Рішення
від 05.06.2014 по справі 906/1898/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "05" червня 2014 р. Справа № 906/1898/13

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Лозинської І.В.

за участю представників сторін:

від позивача: Семенюк В.С. - головний спеціаліст - юрисконсульт другого відділу досліджень і розслідувань, дов. №1.20/6-3119 від 16.09.2013 р.; Ковальчук Л.М. - начальник другого відділу досліджень і розслідувань, дов. №1.20/2-1276 від 21.05.14 р.

від відповідача: Пащенко Л.М. - Великокоровинецький селищний голова, паспорт серія НОМЕР_1, виданий Чуднівським РВ УМВС України в Житомирської області;

- від третіх осіб: Мислінський В.М. - керівник Великокоровинецкого селищного комунального підприємства "Каскад"; Зубовський Д.О. - представник Житомирського обласного управління водних ресурсів, дов. № 06-535 від 14.04.2014 р.

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (м. Житомир)

до Великокоровинецької селищної ради Чуднівського району Житомирської області (смт. Великі Коровинці)

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Житомирське обласне управління водних ресурсів (м. Житомир); Великокоровинецке селищне комунальне підприємство "Каскад" (смт. Великі Коровинці)

про зобов'язання виконати рішення

23.12.2013 р. Житомирське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України звернулось з позовом до господарського суду про зобов"язання Великокоровинецьку селищну раду Чуднівського району Житомирської області виконати рішення Адміністративної колегії Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету від 27.08.2013 р. №1.16/-67 у справі №4.7.7-66/2013.

Ухвалою від 26.12.2013 р. господарський суд позовні матеріали повернув позивачу без розгляду, відповідно до п. 3 ст. 63 ГПК України.

10.01.2014 р. до господарського суду від позивача надійшла апеляційна скарга №1.20/6-21 від 09.01.2014 р. на ухвалу від 26.12.2013 р.

Рівненський апеляційний господарський суд постановою від 05.02.2014 р. ухвалу господарського суду від 26.12.2013 р. скасував, матеріали справи № 906/1898/13 передав на розгляд до господарського суду Житомирської області (а. с. 45 - 48).

Ухвалою від 27.03.2014 р. господарський суд, зокрема, порушив провадження у справі, призначив засідання суду, витребував від сторін додаткові документи та докази; залучив для участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Житомирське обласне управління водних ресурсів (м. Житомир) (а. с. 51, 52).

17.04.2014 р. до господарського суду від позивача надійшов лист від 17.04.2014 р., вих. 31.20/6-951 про надання пояснень та документів у справі з копією рішення відповідача від 14.02.2012 р. №287 "Про затвердження тарифів на водопостачання та водовідведення Великокоровинецького селищного комунального підприємства "Каскад" (а. с. 53 - 57).

17.04.2014 р. до господарського суду відповідачем подано заяву від 17.04.2014 р. про визнання позовних вимог (а. с. 57).

В засіданні суду 17.04.2014 р. представник відповідача надала для долучення до матеріалів справи копію рішення Великокоровинецької селищної ради № 287 від 14.02.2012 р. "Про затвердження тарифів на водопостачання та водовідведення селищного комунального підприємства" норм витрат води згідно з БніП 2.04.01-85 "Внутрішній водопровід і каналізація будинків", затверджених селищним головою (а. с. 59 - 69).

Ухвалою від 22.05.2014 р. господарський суд, серед іншого, продовжив строк вирішення спору по справі до 09.06.2014 р.; залучив для участі у справі в якості третьої особи яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Великокоровинецке селищне комунальне підприємство "Каскад"; зобов'язав відповідача надати для огляду в засіданні суду оригінальний текст рішення Великокоровинецької селищної ради Чуднівського району від 14.02.2012 р. №287 з матеріалами протоколу проведення 18 сесії селищної ради шостого скликання та належним чином засвідчену копію вказаного рішення до матеріалів справи (а. с. 98, 99).

В засіданні суду представниками позивача позовні вимоги підтримано в повному об'ємі.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнала.

В засіданні суду представники третіх осіб які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача проти позову заперечили з підстав, викладених у письмовому пояснення у справі Житомирського обласного управління водних ресурсів від 21.05.2014 р. №06-689 з додатками (а. с. 90 - 94).

Розглянувши матеріали справи, заслухавши повноважних представників сторін та третіх осіб, оглянувши матеріали справи №4.7.7-66/2913 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, протоколи сесій селищної ради, рішення, прийняті радою за 2012 р., господарський суд,-

ВСТАНОВИВ:

14.06.2013 р. до Житомирського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України (далі - позивач) надійшла скарга від жительки АДРЕСА_1 ОСОБА_8 на неправомірні дії СКП "Каскад" в частині надання вказаним підприємством договору на водопостачання та водовідведення, який не відповідає типовому договору, а також встановленні завищених середньомісячних норм споживання води - 4,5 куб. м. (копії на а. с. 77 - 80).

Відповідно до розпорядження Адміністративної колегії позивача від 17.07.2013 р. №1.17/-66 р. у справі №4.7.7-66/2013 "Про початок розгляду справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції" розпочато розгляд справи за ознаками вчинення Великокоровинецькою селищною радою порушення законодавства про захист економічної конкуренції, що полягають у створенні СКП "Каскад" умов для вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції шляхом прийняття рішення №287 від 14.02.2012 р., яким встановлено єдину норму витрат води на одну людину у розмірі 4,5 м.куб/міс., без врахування того, що будинки не всіх мешканців селища обладнані ваннами, водонагрівачами та каналізацією (а. с. 84, 85).

За результатами проведеної перевірки адміністративна колегія Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийняла рішення від 27.08.2013 №1.16/-67р „Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції " у справі №4.7.7-66/2013 (далі - рішення позивача) (а. с. 4-5).

В рішенні позивача зазначено, зокрема, що СКП "Каскад" (далі - підприємство) надає послуги з холодного водопостачання та водовідведення на території смт. Великі Коровинці на підставі укладених із споживачами договорів за тарифами, встановленими рішенням Великокоровинецької селищної ради від 14.02.2014 р. №287 "Про затвердження тарифів на водопостачання та водовідведення селищного комунального підприємства "Каскад" ; нарахування плати мешканцям, які не мають приладів обліку холодної води здійснюється підприємством у розмірі 4,5 м. куб/міс. (приготування їжі, прання, прийняття душу (ванни) туалет) (копія на а. с. 57).

У рішенні позивача також вказано, що згідно з розрахунками підприємства щодо кількості води, яку планується подавати населенню у 2012 р., у житлові будинки з водопроводом, каналізацією, ваннами та водонагрівачами - 4,5 м.куб/міс., а житлові будинки з водопроводом (без лічильника) - 3,6 м.куб/міс.; разом з тим, селищною радою встановлено єдину норму для всіх споживачів, що не мають лічильника - 4,5 м.куб/міс.

Пунктом 1 рішення позивача визнано дії відповідача які полягають у встановленні рішенням Великокоровинецько селищної ради № 287 від 14.02.2012 р. єдиної норми витрат води на одну людину в місяць в розмірі 4,5 м3/міс без урахування того, що не всі будинки мешканців селища обладнані системою централізованої каналізації, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що полягають у створенні умов СКП «Каскад» для вчинення порушень вказаного законодавства.

Пунктом 2 рішення позивача зобов'язано Великокоровинецьку селищну раду у двомісячний строк з дня одержання рішення припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції, зазначене у пункті 1 рішення позивача, шляхом внесення змін до рішення Великокоровинецької селищної ради від14.02.2012 р. № 287 в частині встановлення обґрунтованих норм витрат води на одну людину.

Відповідач вказане рішення позивача не оскаржив у встановленому порядку та не виконав, що зумовило звернення позивача до господарського суду із позовними вимогами про зобов'язання відповідача виконати рішення Адміністративної колегії Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету від 27.08.2013 р. №1.16/-67 у справі №4.7.7-66/2013, які є обґрунтованими та правомірними, а отже підлягають задоволенню на підставі такого.

Порядком розроблення та затвердження нормативів питного водопостачання, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 р. № 1107 (далі - Порядок) передбачено, зокрема, вимоги до розроблення та затвердження нормативів питного водопостачання.

Так, п. 2 Порядку визначено, що норматив (норма) питного водопостачання - розрахункова кількість питної води, яка необхідна для забезпечення питних, фізіологічних, санітарно-гігієнічних та побутових потреб однієї людини протягом доби у конкретному населеному пункті, на окремому об'єкті або транспортному засобі. Нормативи питного водопостачання використовуються для визначення обсягів постачання питної води у разі відсутності або тимчасової несправності засобів обліку споживання питної води. Пунктом 3 Порядку встановлено, що перегляд нормативів питного водопостачання здійснюється один раз на три роки, а у разі необхідності допускається їх достроковий перегляд. Згідно з п. 4 Порядку, нормативи питного водопостачання у конкретному населеному пункті розробляються згідно з Методикою визначення нормативів питного водопостачання населення, затверджуються органами місцевого самоврядування після погодження з місцевими органами виконавчої влади з питань охорони здоров'я, охорони навколишнього природного середовища та водного господарства. Згідно з п. 5. Порядку, під час розроблення нормативів питного водопостачання у конкретному населеному пункті враховуються: район та умови проживання (ступінь благоустрою житла за класифікацією Державних будівельних норм "Внутрішній водопровід і каналізація будинків".

Методика визначення нормативів питного водопостачання населення затверджена Наказом Державного комітету України з питань житлово - комунального господарства від 27.09.2005 р. №148 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 17.10.2005 р. за N 1210/11490.

Пунктом 5 Методики передбачено, серед іншого. проведення вибіркових приладних вимірювань фактичного водоспоживання населенням, а підпунктом 5.2 визначено, що вимірюваннями повинні бути охоплені що найменш 13 будинків кожного виду благоустрою (різновиду норм водоспоживання, які визначені обстеженням житлового фонду населеного пункту).

До матеріалів справи надано поточні індивідуальні технологічні нормативи використання питної води на території смт. Великі Коровинці, розроблені Великокоровинецким селищним комунальним підприємством "Каскад", які узгоджені з Держуправлінням охорони навколишнього природного середовища, в Житомирській області, Житомирським обласним управлінням водних ресурсів та Національним агентством України з питань забезпечення використання енергетичних ресурсів (а. с. 65 - 69), з яких вбачається, зокрема, що норми витрат води згідно з БніП 2.04.01-85 "Внутрішній водопровід і каналізація будинків" встановлені в таких розмірах на одну людину за місяць :

- жилі будинки з водопроводом та каналізацією без ванн - 2,9 м. куб.;

- таке ж, газопостачанням - 3,6 м.куб.;

- таке ж, з водопроводом, каналізацією та ваннами, з водонагрівачами, що працюють на твердому паливі - 4,5 м.куб.

Однак, відповідачем відповідно до рішення Великокоровинецької селищної ради № 287 від 14.02.2012 р. "Про затвердження тарифів на водопостачання та водовідведення селищного комунального підприємства "Каскад" встановлено єдину норму витрат води на одну людину в місяць - 4,5 м.куб. (копія на а. с. 105), що є порушенням вказаної Методики.

Згідно з п. 4 Порядку розроблення та затвердження нормативів питного водопостачання, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 1107 від 25.08.2004 р. нормативи питного водопостачання у конкретному населеному пункті розробляються та науково обґрунтовуються згідно з Методикою визначення нормативів питного водопостачання населення спеціалізованими науково - дослідними організаціями на замовлення органів місцевого самоврядування та затверджуються ними після погодження з місцевими органами виконавчої влади з питань охорони здоров'я, охорони навколишнього природного середовища та водного господарства.

До матеріалів справи надано копію Поточних індивідуальних технологічних нормативів використання питної води Виликокоровинецьким селищним комунальним підприємством "Каскад", узгоджених Держуправлінням охорони навколишнього природного середовища, Житомирським обласним управлінням водних ресурсів та Національним агентством України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів, в яких зазначено норму водоспоживання на 1 людину на добу в будинку без лічильника в розмірі 0,150 м.куб, що в розрахунку на місяць буде становити 4,5 м. куб. (а. с. 65, 66).

У письмовому поясненні Житомирського обласного управління водних ресурсів від 21.05.2014 р. №06-689 зазначено, що згідно з БніП 2.04.01-85 "Внутрішній водопровід і каналізація приміщень" норма витрат води на одну людину для житлових будинків квартирного типу з водопроводом, каналізацією і ваннами з водонагрівачами, які працюють на твердому паливі становить 150 л на добу, відповідно, норма витрат води на місяць буде становити 4500 л/місяць або 4,5 м. куб/міс. (150 х 30), що і було встановлено рішенням відповідача від 14.02.2012 р. №287, в підтвердження викладеного. надано копію листа Великокоровинецького селищного комунального підприємства "Каскад" від 30.09.2011 р., вих. №92, в якому зазначено, що житлові будинки, в які здійснюється водопостачання і водовідведення, обладнані водопроводом, каналізацією та ваннами з водонагрівачами, працюючими на твердому паливі, а також копію витягу з будівельних норм і правил (а. с. 90 - 95).

Разом з тим, третіми особами, які не заявляють самостійних вимог на стороні відповідача, не враховано, що не всі будинки на території Великокоровинецької селищної ради є житловими будинками квартирного типу з водопроводом, каналізацією і ваннами з водонагрівачами, які працюють на твердому паливі, не проведено їх належного обстеження, що створює соціальну напругу серед мешканців селища та породжує скарги в контролюючі органи.

Згідно з частиною 1 ст. 90 ГПК України, господарський суд, виявивши при вирішенні господарського спору порушення законності або недоліки в діяльності підприємства, установи, організації, державного чи іншого органу, виносить окрему ухвалу.

Тому слід винести окремі ухвали на адреси Житомирського обласного управління водних ресурсів (м. Житомир) та Великокоровинецького селищного комунального підприємства "Каскад" (смт. Великі Коровинці Чуднівського району).

Одночасно слід зазначити, що при вирішенні спору господарським судом виявлені недоліки також і в діяльності Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України та Великокоровинецької селищної ради Чуднівського району..

Так, відповідно до підпункту 5 пункту "а" статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить забезпечення соціально-культурних закладів, які належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, а також населення паливом, електроенергією, газом та іншими енергоносіями; вирішення питань водопостачання, відведення та очищення стічних вод; здійснення контролю за якістю питної води.

Згідно зі ст. 13 Закону України "Про питну воду та питне водопостачання" до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері води та водопостачання відносяться також визначення рівня та якості послуг з питного водопостачання та водовідведення і встановлення тарифів на ці послуги та вирішення інших питань у сфері питної води та питного водопостачання відповідно до законів України.

Разом з тим, в матеріалах справи є дві копії рішення відповідача від 14.02.2012 р. № 287 щодо затвердження тарифів на водопостачання та відведення з різними тарифами на водопостачання та водовідведення без лічильника (при нормі споживання 4,5 м. куб. на одну людину, відповідно, 32,18 грн. (а. с. 57) та 22,50 грн. (а. с. 65).

В результаті огляду протоколів сесій Великокоровинецької селищної ради, рішень прийнятих радою за 2012 р., виявлено, що оригінальний текст рішення №287 від 14.02.2012 р. (копія на а. с. 105) відрізняється від копій цього рішення, які долучено до матеріалів справи та які знаходяться на аркушах справи 57 і 65).

В засіданні суду Великокоровинецький селищний голова пояснила, що в матеріалах справи на аркушах справи 57 і 65 знаходяться проекти рішень ради та те, що позивачу під час перевірки помилково було надано проект рішення ради, а не копію з оригіналу, що свідчить про неналежну організацію роботи Великокоровинецької селищної ради в частині ведення діловодства та оприлюднення рішень селищної ради.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем під час перевірки щодо порушення відповідачем вимог антимонопольного законодавства досліджувалось саме копія рішення відповідача від 14.02.2012 р. №287 (а. с. 57), яке не набрало законної сили та є, на думку відповідача лише одним з проектів рішення, яке виносилось на розгляд сесії, що підтверджено представниками позивача в засіданні суду

Вказане свідчить про неналежну організацію роботи Житомирським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України під час здійснення перевірки його фахівцями обставин щодо вчинення Великокоровинецькою селищною радою порушення законодавства про захист економічної конкуренції, в частині витребовування від відповідача оригіналів документів для огляду та долучення належним чином їх засвідчених копій до матеріалів справи №4.7.7-66/2013.

Тому слід винести окремі ухвали Житомирському обласному територіальному відділенню Антимонопольного комітету України та Великокоровинецькій селищній раді.

Судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 1218,00 грн. покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 49, 69, 82 - 85, 90 ГПК України, господарський суд,-

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Зобов'язати Великокоровинецьку селищну раду (13240, Житомирська область, Чуднівський район, смт. Великі Коровинці, проспект Вакуленчука, 4, код ЄДРПОУ 04344937) виконати зобов'язання, передбачене пунктом 2 рішення адміністративної колегії Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 27.08.2013 р. №1.16/-67р "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції" у справі №4.7.7-66/2013 шляхом внесення змін до рішення Великокоровинецької селищної ради від 14.02.2012 р. № 287 в частині встановлення обґрунтованих норм витрат води на одну людину.

3. Стягнути з Великокоровинецької селищної ради Чуднівського району Житомирської області (13240, Житомирська область, Чуднівський район, смт. Великі Коровинці, проспект Вакуленчука, 4, код ЄДРПОУ 04344937) в дохід Державного бюджету України 1218,00 грн. судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено "11" червня 2014 р.

Суддя Лозинська І.В.

Віддрукувати:

1 - до справи:

2 - позивачу

3 - відповідачу

4 - Житомирське обласне управління водних ресурсів, м. Житомир, вул. Київська, 81

5 - Великокоровинецке селищне комунальне підприємство "Каскад", 13240, Чуднівський район, смт. Великі Коровинці, проспект Вакуленчука, 4(

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення05.06.2014
Оприлюднено16.06.2014
Номер документу39161839
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/1898/13

Ухвала від 05.06.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 05.06.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Рішення від 05.06.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 05.06.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 05.06.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 22.05.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 27.03.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Постанова від 05.02.2014

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Мамченко Ю.А.

Ухвала від 24.01.2014

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Мамченко Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні