УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65
УХВАЛА
Від "08" липня 2014 р. Справа № 906/1127/13
За заявою: Управління Пенсійного фонду України в Малинському районі Житомирської області (м. Малин)
До боржника: Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" (м. Малин)
про визнання банкрутом
Суддя Гнисюк С.Д.
В засіданні суду прийняли участь:
- від ініціюючого кредитора: Демченко Т.Г. - дов. №4862/01 від 27.05.2014
- від кредиторів: Костюченко О.О. - дов. №776 від 07.07.2014 (Малинський міський центр зайнятості); Шумович Н.Л. - дов. від 19.08.2013 (Приватне акціонерне товариство "ВТБ Банк"); Герасименко О.К. - дов. №178-01 від 15.04.2014 (фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Радомишльському районі Житомирської області), дов. №359 від 04.07.2014 (фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Коростишівському районі Житомирської області)
- від боржника: Довжаниця О.С. - ліквідатор.
- прийняв участь: ОСОБА_6
В провадженні господарського суду Житомирської області знаходиться справа про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" (м. Малин).
Постановою господарського суду Житомирської області від 08.04.2014, зокрема, припинено процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія"; припинено повноваження розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" арбітражного керуючого Кравука Г.П.; визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" (ідентифікаційний код: 30609328, юридична адреса: 11601, Житомирська область, м. Малин, вул. Кримського, 116); відкрито ліквідаційну процедуру Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" строком на 12 місяців, тобто до 08.04.2015 включно; оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" (ідентифікаційний код: 30609328, юридична адреса: 11601, Житомирська область, м. Малин, вул. Кримського, 116); призначено ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" арбітражного керуючого Довжаницю Олега Степановича.
19.05.2014 на адресу господарського суду Житомирської області через загальний відділ надійшла заява відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Коростишівському районі №261 від 16.05.2014 про визнання грошових вимог до Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово - фінансова компанія" на суму 28677,72 грн.
Ухвалою господарського суду Житомирської області від 22.05.2014, прийнято та призначено до розгляду у судовому засіданні заяву відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Коростишівському районі №261 від 16.05.2014 про визнання грошових вимог до Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово - фінансова компанія" на суму 28677,72 грн. на 08.07.2014 та зобов'язано ліквідатора Довжаницю О. С. до дати наступного судового засідання надати суду відзив на заяву відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Коростишівському районі №261 від 16.05.2014 про визнання грошових вимог до Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово - фінансова компанія" на суму 28677,72 грн.
26.05.2014 на адресу господарського суду Житомирської області через загальний відділ надійшла заява відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі №220 -01 від 23.05.2014 про визнання грошових вимог до Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово - фінансова компанія" на суму 440695,96 грн.
Ухвалою господарського суду Житомирської області від 28.05.2014, прийнято та призначено до розгляду у судовому засіданні заяву відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі №220 -01 від 23.05.2014 про визнання грошових вимог до Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово - фінансова компанія" на суму 440695,96 грн на 08.07.2014; зобов'язано відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі до дати наступного судового засідання, подати до суду оригінал опису вкладення, як доказ надіслання заяви на адресу ліквідатора Довжаниці О. С. заяви з додатками; зобов'язано ліквідатора Довжаницю О. С., до дати наступного судового засідання, надати суду відзив на заяву відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі №220 -01 від 23.05.2014 про визнання грошових вимог до Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово - фінансова компанія" на суму 440695,96 грн.
В засіданні суду 08.07.2014 ліквідатор Довжаниця О.С. звітував про хід ліквідаційної процедури, вчинені, відповідно до вимог постанови господарського суду Житомирської області, дії, що підтверджує документально, подавши додаткові докази до матеріалів справи, а саме: звіт ліквідатора Довжаниці О.С. №35/147 від 07.07.2014 з додатками; відзив №35/141 від 07.07.2014 на заяву ФСС НВВ ПЗ України у Радомишльському районі Житомирської області про визнання грошових вимог до боржника, з додатком; відзив №35/140 від 07.07.2014 на заяву ФСС НВВ ПЗ України у Коростишівському районі Житомирської області про визнання грошових вимог до боржника, з додатком; запит №35/142 від 07.07.2014 до Центру надання послуг, пов"язаних з використання автотранспортних засобів з обслуговування м. Малин, Брусилівського, Малинського, Коростишівського, Радомишльського районів про надання інформації з додатком; запит №35/143 від 07.07.2014 до Державної інспекції сільського господарства в Житомирській області про надання інформації, з додатком; запит №35/144 від 07.07.2014 до Головного управління Держземагенства у Житомирській області про надання інформації, з додатком; запит №35/145 від 07.07.2014 до Малинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Житомирській області про надання інформації, з додатком; клопотання №35/146 від 07.07.2014 про видачу наказу на примусову передачу документації і матеріальних цінностей банкрута.
У присутніх учасників у справі про банкрутство заперечень щодо звіту ліквідатора не було.
Присутній у судовому засіданні ОСОБА_6 заявив свої заперечення проти вимог поточного кредитора.
На запитання суду щодо зазначення учасника провадження у справі про банкрутство, від імені якого ОСОБА_6 заявляються заперечення, ОСОБА_6 зазначив, що він представляє інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" на підставі довіреності №175 від 16.12.2013,.
У зв'язку з зазначеними обставинами справи, ліквідатор Довжаниця О.С., просив суд не приймати до відома довіреності Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" подані до винесення господарським судом Житомирської області постанови про визнання боржника банкрутом.
ОСОБА_6 заперечив проти пояснення ліквідатора Довжаниці О.С. та зазначив, що він є повноважним представником банкрута.
Присутні учасники провадження у справі про банкрутство заперечили щодо наявності у ОСОБА_6 повноважень на представництво інтересів Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія".
В засіданні суду оголошувалась перерва до 11год. 15 хв. 08.07.2014
Після оголошеної в судовому засіданні перерви, ліквідатор Довжаниця О.С. подав клопотання від 08.07.2014, згідно якого просить суд подані на представництво інтересів ТОВ "Малинська ПФК" довіреності, вважати припиненими з дати внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
ОСОБА_6 в засіданні суду заперечив проти даного клопотання та вважає дії ліквідатора неправомірними. ОСОБА_6 ознайомився з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (том 6, арк. справи 210) та із зазначеним клопотанням ліквідатора Довжаниці О.С. Також, зазначив, що довіреність йому видавав ОСОБА_8, як виконуючий обов'язки директора ТОВ "Малинська ПФК", а тому і скасовувати її має ОСОБА_8
Присутні учасники у справі про банкрутство не заперечують щодо задоволення клопотання ліквідатора Довжаниці про припинення дії довіреностей на представництво інтересів ТОВ "Малинська ПФК", так як відповідно до постанови господарського суду Житомирської області від 08.04.2014, з дня призначення ліквідатора, до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута.
Дослідивши подане клопотання суд зазначає наступне.
Згідно з ч.3 ст.41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання боржника банкрутом" (далі - Закон), з дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи-банкрута.
Постановою господарського суду Житомирської області від 08.04.2014, зокрема, призначено ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" арбітражного керуючого Довжаницю Олега Степановича.
Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (складений станом на 16.05.2014), державним реєстратором внесено відомості щодо керівника ТОВ "Малинська ПФК" - Довжаниці О.С.
Згідно ч. 1 ст. 248 Цивільного кодексу України, представництво за довіреністю припиняється у разі, зокрема, скасування довіреності особою, яка її видала.
Відповідно до частин 1, 2 Цивільного кодексу України особа, яка видала довіреність, за винятком безвідкличної довіреності, може в будь-який час скасувати довіреність або передоручення. Відмова від цього права є нікчемною. Особа, яка видала довіреність і згодом скасувала її, повинна негайно повідомити про це представника, а також відомих їй третіх осіб, для представництва перед якими була видана довіреність.
Отже, дія довіреностей на представництво інтересів Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" (м. Малин), у тому числі, які видані ОСОБА_6, можуть бути скасовані Товариством з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія".
Як вже зазначалося ОСОБА_6 в судовому засіданні ознайомився з клопотанням ліквідатором про припинення дії довіреностей.
Враховуючи викладене, оскільки відповідно до клопотання ліквідатора Довжаниці О.С. від 08.07.2014 дії довіреностей виданих Товариством з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" припинені, суд дійшов висновку про відсутність у ОСОБА_6 повноважень на представництво інтересів Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія".
Доводи ОСОБА_6 судом до уваги не приймаються, оскільки є безпідставними, спростовані вищенаведеним та суперечать чинному законодавству України.
В судовому засіданні 08.07.2014 розглядалась заява відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Коростишівському районі Житомирської області №261 від 16.05.2014 про визнання грошових вимог до боржника на суму 28677,72 грн.
Представник відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Коростишівському районі Житомирської області у судовому засіданні 08.07.2014 вимоги підтримав.
Ліквідатор Довжаниця О.С. в засіданні суду 08.07.2014, відповідно до поданого відзиву, вимоги визнає частково, а саме в сумі 27093,54 грн., посилаючись на те, що заявником розрахунок заборгованості проведено з порушенням і сума є такою, що не відповідає правовим нормам, також додає, що вимоги підлягають включенню до другої черги реєстру вимог кредиторів ТОВ "Малинська ПФК". У своєму відзиві вказує, що заявником не вірно розраховано середню очікувану тривалість життя потерпілому віком 79 років, а саме: згідно таблиці смертності та середньої очікуваної тривалості життя в Україні для чоловіків складає 6,67 років. У заяві ж зазначено 7,06 років. Отже вимоги заявника повинні становити 27 093,54 грн.
Представник відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Коростишівському районі Житомирської області в засіданні суду 08.07.2014 не заперечив проти доводів ліквідатора. Вважає, що у заяві допущена описка.
Присутні учасники у справі про банкрутство у судовому засіданні 08.07.2014 не заперечили проти вимог відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Коростишівському районі Житомирської області.
В судовому засіданні 08.07.2014 розглядалась заява відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Радомишльському районі Житомирської області №220-01 від 23.05.2014 про визнання грошових вимог до боржника на суму 440695,96 грн.
Представник відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Радомишльському районі Житомирської області в засіданні суду вимоги підтримав в повному обсязі.
Ліквідатор Довжаниця О.С., відповідно до поданого відзиву, в засіданні суду 08.07.2014 вимоги відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Радомишльському районі Житомирської області визнав в повному обсязі та зазначив, що вони підлягають включенню до другої черги реєстру вимог кредиторів ТОВ "Малинська ПФК".
Присутні учасники у справі про банкрутство в засіданні суду 08.07.2014 проти вимог відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Радомишльському районі Житомирської області не заперечили.
Заслухавши пояснення представника відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі та ліквідатора, дослідивши матеріали справи, заяви відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі про визнання поточних вимог до Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" (м. Малин) у справі 906/1127/13 та додані до неї документи, господарський суд Житомирської області, встановив наступне.
Згідно з ч.1 ст.2 Закону провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до положень абз. 7 ч. 1 ст. 1 Закону кредитор - юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство.
Згідно з абз. 4 ч. 1 ст. 1 Закону грошове зобов'язання - зобов'язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов'язань відносяться також зобов'язання щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; зобов'язання, що виникають внаслідок неможливості виконання зобов'язань за договорами зберігання, підряду, найму (оренди), ренти тощо та які мають бути виражені у грошових одиницях.
Статтею 38 Закону передбачено наслідки визнання боржника банкрутом. Зокрема, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом у останнього не може виникати додаткових зобов'язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, які безпосередньо пов'язані із здійсненням ліквідаційної процедури; строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав. У зв'язку з цим здійснюється капіталізація платежів за заподіяння шкоди життю та здоров'ю громадян відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 № 765 "Про реалізацію статей 45 і 92 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Що ж до витрат на виплату і доставку відповідних пенсій, то їх капіталізація чинним законодавством не передбачена. У ліквідаційній процедурі в установлений Законом строк можуть бути заявлені лише ті вимоги щодо витрат на виплату і доставку відповідних пенсій, які виникли в процедурах розпорядження майном та санації, оскільки після визнання боржника банкрутом відповідні зобов'язання не виникають. Після оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом поточні вимоги (грошові вимоги, що виникли під час проведення процедур банкрутства), стають конкурсними вимогами та можуть бути заявлені згідно з частиною першою статті 38 Закону. Заяви з такими грошовими вимогами надсилаються кредиторами безпосередньо до господарського суду, який призначає їх до розгляду в судовому засіданні. Відповідно до Закону України "Про судовий збір" зазначені заяви оплачуються судовим збором. Розгляд грошових вимог кредиторів у ліквідаційній процедурі здійснюється господарським судом в тому ж порядку, що і грошових вимог, заявлених на підставі статті 23 Закону. Законом обмежено строк подання заяв кредиторів, грошові вимоги яких виникли під час проведення процедур банкрутства, двома місяцями з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Такі грошові вимоги включаються до четвертої черги, за винятком грошових вимог, черговість задоволення яких визначена Законом (забезпечені вимоги; вимоги щодо виплати заробітної плати; вимоги щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), тощо, та грошових вимог, що становлять штрафні санкції, які підлягають включенню у відповідну чергу. Вимоги кредиторів, які у встановлений строк не звернулися до господарського суду, погашаються в шосту чергу (аналогічна позиція викладена в п.29 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI), (Із змінами, внесеними згідно з Листами Вищого господарського суду № 01-06/1149/2013 від 07.08.2013 № 01-06/1862/2013 від 26.12.2013).
Згідно абз. 4 п. 8 ст. 23 Закону поточні кредитори з вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство, можуть пред'являти такі вимоги після прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Таким чином, наведеною нормою Закону визначено, що поточні вимоги кредитора - це неоплачені боржником вимоги, які виникли в процедурах банкрутства, за період після порушення господарським судом провадження у справі про банкрутство і до винесення постанови про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури і призначення ліквідатора.
Статтею 38 Закону встановлено, що вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
У межах повноважень, визначених частиною 2 статті 41 Закону, ліквідатор заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими та заявлені кредитором у межах строку ліквідаційної процедури, передбаченого частиною 1 статті 37 Закону.
Розгляд грошових вимог кредиторів в ліквідаційній процедурі здійснюється господарським судом в тому ж порядку, що і грошових вимог, заявлених на підставі статті 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (аналогічна позиція викладена в п. 36.7 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI), (Із змінами, внесеними згідно з Листами Вищого господарського суду № 01-06/1149/2013 від 07.08.2013 № 01-06/1862/2013 від 26.12.2013).
Незважаючи на визнання (невизнання) ліквідатором боржника грошових вимог кредиторів, суд самостійно розглядає заявлені грошові вимоги, перевіряє її відповідність чинному законодавству та за результатами такого розгляду визнає або відхиляє частково чи повністю грошові вимоги кредитора.
Як уже вище зазначалось, постановою господарського суду Житомирської області від 08.04.2014 визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово - фінансова компанія".
08.04.2014 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оприлюднено оголошення про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" (м. Малин).
19.05.2014 на адресу господарського суду Житомирської області надійшла заява відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Коростишівському районі №261 від 16.05.2014 про визнання грошових вимог до Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово - фінансова компанія" на суму 28677,72 грн. капіталізованих платежів.
26.05.2014 на адресу господарського суду Житомирської області через загальний відділ надійшла заява відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі №220 -01 від 23.05.2014 про визнання грошових вимог до Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово - фінансова компанія" на суму 440695,96 грн. капіталізованих платежів.
Заборгованість підтверджується розрахунками потреби в капіталізації коштів для розрахунку з потерпілим на виробництві станом на 01.05.2014 (т.5 а.с.84,105 ) та іншими доказами, які додані до заяв.
У своїй заяві №261 від 16.05.2014 (т.5 а.с.82-83) відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Коростишівському районі посилається на те, що у нього перебуває особова справа потерпілого ОСОБА_9, якому встановлено стійку втрату професійної працездатності, внаслідок трудового каліцтва та якому проводяться виплати страхових виплат.
У своїй заяві №220 -01 від 23.05.2014 (т.5 а.с.101-104) відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі посилається на те, що у нього перебуває особова справа потерпілого ОСОБА_10, якому встановлено стійку втрату професійної працездатності, внаслідок трудового каліцтва (в розмірі 50%), потерпілої ОСОБА_11, якій встановлено стійку втрату професійної працездатності (в розмірі 30%) та потерпілого ОСОБА_12, який отримав трудове каліцтво (встановлено стійку втрату професійної працездатності в розмірі 80%). Зазначеним особам проводяться страхові виплати.
На підставі зазначеного, повинна бути проведена капіталізація платежів для продовження страхових виплат особам, потерпілим на підприємстві, протягом життя. Капіталізація платежів здійснюється відповідно до Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства - боржника перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров'ю.
Відповідно до п.3 вказаного Порядку, капіталізація платежів розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя чоловіків та жінок в Україні та їх віком на момент здійснення капіталізації.
Для визначення необхідних капіталізованих платежів, заявник використав дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Держкомстатом України (за 2012 рік).
Судом встановлено, що відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Коростишівському районі не вірно розраховано середню очікувану тривалість життя потерпілому ОСОБА_9 віком 79 років, а саме: згідно таблиці смертності та середньої очікуваної тривалості життя в Україні для чоловіків складає 6,67 років. У заяві ж зазначено 7,06 років (т.5 а.с.87-88). Отже вимоги заявника, які підлягають визнанню становлять у сумі 27 093,54 грн.
Представник відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Коростишівському районі Житомирської області в засіданні суду 08.07.2014 не заперечив проти суми 27 093,54 грн.
Отже, сума платежів, які підлягають капіталізації для розрахунку з потерпілими становить згідно заяви відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Коростишівському районі №261 від 16.05.2014 (ОСОБА_9) становить 27093,54 грн., згідно заяви відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі №220-01 від 23.05.2014 (ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12) становить 440 695,96грн.
За приписами ст.46 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності", фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України здійснюється за рахунок капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Капіталізація платежів здійснюється тільки у випадку ліквідації юридичної особи - страхувальника, а у справі про банкрутство капіталізація платежів здійснюється лише після визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Згідно з п.1 Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000р. №765, капіталізація платежів здійснюється для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута.
Зобов'язання банкрута підтверджуються наступними документами:
- згідно заяви відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Коростишівському районі №261 від 16.05.2014 щодо ОСОБА_9: акт про нещасний випадок на виробництві №2 від 28.01.1977 (копія); виписка з акту від 15.02.1990 (копія); довідка Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово - фінансова компанія" та АТ "Радомишльський машзавод" від 23.11.2001 (копія); акт прийняття-передачі особових справ потерпілих (членів їх сімей) №2 від 16.11.2002 (копія); акт прийняття передачі особових справ застрахованих осіб (членів їх сімей) №2 від 17.04.2006 (копія); розрахунок потреби в капіталізації коштів станом на 01.05.2014 (оригінал); таблиця смертності та середньої очікуваної тривалості життя України на 2012 рік - чоловіки (копія); постанова відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Коростишівському районі про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати з 01.03.2013 (копія);
- згідно заяви відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі №220-01 від 23.05.2014 щодо:
1) ОСОБА_10: акт про нещасний випадок на виробництві №2, 1978 року (копія); акт прийняття-передачі особових справ потерпілих (членів їх сімей) №2 від 16.11.2002 (копія); постанова відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати з 01.03.2013 (копія); виписка з акту (копія); розрахунок перерахованої щомісячної страхової виплати у разі зростання у попередньому календарному році середньої заробітної плати у галузях національної економіки з 01.03.2013; розрахунок потреби в капіталізації коштів станом 01.05.2014 (оригінал); таблиця смертності та середньої очікуваної тривалості життя України на 2012 рік чоловіки (копія);
2) ОСОБА_11: акт про нещасний випадок на виробництві №8, 07.08.1979 року (копія); акт прийняття-передачі особових справ потерпілих (членів їх сімей) №2 від 16.11.2002 (копія); довідка №088836 (копія); постанова відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі від 29.03.2013 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати з 01.03.2013 (копія); розрахунок перерахованої щомісячної страхової виплати у разі зростання у попередньому календарному році середньої заробітної плати у галузях національної економіки з 01.03.2013; розрахунок потреби в капіталізації коштів станом 01.05.2014 (оригінал); таблиця смертності та середньої очікуваної тривалості життя України на 2012 рік жінки (копія);
3) ОСОБА_12: акт про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом №44 (копія); акт прийняття-передачі особових справ потерпілих (членів їх сімей) №2 від 16.11.2002 (копія); виписка з акту (копія); постанова відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати з 01.03.2013 (копія); розрахунок перерахованої щомісячної страхової виплати у разі зростання у попередньому календарному році середньої заробітної плати у галузях національної економіки з 01.03.2013; розрахунок потреби в капіталізації коштів станом 01.05.2014 (оригінал); таблиця смертності та середньої очікуваної тривалості життя України на 2012 рік чоловіки (копія).
Положеннями п.5-1 цього Порядку передбачено, що у вимогах Фонду до боржника, щодо якого порушено справу про банкрутство, зазначається сума, визначена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації.
Капіталізація платежів, передбачених підпунктами 1-5 пункту 2 цього Порядку, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.
Суми платежів, капіталізованих відповідно до зазначених вимог у процесі ліквідації підприємства-банкрута, перераховуються ліквідатором (арбітражним керуючим) робочому органу виконавчої дирекції Фонду, у якому підприємство перебуває на обліку.
Черговість задоволення вимог кредиторів встановлюється у порядку відповідно до ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у другу чергу задовольняються, зокрема, вимоги із зобов'язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров'ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення ліквідатора, оцінивши в сукупності надані докази, господарський суд Житомирської області дійшов висновку, що вимоги відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Коростишівському районі в розмірі 27 093,54 грн. та відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі в розмірі 440 695,96грн., підлягають задоволенню та включенню до другої черги реєстру вимог кредиторів.
Крім того, відповідно до п. 4.5 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" від 21.02.2013 №7, у випадках коли позивач звільнений від сплати судового збору: у разі задоволення позову повністю або частково судовий збір стягується з відповідача (повністю або пропорційно задоволеним вимогам) в дохід Державного бюджету України, якщо відповідач не звільнений від сплати цього збору.
Згідно п.4.11 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" від 21.02.2013 №7, розподіл сум судового збору (так само як й інших судових витрат) у непозовному провадженні, зокрема, як-от у справах про банкрутство, здійснюється, оскільки інше не передбачено законом, за загальними правилами ст.49 ГПК.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
П.п. 14 п. 2 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що за подання до господарського суду заяв кредиторів, які звертаються з грошовими вимогами до боржника після оголошення про порушення справи про банкрутство, а також після повідомлення про визнання боржника банкрутом ставка судового збору становить 1 розмір мінімальної заробітної плати.
Законом України "Про державний бюджет України на 2014 рік" встановлено з 01.01.2014 мінімальну заробітну плату у місячному розмірі - 1218,00 грн.
Отже, у зв'язку із звільненням кредиторів відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Коростишівському районі та відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі від сплати судового збору за подачу кредиторських заяв до господарського суду, судовий збір, в сумі 2436,00 грн. (1218,00 грн.+1218,00грн.=2436,00 грн.) підлягає сплаті боржником в дохід Державного Бюджету України.
В судовому засіданні 08.07.2014 розглядалось клопотання ліквідатора Довжаниці О.С. щодо видачі господарським судом Житомирської області наказу на примусову передачу документації та матеріальних цінностей банкрута. В обгрунтування даного клопотання ліквідатор зазначив, що посадовими особами ТОВ "Малинська ПФК", пункт 16 постанови господарського суду Житомирської області від 08.04.2014 не виконано, що перешкоджає йому належним чином виконувати обов'язки ліквідатора ТОВ "Малинська ПФК". Крім того, повідомив, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ( том 6, аркуш справи 210) до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено зміни, відповідно до яких Довжаниця О.С. являється керівником боржника, підписантом, головою ліквідаційної комісії та ліквідатором.
Присутні в судовому засіданні учасники у справі про банкрутство підтримали клопотання ліквідатора.
Розглянувши дане клопотання суд зазначає наступне.
Постановою господарського суду Житомирської області від 08.04.2014, зокрема, призначено ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" арбітражного керуючого Довжаницю Олега Степановича.
Відповідно до п.16 резолютивної частини даної постанови було зобов'язано посадових осіб Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" протягом п'ятнадцяти днів з дня прийняття постанови про визнання боржника банкрутом передати ліквідатору Довжаниці О.С. бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута про що скласти відповідний акт приймання-передачі. Один примірник акту надати до суду.
Посадова особа Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія", а саме ОСОБА_8, який виконував обов'язки директора, доказів виконання вимог п. 16 резолютивної частини постанови господарського суду Житомирської області від 08.04.2014 у справі №906/1127/13, суду не надав.
Як зазначено у клопотанні, станом на 07.07.2014 посадові особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору не передані.
Відповідно до вимог ст.41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання боржника банкрутом", ліквідатор з дня свого призначення, здійснює такі повноваження, зокрема приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб.
Згідно з ч.3 ст.41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання боржника банкрутом", з дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи-банкрута.
Таким чином, керівник боржника у строк до 15 днів з моменту призначення ліквідатора повинен передати ліквідатору печатки, штампи, матеріальні та інші цінності банкрута. Дана норма містить пряму вказівку щодо вчинення відповідних дій щодо передачі всієї документації та матеріальних цінностей банкрута ліквідатору, та не передбачає обставин звільнення від даних зобов'язань.
Виходячи з приписів вказаних норм, під час ліквідаційної процедури боржника на ліквідатора покладаються обов'язки у виконанні активних дій, у тому числі отримання від боржника - його попередніх керівників, документації (фінансової, звітної та іншої).
Будь-яке ухилення надає право господарському суду видати наказ ліквідатору про примусову передачу документації та матеріальних цінностей банкрута, при цьому у відношенні посадових осіб банкрута може бути порушено кримінальну справу за ст. 382 Кримінального кодексу України за ухилення від виконання рішення суду.
Як зазначено вище, та підтверджується матеріалами справи, станом на день судового засідання, ліквідатором не отримано документацію банкрута, за місцем реєстрації підприємства-боржника будь-яка документація, щодо діяльності боржника, відсутня.
Згідно ст. 115 ГПК України, рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".
Відповідно до ст. 116 ГПК України, виконання рішення господарського суду провадиться на підставі виданого ним наказу, який є виконавчим документом.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання ліквідатора боржника про видачу наказу суду, з метою витребування в гр. ОСОБА_14 бухгалтерської та іншої документації Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" (м. Малин), печатки і штампи, матеріальні та інші цінності.
Керуючись ст.ст. 49, 77, 86, 115, 116 ГПК України, ст.ст. 23, 38, 40, 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 4 Закону України "Про судовий збір", господарський суд Житомирської області, -
УХВАЛИВ:
1. Частково визнати грошові вимоги відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Коростишівському районі до Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово - фінансова компанія" в розмірі 27093,54 грн. капіталізованих платежів, які включити до другої черги реєстру вимог кредиторів. В решті вимог відмовити.
2. Визнати грошові вимоги відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі до Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово - фінансова компанія" в розмірі 440 695 грн. капіталізованих платежів, які включити до другої черги реєстру вимог кредиторів.
3. У зв'язку із звільненням кредиторів відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Коростишівському районі та відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі від сплати судового збору за подачу кредиторських заяв до господарського суду, судовий збір, в сумі 2436,00 грн. (1218,00 грн.+1218,00грн.=2436,00грн.) підлягає сплаті боржником в дохід Державного Бюджету України.
4. Задовольнити клопотання ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" (м. Малин) Довжаниці О.С. від 08.07.2014 про видачу наказу.
5. Зобов'язати колишнього директора Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" (зареєстроване 06.11.1999 Малинською районною державною адміністрацією Житомирської області, рішення № 100010021, ідентифікаційний код: 30609328, юридична адреса: 11601, Житомирська область, м. Малин, вул. Кримського, 116) ОСОБА_14 (АДРЕСА_2) передати ліквідатору банкрута Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" (м. Малин) - Довжаниці Олегу Степановичу (АДРЕСА_3, має свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) НОМЕР_1 від 19.04.2013) бухгалтерську та іншу документацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" (м. Малин); печатки і штампи банкрута; матеріальні та інші цінності Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" (м. Малин).
Видати наказ.
6. Прийняти до відома проміжний звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" (м. Малин) Довжаниці О.С., з підтверджуючими документами, та клопотання ліквідатора Довжаниці О.С. про припинення дії довіреностей на представництво інтересів ТОВ "Малинська ПФК" та долучити їх до матеріалів справи.
9. Призначити наступне засідання суду для з'ясування стану здійснення ліквідаційної процедури банкрута на "22" жовтня 2014 р. о 14:30 в приміщенні господарського суду Житомирської області, каб. №404.
10. Зобов'язати ліквідатора банкрута Довжаницю О.С. надати суду:
- докази на підтвердження вчинення дій щодо передачі ліквідатору документації банкрута, печатки і штампів, матеріальних та інших цінностей;
- надати письмову інформацію щодо стану виконання наказу господарського суду Житомирської області від 08.07.2014 по справі №906/1127/13;
- виконати вимоги постанови господарського суду Житомирської області від 08.04.2014 в повному обсязі;
- включити до реєстру вимог кредиторів боржника визнані господарським судом Житомирської області вимоги відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Коростишівському районі та відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі. Уточнений реєстр вимог кредиторів - надати суду;
- вжити всіх заходів передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", за наслідками визнанням судом поточних вимог кредиторів.
- проміжний звіт з підтверджуючими документами про хід ліквідаційної процедури банкрута та інші матеріали, що свідчать про виконання ліквідатором покладених на нього обов'язків.
Крім того, забезпечити виконання повноважень ліквідатора банкрута в порядку, визначеному ст. 41 Закону та належне виконання заходів, передбачених ст.ст. 42-45 Закону, спрямованих на задоволення вимог кредиторів.
11. Викликати в засідання суду повноважних представників кредиторів та ліквідатора.
Ухвала господарського суду набирає законної сили у встановленому законом порядку.
У зв'язку із запровадженням автоматизованої системи документообігу у господарському суді будь-які заяви та клопотання у письмовому вигляді повинні бути зареєстровані в канцелярії суду до початку судового засідання.
Суддя Гнисюк С.Д.
Друк:
1 - у справу;
2 - УПФУ в Малинському районі (11600, Житомирська обл., м. Малин, пл. Соборна, 12-А, (рек.);
3 - Товариству з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" (11600, Житомирська обл., м. Малин, вул. Кримського, 116 (рек. з повід.);
4- Малинській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів - 11603, м. Малин, пл. Соборна, 10 - рек.
5 - Відділення Житомирське ПАТ "ВТБ БАНК" (10001, м. Житомир, вул. Київська,77 (рек. )
6 - Малинський міський центр зайнятості (11601, м. Малин, вул. Шевченка, 1-а (рек. )
7 - Житомирське обласне ВФССЗТВП (10014, м. Житомир, вул. Перемоги,70 (рек.)
9- ВВДФССвід НВНВПТПЗУ у Малин. районі (11600, м. Малин, вул. Грушевського,6, кв. 302 ( рек.)
10- а/к Довжаниці О.С. - АДРЕСА_3- рек. з повід.
11- ВВД ФСС НВВ ПЗ в Радомишльському р-ні (12200, вул.Старокиївська, 1/26, м. - Радомишль. (рек. з пов.)
12- ВВД ФСС НВВ ПЗ України в Коростишівському р-ні Житомирської обл. (12504, Житомирська обл., м. Коростишів, вул. Гагаріна, 2) (рек.з пов.)
13 - ОСОБА_14 (АДРЕСА_2) рек. з повід.
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2014 |
Оприлюднено | 15.07.2014 |
Номер документу | 39707284 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні