cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"29" вересня 2014 р. м. Київ К/800/52170/13
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів :
Головуючого Моторного О.А.,
Суддів Вербицької О.В.,
Кошіля В.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Спільного українсько-канадського підприємства "Студія Лева"
на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 23.09.2011
та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 04.10.2013
у справі № 2а-10445/11/1370
за позовом Спільного українсько-канадського підприємства "Студія Лева"
до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова
про зобов'язання скасувати акт, встановити відсутність компетенції та визнати протиправними дії,-
ВСТАНОВИВ:
Спільне українсько-канадське підприємство "Студія Лева" звернулося до суду з адміністративним позовом про зобов'язання скасувати акт, встановити відсутність компетенції та визнати протиправними дії.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що відповідачем винесено Акт №836/122/15-2/04957350 від 14.04.2011 про порушення податкового законодавства. Просить зобов'язати відповідача скасувати вищезазначений акт, встановити відсутність компетенції відповідача притягувати з 01.01.2011 їх до відповідальності на підставі Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платниками податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який станом на 01.01.2011 втратив чинність.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 23.09.2011, яка залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 04.10.2013, відмовлено у відкритті провадження.
В касаційній скарзі позивач просить скасувати ухвали судів першої та апеляційної інстанцій та направити справу до суду першої інстанції для розгляду, посилаючись на неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права.
Перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Відмовляючи у відкритті провадження, суд першої інстанції, з яким погодився апеляційний адміністративний суд, виходив з того, що даний спір не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства. Судами зазначено, що спірний акт перевірки не є рішенням суб'єкта владних повноважень, не спричиняє виникнення будь-яких прав і обов'язків осіб чи суб'єктів владних повноважень, а отже, не породжує правовідносин, що можуть бути предметом спору.
Однак, колегія суддів Вищого адміністративного суду України не може погодитись з таким висновком судів попередніх інстанцій, враховуючи наступне.
Відповідно до ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України, компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Таким чином, в адміністративному провадженні розглядаються позовні заяви щодо оскарження будь-яких рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень (всі публічно-правові спори), крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності встановлено інший порядок судового провадження, а саме, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, суди мають закрити провадження у справі відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 157 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судами попередніх інстанцій при розгляді даного спору не було враховано, що згідно чинного законодавства вчинення податковими органами дій по проведенню перевірок платників податків прямо передбачено у повноваженнях органів державної податкової служби. Тобто, дії по проведенню перевірок є частиною процесу реалізації податковим органом повноважень, наданих йому чинним законодавством. Результатом реалізації цих повноважень є винесення у відповідній формі рішення, яке породжує юридичні наслідки для платника податків.
За наведених обставин, колегія суддів вважає, що судам необхідно було відкрити провадження по справі та встановити, чи є оскаржувані дії відповідача такими, що породжують для позивача настання будь-яких юридичних наслідків і безпосередньо впливають на його права та обов'язки у сфері публічно-правових відносин.
Згідно з ч. 1, ч. 4 ст. 227 КАС України, підставою для скасування судових рішень судів першої та (або) апеляційної інстанцій і направлення справи для продовження розгляду є порушення норм матеріального чи процесуального права, які призвели до постановлення незаконної ухвали, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі; справа направляється до суду апеляційної інстанції для продовження розгляду або на новий розгляд, якщо порушення допущені тільки цим судом. В усіх інших випадках справа направляється до суду першої інстанції.
Враховуючи викладене, ухвала Львівського окружного адміністративного суду від 23.09.2011 та ухвала Львівського апеляційного адміністративного суду від 04.10.2013 підлягають скасуванню, як такі, що постановлені з порушенням норм процесуального права, а справа - направленню до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Керуючись ст. ст. 222, 223, 227, 230, 231, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Спільного українсько-канадського підприємства "Студія Лева" задовольнити.
Ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 23.09.2011 та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 04.10.2013 скасувати.
Справу направити для продовження розгляду до суду першої інстанції.
Ухвала набирає законної сили відповідно до ч. 6 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя: (підпис) О.А. Моторний Судді (підпис) О.В. Вербицька (підпис) В.В. Кошіль
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2014 |
Оприлюднено | 07.10.2014 |
Номер документу | 40747458 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Моторний О.А.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні