Постанова
від 11.12.2008 по справі 11/503
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

 

 

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА 01025,  м. Київ, 

вул. Десятинна,  4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К

Р А Ї Н И

 

м. Київ

 11.12.2008 р.                                                         

                                           №

11/503 

 

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Винокурова К.С. при секретарі судового засідання Давиденко

Д.В.

розглянув у відкритому судовому засіданні

адміністративну справу

За позовом        ОСОБА_1

до                      1) Київського міського

військового комісаріату

  2) Головного управління Пенсійного фонду України

у місті Києві

про                    проведення перерахунку

пенсії

    

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Київського

міського військового комісаріату, Головного управління Пенсійного фонду України

в м. Києві про зобов'язання виплатити йому пенсію з урахуванням таких надбавок:

-          з 01

січня 2003 року - 100 % надбавки, введеної Указом Президента України від 23

лютого 2002 року № 173;

-          з 01

червня 2003 року - 90 % надбавки згідно з Указом Президента України від 05

травня 2003 року № 389/03.

-          з 01

вересня 1999 року по 31 грудня 2002 року - 40 % надбавки посадового окладу,

введеної Указом Президента України від 14.07.1999 р. № 847/99;

-          з 01

травня 2001 року -33,3% розміру щомісячної премії згідно з п. 3 Постанови

Кабінету Міністрів України від 22.05.2000 р. № 829.

Позивач також просив виплатити суму заборгованості

пенсії за період з 12.10.1996 року по 31.12.2004 року з урахуванням індексації

відповідно до статті 64 Закону України № 2262 «Про пенсійне забезпечення осіб,

звільнених з військової служби та деяких інших осіб»та ст.ст. 2, 6 Закону

України «Про індексацію грошових доходів населення».

Ухвалою суду від 01.09.2008 р. відкрито провадження в

адміністративній справі за вищезазначеним позовом, закінчене підготовче

провадження та призначено справу до судового розгляду.

В судовому засіданні позивач підтримав позовні вимоги. В

обґрунтування своїх вимог посилався на Закон України «Про пенсійне забезпечення

осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб»№ 2262-12 (далі

-Закон № 2262-12), а саме на ст. 63 цього Закону, відповідно до якого Позивачу

необхідно було провести перерахунок пенсії з урахуванням всіх перелічених ним

надбавок.

Представник відповідача 1 -Київського міського

військового комісаріату в судове засідання не направив свого представника, хоча

про час і місце судового розгляду був повідомлений належним чином, що

підтверджують поштові повідомлення про вручення кореспонденції відповідачу 1,

які повернулись на адресу суду.

Нез'явлення відповідача -суб'єкта владних повноважень,

належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без

поважних причин, не перешкоджає розгляду справи судом відповідно до ст. 128 КАС

України на підставі наявних у ній доказів.

Представник Відповідача 2 подав заперечення проти

позовних вимог, де зазначив, що законодавством з питань пенсійного забезпечення

військовослужбовців, яке діяло до 1 січня 2005 року, не було передбачено

можливості перерахунку раніше призначених пенсій у зв'язку із запровадженням

після звільнення військовослужбовців та осіб, котрі мають право на пенсію

згідно з Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з

військової служби, та деяких інших осіб", нових щомісячних додаткових

видів грошового забезпечення, яких вони не отримували під час служби.

Відповідач 2 зазначив, що на виконання вимог ч. 2

Прикінцевих положень Закону України від 15.06.2004 року № 1769 «Про внесення

змін до статті 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення

військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх

справ та деяких інших осіб», який набрав чинності з 01.01.2005 р., позивачу був

зроблений перерахунок раніше призначеної пенсії з урахуванням положень Закону

України № 2262 та здійснено виплату 50 % перерахованої пенсії з 01.01.2005 р.,

а з 01.01.2006 р. -100 відсотків перерахованої пенсії.  

Крім того, представником ГУ ПФ України в м. Києві було

заявлено клопотання про застосування наслідків пропущення позивачем

процесуального строку звернення до суду, передбаченого ст. 99 КАС України.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши

пояснення позивача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких

ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для

розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

 

ВСТАНОВИВ:

 

Позивач ОСОБА_1 проходив військову службу у Збройних

Силах, в 1984 році був звільнений зі служби, згідно Наказу Головнокомандуючого

сухопутними військами НОМЕР_1 від ІНФОРМАЦІЯ_1 р., після чого йому була

призначена пенсія.

Пенсія позивачу обчислюється у відповідності до Закону

України від 09.04.1992 року № 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення

військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх

справ та деяких інших осіб" та згідно розрахунку пенсії, здійсненого

військовим комісаріатом, пенсія позивача за вислугу років станом на 01.09.2004 р.

складається з наступного:

-         

посадовий оклад у розмірі 170 грн.;

-          оклад

за військове звання у розмірі 130 грн.;

-          процентна надбавка за вислугу років

40%;

-          грошове

забезпечення в сумі 588 грн.;

-         

надбавка 40% згідно постанови КМ України від 13ю07.2004 р. № 895;

          У

відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.11.2006 р. № 1522

«Про передачу органам Пенсійного фонду України функцій з призначення і виплати

пенсій деяким категоріям громадян»встановлено, що функції призначення і виплати

пенсій категоріям осіб відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення

осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»з 01 січня 2007 року

передаються органам Пенсійного фонду України.

Позивачем не надано під час судового розгляду

підтвердження письмового звернення до Київського міського військового

комісаріату або до ГУ ПФ України в м. Києві з вимогою здійснити перерахунок

пенсії з урахуванням всіх зазначених у позові надбавок.

Позиція ГУ ПФ України в м. Києві викладена у

запереченнях, які знаходяться в матеріалах справи. Відповідач вважає, що

перерахунок раніше призначених пенсій з урахуванням усіх нововведених

щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії став можливим з 1

січня 2005 року з прийняттям Верховною Радою України Закону України від

15.06.04 № 1769-1V "Про внесення змін до статті 43 Закону України

"Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і

рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб", яким було

передбачено здійснити перерахунок усіх пенсій з 1 січня 2005 року за новою

нормативною базою.

Відповідачем 2 також зазначено, що з 1 січня 2005 року

усім звільненим військовослужбовцям, пенсії перераховані виходячи з розміру

грошового забезпечення за останньою штатною посадою, займаною конкретним

військовослужбовцем перед звільненням, з військової служби, враховуючи

відповідні оклади за посадою, військовим званням, процентну надбавку за вислугу

років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати,

підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством. Проте, вимоги

щодо перерахунку пенсії з урахуванням запроваджених після звільнення зі служби

нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премій за минулий

час, тобто до 1 січня 2005 року, задоволенню не підлягають, оскільки цей Закон

України набув чинності 1 січня 2005 року і не має зворотної сили.

Такої ж позиції дотримується Пленум Верховного Суду

України у постанові № 4 від 15 квітня 2005 року "Про окремі питання

застосування судами України законодавства про пенсійне забезпечення

військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби), осіб

начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб"

. Зокрема, в п. 8 постанови зазначено, що цей Закон України, який набув

чинності 1 січня 2005 року, не має зворотної сили, тому вимоги щодо перерахунку

пенсії з урахуванням запроваджених після звільнення зі служби нових щомісячних

додаткових видів грошового забезпечення та премій за минулий час, тобто до 1

січня 2005 року, задоволенню не підлягають.

Оскільки позивач під час проходження надбавок не

отримував, був звільнений в запас у 1984 році, тому дія нормативно-правових

актів, якими було введено додаткове грошове забезпечення військовослужбовцям

протягом 1996-2003 років на нього не поширюється.

В ході судового розгляду адміністративної справи

представником відповідача 2 заявлено клопотання про застосування строків

позовної давності.

Відповідно до ст. 99 КАС України для звернення до

адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи

встановлюється річний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з

дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав,

свобод чи інтересів. Якщо законом встановлена можливість досудового порядку

вирішення спору і позивач скористався цим порядком, то обчислення строку

звернення до адміністративного суду починається з дня, коли позивач дізнався

про рішення суб'єкта владних повноважень за результатами розгляду його скарги

на рішення, дії або бездіяльність суб'єкта владних повноважень.

Позивач вважає, що з прийняттям Закону України

15.06.2004 р. № 1769-ІV "Про внесення змін до статті 43 Закону України

"Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і

рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб" в нього

виникло право на перерахунок пенсії за весь період з моменту її призначення.

Даний Закон набув чинності з 1 січня 2005 року. Таким

чином, днем, коли позивач дізнався або повинен був дізнатись про порушення

своїх прав, свобод чи інтересів і звернутись за захистом своїх порушених прав

до суду, необхідно вважати день набрання чинності цього Закону. З огляду на це,

позивачем був пропущений річний строк для звернення до адміністративного суду

за захистом прав, свобод та інтересів, встановлений ст. 99 КАС України.

Стаття 100 КАС України встановлює наслідки пропущення

строків звернення до адміністративного суду, а саме: пропущення строку

звернення до адміністративного суду є підставою для відмови у задоволенні

адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполягає одна із сторін.

Враховуючи всі вищенаведені обставини, а також факт

пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду, суд приходить до

висновку про відмову у задоволенні позову.

Керуючись п. 1 ст. 100, ст.ст. 161-163 КАС України,

Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

 

У задоволенні позовних вимог відмовити.

 

Постанова набирає законної сили після закінчення строку

подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги в порядку,

встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова

може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст.186

Кодексу адміністративного судочинства України.

 

Суддя                                                                                                 

К.С. Винокуров

 

Дата складення та підписання

постанови в повному обсязі -09.01.2009.

 

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.12.2008
Оприлюднено15.06.2009
Номер документу3818042
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11/503

Рішення від 02.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Любченко М.О.

Ухвала від 06.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Любченко М.О.

Ухвала від 29.06.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 20.06.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Рішення від 01.03.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Постанова від 11.12.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Постанова від 26.01.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Постанова від 07.05.2008

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Науменко І.М.

Постанова від 19.03.2007

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Вербицька О.В.

Судовий наказ від 22.01.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко І.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні