Рішення
від 11.02.2015 по справі 916/4374/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"11" лютого 2015 р.Справа № 916/4374/14

За позовом : Заступника Прокурора Одеської області в особі, Міністерства аграрної політики та продовольства України в особі Державного підприємства „Одеське обласне підприємство по племінній справі в тваринництві", Головного управління Держземагентства в Одеській області

До відповідачів: 1. Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області

2 . Товариства з обмеженою відповідальністю „Зелений город"

про визнання недійсним договору оренди та зобов'язання повернути земельну ділянку

Головуючий - Оборотова О.Ю.

Судді - Цісельський О.В.

Гуляк Г.І.

За участю представників:

Від прокуратури: Малєєв О.М. посвідчення № 005178 від 22.09.2012р.

Від позивача Міністерства аграрної політики та продовольства України : не з'явився;

Від позивача Державного підприємства „Одеське обласне підприємство по племінній справі в тваринництві": не з'явився;

Від позивача Головного управління Держземагентства в Одеській області: не з'явився;

Від відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю „Зелений город" : Чернов М.Г. довіреність від 14.11.2014р.

Від відповідача Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області: Єлисєєва А.В. довіреність від 08.01.2014р.

Суть спору: Заступник Прокурора Одеської області в особі, Міністерства аграрної політики та продовольства України в особі Державного підприємства „Одеське обласне підприємство по племінній справі в тваринництві", Головного управління Держземагентства в Одеській області звернувся до господарського суду Одеської області з позовом до відповідачів Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області, Товариства з обмеженою відповідальністю „Зелений город" про визнання недійсним договору оренди нерухомого майна, що належить до державної власності, укладений 08.06.2010 між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Одеській області та ТОВ "Зелений город", стосовно оренди спеціалізованої споруди. майданчику для вирощування сільськогосподарських культур площею 27 320 кв.м (кадастровий № 5123755200:02:001:0494 та № 5123755200:02:001:0495), зі змінами внесеними договорами від 26.12.2011 та 11.01.2014, укладеними між тим ж сторонами та про зобов'язання ТОВ "Зелений город" повернути державному підприємству "Одеське обласне підприємство по племінній справі в тваринництві" земельну ділянку площею 1,168 га(кадастровий номер 5123755200:02:001:0494) та земельну ділянку площею 1,564 га (кадастровий номер 5123755200:02:001:0495), які відносяться до земель сільськогосподарського призначення, надані державному підприємству "Одеське обласне підприємство по племінній справі з тваринництві" для науково-дослідних цілей та розташовані в межах сел.. Авангард Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 30.10.2014р. порушено провадження у справі №916/4374/14.

13.11.2014р. до господарського суду Одеської області від відповідача Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області надійшов відзив на позовну заяву.

19.11.2014р. до господарського суду Одеської області від прокуратури надійшли письмові пояснення.

08.12.2014р. до господарського суду Одеської області від відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю „Зелений город" надійшов відзив на позовну заяву.

16.12.2014р. до господарського суду Одеської області від Державного підприємства „Одеське обласне підприємство по племінній справі в тваринництві" надійшло клопотання відповідно до якого просить суд, винести окрему ухвалу та надіслати матеріали справи правоохоронним органам для вирішення питання про відкриття кримінального провадження зідносно Чернія Володимира Петровича та групи осіб причетних до зловживань та порушень та притягнення винних до відповідальності.

17.12.2014р. до господарського суду Одеської області від відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю „Зелений город" надійшов відзив на позовну заяву.

Ухвалою господарського суду Одеської області призначено справу №916/4374/14 до колегіального розгляду у складі трьох суддів господарського суду Одеської області.

Розпорядженням керівника апарату суду від 18.12.2014р. та відповідно до рішення зборів суддів господарського суду Одеської області ( протокол № 17-8/24 від 17.04.2014р.) було призначено автоматичний розподіл справи та визначено наступний склад колегії для розгляду даної справи: головуючий суддя - Оборотова О.Ю., судді - Цісельський О.В., Гуляк Г.І.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 18.12.2014р. прийнято справу №916/4374/14 на розгляд колегії суддів у складі: головуючий суддя - Оборотова О.Ю., Цісельський О.В., Гуляк Г.І.

У судовому засіданні 08.12.2014р. було оголошено перерву до 17.12.2014р.

У судовому засіданні 11.02.2015р. після виходу колегії суддів з нарадчої кімнати було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив:

Прокуратурою Одеської області у вересні-жовтні 2014 року на підставі доручення Генеральної прокуратури України та звернення державного підприємства "Одеське обласне підприємство по племінній справі в тваринництві" (державне підприємство) проведено перевірку законності використання земельних ділянок, що знаходяться у постійному користуванні державного підприємства.

08.06.2010 між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Одеській області та Товариством з обмеженою відповідальністю "Зелений город" укладено договір оренди нерухомого майна, що належить до державної власності, а саме: в оренду ТОВ "Зелений город" передано нерухоме майно - спеціалізовану споруду, майданчик для вирощування сільськогосподарських культур загальною площею 27 320 кв.м, розміщений за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, сел. Авангард, вул. Ангарська, 1, що перебуває на балансі державного підприємства.

26.12.2011 та 11.01.2014 між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Одеській області та Товариством з обмеженою відповідальністю "Зелений город" укладались договори про внесення змін до договору від 08.06.2010 в частині предмету оренди, розміру орендної плати та терміну дії договору, в результаті чого Регіональне відділенням Фонду державного майна України по Одеській області передав, а ТОВ "Зелений город" прийняв в строкове платне користування державне нерухоме майно: спеціалізовану споруду, майданчик для вирощування сільськогосподарських культур (кадастровий № 5123755200:02:001:0494 та № 5123755200:02:001:0495), площею 27 320 кв.м, яке перебуває на балансі державного підприємства за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, сел. Авангард, вул. Ангарська, 1.

Прокуратурою зазначено, що за результатами проведеної перевірки встановлено, що договір оренди від 08.06.2010р. укладено з грубим порушенням вимог діючого законодавства, у зв'язку із чим він підлягає визнанню недійсним.

У постійному користуванні державного підприємства на підставі державних актів на право постійного користування земельною ділянкою серії ЯЯ № 205792 від 12.06.2008 та серії ЯЯ № 205793 від 12.06.2008 знаходяться земельні ділянки площами 1,168 га (кадастровий номер 5123755200:02:001:0494) та 1,564 га (кадастровий номер 5123755200:02:001:0495) відповідно (тобто, 27 320 кв.м), які відносяться до земель сільськогосподарського призначення, надані для науково-дослідних цілей та розташовані в межах сел. Авангард Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області.

Ґрунтовий покрив (родючий шар ґрунту) даних земельних ділянок представлений ріллею, що підтверджується актом від 15.02.2008р. прийомки-передачі на зберігання межових знаків земельних ділянок, переданих державному підприємству, складеному та підписаному в ході розроблення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право постійного користування на земельні ділянки державного підприємства для науково-дослідний цілей.

Згідно наданого директором державного підприємства акту від 15.01.2014 огляду основних та оборотних засобів нерухоме майно у вигляді спеціалізованої споруди, майданчику для вирощування сільськогосподарських культур площею 27 320 кв.м, у державного підприємства відсутнє.

Пояснення щодо ґрунтового покриву вказаних земельних ділянок, відсутності на них об'єктів нерухомості, у тому числі, спеціалізованої споруди, майданчику для вирощування сільськогосподарських культур площею 27 320 кв.м, які б знаходились на балансі державного підприємства, надав 09.10.2014р. директор державного підприємства.

Таким чином, Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Одеській області на підставі договору передано в оренду ТОВ "Зелений город" не нерухоме майно, що належить до державної власності, а земельні ділянки державної власності загальною площею 27 320 кв.м, які знаходяться у постійному користуванні державного підприємства на підставі відповідних державних актів, порядок передачі в оренду яких визначається Земельним кодексом України та Законом України "Про оренду землі".

Факт, що предметом договору є земельні ділянки, а не інше нерухоме майно, є те, що 13.05.2014р. між ТОВ "Зелений город" та ПАТ "Страхове товариство "Іллічівське" укладено договір добровільного страхування саме земельних ділянок загальною площею 27 320 кв.м, а не спеціалізованої споруди, майданчику для вирощування сільськогосподарських культур.

Відповідно до ст. 181 Цивільного кодексу України до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також: об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.

Статтею 79 Земельного кодексу України земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Згідно ст. 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж: та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Таким чином, об'єктами нерухомості, які можуть бути об'єктами цивільних прав, що знаходяться у користуванні (віданні) державного підприємства є вищевказані земельні ділянки площами 1,168 га (кадастровий номер 5123755200:02:001:0494) та 1,564 га (кадастровий номер 5123755200:02:001:0495), а не спеціалізована споруда, майданчик для вирощування сільськогосподарських культур.

Статтею 22 Земельного кодексу України землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.

Згідно п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" у державній власності залишаються, зокрема, розташовані в межах населених пунктів земельні ділянки які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, Національної академії наук України, державних галузевих академій наук.

Вищевказані земельні ділянки відповідно до державних актів знаходяться у постійному користуванні державного підприємства, ці земельні ділянки відносяться до земель державної власності.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування визначений статтею 123 Земельного кодексу України.

Статтею 124 Земельного кодексу України визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів.

Відповідно до ст. 122 Земельний кодексу України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Територіальним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин, який на території Одеської області передає земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності є Головне управління Держземагентства в Одеській області, яке будь-яких рішень про передачу у користування Відповідача-2 вищевказаних земельних ділянок не приймало (наказів не видавало).

Необхідно зазначити, що згідно статуту державного підприємства останнє засноване на державній власності та підпорядковане Міністерству аграрної політики та продовольства України.

Відповідно до п. 2 Методичних рекомендацій щодо порядку передачі в оренду майна державних підприємств, які входять до сфери управління Мінагрополітики, та надання згоди на здійснення поліпшень орендованого майна, затверджених наказом Мінагрополітики України № 220 від 28.03.2007, орендодавцями державного майна є: Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва - щодо цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого майна, а також: майна, що не ввійшло до статутних фондів господарських товариств, утворених у процесі приватизації (корпоратизації); державні підприємства - щодо окремого індивідуально визначеного майна.

Фонд державного майна України по Одеській області не наділений чинним законодавством України повноваженнями щодо передачі в оренду земельних ділянок, які знаходяться у постійному користуванні державних підприємств.

Більш того, статтею 116 Земельного кодексу України встановлено, що земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Як встановлено у ході перевірки право постійного користування державного підприємства на вищевказані земельні ділянки у передбаченому законом порядку не припинялось.

Відповідно до статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 та ч. 4 ст. 202 Цивільного кодексу України, правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Двостороннім правочином є погоджена дія двох або більше осіб.

Статтею 203 Цивільного кодексу України, встановлено загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину, зокрема частиною 1 передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також: моральним засадам суспільства.

Відповідно до ст. 215 Цивільного кодексу України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Згідно ч. 3 ст. 215 Цивільного кодексу України, якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнано судом недійсним (оспорюваний правочин).

Згідно ч. 1 ст. 216 Цивільного кодексу України, недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов 'язані з його недійсністю. Уразі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.

Таким чином, договір оренди нерухомого майна, що належить до державної власності від 08.06.2010р., підлягає визнанню недійсним, а відповідна земельна ділянка звільненню.

Відповідно до статті 29 ГПК України, прокурор бере участь у розгляді справ за його позовами, а також: може вступити за своєю ініціативою у справу, порушену за позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду для представництва інтересів громадянина або держави.

Відповідно до статті 36-1 Закону України „Про прокуратуру" представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.

Згідно інформації відділу Держземагентства в Одеській області за № 10-1520-3379/2-14 від 08.10.2014 нормативна грошова оцінка вищевказаних земельних ділянок складає 8 847 308,8 гривень.

Відповідно до положень Податкового кодексу України мінімальна річна ставка орендної плати за користування земельними ділянками встановлена у розмірі 3 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Прокуратурою зазначено, якщо в оренду ТОВ "Зелений город" все ж таки було передано вищезазначені земельні ділянки відповідно до вимог земельного законодавства, середня мінімальна річна орендна плата за користування цими земельними ділянками у ТОВ "Зелений город" повинна була складати: 8 847 308,8 грн. х 3% = 265 419,26 гривень на рік.

Згідно п. 3.1 договору від 08.06.2010р. місячна орендна плата за користування Відповідачем-2 нерухомим майном (земельними ділянками) складає лише 975,47 гривень на місяць, тобто, 11 705,64 гривень на рік. Таким чином, у зв'язку з передачею земельних ділянок в оренду ТОВ "Зелений город" у порушення вимог чинного земельного законодавства місцевий бюджет Авангардівської селищної ради не отримує більш ніж 265 тисяч гривень щорічно.

Статтею 2 Господарського процесуального кодексу України прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обгрунтовує необхідність їх захисту, а також: вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до господарського суду прокурор зазначає про це в позовній заяві.

Згідно рішення Конституційного суду України від 08.04.1999 року за № 3-рп\99, „інтереси держави" є оціночним поняттям, прокурор або його заступник у кожному випадку самостійно визначає, в чому саме полягає порушення інтересів держави в конкретних правовідносинах, які підлягають вирішенню в судовому порядку.

Інтереси держави можуть збігатися повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів, державних підприємств та організацій чи з інтересами господарських товариств з частковою державною власністю у статутному фонді. Проте, держава може вбачати свої інтереси не тільки в їх діяльності, але й у діяльності приватних підприємств, товариств. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інш.) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності України, гарантування її державної, економічної безпеки, захист прав усіх суб'єктів права власності та господарювання.

У відповідності до п. 2.10 постанови Пленуму Вищого господарського суду України №11 від 29.05.2013 „Про деякі питання визнання правочинів (господарських договорів) недійсними», якщо чинне законодавство прямо не визначає кола осіб, які можуть бути позивачами у справах, пов'язаних з визнанням правочинів недійсними, господарському суду для вирішення питання про прийняття позовної заяви слід керуватися правилами статей 1 і 2 ГПК. Отже, крім учасників правочину (сторін за договором), а в передбачених законом випадках - прокурора, державних та інших органів позивачем у справі може бути будь-яке підприємство, установа, організація, а також: фізична особа, чиї права та охоронювані законом інтереси порушує цей правочин.

Прокурор, звертаючись до господарського суду із заявою про визнання правочину недійсним, виступає позивачем або зазначає у ній позивачем державний чи інший орган або установу, організацію, уповноважені здійснювати відповідні функції держави у спірних правовідносинах, наприклад, управляти майном, що є предметом цього правочину, і визначає відповідачами, як правило, сторони за правочином (договором). Виняток можуть становити випадки, коли однією з сторін є названий орган (установа, організація); у такому разі відповідачем визначається друга сторона.

Відповідно до п.п. 68 п. 4 Положення про Міністерство аграр-.ої політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України № 500/2011 від 23.04.2011, Мінагрополітики України відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює контроль за землекористуванням державних підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Мінагрополітики України, розробляє для державних сільськогосподарських підприємств обов'язкові до виконання єдині стандарти, норми та процедури землекористування.

Підпунктом 3 пункту 5 Положення встановлено, що Мінагрополітики України з метою організації своєї діяльності, зокрема, контролює діяльність підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління.

У зв'язку з вищевикладеним, прокурор звертається до суду з позовом в інтересах держави в особі Міністерства аграрної політики та продовольства України та підпорядкованого йому Державного підприємства "Одеське обласне підприємство по племінній справі в тваринництві", у постійному користуванні якого знаходяться спірні земельні ділянки та з його користування ніколи у передбаченому законом порядку не вилучались.

Розпорядження Регіональним відділенням Фонду державного мйна України по

Одеській області спірних земельних ділянок в оренду ТОВ „Зелений город" порушило право Головного управління Держземагентства в Одеській області, якому Земельним кодексом України надано виключне право на передачу цих земель у власність або у користування для всіх потреб.

Відповідно до вимог ст.ст. 32, 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. При цьому, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

16.12.2014р. до господарського суду Одеської області від Державного підприємства „Одеське обласне підприємство по племінній справі в тваринництві" надійшло клопотання відповідно до якого просить суд, винести окрему ухвалу та надіслати матеріали справи правоохоронним органам для вирішення питання про відкриття кримінального провадження зідносно Чернія Володимира Петровича та групи осіб причетних до зловживань та порушень та притягнення винних до відповідальності.

Колегія суддів вважає, що у задоволенні клопотання про винесення окремої ухвали та надіслання матеріалів справи правоохоронним органам для вирішення питання про відкриття кримінального провадження зідносно Чернія Володимира Петровича та групи осіб причетних до зловживань та порушень та притягнення винних до відповідальності, слід відмовити у зв'язку з необгрунтованістю.

За таких обставин, приймаючи до уваги вищенаведене, оцінюючи надані документальні докази та доводи сторін, колегія суддів вважає, що позовні вимоги заступника Прокурора Одеської області в особі, Міністерства аграрної політики та продовольства України в особі Державного підприємства „Одеське обласне підприємство по племінній справі в тваринництві", Головного управління Держземагентства в Одеській області до відповідачів Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області, Товариства з обмеженою відповідальністю „Зелений город" про визнання недійсним договору оренди нерухомого майна, що належить до державної власності, укладений 08.06.2010 між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Одеській області та ТОВ "Зелений город", стосовно оренди спеціалізованої споруди. майданчику для вирощування сільськогосподарських культур площею 27 320 кв.м (кадастровий №5123755200:02:001:0494 та № 5123755200:02:001:0495), зі змінами внесеними договорами від 26.12.2011 та 11.01.2014, укладеними між тим ж сторонами та про зобов'язання ТОВ "Зелений город" повернути державному підприємству "Одеське обласне підприємство по племінній справі в тваринництві" земельну ділянку площею 1,168 га(кадастровий номер 5123755200:02:001:0494) та земельну ділянку площею 1,564 га (кадастровий номер 5123755200:02:001:0495), які відносяться до земель сільськогосподарського призначення, надані державному підприємству "Одеське обласне підприємство по племінній справі з тваринництві" для науково-дослідних цілей та розташовані в межах сел.. Авангард Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області, слід задовольнити.

Відповідно до частини третьої статті 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.

Керуючись ст.ст. 32, 33, 34, 43, 44, 49, 50, 82-85 ГПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати недійсним договор оренди нерухомого майна, що належить до державної власності, укладений 08.06.2010 між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Одеській області та ТОВ "Зелений город", стосовно оренди спеціалізованої споруди. майданчику для вирощування сільськогосподарських культур площею 27 320 кв.м (кадастровий №5123755200:02:001:0494 та № 5123755200:02:001:0495), зі змінами внесеними договорами від 26.12.2011 та 11.01.2014, укладеними між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Одеській області та ТОВ "Зелений город".

3. Зобов'язати ТОВ "Зелений город" повернути державному підприємству "Одеське обласне підприємство по племінній справі в тваринництві" земельну ділянку площею 1,168 га(кадастровий номер 5123755200:02:001:0494) та земельну ділянку площею 1,564 га (кадастровий номер 5123755200:02:001:0495), які відносяться до земель сільськогосподарського призначення, надані державному підприємству "Одеське обласне підприємство по племінній справі з тваринництві" для науково-дослідних цілей та розташовані в межах сел. Авангард Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області.

4. Стягнути з Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області (65012, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, 15, код ЄДРПОУ 20984091) на користь державного бюджету України (р/р 31210206783008, одержувач ГУ ДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, банк одержувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 22030001, код ЄДРПОУ господарського суду Одеської області 03499997) витрати по сплаті судового збору на суму 1218(одну тисячу двісті вісімнадцять)грн.

5. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Зелений город" (65006, м. Одеса, вул Вапняна, 54-А, код ЄДРПОУ 34738589) на користь державного бюджету України (р/р 31210206783008, одержувач ГУ ДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, банк одержувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 22030001, код ЄДРПОУ господарського суду Одеської області 03499997) витрати по сплаті судового збору на суму 1218(одну тисячу двісті вісімнадцять)грн.

Рішення суду може бути оскаржено протягом 10-денного строку з моменту складання повного тексту.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня його підписання, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи Одеським апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 16 лютого 2015 р.

Головуючий - О.Ю. Оборотова

Суддя О.В. Цісельський

Суддя Г.І. Гуляк

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення11.02.2015
Оприлюднено18.02.2015
Номер документу42726579
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/4374/14

Ухвала від 22.12.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Коробенко Г.П.

Ухвала від 02.11.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мирошниченко М.А.

Ухвала від 23.10.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

Рішення від 09.10.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

Ухвала від 24.09.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

Ухвала від 19.03.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 12.08.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

Ухвала від 27.07.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

Постанова від 09.07.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Прокопанич Г.K.

Ухвала від 12.06.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Прокопанич Г.K.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні