У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а/0270/5692/12 Головуючий у 1-й інстанції: Комар П.А.
Суддя-доповідач: Залімський І. Г.
23 грудня 2014 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Залімського І. Г.
суддів: Сторчака В. Ю. Сушка О.О.
секретар судового засідання: Лозінська Н.В.,
за участі:
представника позивача: Гончара О.І.
представника відповідача: Іванова Л.Р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2014 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Іллінціагромаш" до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України, Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанови, визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії ,
В С Т А Н О В И В :
В грудні 2012 року товариство з обмеженою відповідальністю "Іллінціагромаш" звернулось до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо визнання протиправною та скасування постанови №2750-ЦД-1-Е від 14.11.2012 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 01.10.2014 року адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Іллінціагромаш" до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанови, визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії залишено без розгляду в частині визнання протиправною та скасування постанови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №2750-ЦД-1-Е від 14.11.2012р.
Крім того, в матеріалах справи (т.2 а.с.107-109) міститься постанова Вінницького апеляційного адміністративного суду від 13.11.2013 року по справі №2а/0270/5692/12, яка набрала законної сили та якою визнано протиправною та скасовано постанову Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №2750-ЦД-1-Е від 14.11.2012р. про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів.
Отже, предметом дослідження по даній справі є правомірність бездіяльності Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України щодо не скасування реєстрації випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" у зв'язку із припиненням діяльності такого та зобов'язання Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку України скасувати реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" у зв'язку із припинення діяльності такого.
Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 13.10.2014 року позов задоволено: визнано протиправною бездіяльністю Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України щодо не скасування реєстрації випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" у зв'язку із припиненням діяльності такого; зобов'язано Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку України скасувати реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" у зв'язку із припинення діяльності такого.
Не погоджуючись із постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 13.10.2014 року, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив вказану постанову скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Представник відповідача в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав у повному обсязі, просив вимоги, що в ній викладені, задовольнити.
Представник позивача заперечив проти задоволення апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, що з'явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, з огляду на таке.
Як встановлено судом першої інстанції, товариство з обмеженою відповідальністю «Іллінціагромаш» створене в результаті реорганізації відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" (ЄДРПОУ - 03567291) згідно рішень загальних зборів акціонерів від 22.09.2009 року та 30.04.2005 року шляхом перетворення та є правонаступником всіх його прав та обов'язків, що підтверджується копією статуту.
Відповідно до витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних-осіб підприємців 06.09.2005р. внесено запис про припинення юридичної особи - відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш".
22.09.2005р. позивач, як правонаступник ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш", звернувся до відповідача із заявою про скасування реєстрації випуску акцій ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш".
Заява оформлена відповідно до Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №222 від 30.12.1998р., зареєстрованим Міністерством юстиції України 24.03.1999року №180/3473. До заяви були надані усі документи, перелік яких встановлений Порядком №222, що підтверджується вхідним штампом на заяві позивача та не заперечувалося представником відповідача у судовому засіданні.
Листом від 12.12.2005 року №11/02/19582 позивача повідомлено, що у скасуванні реєстрації випуску акцій відмовлено у зв'язку із порушення під час викупу акцій вимог п.1.7. Положення про порядок реєстрації випуску акцій під час реорганізації товариств, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 30.12.1998 року №221 (в ред., чинній на 26.02.2003 року) та ч.2 ст.28 Закону України "Про господарські товариства".
Не погодившись із вказаною бездіяльністю відповідача, позивач звернувся до суду.
Задовольняючи позов ТОВ «Іллінціагромаш», суд першої інстанції виходив з того, що зобов'язання скасувати реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" та анулювати свідоцтво про реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" у зв'язку з припиненням діяльності відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" в повній мірі відновить порушене право позивача у справі.
Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.
На момент реорганізації відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" шляхом перетворення в товариство з обмеженою відповідальністю «Іллінціагромаш» діяв Порядок скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій затверджений рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №222 від 30.12.1998р., зареєстрований Міністерством юстиції України 24.03.1999 року №180/3473 (надалі - Порядок №222 у редакції рішення Комісії від 20.10.99р.).
Відповідно до пункту 1 Порядку №222 у редакції рішення Комісії від 20.10.99р., у разі ліквідації акціонерного товариства на підставі рішення вищого органу товариства, суду або арбітражного суду здійснюється скасування реєстрації випусків акцій.
Процедура скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випусків акцій акціонерних товариств визначена Порядком №222, при цьому застосуванню підлягають положення рішення у редакції станом на 25.09.2005р, тобто положення Порядку №222, які діяли на дату подання документів.
Згідно п. 11 Порядку №222 у редакції рішення станом на 25.09.2005р., для скасування реєстрації випусків акцій ліквідаційна комісія подає до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку наступні документи: а) заяву про скасування реєстрації випусків акцій, підписану головою ліквідаційної комісії та засвідчену печаткою акціонерного товариства; б) протокол рішення вищого органу товариства про ліквідацію товариства і призначення ліквідаційної комісії, засвідчений підписом голови ліквідаційної комісії та печаткою акціонерного товариства, або копію рішення суду чи арбітражного суду; в) копії інформації про ліквідацію товариства, опублікованої в одному з офіційних органів преси відповідно до вимог статті 20 Закону України "Про господарські товариства" та статті 35 Закону України "Про підприємства в Україні"; г) копії акта ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом, затвердженого органом, що призначив ліквідаційну комісію; ґ) оригінали свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.
Пунктом 17 Порядку №222 у редакції рішення станом на 25.09.2005р. визначено, що скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій у зв'язку з припиненням діяльності акціонерного товариства шляхом його реорганізації здійснюється відповідно до вимог Положення про порядок реєстрації випуску акцій та інформації про їх емісію під час реорганізації товариств, затвердженого рішенням Комісії від 30.12.98р. №221, якщо серед правонаступників товариства є хоча б одне акціонерне товариство. При цьому в свідоцтвах про реєстрацію випуску акцій новостворених акціонерних товариств здійснюється запис про анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій акціонерного товариства, що підлягає реорганізації.
Тобто, положення Порядку №221 застосовуються у разі, якщо серед правонаступників товариства є хоча б одне акціонерне товариство.
Якщо жоден із правонаступників акціонерного товариства, продовжується у пункті 17 Порядку №222, що підлягає реорганізації, не є акціонерним товариством, то скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій здійснюється з урахуванням вимог пунктів 13-16 цього Положення на підставі таких документів: а) заяви про скасування реєстрації випусків акцій у зв'язку з реорганізацією акціонерного товариства, підписаної керівниками та засвідченої печатками підприємств, що виступають правонаступниками акціонерного товариства; б) протоколу рішення вищого органу акціонерного товариства про реорганізацію товариства, засвідченого підписом керівника та печаткою товариства, що підлягає реорганізації, з обов'язковим зазначенням умов та порядку обміну акцій на частки в статутному фонді підприємств-правонаступників акціонерного товариства; в) копій свідоцтв про реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності правонаступників акціонерного товариства; г) оригіналів свідоцтв про реєстрацію випуску акцій акціонерного товариства, що підлягає реорганізації; ґ) довідки про особу, яка обслуговує акції цього емітента: реєстроутримувача (при документарній формі випуску акцій) або депозитарію (при бездокументарній).
Системний аналіз Порядку №222 дає підстави для висновку, що в разі реорганізації акціонерного товариства правонаступником якого не є акціонерне товариство застосуванню підлягають положення абз. 3 п. 17 Порядку №222.
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» №448/96-ВР від 30.10.1996р. (далі Закон №448) уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є, зокрема уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.
Отже, уповноваженою особою Комісії, до повноважень якої віднесено прийняття рішень про скасування реєстрації випусків акцій і анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій акціонерних товариств у разі прийняття рішення про припинення діяльності шляхом перетворення у товариство з обмеженою відповідальністю, здійснюється з урахуванням вимог пунктів 13-16 цього Положення (№222 у редакції рішення станом на 25.09.2005р.).
Пунктами 13-16 Порядку №222 у редакції рішення Комісії від 20.10.99р. №211 чітко окреслено дії Комісії при скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випусків акцій акціонерних товариств. А саме п. 13 встановлено, що скасування реєстрації випусків акцій здійснюється уповноваженою особою Комісії (начальником управління корпоративних фінансів або начальником територіального органу згідно з повноваженнями, встановленими рішеннями Комісії) шляхом видання розпорядження про скасування реєстрації випусків цінних паперів протягом п'яти робочих днів від моменту подання заяви та всіх потрібних документів.
Згідно п. 14 Порядку на підставі Розпорядження про скасування реєстрації випусків акцій вносяться зміни до загального реєстру випуску цінних паперів, а також здійснюється анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.
Згідно п. 15 Порядку повідомлення учасників фондового ринку про скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій здійснюється Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку в двотижневий термін після опублікування повідомлення про скасування реєстрації випусків цінних паперів в одному з друкованих органів Комісії.
Відповідно до п. 16 Порядку знищення сертифікатів акцій та невикористаних бланків сертифікатів акцій здійснюється ліквідаційною комісією на підставі розпорядження про скасування реєстрації випусків акцій у порядку, встановленому чинним законодавством. Знищення глобального сертифіката емісії цінних паперів здійснюється в порядку, що встановлюється нормативно-правовими актами Комісії.
В результаті здійснення аналізу наведених норм, вказаним Порядком в редакції на момент подачі заяви до Комісії передбачено, що у разі, якщо жоден з правонаступників акціонерного товариства, що реорганізовується, не є акціонерним товариством скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій включає в себе певну послідовність дій щодо скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій. Одними з обов'язкових дій, які здійснюються послідовно відповідачем - це обов'язок Комісії протягом п'яти робочих днів від моменту подання заяви та всіх потрібних документів видати розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій.
Колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що Комісія, отримавши повний пакет документів про скасування реєстрації випуску акцій ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" в вересні 2005 року жодних дій, що передбачені пунктами 13-16 Порядку №222 у редакції рішення Комісії від 20.10.99р., не вчинила, рішення за поданою позивачем в вересні 2005 року письмовою заявою не прийнято, чим допущено неправомірну бездіяльність.
Посилання відповідача на лист Департаменту корпоративних відносин Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 12.12.2005 року №11/02/19582, суд не враховує адже зазначений лист за своєю суттю не є відповідним рішенням (розпорядженням) НКЦПФР.
Більш того, законодавчо встановлений порядок скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій №222 в грудні 2005 року був змінений згідно рішення Комісії №398 від 14.07.2005р., яке набуло чинності з 09.10.2005 року. Внесеними змінами до Порядку №222 врегульовано питання відмови в зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.
Відповідно до п.8 вказаного Порядку така відмова складається у разі:
а) невідповідності поданих документів вимогам чинного законодавства;
б) порушення встановленого законодавством порядку припинення діяльності акціонерного товариства;
в) виявлення на дату подання документів порушення порядку скликання та/або проведення загальних зборів акціонерів, на яких прийнято рішення про припинення діяльності акціонерного товариства.
Інші причини не можуть бути підставами для відмови у зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.
Пунктом 9 Порядку скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій (в редакції рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14.07.2005 року) встановлено, відмова в зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, або скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску обігу акцій оформлюється у вигляді розпорядження про відмову із зазначенням підстав для відмови і підписується уповноваженою особою реєструвального органу.
Встановлено, що жодних розпоряджень стосовно вищевказаних вимог товариства, всупереч п.9 Порядку НКЦПФР не приймалось, водночас лист Департаменту корпоративних відносин Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 12.12.2005 року носить радше інформативний характер та не може свідчити про вчинення відповідачем всіх передбачених законодавством дій, стосовно поданих позивачем документів.
Відповідно до матеріалів справи, лише в грудні 2005 року, при перевірці наданих позивачем в вересні 2005 року документів на скасування реєстрації випуску акцій акціонерного товариства у зв'язку з припиненням його діяльності шляхом перетворення в товариство з обмеженою відповідальністю уповноважена особа Комісії установила, що порядок обміну та умови викупу акцій, зазначені в протоколі загальних зборів акціонерів ВАТ «Іллінецьке районне підприємство «Агромаш» від 30.04.05р., не відповідають вимогам вищезазначених Положень №221 та №222.
Тому, зазначені у листі відповідача обставини не свідчать про невідповідність поданих документів для скасування вимогам чинного законодавства.
Крім того, слід зауважити, що доводи та обставини, на які відповідач посилається у своєму листі, носять не конкретизований характер, з яких не зрозуміло, у чому саме ці зауваження не відповідають вимогам конкретних норм матеріального права.
Помилковими також є посилання представника відповідачів на порушення позивачем під час викупу акцій вимог п.1.7 Положення про порядок реєстрації випуску акцій під час реорганізації товариств, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 30.12.1998 року №221 (в ред., чинній на 26.02.2003 року), виходячи з наступного.
Положення Порядку №221 застосовуються при скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій товариств, якщо серед правонаступників такого є хоча б одне акціонерне товариство.
Водночас, згідно рішень загальних зборів акціонерів відкрите акціонерне товариство «Іллінецьке районне підприємство «Агромаш» припинено шляхом перетворення в товариство з обмеженою відповідальністю «Іллінціагромаш».
Крім того, згідно п. 1.7 Порядку №221 з метою захисту прав акціонерів акціонерне товариство, що прийняло рішення про реорганізацію, зобов'язане здійснити оцінку та викуп акцій акціонерів, які вимагають цього, у випадку, коли ці акціонери не голосували за прийняття загальними зборами рішення про реорганізацію і звернулись до товариства з письмовою заявою. Викуп акцій здійснюється за ціною, що визначається за домовленістю сторін, але не нижчою за номінальну вартість акцій. Пункт 1.7 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Держкомісії з цінних паперів №154 від 22.07.99 )
Матеріали справи не містять жодного доказу щодо письмових звернень акціонерів, які були проти рішення про реорганізацію. Викуп акцій здійснювався за номінальною вартістю акцій.
З метою забезпечення прав та інтересів колишніх акціонерів, які не використали свої права на обмін акцій товариства на частки правонаступника та на обов'язковий викуп товариством акцій, шляхом нарахування після скасування акцій, кредиторської заборгованості з розрахунку 1 акція дорівнює номінальній вартості - 0,25грн., яка виплачується за письмовою вимогою акціонера в термін 12 місяців з дня проведення зборів - 30.04.2005 року, а після закінчення 12-місячного терміну - перераховується поштовим переказом на адресу, зазначеній в реєстрі акціонерів або в письмовому зверненні. Дана обставина підтверджуються протоколом зборів акціонерів ВАТ «Іллінецьке районне підприємство «Агромаш» - п. 10 Протоколу.
Згідно ст. 1 Закону України «Про господарські товариства», господарським товариством є юридична особа, статутний (складений) капітал якої поділений на частки між учасниками. До господарських товариств належать: акціонерні товариства, товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю, повні товариства, командитні товариства.
Відповідно до ст. 19 вказаного вище Закону, припинення діяльності товариства відбувається шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) або ліквідації з дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції.
Припинення товариства проводиться призначеною учасниками, судом або уповноваженим органом комісією з припинення товариства (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією) або ліквідатором. Виконання функцій комісії з припинення товариства (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління товариства. У разі припинення товариства вся сукупність прав та обов'язків товариства переходить до його правонаступників.
Відповідно до ст. 41 Закону України «Про господарські товариства» (в редакції чинній на момент реорганізації акціонерного товариства), вищим органом акціонерного товариства є загальні збори товариства. У загальних зборах мають право брати участь усі акціонери, незалежно від кількості та виду акцій, власниками яких вони є.
До компетенції загальних зборів належить, зокрема прийняття рішення про припинення діяльності товариства, призначення ліквідаційної комісії, затвердження ліквідаційного балансу.
Згідно ст. 28 Закону України «Про господарські товариства» (в редакції чинній на момент реорганізації акціонерного товариства), акція може бути придбана також на підставі договору з її власником або держателем за ціною, що визначається сторонами, або за ціною, що склалася на фондовому ринку, а також у порядку спадкоємства громадян чи правонаступництва юридичних осіб та з інших підстав, передбачених законодавством.
За правилами ст. 42 Закону України «Про господарські товариства», рішення загальних зборів акціонерів приймаються більшістю у 3/4 голосів акціонерів, які беруть участь у зборах, з таких питань: а) зміна статуту товариства; б) прийняття рішення про припинення діяльності товариства. З решти питань рішення приймаються простою більшістю голосів акціонерів, які беруть участь у зборах.
Відповідно до протоколу загальних зборів акціонерів ВАТ «Іллінецьке районне підприємство «Агромаш» від 30.04.2005 року в частині визначення розрахунку за 1 акцію в розмірі номінальної вартості проголосовано одноголосно усіма учасниками акціонерів, присутніми на зборах. Протокол загальних зборів акціонерів від 30.04.2005 року ніким не оскаржувався, та є чинним.
Колегія суддів зазначає, що вказаним рішенням не було порушено права акціонерів, які не брали участі в загальних зборах, адже вони були належним чином повідомлені про час та місце проведення зборів, а їх неявка не свідчить про неправомочність зборів адже було дотримано передбаченого законом кворуму.
Згідно з ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок, щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб'єкт владних повноважень не надав до суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення.
Жодного рішення за заявою позивача від 22.09.2005 року відповідачем не приймалось.
Оцінивши докази наявні у матеріалах справи, в тому числі і пояснення сторін, відповідно до ст. 86 КАС України, суд вважає, що бездіяльність НКЦПФР щодо не скасування реєстрації випуску акцій ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій товариства в зв'язку з припиненням його діяльності є доведеною обставиною, а тому позовні вимоги в даній частині підлягають задоволенню.
Встановлено, що ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" припинило свою діяльність ще у 2005 році, про що внесено запис до ЄДРПОУ. Інших дій щодо скасування реєстрації випуску акцій ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" та анулювання свідоцтва за правилами діючими в 2011-2012 році вчинити не може.
Так, відповідно до витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних-осіб підприємців 06.09.2005р. внесено запис про припинення юридичної особи - відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш", номер запису 11521120002000013. Згідно витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних-осіб підприємців 07.09.2005 року внесено запис про державну реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю "Іллінціагромаш", ЄДРПОУ - 03567291, номер запису про державну реєстрацію 11521230000000150.
Відповідно до ст.5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Пунктом 13 статті 8 даного Закону передбачено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право розробляти і затверджувати з питань, що належать до її компетенції, обов'язкові для виконання нормативні акти.
З метою впорядкування ведення загального реєстру випуску цінних паперів рішенням від 30.12.1998 №222 Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку затвердила Порядок скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій. Згідно рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14 липня 2005 р. №398 скасування реєстрації випуску акцій здійснюється Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Розділом ІІІ Порядку в редакції рішення від 14 липня 2005 р. №398 визначено іншу процедуру скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, ніж визначена була у рішенні від 30.12.1998 №222.
Дана послідовність дій передбачає - зупинення обігу акцій, відновлення обігу акцій та скасування реєстрації випуску акцій. Частина 3 розділу ІІІ Порядку є спеціальною нормою, застосовується в зв'язку з реорганізацією акціонерного товариства та конкретизує перелік документів, що подається до реєструвального органу.
Проте, даний Порядок не підлягає застосуванню, оскільки на момент вирішення спору, рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30 грудня 1998 року №222 втратило чинність згідно з рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23 квітня 2013 року №737.
Відповідно до р. ІІІ рішення №737, протягом десяти робочих днів після прийняття рішення про припинення акціонерного товариства шляхом перетворення комісія з припинення має подати до реєструвального органу, зокрема копію протоколу загальних зборів акціонерів, оформленого відповідно до статті 46 Закону України "Про акціонерні товариства".
Позивач не може подати цих документів, оскільки ВАТ "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" припинило свою діяльність, державну реєстрацію припинення проведено ще у вересні 2005 році. Положення Закону України «Про акціонерні товариства» від 17.09.2008 року на момент реорганізації акціонерного товариства в товариство з обмеженою відповідальністю не діяли.
Колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що фактично на даний час склалася ситуація при якій вже зареєстровано нову юридичну особу товариство з обмеженою відповідальністю "Іллінціагромаш", яке є правонаступником відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш", однак рішення про скасування реєстрації випуску акцій колишнього відкритого акціонерного товариства ще не прийняте. Своєю бездіяльністю в проведенні реєстрації скасування випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій відповідач порушив права позивача як правонаступника відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш".
Колегія суддів дослідила та надала оцінку тій обставині, що постанова відповідача №162 від 07.11.2011р. та рішення відповідача №37 від 12.01.2013р., похідною від яких є оскаржувана постанова Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №2750-ЦД-1-Е від 14.11.2012р., оскаржувались позивачем в судовому порядку, однак позов залишився без задоволення, і ці рішення набрали законної сили.
Водночас, постанова Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №2750-ЦД-1-Е від 14.11.2012р. визнана протиправною та скасована постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 13.11.2013 року. Дана постанова суду набрала законної сили та не оскаржена відповідачем, тобто відповідач погодився з позицією суду по цій справі.
Виходячи з викладеного, зазначена обставина не може вказувати на правомірність бездіяльності Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України щодо не скасування реєстрації випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" у зв'язку із припиненням діяльності такого та на відсутність підстав для зобов'язання відповідача скасувати реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" у зв'язку із припинення діяльності такого.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про задоволенні позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції та не дають підстав для постановлення нового рішення.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 198 та статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
апеляційну скаргу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2014 року - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно ст. 212 КАС України.
Ухвала суду складена в повному обсязі 26 грудня 2014 року .
Головуючий Залімський І. Г.
Судді Сторчак В. Ю.
Сушко О.О.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2014 |
Оприлюднено | 06.01.2015 |
Номер документу | 42081275 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Комар Павло Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні