cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08.01.2014 р. Справа № 914/3947/13
Третя особа-1 (на стороні Позивача), що не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Львівська міська рада (79008, пл. Ринок, 1, м. Львів; ідент. код 04055896),
Третя особа-2 (на стороні Відповідача), що не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Публічне акціонерне товариство «Львівський ізоляторний завод» (79066, м. Львів, вул. Зелена, 301; ідент.код: 00111159),
Третя особа-3 (на стороні Відповідача), що не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Львівський державний університет безпеки життєдіяльності (79007, вул. Клепарівська, 35, м. Львів; ідент. код: 08571340),
Третя особа-4 (на стороні Відповідача), що не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Товариство з обмеженою відповідальністю «Центральна консалтингова компанія» (79017, вул. Водогінна, 2, м. Львів; ідент.код:32127093),
Третя особа-5 (на стороні Відповідача), що не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Приватне підприємство «Карен» (79066, вул. Вулецька, 11 Г, м. Львів; ідент.код:30649685),
Третя особа-6 (на стороні Відповідача), що не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Товариство з обмеженою відповідальністю «Інститут проблем надійності машин та споруд» (юридична адреса: 79014, м. Львів, вул. Богдана Котика, 7; ідент.код 13801244; фактична адреса: 79066, м. Львів, вул. Зелена, 301Б), -
про стягнення додаткової плати у сумі 6 838,39грн. за скид стічних вод у міську каналізацію з перевищенням допустимих концентрацій забруднюючих речовин.
Суддя: Шпакович О.Ф.
Секретар: Столяр І.І.
Представники:
Позивача: Портах С.Я. - Довіреність від 26.04.2013
Відповідача: Хоп'як В.З. - Довіреність №03.12-84 від 25.12.2013;
Третьої особи-1: не з'явився;
Третьої особи-2: Хоп'як В.З. - Довіреність №34-121 від 25.12.2013;
Третьої особи-3: Бобко У.П. - Довіреність №1/2694/03-01 від 23.12.2013;
Третьої особи-4: не з'явився;
Третьої особи-5: не з'явився;
Третьої особи-6: Москвяк Є.В. - Генеральний директор.
Львівським міським комунальним підприємством «Львівводоканал» заявлено позов до Товариства з обмеженою відповідальністю «Львівська ізоляторна компанія» з вимогою про стягнення додаткової плати (у сумі 6 838,39грн.) за скид Відповідачем стічних вод (у каналізаційну мережу міста Львова) з перевищенням допустимих концентрацій забруднюючих речовин (аміаку).
Представник Позивача повідомив про підтримання Підприємством «Львівводоканал» заявлених вимог та надав пояснення по суті спору, зазначаючи, що дію Проекту Ліміту на скид Закритим акціонерним товариством «Львівський ізоляторний завод» забруднюючих речовин в систему міської каналізації поширено на Відповідача у зв'язку з відчуженням Заводом (Третя особа-2) інженерних каналізаційних мереж Товариству «Львівська ізоляторна компанія». Також, зазначено, що Відповідач, згідно з нормою п.5.15 місцевих Правил, несе відповідальність за якісні показники усієї суміші стічних вод на своєму випуску, оскільки допустив у свою каналізаційну мережу стічні води інших осіб (Третіх осіб у справі).
25.11.2013 Відповідачем подано Відзив на позов, у якому зазначено про безпідставність та необґрунтованість позовних вимог, оскільки наявний факт скидання у каналізаційну мережу Товариства «Львівська ізоляторна компанія» стічних вод іншими суб'єктами, яким Позивачем видано Технічні умови на водопостачання (водовідведення), - без погодження із Товариством.
Представником Відповідача зазначено про факт водопостачання (Позивачем) й інших суб'єктів, які здійснюють скид стічних вод у каналізаційну мережу Товариства «Львівська ізоляторна компанія», без погодження цього питання із власником мережі (і без повідомлення Товариства про наявність субабонентів).
Представник Третьої особи-1, у судовому засіданні 23.12.2013, зазначив про підтримання позовних вимог.
23.12.2013 Третьою особою-2 надано (письмово) Пояснення по суті спору, у яких зазначено про відчуження Товариством «Львівський ізоляторний завод» частини водогінних та каналізаційних мереж Відповідачу (та кількох об'єктів нерухомості), а також - про відчуження об'єктів нерухомості Третій особі-4 та ПП «Львівбудавтосервіс», яке відчужило їх Третій особі-5. При цьому, зазначено про належність каналізаційних мереж, які знаходяться на земельних ділянках (і, відповідно, - у користуванні) Третіх осіб-4 та -5, Товариству «Львівський ізоляторний завод».
Представником Третьої особи-2 повідомлено про відсутність факту погодження із Товариством «Львівський ізоляторний завод» питання стосовно водопостачання (водовідведення) Позивачем тих суб'єктів, які здійснюють користування єдиними інженерними мережами, а також - зазначено про відсутність підстав для покладення відповідальності за скид стічних вод лише на Відповідача, оскільки до контрольного колодязя №1 ідуть стоки кількох суб'єктів.
19.12.2013 Третьою особою-3 надано (письмово) Пояснення по суті спору, у яких зазначено про факт оренди Університетом (з 08.08.2007) нежитлових приміщень І-го та ІІ-го поверхів у будинку №301 «б» на вулиці Зелена міста Львова (що належать територіальній громаді міста Львова). При цьому, водопостачання та водовідведення об'єкту оренди здійснюється Позивачем на підставі Договору №102492 від 21.01.2013.
Представником Третьої особи-3 повідомлено про відсутність у Проекті ліміту на скид Університетом забруднюючих речовин в систему міської каналізації (затвердженого 24.12.2004) об'єкту водопостачання Університету, який знаходиться у місті Львові, вулиця Зелена, 301 «б» (оскільки приміщення надано Університету у найм 08.08.2007).
Третіми особами-4 та -5 вимог суду - не виконано, про наявність поважних причин зазначеної обставини - не повідомлено.
Представником Третьої особи-6 повідомлено про проведення Інститутом (власними силами) мережі водопостачання до приміщень ІІІ-го поверху будинку №301 «б», придбаних у КП «Світанки» за Договором купівлі-продажу від 29.07.2004. При цьому, зазначено, що водовідведення здійснюється в існуючу каналізаційну мережу будинку.
У ході ознайомлення з обставинами спору та дослідження поданих доказів, а також - заслухання пояснень Представників Учасників процесу, - судом встановлено :
08.11.2010 Львівським міським комунальним підприємством «Львівводоканал» (Позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Львівська ізоляторна компанія» (Відповідач) укладено Договір №306664, згідно з умовами якого (п.п.1, 2) Позивач здійснює постачання Відповідачу питної води та приймання його стічних вод.
Відповідно до умов п.1.1. Договору, на відносини Сторін (стосовно скиду Відповідачем стічних вод та приймання їх Позивачем) поширюється дія Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова, затверджених Рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №292 від 18.09.2002 (місцеві Правила), які розроблено у відповідності до вимог Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених Наказом №37 від 19.02.2002 Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України (державні Правила).
Нормами п.1.9 державних Правил встановлено:
-кожне Підприємство скидає стічні води в каналізаційну систему населеного пункту через окремий випуск з обов'язковим улаштуванням контрольних колодязів, розташованих за межами Підприємства, в місцях, що мають під'їзні дороги;
-об'єднання випусків стічних вод від кількох Підприємств дозволяється тільки після контрольного колодязя на випуску кожного Підприємства (зазначена норма передбачена і пунктом 5.16 місцевих Правил).
На території вулиці Зелена (міста Львова), 301 та 301 «б», існує єдина інженерна мережа водовідведення, у яку здійснюють скид стічних вод кілька суб'єктів: Відповідач та усі Треті особи у справі.
Єдина інженерна мережа водовідведення первинно належала Третій особі-2 (Товариству «Львівський ізоляторний завод»), якою відчужено:
-Відповідачу частину інженерних мереж (згідно з Договором №4/07 від 27.07.2005), а також - частину об'єктів нерухомості;
-Приватному підприємству «Львівбудсервіс» (09.10.2005) об'єкт нерухомості, який, згідно з Договором від 24.02.2006, перейшов у власність Третьої особи-5 (ПП «Карен»);
-Третій особі-4 об'єкт нерухомості, визначений Договором від 03.09.2007.
При цьому, належні Третій особі-2 інженерні мережі водовідведення, крім тієї частини, що відчужена Відповідачу, перебувають і надалі на балансі Товариства «Львівський ізоляторний завод».
Отже, згідно з нормами п.1.4 державних Правил, п.1.2 Правил користування системами централізованого водопостачання та водовідведення в населених пунктах України (Правил користування), необхідним було визначення Позивачем основного споживача (абонента) та субспоживачів (субабонентів), що, у даному випадку, - відсутнє.
Позивачем належним чином не погоджено жодному суб'єкту (що користується спільною інженерною мережою водовідведення) Проекту ліміту на скид забруднюючих речовин у систему міської каналізації, обов'язковість якого визначена місцевими Правилами (п.п.2.5.2., 4.2.2.2, 4.4). При цьому, важливо, що Проект ліміту від 28.04.2004, розроблений Третьою особою-2, не відповідає дійсним обставинам.
Оскільки контрольні колодязі суб'єктів, що здійснюють скид стічних вод у міську каналізацію, визначаються Проектами ліміту на скид забруднюючих речовин у міську каналізацію (п.7.1.5 місцевих Правил), тому, відсутність таких Проектів ліміту зумовила відсутність факту встановлення контрольних колодязів для Відповідача та Третіх осіб. Усупереч вимогам п.4.1.6.2 місцевих Правил, Позивачем не визначено контрольні колодязі і у виданих Технічних умовах (на водопостачання та водовідведення).
Тобто, з вини Позивача наявний факт недотримання вимог пункту 1.4. державних Правил, яким передбачено можливість Водокористувача - субабонента, який скидає стічні води в міську каналізаційну мережу через мережі основного Абонента, здійснювати такий скид лише за умови укладення з основним Абонентом відповідної угоди та погодження такого питання з Водоканалом.
Отже, наявний факт ухилення Позивачем від належного врегулювання відносин кількох суб'єктів стосовно водовідведення через єдину інженерну мережу, яка на даний час (у відповідних частинах) належить Відповідачу та Третій особі-2 (так як Товариством «Львівський ізоляторний завод» частину мереж відчужено Товариству «Львівська ізоляторна компанія»). Тому, Позивачем, при наявності кількох фактичних субабонентів, яким Підприємством «Львівводоканал» видано Технічні умови (на водопостачання і водовідведення) та з якими укладено договори на водопостачання і водовідведення, не визначено кожному субабоненту контрольного колодязя, що, згідно з нормами п.1.9 державних Правил та п.5.16 місцевих Правил, зумовлює відсутність правових підстав для об'єднання випусків стічних вод від кількох суб'єктів.
При цьому, Позивачем не дотримано вимог розділу 4 Правил користування стосовно приєднання до водогінних мереж та видачі суб'єктам Технічних умов, зокрема:
-пункту 4.7, яким врегульовано порядок приєднання мереж водовідведення субспоживачів до мереж споживачів (на такі відносини поширено дію п.п.4.1-4.6 Правил);
-пункту 4.8, яким зобов'язано Виробника послуг (у даному випадку - Позивач) узгоджувати приєднання водопровідних вводів субспоживачів до водопровідних мереж споживачів лише за умови наявності згоди споживачів;
-пункту 4.14, яким встановлено, що, у випадку розміщення на одній території кількох промислових підприємств, які скидають стоки у міську мережу водовідведення, Виробник послуг (у даному випадку - Позивач), при видачі технічних умов, передбачає встановлення контрольних колодязів на внутрішньомайданчикових мережах для кожного з підприємств.
Оскільки факти відсутності встановлення Позивачем контрольних колодязів для Третіх осіб та відсутності погодження із власниками інженерних водогінних мереж питання приєднання до мереж інших суб'єктів є порушенням встановлених вимог законодавчих актів, тому, підстави для покладення на Відповідача усієї відповідальності за якісні показники стічних вод кількох суб'єктів - відсутні.
При цьому, важливо, що Позивачем не тільки не вживались необхідні заходи для погодження із власниками інженерної мережі питання стосовно приєднання до мережі інших суб'єктів, але й не здійснювалось і повідомлення власників мереж про факти видачі іншим суб'єктам Технічних умов на приєднання до їх водогінної мережі.
Факт дотримання Позивачем вимог п.4.1 місцевих Правил, якими визначено порядок приєднання підприємств до каналізаційних мереж, - також відсутній.
Так, Позивачем, при видачі (у 2006-07рр.) Третім особам Технічних умов (на водопостачання і водовідведення), не виконано вимог п.4.1.6.2 місцевих Правил стосовно обов'язкового зазначення в ТУ контрольних колодязів та місця приєднання до каналізаційних мереж. При цьому, усупереч встановленим вимогам, у Технічних умовах зазначено: «для водовідведення стоків використати існуючі мережі каналізації», без конкретизації та ідентифікації цих мереж, а також - без з'ясування питання належності мереж (без встановлення власника чи володільця мереж) та визначення статусу суб'єкта (споживач чи субспоживач).
Згідно з вимогами п.4.1.7 місцевих Правил та Технічних умов (виданих Третім особам), Технічні умови підлягали погодженню з Державним управлінням екології та природних ресурсів у Львівській області і Управлінням інженерного господарства Департаменту ЖГтІ Львівської міської ради. Проте, доказів такого погодження - не надано.
Крім цього, важливо, що Позивач не спромігся надати суду інформацію стосовно обставин приєднання мереж водовідведення будинку №301 «б» (приміщення у якому належать на праві власності територіальній громаді міста Львова та Третій особі-6) до єдиної інженерної мережі, яка належить Відповідачу та Третій особі-2.
Оскільки Відповідач не надавав дозволу і не погоджував іншим суб'єктам питання стосовно приєднання їх до належної йому мережі водовідведення, тому, ствердження Позивача про необхідність застосування до спірних правовідносин норми п.5.15 місцевих Правил - безпідставне, так як відсутній факт «допуску» Товариством «Львівська ізоляторна компанія» інших суб'єктів до власної каналізаційної мережі.
Позовні вимоги (до Відповідача) обґрунтовано наявністю Проекту ліміту на скид Третьою особою-2 забруднюючих речовин у систему міської каналізації, погодженого Львівським міським комунальним підприємством «Львівводоканал» (28.04.2004) та Комунальним підприємством «Інспекція благоустрою та екології м. Львова» (17.05.2004).
Відповідно до даних Службової записки (від 26.12.2013) начальника Служби контролю за водоспоживанням та водовідведенням ЛМКП «Львівводоканал», 23.03.2007 Відповідач звернувся до Позивача з Листом-проханням про передачу йому Проекту ліміту на скид Товариством «Львівський ізоляторний завод» забруднюючих речовин у міську каналізацію (від 28.04.2004), у зв'язку з чим дію зазначеного Проекту ліміту поширено на Товариство «Львівська ізоляторна компанія», оскільки, як зазначено у Службовій записці, «територія та усі мережі ЗАТ «Львівський ізоляторний завод» переходили до ТзОВ «Львівська ізоляторна компанія» і ніяких змін у водопровідно-каналізаційних мережах не відбулось».
Проте, зазначені у Службовій записці дані не відповідають дійсності, оскільки, згідно з Договором купівлі-продажу №4/07 від 27.07.2005, Третьою особою-2 відчужено Відповідачу лише частину водопровідно-каналізаційних мереж (визначених Додатком №1 до Договору), тому, наявним був факт перебування єдиної інженерної мережі (у відповідних частинах) у власності двох суб'єктів господарювання.
Отже, правові підстави для поширення дії Проекту ліміту, розробленого Третьою особою-2, на Відповідача - відсутні, оскільки:
-У Проекті ліміту передбачено, що вся інженерна мережа належить Товариству «Львівський ізоляторний завод», тому, факт переходу частини цих мереж до іншого суб'єкта не зумовлює наявність підстав для поширення на нього дії Проекту ліміту у цілому:
-Проект ліміту, який розробляється водокористувачем, підлягає обов'язковому погодженню з Комунальним підприємством «Львівводоканал» та Комунальним підприємством «Адміністративно-технічне управління» (у минулому - Комунальним підприємством «Інспекція благоустрою та екології м. Львова»). Проте, у даному випадку, відсутній факт погодження будь-яких змін щодо дії Проекту ліміту (від 28.04.2004) зазначеними Підприємствами, від імені яких вправі діяти керівники чи особи, повноваження яких визначаються довіреністю Підприємств.
-Третя особа-2 і надалі залишилась володільцем частини єдиної інженерної мережі, тому, для неї також була обов'язковою наявність Проекту ліміту на скид забруднюючих речовин.
Проте, при відсутності правових підстав та усупереч вимогам чинного законодавства і фактичним обставинам, Позивачем належним чином не врегульовано питання стосовно здійснення водовідведення Третіми особами, що зумовило включення у Перелік підприємств, для яких встановлюється ліміт на скид забруднюючих речовин у міську каналізацію (станом на 01.01.2012), лише Відповідача (№161). Факт включення у Перелік ще й Третьої особи-3 (№1013) зумовлений лише наявністю у нього Проекту ліміту стосовно іншого об'єкту водовідведення, який не стосується предмету спору.
Оскільки показники забруднюючих речовин у стічних водах ( у контрольному колодязі №1), пробу з яких відібрано Позивачем 25.09.2012 (Акт №4882), не відображають якісного складу стічних вод Відповідача, що зумовлено фактом надходження до КК-1 стоків кількох суб'єктів, з якими Підприємством «Львівводоканал» належним чином (згідно з вимогами законодавства) відносин стосовно водовідведення (у каналізаційну мережу міста Львова через мережі Відповідача) - не врегульовано, тому, правові підстави для покладення на Відповідача усієї відповідальності за якісний стан стічних вод кількох суб'єктів - відсутні.
Отже, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Згідно з нормою ч.1 ст.49 ГПКУ, наявні підстави для покладення на Позивача судових витрат у даній справі.
Виходячи з наведеного та керуючись нормами ст.ст. 173, 193 ГК України; ст.ст. 11, 509, 526 ЦК України; п.п. 1.2, 1.4, 4.1, 4.3, 4.7-4.9, 4.14 Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України (затверджених Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України №190 від 27.06.2008); п.п.1.1-1.9 Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України (затверджених Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України №37 від 19.02.2002); п.п. 1-7 Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова (затверджених Рішенням Виконавчого комітету Львівської міської ради №292 від 18.09.2002); ст.ст. 4-3, 4-7, 27, 32, 33, 34, 36, 43, 49, 69, 82 ГПК України, - суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову - відмовити повністю.
Повне Рішення складено 11.01.2014р. (відповідно до норм ч. 4 ст. 85 та ч. 3 ст. 50, ч. 3 ст. 51 ГПКУ).
Рішення (при відсутності своєчасного оскарження), згідно з нормами ч. 5 ст. 85, ч. 1 ст. 93 ГПКУ, набирає законної сили після спливу 10-денного строку з дня його прийняття (складення повного тексту).
Суддя Шпакович О.Ф.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 08.01.2014 |
Оприлюднено | 13.01.2014 |
Номер документу | 36560257 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні