Постанова
від 27.05.2009 по справі 2а-2135/09
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

 

КІРОВОГРАДСЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

м

.Кіровоград, вул. К. Маркса, 40

тел./факс: 24-06-22, E-mail: inbox@adm.kr.court.gov.ua

 

          Справа № 2-а-2135/09/1170

          Категорія статобліку 6.6.5

                                   

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

27

травня    2009 року                            м. Кіровоград      

 

Кіровоградський окружний

адміністративний суд       

в складі головуючого: судді

Ком'якович Г.М.                       

при секретарі:  Господарікову М.О.

за участю представників:

позивача -  клопотання про розгляд справи без участі      

відповідача - не

з'явився   

розглянувши у відкритому

судовому засіданні адміністративну справу

за позовом:  Долинської міжрайонної державної податкової

інспекції, вул. Ілліча, 41,                         смт. Петрове,

Кіровоградська область, 28300

до відповідача : приватного підприємства

«Тобол - сервіс», вул. Войкова, 10, м. Долинська, Кіровоградська область

про стягнення суми штрафних

санкцій, суд -

 

  

ВСТАНОВИВ:

 

Долинської міжрайонної

державної податкової інспекції  звернулась до суду з адміністративним позовом

до приватного підприємства «Тобол - Сервіс» про стягнення суми штрафних санкцій

в сумі 235, 29 грн..

Позовні вимоги обґрунтовано

тим, що відповідач є боржником перед бюджетом. Сума заборгованості складає 235

грн. 29 коп.   

У зв'язку з відсутністю

фінансування Кіровоградського окружного адміністративного суду на відправлення

поштової кореспонденції,  судовий виклик

осіб, які беруть участь у справі, 

здійснюється  у відповідності до

ст. 38 КАС України телефонним засобом 

зв'язку.

В судове засіданні

представник позивача, належним чином повідомлений про час, дату і місце

судового розгляду не прибув. Водночас надав письмове клопотання про розгляд

справи без участі представника та позовні вимоги підтримав в повному обсязі (

вх. № 14041/21.05.2009 р.)

Відповідач заперечень на

позовну заяву, витребувані судом докази та уповноваженого представника у судове

засідання не направив. Про час, дату і місце розгляду справи був повідомлений

належним чином телефонограмою № 256 та повісткою суду на 27.05.2009 року, яка

була отримана представником відповідача особисто.

Суд вважає, що відповідач

належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду судової справи,

отже суд здійснив всіх заходів для реалізації відповідачем права судового

захисту своїх прав та інтересів.

Таким чином, суд приходить до

висновку за можливе розглянути справу без участі представника відповідача

відповідно до положень ст. 128 КАС України

Дослідивши  надані докази та матеріали справи, суд дійшов

висновку, що даний позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Приватне підприємство «Тобол

- Сервіс» зареєстровано Долинською районною державною як суб'єкт

підприємницької діяльності - юридична особа та знаходиться на обліку в

Долинській МДПІ, як платник податків.

Станом на 13.02.2009 р. за ПП

«Тобол - Сервіс» рахується заборгованість в сумі 235 грн. 29 коп.

Заборгованість виникла

внаслідок несплати штрафних санкцій за несвоєчасне подання  податкового розрахунку комунального податку

за червень 2007 року та липень 2008 року.

Співробітниками Долинської

МДПІ 06.08.2007 року та 06.09.2008 року було проведено невиїзні документальні

перевірки своєчасності податкової звітності по комунальному податку, внаслідок

яких було встановлено ненадання податкових розрахунків комунального податку

за  червень 2007 року та липень 2008

року.

За результатами перевірок

було складено:

•   акт

№ 541/1500/32287641 від 06.08.2007 року (перевірка від 06.08.2007 року), на

основі

 якого прийняте повідомлення - рішення

0000013520/1 від 29.08.2007 року,  в

якому сума штрафних санкцій складає 170 гривень ( отримано відповідачем

особисто, про що свідчить копія поштового повідомлення - рішення);

•   акт

№ 568/1500/32287641 від 06.09.2008 року (перевірка від 06.09.2008 року), на

підставі

 якого прийнято податкове повідомлення -

рішення № 0004731500/0 від 17.10.2008 року, в якому сума штрафних санкцій

складає 170 гривень ( вручене через дошку оголошень - акт № 30 від 25.11.2008

року - через неможливість вручення).

    Податкові повідомлення - рішення ні в

адміністративному, ні в судовому порядку відповідачем не оскаржувалися, тому є

чинними.

    Загальна сума заборгованості становила 340

грн. - 104,71 грн. (частково сплачена сума заборгованості) = 235 грн.29 коп.,

яка в добровільному порядку відповідачем не сплачена.

Згідно з ст. 67 Конституції

України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і в розмірах,

що встановлені законом.

Відповідно до ст.2 Закону

України "Про державну податкову службу в Україні" Долинська  МДПІ 

уповноважена здійснювати контроль за додержанням податкового

законодавства.

Згідно зі статтею 4 Закону

України “Про систему оподаткування”, платниками 

податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні особи, на яких

відповідно до Законів України покладений обов'язок сплачувати податки і збори.

Враховуючи вищевикладене,

відповідач є платником податків та зборів, передбачених Законом України “Про

систему оподаткування”.

Відповідно

до п. 1 ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” органи

державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку,

встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні

перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших

документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів

(обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та

позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і

сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).

Статтею

15 Закону України від 25 червня 1991 р. № 1251 «Про систему оподаткування» та

статтею 1 Декрету Кабінету Міністрів України від 20 травня  1993 р. № 56-93 «Про місцеві податки і збори»

до переліку місцевих податків і зборів віднесено комунальний податок. При цьому

комунальний податок є обов'язковим для встановлення сільськими, селищними та

міськими радами за наявності об'єктів оподаткування або умов, з якими пов'язане

запровадження цього податку.

Комунальний

податок сплачується до бюджету за місцем знаходження підприємств, їх філій,

інших структурних одиниць і підрозділів. За філії, структурні підрозділи,

відділення та інші відокремлені підрозділи підприємств та організацій, що не

ведуть відокремленого балансу і не мають поточного рахунку комунальний податок

сплачує юридична особа - головне підприємство до місцевого бюджету за місцем

розташування таких філій, структурних підрозділів, відділень та інших

відокремлених підрозділів. Розподіл платежів підприємств, що мають на території

філії, структурні підрозділи, відділення та інші відокремлені підрозділи,

проводиться пропорційно частки їх працівників у загальній чисельності зайнятих

на підприємстві.

Відповідно

до статті 18 Декрету № 56-93 органи місцевого самоврядування самостійно

встановлюють і визначають порядок сплати місцевих податків і зборів відповідно

до переліку і в межах установлених граничних розмірів ставок.

Органи

місцевого самоврядування в межах своєї компетенції мають право запроваджувати

пільгові податкові ставки, повністю відміняти окремі місцеві податки і збори

або звільняти від їх сплати певні категорії платників та надавати відстрочки у

сплаті місцевих податків і зборів.

Відповідно

до статті 19 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори»

від 20 травня 1993 року № 56-93 місцеві податки і збори перераховуються

перераховуються до бюджетів місцевого самоврядування в порядку, визначеному

Радами народних депутатів, якими вони встановлюються. Стягнення не внесених в

установлений термін місцевих податків і зборів здійснюється згідно з чинним

законодавством.

Статтею

22 зазначеного Декрету встановлено, що відповідальність за правильність

обчислення, своєчасність сплати місцевих податків і зборів до бюджету місцевого

самоврядування покладається на платників відповідно до чинного законодавства.

При

цьому, статтею 23 Декрету № 56-93 передбачено, що податки і збори, передбачені

статтями 8, 13, 14, 15, 16 і 17 цього Декрету, сплачуються юридичними особами

за рахунок доходу (прибутку), що залишається в їх розпорядженні, але не більше

10 відсотків оподатковуваного доходу).

Відповідно

до статей 4, 5 Закону України від 25.06.1991 року № 1251 -XII „Про систему

оподаткування" (зі змінами та доповненнями) платниками податків і зборів

(обов'язкових платежів) є юридичні та фізичні особи, на яких покладено

обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі). Облік платників

податків (обов'язкових платежів) здійснюється органами державної податкової

служби та іншими державними органами відповідно до законодавства.

Порядок

обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів) визначається

центральним органом ДПС України.

Пунктом

4.1 розділу 4 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових

платежів), затвердженого наказом ДПА України від 19.02.1998 року № 80

(зареєстрованим в Мін'юсті України 16.03.1998 року за № 172/2612), встановлено,

що взяття на облік як платників податків юридичних осіб та відокремлених

підрозділів юридичних осіб здійснюється за їх місцезнаходженням відповідними

ОДПС після внесення відомостей про них до Єдиного державного реєстру або у

випадках, передбачених законодавством, після присвоєння ідентифікаційних

номерів за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України.

Статтею

69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що

місцеві податки і збори зараховуються до відповідних місцевих бюджетів. Тобто

надходження від комунального податку повинні спрямовуватися на комунальні

потреби за місцем розташування суб'єкта господарювання. Відповідно до статті 26

вищезазначеного Закону встановлення місцевих податків і зборів та розміри їх

ставок у межах, визначених законодавством, є виключно компетенцією сільських,

селищних, міських рад, тобто органи місцевого самоврядування самостійно VI

встановлюють і визначають порядок сплати місцевих податків і зборів.

Відповідно

до п. «а» пп. 4.2.2. статті 4 Закону № 2181 контролюючий орган зобов'язаний

самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі,

якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію.

Пп.4.1.4.

статті 4 Закону № 2181 встановлено, що податкові декларації подаються за

базовий податковий (звітний) період, що дорівнює, зокрема, календарному місяцю

(у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних

днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Пп.

17.1.1. статті 17 Закону № 2181 встановлено, що платник податків, що не подає

податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у

розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке

неподання або її затримку.

Підприємства

- платники подають розрахунок про обчислені суми комунального податку один раз

на квартал наростаючим підсумком з початку року, не пізніше 20 числа місяця, що

настає за звітним кварталом. Оплата податку проводиться юридичними особами по

закінченню кожного кварталу не пізніше 20 числа місяця, що настає за звітним

періодом.

Контроль

за сплатою місцевих податків і зборів здійснюється державними податковими

інспекціями.

Відповідно до ст. 15 Декрету

комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ,

організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його

граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати

праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів

громадян.

Відповідно до частини 1 ст.

18 Декрету органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють і визначають

порядок сплати місцевих податків і зборів відповідно до переліку і в межах

установлених граничних розмірів ставок.

Відповідно до ст. 19 Декрету

місцеві податки і збори перераховуються до бюджетів місцевого самоврядування в

порядку, визначеному Радами народних депутатів, якими вони встановлюються.

Стягнення не внесених в установлений термін місцевих податків і зборів

здійснюється згідно з чинним законодавством.

Відповідно до Положення «Про

порядок і розміри оплати місцевих податків і зборів», затвердженого рішенням

Долинської міської ради від 12.09.2006 р. № 63, подання розрахунків по

комунальному податку подається протягом 20 календарних днів за останнім

календарним днем звітного  (податкового)

періоду.

Отже, виходячи з аналізу

вищезазначених норм комунальний податок є податком, який встановлюються

сільськими, селищними, міськими радами, справляється в межах відповідних

адміністративно-територіальних одиниць і зараховуються до їх бюджетів.

В силу ч. 2 ст. 124

Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що

виникають у державі.

У справах, в яких позивачем є

суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові

витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються (ч.4 ст. 94 КАС

України).

Відповідно до ч.1

статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при

 вирішенні справи керується принципом

законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого

самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на

підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та

законами України.

Відповідно до ст. ст. 11, 71

Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті

обставини, на яких ґрунтуються її вимоги 

та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює  докази, які є у справі, за своїм внутрішнім

переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та

об'єктивному дослідженні.

За

таких обставин суд прийшов до висновку, що позовні вимоги позивача  є обґрунтованими, відповідають дійсним

обставинам та матеріалам справи, підтверджені належними та допустимими доказами

та підлягають до задоволення в повному обсязі.

             Керуючись статтями ст.ст. 86,

94,  159-163, 167 Кодексу

адміністративного судочинства України, суд -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

1.Позов Долинської

міжрайонної державної податкової інспекції до приватного підприємства «Тобол -

сервіс» про стягнення суми штрафних санкцій 

 -

задовольнити.

2.Стягнути з приватного

підприємства «Тобол - Сервіс» (вул. Войкова, 10,                                 м. Долинська,

Кіровоградська область; код - 32287641)    штрафні санкції  в сумі 235( двісті тридцять п'ять) грн. 29

коп. на користь Долинської міжрайонної податкової інспекції (вул. Ілліча, 41,

смт. Петрове, Кіровоградська область, 28300)

3. Судові витрати віднести на

рахунок Державного бюджету України.

 

Постанова суду може бути

оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через

Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в  10-денний 

строк з дня її  проголошення, а в

разі складення постанови  у повному

обсязі  відповідно до ст. 160 КАС України

- з дня  складення в повному обсязі,  заяви про апеляційне  оскарження і 

поданням після цього протягом  20

днів апеляційної скарги.

Апеляційна скарга може бути

подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга

подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова у повному обсязі

виготовлена 29 травня 2009 року.

                

 

Суддя  Кіровоградського окружного

адміністративного

суду                                                                                               

Г.М. Ком'якович

 

 

 

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2009
Оприлюднено16.07.2009
Номер документу4063099
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2135/09

Ухвала від 18.02.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Любашевський В.П.

Постанова від 12.12.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Р.М.

Ухвала від 21.11.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Т.В.

Ухвала від 30.08.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов О.М.

Ухвала від 12.07.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов О.М.

Ухвала від 23.05.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Богаченко С.І.

Постанова від 05.06.2009

Адміністративне

Ленінський районний суд м. Луганськ

Таранова О.П.

Постанова від 10.12.2009

Адміністративне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Попович Сергій Михайлович

Постанова від 20.11.2009

Адміністративне

Сокирянський районний суд Чернівецької області

Сивак Володимир Іванович

Постанова від 28.12.2009

Адміністративне

Ленінський районний суд м.Полтави

Новак Юрій Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні