номер провадження справи 11/45/12-19/65/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04.08.2014 Справа № 5009/2113/12
За заявою Приватного акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство 12354» про перегляд рішення господарського суду Запорізької області від 06.08.12. у справі № 5009/2113/12 за нововиявленими обставинами
За позовом Першого заступника прокурора міста Запоріжжя (69035, м. Запоріжжя, вул. Я. Новицького, 5) в інтересах держави в особі органу уповноваженого здійснювати відповідні функції держави у спірних правовідносинах Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Леніна, 206)
до Відкритого акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство 12354» (69117, м. Запоріжжя, вул. Космічна, 121)
про зміну п. 9 Договору оренди земельної ділянки від 04.02.08.
Суддя Давиденко І.В.
Представники:
Від прокуратури: Демиденко Д.А., службове посвідчення № 001780 від 29.08.12.
Від позивача: Луцик Т.В. - представник за довіреністю № 01/02-17/02653 від 02.09.13.
Від відповідача (заявника): Сосніна Л.І. - представник за довіреністю № 7 від 09.06.14.
Рішення прийнято 04.08.14., після оголошеної на підставі ст. 77 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні перерви, з 31.07.14. по 04.08.14.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До господарського суду Запорізької області 03.07.14. від Приватного акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство 12354» надійшла заява про перегляд рішення господарського суду Запорізької області від 06.08.12. за нововиявленими обставинами у справі № 5009/2113/12.
Заява обґрунтована тим, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки загальною площею 3,6967 га, яка знаходиться по вул. Східна, 11 у м. Запоріжжі, кадастровий № 2310100000:03:020:0080, станом на 2011 р. (14166863,41 грн.) не могла бути більшою за нормативну грошову оцінку даної земельної ділянки у 2014 р. (12801302,43 грн.).
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 07.07.14. прийнято заяву Приватного акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство 12354» про перегляд рішення господарського суду Запорізької області від 06.08.12. у справі № 5009/2113/12 за нововиявленими обставинами та присвоєно номер провадження 11/45/12-19/65/13; розгляд заяви призначено на 22.07.14. о 11-00.
15.07.14. позивачем до канцелярії господарського суду Запорізької області подано письмовий відзив на заяву, відповідно до якого Запорізька міська рада просить суд відмовити Відкритому акціонерному товариству «Автотранспортне підприємство 12354» в задоволенні заяви про перегляд рішення господарського суду Запорізької області від 06.08.12. у справі № 5009/2113/12 за нововиявленими обставинами та зазначає, що на момент винесення господарським судом Запорізької області рішення від 06.08.12. у справі № 5009/2113/12 витяг № 1651/05/03 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки фактично не існував, в зв'язку з чим зазначений витяг не є тим фактом, що спростовує факти і обставини, покладені в основу рішення господарського суду Запорізької області від 06.08.12. у справі № 5009/2113/12.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 22.07.14. розгляд заяви Приватного акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство 12354» про перегляд рішення господарського суду Запорізької області від 06.08.12. за нововиявленими обставинами у справі № 5009/2113/12 відкладено на 31.07.14. о 10-20.
Через канцелярію господарського суду Запорізької області Приватним акціонерним товариством «Автотранспортне підприємство 12354» 28.07.14. подана уточнена заява про перегляд рішення за нововиявленими обставинами, відповідно до якої заявник просить суд:
- рішення господарського суду Запорізької області від 06.08.12. у справі № 5009/2113/12 скасувати; позовні вимоги Першого заступника прокурора міста Запоріжжя в інтересах держави, в особі органу уповноваженого здійснювати відповідні функції держави у спірних правовідносинах Запорізької міської ради задовольнити частково;
- внести зміни до Договору оренди землі від 04.02.08., укладеного відносно земельної ділянки, загальною площею 3,6967 га, яка знаходиться по вул. Східна, 11 у м. Запоріжжі (кадастровий номер: 2310100000:03:020:0080), між Запорізькою міською радою та Відкритим акціонерним товариством «Автотранспортне підприємство 12354», зареєстрованого 04.03.2008р. у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах», про що у державному реєстрі земель вчинено запис № 040826100413, а саме п. 9 викласти в наступній редакції: «Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 343072,24 грн. на рік, що складає 3 % від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2011 року»;
- п. 5 викласти в наступній редакції: нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 11435741,45 грн. в цінах 2011 року».
Вказана вище заява була прийнята судом до розгляду.
Через канцелярію господарського суду Запорізької області Приватним акціонерним товариством «Автотранспортне підприємство 12354» 31.07.14. подано додаткове уточнення до заяви про перегляд рішення за нововиявленими обставинами, відповідно до якої заявник просить суд:
- рішення господарського суду Запорізької області від 06.08.12. у справі № 5009/2113/12 скасувати; позовні вимоги Першого заступника прокурора міста Запоріжжя в інтересах держави, в особі органу уповноваженого здійснювати відповідні функції держави у спірних правовідносинах Запорізької міської ради задовольнити частково;
- внести зміни до Договору оренди землі від 04.02.08., укладеного відносно земельної ділянки, загальною площею 3,6967 га, яка знаходиться по вул. Східна, 11 у м. Запоріжжі (кадастровий номер: 2310100000:03:020:0080), між Запорізькою міською радою та Відкритим акціонерним товариством «Автотранспортне підприємство 12354», зареєстрованого 04.03.2008р. у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах», про що у державному реєстрі земель вчинено запис № 040826100413, а саме п. 9 викласти в наступній редакції: «Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 343072,24 грн. на рік, що складає 3 % від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2011 року».
Вказана вище додаткова уточнена заява була прийнята судом до розгляду. Судом розглядаються уточнені вимоги.
В судовому засіданні 31.07.14. на підставі ч. 3 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України оголошено перерву до 04.08.14. о 16-30.
Представник заявника підтримав вимоги, викладені в уточненій заяві про перегляд рішення господарського Запорізької області від 06.08.12. у справі № 5009/2113/12 за нововиявленими обставинами з урахуванням додаткових уточнень до зазначеної вище заяви.
Прокурор та позивач проти заяви відповідача про перегляд рішення господарського суду Запорізької області від 06.08.12. у справі № 5009/2113/12 за нововиявленими обставинами заперечили, вважають, що Витяг № 1782/05/03 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 08.07.14., на який посилається відповідач як на нововиявлену обставину у справі № 5009/2113/12, не є тим фактом, що спростовує факти, які було покладено в основу судового рішення у справі № 5009/2113/12, тобто є доказом, який містить інформацію про оцінку землі.
Розглянувши в судовому засіданні 04.08.14. заяву Приватного акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство 12354» про перегляд рішення господарського суду Запорізької області від 06.08.12. за нововиявленими обставинами у справі № 5009/2113/12, суд задовольнив її частково, з огляду на наступне:
Рішенням господарського суду Запорізької області від 06.08.12. у справі № 5009/2113/12 позов Першого заступника прокурора міста Запоріжжя в інтересах держави, в особі органу уповноваженого здійснювати відповідні функції держави у спірних правовідносинах Запорізької міської ради про зміну п. 9 Договору оренди земельної ділянки від 04.02.08. задоволено повністю, а саме:
- змінено п. 9 Договору оренди землі від 04.02.08., укладеного відносно земельної ділянки, загальною площею 3,6967 га, яка знаходиться по вул. Східна, 11 у м. Запоріжжі (кадастровий номер: 2310100000:03:020:0080), між Запорізькою міською радою та Відкритим акціонерним товариством «Автотранспортне підприємство 12354», зареєстрованого 04.03.08. у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах», про що у державному реєстрі земель вчинено запис №040826100413, викладено його в наступній редакції:
«Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 425005,90 грн. (чотириста двадцять п'ят тисяч п'ять гривень 90 копійок), що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2011 року».
- стягнуто з Відкритого акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство 12354» (вул. Космічна, буд. 121, м. Запоріжжя, 69117, код ЄДРПОУ 03116832) на користь Державного бюджету Орджонікідзевського району (рахунок №31215206783007, банк одержувача: ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 38025409, код класифікації доходів бюджету 22030001, символ звітності 206, з використанням параметру RR - 83) 1073 (одну тисячу сімдесят три) грн. 00 коп. судового збору (Державна судова адміністрація України, 050).
Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 16.10.12. у справі № 5009/2113/12 рішення господарського суду Запорізької області від 06.08.12. у справі № 5009/2113/12 залишено без змін.
На виконання рішення господарського суду Запорізької області від 06.08.12., яке набрало законної сили 16.10.12. у справі № 5009/2113/12 видано відповідний наказ від 09.11.12.
Мотивуючи заяву про перегляд за нововиявленими обставинами рішення суду, відповідач (заявник) посилається, зокрема, на те, що на час розгляду справи № 5009/2113/12 вже існувала нормативна грошова оцінка земель міста Запоріжжя, яка була затверджена рішенням Запорізької міської ради № 79 від 03.03.08. «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Запоріжжя», де в Додатку № 1 до цього рішення визначено економіко-планувальну зону АТП-12354 по вул. Східна, 11 = 93 =, а коефіцієнт К м2 = 1.99, а в Додатку № 2 в пп. № 10 вказано значення коефіцієнтів впливу локальних факторів К м3 на земельну ділянку, що не забезпечена централізованим теплопостачанням = 0.90. Відсутність централізованого теплопостачання підтверджуємо листом концерну «Міські теплові мережі» Комунарського району № 1402/23-08. Документи з такої грошової оцінки знаходяться в Запорізькій міській раді і не є документом для доступу широкого загалу.
Заявник вважає нововиявленою обставиною наявність нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки кадастровий номер № 2310100000:03:020:0080, що розташована по вул. Східній, 11 в м. Запоріжжі, площею 3,6967га, в результаті чого в цінах 2008 року її загальна вартість склала 12801302,43грн.
Заявник зазначив, що зазначена вище нормативна грошова оцінка існувала, але про її результати Приватному акціонерному товариству «Автотранспортне підприємство 12354» було невідомо. Також відповідач вказує на те, що до позову позивачем Витяг з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки не додавався.
Згідно зі ст. 112 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарський суд може переглянути прийняте ним судове рішення, яке набрало законної сили, за нововиявленими обставинами.
Підставами для перегляду судових рішень господарського суду за нововиявленими обставинами є:
1) істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи;
2) встановлені вироком суду, що набрав законної сили, завідомо неправильний висновок експерта, завідомо неправильний переклад, фальшивість документів або речових доказів, що потягли за собою ухвалення незаконного або необґрунтованого рішення;
3) встановлення вироком суду, що набрав законної сили, вини судді у вчиненні злочину, внаслідок якого було ухвалено незаконне або необґрунтоване рішення;
4) скасування судового рішення, яке стало підставою для ухвалення рішення чи постановлення ухвали, що підлягають перегляду;
5) встановлена Конституційним Судом України неконституційність закону, іншого правового акта чи їх окремого положення, застосованого судом при вирішенні справи, якщо рішення суду ще не виконане.
Пунктом 3 постанови Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики перегляду рішень, ухвал, постанов за нововиявленими обставинами» № 17 від 26.12.11. передбачено, що до нововиявлених обставин відносяться матеріально-правові факти, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші факти, які мають значення для правильного вирішення спору або розгляду справи про банкрутство.
Необхідними ознаками існування нововиявлених обставин є одночасна наявність таких трьох умов: по-перше, їх існування на час розгляду справи; по-друге, те, що ці обставини не могли бути відомі заявникові на час розгляду справи; по-третє, істотність даних обставин для розгляду справи (тобто коли врахування їх судом мало б наслідком прийняття іншого судового рішення, ніж те, яке було прийняте).
Нововиявлені обставини за своєю юридичною суттю є фактичними даними, що в установленому порядку спростовують факти, які було покладено в основу судового рішення. Ці обставини мають бути належним чином засвідчені, тобто підтверджені належними і допустимими доказами.
Не може вважатись нововиявленою обставина, яка ґрунтується на переоцінці тих доказів, які вже оцінювалися господарським судом у процесі розгляду справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 113 Господарського процесуального кодексу України зазначено, що судове рішення господарського суду може бути переглянуто за нововиявленими обставинами за заявою сторони, прокурора, третіх осіб, поданою протягом одного місяця з дня встановлення обставин, що стали підставою для перегляду судового рішення. При цьому заява про перегляд судового рішення господарського суду з підстави, передбаченої пунктом 1 частини другої статті 112 цього Кодексу, може бути подана не пізніше трьох років з дня набрання судовим рішенням господарського суду законної сили.
Відповідно до ст. 114 Господарського процесуального кодексу України вбачається, що рішення і ухвали, що набрали законної сили і прийняті судом першої інстанції, переглядаються господарським судом, який прийняв ці судові рішення.
Порядок визначення розміру орендної плати врегульований ст. 288 Податкового кодексу України, відтак, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. (ст. 288.1 Податкового кодексу України). Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель -трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом. (ст. 288.5.1 Податкового кодексу України).
Статтею 274.1 Податкового кодексу України встановлено, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
Орендна плата за землю визначена ч. 1 ст. 21 Закон України «Про оренду землі» як платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закон України «Про оренду землі», орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у державній і комунальній власності, справляється виключно у грошовій формі.
Згідно зі ст. 290 Господарського кодексу України встановлено, що розмір плати за користування земельною ділянкою, що є державною або комунальною власністю, не може бути нижчим за встановлений відповідно до закону.
В основу рішення господарського суду Запорізької області від 06.08.12. у справі № 5009/2113/12 покладені ті обставини, що рішенням Запорізької міської ради № 16 від 27.07.11. «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя» на підставі Закону України «Про оренду землі», в інтересах територіальної громади міста та з метою збільшення міського бюджету, затверджені розміри орендної плати за земельні ділянки певного функціонального використання у м. Запоріжжя. Відповідно до зазначеного рішення для визначення розміру орендної плати розповсюджується коефіцієнт «3».
Згідно з вимогами пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового Кодексу України від 02.12.10. розмір орендної плати не може бути меншим розміру земельного податку для земель сільськогосподарського призначення та трикратного розміру земельного податку для інших категорій земель.
03.03.08. Запорізькою міською радою прийнято рішення № 79 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя», яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, виконану Українським ДНДІПМ «Дніпромісто», затверджено базову вартість 1 кв.м землі у розмірі 190,18 грн. із врахуванням індексації нормативної грошової оцінки станом на 01.01.08., впроваджено оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки з 01.03.08.
Приймаючи рішення від 06.08.12. у справі № 5009/2113/12 суд керувався даними про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка станом на 2012 рік складала 14166863,41 грн., виходячи з даних Технічного завдання на розрахунок нормативної грошової оцінки.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.95. № 213 затверджено Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (далі - Методика).
Згідно п. 1 Методики, нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється з метою визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Відповідно до п. 2 Методики, інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення є матеріали державного земельного кадастру (кількісна і якісна характеристика земель, бонітування грунтів, економічна оцінка земель), матеріали внутрігосподарського землевпорядкування, а земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території.
Дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держземагентства за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує семи робочих днів з дати надходження відповідної заяви (п. 2-1 Методики).
Порядок проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, визначений ст.18 Закону України «Про оцінку земель».
Частинами 1-2 ст. 20 Закону України «Про оцінку земель» передбачено, що за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Відповідно до ч. 1-3 ст. 23 Закону України «Про оцінку земель» встановлено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами.
Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Слід зазначити, що матеріали справи № 5009/2113/12 на час прийняття рішення не містили Витягу про нормативну грошову оцінку спірної земельної ділянки.
Відповідно до вимог Земельного кодексу України, Закону України «Про оцінку земель» та постанови Кабінету Міністрів України від 23.03.95. № 213 «Про Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів», наказом Державного комітету України із земельних ресурсів (Держкомзему) від 27.01.06. № 18/15/21/11 затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (далі - Порядок).
Згідно п. 1.2 Порядку встановлено, що Порядок регламентує механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення та населених пунктів.
У відповідності до змісту п. 1.3 Порядку зазначено, що нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Як вбачається з інформації, яка міститься в Витязі № 1782/05/03 від 08.07.14. з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 2310100000:03:020:0080, що знаходиться в м. Запоріжжя по вул. Східна, 11, складає 12801302,43 грн.
Заявник вказує на те, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки у 2014 р. не може бути більшою ніж у 2011 р.
До матеріалів справи заявником залучено лист Головного управління Держземагенства у Запорізькій області № 19-0805-6534/2-14 від 01.08.14., відповідно до якого зазначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 3,6967 га за адресою: м. Запоріжжя, вул. Східна, 11 для розташування дільниці № 1 автобази, яка знаходиться в оренді Приватного акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство 12354», відповідно до Договору оренди землі від 04.03.08. № 00826100413, станом на 01.01.11. становила 12801302,43 грн.
Таким чином, з наведеного вище вбачається, що станом на день прийняття рішення у справі № 5009/2113/12 нормативна грошова оцінка земельної ділянки, площею 3,6967 га за адресою: м. Запоріжжя, вул. Східна, 11 становила 12801302,43 грн.
Отже, враховуючи вищевикладене, розмір орендної плати за оренду земельної ділянки станом на день прийняття рішення у справі № 5009/2113/12 повинен був складати 3 % від зазначеної суми та дорівнювати 384039,07 грн.
Крім того, заявник вказує на те, що при визначенні коефіцієнта Км2 не врахований такий локальний коефіцієнт, як незабезпеченість земельної ділянки центральним постачанням, який дорівнює 0,90-0,95.
В матеріалах справи міститься заява відповідача від 17.07.12. до Управління Держкомзему у м. Запоріжжя про здійснення нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Але, як зазначає відповідач, йому не було надано Витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 2011 р., а також будь-якої інформації щодо розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Таким чином, заявник вказує на те, що на момент прийняття рішення у справі № 5009/2113/12 йому не було відомо про те, що станом на 01.01.11. нормативно грошова оцінка земельної ділянки, площею 3,6967 га за адресою: м. Запоріжжя, вул. Східна, 11, становила саме 12801302,43 грн., а не 14166863,41 грн.
Заявник вказує на те, що після застосування і цього локального коефіцієнта розміром 0,90, сукупний коефіцієнт Км3 буде дорівнювати: 1,04х0,80х,90х0,90=0,67, натомість у Витязі від 08.07.14. № 1782/0503 розмір сукупного коефіцієнту дорівнює 0,75.
В зв'язку з чим, заявник вказує на те, що нормативна грошова оцінка повинна бути такою: базова вартість х площа х Км2 х Км3 х Кф х Кі = 190,18 х 36967,00 х 1,99 х 0,67 х 1,0 х 1,22=11435741,45 грн., а отже і орендна плата у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки, яка складає 11435741,45 грн., на думка заявника, повинна становити 343072,24 грн.
В підтвердження відсутності централізованого теплопостачання на спірній земельній ділянці заявник посилається на лист Концерну «Міські теплові мережі» № 1402/23-08 від 30.07.14., належним чином завірена копія якого міститься в матеріалах справи, відповідно до якого зазначено, що Приватне акціонерне товариство «Автотранспортне підприємство 12354» не має приєднання к тепловим мережам.
Суд не погоджується з вищевикладеною позицією Приватного акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство 12354» щодо застосування коефіцієнта Км3 - 0,67, виходячи з наступного:
Пунктом 3.5 Порядку визначено, що коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98. № 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98. за № 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.
Відповідно до п. 3.6 Порядку встановлено, що коефіцієнт, який характеризує місцерозташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального, та локального характеру і обчислюється за формулою
Км = Км1 х Км2 х Км3, (9)
де Км1 - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення;
Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони);
Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місцерозташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.
Вихідними даними для обчислення Км є генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, плани їх земельно-господарського устрою, матеріали економічної оцінки їх територій.
Значення коефіцієнтів установлюються за результатами пофакторних оцінок кожної групи з урахуванням питомої ваги рентоутворювальних факторів у формуванні загального рентного доходу в межах населеного пункту та його економіко-планувальних зон.
Згідно п. 3.9 Порядку передбачено, що числові значення пофакторних оцінок приймаються в межах граничних значень коефіцієнтів Км2 для груп населених пунктів з різною чисельністю населення (табл. 1.6 додатка 1) з урахуванням нормативно-технічної документації та експертної оцінки.
Відповідно до Таблиці 1.6 Додатка 1 Порядку, граничні значення які враховують ступінь містобудівної цінності території в межах населених пунктів (Км2) встановлені: від 250 до 500 (тис. чол.) граничні значення коефіцієнтів максимальні: 3,0-3,5, мінімальні: 0,30.
Відповідно до п. 4 Порядку передбачено, що за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, згідно з додатком 2.
З Витягу № 1782/05/03 від 08.07.14. з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, площею 3,6967 га за адресою: м. Запоріжжя, вул. Східна, 11 вбачається, що при проведенні розрахунків визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки застосовані відповідні локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони, з якого слідує, що несукупний коефіцієнт Км3 складає 0,75.
Слід зазначити, що в матеріалах справи відсутній відповідний витяг про нормативно грошову оцінку спірної земельної ділянку станом на 2011 р., який би підтверджував, які саме коефіцієнти були застосовані при визначенні нормативної грошової оцінки земельної ділянки, площею 3,6967 га за адресою: м. Запоріжжя, вул. Східна, 11, яка знаходиться в оренді Приватного акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство 12354».
Враховуючи вищевикладене, суд позбавлений можливості встановити, які саме коефіцієнти були застосовані при визначені нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки.
Крім того, суд зазначає, що заявником належними засобами доказування не було доведено суду, що при визначенні нормативно грошової оцінки спірної ділянки не було застосовано коефіцієнт Км3 - 0,67.
Суд зазначає, що лист Концерну «Міські теплові мережі» № 1402/23-08 від 30.07.14. не є належним доказом того, що станом на 2011 р. спірна земельна ділянка не мала приєднання до теплопостачання, оскільки зазначено лише те, що Приватне акціонерне товариство «Автотранспортне підприємство 12354» не мало приєднання до теплових мереж без вказання саме на якій земельній ділянці та станом на який період часу відсутнє приєднання до теплових мереж.
Таким чином, судом встановлено, що розмір орендної плати має визначатись з нормативної грошової оцінки спірної ділянки в розмірі 12801302,43 грн. та становити 384039,07 грн.
За таких обставин, враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що вимога заявника про встановлення орендної плати в розмірі 343072,24 грн. є необґрунтованою та безпідставною.
Згідно з ч.ч. 5-7 ст. 114 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що за результатами перегляду судового рішення приймається, зокрема, ухвала - у разі зміни чи скасування ухвали або залишення рішення, ухвали, постанови без змін.
Рішення, ухвала, постанова, прийняті за результатами перегляду судових рішень за нововиявленими обставинами, надсилаються сторонам, прокурору у п'ятиденний строк з дня їх прийняття.
Рішення, ухвала, постанова, прийняті за результатами перегляду судових рішень за нововиявленими обставинами, можуть бути переглянуті на загальних підставах.
Відповідно до п. 8.6. постанови Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики перегляду рішень, ухвал, постанов за нововиявленими обставинами» № 17 від 26.12.11. зазначено, що прийняття та розгляд заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами не означає обов'язкового скасування чи зміни рішення, що переглядається. Результат перегляду повинен випливати з оцінки доказів, зібраних у справі, і встановлення господарським судом на основі цієї оцінки наявності або відсутності нововиявлених обставин, визначення їх істотності для правильного вирішення спору або розгляду справи про банкрутство. Господарський суд вправі змінити або скасувати судове рішення за нововиявленими обставинами лише за умови, що ці обставини впливають на юридичну оцінку обставин, здійснену судом у судовому рішенні, що переглядається.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, про часткове задоволення заяви Приватного акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство 12354» про перегляд рішення господарського суду Запорізької області від 06.08.12. у справі № 5009/2113/11 за нововиявленими обставинами.
Керуючись ст.ст. 86, 112, 113, 114 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Заяву Приватного акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство 12354» про перегляд рішення господарського суду Запорізької області від 21.12.12. у справі № 5009/2113/12 за нововиявленими обставинами задовольнити частково.
2. Рішення господарського суду Запорізької області від 06.08.12. у справі № 5009/2113/12 змінити, п. 9 Договору оренди землі від 04.02.08., укладеного відносно земельної ділянки, загальною площею 3,6967 га, яка знаходиться по вул. Східна, 11 у м. Запоріжжі (кадастровий номер: 2310100000:03:020:0080), між Запорізькою міською радою та Відкритим акціонерним товариством «Автотранспортне підприємство 12354», зареєстрованого 04.03.08. у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах», про що у державному реєстрі земель вчинено запис № 040826100413: «Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 425005,90 грн. (чотириста двадцять п'ят тисяч п'ять гривень 90 копійок), що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2011 року» викласти в наступній редакції:
«Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 384039,07 грн. (триста вісімдесят чотири тисячі тридцять дев'ять грн. 07 коп.), що складає 3 % від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2011 року».
3. В іншій частині рішення залишити без змін.
Повне рішення складено 06.08.14.
Суддя І.В. Давиденко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2014 |
Оприлюднено | 12.08.2014 |
Номер документу | 40088380 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Давиденко І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні