Рішення
від 24.06.2009 по справі 32/218
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

32/218

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №  32/218

24.06.09

За позовом  Товариства з обмеженою відповідальністю «Амстар Європа Кепітал          Партнер Б1»

  до 1.  Державного підприємства «Український державний науково-дослідний і проектний інститут цивільного сільського будівництва»

 2.     Київської обласної державної адміністрації

3. Управління містобудування і архітектури та розвитку інфраструктури Київської обласної державної адміністрації

  про   зобов'язання вчинити певні дії

Суддя Хрипун О.О.

Представники сторін:    

Від ПозивачаКлепацький М.М., Мастикаш Ю.І. –предст.,

Від Відповідача-1Яворський А.В. –предст.,

Від Відповідача-2Дем'янюк Р.В. –гол.спец.,

від Відповідача-3Пономарьов А.М. –заст.нач.упр.,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Амстар Європа Кепітал Партнер Б1»звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Відповідачів та просить, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 12.09.2009, зобов'язати Державне підприємство «Український державний науково-дослідний і проектний інститут цивільного сільського будівництва»здійснити обстеження території та скласти завдання на розроблення детального плану території житлової забудови на земельній ділянці площею 87,5 га в с. Великі Дмитровичі Обухівського району Київської області, яку індивідуалізовано державними актами на право власності  на земельну ділянку ЯД № 754843, ЯЕ № 576679, ЯЕ № 576684, ЯЕ № 576676, ЯЕ № 576683, ЯЕ № 576681, ЯЕ № 576674, ЯЕ № 576677, ЯЖ № 652932, ЯЖ № 652933, ЯЖ № 652934, ЯЖ № 652935, а також виготовити викопіювання з генплану на зазначеній земельній ділянці; зобов'язати Київську обласну державну адміністрацію, Управління містобудування і архітектури та розвитку інфраструктури Київської обласної державної адміністрації та Державне підприємство «Український державний науково-дослідний і проектний інститут цивільного сільського будівництва»погодити завдання Відповідача-1 на розроблення детального плану території житлової забудови на вказаній земельній ділянці.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до Договору № 05265.08 від 30.05.2008 Відповідач-1, як виконавець, взяв на себе зобов'язання здійснити обстеження території та скласти Позивачу завдання на розроблення детального плану території житлової забудови на площі 87,5 га в с. Великі Дмитровичі Обухівського району Київської області, натомість, Відповідач-1 склав завдання на розроблення детального плану території житлової забудови на площі лише 77,0 га, що було зроблено ним у зв'язку із вказівками Відповідача-3, а Відповідач-3, в свою чергу, не погодив завдання Відповідачу-1 на розроблення детального плану території житлової забудови на площі 87,5 га.

Відповідач-1 у відзиві на позовну заяву та у додаткових поясненнях до відзиву проти задоволення позову заперечував, посилаючись на те, що на 10,5 га з тих, що належать на праві власності Позивачу, визначено проходження відрізку великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва, і, відповідно до цього, виконав роботу, вказавши площу в завданні на розроблення детального плану території індивідуальної житлової забудови 77 га, а не 87,5 га. Крім того, Відповідач-1 зазначив, що виконану роботу Позивач прийняв по накладній № 545 від 09.06.2008 разом з актом № У-00002275 здачі-прийняття робіт, що відповідає ст. 853 ЦК України, та стверджував, що заявлені Позивачем вимоги не відповідають положенням ст. ст. 13, 17, 20, 21 Закону України «Про планування і забудову територій»,    ст. ст. 9, 18 Закону України «Про основи містобудування», пп. 1.5, 1.15, 2.15, 3.2 ДБН Б.2.4-2-94, а також розпорядженню Кабінету Міністрів України № 326-р від 22.02.2008 «Про заходи щодо прискорення проектування та будівництва великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва».

Відповідач-2 відзиву на позовну заяву не надав, повноважний представник Відповідача-2 в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив, та зазначив, що він є неналежним відповідачем по справі, тому заявляв про необхідність заміни Відповідача-2 на Управління містобудування і архітектури та розвитку інфраструктури Київської обласної державної адміністрації.

Відповідач-3 письмових пояснень по суті спору не надав, повноважний представник Управління містобудування і архітектури та розвитку інфраструктури Київської обласної державної адміністрації в судовому засіданні проти позову заперечував з мотивів проходження на земельній ділянці Позивача відрізку великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва.

Відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників учасників судового процесу, Господарський суд міста Києва

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Амстар Європа Кепітал Партнер Б1»своїми листами № 01-04-08 від 25.04.2008 та № 9 від 27.05.2008 звернулося до Державного підприємства «Український державний науково-дослідний і проектний інститут цивільного сільського будівництва»з проханням скласти завдання на розробку детального плану території котеджного містечка «Віла Нова», що планується розташувати на території Великодмитровської сільської ради Обухівського району Київської області на площі 87,5 гектарів. До листа було долучено державні акти на право власності на земельні ділянки, предпроектні пропозиції, топографічну зйомку та інженерно геологічні вишукування.

Листом № 9/11 від 27.05.2008 Позивач звернувся до Відповідача-3 із проханням  надати завдання на розроблення детального плану території житлової забудови на площі  87,5 га в с. Великі Дмитровичі Обухівського району Київської області.

30.05.2008 між Позивачем та Відповідачем-1 укладено Договір № 05265.08 на створення (передачу) проектно-вишукувальних робіт (далі –Договір). Відповідно до п. 1.1  Договору предметом останнього є виконання проектно-вишукувальних робіт, а саме - обстеження території та складання завдання на розроблення детального плану території житлової забудови на площі 87,5 га в с. Великі Дмитровичі Обухівського району Київської області та виготовлення викопіювання з генплану.

Згідно з п. 4.1 Договору Відповідач-1, як виконавець, зобов'язався здійснити обстеження території та скласти завдання на розроблення детального плану території житлової забудови відповідно до умов Договору та вказівок Позивача.

09.06.2008 Позивачем та Відповідачем-1 було складено Акт № У-00002275 здачі-прийняття робіт, відповідно до якого Відповідач-1 виконав роботи за червень 2008 року, а  Позивач прийняв за Накладною № 545 від 09.06.2008 завдання на розроблення детального плану території індивідуальної житлової забудови в селі Великі Дмитровичі із зазначення площі земельної ділянки у розмірі 77 га.

Відповідно до п. 1 ст. 173 Господарського кодексу України господарськими визнаються зобов'язання, що виникає між суб'єктами господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію, тощо), або утриматися від певних дій, а іншій суб'єкт має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать (п. 1 ст. 74 ГК України).

Згідно зі ст. 14 Цивільного кодексу України цивільні обов'язки виконуються в межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства.

Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання – відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Статтею 526  ЦК України визначено, що зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно  до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно  до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 ЦК України).

Відповідно до Договору № 05265.08 на створення (передачу) проектно-вишукувальних робіт Відповідач-1 зобов'язаний був скласти завдання на розроблення детального плану території індивідуальної житлової забудови в с. Великі Дмитровичі Обухівського району Київської області із площею ділянки проектування 87,5 га.

Як вбачається з матеріалів справи, право власності Позивача на земельні ділянки підтверджується державними актами на право власності на земельну ділянку: ЯД № 754843; ЯЕ № 576679; ЯЕ № 576684; ЯЕ № 576676; ЯЕ № 576683; ЯЕ № 576681; ЯЕ № 576674; ЯЕ          № 576677; ЯЖ № 652932; ЯЖ № 652933; ЯЖ № 652934; ЯЖ № 652935 на загальну площу 87,4037 га.

Згідно з п. 2.18 Пра ви л за бу до ви те ри то рiї київ сь кої об лас тi, затверджених рi шен ням Київ сь кої об лас ної ра ди вiд 19.06.2003  № 096-08-XXIV, мiс то бу дiв на до ку мен та цiя зат вер д жуєть ся вiд по вiд ною ра дою, яка прий няла рi шен ня про її роз роб лен ня.

Так, відповідно до рішення Великодмитровицької сільської ради Обухівського району Київської області від 04.11.2008 Позивачу надано дозвіл на розробку детального плану забудови земельної ділянки розміром 87,4037 га для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку про обґрунтованість вимог Позивача про зобов'язання Відповідача-1 виготовити викопіювання з генплану та скласти Товариству з обмеженою відповідальністю «Амстар Європа Кепітал Партнер Б1»завдання на розроблення детального плану території житлової забудови на земельній ділянці площею 87,4037 га.

Як вбачається з предмету Договору № 05265.08 на створення (передачу) проектно-вишукувальних робіт, останній є особливим видом договору підряду, а саме - договором підряду на проведення проектних та пошукових робіт.

Відповідно до ч. 2 ст. 888 ЦК України підрядник зобов'язаний додержувати вимог, що містяться у завданні та інших вихідних даних для проектування та виконання пошукових робіт, і має право відступити від них лише за згодою замовника.

Згідно зі ст. 890 ЦК України підрядник зобов'язаний виконувати роботи відповідно до вихідних даних для проведення проектування, а відповідно до ч. 2 ст. 891 ЦК України у разі виявлення недоліків у проектно-кошторисній документації або в пошукових роботах підрядник на вимогу замовника зобов'язаний безоплатно переробити проектно-кошторисну документацію або здійснити необхідні додаткові пошукові роботи.

Відповідачем-1 не було надано доказів отримання згоди Позивача на зміну площі території, що підпадає під проектування з 87,5 га на 77 га. Таким чином, вбачаються обґрунтованими доводи Позивача щодо порушення Відповідачем-1 вимог ч. 2 ст. 888 ЦК України щодо обов'язкового отримання проектувальником згоди замовника при зміні проектувальником вимог, що містяться у завданні та інших вихідних даних для проектування, а посилання Відповідача-1 на відсутність заяви Позивача про виявлені недоліки, що позбавляє останнього, відповідно до ч. 2 ст. 853 ЦК України, у подальшому посилатися на виявлені недоліки роботи, не заслуговують на увагу.

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про планування і забудову територій»врахування державних інтересів під час планування і забудови територій на місцевому рівні полягає у визначенні потреби в територіях, необхідних для розташування та утримання об'єктів загальнодержавного значення.

Частина 2 статті 17 згаданого закону  визначає, що врахування державних інтересів здійснюється шляхом виконання відповідних вимог до розроблення генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації.

Згідно зі ст. 9 Закону України «Про містобудування»до компетенції Кабінету Міністрів України у сфері містобудування належить, серед іншого, розробка державних, міждержавних, найважливіших регіональних містобудівних програм і проектів.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 326-р «Про заходи щодо прискорення проектування та будівництва Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва»від 22.02.2008 було схвалено погоджений протоколом Київської облдержадміністрації від 17 липня 2007 року генеральний напрямок проходження великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва згідно з додатком 1.

Додатком 1 до вказаного розпорядження Кабінету міністрів України визначено, що велика кільцева автомобільна дорога Обухівським районом Київської області проходить околицями с. Великі Дмитровичі.

Згідно із п. 6 Протоколу Київської облдержадміністрації від 17 липня 2007 року велика кільцева автомобільна дорога Обухівським районом Київської області проходить околицями с. Великі Дмитровичі.

Підпунктом 4 пункту 3 розпорядження Кабінету Міністрів України № 296-р «Про невідкладні заходи щодо прискорення будівництва Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва»від 11.03.2009 аналогічно визначає проходження великої кільцевої автомобільної дороги околицями населених пунктів.

Таким чином, велика кільцева автомобільна дорога навколо м. Києва не повинна проходити через населенні пункти, а земельна ділянка Позивача знаходиться безпосередньо у с. Великі Дмитровичі. Отже, твердження Відповідача-1 та Відповідача-3 щодо порушення державних інтересів у випадку розроблення детального плану території 10,5 га, що належать на праві власності Позивачу, у зв'язку із проходження відрізку великої кільцевої автомобільної дороги на зазначеній земельній ділянці, є необґрунтованим.

Щодо вимог Позивача до Відповідача-1, Відповідача-2 та Відповідача-3 про зобов'язання останніх погодити завдання на розроблення детального плану території індивідуальної житлової забудови суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 2.17 Пра ви л за бу до ви території київ сь кої області вис но вок з                           по год жен ням або вiд хи лен ням вiд по год жен ня мiс то бу дiв ної до кумен та цiї го туєть ся                         уп рав лiн ням мiс то бу ду ван ня та ар хi тек ту ри об л дер жад мi нiс т ра цiї. Згідно з випискою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України Управління містобудування і архітектури та розвитку інфраструктури Київської обласної державної адміністрації є самостійною юридичною особою. Тому, у задоволенні вимог Позивача про зобов'язання Київської обласної державної адміністрації погодити завдання на розроблення детального плану території індивідуальної житлової забудови суд вважає необхідним відмовити.

Суд вважає обґрунтованими та такими що підлягають задоволенню вимоги Позивача щодо зобов'язання Відповідача-1 та Відповідача-3 погодити Товариству з обмеженою відповідальністю «Амстар Європа Кепітал Партнер Б1» завдання, складене Відповідачем-1 на розроблення детального плану території, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 13 Закону України «Про планування і забудову територій»рішення про розроблення детальних планів території приймаються відповідними радами за поданням їх виконавчих органів, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій. Спеціально уповноважені органи з питань містобудування та архітектури відповідно до детального плану території подають висновки і пропозиції сільським, селищним, міським радам та їх виконавчим органам, Київській і Севастопольській міським державним адміністраціям.

Статтею 14 Закону України «Про основи містобудування»до компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування віднесено, серед іншого, забезпечення в установленому законодавством порядку розробки і подання на затвердження відповідних рад детальних планів забудови населених пунктів. Згідно з ч. 5 ст. 21 Закону України «Про основи містобудування»визначення територій та вибір земель для містобудівних потреб здійснюються за погодженням спеціально уповноважених органів з питань містобудування та архітектури.

Відповідно до розділу 1 Пра ви л за бу до ви те ри то рiї київ сь кої об лас тi, затверджених рi шен ням  Київ сь кої об лас ної ра ди вiд 19.06.2003  № 096-08-XXIV, детальний план      території –це один з видів містобудівної документації, а згідно із п. 3.2 ДБН Б.2.4-2-94 «Види, склад, порядок розроблення, погодження та затвердження містобудівної документації для сільських поселень»завдання на проектування погоджується проектною організацією-розробником містобудівної документації та місцевим органом містобудування та архітектури.

          Враховуюче викладене, суд доходить до висновку про обґрунтованість заявлених Позивачем вимог до Відповідача-1 та Відповідача-3 та відповідність їх чинному законодавству, у зв'язку з чим, позов підлягає частковому задоволенню.

Частина 1 ст. 33 Господарського процесуального кодексу України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно з ч. 2 ст. 34 Господарського процесуального кодексу України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Державне мито, судові витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 32-34, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Зобов'язати Державне підприємство «Український державний науково-дослідний і проектний інститут цивільного сільського будівництва»(03039, м. Київ, пр. 40-річчя Жовтня, 50, код ЄДРПОУ 02497683) здійснити обстеження території та скласти Товариству з обмеженою відповідальністю «Амстар Європа Кепітал Партнер Б1»(м. Київ,   вул. Житомирська, 13, код ЄДРПОУ 34492767) завдання на розроблення детального плану території житлової забудови на земельній ділянці площею 87,4037 га в с. Великі Дмитровичі Обухівського району Київської області, яку індивідуалізовано державними актами на право власності на земельну ділянку ЯД № 754843, ЯЕ № 576679, ЯЕ № 576684, ЯЕ № 576676, ЯЕ № 576683, ЯЕ № 576681, ЯЕ № 576674, ЯЕ № 576677, ЯЖ № 652932, ЯЖ № 652933, ЯЖ № 652934, ЯЖ № 652935, а також виготовити викопіювання з генплану на зазначеній земельній ділянці площею 87,4037 га в с. Великі Дмитровичі Обухівського району Київської області.

Зобов'язати Управління містобудування і архітектури та розвитку інфраструктури Київської обласної державної адміністрації (01034, м. Київ, вул. Паторжинського, 4, код ЄДРПОУ 02498487) та Державне підприємство «Український державний науково-дослідний і проектний інститут цивільного сільського будівництва»(03039, м. Київ, пр. 40-річчя Жовтня, 50, код ЄДРПОУ 02497683) погодити Товариству з обмеженою відповідальністю «Амстар Європа Кепітал Партнер Б1»(м. Київ, вул. Житомирська, 13, код ЄДРПОУ 34492767) завдання Державного підприємства «Український державний науково-дослідний і проектний інститут цивільного сільського будівництва»(03039, м. Київ, пр. 40-річчя Жовтня, 50, код ЄДРПОУ 02497683) на розроблення детального плану території житлової забудови на земельній ділянці площею 87,4037 га в с. Великі Дмитровичі Обухівського району Київської області, яку індивідуалізовано державними актами на право власності на земельну ділянку ЯД № 754843, ЯЕ № 576679, ЯЕ № 576684, ЯЕ № 576676, ЯЕ № 576683, ЯЕ № 576681, ЯЕ  № 576674, ЯЕ № 576677, ЯЖ № 652932, ЯЖ № 652933, ЯЖ № 652934, ЯЖ № 652935.

У задоволенні вимог до Київської обласної державної адміністрації відмовити повністю.

Стягнути з Державного підприємства «Український державний науково-дослідний і проектний інститут цивільного сільського будівництва»(03039, м. Київ, пр. 40-річчя Жовтня, 50, код ЄДРПОУ 02497683) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Амстар Європа Кепітал Партнер Б1»(м. Київ, вул. Житомирська, 13, код ЄДРПОУ 34492767) 28,33 грн. державного мита 39,33 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Стягнути з Управління містобудування і архітектури та розвитку інфраструктури Київської обласної державної адміністрації (01034, м. Київ, вул. Паторжинського, 4, код ЄДРПОУ 02498487) на користь на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Амстар Європа Кепітал Партнер Б1»(м. Київ, вул. Житомирська, 13, код ЄДРПОУ 34492767) 28,33 грн. державного мита 39,33 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання та може бути оскаржене у порядку та строки, визначені Господарським процесуальним кодексом України.

Суддя                                                                                                              О.О.Хрипун

Дата підписання рішення: 06.07.2009

                                        

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.06.2009
Оприлюднено22.08.2009
Номер документу4390526
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —32/218

Постанова від 14.06.2016

Господарське

Вищий господарський суд України

Поляк О.I.

Ухвала від 31.05.2016

Господарське

Вищий господарський суд України

Поляк О.I.

Ухвала від 24.12.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Поляк О.I.

Ухвала від 21.10.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Поляк О.I.

Постанова від 20.08.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Кузнецова Ірина Леонідівна

Ухвала від 10.08.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Кузнецова Ірина Леонідівна

Ухвала від 18.06.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Дмитренко Ганна Костянтинівна

Ухвала від 19.05.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв Олег Юрійович

Ухвала від 07.05.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв Олег Юрійович

Ухвала від 23.04.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв Олег Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні