, пов'язані з укладання договору у сумі 17 200,00 грн. До складу затрачених витрат не включаються витрати, пов'язані з нотаріальним посвідченням договору.
Згідно з абз. 2 пункту 30.1 Тендерної документації зазначена вище сума на підставі ст.546, 570 Цивільного кодексу України сплачується кожним учасником торгів на рахунок консультанта торгів як завдаток у строк, не пізніше ніж за 2 робочі дні до фактичної дати розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до абз. 3 пункту 30.1 Тендерної документації у разі обрання учасника торгів переможцем, що підтверджується акцептом тендерної пропозиції, завдаток зараховується як оплата витрат, пов'язаних з укладенням договору, що мають бути сплачені консультанту відповідно до укладеного між замовником та консультантом угоди (договір на користь третьої особи).
13.11.2008 року відповідачем виставлено позивачу рахунок-фактуру № З-45037207 на суму 17 200,00 грн. витрат пов'язаних з укладенням договору.
14.11.2008 року платіжним дорученням № 2679 позивач перерахував на рахунок відповідача завдаток в сумі 17 200,00 грн.
Листом № 01-21-2543 від 26.11.2007 року тендерний комітет Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності повідомив, що на підставі протоколу розкриття тендерних пропозицій від 26.11.2007 року № 11 та відповідно до статті 28 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти»торги (тендер) на закупівлю послуг із страхування приміщень та майна відмінені, так як на участь у торгах було подано менше трьох тендерних пропозицій щодо предмету закупівлі.
Абзацом 4 пункту 30.1 Тендерної документації встановлено, що задаток повертається учаснику торгів, якого не було обрано переможцем, впродовж 15 робочих днів з моменту укладання договору.
15.12.2007 року позивач направив відповідачу лист № 4039 від 14.12.2007 року досудова претензія про повернення завдатку в розмірі 17 200,00 грн., у якому вимагав у відповідача повернути сплачений йому завдаток. Вказаний лист був отриманий відповідачем 19.12.2008 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Як стверджує позивач, відповідач залишив вищезазначений лист без відповіді, а вимогу останнього без задоволення.
Відповідно до ч. 1 статті 546 ЦК України виконання зобов'язання може забезпечуватись неустойкою, порукою, гарантією, заставою, при триманням, завдатком.
Згідно ч.1 статті 570 ЦК України завдатком є грошова сума або рухоме майно, що видається кредиторові боржником у рахунок належних з нього за договором платежів, на підтвердження зобов'язання і на забезпечення його виконання.
Таким чином, з врахуванням приписів ч. 1 статті 546 та ч. 1 статті 570 ЦК України, судом встановлено, що позивач платіжним дорученням № 2679 від 14.11.2008 року сплатив відповідачу завдаток в розмірі 17 200,00 грн.
Відповідно до вимог статті 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог ЦК України, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог –відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідні положення також визначаються у ч.1 статті 193 ГК України.
Згідно ч.4 статті 21 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти»у тендерній документації можуть визначатися взаємовідносини та розрахунки між замовником, експертами, консультантами, учасниками, інформаційними системами в мережі Інтернет відповідно до цивільного законодавства.
Частина 10 статті 26 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти»для оцінки тендерних пропозицій можуть залучатися відповідні експертні організації чи окремі експерти на договірних засадах між замовником та ними відповідно до положень цивільного законодавства, рекомендації яких можуть бути використані під час визначення переможця процедури закупівлі. Взаємовідносини та порядок розрахунків між сторонами договору та учасниками визначаються в тендерній документації.
Згідно ч.2 статті 530 ЦК України якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.
Абзацом 4 пункту 30.1 Тендерної документації встановлено, що задаток повертається учаснику торгів, якого не було обрано переможцем, впродовж 15 робочих днів з моменту укладання договору, але оскільки, торги відмінені, тому, зобов'язання має бути виконано у строк передбачений ч.2 статті 530 ЦК України.
Оскільки, у листі-претензії № 4039 від 14.12.2007 року позивач просив відповідача повернути завдаток в розмірі 17 200,00 грн. в строк 10 робочих днів з момент отримання даної претензії, а вона була отриманий відповідачем 19.12.2008 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, тому, відповідач повинен був виконати своє зобов'язання у строк до 09.11.2008 року (на підставі Розпорядження Кабінету Міністрів України № 10/59-Р від 28.11.2007 року «Про перенесення робочих днів у 2008 році»).
Відповідно до ч. 3 статті 571 ЦК України у разі припинення зобов'язання до початку його виконання або внаслідок неможливості його виконання завдаток підлягає поверненню.
Враховуючи вищезазначене, факт наявності основної заборгованості у відповідача перед позивачем в сумі 17 200,00 грн. належним чином доведений, документально підтверджений і відповідачем не спростований, тому позовні вимоги в частині стягнення основного боргу визнаються судом обґрунтовані та такими, що підлягають задоволенню.
Частина 2 статті 625 ЦК України передбачає, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Таким чином, вимоги позивача щодо стягнення з відповідача індексу інфляції в розмірі 3 835,60 грн. та трьох процентів річних в розмірі 557,00 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Згідно статті 49 ГПК України витрати по сплаті державного мита, витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу покладаються на відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 49, 75, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити повністю.
2.Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ІДЗ, ЛТД» (01015, м. Київ, вул. Панфіловців, будинок 1; код ЄДРПОУ 35265327) або з будь-якого рахунку, виявленого державним виконавцем під час виконання судового рішення, на користь акціонерного страхового товариства закритого типу «Дніпроінмед»(юридична адреса: 49005, м. Дніпропетровськ, вул. Сімферопольська, Б. 21, кім. 307; поштова адреса: 49044, м. Дніпропетровськ, вул. Виконкомівська, 24-а, оф. 69; код ЄДРПОУ 21870998) суму основного боргу 17 200 (сімнадцять тисяч двісті) грн. 00 коп., індекс інфляції в розмірі 3 835 (три тисячі вісімсот тридцять п'ять) грн. 60 коп., три проценти річних в розмірі 557 (п'ятсот п'ятдесят сім) грн. 00 коп. та витрати по сплаті державного мита в сумі 215 (двісті п'ятнадцять) грн. 93 коп. та 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
3.Після набрання рішенням законної сили видати наказ.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.
Суддя С.М.Мудрий
Дата підписання: 12.03.2009 року.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2009 |
Оприлюднено | 19.05.2009 |
Номер документу | 3590381 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Мудрий С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні